بازگشت به خانه

ا

اعلام روز پنجشنبه بيست و سوم آبان

به عنوان روز عزاى عمومى در كردستان ايران

از سوى نهادهاى حقوق بشر كرد

شنبه 18 آبان ماه 1392 ـ  9 ماه نوامبر 2013

 

مردم آگاه و شریف کردستان

در طی چند روز گذشته قوهء قضاییهء حکومت اسلامی، بی اعتنا به هشدار سازمان ها و نهادهای حقوق بشری، حکم اعدام سه جوان کرد را بدون اطلاع خانواده و وکلای آنها به مرحلهء اجرا گذاشت .

حبیب‌الله گلپری‌پور، رضا اسماعیلی، و شیرکو معارفی، سه زندانی سیاسی کردی بودند که در چند سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت و، پس از تحمل ماهها شکنجه و اسارت، در دادگاهای غیر علنی و بدون حضور هیئت منصفه به اعدام محکوم و طی چند روز گذشته اعدام گردیدند .

درحال حاضر بیش از سی زندانی سیاسی و عقیدتی کرد محکوم به اعدام در زندان های ایران بسر می برند و احتمال اجرای حکم، جان آنها را تهدید می کند.

ما نهادهای مدافع حقوق بشر پیشنهاد می‏کنیم که در روز پنجشنبه 23 آبان ماه و تحت عنوان روز عزای عمومی، مردم كردستان ضمن حضور بر مزار جان باختگان راه آزادی و دمکراسی با خانواده های آنها دیدار و ابراز همدردی نمایند.

امضا کنندگان این فراخوان از مردم کردستان انتظار دارند با حمایت از خانواده های دیگر زندانیان سیاسی و مدنی محکوم به اعدام، در اعتراض به اجرای احکام اعدام بعنوان یک جنایت ضد بشری همصدا شوند و نارضایتی خوداز نقض اشکار حقوق بشر در کردستان ایران را به شیوه ای مدنی  به گوش جهانیان برسانند.

ما از احزاب، سازمان‏های سیاسی و رسانه‌های جمعی درخواست می‏کنیم که با ما هم صدا شده‌، این اقدام را تایید و از مردم و هواداران شان بخواهند که در این حرکت جمعی شرکت نمایند.

 

آزادی ‏خواهان سراسر جهان! سازمان‏های مدافع حقوق بشر! وجدان‏های بیدار!

با پشتیبانی از این حرکت اعتراضی، در کنار ملتی مظلوم و حق طلب قرار می‏گیرید که ده‏ها سال است قربانی تجاوز و انواع جنایات ضد بشری شده‌ است. مردم کردستان، مانند دیگر ملل، حق دارند از حقوق انسانی شناخته شده در اعلامیهء جهانی حقوق بشر و منشور ملل متحد برخوردار گردند. همراه با مردم کردستان در روز عزای عمومی، نشان دهید که حقوق بشر می تواند و باید شامل سراسر جهان و همهء ملت‏ها ‏باشد.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

گروه دفاع از حقوق بشر كرد

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

کوردوسایتد واچ – چاک - کمیتهء شرق کردستان

كميتهء كردهاى مقيم امريكا براى دموكراسى و حقوق بشر در ايران

زنان صلح مريوان

http://kac4dhi.wordpress.com/2013/11/07/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-%D9%A2%D9%A3-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%A1%D9%A4-%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D9%87/

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه