بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 2 دی ماه 1392 ـ  23 ماه دسامبر2013

 

امان از روز قيامت

فدوی امشب در مرورخبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، به تیترهای زیر برخورد:

«درخواست رسالت از هاشمی: موسوی و کروبی را از خر شیطان پیاده کنید!

و «احتمال بدهید روز قیامت آرا باز شماری شود!»/ آفتاب *

و در ادامه آمده است:

«آیت‌الله هاشمی رفسنجانی احتمال بدهند در روز قیامت در محضر خداوند، با حضور مقام معظم رهبری، شش فقیه شورای نگهبان، شش حقوقدان شورای نگهبان و بیش از 600 هزار نفر از مجریان و ناظرین انتخابات، صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری خرداد 88 بازگشایی و بازشماری شود و همان نتایج اعلام شود، لذا چه پاسخی برأی ضایع کردن حق الناس مردم خواهند داشت؟»

مطلب، به باور فدوی، ابهاماتی دارد که با رفع آنها، درک مطلب آسان تر می شود. از جمله اینکه اگر قرار باشد که همهء انسان ها در روز قیامت از گور برخیزند تا یکبار دیگر به حساب شان برسند! فدوی تردید دارد که مقامات محترم روز قیامت، وقت شمارش آراء برادران را در انتخابات 88 داشته باشند!.. و دیگر اینکه تیتر، در باب سایز شیطان، که بزرگ يا متوسط و یا کوچک باشد، ساکت است.

زیاده جسارت است..

------------------------------

* رسالت:اگر در قیامت با حضور هاشمی و رهبری و شورای نگهبان آرای 88 بازشماری شود، شاید نتیجه همان شود که اعلام شد /آینده آنلاین

 

دربارهء گاف

فدوی در مرور جراید شریفهء دارالخرافه، به یک حیرت بی مورد بشرح زیر برخورد:

«گاف عجیب عضو کمیسیون امنیت مجلس»/ تیتر- خرداد بنقل از فرارو

و در ادامهء گاف نیز آمده بود:

«در طرح دو فوریتی که توسط جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تهیه و به هیات رئیسه مجلس ارائه شده است، دو بار به معاهدهء "ان.پی.تی" که مهترین مبحث حقوق بین الملل در بحث انرژی اتمی است، اشاره شده و عجیب آنکه هر دو بار هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی نام این معاهده "ام.پی.تی mpt" درج شده است».

به نظر خوانندگان محترم ضد انقلاب، کجای این داستان عجیب است؟ خب دانشمندان هم گاه اشتباه می کنند! اصلاً چه بسا این توطئهء استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، باشد که دست خط یک بچهء کلاس دوم ابتدائی را به عنوان دستخط نمایندهء دانشمند  پارلمان ایران قالب کرده اند! الله الاعلم..

اصلاً، از اینها گذشته، آن مؤمن دوست داشته که "گاف" بدهد خب شما هم در جواب، "دال" بدهید!

 

سید خندان مکلا!

درست است که این برادر محمد(ص) جواد(ع)، وزیر خارجهء بیت، مع الاسف، سید نیست! لکن خندان که هست!* صحت این عرض فدوی را به روایت تصویر، ملاحظه کنید:

فلذا اگر ایشان را در عکسی دیدید که نخندیده، فرصت نداشته است!

البته ایشان جاهائی بوده که نخندیده باشد، مانند عکس زیر در مجلس حکومتی!

---------------------------------------

* " سید خندان" لقب سید محمد(ص) خاتمی درسالهای تحکیم رژیم

 

خیر است انشاء ا...!

فدوی، در مرور خبرهای دارالخرافه، به تیتر زیر هم برخورد:

«توقیف خودروی زنانی که "شؤنات اسلامی" را رعایت نمی کنند در شیراز»./ تقاطع- تیتر

در این باب بهتر است از یکی از متقدمین شیرازی (عرفی) استعانت جسته که فرمود:

بیت

گر نخل وفا بر ندهد چشم تری هست

تا ریشه در آبست، امیدی ثمری هست

منظور فدوی و عرفی شیرازی آن است که بقول عوام as long as اینکه برادران، کثرالله امثالهم، از روی خودروی بانوان، مانند دیش هائی که در شیراز زیر تانگ گذاشتند، رد نشده باشند، نگرانی زیادی ندارد!

زیاده تانکی نیست.

 

برق حضرت(ع)! 

به گزارش جراید شریفهء دارالخرافه، برق حضرت(ع) پس از چند صد سال، دوباره چند تن از موالی را، به شرح زير، گرفت!:

ایرنا گزارش کرده که «چهار جوان در "مسجد سلیمان" بر اثر برخورد علم عزاداری امام سوم شیعیان با سیم‌های انتقال برق شهری دچار برق گرفتگی شدند که تاکنون سه تن از آنان جان باخته‌ و نفر چهارم نیز به کما رفته است. این حادثه روز چهارشنبه (22 آبان) حین عزاداری تاسوعا در منطقهء "کلگه" کاروانسرای مسجد سلیمان روی داده است... روز پنجشنبه (23 آبان) نیز یک جوان در منطقهء چهاربیشهء مسجد سلیمان بدلیل اصابت علم عزاداری با سیم برق دچار سانحه شده و به بیمارستان منتقل شده است. حدود شش سال پیش نیز جوانی به نام حبیب جلیلی بر اثر برخورد علم با سیم‌های خطوط انتقال برق شهری دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد. اسماعیل جلیلی، نمایندهء مسجد سلیمان، در این رابطه گفته است: "هیات‌های عزاداری در اجرای برنامه‌های مذهبی خود به گونه‌ای عمل کنند که باعث رنجش خاطر مردم نشوند.»

 و اما به گزارش آینده آنلاین که در پی می آید، وساطت آیت الله جوادی آملی عجالتاً موجب شده است که همشهریان وی از مسیر برق حضرت(ع) دور شوند:

«...ما از همشهریان مان در آمل خواهش کردیم، اینها این کار را دیگر نمی کنند. از همه خواهش می کنیم؛ خواهش است دیگر، حالا خواه قبول شود، خواه نشود؛ عزاداری را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنید اما این "آهن سرد بی خاصیت"، این را چرا بلند می کنید؟! این چه پیامی دارد؟ از کجا آمده است؟ از کدام آیه و روایت است؟ کاری کنیم عزاداری با شرف باشد... اگر یک روایتی بود، ما هم زیرش می نشستیم، بلند می کردیم!» /استان بان، بنقل از دیگربان

 

ماجرای جوراب

این برادر بزرگوار همهء ما * یعنی آیت الله گرگعلی! (احمد خاتمی- م) همینجور می ریزد توی جوراب، و  شدیداً می کوبد به دیوار! ملاحظه کنید:

«دشمنان ما وحشی اند و فقط زبان خون می فهمند!»/ آینده  آنلاین

فدوی در پاسخ عرض می کند که والله برادر آیت الله گرگ علی(ع)، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... مهملات خردمندانهء شما، مبالغی ضعف تصنیف! دارد ب] شرح زیر:

- نخست آنکه دوستان گرانقدر، مع الاسف، مبالغ هنگفتی  وحشی تراند!..

- دیگر اینکه فدویف در مقام یک پژوهشگر، تمامی فرهنگ زبان های مرده و زندهء جهان را درنوردید لکن، مع الاسف، زبانی بنام "زبان خون" را، حتا ذیل زبان حیوانات نیز نیافت، فلذا، به قول آن بزرگوار متواری از دست اسلاف گرامی شما،:

هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند!...

زیاده عرضی نیست...

----------------------

*لطفا ً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد!، فقط حضرت امام(ل) از کرهء ماه آمد، این پدیده که از کرهء ماه نیامده که، محصول خودمان است!

 

میان پرده!

فدوی هر کار می کند که در مرور فرمایشات برادران، لابلای خطوط شان را نخواند، نمی شود لکن!.. تورقی کوتاه در جراید شریفهء دارالخرافه، شمارقابل ملاحظه ای از این خطوط نامرئی را، به دست می دهد؛ نمونهء دم دست اگر بخواهید، فرازی از فرمایشات برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف در جمع ایرانیان مقیم امارات است که به نقل از  آینده آنلاین در پی می آید:

«نباید برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی از مردم خرج شود. مردم همانطور که امام راحل گفته اند ولی نعمتان ما هستند...»

حال مبالغی از این خطوط نامرئی بین خطوط بالا را، بنقل از فدوی، در زیر بخوانید:

{درست است که مردم گوشت دم توپ هستند اما} نباید برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی از مردم خرج شود! {و نیز واضح و مبرهن است که ما بسیاری از حقوق مردم، حتا حقوق طبیعی و غیر قابل سلب آنان را سلب کرده و آنان را سی و چند سال است که مستمراً مورد تجاوز، توهین، تحقیر، حبس، تهدید، تبعید و اعدام قرار داده ایم ولی} مردم همانطور که امام راحل  گفته اند ولی نعمتان ما هستند!..

چنین است که فدوی، نمی داند که با این عینک صاحب مرده اش، چه کند؟..

زیاده ارزی نیست که دست وزیر خارجهء بیت بدهد...

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 0326---0912: اصلاح‌ طلبان آن مقدار که با دولت گذشته بد هستند با آمریکا و اسرائیل بد نیستند. مرتب اختلاس 3 هزار میلیاردی را مطرح می‌کنند ما هم عوامل و مسببان این فساد مالی را محکوم می کنیم ولی آیا این فسادها در دولت آقای هاشمی و خاتمی وجود نداشت؟ احمدی‌نژاد با همه ضعف هایش حداقل این غیرت را داشت که علیه اسرائیل و آمریکا ایستاد و موضع انقلابی گرفت، نه مثل بعضی‌ که با یک اشتلم آمریکا جا زده بودند.

فدوی: همینطور است برادر 0326-0912. آخر برای ملت یک لاقبا، سه هزار میلیارد هم شد پول؟ جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید قهر می کند! همین مشت های محکمی سی و چند سال است که از راه دور شدیداً به  فک و دهان استکبار جهانی وصهیونیسم بین الملل حواله می کنیم کفایت می کند برادر 0326-0912.

 

* 2686---0913: در سال 58 برای ازدواج و برپایی مراسم عروسی مبلغ 4 هزار تومان از سپاه آبادان مساعده گرفتم. برای دو ماه بعد مجبور بودم حقوق دریافت نکنم تا پول مساعده‌ای که گرفته بودم تسویه حساب شود. فکر اداره زندگی در این دو ماه سخت مشغولم کرده بود که شهید عباس سهیلی از ماجرای ناراحتی‌ام خبردار شد بلافاصله تمام حقوقی را که گرفته بود یکجا به بنده داد و پس از چند روز شهید شد. یادش گرامی باد.

فدوی از کجا بداند؟ نکند که پول آن بندهء خوب خدا را پس نداده و مجبورش کردید که سکته کند، برادر  2686---0913!

 

* 9518---0936: از مسئولین شرکت واحد درخواست می‌شود سرویس‌دهی خط بهارستان- ائمه ‌اطهار (13آبان) را سر و سامان دهند. ساعات زیادی از وقت شهروندانی که در این خط تردد می‌کنند هدر می‌رود.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ گفتند که موضوع در حوزهء استحفاضی آنان نیست و سروسامان دادن به خط بهارستان- ائمه ‌اطهار را، ازمحضر ائمه ‌اطهار صلوات الله علیهم اجمعین، مسئلت نمائید، برادرمیرزائی. و من الله التوفیق

 

* یک شهروند: فتنه‌گران بدانند راهی که آنها انتخاب کرده‌اند راه شرارت و ضلالت است و مطمئن باشند که مجاهدان راه انقلاب اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا به آنها اجازه فعالیت در سرزمین آقا امام زمان(عج) را نخواهند داد.

فدوی: مراتب بمنظور اطلاع و اقدام لازم به آگاهی رئیس پیشین آبدار خانهء بیت، برادر احمدی نژاد که با حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) همچنان در ارتباط است رسید. بعد التحیه والسلام و از قول آقا امام زمان(عج) گفتند که خودشان عرضهء ادارهء مملکت باد آوردهء خودشان را دارند و نیاز به دخالت شما نیست... خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینجور سنگ روی یخ کردید، برادر شهروند!

 

* حبیبی و جمعی از روستائیان نمک کوراراک: دو هفته است که لوله آب روستای نمک کور اراک ترکیده و آب هدر می‌رود و نصف بیشتر روستا آب ندارد. با پی‌گیری‌های شورای روستا مسئولین شرکت آب و فاضلاب اراک اعلام می‌دارند بودجه نداریم؟ از مسئولین امر درخواست تسریع در رسیدگی را داریم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام در یک راه حل انقلابی گفتندکه  تا امدادهای غیبی برسد،به محل ترکیدگی لوله نقل مکان کنید، برادر حبیبی و توابع!

 

* یک شهروند: خانمی که با یک جوراب نازک و مانتویی که دکمه‌های آن باز است در انظار ظاهر می‌شود چگونه می‌تواند پذیرای سخن حق باشد؟ متدینین و مؤمنان باید از نمایندگان بخواهند و حتی تحصن کنند تا قانونی در مورد این گونه پوشش‌ها وضع کنند. در کشور اسلامی باید به صورت قانونی با این افراد بدحجاب برخورد شود. چرا این افراد باید آزاد باشند و ما دائم عذاب بکشیم و تازه وقتی به آنها اعتراض می‌شود به نظام و کشور بد بگویند.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض رسید؛ در بازدم فرمودند  که بعنوان دولت اعتدال مدار، عجالتاً نمی توانند مردم را بجرم دگمه زندانی کنند؛ فلذا قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، درست می شود. و اگرهم عجله دارید، بمنظور احتراز از عوارض کشندهء دگمه، خودتان را به اورژانس برسانید، برادر شهروند! و من الله التوفیق.

 

* شاه‌کرمی از معمولان: به گفتهء رهبر عزیزمان نقشه راه انقلاب همان خطوطی است که امام بزرگوارمان ترسیم کردند و همه مسئولین باید در راه آن امام همام حرکت کنند که سعادت دین و آخرتمان در آن است.

فدوی: همینطور است، خط، همان خط مالروی امام(ل) است، نه یک کلمه بیشترونه یک کلمه کمتر برادر شاه کرمی!

 

* محمدی: اگر ملت‌های مظلوم و تحت ستم جهان که بعد از خدا امیدشان به انقلاب اسلامی مردم ایران است خدای ناکرده کوتاه آمدن مسئولان در برابر آمریکای جنایتکار را احساس کنند چه خواهند گفت و چه حالی پیدا خواهند کرد. در این صورت چه کسی می‌تواند دل شکسته آنان را به دست بیاورد فراموش نکنیم از اول انقلاب تاکنون هرچه جلوتر آمده ایم فشار و دشمنی آمریکا با ملت ایران بیشتر شده است. بنابراین ساده‌‌اندیش نباشیم.

فدوی: عین فرمایش شما،به چندین زبان زنده و مردهء دنیا ترجمه، و به آگاهی مردم جهان رسید. دستجمعی چیزهائی گفتند که برگردان آن کم وبیش چنین می شود، برادر محمد(ص)ی:

گر زندگی آنست که دارید شما

آوارگی کوه و بیابان از من!

 

* یک شهروند: حال که ساعت کار ادارات دولتی زیاد شده است مسئولان باید برای استفاده مفید و بهینه از این ساعت کار فرهنگ ‌سازی کنند. اضافه کردن ساعت کار بدون فرهنگ ‌سازی و کار مفید چیزی جز اسراف کردن در برق، آب و گاز فایده‌ای دیگر نخواهد داشت.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعد التحیه و السلام  گفتند بقول عوام already مشغولند و کارکنان هم اکنون مشغول سینه زنی هستند، برادر شهروند. بسم الله!

 

* سرابی: از شهرک صنعتی نظیرآباد در حومه رباط‌کریم تماس می‌گیرم. به مسئولان بگویید پس از 11 سال صنعتگران این منطقه، سند ندارند و الان که با تأسی از منویات رهبری در حماسه اقتصادی شرکت کرده‌ایم این شهرک فاقد آب و امنیت است. وضعیت آب مسئله‌ای است که حتی یک سری از واجبات را برای ساکنان سخت و دشوار کرده است. اگر این رویه ادامه یابد و مسئولان توجه نکنند بسیاری از صنایع تعطیل و افراد زیادی بیکار می‌شوند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند بابت " آب و امنیت " قدری بقول عوام  confused هستند و پرسیدند که آیا اینها جدا هستند و یا ترکیبی از آن مانند " امنیت آبکی" مورد نظر است؟ مجدداً تماس بگیرید برادر سرابی.

 

* 6593---0916: دانشجوی موسسه آموزش عالی باختر ایلام هستم. مسئولین دانشگاه شهریه خوابگاه را نزدیک به 60 هزار تومان افزایش داده‌اند. از مسئولین امر و رئیس دانشگاه درخواست تجدیدنظر و تخفیف ویژه دارم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند خوابگاه جای خوبی نیست زیرا ممکن است شما را اگر پسر باشیدبا فریاد یا حسین(ع) و اگر دختر باشید فریاد یا زهرا(س)،از طبقات بالای آن به پائین پرتاب کنند فلذا صرف نظر کنید بهتر است، برادر 6593---0916!

 

* 1231---0918: به آقای ظریف عرض می‌کنم شما نماینده ایران هستید باید تأسف خود را از لحن بیش از اندازه نرم شما در مقابل آمریکا ابراز نمایم.

فدوی: آخر این چه فرمایشی ست؟ ایشان ظریف هستند فلذا نمی توانند خشن باشند، برادر 1231-0918!

 

* اصفهانی: آقای ظریف در ارتباط با سال جدید یهودی و ارتباط پیامی با خانم نانسی پلوسی، پلوس بریده باشید!

فدوی: مراتب در حاشیه کنفرانس هسته ای به آگاهی ایشان رسید ایشان هم در پاسخ به مطایبهء شما گفتنتد که موتور ایشان ساخت خارج است و هرگز پلوس نمی ُبرد، برادر اصفهانی!

 

* خدایی: بعد از 25 سال از پایان دفاع مقدس هنوز کبوترهای خونین بال به شهرها می‌آیند تا ما غافلان را بیدار کنند. در اکثر وصیت‌نامهء شهدا مطلبی در مورد حفظ حجاب خانم‌ها قید شده است. از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود نسبت به برخورد با بدحجابی که قوانین مصوب نیز وجود دارد اهتمام ویژه‌ای نماید.

فدوی: پیش از اینکه فدوی عریضهء شما را به واحد ذیربط بفرستد، می خواست بگوید که بین خودمان باشد، آخر برادر خدایی این چه فرمایشی ست؟ یعنی شهدای گرامی، در جهان باقی هم دست از سر زنان برنمی دارند؟!

 

* بلغار: از رئیس‌جمهور و مسئولان و هیئت دولت به خاطر رسیدگی به موضوع حجاب تشکر می ‌کنم؛ امیدوارم ان شاءالله در این حوزهء مقدس تصمیمات جدی اتخاذ شود و جامعه را روز به روز به سلامت اخلاقی و سعادت هدایت کند.

فدوی: مراتب توسط فدوی و در حاشیهء یک نشست خبری، به استحضار رئیس‌جمهور و مسئولان و هیئت دولت رسید. بعدالتحیه والسلام مع الاسف شما را بجا نیاوردند لکن گفتند تا آنجا که یادشان می آید، هنوز دراین باب اقدامی نکرده اند؛ راستی نگفتید شما کیلوئی چندید، برادر بلغار؟!

 

* 7712---0918: از مسئولین امر انتظار می‌رود فکری به حال بیمه‌ها کنند. در سال 4 ماه حرام داریم و 8 ماه غیر حرام، بیمه‌ها به جای اینکه میانگین بگیرند نرخ 4 ماه حرام را در حق بیمه شخص ثالث از مردم می‌گیرند.

فدوی که ملتفت فرمایش شما نشد، لکن همین جوری و درهم عرض می کند که الهی کوفت شان بشود، حرام شان باشد، برادر 7712---0918!

 

* نیکنام: با تشکر فراوان از امام جمعه موقت تهران حضرت آیت‌الله خاتمی که با خطبه‌های روشنگرانه خود راه خیانت خائنان و فتنه فتنه‌گران را سد کردند و ان‌شاءا... خواهند دید که 13 آبان مردم 9 دی دیگری را رقم خواهند زد. ضمناً از ریاست محترم قوه قضائیه به خاطر اعلام موضع مقتدرانه در برابر فتنه‌گران سپاسگزارم و البته از فرزند حوزه جز این انتظاری نیست.

فدوی: مراتب به حضور ُپر زورشان،بقول عوام" فوروارد" شد. بعدالتحیه و السلام قدری شرمنده شده و گفتند اختیار دارید، قابلی نداشت،و بقول آن شاعرضد انقلاب:از حوزه همان برون تراود که در اوست، برادرنیکنام!

 

* رضا قاسمیان: شهادت حدود 14 نفر از مرزبانان دلیر کشورمان در مرزهای سیستان و بلوچستان را تسلیت عرض می‌گوییم. اینها همه دست خوش نشان دادن آمریکا به افراد ساده ‌انگار است این حادثهء تکان‌ دهنده یک برخورد اتفاقی نیست. این کار بدون همراهی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و دستگاه جاسوسی پاکستان که تحت سلطه وهابیون است نمی‌تواند باشد.

فدوی تردید ندارد که از امحاء هموطنان خود از هر قوم قبیله ای که باشند، اصلاً شادمان نیست، لکن منظور برادر قاسمیان  از حدود 14 نفر شهید را نیز درنیافت! آیا ممکن است منظور ایشان چهارده و نیم یا یکربع به سه بوده باشد!؟

 

* بیگی: نامگذاری بر روی پاساژها و مجتمع‌های تجاری شرکت‌ها و سوپر مارکت‌ها که از کلمات و عبارات غربی استفاده می‌شود باید به صورت جدی از سوی مسئولان فرهنگی پیگیری شود.....

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم با برداشتن نقطهء غین در واژهء "غربی" موافقت فرمودند، تبریکات فدوی را هم بپذیرید برادر بیگی!...

 

* 0912-8513: اهانت و توهین به آیت الله توکل، استاد اخلاق حوزه، در ماجرای نهی از منکر موجب ناراحتی و تاسف بسیار گردید. اگر چنانچه با خاطبان برخورد جدی صورت بگیرد شاید کسی جرأت تکرار چنین جسارت‌هایی را در آینده نداشته باشد.

فدوی که پیش از اینهم گفته بود که دخالت در امور خصوصی مردم " اشکنک دارد، سر شکستنک دارد" فلذا "بنده مسؤل آن نخواهد بود "!

 

* 0917-0517: حادثهء دلخراش و مرگبار دو اتوبوس در اتوبان قم را تسلیت گفته و از رانندگان درخواست می‌کنم برای حفظ جان مسافرین خود از انتخاب لاستیک‌های بی‌کیفیت جدا بپرهیزند و از مسئولین امر نیز درخواست می‌شود از ورود لاستیک‌های بی‌کیفیت به کشور جلوگیری نمایند. مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله به عرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. چندان متغیّر شده که فدوی به هستی ُترد خویش، بیمناک شد. پس از تسلط به خشم مقدس شان، فرمودند این سخن بمعنای آنست که معظم له، از ورود اجناس بی کیفیت از کشور دوست و برادر و  مُلحد چین نسبتاً کمونیست چشم پوشی کنند که مقدور نیست... خدا بگوید چکارتان بکند که آنجای جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر 0917-0517!

 

* یک شهروند: از مسئولان نیروی انتظامی به خاطر کنترل مکان‌های برگزاری کنسرت موسیقی و جلوگیری از ناهنجاری‌‌های اخلاقی و رعایت حجاب نهایت تشکر را داریم. امیدواریم این کنترل ها در دیگر مراکز تفریحی و خرید هم بیشتر شود.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به استحضار مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعد التحیه والسلام  اطمینان و قول دادند که نخواهند گذاشت آب خوش از گلوی ملت پائین برود، برادر شهروند!

 

* موسوی: در تاریخ 5/16 در فرودگاه هاشمی ‌نژاد مشهد برای ساعت 12.5 بلیت داشتیم. اعلام کردند هواپیما تأخیر دارد و پرواز به ساعت 5 موکول شده است. مدیریت فرودگاه بدون عذرخواهی از مسافران معطل مانده، جوانی را برای پاسخگویی به مراجعه‌ کنندگان انتخاب کرده بودند که از کمترین ادب و نزاکتی برخوردار بود. نهایتاً هواپیما در ساعت 7.40 دقیقه پرواز کرد. مسئولان بابت این تاخیرها هیچ عکس ‌العملی نشان ندادند که هیچ برخورد زننده‌ای با مردم و مسافران داشتند، این رفتار در شان مردم ایران نیست.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ بسیار پوزش خواستند و قول دادند برای اینکه رفتارشان در شأن مردم ایران باشد، شلاق را هم اضافه کنند، برادرموسوی!

 

* 0912-3841: این وضعیت رها شده بدحجابی که در سطح شهرهای کشور به ویژه در تهران به وجود آمده و شهروندان مومن و پایبند به اعتقادات دینی را رنج می‌دهد به کجا باید روی بیاوریم و از چه کسی کمک بخواهیم متأسفانه تمکن مالی نیز نداریم که به جای مناسب هجرت بکنیم.!

فدوی: شدیداً بعرض رسید. بعدالتحیه والسلام فرمودند تمکن مالی نمی خواهد، بحمد الله اینهمه امامزاده خب یکی را انتخاب کرده و مجاور شوید، برادر 0912-3841!

 

* امیری: در شهرک اکباتان مدت هاست پس از انتخابات آزادانه و با پوشش های زننده و زشت در پاساژها رفت ‌و آمد می‌کنند. حتی دختر بچه‌هایی که به سن تکلیف رسیده‌اند بدون روسری و با لباس های بدن‌نما در شهرک تردد می‌کنند. مگر چه اتفاقی افتاده است؟

فدوی: مراتب در مجالی به استحضاررسید؛ فرمودند قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید و افزودند که این دوره، به زنگ تفریح پس ازانتخابات معروف است و یزودی تمام می شود و معظم له می داند و این مردم، برادرامیری!

 

* 7324---0912: استکبار پاشنه آشیل نظام را هدف قرار داده بود می‌خواست با تحریم واردات بنزین به کشور زمینهء شورش را در داخل ایجاد کند اما با تدبیر دولت دهم از واردات بنزین بی‌نیاز شدیم اکنون زمزمهء خرید بنزین از هند به گوش می‌رسد آیا جا ندارد از این قصد دولت یازدهم نگران باشیم؟

فدوی پیش ازاینکه عریضه را به جریان بیاندازد، از شما می پرسد که چرا در باب واردات اجناس گوناگون حتا لوازم سجاده و عزاداری از کشور دوست، برادر و ملحد چین در چند دهه  گذشته نگران نشدید، برادر 7324---0912؟

 

* یک شهروند تهرانی: ضلع شمال شرقی میدان آزادی ساختمانی به نام سقاخانه وجود دارد که مزین به عکس شهید است اما در این محل اصلا بهداشت رعایت نمی‌شود. از مسئولان می‌خواهیم لطفا یا نظافت رعایت شود یا اسم محل عوض شود و عکس شهید را بردارند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام  گفتند که مسؤلین محترم برای قضای حاجت،گذرشان به آن محل نمی افتد، فلذا هرگلی که به سرتان زدند،مؤمنین و مؤمنات زدند،برادر شهروند!

 

* یک شهروند: چرا دولت برق را گران کرده است، از روزنامه کیهان تقاضا داریم این حرفهای ما را چاپ کند تا آقایان بدانند این کارها با حرفهای قبل از انتخابات کاملا مغایرت دارد.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام  گفتند که مع الاسف نتوانستند به فرمان حضرت امام(ل) که فرمود آب و برق را مجانی می کنیم، جامهء عمل اسلامی بپوشانند،فلذا پاچهء آنحضرت را بگیرید،برادر شهروند!

 

* 6245---0911: سه سال متوالی است که اداره آب و فاضلاب شهرستان رشت در بلوار جاده لاکان محدوده رو‌به‌روی پست نیروگاه برق را به بهانه لوله‌گذاری حفاری و سپس با خاک پر می‌کند و بعد از گذشت چند ماه دوباره عملیات تکرار می‌شود. بنویسید ساکنین محل واقعاً به ستوه آمده‌اند و از این آزار و اذیت شکایت دارند.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری و معلومش شد که در تمام این مدت، کسی که قرار بوده لوله ها را بگذارد غایب بوده است و آن دو نفر مأمور وظیفه شناس هم که یکی مسؤل کندن و دیگری مسؤل ُپرکردن بوده، کار خودشان را کرده اند، کجای این عملیات ایراد دارد، برادر 6245---0911!

 

* سالاری: لطفا فکری به حال زمین‌های شمال کنید تا چند سال دیگر واردکننده برنج خواهیم شد چرا که بسیاری از اراضی شالیزار به ویلا تبدیل شده است.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم و فرمودند عوض اش از وارد کردن ویلا بی نیاز می شویم،برادر سالاری!

 

* 5142---0917: محله سلیمانی‌شهر میناب با حدود 600 متر فاصله با بلوار آل محمد(ص) میناب هنوز یک متر از مسیر ورودی به محله و حتی یک سانتیمتر از کوچه‌های این محله آسفالت نشده است. نه عنوان روستا دارد که از طرح هادی استفاده کند و نه عنوان محله‌ای از شهر که شهرداری اقدام نماید. لذا از مسئولین امر انتظار رسیدگی دارم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند که دیگر آن مختصر را از ائمهء معصومین رضوان الله علیهم اجمعین که بلوار بنام مبارکشان مزین است، توقع نمائید، برادر 5142---0917!

 

* 1849---0912: پدرم بیش از 20 ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی دارند که بر اثر موج انفجار آسیب دیده‌است، ولی به علت اینکه آثار مجروحیت نداشته به دنبال سند و مدرک نبوده‌اند. گاهی بر اثر همین موج انفجار چنان در منزل داد و فریاد به راه می‌اندازد که همسایه‌ها متوجه می‌شوند و گاهی به شکستن ظروف منزل هم اقدام می‌نمایند از مسئولین امر درخواست می‌شود فکری به حال اینچنین رزمندگان نمایند و به طریقی مشکل اینها را مرتفع نمایند.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم موافت فرمودند که مقادیر مبسوطی ملامین (ظرف نشکن- م) بطریقهء کرایه در مقصد، تهیه و به ابوی گرامی، تحویل نمایند، برادر1849---0912!

 

* 9459---0919: چندی قبل با خانواده در تجریش برای خرید رفته بودم. متأسفانه فکر کردم به اروپا رفته‌ام چرا که برخی مغازه‌ها با خانم‌های بسیار بد‌حجاب مشغول فروش بودند. رئیس‌جمهور که خود یک روحانی است چه تصمیمی برای برخورد با این معضل اجتماعی دارند؟

فدوی: مراتب به استحضار برادر رئیس ‌جمهور رسید. بسیار شادمان شدند که شما بطور رایگان به اروپا تشریف برده اید. می دانید که فقط بلیط اش چقدر می شود؟ حالا هزینه و ذلت اخذ ویزا به کنار، برادر 9459---0919!

 

* غلامرضا عونی: روی سخنم با رئیس محترم قوه قضائیه است که، کشورهای بی‌پناه و ستمدیده و بیدار شدگان به برخورد شما با فساد اقتصادی در کشور پهناور ایران اسلامی چشم دوخته‌اند تا ببينند که آیا ملجاء و امید و پناه شان که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است با این گونه تباهی‌ها چگونه برخوردی می‌کند، تا اینکه هم به اقتدار قوه قضائیه پی برده و هم بفهمند که اسلام از ریشه با مفسدان مخالف است.

فدوی: در مجالی مراتب را با "کشورهای بی‌پناه و ستمدیده و بیدارشدگان" در میان گذاشت؛ لکن مع الاسف رئیس محترم قوه باه(قضائیه - م) را اصلاً بجا نیاوردند!.. خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را این جور سنگ روی یخ کردید، برادر عونی!

 

* یک شهروند: نظام مقدس جمهوری اسلامی مثل کندوی عسل است که اگر هم کسی بخواهد با تغییر چهره و نقاب وارد پست و مقامی شود به مرور زمان چهرهء واقعی او مشخص می‌شود و کسی او را به کندو راه نخواهند داد.

فدوی: بین خودمان باشد برادر شهروند، یکوقت ضد انقلاب نشنود!، فقط زنبورها بر علیه مان نشوریده بودند که آن هم با این قیاس مع الفارق می شورند، آخرچرا سری را که درد نمی کند، دستار می بندید؟!

 

* 0938-6263: حضرت امام جواد(ع) می‌فرماید: آدمی در زیر زبان خود پنهان است.

فدوی: دوباره نگاه کنید؛ منظور حضرت (ع) حتماً قرص بوده است، برادر 0938-6263!

 

* 4734---0912: اگر دیروز در کنار رئیس ‌جمهور سابق کشورمان چند نفر انحرافی وجود داشتند امروز در اطراف دولت جدید الی ماشاءالله افراد مسئله‌دار جمع شده‌اند.

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی، به آگاهی رئیس جدید آبدارخانه بیت رسید. فرمود نگران نباشید زیرا ایشان هم مانند سایر حضرات آیات عظام و حجج اسلام کثرالله امثالهم، آخوند اند و حل المسائل خودشان را دارند، برادر 4734---0912!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

19 دسامبرالمخطط سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه