بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 26 آذر ماه 1392 ـ  16 ماه دسامبر2013

 

كاشكي اهليت شنودن بودي...

فدوی امروز دریافت که ممالک محروسه ی کفر و زندقه، با آنکه "بلخ" و " مسگر" ندارد لکن آن زبانزد مشهور ایرانی، در آن شدیداً صدق می کند!:

بیت

گنه کرد در بلخ آهنگری

به شوشتر زدند گردن مسگری!

داستان از این قرار است که تلویزیون جمهوری شکوهمند اسلامی، پخش برنامه ی قرعه کشی جام جهانی را، مانند همه چیز دیگر، ممنوع می فرماید؛ تاوان اش را اما خانم فرناندا لیما، مجری برزیلی برنامه می پردازد!.. دنباله ماجرا را اما بنقل از برادر بی بی سی بخوانید:

«بد و بیراه صدها ایرانی به زن برزیلی که قرعه جام جهانی را اعلام می کرد: ميليون ها نفر دیروز پای تلویزیون های خود نشسته بودند تا قرعه کشی جام جهانی را تماشا کنند. ایرانی ها هم مستثنی نبودند. ولی تلویزیون دولتی ایران این قرعه کشی را پخش نکرد؛ مسئله ای که باعث عصبانیت بسیاری از ایرانی ها شد. به نظر می آید علت پخش نشدن این قرعه کشی پوشش مجری زن این برنامه بوده باشد!»

گزارش تصویری همان منبع اما حاکی ست که علت پخش نشدن این قرعه کشی توسط تلویزیون دولتی ام القراء تنها بهانه ای بوده که بخشی از ملت ذکور ورجاوند، به فیسبوک آن بانوی مجری برزیلی هجوم برده و از آن سوی جهان اخلاق و انبیا و اولیا، ضمن فاحشه خواندن او، وی را آماج فحاشی، تعرض و تحقیر جنسی، تهدید به تجاوزجنسی نیز فرموده و تتمه ی آبروی ایران سابق را، که از ایلغار برادران باز مانده بود، با یک قیام و قعود، بر باد داده اند!.

«قانون آنلاین: صفحه ی مدل معروف برزیلی، فرناندا لیما، پس از دقایقی از شروع مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 مورد هجوم کاربران ایرانی قرار گرفت. جالب آنکه آخرین پست لیما مربوط به ژانویه است ولی تمامی کامنت‌های اخیر پست‌های‌اش مربوط به کاربران ایرانی است که دقایقی پس از شروع مراسم قرعه‌کشی اقدام به درج کامنت نموده‌اند. البته اکثر کامنت‌ها قابلیت انتشار را ندارند. جالب‌تر آنکه یکی از کاربران لینک توئیتر وی را در کامنتی گذاشته و نوشته "حالا نوبت اینجاست..." عادل فردوسی پور، مجری برنامهء 90، دلیل عدم پخش زندهء مراسم قرعه کشی جام جهانی برزیل را «منشوری بودن» لباس مجری این مراسم اعلام کرد؛ کنایه‌ای که جرقه‌ای بود برای کاربران ایرانی تا با هجوم به پیج این خانم مدل مشهور برزیلی، کامنت‌هایی با این مضمون منتشر کنند که اگر فلان لباس را می پوشید، آن‌ها امکان تماشای زنده مراسم را داشتند!»

و یا:

« روز نو: حال این مجری احتمالاً با مطالعهء این کامنت‌ها که مترجم گوگل نیز برخی شان را به سلیسی مي‌تواند ترجمه کند، به این نتیجه رسیده که نمی تواند با این حملات مقابلهء به مثل کند و در تازه ترین اقدام که از ساعتی پیش رخ داده، صفحهء فیس بوک اش را برای عموم مسدود نموده و بر روی صفحه‌اي لینک کرده که تنها مشخصات اش ذکر شده است. این جدی ترین واکنش به رفتارها ایرانیان عزیزی است که قصد اعتراض به این مجری را داشتند و ممکن است برخی تصور کنند ایرانی نبوده اند اما مگر مي‌توانیم خودمان را گول بزنیم؟»

لکن خوانندگان محترم ضد انقلاب یک وقت تصور نکنند که دامنه ی لطف و رأفت اسلامی هموطنان مذکور، محدود به مورد بالا بوده است،خیر!:

بیت

بنده ی پیر خراباتم که لطف اش دائم است،

ور نه لطف شیخ و زاهد، گاه هست و گاه نیست!

بازهم ملاحظه کنید:

«بعد از اتمام مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 و مشخص شدن رقیبان ایران، عده‌ای از  ايرانيان در یک اقدام ناپسند به صفحه شخصی لیونل مسی ستاره تیم ملی آرژانتین در فیس بوک هجوم آورده و تعدادي از آنان با گستاخي و در اوج بي‌فرهنگي، حتي به او فحاشی کردند! نظراتی که تعداد آنها از 40 هزار مورد تجاوز می‌کرد. ولی لیونل مسی این اقدام زشت را بی‌پاسخ نگذاشت و اینگونه جواب فحاش‌ها را داد: "من برای این مردم متاسفم زیرا اینگونه واژه‌ها بسیار غیر دوستانه هستند. با همگروه شدن آرژانتین و ایران در جام جهانی فوتبال، از شب گذشته تاکنون بالغ بر 36 هزار کامنت که اغلب حاوی توهین و ناسزا به لیونل مسی است در صفحه شخصی وی در فیسبوک از طرف ایرانی ها نوشته شده است».

در همين رابطه سايت فرارو نوشت:

"آهن آلات، ضایعات، مسی‌جات خریداریم!"،

"مسی یه چی میگم.... تو خودت؛ هاشم بیکزاده"،

"اصلا هیچ موقع نمی رسی..."،

"تو در مقابل ایران هیچی نیستی، عمت هم همینطور"،

"این کوتوله می خواد بیاد با ایرانیا بازی کنه؟؟؟ به ما نمی خوری آخه کوچولو"؛

اینها نمونه ای از چند هزار کامنت منتشر شده توسط ایرانی ها در صفحه شخصی فیسبوک لیونل مسی است.

«بهار نیوز: همین چند ماه پیش بود که جمع زیادی از کاربران ایرانی فیس‌بوک در خلال برگزاری لیگ جهانی والیبال با هجوم به صفحه شخصی ایوان زایتسف یکی از بازیکنان تیم ملی ایتالیا، این صفحه را پر از نظرات و کامنت‌های خود کردند که اکثراً هم حاوی مطالب توهین‌آمیز و زننده بود. خانواده زایتسف هم از این توهین‌ها بی‌نصیب نمانده بودند و حجم بالای کامنت‌ها به جایی رسید که این بازیکن گفت: "متاسفم که بزرگترین تفریح ایرانیان توهین به دیگران است!" حال بهترین بازیکن فوتبال جهان در چند سال اخیر نیز با این رفتار ناهنجار ایرانیان روبرو شده است.»

باری- اندیشیدن در این باب حتا مشکل است که اینگونه زنجیر پاره کردن ها،حرکات خداپسندانه برادران را در به بند کشیدن نمود و نمادهای جهان امروز و از آن میان، اینترنت، شبکه های اجتماعی و فیسبوک، توجیه می کند!...

  با این همه، این پرسش همچنان روی دست فدوی مانده است که مسبب واقعی مسائلی از آن دست که گفته آمد، و نیز شکست ها و ناکامی هائی که به زنان ورزشکار و شایسته ی ایرانی تحمیل می شود و شمه ای از آن در پی می آید، براستی کیست؟ و آن دسته از هموطنان حیرت انگیزی که ذکر خیرشان رفت، چرا عوضی گرفته اند؟!، خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانند؟!

* «مشرق: تیم ملی کاتای بانوان ایران به دلیل آنچه‌ توسط سرداور ایرانی مسابقه نیمه نهایی با مصر پوشش نامناسب اعلام شد از گردونهء سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حذف شد. به گزارش مشرق، محسن آشوری، دبیر فدراسیون کاراته، هم با اشاره به حذف تیم ملی کاتای بانوان ایران در سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، به خبرنگاران گفت: روز گذشته عکسی در رسانه‌های داخلی منشتر شد که مسئولان وزارت ورزش و جوانان به نوع حجاب کاراته‌کای ایران ایراد گرفته و نسبت به آن واکنش نشان دادند. وی ادامه داد: پس از آن ما مجبور شدیم نوع پوشش بانوان خود را تغییر و همین امر منجر شد به راحتی یک مدال طلای مسلم را از دست بدهیم».

* «دویچه‏وله: محرومیت "تیم ملی فوتبال دختران نوجوان زیر 16 سال ایران" از مسابقات المپیک نوجوانان در کشور سنگاپور، به علت محجبه بودن این ورزشکاران، سرخط اخبار ورزشی ایران را در روزهای اخیر به خود اختصاص داد. از یک طرف، فیفا گفته است که تیم‏های باحجاب اصلا نمی‏توانند در این مسابقات شرکت کنند و از سوی دیگر، فدراسیون فوتبال ایران و کمیته‏ی ملی المپیک مشغول نامه‌نگاری و اعتراض به فیفا و دیگر ارگان‏های بین‏المللی هستند».

* «جهان زن: مسابقه تیم ملی فوتبال زنان ایران با اردن در مقدماتی المپیک لندن به دلیل مخالفت فیفا با پوشش اسلامی زنان فوتبالیست ایرانی، لغو شد. تیم ایران در دور مقدماتی صدر نشین گروه خود شده و به مرحلهء دوم رسیده بود اما به دلیل مخالفت فیفا با پوشش زنان ایرانی، اردن با نتیجه سه بر صفر برنده اعلام شد. ایرنا خبرگزاری دولتی ایران گزارش داده که بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایران پس از حضور در زمین و با تشویق تماشاگران "وزرشگاه را با چشمانی اشک آلود ترک کردند"».

باری- خوانندگان محترم ضد انقلاب اگر پاسخ پرسش بالا را نمی دانند، استاد بزرگ توس اما، قرن ها پیش از این می دانسته و آن را در نامه ی رستم فرخزاد، که از میدان جنگ قادسیه به برادرش نوشته، به زیبائی بیان فرموده است، که ابیاتی از آن نقل می شود*:

چو با تخت منبر برابر شود

همه نام بوبکر و عمر شود

تبه گردد این رنج های دراز

نشیبی دراز است پیش فراز

ز پیمان بگردند و ز راستی

گرامی شود گژی و کاستی

نهانی بتر ز آشکارا شود

دل مردمان سنگ خارا شود

بد اندیش گردد پدر بر پسر

پسر همچنین بر پسر چاره گر

شود بنده ی بی هنر شهریار

نژاد و بزرگی نیاید بکار

به گیتی نماند کسی را وفا

روان و زبانها شود پر جفا

رباید همی این از آن آن از این

ز نفرین ندانند باز آفرین

از ایران و از ترک و از تازیان

نژادی پدید آید اندر میان

نه دهقان نه ترک و نه تازی بود

سخن ها بکردار بازی بود

نه جشن و نه رامش نه گوهر نه نام

بکوشش زهر گونه سازند دام

بریزند خون از پی خواسته

شود روز گار بد آراسته

زیان کسان از پی سود خویش

بجویند و دین اندر آرند پیش

ز پیشی و بیشی ندارند هوش

خورش نان کشکین و پشمینه پوش

چو بسیار از این داستان بگذرد

کسی سوی آزادگان ننگرد

زیاده عرضی نیست...

---------------------------------------

*تاریخ ادبیات ایران- ج1 ص129- استاد فقیدم،دکتر ذبیح الله صفا

 

وکالت تسخیری!

اخیراً حملات و عملیات ایذائی اصول گرایان، بویژه جبهه ی برادر حسین(ع) شریعتمداری متولی امامزاده ی کیهان- که سر بریده می دارد دوست- شدیداً فزونی گرفته و برادر مذکور دیگر یکسره تعارف را کنار گذاشته و تیتر اصلی و صفحه ی نخست صحیفه ی سجادیه ی خود مورخ 17 آذر 92 را که به سخنرانی اش برای دانشجویان مربوط می شود،بشرح زیر، خرج اصلاح طلبان فرموده است:

«بهار نیوز: طالبان و مدعیان اصلاحات دو لبه قیچی آمریکا هستند!»

و در ادامه برای تکمیل عیش دانشجویان:

«وی با بیان اینکه شما اصلاح ‌طلبان در دامن طالبان هستید، گفت: من سندی ارائه می‌‌دهم و اینکه وقتی آمریکایی‌ها در افغانستان قصد جنگ با طالبان را داشتند، اصلاحات معتقد بود باید از طالبان حمایت کنیم. طالبانی‌ها خجالت بکشید؛ طالبان و اصلاحات دو لبه یک قیچی هستند که در دست آمریکا قرار دارد. مدیر مسئول کیهان با بیان اینکه طالبان در فتنه 88 از اصلاحات رسما حمایت می‌کرد، گفت: "عبدالمالک ریگی در آن زمان با صراحت گفت زندانیان فتنه را آزاد کنید تا من اسرای ناجا را آزاد کنم". شریعتمداری افزود: "شما دست‌تان به خون این مردم بیگناه آلوده است و از صدقه سر حزب‌الله نفس می‌کشید، اگر می‌گویید دانستن حق مردم است، پس چرا ارتباط خود را با بیگانگان پنهان می‌کنید؟ ما از شما خواستیم جواب بدهید، اما شما سکوت کردید". وی در ادامه، با بیان اینکه اگر فتنه‌گران و سران فتنه را هم آزاد کنند، همین اصلاح‌طلبان آنها را می‌کشند، گفت: "همانطور که ندا آقا سلطان را کشتید!" مدیر مسئول روزنامه کیهان در واکنش به فریاد دانشجویان اظهار داشت: آمریکا با آن ید طولانی‌اش حریف انقلاب نشد. شما مدیون بچه حزبی‌اللهی‌ها هستید، زیرا اینها روز حادثه کف خیابانها بودند، اما شما در آن زمان داشتید شیرکاکائو و شیر قهوه‌تان را می‌خوردید؛ پس خوب است قدر ولی‌نعمت‌هایتان را بدانید.»

گفتن ندارد که اصلاح طلبان به فاصله ی اندکی، یعنی در شماره ی بعد همان جریده ی شریفه، شدیدا ً و بشرح زیر آماج منجنیق پیاده نظام ایشان قرار می گیرند:

* محمدتقی شریفی: آن همه دلیل و سند درباره وطن‌فروشی و خیانت فتنه‌گران به جمهوری اسلامی ایران که مدیرمسئول محترم کیهان در نشست با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد باعث شد که بار دیگر هویت واقعی اصلاح‌طلبان و پیوند آنها با بیگانگان برای مردم بازگو شود. از صمیم قلب برای کیهان دعا می‌کنیم.

* احمد قره‌باغی از اهواز: به آقای شریعتمداری بگوئید سخنرانی شما در دانشگاه شریف و نکات مستندی که در فاصله کوتاه یک ساعته آنهم در میان هیاهو و جنجال تعدادی از فریب‌خوردگان مطرح فرموده‌اید از الطاف خدا نسبت به انقلاب خونبار اسلامی و خون شهیدان است.

* 7158---0912: از ریاست محترم جمهور می‌خواهم که نگذارند اصلاح‌طلبان افراطی!شعار تدبیر و امید را به شعار تدلیس و دروغ تبدیل کنند و بعد خودشان بر خر مراد سوار شوند.

* داود حسین‌زاده از شیراز: جداً حال کردیم آقای شریعتمداری پته اصلاح‌طلبان را با سخنان دقیق و حساب‌شده خود به روی آب انداخت ایول!

و نیز این منجنیق که فقط برای جوری جنس آمده است:

* حسین حیدری و دهها پیام مشابه دیگر: به نظر بنده جنجال برخی از دانشجویان در سخنرانی مدیر مسئول کیهان در دانشگاه شریف لطف خدا بود. آنها با جنجال و بی‌ادبی خود نشان دادند که حسابشان با دانشجویان فرهیخته آن دانشگاه جدا است و مانند حامیان اصلاحات یعنی طالبان و عبدالمالک ریگی و اسرائیل از حرف حق وحشت دارند. ضمن اینکه اگر آن سر‌و صدا را به راه نمی‌انداختند آقای شریعتمداری وقت نمی‌کرد آنهمه سند علیه‌ اصلاح طلبان را به قول خودشان به طور کپسولی ارائه کند.

بقول آن بزرگوار:

بیت

به منجنیق عذاب اندرم چو ابراهیم

به آتش حسراتم فگند خواهندی!

فدوی، صرفنظراز این نکته، که تلاش اش برای ایجاد ارتباط بین "گودرز" و "شقایق" (جمع شقیقه- م) در تیتر برادر حسین(ع) همچنان بی نتیجه مانده است، و نیز با آن که مع الاسف هیچ نسبتی، اعم از سببی و نسبی، با اصلاح طلبان گرامی ندارد، لکن کمتر از ایشان نیز متعجب نشده است که اساساً، مشکل و اختلاف اصول گرایان با اصلاح طلبان * از برای چیست؟ آن زبان بستگان مگر تاکنون، دغدغه ای به غیر از حفظ نظام مقدس جمهوری شکوهمند اسلامی، و درخواستی، بیش از تنفس در کپسولی که حضرات مقرر فرموده اند داشته اند؟ خب این جنگ زرگری و عرو تیز پرهزینه دیگر برای چیست؟!

زیاده پرسشی نیست...

-----------------------------------------

*بقول آن بزرگوار: من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان / قیل و مقال عالمی می کشم از برای تو منظور فدوی آنست که وی هر بار که این دو واژه را استعمال می کند!،حال اش بد می شود، لکن بخاطر شما بروی خودش نمی آورد!

 

دیکته ی بی غلط!

فدوی، به گوهر، یک معترض حرفه ای ست و بسیار کم پیش می آید که مطلب یا تیتری از خبرهای دارالخرافه، اعتراض او را بر نیانگیخته باشد؛ لکن می پندارد که این برای نخستین بار است که فدوی، نسبت به تیتری که در پی می آید، اعتراضی ندارد:

«حکومت ایران، غایب در بزرگ ترین اجتماع آزادی خواهان جهان»./روز آنلاین- تیتر*

همانطورکه عرض شد، فدوی عرضی ندارد جز اینکه بیافزاید که این، موجه ترین غیبتی ست که جهان تاکنون به خود دیده است!..

زیاده جسارت است...

--------------------------------------------------------------------------------

* و نیز: «رهبران ۶۰ کشور جهان عازم مراسم یادبود ماندلا »/ جام نیوز ـ احتمالا این مراسم به یکی از بزرگترین گردهمایی های سران جهان و چهره های مشهور در سال های اخیر تبدیل خواهد شد. دولت آفریقای جنوبی گفته است تا کنون ۵۹ رهبر جهان حضور خود را در این مراسم تایید کرده اند که به گفته مقام های این کشور جایگاه نلسون ماندلا در قلب مردم جهان را نشان می دهد.

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* گودرزی: به صورت محرمانه از دولت سوریه بخواهید که تروریست‌های اسیر را در مکانهای مهم همچون نیروگاه و تأسیسات نظامی نگهداری کنند تا در صورت حمله احتمالی استکبار آنها نیز به هلاکت برسند و یا دشمن را از اقدام عملی، بازدارند.

فدوی:  مراتب در فاصله ی بین دو قیلوله و با قید چندین فوریت بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.دربازدم، از ُخبث طینت شما بسیار لذت بردند و افزوند که این پیشنهاد خدا پسندانه ی شما را، بمنظور اطلاع و اقدام لازم، به مبادی خود در سوریه ابلاغ خواهند کرد تا مخالفان برادر اسد را به اماکن مذکور منتقل کنند، برادر گودرزی!

[فدوی به منظور مزید استحضار خوانندگان محترم ضد انقلاب، خاطر نشان می کند که برادر گودرزی از متخصصین بسیار برجسته ی پیوند "گودرز" و "شقایق" (جمع شقیقه- م) وطن اسلامی هستند که "گودرزشان" هم خطا نمی رود!]

 

* احمد موحدی: آقای ظریف، مگر دلیل پیروزی لشکریان اسلام در جنگ بدر را نمی‌دانید؟ نیروها و سوار نظام آنها چندین برابر بیشتر از نیروهای اسلام بود ولی از آنجایی که نیروهای اسلام به رهبری پیامبر عظیم‌الشأن توکل به خدا داشتند خداوند هم امدادهای غیبی را به کمک آنها فرستاد. آقای ظریف پوست و گوشت و خون ما با گریه برای امام‌حسین(ع) ساخته شده است تا پیرو راهش باشیم.

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت افراط در نرمش قهرمانانه دولا دولا راه می رفتند، به استحضار رسید فرمودند که شما همچنان به گریه ادامه دهید، ایشان هم همینطور چارچنگولی، در انتظار امدادهای غیبی می مانند؛ فاتحه مع الصلوات، برادر موحدی!

 

* 9921---0916: اگر زنان شیعه هر کدام یک النگوی طلای خویش را نذر نیروهای حافظ حرم حضرت زینب(س) در سوریه بکنند بسیاری از مشکلات این کشور در دفاع و دفع تجاوز دشمنان حل خواهد شد.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت،بمنظور اطلاع و اقدام لازم،به نامبرده گان ابلاغ شد.پرسیدند مگر لوله ی ارز فشار قوی بیت - دمشق،خدای نخواسته قطع شده که سراغ النگوی آنان آمده اید،برادر 9921---0916؟!

 

* نیری- تهران: آقای محمد خاتمی شما راجع به شعور مردم چه فکر می‌کنید؟ مردم به بلوغ سیاسی رسیده‌اند، زمانی که عکس امام را در دانشگاه‌ ها پاره کردند شمای مدعی خط امام چرا سکوت کرده بودید و حتی به مطلع شدن مردم از این خبر معترض بودید؟!

فدوی: مراتب بمنظور اطلاع به نامبرده ابلاغ شد. پس از صدور یک خنده ی طولانی در پاسخ گفت تا آنجا که بیاد می آوردعکس امام(ل) را پاره کردند لکن با خط اش کار نداشتند که، برادر نیری!

 

* حسینی: علی‌رغم اینکه تعداد قابل توجهی از ساکنین و زائران شهر مقدس مشهد عرب‌زبان هستند در اثر سوء مدیریت مسئولین رسانه ملی واحد مشهد شبکه العالم، از روی گیرنده‌های دیجیتال حذف شده در نتیجه مردم عرب ‌زبان برای مطلع شدن از اخبار به دیدن شبکه‌های خبری مرتجعین منطقه روی آورده‌اند.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد.بعدالتحیه والسلام فرمودند که احوط آن است که از شبکه‌های خبری مرتجعین خودمان استفاده شود، برادر حسین (ع)ی!

 

* 8575---0937: آقای اوباما اگر تحریم‌ها را برندارید، بر ما منت ‌گذاشته‌اید! زیرا عزت و افتخار و استقلال کشور خود را در آن خواهیم یافت و به آن‌ها خواهیم رسید.

فدوی: مراتب در یکی از راهروهای کاخ سفید، به آگاهی آن خاج پرست رسید؛ فرمود بمنظور منغص کردن عیش شما، هیچ جور زیر بار نرفته و تحریم ها را برمی دارد، برادر 8575-093!

 

* 3823---0916: باید کاری کرد که قطار هسته‌ای کشورمان امکان توقف در هیچ ایستگاهی نداشته باشد. چرا که در ایستگاه‌های سر راه گرگ‌های گرسنه کمین کرده‌اند و با کوچکترین غفلت به هدف خود خواهند رسید.

فدوی حرفی ندارد لکن باید با معظم له نیز بقول عوام چک کند زیرا خوف آن دارد که با این ترتیبی که شما می گویید، قطارهسته ای یکوقت به دیوار بخورد، فدوی گیس و دست و پای اضافه ندارد که دست مقام معظم رهبری ضاعف الله اشراقه بدهد، برادر !3823---0916 

 

* 6179---0918: کار آقای اوباما رئیس جمهور آمریکا این شده که مرتب بگوید همه گزینه‌ها روی میز است. آن‌قدر این بازی را ادامه بدهد تا دوره ریاستش تمام بشود.

مراتب توسط فدوی به آگاهی آن خاج پرست رسید. بعدالتحیه والسلام گفتند بخاطر شما، مدتی ست که گزینه ها را زیر میز گذاشته اند، برادر6179---0918!

 

* 4771---0915: دو مطلب اساسی در سیاست خارجی را به وزیر محترم خارجه هدیه می‌کنم که: 1- آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند 2- اسرائیل باید از بین برود. اگر این دو مطلب درک و عملی شود، جهان روز آرامش را خواهد دید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه و قتل و جنایت و کشتار بود. مراتب در اوقات شرعی،به سمع و نظر مبارک رسید. در بازدم فرمودند که اگر آب ُکر هم  دست تانست زمین گذاشته و خودتان را به وزارت خارجه برسانید، که فی التأخیرآفات برادر 4771---0915!

 

* یک شهروند: کوتوله‌های سیاسی چون توان رقابت کار وتلاش با دولت آقای احمدی‌نژاد را در خود نمی‌بینند با کمال وقاحت پا روی خدمات و پیشرفت‌های صورت گرفته می‌گذارند و این روزها به سیاه‌نمایی روی آورده‌اند.

فدوی: "کوتوله‌ی سیاسی " غلط دستوری ست یا منظور از آن، رئیس پیشین آبدارخانه ی بیت، برادر احمدی‌نژاد است؟ دوباره تماس بگیرید، برادر شهروند.

 

* 0914-5376: اعلام کردند هر جواني که در ايام جشن نيمه‌ شعبان ازدواج بکند مبلغ وام ازدواجش به سقف 10ميليون تومان افزايش پيدا مي‌کند. بنده گوش کردم و تشکيل خانواده دادم. درحال حاضر نه از ده ميليون وام خبري شده و نه حتي همان وام سابق را مي‌پردازند.

فدوی بارها و به تکرار توصیه کرده است که در جوامع شکوهمندی چون جامعه ی خودمان گز نکرده پاره نکنید، فلذا خود کرده را تدبیر نیست، برادر 0914-5376

 

* یک شهروند: از نیروی انتظامی تقاضا داریم نسبت به نگهداری سگ‌های تزیینی در منازل دقت کنند. این کار نوعی تهاجم فرهنگی است و در شأن مسلمانان و ایرانیان شهیدداده نیست.

فدوی: مراتب توسط فدوی در اوقات شرعی،از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ بعدالتحیه والسلام فرمودند که نیروی محترم انتظامی، به فتوای حضرات آیات و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین فقط بخاطر مصادره ی دیش و رسیور از دیوار مردم بالا می روند، لکن قول دادند در خصوص بالا رفتن از دیوارمردم و اعدام سگ های تزئینی نیز،نظرات آن بزرگواران را جویا شوند

 

* 7373---0933: از وقتی نوجوانی 13 ساله بودم آرزو داشتم روزی مقام معظم رهبری را از نزدیک زیارت بکنم ولی تا حال حاضر که به سن جوانی رسیده‌ام این دیدار حاصل نشده است. دعا کنید به این آرزوی خودم برسم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام از احساسات خداپسندانه شما تقدیرفرمودند و افزودند با توجه به اینکه میانگین عمر حضرات آیات عظام و حجج اسلام کثرالله امثالهم بیش از 90 سالست،فلذا شما اندکی پیش از مرگ،به زیارت ایشان نائل می شوید و بقول عوام don’t worry, be happy برادر 7373---0933!

 

* حسنی: تمام بانک‌ها در پایان هر سال سود قطعی را محاسبه کرده و مابه‌التفاوت آن را به حساب صاحبان حساب برمی‌گردانند. در این میان معلوم نیست چرا بانک ملی این کار را نمی‌کند. روشن کنند دلیل آن چیست؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی،به سمع و نظر مبارک رسید. چندان خشمگین شدند که فدوی به هستی ُترد خویش بیمناک شد،لکن عمر فدوی به دنیا بود و پس از آنکه قدری به خشم مقدس خود مسلط شدند در بازدم فرمودند که تها بانکی که درست عمل کرده،همانا بانک ملی ست زیرا به فتوای علمای سلف رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، سود وجاهت شرعی ندارد و شدیداً حرام است خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر حسن(ع)ی!

 

* 6545---0919: سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌دارد که بودجه‌ای برای قانون مرخصی زایمان نداریم. از مسئولین می‌پرسم آیا برای فوتبال میلیاردها تومان پول هست ولی برای زنان کارمند نیست؟

فدوی: تخصص شما هم پیوند "گودرز" و "شقایق"(جمع شقیقه- م) نیست، برادر 6545---0919؟؟!

 

* 0916-4751: از مسئولین اداره ثبت اسناد اهواز درخواست می‌شود با توجه به ازدحام مراجعین، برای تسریع در انجام امور ارباب رجوع و نیز نصب آب سردکن برای رفاه حال شهروندان تدبیری بیندیشند.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ بعدالتحیه والسلام فرمودند که از نصب آبسرد کن، بدلیل ماه رمضان آینده، معذورند،برادر 0916-4751!

 

* 3158---0910: در ایام تعطیل در میادین اصلی بالای شهر تهران مثل ونک چندین دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی دخترها و پسرها را به صورت مختلط برای شرکت‌های توریستی بر عهده دارند داخل این اتوبوس‌ها رقص و پایکوبی با وضعیت بسیار زننده دایر می‌شود. از مسئولین تقاضای رسیدگی داریم.

فدوی: نحوه ی رسیدگی را معلوم نفرموده بودید  که ضد شادی باشد یا فرمایش خودتان  که ُمشرف به مرگ است، دوباره تماس بگیرید، برادر 3158---0910!

 

* 9004---0912: از ماموران نیروی انتظامی تقاضا داریم به وضعیت زنان متکدی که در چهارراه‌ها لابه‌لای خودروها رفت و آمد می‌کنند و اکثراً هم جوان هستند رسیدگی کنند. حضور این زنان جوان که دائم به حرکات زشت و زننده و شوخی‌های رکیک با رانندگان خودروها می‌پردازند در سطح شهر آن هم در پایتخت زیبنده نیست.

فدوی: همین؟ چیز دیگری به عقل ِگردتان نرسید، برادر 9004---0912،؟

 

* محمدی: بعضی از خانم‌ها به جای پوشیدن مانتو شلوار یا جوراب و دامن در خیابان ظاهر می‌شوند. خطاب به مسئولین بنویسید با این فسادی که بخشهایی از جامعه را گرفته چه کسی باید آن را جمع کند.

خوف فدوی را شدیداً برداشت؛ زیرا جوری نوشتید که فدوی فکر کرد که آن بانوان لخت به خیابان آمده اند،قدری ملاحظه ی قلب ضعیف فدوی را بکنید، برادر محمد(ص)ی!

 

* 6130---0912: به عنوان یک جوان 23ساله از مسئولین و بزرگان نظام درخواست دارم هرچه زودتر اقدام به تشکیل گردان‌‌های استشهادی برای دفاع از حرم مقدس حضرت زینب در سوریه داده و این نیروها اعزام بشوند.

* 5170---0914: کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم سوریه توسط تروریست‌های اجیر شده شیطان بزرگ را محکوم می‌کنیم همچنین حاضر هستیم برای دفاع از مظلومیت سوریه در خط مقدم مقاومت عازم منطقه بشویم.

فدوی هر دو مورد را بدلیل تشابه بلاهت انقلابی، در فاصله ی بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رساند.در بازدم گفتند که اصرار بیش از این نمی شود و با اعزام شما به سوریه،بمنظور همکاری با برادر بشار اسد در ادامه کشتار مردم موافقت فرموده افزودند که سر راه درب بیت بقول عوام  stop by و مبالغی اسلحه و مهمات بردارید،برادر 5170- --0914

و من الله التوفیق

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

14 دسامبرالُمحد ّب   سنه ی 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه