خانه   |   آرشيو مقالات   |   فهرست نويسندگان و مطالب شان   |   آرشيو صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

کرونبرگ و شرکا در پارلمان اسلامی!

مينا احدی

پنج شنبه 28 آذر ماه 1392 ـ  19 ماه دسامبر 2013

 

با لچکي بر سر٬ در مجلس حکومت اسلامي و در توجيه فاشيسم ضد زن اسلامي!

مصاحبه کرونبرگ رييس هيئت را در يورونيوز شنيديم. ايشان در کنار يک عکس دسته جمعي در مجلس جمهوري اسلامي ٬ مي گويد جامعه ايران کنسرواتيو و بنيادگرا است٬ بهمين دليل اوضاع چنين است!

اين عکس را ببينيد و سعي کنيد خشم خودتان را همچون من به نوعي کنترل کنيد که عنان از دست ندهيد. اينجا زنان محجبهء اروپايي با مسئول فراکسيون زنان مجلس عکس دسته جمعي گرفته اند.

لچک بر سر مي کنند و به مبارزهء ميليون ها زن در ايران عليه حجاب عملاً تف مي کنند؛ با مقامات حکومتي که روزانه از بلندگوها و رسانه ها و منبر و مسجدش زنان را کثيف٬ بي عقل٬ غير قابل تربيت کردن و شايسته کتک زدن و موجوداتي که بايد شبانه روز و تا آخر عمر کنترل شان کر٬ معرفي مي کنند. اين" دوستان اروپايي" با آنها دست دوستي مي دهند و در حاشيهء اين همکاري با فاشيسم اسلامي و دولا و راست شدن در مقابل ديکتاتورهايي که خون هزاران نفر به دست شان چسبيده٬ در مورد بهبود در وضع زنان حرف مي زنند.

بعد از اين ديدار در مجلس، فاطمه رهبر، مسئول فراکسيون زنان و خانواده در مجلس حکومت اسلامي، مي گويد: «تفاوت ها بسيار زياد و واضح است ولي اين تفاوت ها در اساس فرهنگي هستند. ما نبايد تأثير فرهنگ را ناديده بگيريم. در ايران تمام تصميمات بايد با مذهب و فرهنگ ايراني منطبق باشد.»

و تاريا کرونبرگ، از حزب سبز فنلاند و مسئول اين هيئت، در تائيد اين توجيهات مي گويد:

«اين اصل که زنان نمايندهء مجلس در اينجا يک فراکسيون مخصوص خود را دارند و در مورد مسائل بحث مي کنند٬ نشان ميدهد که يک پيشرفت دارد در جامعه اتفاق مي افتد. ولي ما بايد توجه کنيم که ايران يک جامعه بنيادگرا و کنسرواتيواست».

تا جايي که به حضور 9 زن حزب اللهي تحقير شده درجمع 290 نمايندهء مجلس حکومت اسلامي برمي گردد٬ بايد گفت در همان مجلس کسي نه اين زنها را جدي مي گيرد و نه جايي ديده مي شوند. از مردم ايران بپرسيد٬ کسي از حضور اين زنان در مجلس جمهوري اسلامي خبر زيادي ندارد چرا که حتي در گزارشات رسمي رسانه هاي حکومتي نيز اين زنان محو هستند. در ثاني اين 9 تن زناني هستند که از سنگسار و اعدام و حجاب و همهء قوانين ضد انساني حکومت اسلامي دفاع مي کنند و خود جزيي از اين سيستم زن ستيز هستند. کرونبرگ و شرکا بهتر است اينها را بعنوان پيشروي به زن مدرن و آزاديخواه و مدعي و منزجر از اين حکومت٬ در ايران نفروشد.

به هيئت پارلماني اروپا مي گويم که بهتر است اين چند روز بدون حضور مامورين سپاه و اطلاعات و بازجوها و مقامات حکومتي سري به تهران بزنيد٬ با چند زن که از نظر حکومت اسلامي بدحجاب و مجرم هستند (اين زنان در ابعادي ميليوني در همه جاي ايران هستند) حرف بزنيد و ببينند که جامعهء ايران چگونه فکر مي کند و چگونه عليه اين حکومت و بساط چپاول و جنايت اسلامي است. آخوندها همگي هر روز از اينکه از دست اين زنان طرفدار فرهنگ مدرن و غربي عاجز و ذله شده اند حرف مي زنند٬ و حجاب برتر، يعني همان چادر سياهي که فاطمه رهبر بر سر را دارد، را تبليغ مي کنند و جامعه آن را پس مي زند و آن را سال ها است که پس زده است.

البته نبايد فراموش کرد که مشکل کرونبرگ و شرکا کشف حقيقت در ايران نيست. آنها يک وظيفه دارند: راه را براي بستن قراردادهاي ميلياردي اتحاديهء اروپا با ايران هموار کنند. وظيفهء آنها و هدف شان ابداً اين نيست که از درد و رنج ميليون ها زن و يا هزاران محکوم به اعدام در ايران حرفي بزنند٬ اگر مجبور مي شوند جايي چيزي بگويد در توجيه جنايات است و اولين چشمه اين توجيهات را در ديدار هيئت پارلمانی اروپا شنيديم.

ملاقات اينها با نسرين ستوده و جعفر پناهي نيز قرار است کمک کند تا بخش حقوق بشري سفرشان راست و ريس شود. و بي حرمتي به جنبش آزاديخواهانه زنان در ايران و يا بي توجهي به اعدام هاي گسترده در ايران و بي اعتنايي به درخواست زندانيان سياسي براي بازديد از زندان ها و صحبت با محکومين به اعدام و... و دفاع از حکومت اسلامي و توجيه جنايات آن٬ همه به فراموشي سپرده شوند.

16 دسامبر 2013

http://www.rowzane.com/html/recent-announcements/5463-16-eu.html

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه