بازگشت به خانه

ا

برای متوقف کردن ماشین سرکوب

و اعدام رژیم جمهوری اسلامی

اطلاعیه ی مشترک بيست و يک سازمان و گروه چپ

چهار شنبه 22 آبان ماه 1392 ـ  13 ماه نوامبر 2013

 

 

اخبار منتشره از ایران گواه ادامه اعدام ها یکی پس از دیگری است. عصر روز جمعه سوم آبان، در پی کشته شدن 14 مرزبان نیروی انتظامی در مرز سراوان (مرز میان بلوچستان ایران و بلوچستان پاکستان)، صبح روز شنبه چهارم آبان 2 نفر از زندانیان سیاسی کرد و 16 نفر از زندانیان سیاسی و عادی بلوچستان و همچنین اعدام های ارومیه- کرمانشاه- لاکان رشت و... سرانجام جسد شیرکو معارفی فعال سیاسی و مدنی کرد که در ساعات اولیه بامداد دوشنبه 13 آبان 1392 در زندان مرکزی سقز اعدام شد. شیرکوه معارفی در تاریخ ده آبانماه سال 1387 به اتهام همکاری با کومله دستگیر و از آن زمان به بعد در بازداشت وزارت اطلاعات و زندان شهر سقز بسر برد. او توسط حکمی در دادگاه انقلاب اسلامی سقز به عنوان محارب شناخته و به اعدام محکوم شد. همه اینان بدون برخورداری از کوچکترین حق دفاع ازخود به جوخه‌های اعدام سپرده شدند.

اعتراف آشکار دادستان رژیم به علت و نحوه اعدام گروهی زندانیان سیاسی ، دال بر این است که این بار نیز بخشی از زندانیان سیاسی دربند، قربانی انتقام جوئی و سیاست سرکوب و کشتار همیشگی‌ رژیم شده اند، این در حالیست که نام زانیار و لقمان مرادی و ....از زندانیان سیاسی هنوز در لیست اعدام رژیم قرار دارد و خطر سر به نیست کردن، آنها را تهدید می‌کند .

 

کارگران وزحمتکشان، ملل تحت ستم و استثمار!

فقدان آزادی های سیاسی و سرکوب ابتدائی‌ترین خواست‌ها و مطالبات سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی توده‌های زحمتکش مردم و اعمال ظلم و ستم، تشدید استثمار مضاعف و تداوم تبعیض بر ملیت‌ها و مذاهب مختلف، بهانه به دست گروه هائی داده است که اقدامات مسلحانه را تنها راه اقدام بدانند. وجود درگیریهای نظامی درمناطقی نظیر کردستان، سیستان و بلوچستان ، خوزستان و سایر مناطق محروم کشور امر غریبی نیست. از همین روست که گروه سنی مذهب تندرو بنام «جیش العدل » وابسته به جریانات القاعده‌ای حمله به مرزبانان در سراوان را برعهده گرفته و اعلام کرده است که: «عملیات آنان در پاسخ به جنایات سپاه پاسدارن در سرزمین اسلامی سوریه ... ظلم و جنایت علیه اهل سنت ایران...» صورت گرفته است.

 

از منظر ما احزاب وسازمانهای امضا کننده این اطلاعیه مشترک

احزاب و گروه‌های ارتجاعی مذهبی در سراسر منطقه ودرایران ، چه در قامت دولت‌های مستقر، نظیر رژیم اسلامی حاکم بر ایران و چه در لباس گروه‌های رنگارنگ اپوزیسیون، تنها پیام آور مرگ و نیستی، عقب ماندگی و خرافه پرستی و ضد آزادی های سیاسی و عدالت اجتماعی در جامعه هستند و نمایندهء هیچکدام از خواست‌ها و مطالبات آزادیخواهانه و انسانی توده‌های زحمتکش مردم نیستند و نمی توانند باشند. مبارزه علیه همهء این گروه‌های ارتجاعی و افشا و طرد آنها یکی از وظایف سازمان ها و احزاب انقلابی و وجهی از مبارزهء طبقهء کارگر و توده‌های تحت ستم برای استقرار آزادی و سوسیالیسم در ایران و منطقه است.

ما اقدام ددمنشانه جمهوری اسلامی در کشتار زندانیان سیاسی را محکوم می کنیم. بیگمان مبارزه برای پایان دادن به ستم و استثمار، زور و سرکوب و مبارزه علیه تبعیضات جنسی، ملی، و مذهبی و غیره در گروی سرنگونی انقلابی نظام سرمایه داری حاکم و استقرار آزادی و سوسیالیسم در ایران است.

برای سرنگونی انقلابی رژیم حاکم و استقرار دولتی کارگری – شورایی، به احزاب و سازمان های انقلابی و مدافع راستین منافع طبقاتی کارگران و زحمتکشان همراه گردید. در محل ‌های کار و زیست خود متشکل شوید.

برای متوقف کردن ماشین سرکوب و اعدام رژیم، متحد شده و خواستار آزادی زانیار و لقمان مرادی و همهء زندانیان سیاسی و فعالین کارگری گردیم و مبارزه برای آزادی و سوسیالیسم را گسترش دهیم.

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی

زنده باد سوسیالیسم

 

14 آبان 1392

  

اسامی امضاء کننده گان اطلاعیه مشترک  

1. اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور

2. اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

3. اتحاد فدائیان کمونیست

4. حزب رنجبران ایران

5. حزب کمونیست ایران

6. حزب کمونیست ایران (مارکسیست- لنینیست- مائوئیست)

7. سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) - کمیتهء مرکزی

8. سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) - هیئت اجرایی

9. شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران- استکهلم

10. شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه- هامبورگ

11. کمیتهء حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران - دانمارک

12. کمیتهء دفاع از مبارزات کارگران ایران در فنلاند

13. کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ

14. کمیتهء بین المللی برای حمایت زندانیان سیاسی ایران- ناظر

15. کمیتهء جوانان بلژیک

16. کمیتهء خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

17. کمیتهء یادمان کشتار زندانیان سیاسی دههء ٦٠در ایران - مونترال، کانادا

18. میز کتاب دانمارک

19. نشست زنان چپ و کمونیست

20. نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران- غرب آلمان

21. هستهء اقلیت.

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه