بازگشت به خانه

ا

آیا فرانسه کارشکنی کرد؟

رضا حسین بر

چهارشنبه 29 آبان ماه 1392 ـ  20 ماه نوامبر 2013

 

بسیاری از کسانی که می خواهند رژیم جمهوری اسلامی به بقای همراه با کشتار خود ادامه دهد، سخت از رویکرد مذاکراتی فرانسه عصبانی هستند و آن کشور را متهم می کنند که با اسراییل و عربستان سعودی هم موضع شده است و این موضوع را طوری مطرح می کنند که انگار این دو کشور از جمهوری اسلامی هم بسیار بدترند.

واقعیت این است که رژیم آخوندی یک خطر جدی برای مردم ایران و تمام جهان، منجمله اسراییل و عربستان سعودی، است. رژیمی که در زمان بهترین رییس جمهورش بیش از 50 نفر را در 10 روز اعدام می کند، و نیروهای نظامی اش بطور رسمی جشن مرگ بر امریکا و اسراییل را در زمان مذاکرات می گیرند، خطرناک بودن خود را بصورت وحشیانه ای به نمایش می گزارد.

همهء ممالک حق دارند که ترور های گسترده رژیم را بخاطر بیاورند و از فریبکاری های آن در طول سی و چهار سال گذشته بترسند. کسانی که فرانسه را ملامت می کنند، خوب است بیاد بیاورند که چندین نفر از ایرانیان در این کشور توسط رزیم ترور شده اند.

همانطور که وزیر خارجه فرانسه یادآور شد، وزیر خارجه رژیم با یک طرح فریبکارانه وارد مذاکره شد و برای آنکه محتوای آن باعث رسوائی اش نشود اصرار بر محرمانه بودن آن نمود.

‫‫در طول مذاکرات، بسیاری از فریبکاری ها بر ملا شد و لبخند های ریاکرانهء ظریف هم مشکوک از آب در آمد. فرانسوی ها که فرهنگ صریح تری از ممالک دیگر دارند، از رژیم خواستند که "همانقدر که امتیاز می خواهد، امتیاز بگیرد."

خواست آنها کاملاً منطقی بود. ولی چرا عده ای که ظاهراً از مخالفان رژیم هستند، و قاعدتاً می بایست تمام تلاش خود را در جهت تغییر رژیم بکار ببرند، در این زمان حساس که رژیم در آستانهء ورشکستگی قرار دارد، این همه برای نجات آن از سقوط حتمی، دست و پا می زنند؟ انگار که خودشان در حال غرق شدن هستند! همهء نشانه ها از این قرار است که رژیم جمهوری اسلامی در زیر تحریم ها و مبارزات مردم خرد می شود.

آقای روحانی و مقامات دیگر مکرراً گفته‌اند که شش ماه بیشتر وقت ندارند تا تحریم ها را بشکنند. برای رفع تحریم ها نا گزیر باید همان کارهایی را که موجب تولید تحریم ها شده خنثی نمایند. رژیم می خواهد که با فریب، بخشی از این اقدامات را پنهان نماید. اینگونه دلیل می آورد که رهبر نظام، تولید سلاح اتمی را با یک فتوا ممنوع کرده است. اگر چنین است هیچ دلیلی برای غنی کردن اورانیوم بیست درصدی وجود ندارد.

از سوی دیگر، منابع خارجی حتماً خوانده و شنیده اند که بسیاری از مقامات و مراجع گفته اند که ساختن بمب اتمی رژیم را بیمه می کند. آنها بارها گفته اند که کرهء شمالی چون بمب دارد مورد حمله قرار نمی گیرد و عراق و افغانستان چون بمب نداشتند مورد حمله قرار گرفتند. آنچه فرانسه خواسته است دقیقاً همین است: خارج کردن اورانیوم غنی شده از ایران، تعطیل کردن تولید آب سنگین و متوقف کردن هر فعالیتی است که منجر به تولید سلاح هسته ای بشود. اما رژیم می خواست با فریب، و دادن قول هایی که بعداً می تواند نقض شان کند، با شتابزدگی بی نظیری یک بسته را عرضه کرده و خواستار امضای توافق نامه شود.

فریبکاری در این مذاکرات به حدی بود که جان کری، وزیر خارجه امریکا، مجبور شد که بگويد "ما احمق نيستيم".

و اما چرا عده ای همان روش رژیم را در رابطه با مذاکرات شکست خورده در خارج از کشور به کار می برند؟ چرا اصرار دارند که مذاکرات به نتیجه رسیده و تحریم ها بر طرف گردد؟

واقعیت آن است که آنها می خواهند که از سقوط نظام جلوگیری کنند. تنها راه نجات آن هم رفع تحریم ها ظرف شش ماه آینده است. این افراد اگرچه از احزاب متفاوتی هستند ولی اکثریت آنها کسانی هستند که هنوز درک نکرده اند که این نظام قدرت ادارهء مملکت را ندارد و ادامهء آن موجب انهدام کشور و فقر، بیماری و انحطاط کامل جامعه می شود که ظاهراً این برایشان اهمیتی ندارد.

این هم برایشان اهمیت ندارد که 75%  زنان در اصفهان دوچار پوکی استخوان هستند. این برایشان اهمیت ندارد که 80% مردم در تهران نمی توانند غذای مناسب تهیه کنند. این هم برایشان اهمیت ندارد که 75%درآمد مملکت در دست 25% طبقهء بالا است. و حال که وضع تهران و اصفهان اینگونه است، برایشان اصلاً اهمیت ندارد که وضع استان های دیگر چگونه است.

یک واقعیت دیگر هم وجود دارد که بندرت از آن یاد می شود: جمهوری اسلامی دو بخش است: یک بخش در داخل مشغول سرکوب، تجاوز و شکنجه مردم است و بخش دیگر آن در خارج، مشغول ایجاد تفرقه، مغشوش کردن ذهن مردم و فریب ممالک خارجی است. بخش خارجی رژیم خود را در لباس مخالفت با نظام پنهان کرده است و فقط در چنین روز هایی است که دست شان باز می گردد. 

و اما اکنون چه شده است که برخی از رفقای چپ که روزی حاضر بودند جان خود را فدای مردم ایران بکنند، اکنون حاضرند جان و آبروی خود را صرف نجات رزیمی بکنند که بهترین دوستان آنها را گروه گروه اعدام کرده است؟ راستی کسانی که نام خود را فدایی گذاشته بودند، اکنون فداییان چه نظامی و چه کسانی شده اند؟

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه