بازگشت به خانه

ا

کناره گيری از شورای ملی ايران

شاهين نژاد

چمعه 24 آبان ماه 1392 ـ  15 ماه نوامبر 2013

 

بنیانگذاران مجمع شورای ملی ایران،

سخنگوی ارجمند

و هموندان گرامی دفتر سیاسی

بدینوسیله، کناره گیری خود را از مجموعهء شورای ملی ایران اعلام می کنم.

با وجود کوشش های شاهزاده رضا پهلوی و تلاش های شماری از هموندان شورای ملی، بر این باورم که این جریان سیاسی، فاقد عناصر لازم و کافی برای اثرگذاری بر جامعه ایرانی در راستای تکوین یک جنبش گسترده به منظور ایجاد شرایط انجام یک همه پرسی در کشور است.

بسیاری از دلسوزان وجود فرد یا افرادی در این مجموعه را تنها دلیل عدم فراگیر شدن شورای ملی و ناکارآمدی آن می دانند، این حقیر، نبود رویکرد مناسب، اندیشه روشن و برنامه راهبردی هوشمندانه را نیز عوامل مهمتر  گسترش نیافتن حرکت شورای ملی می داند. نگاه درون- سازمانی نادرستی که کاملاً اصول و قواعد حرکت شورایی را نقض کرده است، از مجمع مؤسس بزرگ، شاداب و امیدوار شورای ملی در پاریس چیزی جز محفلی کوچک و خصوصی باقی نگذاشته است. از این رو است که چند کمیسیون به عنوان زیر مجموعه شورای ملی با شماره نفرات کمتر از انگشتان یک دست تشکیل می شود و چندین کمیسیون نیز فقط در حد نامی بر روی کاغذ باقی مانده اند.

تاثیر گذاری بر روح و روان ملت با ایجاد هیجان سازنده در میان جامعه و همچنین دادن نوید روزهای بهتر به ایرانیان در صورت گذر از شرایط کنونی، می توانست و هنوز می تواند منشا حرکتی گسترده و سرنوشت ساز در ایران شود. شورای ملی از این راهکارهای اساسی غفلت نموده است و بر پایهء ساختار، سخت افزار و نرم افزارهای کنونی خود، بنظر نمی رسد که توانایی و یا ارادهء پا نهادن در مسیر بکارگیری راهکارهای موثر را دارا باشد.

صمیمانه امیدوارم که داوری و ارزیابی من از سرانجام شورا، نادرست باشد و امیدهای ایرانیان بیشماری که به این حرکت دل بسته بودند، به دلسردی و ناامیدی بیشتر بدل نشود.

بر آنم که با انجام فعالیتهای بیشتر در قلمرو اندیشه، تاریخ و فرهنگ، همچنان در خدمت میهن دلبندمان و هموطنان گرامی ام باشم.

شاهین نژاد – 13 نوامبر 2013

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه