بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 18 آذر ماه 1392 ـ  9 ماه دسامبر2013

 

میان ُبر

فدوی یواش یواش دارد از دولت جدید کلید الاسلام والمسلمین روحانی خوش اش می آید(1). دولت سبد مدت(2)، می داند که وقت ندارد و باید دو کلاس یکی بکند! فی المثل، مشکلات کلان و نارسائی های صعب العلاج و مزمن، که مرحمتی حضرت آقا مجتهدالزمان ملاذ الانام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله وجوده است، را در یک قیام و قعود(3) حل کند؛ لابد در اجرای همین سیاست است که وزیر خارجهء بیت هم، میان ُبری به شرح زیر می زند:

«تلاش می کنیم هم سانتریفیوژ بچرخد هم چرخ زندگی مردم»! / محمد(ص) جواد(ع) ظریف در جمع ایرانیان مقیم امارات / آینده آنلاین

خیر الامور اوسط ها! منظور آن مُکلای خندان(4) آن است که برای صرفه جوئی در وقت، مردم را سوار سانتریفیوژ می کند! حالا اگر سر مردم گیج رفت و حال شان هم شدیداً بهم خورد، خورد!..

جد اعلای فدوی هم، کم و بیش همین را فرمود:

بیت

چو ذوقت خوب و آوازت ستوده ست

سوادت هم اگر کم بود، بوده ست!

زیاده سانتریفیوژی نیست که بجای شتر سوار شود...

می زنم زمین هوا میره

نمیدونی تا کجا میره!

--------------------------------------------------

(1) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً بشما چه مربوط است؟ در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و تمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تر است، استفاده کند.

(2) بجایء دولت "ابد مدت" قاجاری!

(3) داستان تخیلی حل مشکلات در صد روز!

(4) بجای "سید خندان" لقب سید محمد(ص) خاتمی درسال های میانی تحکیم رژیم.

 

نشر اکاذیب

فدوی، در مرور خبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، به خبری به نقل از مجتهدالزمان، ملاذ الانام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله وجوده، برخورد که از شما خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان که اصلاً باورش نشد.

به این خبر که در پی می آید نگاه کنید، شاید شما هم با فدوی همداستان باشید:

«تا عید حرف آزادی زندانیان را نزنید».

آقای خامنه ای، برخلاف وعده های مساعدی که قبلاً به آقای روحانی و تیم دولت در بارهء آزادی زندانیان داده بود، اخیراً از این مسئله طفره رفته و مسئله را به قوه قضائیه ارجاع داده است.

طبق همین شنیده، گفته می شود که مقام معظم رهبری ج.ا هم چنین فرموده است: «تا عید اصلا حرفش را نزنید»! / ملی مذهبی!

آخر این چه فرمایشی ست؟ حضرت آقا انقدرها هم که می گویند بد نیست!* فدوی در شرفیابی اخیر، که همین سه شنبهء گذشته بود، مراتب را جسارتاً با معظم له بقول عوام چک  کرد. پس از صدور چند آروغ ستاره دار، نقل قول مذکور را شدیداً تکذیب فرموده، قدری هم متغیر شده و در پایان نیز افزوند، "مگر ما نستجیربالله دیکتاتوریم؟  فرمودیم حرف آزادی زندانیان را نزنید ولی با حرف اعدام شان مخالفتی نداشتیم، چرا نگفتند؟!»

عرض نکردم؟...

خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر ملی مذهبی!

------------------------------------------------

* لطفاً فحش ندهید خواهر- برادرخواننده، خوبیت ندارد! ايضاً اصلاً به شما چه مربوط است؟ در جامعهء شکوهمند اسلامی، آزادی، بیداد می کند و فدوی هم می خواهد در پرتو آن، حرف اش را بزند!

 

عکس برگردان...

فدوی، همچنان در مرور خبرهای دارالخرافه، به تیتری به نقل از آینده آنلاین بشرح زیر برخورد که توجه اش را جلب کرد:

«انتشار یک سویه(! تصاویر عاشورا در رسانه های غربی با هدف ایجاد انسداد پیام امام حسین(ع)!»

علت توجه فدوی، افزون بر کل تیتر، عبارت"انتشار یکسویه" بود و می خواست سایر اضلاع ماجرا را هم ببیند که هرچه به تصاویر منتشره، که اصلاً تازگی هم ندارد خیره شد، جز آنچه شما هم ذیلاً ملاحظه می کنید، ندید:

فلذا، فدوی توضیح زیر از سايت «شفقنا» را نوعی عذر بد تر از گناه ارزیابی می کند؛ تا نظر خوانندگان محترم ضد انقلاب چه باشد؟

«در این میان دشمنان اهل بیت(ع) نیز بی کار ننشسته و تلاش داشته اند این مناسبت عظیم را تخطئه کنند. از تمسک به روایات جعلی تا  ایراد اتهامات بی اساس به شیعیان و تمرکز بر برخی شیوه ها و صحنه های معدود. یکی از شیوه های مخالفان تمسک به برجسته سازی بخشی از مراسم عاشورا است که از دید آنان انتشار تصاویر آن در جهان می تواند موجب خدشه در رسانایی پیام و حقانیت شیعه شود. برگزار کنندگان عاشورا در ارتباط با آن رویداد جانکاه  غم درونی خود را به شیوه های مختلف بروز می دهند و در این میان از شدت حزن و اندوه در مواردی شیوه های منجر به جرح نیز دیده می شود که کمیت آن در قیاس میلیون ها میلیون عزادار که شیوه های دیگر را برگزیده اند چندان قابل ملاحظه نیست.»

و ادامهء خبر به گونه ای ست که انگار خود خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، مرتکب چنین خود آزاری های بیمارگونه ای شده اند!:

«شفقنا با هدف اطلاع مخاطبان محترم تنها نمونه هایی از تیترها و تصاویر منتشر شده در رسانه های غربی را در قالب صفحات این رسانه ها عیناً به اطلاع می رساند. این که چه تدبیری برای این معرفی یک سویه و مغرضانه از حقیقت شیعه و عزادرای امام حسین (ع) باید اندیشید و مسئولیت کسانی که  علی رغم عمق اندوه و نیات پاک شان، تصویرشان به شکلی مغرضانه! موضوع رسانه های مخالف شده است چیست، نکته ای است که بر عهدهء این عزیزان، یکایک شیعیان و دلسوختگان مکتب اهل بیت (ع) و بزرگان مذهب است.

زیاده قمه ای نیست که به ملاج خود بکوبد!...

 

نگرانی این روزها...

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، با آنکه مع الاسف مداح نیست، لکن تیتر زیرا را یواشکی خواند!:

«آخرین نیوز – تیتر: مداحان بخوانند! در بین فرآورده‌های مختلف غذایی و لبنی، مواد محرک مانند انواع غذاهای پر ادویه یا تند (مانند فلفل یا سس کچاپ) و غذاهای چرب، بویژه غذاهایی که به شیوهء سرخ کردنی تهیه شده باشد، باعث التهاب مخاط حنجره می‌شود که در صورت مداحی، نواحی ملتهب، بسیار مستعد آسیب می‌شوند! این صدای دکتر ابوالفضل صالحی، عضو انجمن علمی گفتار درمانی ایران بود که در یک گفتگوی طولانی، نگران مداحان گرامی در ماه مبارک محرم شده است!»

 

گویاست، «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* قهرمان ووشوی جهان در بدو ورود به کرمانشاه، مدال طلای خویش را به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم کرد./ فارس*

تحشیهء فدوی: لکن معظم له، به کجای آن شب تیره بیاویزد مدال ووشوی خود را؟

 

* محمد(ص) جواد(ع) ظریف وزیر امورخارجه: «ما نمایندگان تمدن بزرگ و تاریخ ساز هستیم. باید ایران و ایرانی در همه جا محترم باشد و نام دنیا در هر جای دنیا ایجاد احترام، علاقه و افتخار کند. / آینده آنلاین

تحشیهء فدوی: بقول عوام not any more، برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف!

 

* عزاداری را تجارت نکنید! / آیت‌الله مکارم ـ اعتدال

تحشیهء فدوی: منظور معظم له این است که برای تجارت عزاداری کنید!

 

* دیدار آیت‌الله مکارم با اساتید دانشگاه‌های ژاپن/الف

تحشیه: فدوی هیچگاه در هوش و ذکاوت امت ژاپن تردید نداشته، زیرا کسی که فرمایشات آن ماموت گرامی را بفهمد، براستی که نوبر است!

 

* وزیر بهداشت: «خودم سالم ام، اما وزارتخانه ام بیمار!» / بولتن نیوز

تحشیهء فدوی: ریسک نکنید، هر دو بروید دکتر!

 

* «اخراج احمدی نژاد از ساختمان نهاد ریاست جمهوری» / آخرین نیوز – تیتر

تحشیهء فدوی: عاقبت شاگرد تنبل!

 

* «تحصیل رایگان حافظان و قاریان در دانشگاها». / آخرین نیوز – تیتر

تحشیهء فدوی: بقول حضرت امام(ل) کاش فدوی که هم اکنون یک گاری ست، یک قاری بود!

 

* «دانشمندان خون مصنوعی ساختند»./ بولتن نیوز – تیتر

تحشیهء فدوی: ممنون از اطلاع رسانی؛ فقط فدوی یادش باشد که موضوع را سریعاً به آگاهی مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، برساند تا در شعار معروف "خونی که در رگ ماست- هدیه به رهبر ماست " مورد استفاده قرار گیرد!

 

* احمد خاتمی: جریانی در کشور است که می خواهد مداحان اهل بیت(ع) را له کند، نه مداحان بی تفاوت را بلکه مداحان ولایتی. / آینده  آنلاین

تحشیهء فدوی: این چه فرمایشی ست، آن بزرگواران، در زمرهء سخت پوستان هستند، برادر آیت الله گرگعلی!

 

* «مرتضوی برگهء بازجوئی را پر کرد اما آدرس منزل اش را نداد!» / آخرین نیوز- تیتر

تحشیهء فدوی: طوری نیست، می خواهد بگوید "همه جای ایران سرای من است!"

 

* «در مجالس غزاداری فقط به سینه زنی اکتفا نشود». / آیت الله رضا استادی، تابناک

تحشیهء فدوی: یعنی جاهای دیگر هم بزنیم؟!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 7753---0916: وقتی فهرست تعهدات داده شده تیم هسته‌ای کشورمان به طرف غربی را در روزنامه خواندم بغض گلویم را گرفت.

فدوی: خدا فدوی را بکشد، مگر جام زهر در دسترس نبود، برادر 7753---0916؟

 

* يک شهروند: روز شماری می‌کنیم آمریکا دچار حماقت شده و به سوریه حمله کند. در این صورت است که ما مردم منطقه می‌توانیم انتقام سال‌ها جنایت را از این جنایتکار بگیریم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی، به سمع و نظر مبارک رسید. در بازدم فرمودند که معطل حملهء آمریکا به پسر عمو بشار نباشید، عجالتاً و برای دست گرمی از هرکس که دم دست تان بود، انتقام بگیرید که از فرم خارج نشوید، برادر شهروند!... و من الله التوفیق.

 

* علیدادی از کرج: آقای ترکان شعار دولت یازدهم مگر اعتدال نیست؟ سخنان شما در مورد مناظرهء آقای احمدی ‌نژاد با روحانی نشان می‌دهد که ترازوی اعتدال بنا به مصلحت‌های خود بالا و پایین می‌شود. دکتر روحانی نسبت‌هایی به دولت قبل داده و رئیس‌جمهور آن دولت برای دفاع از خود تقاضای مناظره کرده است تا ملت به قضاوت بنشینند و از گفته‌های رئیس‌جمهور فعلی و قبلی به حقایق برسند. این دیگر عصبانیت ندارد.

فدوی: چون شما اشتباهاً از ملت هم نام برده اید، فدوی پیش از اینکه عریضهء شما را به جریان بیندازد، با ملت تماس گرفت؛ ملت بدلیل آنکه برادر کلیدالاسلام والمسلمین روحانی پاکنویس مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، و هر دو سیاه مشق مقام معظم رهبری ضاعف الله اشراقه اند، خواهش کرد که نام اش از پاراگراف بالا حذف کنند، فدوی بی تقصیر است، برادر علی(ع)دادی!

 

* 3394---0919 و چند هموطن دیگر: سازمان تأمین اجتماعی کارگران دامداری را به ازای هر 25 راس گاو یا گوساله بیمه می‌کند. پس تکلیف ما که در واحدهای با ظرفیت زیر 25 راس کار می‌کنیم چیست؟ مدتهاست که بیمه نیستیم.

فدوی: دیگر رویتان را زیاد نکنید، برادر 3394---0919! همنکه واحد کار شما شتر نیست، بروید قاصم الجبارین را شکر کنید. فدوی روی عریضهء شما البته که اقدامی ندارد.

 

* 9030---09150: وضع پوشش بعضی از خانم‌های ‌زائر در مجاورت حرم مطهر حضرت امام ‌رضا(ع) در مشهد مقدس بسیار زننده و غیرقابل تحمل شده، چرا مسئولین امر در این مورد حساسیت لازم را نشان نمی‌دهند.

فدوی: همین را بگو برادر 9030---09150! حالا مسؤلین به کنار، فدوی از خود حضرت(ع) حیرت می کند که چرا هیچ عکس العملی نشان نداده و آن نسوان نابکار را سوسک نمی کند تا مایه ی عبرت خلق شود! مگر اینکه حضرت(ع) هم مانند شما، معاذالله، سر و گوش مبارک شان بجنبد!

 

* 5590---0935: برای سلامتی همهء امام حسینی‌ها، گل‌چین ها، زخمی‌ها، خسته‌ها، با مرام‌ها، به درد بخورها، سینه سوخته‌ها، خط ‌شکنان، تخریب چی‌ها، تیربارچی ‌ها، آرپی‌جی ‌زن‌ها، بیسیم‌چی‌ها، امدادگران و... صلوات.

فدوی: خب خبر مرگ تان چه می شد که اسم فدوی هم، که از شهدای زنده است و در تنظیم و تقدیم عریضه های مؤمنین و مؤمنات به پیشگاه معظم له این همه خطر می کند، به لیست عجیب و غریبتان اضافه می کردید، برادر 5590---0935؟!

 

* وزيري از تهران: همان‌طور كه مي‌دانيم كشورمان 8 سال درگير جنگ ناخواسته از سوي مقامات آمريكايي و با همدستي صدام شد. اكنون وقت آن فرا رسيده كه غرامت اين جنگ تحميلي از سوي مسئولان پيگيري شود. چرا بعضي از مسئولان به جاي دريافت غرامت از كشور همسايه (عراق) به فكر غرامت جنگ جهاني دوم هستند؟

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. بعدالتحیه والسلام گفتند که اهل سیلی نقد نیستند و حلوای نسیه به مذاق شان خوشتر است، برادر وزیری!

 

* محمد کاویان‌زاده: سوریه باید آماده باشد به محض آنکه مورد تهاجم صلیبی‌ها قرار گرفت و با علم به آنکه این تجاوز نمی‌تواند بدون مزدوری مزدوران منطقه‌ای غرب انجام شود، توان موشکی خود را در چهار جهت سازماندهی کند. یکی از آنها مناطق نفت‌خیز استان شرقی عربستان است که از این طریق لطمات زیادی به آمریکا خواهد زد.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت به آگاهی برادر بشار اسد رسید. پس از صدور چند فقره تیراندازی، گفتند که اگر آب کـُر هم دست تان است زمین گذاشته و پس از کسب اجازه از مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، خود را برای فرماندهی عملیات موشکی ایشان، به دمشق برسانید، برادر محمد(ص) کاویان‌زاده

 

* 0912-2340: حملهء آمریکا به سوریه در اصل حمله به مسلمانان و دین خدا است بر حسب آیه 33 سوره انعام «بدرستی می‌دانم که تو از گفته و کار آنها محزون می‌شوی ولی آنها تو را تکذیب نکرده و با تو کاری ندارند، بلکه آیات خدا را انکار کرده و از آن بیزاری می‌جویند» و امروز بهترین موقع است که مردم از آیه کمال استفاده را ببرند. ان تنصر‌الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

فدوی: همینطور است، برادر 0912-2340! اصلاً بموجب احادیث معتبر، منطقهء خاورمیانه، بجای زر خیز، پیامبر(ص) خیز و امام (ع- س- عج)خیز است و همهء رؤسا هم بگونه ای نسبتی با حضرت احدیت عز اسمه دارند. حوارین مرسی هم اخیراً در مصر اعلام فرمودند که مخالفت با مرسی، مخالفت با خداست؛ عینهو مقام معظم رهبری خودمان، ضاعف الله اشراقه.

 

* 4958-0916: در صورت تعدی به سوریه باید موشک‌های دوربرد ایرانی، حیفا و تل‌آویو را هدف قرار دهد.

فدوی پیغام  شما را بشرح زیر به اهالی حیفا رساند، برادر4958-0916!

حیفا  برو به  سایه

موشک داره می آیه!

 

* خانم کاظمی: با قطار نور در تاریخ 92/6/9 از مشهد عازم تهران بودیم، کیفیت غذای قطار اصلاً خوب نیست، جوجه کباب با برنج هندی که 5 هزار تومان بیشتر ارزش نداشت را ما 14 هزار تومان خریداری کردیم. خواهشمندیم نظارت دقیق‌تری بر طبخ غذا برای قطارها صورت گیرد.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. خیلی خوششان نیامد و گفتند که با پنجهزار تومان که جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید قهر می کند، انتظار داشتید که افزون بر برنج هندی، رقص هندی هم داشته باشید؟

 

* يک شهروند: در قضیهء حادثهء دلخراش بزرگراه قم- تهران، در کنار توجه به مسائل فنی خودرو باید از خود مرگ ناگهانی غافل نبود به این معنا که مرگ خبر نمی‌کند و همه باید برای آن آمادگی داشته باشیم. خلاصه از این حوادث باید برای سفر آخرت خویش عبرت بگیریم.

فدوی: مانند حضرت امام (ل) که فرمود جنگ چیز خوبی ست، فدوی نیز با شما شدیداً هم عقیده است که تصادف چیز خوبی ست و به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، احوط آن است  که از مرگ و میر ناشی از آن، برای زودتر رسیدن به لقاء الله، سود جست، برادر شهروند!

 

* 0824---0917: در کربلا، ماجرای امان ‌نامه ثابت کرد، عباس(ع) هم که باشی، دشمن برای جدا کردن تو از ولایت طمع می‌کند، سلام بر پیروان ولایت.

فدوی: ممنون از یادآوری برادر 0824---0917! نظر به اینکه همه چیز مؤمنین، کثرالله امثالهم،  بر عکس است، فدوی نیز می کوشد که عباس بشود، بیخودی نبود که آن برادر مداح هم فرمود:

رقاصم و رقاصم / رقاصهء عباسم!

 

* شاه ‌صاحبی: در اتوبوس‌های بخش خصوصی، که زیر نظر شرکت واحد فعالیت می‌کنند، جدایی بخش زنان از مردان رعایت نمی‌شود و همه چیز به چند سال پیش برگشته است. راننده هم به دلیل مسائل مالی اعتراض نمی‌کند. اگر چنانچه از سوی مسئولین شرکت واحد در این مورد حساسیتی وجود داشته باشد این مشکل به راحتی قابل حل است ولی متأسفانه این حساسیت وجود ندارد.

فدوی: مراتب توسط فدوی ازطریق مبادی ذیربط پیگیری شد. ضمن تشکر از اطلاع رسانی (جاسوسی-  م)، به پزشک مربوطه دستور دادند که با مبالغی داروی حساسیت ساخت چین که با قهوهء قجر برابری می کند، آن رانندهء نابکار را شدیداً تنقیه  کنند، برادر شاه‌ صاحبی!

 

* 0938-8343: با این ذوق‌زدگی که در موضوع مذاکره با آمریکا به برخی دست داده تکلیف دانشمندان هسته‌ای ما که با دستور و عوامل آمریکا شهید شده‌اند چه می‌شود؟ از آن مهم‌تر با موضوع اهانت به آتش کشیدن قرآن در آمریکا توسط یک کشیش آمریکایی می‌خواهند چه بکنند و... هزاران مسئله دیگر.

فدوی هم از همین حیرت می کند که آن کشیش نابکار تاکنون آجر و یا دستکم، سوسک نشده است، برادر0938-8343؟

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

7 دسامبرالمُسقف   سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه