بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 27 آبان ماه 1392 ـ  18 ماه نوامبر2013

 

وفور نعمت

اینکه می گویند وطن اسلامی ما بسیار ثروتمنداست، شایعهء ضد انقلاب نیست و سخن کاملاً درستی ست... فدوی در همین راستا دریافته است که ما خدا را شکر به تعداد مؤمنین، کثرالله امثالهم، رئیس جمهور و یا وزیر خارجه داریم!، تورقی کوتاه در جراید شریفهء دارالخرافه، شمار معتنابی از این رؤسای جمهور و وزیران خارجهء احتمالاً بی جیره و مواجب را، بدست می دهد. بعنوان مستوره نگاه کنید:

* نیکنام از قم: «به دستگاه دیپلماسی عرض می‌کنم "آزموده را آزمودن خطاست" حضرت آقا فرمودند اهداف دشمن را بشناسید و قرآن هدف دشمن را مشخص کرده است آنجا که می‌فرماید: "لایزال یقاتلونکم حتی یرونکم عن دینکم" تا دست از آرمان های بلند خود برندارید آنها کوتاه نخواهند آمد. نه به انرژي ما کار دارند و نه به نفت ما؛ تنها به دین ما کار دارند».

* محمد فیضی: «برقراری مجدد رابطه و بازگشایی مجدد سفارتخانه‌‌های ایران و انگلیس یک خطای راهبردی است و نباید به صورت احساسی آن را وارد مسائل تنش ‌زدایی کرد. انگلیس خبیث سابقهء چند قرن قابل ارائه‌ای در شرارت و خباثت و تلاش برای نابودی تمامیت ارضی و هویت ایرانی‌ها دارد. ملت ایران هرگز دوستی با انگلیس را نمی‌خواهد. بازگشایی مجدد سفارت انگلیس خطای بزرگی است و به هیچ عنوان نباید به بهانه تنش‌زدایی و سازش بحث قطع ارتباط با انگلیس را مطرح کنیم».

* اصغر کردبچه (که فدوی نمی داند که این بچه سرانجام کی بزرگ می شود!): «خطاب به سیاسیون وزارت امور خارجه کشورمان بنویسید آمریکای جنایتکار و غرب وحشی هیچ‌گاه رابطه دوستانه با ما ایرانیان برقرار نخواهند کرد. بی‌جهت نبود که حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمودند: رابطه آمریکا با ایران رابطه گرگ و میش است. خلاصه فریب بازی‌های دیپلماسی آمریکایی‌ها را نخورند که سخت پشیمانی به دنبال خواهد داشت.

* 0912-4988: «این چه سیاست خارجی و تدبیری است که دولتمردان در سفر نیویورک به جای همراهی با کشورهای اسلامی، کشورهای ضد امپریالیستی آمریکای لاتین همچون برزیل، ونزوئلا، نیکاراگوئه و... به دنبال برگزاری نشست با کشورهای غربی بودند؟

* یک شهروند: ماجرای صحبت تلفنی بین آقای رئیس‌جمهوری کشورمان با رئیس‌جمهور آمریکا از دو حال خارج نیست، اگر آمریکایی‌ها تماس گرفته‌اند و اکنون انکار می‌کنند، پس بار دیگر بر همگان روشن شد که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند یا این تماس از سوی آقای روحانی بوده که باید گفت انکار آن از سوی ایشان با شعار دولت راستگویان در تناقض آشکار است. در ضمن بنویسید این امت زنده است و در هر دوره‌ای جلوی تندروی‌های دولت‌ها می‌ایستد و آن‌ها را تنظیم می‌کند».

* علیمردانی: «از نمایندگان مجلس تقاضا داریم از وزیر نفت توضیح بخواهند که وقتی وزیر خارجه انگلیس می‌‌گوید: "ایران باید خیال انگلیس را راحت کند"، چرا سکوت می‌کند. حال آنکه تمام نگرانی‌های جهان از توطئه‌های انگلیس و آمریکاست. ضمناً، از سخنان مستحکم رئیس جمهورمان در سازمان ملل که باعث خشم و عصبانیت رژيم صهیونیستی شد تشکر می‌کنم ولی ای کاش وزیر امور خارجه کشورمان نیز چنین مواضع مستحکمی در برابر وزیر خارجه خبیث انگلیس از خود نشان می‌داد که به وزیر خارجه ما گفت: ایران باید نگرانی‌ ما را برطرف کند! ولی متأسفانه واکنشی از سوی وزیر خارجه خود آقای ظریف ندیدم... همچنين، ‌رفتار و طرز نشستن خبرنگار ان‌بی‌سی آمریکا و مصاحبه با رئیس‌جمهور محترم دور از نزاکت و آداب یک خبرنگار بود که شایسته و لازم بود دفتر رئیس‌جمهور به ایشان تذکر می‌دادند که ایران اسلامی را با دیگر کشورها اشتباه نگیرند و آداب نشستن و مصاحبه با دومین مقام کشور را یاد بگیرند. این جایگاه شخصی نیست متعلق به ملت است. ديگر اينکه، آقای روحانی ریاست محترم جمهوری در مصاحبه خویش با خبرنگار آمریکایی گفته از اختیارات تام برخوردار است. ایشان به عنوان رئیس‌جمهور اسلامی ایران از اختیار تام برخوردار است تا عزت و اقتدار کشور قدرتمند و عزیز ایران حفظ شود. ایشان می‌داند که حق ندارد کوچک‌ترین علامتی از ضعف و ذلت از خود نشان بدهند و نیز می‌داند که از کل نظام باید یک صدا بلند بشود».

 

و اما؛ شعر:

داشت عباس(ع)قلی خان پسری

پسر بی ادب بی هنری

اسم او بود علی(ع) مردان خان

"حضرت شیخ"  ز دست اش به امان!

هر چه می گفت "حسن"(1) لج می کرد

دهن اش را به "حسن" کج می کرد

هر کجائی دگراندیشی بود

گشتِ  ارشاد خبر می فرمود

پشت طیّارهء آقا  می جَست

همه جا را به نجاست می بست

عددی نیست پدر یا مادر،

نه حسن راضی از او، نه رهبر!

کس نگشته ست به این طفل حریف

نه شما، شیخ، نه آقای ظریف! (2)

بسکه بود آن پسره خیره و بد

همه از او بدشان می آمد

ای پسر جانِ من این قصه بخوان

تو مشو مثل علی(ع) مردان خان!

 

زیاده بیتی نیست..

 

------------------------------------------------------------------

(1) حسن روحانی – رئیس جدید آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م)

(2)محمد(ص) جواد(ع) ظریف- وزیر خارجه

 

دوی استقامت

فدوی در خبرهای اخیر دید که از برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف، وزیر خارجه، نقل شده بود که ممکن است پیرامون ماجراهای هسته ای، بزودی با خاج پرستان به نتیجه برسد.

و از آن میان:

«توافق هسته ای ایران با غرب بزودی امکان پذیر است»./ دویچه وله- تیتر

این البته بدان معنا نیست که تلاش های برادران در این پیوند تاکنون به تعبیر ضد انقلاب بی نتیجه  بوده است، خیر چنین نیست و چون:

بیت

اروپائی، بدان گردن فرازی

نداند راه و رسم هسته بازی

فلذا، کمترین نتیجهء ملموس آن این بوده است که از بسکه مؤمنین با فتو شاپ، روی سر و سینهء بقول برخی برادران  "کتی" (خواهر کاترین اشتون- م)کار کردند، که آن ضعیفهء سجادیه دیگر، در مذاکرات اتمی بلاد کفر هم، با دشداشه خدمت می رسد!...

نتیجهء ملموس دیگر، که حاکی از آن ست که دو طرف دارند بعون الله یواش یواش به هم می رسند در بیت و تیتر زیر آمده است:

بيت

رهرو آن نیست گهی تند و گهی خسته رود

رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود

«فاصلهء صندلی اشتون و ظریف کمتر شد!» /تابناک- تیتر

که این، در عوالم دیپلماسی، به باور فدوی کار کمی نیست!...

بهر روی، فدوی هنوز نمی داند که این ازالطاف خفیهء شیطان بزرگ است، یا چیز دیگر:

«جان کری وارد هتل محل اقامت هیات های دیپلماتیک ایران و 1+5 در ژنو شد: آمده ام که فاصله ها را بین ایران و 1+5 کم تر کنم». /آینده آنلاین - تیتر

شما هم ملاحظه و لذتش را ببرید:

 

 

 

آزمون سراسری!

فدوی جالبترین نکته در عکس فوق را به آزمون گذاشت اما، قدرت خدا، یک پاسخ درست هم نیامد!

پاسخ های رسیده به دفتر فدوی، عمدتاً پیرامون نکات زیر بود:

- شیشهء شیر، که آیا پیش از مصرف تکان داده اند یا نه؟!

- افزون بر تکاندن!، آن را گرم نیز کرده اند؟!

- اصلاً شیر از کجا گیر آورده اند؟!

- پیشانی بند(عج)

- بقول عوام "بک گراند " سیاه تصویر

- چشمان کودک که می گوید بکلی بی تقصیر است!

- و چیزهای دیگری از این قبیل

پاسخ آزمون اما، "فرنچ مانیکور " آن خواهر دینی  بود!

دو باره جایزهء نفیس، ماند روی دست فدوی!

 

خبرهای بد

فدوی از بسکه ناگزیر بوده است که خبرهای برادران را برعکس بخواند، فلذا عادت کرده و دو خبر زیرا را نیز بی اختیار ذیل این تیتر آورد، ببخشید!:

- برنامهء جدیدی برای جمع آوری ماهواره نداریم

- طرح ارتقاء امنیت اخلاقی در محرم تشدید نمی شود (آفتاب/  احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی)

نمی دانم، شاید هم بهتر بود که فدوی برای این خبر، تیتر "زنگ تفریح" را بر می گزید!

شما چه فکر می کنید؟

 

انواع فدوی

فدوی داشت بقول عوام search می کرد که به اسم مستعار خودش یعنی حمیدرضا رحیمی برخورد! لکن روی آن کلیک که کرد، به وبلاگی هدایت شد که دید در آن شدیداً متحول شده و بر تارک آن  نوشته بود:

«از زمان غیبت امام زمان(عج) تاکنون 1139 سال شمسی 8 ماه 28 روز 12 ساعت 45 دقیقه 15 ثانیه گذشته است! و زمان (کنتوری که به سرعت کار می کرد!) همچنان در گذر است. آیا هنوز زمان آن نرسیده که خودمان را برای ظهور او آماده کنیم؟ اللهم عجل لولیک الفرج» *!

فدوی فقط همین یک فقره جنس را کم داشت که بحمدالله والمنة رسید!...

حمیدرضا رحیمی ِ منتظرالظهور البته در باب اینکه چگونه باید خودمان را برای ظهور آن حضرت (عج) آماده کنیم، همچنان ساکت است...

باری از این مطلب نتیجه می گیریم که فدوی انواع و اقسام دارد که برخی از این قرارند:

سردار فدوی - فدوی منتظرالظهور- و همین فدوی یک لا قبای خودمان، که "ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است"....

-------------------------

 *http://hamid175.blogfa.com/

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* عونی: همان‌طور که امام راحل بارها فرموده بودند، پس از فروپاشی شوروی و بلوک شرق نوبت آمریکا و بلوک غرب است که از هم خواهد پاشید. جانم فدای آن بزرگوار که هر چه فرمودند تحقق یافته است و این کار شدنی است مشروط به اینکه ما همچنان به دشمنان پشت کنیم.

فدوی: والله برادر عونی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ.... فدوی که جرأت نمی کند که در این روزگارکه بقول جد اعلای وی "خر نر می سپوزد بر خر نر"*، به کسی پشت کند، دوست و دشمن هم ندارد! شما البته ُ مخیّرید، برادر عونی.. و من الله التوفیق!

---------------------------

* چو باشد ملک ایران محشر خر / خر نر می سپوزد بر خر نر! / ایرج میرزا در عارفنامه

 

* 3267---0912: کرم حلزون چقدر درآمد دارد که تمام شبکه‌ها به تبليغ آن مي‌پردازند؟ کاش شبکهء قرآن و آثار و برکات انس با آن نيز در تمامي شبکه‌ها تبليغ مي‌شد تا نواي قرآن‌ کريم و معارف بلند آن به تمامي منازل ما وارد مي شد.

فدوی: عریضهء شما عز وصول یافت.فدوی هر چه در توان داشت بکار بست تا توهین آشکار شما که عبارت از، نستجيربالله، مقایسهء " آثار و برکات انس با قرآن " با کرم حلزون باشد را، عجالتاً بر طرف نماید؛ دفعهء بعد، خونتان پای خودتان است، برادر 3267---0912! اصلاً، بقول آن بزرگوار: گل شبدر چه کم از لالهء قرمز دارد؟ هان؟

 

* 4426---0916: برخي از فيلم‌هاي مبتذل و سخيف که عادي‌سازي روابط دختر و پسر را ترويج مي‌کنند. چرا مرتب در چند شبکه سيماي جمهوري اسلامي به صورت تکرار، پخش مي‌شود.؟

فدوی پیش از آنکه عریضهء شما را به جریان بیاندازد، همینطور ارّه به ماتحت مانده است که شما متقاضی "عادی سازی روابط " هستید یا روابط غیر عادی را  می پسندید، برادرر4426---0916!..

 

* 5248---0912: بدان، باد با شمع خاموش کاری ندارد. هرگاه احساس کردی ناهنجاری‌های آخرالزمان شمع درونت را متلاطم کرده متوجه باش که زنده‌ای. فقط باید امیدوار بود که تحت توجهات حضرت ولی ‌عصر(عج) و زیر پرچم نایب بر حقش رهبر معظم انقلاب صبور و منتظر خلق حماسه فاطمی باشیم.

فدوی: والله برادر 5248---0912 فدوی هرچه در بساط رهبری گشت، همه جور حماسه را یافت جز نوع فاطمی آن!

 

* 9005---0913: با جرات تمام عرض می‌کنم اگر نظام اسلامی ما از نعمت ولایت‌فقیه برخوردار نبود بعضی از خواص تشنهء قدرت به جان این کشور می‌افتادند و همه چیز را از بین می‌بردند.

فدوی: راستش برادر 9005---0913، فدوی به اندازهء شما نگران نیست و سبب اش نیز اینست که بی تعارف، اعتقادش به مقام معظم رهبری، اعلی اللّه مقامه الشّریف،از شما بسیار بیشتر است* و معتقد است که معظم له به تنهائی، ازعهدهء از بین بردن همه چیز برآمده و به کس دیگری ابداً نیاز ندارند!

---------------------------------

* لطفاً فحش ندهید،خواهر- برادر خواننده خوبیت ندارد!

 

* 4313-0911: جوانی 27 ساله برای تکمیل درمانش باید به کشور آلمان اعزام بشود و نیاز شدید به مبلغ 5 میلیون تومان پول دارد. از کلیه هم‌وطنانم می‌خواهم که مساعدت کرده و با کمک خویش دل امام زمان(عج) را خوشحال سازند.

فدوی: مراتب، در اوقات شرعی، به سمع و نظر مبارک رسید. پس از صدور چندین آروغ ستاره دار فرمودند از آلمان نزدیکتر، چاه کذائی خودمان است، سری به آنجا بزنند، برادر4313-0911!

 

* افتخاری: در مجاورت منزل ما در شهر اصفهان، خیابان صدوق شمالی شخصی اقدام به تخریب منزل خود برای ساخت و ساز نموده است که به علت عدم رعایت اصول ایمنی هر آن باید منتظر حادثه بود. به مبادی ذی ربط و دستگاه‌ قضایی- شهرداری و... اطلاع داده شده اعلام می‌کنند هنوز که حادثه به وقوع نپیوسته است؟! حتما باید حادثه‌ای رخ دهد که خدای نکرده کشته و مجروح داشته باشد تا مسئولان اقدام نمایند؟!

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد، بعدالتحیه والسلام فرمودند: بله همینطور است یعنی علاج واقعه را بعد از وقوع باید کرد، برادر افتخاری!

 

* انصاری از اهواز: با توجه به مضرات چای، خوب است که هموطنان چای مفید زیر را امتحان کنند: 1- یک قاشق چایخوری دارچین با 2 عدد هل باز شده را بجوشانند و بعد 3/1 قاشق غذاخوری نعناع به آن اضافه و 2 ساعت بعد میل کنند بسیار مفید برای هوش و حافظه و بدون ضرر است.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم و پس از صدور چند آروغ ستاره دار فرمودندکه پنداری کار هوش و حافظه شان از این حرف ها گذشته زیرا معجون شما را که درست کردند، پس از 2 ساعت یادشان رفت که میل کنند؛ نسخهء قوی تری مرحمت کنید، برادر انصاری!

 

* يک شهروند: قدیم‌ترها تقریباً تمام مردم ایران لباس‌هایشان از نوع عبا، ردا و چوخا بود. روی سر خود نیز معمولاً دستار یا کلاه داشتند ولی متأسفانه هر چه جلو آمدیم این سنت فرهنگی را از دست دادیم و به شکل غربی لباس می‌پوشیم. می‌خواهم عرض بکنم آیا ما ایرانیان از سرخپوست های آمریکا هم کمتریم که به فرهنگ گذشته خویش پایبند هستند و لباس‌های سنتی خود را می‌پوشند و در مجامع حاضر می‌شوند و به میراث فرهنگی خود افتخار می‌کنند؟

فدوی: با توجه به ارادتی که فدوی به ابوی شما داشت، پیش از آنکه عریضه تان را به جریان بیندازد و کار از کار بگذرد، به شما توصیه می کند بکوشید که فقط یک روز، خودتان را به دست آورد های علمای خودمان، کثرالله امثالهم، محدود،و همزمان، از دست آورد های علمای خاج پرست، لعنة الله علیهم اجمعین، محروم کنید؛ ضمناً آن دندان تان هم که بفرمایش حضرت ابوی شدیداً درد می کرد، با انبردست بکشید و تا پایان روز اگر زنده ماندید، فدوی را خبر کنید تا عریضه تان را به جریان انداخته و شما را به عصر طلائی حجر برگرداند، برادر شهروند!

 

* 7941---0912: بعضی از رفتارها و سخنان آقای هاشمی موجب تنش در جامعه می‌شود به همین دلیل بخشی از نیروی جامعه در شرایط کنونی صرف رفع و رجوع این اظهارات شده و از بعضی موارد عقب می‌مانیم. در این مورد باید چاره‌ای اندیشید.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر حضرت شان رسید، بعدالتحیه والسلام یواشکی فرمودند شما دیگر چه آیتی هستید، که از ایشان هم عقب ترید، برادر 7941---0912!

 

* 7941---0912: تا کی بنشینیم و شاهد تحریف سخنان حضرت امام خمینی(ره) باشیم. از نمایندگان محترم مجلس و خبرگان رهبری و دیگر دستگاه‌های مسئول درخواست داریم برای حفاظت از آثار معمار کبیر انقلاب اسلامی چاره‌ای بیندیشند.

فدوی: آخ مدینه (ع- س- ص- ل -عج و....) گفتی و کردی کبابم. فدوی هم کم از شما دلگیر و دلخور نیست؛ برادر 1395---0917  فلذا: بنشینم و صبر پیش گیرم / دنبالهء ریش خویش گیرم!

التماس دعا …

 

* 1404---0913: باید به تمام زبان‌های موجود دنیا این شعر پر مغز را که شاعر گفته "ترحم بر پلنگ تیز دندان (آمریکا) / ستمکاری بود بر گوسفندان" ترجمه بشود.

فدویک شانس آوردید که فدوی مؤمن خوش قلبی ست، و گرنه عریضه را با همین گاف مبسوطی که در آن مرتکب شده اید، به شرف عرض ملوکانه می رساند که در این صورت، لشکر جرّار مؤمنین اعزالله انصاره، استخوان تان را هم به نیش می کشیدند فلذا بفرمائید که اگر پلنگ تیز دندان آمریکاست، منظور شما از "گوسفندان" چه کسانی هستند برادر 1404---0913، هان؟!

 

* یک شهروند: من که نسل سوم انقلاب هستم حضرت امام و بیانات ایشان را می‌شناسم و نیازی نیست که به صحیفه مراجعه کنم که ببینم فرد مدعی درست گفته یا نه؟ این کسی که این حرف ها را می‌زند گمان کرده 200 سال از تاریخ گذشته که مردم رهنمودهای امام راحل را فراموش کرده باشند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند که حالا حالا مانده است که شما هم مردم را بشناسید. و پس از چند سرفهء کوتاه افزودند 200 سال کدامست؟ 200 سال را جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید قهر می کند! مردم  ماشاءالله هنوز ماجراهای 1400 سال پیش را هم بخاطر دارند، برادر نسل 2+1!

 

* اسکویی از تبریز: بعضی از افراد با تحریف سخنان امام راحل چه پاسخی به سیصد هزار خانواده شهید دارند؟ تا کی می‌خواهند با آرمانهای امام راحل(ره) و شهدا بازی کنند؟ چه نفعی از این بازیها عاید کشور و ملت می‌شود؟ شایسته است نظام تکلیف خود را با چنین افرادی روشن کند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظربرادر رفسنجانی رسید، بعدالتحیه والسلام و البته اصلاح سر و صورت فرمودند، کاری ندارد که، از پاسخ که دارند، سیصد هزار کپی گرفته و بین خانوادهء معظم شهدا توزیع می کنند، فرمایش دیگری ندارید، برادر اسکویی؟!

 

* 3014---0912: روزنامهء ایران مورخ 21 و 22 مهر هیچ اشاره‌ای به موضوع تحریف مواضع حضرت امام‌ خمینی توسط آقای هاشمی نکرده با این حال نصف صفحه روزنامه را به مصاحبه با یک رهبر ارکستر اختصاص داده است! چرا؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند علت آن بوده است که آن رهبر نابکار ارکستر نیز ساز مخالف می زده است، برادر 3014---0912.

 

* فرهنگی: اسلام با اسراف ‌کاری مخالف است. از آقای روحانی تقاضا داریم نگذارند کسی به فکر دکوراسیون وسایل با رنگ بنفش باشد بلکه در اندیشه رفع مشکلات مردم باشند.

فدوی: مراتب عیناً بحضورشان بقول عوام forward شد؛ بخشنامه فرمودند که از این پس دکوراسیون وسایل با رنگ دیگری غیر از بنفش باشد، برادر فرهنگی!

 

* 0164---0912: انتخابات 92 برای میلیون‌ها نفر شهروندی که به آقای حسن روحانی رأی نداده‌اند مصداق این روایت است که می‌فرماید مردان خدا تسلیم حق‌اند حتی اگر به زیان شان باشد. به همین خاطر نجابت به خرج دادند و مثل بعضی‌ها که در سال 88 سطل آشغال آتش زدند اقدام نکردند بلکه در شادی دیگران شرکت داشتند.

* 7324-0912: بنده به آقای حسن روحانی رای نداده‌ام و امیدوارم عملکردش در این دوره به گونه‌ای نباشد که از رای ندادنم به ایشان رضایت داشته باشم.

فدوی هر دو عریضه را بعلت ضیق وقت و البته تشابه، یکجا پاسخ داده و عرض می کند که اولاً حجت الاسلام حسن(ع) روحانی، نه آقای حسن روحانی! ثانیاً نفرمایید، برادر 7324-0912، نفرمایید!.. برادر حجت الاسلام حسن(ع) روحانی، چیز کمی نیست، نامبرده سفینة النجاة مقام معظم رهبری ست!

 

* 6112---0912: چرا بلیط اتوبوس از تهران به آمل 7 هزار تومان است اما از آمل به تهران 8 هزار و 500 تومان است؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی،به سمع و نظر مبارک رسید. در بازدم فرمودند برای اینکه از آمل به

تهران سربالائی ست!، آخر  این هم دیگر کاری داشت که فدوی را سنگ روی یخ کردید، برادر 6112---0912؟!

 

* یکی از ساکنان فردیس- شهرک وحدت: از شهرداری و استانداری کرج تقاضا داریم عرض پل فردیس را زیاد کنند ما که هر روز شاهد ترافیک سنگین در این پل هستیم.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم و پس از صدور چند آروغ ستاره دار فرمودند که دیگر"ارزی" ندارند، عجالتاً  از طول استفاده کنید، برادر ساکن!

 

* یک شهروند: قیمت های رب‌ گوجه‌ فرنگی، پودر ماشین لباسشویی و انواع و اقسام مواد خوراکی و لبنی در حال افزایش است. و به هر جا اعتراض می‌کنیم کسی پاسخگو نیست. لطفا رسیدگی کنید.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد بعدالتحیه و السلام در پاسخ گفتند که علت آن است آن اقلام این روزها دیگر، جزو اجناس لوکس اند، برادر شهروند!

 

* ناصر رفيعي: وقتي واليباليست‌هاي تيم ملي جمهوري اسلامي اينگونه پي ‌در ‌پي افتخار مي‌آفرينند و مردم کشورشان را خوشحال مي‌سازند پيشنهاد مي‌کنيم مسئولين براي تشکر از زحمت ‌هاي اين عزيزان به هر کدام از واليباليست‌ها يک دستگاه اتومبيل هديه بدهند.

فدوی شخصاً حرفی نداشت لکن بمنظور رعایت مقرارات، و البته عدم سوء استفاده از موقیت خود، پیشنهاد شما را عیناً، به شرف عرض رسید، گفتند اگر ماشین بگیرند، دیگر دنبال توپ نمی دوند، برادر رفیعی!

 

* ابوالفضل احمدي از اراک: پرداخت 50 ميليون به فوتباليست‌ها و به انضمام ورود يک دستگاه خودروي خارجي يعني گام در مسير عدالت؟! چرا کسي اعتراضي نمي‌کند؟! ما کم‌فقير و مستمند داريم؟! راستي مجوز ورود خودروهاي جانبازان چه شد.

* دشتي جانباز انقلاب: تلويزيون مدرسه‌اي را نشان مي‌داد که به دليل نداشتن بودجه تعطيل شده بود و اولياء دانش‌آموزان عزا گرفته بودند که براي ادامه تحصيل فرزندانشان چه بکنند. اگر دولت واقعاً پول براي اداره مدارس کشور ندارد پس از کجا مي‌آورد که به هر فوتباليست تيم ملي کشور مبلغ 50 ميليون تومان پول و يک دستگاه اتومبيل هديه مي‌دهد.

فدوی هر دو پرسش مشابه را با هم پاسخ داده و عرض می کند که قاصم الجبارین را شکر می کند که مشکل شما، معضلات مدارس ایران سابق و یا ورود خودرو نیست!، بلکه  شما با فوتبال و توابع مسأله دارید، که البته در تخصص فدوی نیست، دوباره تماس بگیرید، برادر جانباز!

 

* 1836---0938: چرا قيمت بيمه شخص ثالث موتورسيکلت نسبت به سال گذشته دو برابر شده است؟ مگر حقوق و درآمد ما چند برابر شده است؟!

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید؛ در بازدم فرمودند: بسمه تعالی -  منهای ده برابر!

 

* 0713-0913: نفاقی بارزتر از این نیست که در سریال‌های تولید داخل بعضی از دختران و خانم‌ها با پوشش کامل و حجاب اسلامی نقش بازی کنند ولی در محافل و مجالس با سر و وضع غیرقابل دفاع حاضر بشوند یا عکس‌های آنچنانی آنان روی جلد نشریات چاپ بشود. چرا فکری برای این بدآموزی در جامعه نمی‌شود؟

فدوی: مراتب از طریق تماس با متهمان پیگیری شد؛ در پاسخ گفتند والله برادر فدوی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... نامبردگان نمی توانند در زندگی خصوصی شان هم، فیلم بازی کنند، برادر 0713-0913!

 

* 6910---0911: در گزارش دولت دهم آمده بود که در طول این 8 سال به 38 میلیون نامه و پیامک‌های ارسالی مردم جواب داده شده است عرض می‌کنم پس چرا به نامه پست سفارشی شده بنده که دو ماه قبل از پایان دولت دهم به آدرس نهاد ریاست‌جمهوری ارسال کرده‌ام ترتیب اثر نمی‌دهند؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به آگاهی شان رسید؛بعدالتحیه والسلام گفتند که نامهء شما، جزو پنجاه ملیون نامه ای است،که قرار بوده پاسخ بدهند،برادر !6910---0911

 

* 6263---0938: پیامبر اعظم(ع) فرمودند: خداوند دوستدار جوانی است که جوانی‌اش را به اطاعت خداوند می‌گذراند.

فدوی: نفرمودند که پیری اش را چه کند، برادر 6263---0938؟

 

* 7585---0937: تاریخ چندین دهه حکومت استبدادی آمریکا ثابت کرده است که با سران هر کشوری که به ظاهر دوستی و رابطه برقرار کرده است به مرور زمان زیر پای آنها را خالی و به جای آنها مهره‌های دیگری را گماشته است.

فدوی: والله برادر 7585---0937  بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ.... تا آنجا که فدوی می داند، آمریکای جنایتکار، ولایت مطلقهء فقیه ندارد؛ مگر تازگی ها!..

 

* 3419-0915: ...اگر ملت و دولت مصر به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی طی 2 سال اخیر توجه می‌کردند چنین حوادث دردناکی را شاهد نبودیم که رژیم صهیونیستی از خوشحالی به رقص آمده است.

فدوی: مراتب توسط فدوی به ملت و دولت مصر ابلاغ شد؛ در کمال پرروئی گفتند که وضعیت موجود را به فرمایشات معظم له، ترجیح می دهند* و در پایان نیز افزودند که:

بیت

گر زندگی آنست که دارید شما

آوارگی کوه و بیابان از من!

خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر 3419-0915!

 

* 9155---0916: خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود: با زبانی دعا کن که با آن گناه نکرده‌ای تا دعایت مستجاب شود. موسی عرض کرد چگونه؟ خداوند فرمود: به دیگران بگو برایت دعا کنند. چرا که تو با زبان آنها گناه نکرده‌ای. بیایید در این شب‌های قدر که ارزش آن از هزار ماه بیشتر است همه یکدیگر را دعا کنیم.

فدوی: مراتب به آگاهی ُامت همیشه در رکوع رسید مع الاسف، فوتبال را ترجیح دادند، برادر 9155-0916

 

* فلاح‌نیا- ساری: دستگاه ذی ربط اعلام می‌کند امروز حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود و فردا که حساب را چک می‌کنیم پولی در آن نمی‌بینیم! برخی از مسئولان چرا این قدر ما بازنشستگان را اذیت می‌کنند؟

فدوی: مراتب دراوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام فرمودند:

بیت

چشم دل باز کن که جان بینی

آنچه نادیدنی ست، آن بینی!

 

* 3993---0912: برای بنده و خیلی‌های دیگر سوال شده که چرا عوامل فتنه هیچ‌گاه نسبت به مسائلی که کیهان علیه آنها مطرح می‌کند برای اعاده حیثیت خویش به دادگاه شکایت نمی‌کنند.

فدوی: مراتب توسط فدوی به آگاهی عوامل فتنه رسید؛ در پاسخ گفتند والله برادر فدوی بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ..! شکایت بر علیه نمایندهء حضرت آقا برادر حسین(ع)در کیهان دارالخرافه، بمثابه شکایت بر علیه معظم له است، که عاقبت خوبی ندارد، 3993---0912!

 

* بیگ‌زاده: رئیس‌جمهور محترم در انتهای 4 روز بحث و تبادل‌ نظر میان موافقان و مخالفان هیئت دولت کهریزک را با فتنه مقایسه کرد و اعلام داشت عده‌ای اردوکشی خیابانی کردند و عده‌ای کهریزک درست کردند. این مقایسه رئیس‌جمهور دقیق نبود. فتنه کجا و کهریزک کجا، یک کشور و نظام اسلامی کجا و یک زندان کوچکی چون کهریزک و رفتارهای غلط و خودسرانه چند مامور کجا واقعاً متآسفم از این مقایسه.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسایشان رسید. در بازدم موافقت فرمودند که بمنظور رفع عطش شما، تعداد دیگری را نیز به قتل رسانده، لکن به جهت رعایت مصالح، در آمار منظور نکنند، برادر بیگ زاده!

 

* 6293---0919: از تمامی کسانی که به هر نحوی متولی فرهنگ جامعه هستند به ویژه وزارت علوم و تحقیقات و فن‌آوری و آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناجا و صدا و سیما و... درخواست می‌شود برای حل معضل بد‌حجابی و مروجین آن و شیوع تدریجی پوشش‌های فاقد حیا و عفاف زن ایرانی تدبیری نمایند.

فدوی، برای محکم کاری، لشکر 2 زرهی را هم به آمار شما اضافه می کند، برادر 6293---0919!

 

* 7373---0933: به مسئولین بفرمایید از این پس، به جای دعواهای سیاسی به فکر حل مسائل کلیدی جامعه یعنی اقتصاد (تورم، گرانی، مسکن، بیکاری جوانان و...) و پیشرفت علمی باشند

فدوی: فکر کردید حجت الاسلام جدید با کلید معروف اش، برای چکاری آمده است، برادر 7373---0933؟

 

* اسلامی از یزد: از دولت به ویژه وزرای اقتصادی، کارشناسان و رسانه ها و مطبوعات درخواست می‌شود به علل و عوامل گرانی‌های یک سال اخیر به ویژه در بحث خودرو و آجیل که ارتباط چندانی هم به ارز و... (با توجه به تولیدات داخلی و داشتن ذوب‌آهن، ‌مس، فولاد، آلومینیوم و پسته و بادام و...) نداشت بپردازند و با عوامل اصلی آنها که به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها دامن زدند برخورد نمایند.

فدوی: به "ارز" رسید؛ فرمودند "خودرو و آجیل" هم ارتباطی به هم ندارند، مگر در خودرو آجیل بخورند، برادر اسلامی!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

16 نوامبرالمُقید سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتراز قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه