بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 11 آذر ماه 1392 ـ  2 ماه دسامبر2013

 

نقد مکتبی

فدوی دیگر حوصله اش سر رفته و فلذا بی مقدمه و سر راست بگوید که به راستی با این

 طرز برخورد مشکل دارد که متقدمین، در بررسی های خود، خدمات متأخرین را نادیده بگیرند. منظور فدوی، گزارش بیلان صد روزهء  دولت کلید الاسلام والمسلمین برادر حسن(ع)روحانی ست، که به درخواست برخی مؤمنین، که شمه ای از آن در پی می آید، شرف صدور یافته است:

* نسیم دمیرچی از شهرکرد:

«وعده دادی که به صد روز نمایی شادم

«از گرانی و تورم تو کنی آزادم

«وعده از حد بشد و جنس گران‌تر گردید

«مگر از مادر گیتی به چه طالع زادم

«ای که با وعده نمودی دلمان را خشنود

«مس بفرما نیست خیری در طلا کاری تو».

* گیلانی: «وعده صد روزه دولت برای حل مشکل گرانی در حال تمام شدن است و ما منتظر کاهش قیمت‌ها هستیم».

و همانطور که ذیلاً ملاحظه می کنید، در آن، رئیس جدید آبدارخانهء بیت، رئیس پیشین

 آبدارخانهء بیت، مهندس الاسلام و المسلمین زنده یاد احمدی نژاد را شدیداً کوبیده بود (1)

و از آن میان:

«روحانی: اگر بگوییم دولت گذشته حداقل در درآمدهای ارزی نفتی و غیرنفتی پولدارترین دولت بوده...؛ در طول 8 سال درآمد نفتی  ما 600 میلیارد دلار بوده که بی سابقه است. ضمن اینکه درآمدهای دیگری داشتیم. کشور از نظر درآمد ارزی 750 میلیارد درآمد داشته. دولتی که پولدارترین دولت بوده متاسفانه بدهکارترین دولت هم بود. یعنی دولتی که به ما به ارث رسید. چند رقم می گویم که مطلع باشند مردم. بدهی دولت به سیستم بانکی در روزی که دولت را تحویل گرفتیم، بیش از 74 هزارمیلیارد تومان بوده است»./ آخرین نیوز

و یا:

«1- نقد دولت گذشته اش بسیار خوب بود. اما پر حجم و بدون اشاره به هرگونه دستاورد مثبت. نباید رفتار غلط احمدی نژاد در زیر سوال بردن دولت های قبلی تداعی شود.

«2- گزارش به مردم دربارهء اینکه چه دولتی را تحویل گرفته شده، بسیار بجا و لازم است اما مناسب بود در گزارش 100 روزه بیشتر به عملکرد دولت یازدهم پرداخته می شد». / الف

فدوی عرض می کند که بسیار خوب، گیرم تمامی ضعف هائی که برشمردید درست باشد، لکن به قول آن شاعر حافظ قرآن ضد انقلاب:

عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگوی

نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند

منظور فدوی آن است که چرا خدمت شایانی که، رئیس پیشین آبدارخانهء بیت مهندس الاسلام و المسلمین زنده یاد احمدی نژاد در عرصهء طنز مملکت، البته پس از حجج اسلام حسنی و قرائتی کرد، هیچ جا منظور نشده بود؟!..

--------------------------------------------

(1) بله گوشت کوبیده هم درست است،خواهر- برادر خواننده!!..

ویژگی تازه

فدوی می پندارد که به ویژگی های دولت کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی، افزون

بر "تدبیر و امید"، باید طنز هم افزود! یعنی بطور مایه کاری در مجموع می کند بعبارت: "دولت طنز و تدبیر و امید"!...

البته فدوی بعنوان یک مرجع تقلید در طنز سیاسی،! این فتوا را به استدعای مقلدین صادر می فرماید که دولت"تدبیر و امید" حسن(ع) روحانی در طنز، به گرد نعلین زنده یاد معجزه هزارهء سوم، زنده یاد مهندس الاسلام والمسلمین،احمدی نژاد هم نمی رسد!..

باری- فدوی همینطور که در فلسفهء افلاطونی "جام زهر" و "نرمش قهرمانانه " غور و تتبع می کرد، به رگه هائی از طنز هم در همین ارتباط دست یافت که برای مزید آگاهی طلبه گان طنز سیاسی، در پی می آورد:

«گزارش هسته ای ظریف در مجلس: نمی دانید آمریکا ساعت دو نصفه شب چه تقاضایی کرد!» / آینده آنلاین

گويا جلسهء مذکور، بقول برادران، حواشی دیگری هم داشته که برخی نیز بقول عوام "اروتیک" است:

«علی(ل) لاریجانی:  مراعات کمر آقای ظریف را بکنید!»/ باشگاه خبرنگاران- تیتر

«آقای حدادعادل شما از 2 دقیقه وقت اشتون هم استفاده کردید!»

بی سببی نیست که کاربری هم در نقد بیلان صدروزهء دولت می نویسد:

«واقعاً مصاحبه دیشب خیلی خسته کننده بود: مجری ها نه حرفه ای سوال کردند نه طرز چشم و ابرویشان مناسب یک جلسه رسمی بود!...»

          باری، فدوی هم بناگزیر یواشکی عرض می کند که آخراین چیزها را که در انظار نمی گویند؛ راه که ندادید انشاءالله!، جائی تان به نمایندگی از مقام معظم رهبری ضاعف الله اشراقه که درد نمی کند، برادر ظریف!؟

 

بد شانسی

فدوی در تمام این سال های تباه، چه در ممالک محروسهء یوروپ، و چه در ممالک محروسهء امریک، و صرفنظر از اینکه وضعیت اقتصادی و رفاه مردم آن سامان چگونه و در چه سطحی بوده است، بیاد نمی آورد که هر یک از انواع نوشیدنی و بویژه آبمیوه ها، و از آن میان آب پرتقال، رایگان بوده باشد. حال که فدوی، علیرغم میل باطنی، از وطن اسلامی گریخته!، و هماغوشی با کژدم غربت را به همنشینی با برادران، کثرالله امثالهم، ترجیح داده است، آب پرتقال هم، مانند برق و آب حضرت امام(ل)

مجانی شده است؛ بدشانسی را می بینی؟!:

«خروج آب نارنجی از شیرهای آب در رفسنجان»!/فرارو

نتیجهء نهائی...

فدوی خودش کم و بیش می دانست که برادر محمد(ص) جواد(ع) ظريف(!)، وزیر خارجهء بیت، دارد آب سنگین (يا آب صنعتی- م) در هاون می کوبد؛ لکن به لحاظ رعایت مصالح، به روی خودش نمی آورد. لکن نمی دانست که شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، و نیز  مؤمنین، کثرالله امثالهم، اهل تعارف نیستيد، و حرف تان را در دم می زنيد. به این نمونه نگاه کنید:

* سايت دیگربان: «رزمایش "جنگ نوین با سناریوی هسته‌ای..." در بوشهر برگزار شد. هدف از برگزاری این رزمایش آمادگی نیرو‌های بسیج در صورت حملهء نظامی به نیروگاه اتمی بوشهر اعلام شده است. در این رزمایش نیرو‌های بسیج با «بیل»! و برخی ابزار‌های ابتدایی حملهء هسته‌ای فرضی را دفع و آتش‌سوزی ناشی از آن را خاموش کردند.»!

          فدوی عرض می کند که اگر برادر محمد(ص) جواد(ع) ظريف(!)، وزیر خارجهء بیت، علیرغم مدرک فوق مطلب دستگیرش نشده است، فدوی برای برای اتمام حجت، آس زیر را، به زمین می کوبد:

* دباغ‌زاده:

«فیض دو جهان به حب مولا بسته

«بر گوشه‌ای از چادر زهرا بسته

«اجلاس گروه 1+5 یک شوخی است

«دنیا به گروه پنج‌ تن{ما} بسته!

بر این پایه، احوط آن است که تمامی کوشندگان مکتبی ماجرای هسته ای، دُم مربوطه را روی کول شان گذاشته، و بروند دنبال غاز چرانی شان....

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب و همسو با محتوا، و احیاناً یکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی  به دخالت او ندارند!

* باید سن ازدواج به 14 سالگی کاهش یابد!/ قرائتی - انتخاب- تیتر

          تحشیهء فدوی: همان 9 سالگی و ازدواج با فرزند خوانده بهتر نبود، برادر قرائتی؟!

 

*اسلام در آنگولا ممنوع شد! / اعتدال- تیتر

تحشیهء فدوی: بقول حضرت امام(ل) کاش ما هم آنگولائی بودیم!

 

* استفاده از واژه رسمی و صحیح «خلیج فارس» در نشست پارلمانی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی)، سبب خشم هیئت های عربی حاضر در این نشست شد؛ به طوری که پس از شنیدن نام خلیج فارس، به نشانه اعتراض، نشست را ترک کردند.

تحشیهء فدوی: بقول عوام Confuse شده اند که برادران، که در امور اسلام عزیز دست آنان را از پشت بسته اند را، سرانجام از خود بدانند یا نه؟

 

* سیدهادی آیت‌اللهی نایب‌رییس اول فدراسیون فوتبال: «آقای رویانیان! مملکت صاحب دارد، نیاز نیست لباس پلیسی و چکمه هایتان را بپوشید! آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: والله، برادر آیت‌اللهی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... ایشان ممکن است  یک جوری ملتفت شده باشند که صاحب مملکت(عج) غایب است!

 

* اخراج احمدی نژاد از ساختمان نهاد ریاست جمهوری / آخرین نیوز – تیتر

تحشیهء فدوی: عاقبت شاگرد تنبل!

 

* تحصیل رایگان حافظان و قاریان در دانشگاه ها/ آخرین نیوز – تیتر

تحشیهء فدوی: بقول حضرت امام(ل) کاش فدوی، که هم اکنون یک گاری ست، یک قاری بود!

 

* احمدی نژاد به دنبال تأسیس دانشگاه در ونزوئلا. / آخرین نیوز – تیتر

تحشیهء فدویک نخیر این زنده یاد، هیچ جور ول کن معاملهء مدیریت جهان نیست!

 

* آخرین نیوز: عزاداری تیم ملی با مداحی یک پرسپولیسی! در فاصلهء 40 دقیقه ای هتل تا استادیوم، مرثیهء شهادت امام حسین (ع) در اتوبوس پخش شد و بازیکنان تیم ملی با یاد روزهای عزای

سالار شهیدان، عزاداری کردند!

تحشیهء فدوی: بی کار نمی توان نشستن!

 

* آسمان کیش در ماتم حسین(ع) گریست! / بولتن نیوز – تیتر

تحشیهء فدوی: اتفاقاً آسمان اینجا هم همینطور، برادر بولتن!

 

* احتمال زوج و فرد شدن خودروها از در منزل./ الف

تحشیهء فدوی: بفرمایید تو، دم در َبده!

 

* سايت فرارو: در جزئیات مذاکرهء هسته ای دخالت نمی کنم اما خطوط قرمز باید رعایت شوند! نرمش قهرمانانه به معناي مانور هنرمندانه و استفاده از شيوه هاي متنوع براي دستيابي به اهداف و آرمان هاي گوناگون نظام اسلامي است.

          بی نياز از هرگونه تحشيه!

 

* خندهء سه مداح معروف!/ صراط – تیتر

تحشیهء فدوی: خب اینها خبر مرگ شان اگر خنده بلدند، چرا مردم را می گریانند؟!

 

* دستخط محرمانهء میرحسین در بارهء منتظری!/ صراط – تیتر

تحشیهء فدوی: اینکه که دیگر محرمانه نشد!

 

دولت قبلی مشکل آفرین بود نه مشکل زا! /آیت الله مکارم شیرازی- قدس

تحشیهء فدوی: فدوی یادش باشد که فرق بین مشکل آفرین و مشکل زا را ازمرجع تقلید خود، دام مجده، استفتاء کند!

 

* در حالی که سازمان "گردان های عبدالله عزام"، مسئولیت هجوم روز سه شنبه در نزدیکی سفارت ایران در لبنان را به عهده گرفت، اطلاعات به دست آمده در بارهء نحوهء بوجود آمدن این تشکیلات "تروریستی" حاکی از آن است که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران این گردان ها را به هدف ترور مخالفان سیاست های ایران در لبنان و دیگر مناطق جهان عرب، تاسیس کرده بود./ العربیه

تحشیهء فدوی: چون نیک نظر کرد، پر خویش در آن دید!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 8985---0919: آقای ظریف بعد از توافق هسته‌ای اعلام کرد آب سنگین اراک به فعالیت خود در سطح کنونی ادامه می‌دهد. لطفاً اطلاع‌ رسانی بفرمایند که آیا سطح فعالیت کنونی آب سنگین اراک به اندازهء سطح فعالیت شش ماه قبل هست یا نه.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند بعون الله حتا بیشتر هم شده است، زیرا بارندگی داشته اند، برادر8985---0919!

 

* محمودی: الحق و الانصاف باید قدردان تصمیم و نظرات رهبر فرزانه انقلاب بود که هم تیم مذاکره‌ کنندهء کشورمان را تعلیم دادند و هم آنان را به طور همه‌ جانبه حمایت کردند و هم خطوط مذاکرات آنان را تعیین فرمودند. از این طریق به تیم مذاکره‌ کننده، خاصه آقای ظریف، خسته نباشید عرض می‌کنیم و امیدواریم در ادامهء مءموریت خود همچنان منافع ملی و عزت نظام و حکمت و مصلحت را مد نظر قرار دهند که حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب قطعاً پشتیبان شان خواهد بود.

          فدوی: حالا شما این وسط چرا دارید حق مقام معظم رهبری انارالله برهانه را می خورید؟ همانگونه که خودتان هم بدرستی متذکر شده اید، زحمت همه چیز را ایشان کشید، آنوقت شما به برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف(!) خسته نباشید می گویی، برادر محمودی؟!

 

* سوری از تهران: متأسفانه این روزها شاهد درج سخنرانی و چاپ عکس یکی از سران فتنه در روزنامه‌های زرد هستیم که این‌ها همه از کوتاهی و اهمال در انجام وظیفهء قوهء قضائیه و وزارت ارشاد می‌باشد. فتنه‌گران و سران آزاد آنها بدانند که با این گونه مسائل نمی‌توانند از دست قانون فرار کنند. مطمئناً یک روز در دادگاه مردم پاسخگو خواهند بود و همین مردم یقه آنها را خواهند گرفت.

فدوی: پیش از آنکه فدوی عریضه را به جریان بیندازد، و پیش از آنکه بجای یقه، پاچهء کسی را بگیرید، بد نبود که قدری برای خوانندگان محترم ضدانقلاب پیرامون رنگ روزنامه سخن می گفتید. مراد شما از روزنامه‌های زرد باید، به ضرس قاطع، روزنامه هائی باشد که از هراس حمله های خودجوش برادران، زرد کرده باشند، همینطور است؟ ضمناً،شما با برادر بشار اسد، چه نسبتی دارید، برادر سوری؟!

 

* سلیمان بلغار: بحمدالله در سال حماسهء سیاسی و اقتصادی امت سلحشور با شرکت گسترده و پر هیبت اجتماع یوم‌الله 13 آبان مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بخصوص آمریکا و رژیم خونخوار صهیونیستی وارد کردند.

فدوی: ممنون برادر بلغار؛ لکن فدوی در حیرت است که استکبار جهانی مگر چقدر دندان دارد که سی و چند سال است که دارد همینطور چپ و راست از مؤمنین کثرالله امثالهم مشت های محکم دریافت می کند لکن ککش هم نگزیده است!، راستی شما نگفتید کیلوئی چندید، برادر بلغار؟!

 

* 8447—0910: از اینکه سرمایهء ملی این‌گونه به پای چند فوتبالیست ریخته می‌شود غصه‌ام می‌گیرد و برای کشور متأسف هستم. حداقل این پول را به چند جوان دانشگاهی مبتکر بدهند که پروژه‌های خود را به مرحله تولید برسانند.

فدوی: پیش فدوی و معلق بازی برادر 8447---0910!؟

بیت

ترا من می شناسم بهتراز خویش

ترا من آورید ستم بد ین ریش!

سرمایه مذکور را، غیر از پای خودتان، به پای هرکس دیگری که بریزند، شما غصه تان می گیرد آن چند جوان را هم برای جوری جنس آورده اید؛ نه، برادر 8447---0910!؟ فلذا فدوی روی عریضهء شما، اقدامی ندارد، بروید فوتبالیست شوید تا کامروا شوید!

 

* 7641---0912: سوریه هرگز نباید از جنگ با رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بترسد. بنده به عنوان یک سرباز صفر حاضرم جانم را در راه دفاع از ملت مظلوم سوریه فدا کنم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر معظم له رسید، بعدالتحیه والسلام موافقت فرمودند که بعنوان سیاهی لشکر در سناریوی مربوطه، در نقش نعش بازی کنید، برادر 7641---0912!

 

* گل‌محمد نورانی- از مهدی شهر: به دولت و ملت مقاوم و آزاده سوریه و نیروهای مقاومت عرض می‌کنم، آمریکا و مزدوران اش خیلی کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند و بتوانند مستقیم به سوریه حمله کنند. این‌ها عربده‌ کشی‌های سگی است که از ترس، پارس می‌کند و این جنایتکاران می‌توانند به کمک سرمایه‌های ملت‌های مسلمان و ایادی منافق شان در کشورهای اسلامی از غفلت مسلمین سوء استفاده کرده و به دست خود مسلمین به اسلام عزیز ضربه بزنند. پیشنهادم این است اگر دست از پا خطا کردند، تمام سلاح‌ها و امکانات خود را بر ضد اسرائیل غاصب نشانه بگیرید و چشم فتنهء جهانی را به توفیق خداوند از حدقه درآورید...

فدوی: مراتب عرّ و تیز خردمندانه تان در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسایشان رسید. بعدالتحیه والسلام فرمودند قدری گرفتارند و افزودند درآوردن چشم از حدقه که برای شما کاری ندارد؛ فلذا خودتان زحمت اش را بکشید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)، برادر گل محمد(ص) - از مهدی(عج) شهر!

 

* 8847---0919: اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند اثر تحریم‌ها را روی ایران و ایرانیان بدانند نگاهی به داخل کشور بیندازند و بگویند کدام پروژه روی زمین مانده است.

فدوی: همین را بگو! کوچکترین تأثیری که نداشته هیچ، کلی هم رفاه و آسایش به ارمغان آورده و تحریم اساساً حق مسلم ماست و چیزی مگر تعدادی جنازه، روی زمین نمانده برادر887---0919!

 

* شجاع از بوکان: تمام حوادث منطقه نشان از اقتدار ایران و ایرانی دارد. در چنین شرایطی زیبنده نیست که وزیر امور خارجه کشورمان برای یک دختر یهودی وابسته به ارکان قدرت ظالم پیام تبریک بفرستد و اسم آن را دیپلماسی بگذارد. این‌گونه کارهای دم‌دستی حکم کشیدن ترمز قدرت روزافزون ایران در منطقه و جهان را دارد.

فدوی پیش از آنکه روی این عریضه اقدام کند، لازم است که با شما بقول عوام چک کند که آیا شما به دختر بودن ایشان اعتراض دارید، یا یهودی بودن اش، یا هردو! فلذا دوباره تماس بگیرید، برادر شجاع!

 

* حسین‌ نژاد از کرج: باز هم ثابت شد کیهان درست به هدف زده است؛ اینکه در میان مذاکرات ایران با غرب، صهیونیست‌ها نعل وارونه می‌زنند. ای کاش دستگاه دیپلماسی ما قدری دقت نظر کیهان را داشت. و ای کاش کیهان نظر اخیر سوزان رایس را تیتر می‌کرد!

فدوی: مراتب در اوقات شرعی، به سمع و نظر مبارک رسید. بعدالتحیه والسلام در بازدم فرمودند خسن و خسین هر دو دختران معاویه اند، برادر حسین ‌(ع)نژاد!

 

* 0912-1762: شایسته نیست دولت اعتدال آقای روحانی، که کابینه خود را با این سرعت انتخاب کردند، برای انتخاب سه وزیر باقیمانده آنقدر معطل کند. این کار در اذهان ایجاد شبهه می‌کند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرایشان رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند که گرفتار بوده و وقت نشد ه و افزودند لطفاً شما قبول زحمت کنید، برادر! 0912-1762

 

* 6858---0919: اگر اقدامات بشردوستانه آلمان به نام جایزه (حلقه لاینبیتز) به یک پزشک ایرانی می‌توانست مانع از فروش سلاح شیمیایی شرکت آلمانی به صدام و لغو تحریم دارو و محاصرهء ایران شود، صداقت آلمان را نشان می‌داد.

فدوی: همینطور است، اصلاً این جایزه را بجای پرفسور سمیعی، باید به شما می دادند که از متخصصین برجستهء پیوند گودرز و شقایق (جمع شقیقه- م) در وطن شکوهمند اسلامی ما هستید، برادر 6858---0919!

 

* 0910-3730: به جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری عرض می‌کنیم از طرف امام حسین(ع) هم با ابن‌سعد در کربلا مذاکره صورت گرفت ولی حضرت از مواضع بر حق خود کوتاه نیامدند. شما نیز چنین باشید. یاحسین شهید.

فدوی: آيا به فدوی اجازه می دهید که، پیش از آنکه عریضهء را به جریان بیاندازد، آن ضعف تألیف ملیح را مرتفع کرده و یاحسین(ع) شهید را به یاحسن شهید اصلاح کند؛ برادر 0910-3730؟ اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

* 9785---0935: با صلوات بر ارواح طیبه شهدای عزیز در سراوان، پس از خبر شهادت این عزیزان، خبر اعدام 16 تروریست دستگیر شده کمی از اندوه دل مان کاسته شد ولی باید به جای هر شهید 10 تروریست را اعدام کرد.

فدوی: بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ.. فدوی هرچه گشت تعداد تروریست های مورد نیاز شما را نیافت، شرمنده!

 

* 2734---0914: از یک ماه قبل تاکنون برای دریافت پول گندم فروخته شده‌ام به دولت مراجعه می‌کنم ولی خبری نیست. در حال حاضر شرمندهء خانواده شده‌ایم. چه گناهی کرده‌ایم که در روستا مانده‌ایم و برای بی‌نیازی کشورمان تلاش می‌کنیم؟

فدوی برای پیگیری عریضهء شما، نخست یقهء برادر احمدی نژاد سابق را گرفت؛ فرمود که گندم شما را به آسیابان داده ست. فلذا به ایشان مراجعه کرد، گفت گندم شما را آرد کرده و به نانوائی تحویل داده. به نانوائی که رسید فرمود با آن آرد نان پخته و به مردم فروخته است. خدا بگوید  که  چکارتان بکند که فدوی را اینطور دنبال نخود سیاه می فرستید، برادرروستائی!

 

* 2365---0912: در شهرک مریم، واقع در فاز یک شهر جدید اندیشه، آن چیزی که باعث تعجب شده واهمهء نداشتن افراد دزد از نیروهای انتظامی است چرا که با خیال راحت کار خودشان را می‌کنند.

فدوی: والله برادر 2365---0912 ،  بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... آن بزرگواران شاید با هم نسبتی دارند. بقول عوام  you never know!

 

* يک شهروند: وزیر اطلاعات دولت یازدهم فراخوانی داده مبنی بر بازگشت کسانی که به خاطر حوادث 88 ایران را ترک کردند. اگر این افراد مرتکب جرم نشده بودند که فرار نمی‌کردند. این کار یعنی عقب ‌نشینی در مقابل دشمنانی که داشتند به فرموده مقام معظم رهبری ایران را به ورطهء جنگ و نابودی می‌کشاندند. حال چگونه باید شاهد بازگشت آنها به کشور باشیم؟..

فدوی: مراتب عیناً به آگاهی گریختگان از وطن اسلامی رسید، ضمن دادن اطمینان بشما گفتند که:

گر زندگی آن است که دارید شما

آوارگی کوه و بیابان از من!

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

دسامبر المُمخبط   سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتراز قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه