بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 20 آبان ماه 1392 ـ  10 ماه نوامبر2013

 

عملیات ُمحیّرالعقول

فدوی، اگر نگوید همیشه دستکم گهگاه، در صحت مزاج خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین،

تردید می کند؛ و از آن میان خبر زیر مورد نظر اوست که از برادر بی بی سی نقل می شود:

«جاسوسی هوایی آمریکا از سفر گذشتهء آیت‌الله خامنه‌ای به کردستان: گزارش ‌های جدید از اسناد فاش شده توسط ادوارد اسنودن نشان می‌دهد سازمان امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) در سال 1388 سفر آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران به استان کردستان را از طریق ماهواره و ادوات جاسوسی پیشرفته "با دقت تجسس و رصد" کرده است! در این مأموریت فوق پیشرفته، سازمان اِن.اس.اِی با همکاری سازمان اطلاعات جفرافیایی و نقشهء آمریکا (اِن.جی.اِی) که بخشی از نهاد دفاعی آمریکا محسوب می‌شود، و مرکز ارتباطات رسمی بریتانیا (آژانس شنود دولت بریتانیا)، برنامه‌ای را ترتیب می‌دهد تا علاوه بر رصد نقطه به نقطهء سفر رهبر ایران، به مکالمات راداری و سخنرانی‌های آیت الله خامنه‌ای هم از طریق ماهواره‌های جاسوسی خود دسترسی پیدا کند».

نه، خودمانیم، اصلاً آقای ما قابل این حرف هاست؟... خب، خبر مرگ تان، بجای این همه بیگاری و هزینه، بیست و چهار ساعت تأمل می کردید تا مشروح مهملات خردمندانهء معظم له را در جراید شریفهء دارالخرافه بخوانید، این هدیگر کاری داشت؟!..

بی خودی نبود که زنده یاد احمدی نژاد آن همه اصرار داشت که به تنهائی جهان را مدیریت کند!..

زیاده جسارت است...

 

منظره

بنظر می رسد که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقائه دولته، را نيز چندان به ستوه آورده اند که معظم له که در دیدار "پرشور دانش آموزان و دانشجویان" کم مانده بود که ریش و پشم مبارک را بکنَد؛ پنهان نکرد که نسخهء نایاب "نرمش قهرمانانه" نیز در معالجهء مؤمنین مؤثر واقع نشده و معظم له سرانجام ضمن شکستن دل آنان فرمود:

«هیچکس نباید مجموعهء مذاکره کنندگان ما را سازشکار بداند. اینها بچه های خود ما و بچه های انقلابند. یک ماموریت سختی را بر عهده دارند و هیچکس نباید مأموری را که مشغول کاری است تضعیف کند.»/انتخاب

بعنوان مشق شب، پیدا کنید قیافهء برادر حسین(ع) شریعتمداری - که سر ِ بریده می دارد دوست-  را، که نمی تواند اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، راعجالتاً معاذالله ضد انقلاب و از ایادی داخلی استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، معرفی کند!....

زیاده عرضی نیست..

 

اهمال

این شلوغی درکارها، و گرفتاری های گوناگون مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، گاه

موجب تأخیر و حتا تعطیل برخی حقوق حقهء مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، می شود که فدوی، بعنوان مقامی نسبتاً مسؤل که عریضه های مؤمنین را مقدمتاً رسیدگی و زبدهء آن را بمنظور کسب تکلیف به شرف عرض ملوکانه می رساند، البته به سهم خود شرمنده است. در توضیح و تفهیم بیشتر، به حقوق معوّقهء یکی از مؤمنین  که در پی می آید نگاه کنید، تا

به عرض او برسید:

* سعید مرتضوی: «باید به من مدال پاداش بدهند!» / الف

گفتن ندارد که  فدوی مراتب را با قید چندین فوریت به سمع و نظر مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصر اعلامه و اجری بالخیر اقلامه، رساند که معظم له نیز ضمن پیچاندن گوش فدوی بعلت قصور در انجام وظیفه، با اعطای یک فقره مدال چماق طلائی به نامبرده، دردم موافقت فرمودند!...

 

سوء تفاهم

فدوی، با آنکه واژهء کوسه و ریش پهن ِ "ملی- مذهبی" را علیرغم تلاش های سهمگین خود در تمام این سال ها نفهمیده و چنین پیداست که تا انقلاب مهدی(عج) نیز نخواهد فهمید، خطر کرده و خبری را از آن بزرگواران ملّون، بشرح زیر را نقل می کند:

«رهبر جمهوری اسلامی به وزیر ارشاد: اجازه برگشت به سیاست های فرهنگی هاشمی و خاتمی را نمی دهم!»

فدوی البته نمی داند که سیاست های فرهنگی  آن عوامل وابسته چه سودی داشته که معظم له آن را هم از مردم یک لا قبا دریغ فرموده است؟

 

شایعهء ضد انقلاب

فدوی با آنکه از جنس و جنم نسبتاً نیرومندی برخوردار است، لکن گاه از مرور برخی خبرهای

جراید شریفهء دارالخرُافه، شدیداً خوف برش می دارد؛ مانند این خبر که به عنوان مستوره، در پی می آید:

«مهر: امروز 8 آبان خبری در بعضی از رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه شب گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسمی حضور داشته است که یک زن به تک‌خوانی و آواز پرداخته است!»

واویلا! فدوی همینطور دنبال مبالغ هنگفتی خاک مرغوب بود که به سرش بریزد که دریافت بحمدالله والمنة، خطربشرح زیر رفع شده است:

»با انتشار این خبر جوابیه ای از طرف بابک دربیکی مشاور وزیر و رییس روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده که در بخشی از متن آن می‌خوانیم:

«با احترام، به دنبال درج مطلبی در آن رسانه با عنوان "شایعه حضور وزیر ارشاد در مراسم تک‌خوانی زنان!" به آگاهی می رساند خبر مذکور به کلی عاری از صحت بوده و صرفاً یک شایعهء بی پایه و اساس است» /آخرین نیوز

فلذا، بقول عوام:! Relax به خیر گذشت!..

 

استمداد

فدوی ممنون می شود اگر کسی قبول زحمت کرده و واژهء مرکب تازه ای را که اخیراً از سوی برخی افراد منتسب به فرقهء اصولگرا مصرف می شود و در پی می آید، برای او معنی کند، ثواب دارد:

«اصلاح‌طلبان افراطی!»

اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

گویاست، «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* علی‌اکبر ناطق نوری٬ رئیس دفتر بازرسی علی خامنه‌ای: عمر سیاسی‌ من تمام شده است!/ دیگربان

تحشیهء فدوی: والله، برادرعلی‌اکبر(ع) ناطق نوری٬ بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... پس از افزودن عمر فیزیکی به عمر سیاسی، احوط آن است که مقام معظم رهبری، انارالله برهانه، و نیزسایرحضرات آیات عظام و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنان مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، را هم اضافه کنید، تا رستگار شوید!

 

* استان تهران لرزيد / آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: چیزی نیست انشاء الله یک سرما خوردگی جزئی ست که بحمدالله رفع می شود!

 

* حسن هاشمی، وزیر بهداشت، نسبت به ورشکستگی بیمارستان های کشور هشدار داد.

تحشیهء فدوی: از کوزه برون همان تراود که در اوست!

 

* رهبر ایران: دستکم صدو پنجاه میلیون جمعیت می خواهیم. / بی بی سی

تحشیهء فدوی: این فقره را هم به سادات چینی سفارش بدهید، کار با سرعت و دقت بیشتری انجام می شود، برادر رهبر!

 

* کمیسیون حقوق بشر افغانستان اعلام کرده که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که پدیده 'بچه‌بازی' در این کشور افزایش یافته و این نهاد با راه اندازی یک تحقیق ملی تلاش خواهد کرد تا این پدیده در افغانستان جرم پنداشته شود. /بی بی سی

تحشيهئ فدوی: قدری تأمل کنید بلکه این پدیدهء فرخنده، در غرب وحشی هم رایج شود

چرا که هنوز: اروپائی بدان گردن فرازی / نداند راه و رسم بچه بازی!

 

* وزير دادگستري: دولت در رفع حصرها دخالت نمی‌کند. / بهار نیوز

تحشیهء فدوی: فدوی هم بسیار پیش از اینها گفته بود که "دولت" موجود بی تقصیری ست!

 

* یک مقام بلند پایهء دولت ایران از طلب کلان کشورش از چین بابت صادرات نفت و محصولات گازی خبر داده است. محمدباقر نوبخت، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری ایران، گفته است که مبلغ این طلب 22 میلیارد یورو است./ بی بی سی

تحشیهء فدوی: ما با سادات چینی این حرف ها را نداریم برادر محمد(ص)باقر(ع) نوبخت!

 

* رئیس بخش معاینات روانپزشکی پزشکی قانونی: تغییر جنسیت از مرد به زن حدود هشت برابر بیشتر از زن به مرد است. /آخرین نیوز

 تحشیهء فدوی: والله برادر نیوز، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی که جرأت نمی کند که در جامعهء شکوهمند اسلامی زن باشد، خوانندگان محترم ضدانقلاب خود دانند!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 2796---0935: مرگ بر هوس، مرگ بر حقوق بی‌بشر، مرگ بر تبر، مرگ بر سفارت شنود، مرگ بر یزید و شمر... و در یک کلام مرگ بر آمریکا.

فدوی: خدا بد ندهد، چرا زنجیر پاره کرده اید، برادر 2796---0935؟!

 

* يک شهروند: هرچه عزت و احترام در دنیا بدست آوردیم از همین شعار مرگ بر آمریکاست. این شعار نه گفتن به ظالم چپاولگر و غارتگر است. حال دست از این شعار برداریم؟ هیهات!

فدوی: قدری دیر شده است. حتا اگر تصمیم بگیرید که دست از آن شعار کذائی بردارید، از اين پس آن شعار است که دست از سر شما بر نمی دارد! مع الاسف، کاری از دست فدوی بر نمی آید، برادر شهروند!

 

* 3814---0919: همهء کسانی که امروز در مقابل اهانت روزنامهء بهار به ساحت مقدس ولایت حضرت علی(ع) سکوت کردند بدانند در توهین‌ها و هتاکی‌های احتمالی آینده اگر رخ بدهد مسئول و شریک خواهند بود.

فدوی: مراتب درشرایطی که بعلت نرمش قهرمانانه همه جایشان درد می کرد، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید، بعدالتحیه والسلام قدری متغیر شده و دستورفرمودند تمامی جرایدی که قرار است احتمالا در آینده منتشر شوند، از هم اکنون توقیف شوند. بقول عوام Is that ok?? برادر 3814---0919!

 

* 9892---0913: در بازی 9/4/92 والیبال ایران و ایتالیا کاملاً مشهود بود که برای تضعیف روحیه و سست کردن ارادهء بازیکنان باغیرت ایرانی، عده‌ای از زنان را با لباس مستهجن در ردیف اول قرار داده بودند که باید مسئولین امر بویژه صداوسیما دقت وتوجه لازم را به عمل آورند.

* یک شهروند: در پخش مستقیم مسابقه والیبال تصاویر نامناسبی از زنان خارجی حاضر در سالن ورزش نشان داده شد. قبلاً در این مورد از سوی صداوسیما چاره ‌اندیشی می‌شد ولی به نظر می‌رسد حساسیت به این موضوع کاهش یافته بود. البته پخش مکرر صحنه‌های قبلی نشان می‌داد که تلاش‌هایی می‌شود ولی گاه صحنه‌های نامناسبی هم پخش می‌شد و این سابقه نداشت.

فدوی: هر دو مورد، بعلت تشابه و نیز ضیق وقت، یکجا و در شرایطی که بعلت نرمش قهرمانانه همه جایشان درد می کرد، به شرف عرض رسید؛ لکن بر خلاف انتظار، بی آنکه برای دستگرمی دستور اعدام کسی را صادر فرمایند مقررکردند پس از تعیین ملیت آن ضعیفه های خاج پرست، که بی اذن ایشان در آن ورزشگاه فرنگی حضور پیدا کرده اند، سفرای کشورهای مربوطه را به وزارت خارجه ایشان احضار و سه چهار سیلی ستاره دار، بطور علی الحساب، بگوش شان نواخته شود، برادر شهروند و برادر 9892---0913!

 

* 8847-0919: این شیخ‌نشین‌ها خیلی هنر داشته باشند بتوانند شلوارشان را نگه دارند چه برسد به اینکه بخواهند موشک‌های خود را به سمت تهران نشانه ‌روی کنند. این نوع تندگویی‌ها به این جماعت نمی‌آید.

فدوی: مراتب به آگاهی شیوخ مربوطه رسید؛ از فقر دانش اسلامی شما حیرت کردند که هنوز نمی دانید که آن بزرگواران شلواری در بساط ندارند که با جلیقه سودا کنند، برادر8847-0919!

 

* 7941---0912: به دولت جدید خیرخواهانه عرض می‌کنم در انتصاب‌های نسنجیده آن قدر پیش نروند که راه بازگشتی باقی نماند. ملتی که هر روز شهید تقدیم اسلام و ولایت می‌کند از ارزش های الهی پاسداری کرده و بی‌تفاوت کنار نخواهد کشید.

فدوی: مراتب بمنظور اطلاع و اقدام لازم به برادر روحانی، رئیس جدید آبدارخانهء بیت ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام، در پاسخی کاملاً محرمانه و خصوصی،  به فدوی مأموریت دادند که چنانچه گوش تان دم دست است که گوش، اگر نه یک جای دیگرتان را شدیداً بکشد و به شما یاد آوری کند که ایشان هم آخوند هستند! و بعنوان حسن ختام پیام نیز، یک چشمک هم ضمیمه فرمودند؛ فلذا و بقول عوام Don’t worry be happy ، برادر 7941---0912!

 

* 5877-0911: اگر قوهء قضائیه کارش را درست و به موقع انجام می‌داد الان با چند وزیر مسئله‌دار پیشنهادی مواجه نبودیم تا حرص بخوریم نفت کشور و... به دست چه کسانی می‌افتد؟!

فدوی: مراتب در مجالی که قدری هم شنگول بودند، به شرف عرض رسید، فرمودند که ترتیبی می دهند که از این پس، بجای حرص نفت بخورید، برادر 5877-0911!

 

* 8773---0937: سوریه خط قرمز ماست و متجاوزان به خاک سوریه به شدت از اقدام جنایتکارانه ‌شان پشیمان خواهند شد. دشمنان منافع ملی ایران و سوریه بدانند سوریه نه عراق است و نه افغانستان که بخواهند چشم طمع به آن بدوزند. مردم حزب‌اللهی و با غیرت ایران اسلامی با جان خود از حریم دختران پیامبر دفاع خواهند کرد و اجازه نخواهند داد دستان نجس دشمنان پیامبرشان به مزار مطهر فرزندان فاطمه (س) برسد.

فدوی هم یادش باشد که از ترس شما، سوریه(س) را از این پس با خودکار قرمز بنویسد، برادر 8773---0937!

 

* یکی از بازنشستگان: سال هاست که بازنشستگان نیروهای مسلح و کارکنان آن از بانک سپه حقوق می‌گیرند. چه دلیلی دارد که حقوق بازنشستگان به بانک کشاورزی منتقل شده است مگر ما دامداریم یا می‌خواهیم بذر بخریم؟ بانک کشاورزی هم دائم مارا به کافی‌نت و شعبات دیگر پاس می‌دهد. چرا ما را در این سنین پیری پاسکاری می‌کنند؟!

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند که منظورشان از پاسکاری شما به کافی‌نت و شعبات دیگر که چیزی از سعی بین مروه و صفا کم ندارد این است که این عمل را برای سلامتی و جلوگیری از افزایش وزن شما مرتکب می شوند، برادر بازنشین!

 

* حسینی از رباط کریم: از مدیر سازمان آب و فاضلاب رباط کریم درخواست می‌شود در امر تصفیه آب آشامیدنی مردم این شهر مساعدت نماید. در حال حاضر مدت کمی پس از جوشاندن آب سماور هایمان بسیار رسوب می‌بندد.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی، به سمع و نظر مبارک رسید. در بازدم فرمودند که روی رسوبات مربوطه در آشپزخانه کار کنید تا به انرژی هسته ای برسید، شما که از آن دخترک 13 ساله که بگزارش معجزهء هزارهء سوم در آشپزخانه انرژی هسته ای تولید کرد که نیستید اصلاً بقول آن حدیث نبوی: چه مردی بود کز زنی کم بود، برادرحسین(ع) ی!

 

* 4178---0936 و 8220---0912: اعلام موضع مقتدرانه و شجاعانه رئیس محترم قوه قضائیه در مورد افعی‌های فتنه 88 ستودنی است و جای تشکر دارد. امیدواریم این موضع‌گیری در عمل نیز سرلوحه برنامه کاری دستگاه قضاء قرار گیرد.

فدوی: پیش از آنکه فدوی عریضهء مبارکه را به جریان بیاندازد، بفرمایید تکلیف مار غاشیه چه می شود که همانجا دارد می پلکد، برادر 4178---0936 و 8220---0912؟!

 

* 8094---0912: با وجود داشتن شرایط دریافت وام ازدواج و ثبت‌نام در سایت مربوط متأسفانه هیچ یک از بانک‌ها زیر بار پرداخت وام ازدواج نمی‌روند و برخی در کمال کم‌لطفی می‌گویند دولت برای خودش گفته و سایت هم برای خودش زده است. از رئیس‌جمهور منتخب درخواست می‌شود ضمن حل مشکل وام ازدواج جوانان با مدیران متخلف بانکها برخورد نماید.

فدوی: تا عبارت "دولت برای خودش گفته"! را ترجمه نکرده اند، ُدم تان را روی کول تان گذاشته ناپدید شوید، فدوی اگر جای شما باشد آن صاحب مرده را لای سنگ می گذارد، برادر 8094---0912!

 

* 7902-0919: در بسیاری از اماکن بین راهی جاده‌ها افرادی در مقابل سرویس‌های بهداشتی اقدام به اخذ وجوهی از افراد می‌کنند. پرداخت وجوه چه صورتی دارد؟ از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری و معلومش شد که آن وجوه وجاهت شرعی دارد و نام اش هم، حق الاهن است، برادر 7902-0919!

-----------------------

 

* یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب از قول آقای هاشمی نقل کرده که کشور در مخاطره است! به ایشان بگویید تا دیده‌بان امینی چون امام خامنه‌ای در راس نظام است کشور هیچ‌گاه در مخاطره نخواهد بود. کشور برای فتنه‌گران و آقازاده‌ها شاید در مخاطره باشد ولی برای ملت نیست.

 

سعیدی

گر چه مقام معظم رهبری ضاعف الله اشراقه، از پیرچشمی شدیداً رنج برده و فلذا بحکم تقدیر

نمی تواند دیده بان خوبی باشد،معذالک فدوی با اینکه ایران سابق با حضور معظم له نیازی

به دشمن خارجی ندارد،با شما سخت موافق است،برادرسعیدی!

-------------------------

* خانم بازیگری که در آلمان کشف حجاب کرده چطور در پروژه فیلم لاله حضور دارد؟

5612-0919

مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مبارک رسید.در بازدم قدری متغیر شده و فرمودند

پس شما اینجا چه کاره اید؟ فلذا  شما هم قصاص کرده و بر سریک ضعیفه  آلمانی در تهران،

 به زور چادر کنید، تا قدر عافیت را بدانند،برادر5612-0919!

 

* قطب زاده: مدتی است که معدودی از خانم‌ها پشت فرمان و موقع رانندگی از پوشش مناسب برخوردار نیستند. سؤال ما این است که چرا مامورین راهنمایی و رانندگی همان حساسیتی را که برای نبستن کمربند رانندگان دارند و آنها را جریمه می‌کنند در قبال این عمل منکر و خلاف قانون این خانم‌ها نشان نمی‌دهند و بی‌تفاوت می‌گذرند.

فدوی داشتن چنین قدرت دیدی را که وضع لباس بانوان را، در ماشین های در حال حرکت، به میزان 8/9  درجهء "ریش " تِر تشخیص می دهد به شما، حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا و نایب برحق اش، مقام معظم رهبری ایدالله جیشه و ابد عیشه، شدیداً تبریک و تسلیت عرض می کند، معظم له البته پس از استماع مهملات مکتبی شما، افزودند که منظور از آن کمربند، کمربند شلوار نیست، برادر قطب زاده!

 

* 2660---0913: تعداد زیادی موتور سوار تمام نقاط فولاد شهر اصفهان را جولانگاه خود قرار داده‌اند به طوری که در پارک‌ها و فضای سبز برای چند ساعت استراحت و بازی کودکان خویش امنیت نداریم. اعتراض هم که می‌کنیم بدهکار می‌شویم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مبارک رسید. در بازدم فرمودند خب چرا بدهی تان را پرداخت نمی کنید که راحت شوید، برادر 2660---0913!؟

 

* 8847-0919: اگر دکتر روحانی قصد موفقیت و محبوبیت نزد امت و رهبری را دارد و اگر می‌خواهد مدیون شهدا و جانبازان و آزادگان نشود باید به 4 اصل پایبند باشد:

1- پایبندی محکم به اصل ولایت فقیه.

2- عدم تکیه بر غرب و عدم اشتیاق به مذاکره.

3- ایمان راسخ به نامشروع بودن سگ‌های رژیم صهیونیستی و همت والا برای نابودی او.

4- تدوین یک راهکار و سیاست فعال برای آزادی سرزمین حجاز از یوغ آل سعود صهیونیست.

فدوی: عرّ و تیزخردمندانهء شما عیناً در اوقات شرعی به سمع و نظر معظم له رسید، بعدالتحیه والسلام گفتند چون ایشان مشغول آزاد سازی سرزمین های قدس هستند، فلذا بمنظور حسن اجرای بند چهارم درخواست تان، با اعزام شما جهت آزادی سرزمین حجاز موافقت و افزودند سر راه دم بیت هم بقول عوام  Stop by کرده، مبالغی ارز و مهمات تحویل بگیرید. در پایان نیز برای وصول به آرزو تان که همانا شهادت باشد، شدیداً دعا فرمودند، برادر 8847-0919!

 

* 9181-0912: ظاهراً برخی از مجریان سیما خود را در مقام فتوای فقهی می‌دانند! در برنامه‌ای که شامگاه شهادت امیرالمومنین(ع) یعنی سه‌شنبه 8/5/92 از شبکه پنجم سیما پخش می‌شد، به هنگام مواجههء یک فرد دریافت کنندهء عضو (ریه) با مادر اهداکننده جوان متوفی، مجری برنامه در شرایط غلیان احساسات حضار از فرد دریافت ‌کننده خواست دست مادر اهداکننده را ببوسد و تاکید کرد که او مثل مادر توست، اشکال ندارد! واقعاً وقتی مجری رسانهء ملی این ‌گونه در مقابل میلیون‌ها بیننده حرام الهی را توجیه می‌کند چه توقعی از افراد جاهل باید داشت؟

فدوی: آخ که مدینه (ع- س- ص- عج- ره- ل) گفتی و کردی کبابم، برادر 9181-0912!.. چه معنی دارد که آن بیمار مشرف به موت، با بوسیدن دست مادر اهدا کنندهء عضو، محتلم شود؟!.. لکن خبر خوش اینکه، مؤمنین جامعهء شکوهمند اسلامی ما، از صدر تا ذیل، شما را با اکثریت آرا،، به ریاست و زعامت خود برگزیدند، تبریکات فدوی را بپذیرید...

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

9 نوامبرالمُعین   سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه