بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 9 دی ماه 1392 ـ  30 ماه دسامبر2013

 

سرایت

ایران سابق، به اهتمام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة و توابع سببی و نسبی کثرالله امثالهم، تا کنون به همه گونه صفتی متصف شده بود و ملت ورجاوند در داخل و خارج نیز لذت اش را برده و می برند!.. لکن تاکنون در نقش «میکرب در ممالک دیگر» ایفای نقش نکرده بود که آن نیز که مدتی نایاب بود، بحمدالله والمنة رسید! ملاحظه کنید:

« دویچه وله: رضا ضراب، بابک زنجانی و کاملیا جمشیدی سه ایرانی هستند که در ترکیه در جهت دور زدن تحریم‌های ایران فعال بوده‌اند. آن‌ها با رشوه‌ دهی به وزیران کابینه ترکیه بزرگترین رسوایی‌ و فساد مالی را در این کشور باعث شدند... رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که رضا ضراب در انتقال غیرقانونی حدود 35 میلیارد یورو از ایران به آن کشور نقش داشته است و ظفر چاغلایان، وزیر اقتصاد ترکیه، 50 میلیون دلار از رضا ضراب رشوه گرفته تا در پول‌شویی و قاچاق طلا به او کمک کند. اتهام د‌یگر ضراب این است كه با تاسیس 11 شركت صوری، عملیات پولشویی گسترد‌ه‌ای را به مقصد‌ایران مد‌یریت و هد‌ایت كرد‌ه است».

تبریکات فدوی را بپذیرید!..

25 دسامبر 013

 

ناسخ و منسوخ!

بنظر می رسد که اخیراً لغزش یا اشتباه در برگردان فرمایشات مقامات از هر دو جبههء متخاصم باب شده است. مقدمتاً و به اتفاق، برخی را در این راستا، بنقل از جراید شریفهء دارالخرافه، بشرح  زیر مرور می کنیم:

«فرارو : به گزارش آینده، آخرین دست از این موارد، اظهارات وندی شرمن، مذاکره کنندهء ارشد آمریکایی بود که گفته بود "فریبکاری بخشی از دی.ان.ای است" و ترجمه شده بود فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است».

از منبعی دیگر:

« ایرنا: اشتباه در ترجمه در عالم سیاست و دیپلماسی، می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. به ویژه اینکه این روزها اظهار نظرهای مقام های آمریکایی در مورد ایران و ایرانیان، به شدت حاشیه ساز شده است. آخرین مورد آن، سخنان منتسب به "وندی شرمن"، مذاکره کنندهء ارشد آمریکا در گروه 1+5 و ایران است. شایع شده بود که شرمن گفته است: "فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است". خبرگزاری مهر، روز گذشته اصل این اظهارات را منتشر کرد. در مراجعه به منبع اصلی سخنان "شرمنگ در جمع سناتورهای آمریکایی مشخص شد که او در جمله خود نامی از ایران و ایرانیان نبرده است...»

و یا:

« آخرین نیوز: ترجمهء اشتباه سخنان نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و پخش آن از شبکه های مختلف خبری و سپس طرح سئوال از برخی مسئولان، توجه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرد. به گزارش "انتخاب"، دکتر محمد ظریف امروز در حاشیه دیدار با مراجع معظم تقلید در قم در پاسخ به سوالی مبنی بر فشار رژیم صهیونیستی برای داشتن نماینده در نشست های آینـده 1+5 موضع جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد و گفت: چنین چیزی هیچگاه محقق نخواهد شد و حتماً در اتاقی که رژیم صهیونیستی باشد ما حضور نخواهیم داشت. نتانیاهو  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی اعلام کرد که این رژیم با برقراری تماس با کشورهای مذاکره‌ کننده با ایران در رایزنی‌ها برای رسیدن به توافقی بلند مدت با ایران شرکت خواهد کرد».(1)   

و نیز:

«عصر ایران بنقل از دیپلماسی ایرانی: در چنین شرایطی که همه چیز خوب پیش می رفت، باز هم صدا و سیما دسته گل به آب داد و با تحریف سخنان محمد مرسی، رئیس جمهور مصر در افتتاحیه اجلاس سران، سوژه ای داغ و موجه در اختیار رسانه های عربی و غربی گذاشت تا آنها بتوانند پیروزی دیپلماتیک ایران در این اجلاس را تحت الشعاع این موضوع قرار دهند و یک موج خبری ضد ایرانی را با قدرت تمام شکل دهند».(2)

و بعنوان حسن ختام از حاج حسین(ع):

«کیهان: سایت سلام نو از قول "دیوید ایگنیشس خبرنگار و ستون ‌نویس معروف روزنامه واشنگتن ‌پست نوشته است "از شریعتمداری پرسیدم آیا روحانی را باید اعدام کرد؟! و او در پاسخ لبخندی زد و گفت؛ ما به ادب معتقدیم". سایت مدعی اصلاحات سلام نو در حالی تیتر فوق را برای خبر خود برگزیده و با ذوق‌زدگی کودکانه منتشر کرده است که واژه «HUNG UP» به معنی قطع کردن تماس تلفنی و بر زمین گذاشتن گوشی است. و ظاهراً مترجم باسواد! سلام نو مفهوم این واژه را با HANG UP که به معنی دار‌ زدن و اعدام کردن است، اشتباه گرفته است».

فلذا، این حق مسلم فدوی ست که به این آسانی ها، به برگردان هیچ تیتر و خبری از برادران، هیچ جوراعتماد نکند و البته از آن میان:

«انتخاب: تاریا کرونبِرگ رییس گروه ایران در پارلمان اروپا که رییس هیاتی بود که به ایران سفر کرده، پس از بازگشت از این سفر به رادیو فردا گفت که به نظر می‌رسد ایران در پی کاهش اعدام‌ها است!»

باری- فدوی، برای محکم کاری، مراتب را بعرض معظم له  رساند؛ با آنکه قدری هم شنگول بودند، معذالک کم تا قسمتی متغیر شده و فرمودند «این چه پرسش پرتی ست؟ همین پنجشنبه  19 دسامبر 2013 بود که  در دیدار با اعضای ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام چنین فرمودیم که: اسلام "مقاتله و خون دادن" است!»(3)

و در پایان نیز افزودند که بر این پایه، ادعای فوق، یا شایعهء ضد انقلاب است، و یا اشتباه در ترجمه!..

زیاده جسارت است...

 

---------------------------------------------------------------------------

(1) القاب و عناوین از منبع خبر است

 (2)سخنان مرسی که بر برکناری دولت بشار اسد تاکید داشت، در سیما این‌گونه ترجمه شد: «حکومت سوریه مردمی است و باید باقی بماند»!

 (3) العربیه – تیتر

 

بی انصافی

فدوی در مرورخبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، گاه به خبرهائی بر می خورد که لامحاله اگر نگوید خشم، دستکم حیرت او را شدیداً برمی انگیزد؛ چرا که بویژه از کارگزاران ریز و درشت جامعهء شکوهمند اسلامی انتظار ندارد که به برخی خدمتگزاران دلسوز نظام، بقول عوام hard time بدهند(1)؛ ملاحظه کنید: 

« روز نو – تیتر: مرتضوی برای سال هائی که در تأمین اجتماعی نبوده هم پاداش گرفته!»

باز هم بقول عوام  so what?، آخر این چه فرمایشی ست؟ اصلاً جواب ضد انقلاب را چه بدهیم؟ چه ربطی دارد؟ این بزرگوار از خدمتگزاران صدیق و مخلص نظام بوده و در جهت حفظ نظام جمهوری مقدس اسلامی، بویژه در قلع و قمع خونین سال 1388، به اذن و اشارهء مقام معظم رهبری اعزالله انصاره، که در آن زمان بعلت وقوع بهارایرانی، دچاراسهال شدیدی شده بودند، در کهریزک چه  مجاهدت ها که نفرموده است، حالا بد شد؟! جداً که واقعاً! (2)

بیت

بی مزد بود و منت، هر خدمتی که کردم

یا رب، مباد کس را، مخدوم بی عنایت!

یعنی چه که هر روز، دیگر کارگزاران نظام شکوهمند، سندی بر علیه این بزرگوار منتشر می کنند که وی، فی المثل، به فلان تعداد از نمایندگان محترم حکومت در مجلس، فلان وجه ناقابل را که جلوی یک بچهء مکتبی هم که بگذارید قهر می کند(3)، پرداخت فرموده است(4). چه خبرتان است؟ خب ایشان می تواند معامله به مثل کرده و سند رو کند(5)...

فی الواقع، این همان سنت پسندیدهء صلهء ارحام است دیگر!.. اصلاً خود آن حضرت هم از رفتار بی ربط همقطاران خود، بسیار حیرت کرده و فرموده است:

« مرتضوی: باید بمن پاداش بدهند!» / فرا رو - تیتر

خب حالا داده اند، چه می فرمایید؟!..

12 دسامبر 013

 

یادداشت ها

----------------------------------------------------------

(1) در شأن شما نیست، لطفاً  فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد!

(2) قرار شد فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده! اصلاً بشما چه مربوط است؟ در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند!

(3) توضیحات رسائی در بارهء  کارت هدیهء تأمین اجتماعی برای نمایندگان: «مبلغ نا چیزی بود!»/روز نو - تیتر

(4) «بدهکاری 133 میلیونی مرتضوی به تامین اجتماعی بابت هدیه به نمایندگان!» / ایسنا- تیتر

(5) «مرتضوی، سند رو کرد!» / شفاف نیوز- تیتر. مرتضوی، این سه سند را ضمیمهء نامهء خود کرده و به این کمیسیون فرستاده است. در سند شماره 368 اسامی 143 نماینده در سند 981 مشخصات 75 نماینده و در سند شماره 426 اسامی 67 نماینده مجلس آمده است. به نوشتهء مرتضوی این نماینده ها در دوره های مختلف مجلس و در "چند نوبت" از سازمان تأمین اجتماعی دریافتی داشته اند.

 

گویاست، «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با

محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در همایش میقات الصالحین که عصر امروز در لانهء جاسوسی آمریکا برگزار شد با اشاره به توافق نامه ژنو گفت: ما با توافق نامه ای مواجه هستیم که به تعبیری نه فتح الفتوح است و نه جام زهری که حکایت از شکست ما داشته باشد.

تحشیهء فدوی: با این حساب، توافق نامه ژنو چیزی شبیه به تنقیه است!، راستی شما با عبید بزرگوار، نسبتی دارید برادر زاکانی؟

 

* امام همزمان نرمش و بچه‌داری می‌کرد و ذکر می‌گفت!/ دیگربان – نیتر

تحشیهء فدوی: شاید هم بهمین علت بود که معظم له، از هیچکدام چیزی نمی دانستند. باری- فدوی با بقیهء حرکات حضرت امام(ل) عجالتاً کار ندارد فقط دنبال نوع "نرمش" است که آیا قهرمانه  بوده یانه؟

 

* علی جنتی، وزير ارشاد اسلامی: می خواهیم از حضور جهانی هنرمندان حمایت کنیم! / آفتاب

تحشیهء فدوی: فدوی به همین آزادی هنرمندان دربند رضایت می دهد، حمایت جهانی پیشکش، برادر علی(ع) جنتی!

 

* ظريف: از رهبری خرج نمی کنم مسؤلیت مذاکره با من است!/ آفتاب

تحشیهء فدوی: راست می فرمایید، از ایشان خرج نکنید؛ معظم له ورشکستهء به تقصیر است!، برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف!

 

* ایران جزو کشورهای حادثه خیز جهان و آسیا محسوب می شود. / رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر/آفتاب

تحشیهء فدوی: خیر، اطلاعات تان چندان دقیق نیست زیرا ایران جزو کشورهای پیامبر، امام و امامزاده خیز است که حوادث طبیعی در مقایسه با آن، عددی نیست، برادر احمر!

 

* سردار علائی مدیر عامل آسمان شد!/ روز نو – تیتر

 تحشیهء فدوی: سردار فدوی هم مدیر عامل زمین شد؛ خب این به آن در!

 

* عضو هیات رئیسه مؤسسه «روایت سیره شهدا» می‌گوید مردم ایران «قدر» روح‌الله خمینی و علی خامنه‌ای را دانسته و مانع از آسیب رساندن «گرگ‌ها» به این دو نفر شده‌اند.! محمد(ص) مهدی(عج) ماندگاری، دیگربان- تیتر

تحشیهء فدوی: آن بزرگواران نیز از خلاف آمد عادت کام طلبیده و تلافی اش را سر مردم در آوردند! 

 

* خاتمی: مایلم در مراسم تدفین ماندلا شرکت کنم./ بی بی سی

تحشیهء فدوی: اتفاقاً آن بزرگوار هم همین آرزو را داشت!

 

* بی بی سی: همسر و مادر پیمان (امیر رضا) عارفی، زندانی ایرانی محکوم به 15 سال زندان، در راه بازگشت از ملاقات وی در شهر مسجد سلیمان و بر اثر یک سانحه رانندگی جان باختند. مادر پیمان عارفی چندی پیش در مصاحبه با سایت "هرانا"، به شدت راجع به وضعیت سلامتی فرزندش در زندانی دوردست ابراز نگرانی کرده بود. وی با اشاره به "دوری راه و مشکلات مالی" خانوادهء خود، "تبعید" آقای عارفی به مسجدسلیمان را مورد انتقاد قرار داده بود.

تحشیهء فدوی: قتل عمد که تنها یک شکل و فرم ندارد، برادر بی بی سی!

 

* پیکر شهید ابوالفضل شیروانیان، از مدافعان حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س)، که داوطلبانه و هنگام مقابله با تروریست های تکفیری در سوریه به شهادت رسیده بود روز چهارشنبه در اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد. /الف

تحشیهء فدوی: برای شهادت لازم بود این همه راه بروی، برادر شیروانیان؟!

 

* سپاه نیوز: فرمانده ناحیهء مقاومت بسیج شهرستان اردبیل در مراسم اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور از اعزام بیش از 550 دانش آموز دختر به مناطق جنگی جنوب خبر داد و گفت: اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی جنوب می تواند تداوم بخش راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

تحشیهء فدوی: زنگ تفریح از این بهتر نمی شود!

 

* ممکن است این هفته با 1+5 به توافقاتی دست پیدا کنیم. / محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران /انتخاب تیتر

تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای دارید؟ هنوز سی چهل سال دیگر وقت هست برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف!

 

* «علی یونسی»، دستیار ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران در جلسه ای با «حاصل داسه» و چند فعال سیاسی دیگر، ضمن ابراز ناخشنودی از اعدام‌های اخیر در کردستان، اجرای این احکام را به افراد تندرو در جاهای دیگر منتسب کرد./ رادیو کوچه

تحشیهء فدوی: برای آن زبان بسته گانی که اعدام شده اند، دیگر چه فرقی می کند که آنان را مقام معظم رهبری اعزالله انصاره و توابع اعدام کرده است،  یا فدوی!

 

* گوسفندهای سوئیسی / آخرین نیوز- تیتر

تحشیهء فدوی: والله برادر آخرين نیوز، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... از گوسفندهای خودمان خیلی بهترند!..

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات حمار مستخرج از فرهنگستان فدوی، و ضدِ کلمات قصار است!

* هر خانواده حداقل 3 فرزند داشته باشد. کاهش جمعیت، سیاست آمریکائی- اسراییلی است! / آینده آنلاین

 

* سعیدی: سیستم نظام، نرم افزاری الهی است و کسی حق دستبرد به این نرم افزار را ندارد  / آینده آنلاین

 

* حتی اگر در اقلیت باشیم باید نظام را حفظ کنیم!/ آیت الله پینوکیو (جنتی- م) – بی بی سی

 

* انقلاب اسلامی «تمدن غرب» را منزوی کرده و «مردمسالاری دینی» تنها جایگزین برای تمدن غرب است./ محمد(ص) محمد(ص)یان٬ رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها /دیگربان

 

* مردم نقشی در «مشروعیت» بخشیدن به حکومت‌ها ندارند و «حکومت مشروع» با «زور»٬ «تطمیع»٬ «تهدید» یا «استدلال» می‌تواند پذیرش مردم را بدست بیاورد. / محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی /دیگربان

 

* فیلسوفانی نظیر امانوئل کانت «سربازان شیطان» بوده و «همه فیلسوفان مدرن غرب  پرچم ‌داران فرهنگ شیطنت در جهان» هستند./ محمد(ص) مهدی(عج) میرباقری٬ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی/دیگربان

 

* حکم ولی فقیه از فتوای مراجع بالاتر است زیرا فتوای هیچ مرجعی برای مرجع دیگری حجت نیست ولی اگر ولی فقیه حکمی صادر کرد همه مراجع باید اطاعت کنند و حق نقض حکم را ندارند. / فارس- آیت‌الله مصباح ‌یزد

 

* شبکهء اجتماعی فیس‌بوک شبیه کتب ضاله است / مکارم شیرازی -دیگربان

 

* شاغل بودن زنان مفاسد زیادی به همراه دارد / دیگربان- محمد(ص) سعیدی٬ امام جمعه قم

 

* مگر می شود هرکس هر چیز مسمومی ساخته و وارد جامعه شود، سپس بگوییم مردم خود تشخیص می دهند، گفت: مگر همه مردم می توانند همه چیز را تشخیص دهند./ حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در انتقاد از تعدیل ممیزی کتاب ـ /رسا

 

* در جریان زلزلهء برازجان تماس ‌های خارج از کشور با بوشهر را با کسب مجوز از شورای امنیت ملی قطع کردیم تا برخی معاندان اجازه سوء استفاده پیدا نکنند!. / استاندار بوشهر- انتخاب

 

* آیت‌الله آملی لاریجانی: اتهام نقض حقوق بشر در ایران رونویسی سازمان ملل از دست دشمنان است!/ کیهان

 

* ما می‌توانیم کشور را بدون نیاز به خارج آبرومند اداره کنیم. من حاضرم با هر کسی که می‌گویند نمی‌شود مناظره کنم. / محمد(ص)رضا (ع) نقدی - دیگربان

 

* مهدکودک های کشور رواج دهنده فرهنگ غربی هستند / محمد(ص)رضا (ع) نقدی

 

* برای زن پوشاندن وجه و کفین لازم نیست، اما بقیهء قسمت‌های بدن کاملاً باید پوشیده باشد، دیگر این‌که نباید فرد آرایش کرده باشد و نباید وسایل زینتی زن پیدا باشد. /تابناک

 

* آخوند محمد(ص)باقر(ع) علوی تهرانی: آموزش زبان و کامپیوتر به کودکان تاسف‌بار است/ دیگربان- تیتر

 

* مدیر کیهان به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای اخیر را امیدوار کننده دانست!/ دانشجو نیوز

 

* آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری: حجاب بر‌تر چادر است و این چادر یک بحث عقلی و ارشادی است و هر چه عقل بالا‌تر می‌رود، رعایت حجاب بالا‌تر است و از این لحاظ یعنی پیروی از عقل فرهنگ ایرانی بالا‌تر از فرهنگ اروپایی است./ دیگربان بنقل از رسا

 

* حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی: تجربه نشان داد که با قیام امام خمینی (ره) کشوری عقب مانده، توسری خور، ذلبل و به فساد کشیده شده چطور به جهش های علمی دست یافت! عصر ایران

 

* کت و شلوار لباس ما نیست٬‌ نژاد اروپایی در حال انقراض است و استفاده از نشانه‌های غربی در پوشاک٬ روحیه دادن به دشمن است!./ محمد(ص) رضا(ع) نقدی- رئیس سازمان بسیج - دیگربان

 

* سردار سرتیپ پاسدار محمد جعفر اسدی: شعار مرگ بر آمریکا به منزله اعوذ بالله من الشیطان الرجیم است ـ العربیه

 

* کار آنها که مسائلی به امام نسبت می دهند، به تکذیب خدا می رسد، نژاد اروپایی ها مثل دایناسور در حال انقراض است / محمد(ص) رضا(ع) نقدی- آینده آنلاین

 

* در طرح جرم سیاسی، هر منتقدی مجرم است! /  رئیس دیوان عدالت اداری - دویچه وله

 

* ریشه بسیاری از «مفاسد» محبت غیر‌الهی است٬ رابطهء زن و مرد در غرب از «حیوانات» هم «بد‌تر» است و نباید بعد از تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای «نطفه» ایجاد کرد!./ محمد(ص) مهدی(عج) ماندگاری- دیگربان

 

* مفید کیایی‌نژاد، ‌عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر یک خارجی در خیابان‌های ما قدم بزند٬ به خاطر بدحجابی٬ «باید سرمان را از خجالت به زیر بیندازیم» و «دنیای کفر به این نتیجه رسیده که اگر بخواهد ترقی و تعالی پیدا کند باید تفکیک جنسیتی کند.»! – دیگربان

 

* به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ هیئت شرعی شهر حلب در سوریه به حرمت خوردن نان های فانتزی "کروسانت" فرانسوی و اروپایی فتوا داد به خاطر اینکه این نان ها دلالت بر استعمار می کنند و از طعام کفار هستند./ آخرین نیوز

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 9201---0913: عیب ما مدعیان دوستی با امام زمان(ع) این است که هفته‌ای یک بار عاشق آن حضرت می‌شویم.

فدوی: والله برادر 9201---0913، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... با حساب شما هم اگر بخواهیم جلو برویم، معاشقه با آن حضرت(عج) می کند بعبارت سالی 52 بار که حاصل ضرب آن در 1400 سال می شود 72800!،خوبست که هنوز برایمان حرف در نیاورده اند!

 

* 5530---0936: آقای ظریف گفته اگر در مرحلهء بعد خلاف توافق عمل شود ایران هم از توافق و اقدامات اعتماد ساز عقب ‌نشینی می‌کند ولی بعد از امحای 200 کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده 20 درصد که در پزشکی و داروسازی کاربرد دارد هزینه سنگینی پرداخت کرده‌ایم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به استحضار وزیر خارجهء بیت رسید؛ چون ایشان هم مانند اکثریت اهل هیئت(1) تحصیلکردهء شیطان بزرگ هستند، با همان خندهء مألوف در پاسخ گفتندکه به قول عوام Take it easy! همه اش می کند بعبارت 66 من تبریز(2)، که اصلاً قابل این حرف ها نیست، برادر 5530---0936!

 

 

* 8113---0938: دو روز دیگر اربعین امام حسین(ع) است ولی کار شبکه‌های مختلف صدا و سیما تبلیغ شب یلدا شده است، چرا؟

فدوی: چه می فهمند! بقول عوام! take it easy از فدوی می شنوید، خون تان را کثیف تر از اینکه هست نکنید، برادر 8113---0938!

 

* 6406---0912: اگر چه نشستن مقامات ایرانی با آمریکایی دور یک میز برای امثال ما که خیانت آمریکایی‌ها را با پوست و خون خویش درک کرده‌ایم چندش‌آور است ولی اگر برای رسیدن به هدف بالاتر و با رعایت مصالح کلی نظام و در چارچوب سیاست‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب باشد آن را تحمل می‌کنیم.

فدوی: به صلاح تان نیست که فدوی روی عریضهء شما اقدام کند؛ همینقدر سربسته بگوید وقتی که  مقام معظم رهبری  ضاعف الله اشراقه، به نرمش قهرمانانه که نام "جنریک "یا مشابه ِ جام معروف زهر است تن در داده اند، خب شما هم خبر مرگ تان دیگر به یک قهوهء قجر راضی باشید، برادر 6406-0912!

 

* 9005---0913: ای مردم تا دیر نشده از خواب بیدار شوید و از دولت تدبیر و امید بپرسید کجای شعار اعتدال با به کارگیری فتنه‌گرانی چون توفیقی به سرپرستی وزارت علوم همخوانی دارد؟

فدوی: در امتثال اوامر شما، فدوی شتابان سر وقت مردم رفت، لکن هرچه کرد، مع الاسف بیدار نشدند. گفته شد که قرص خواب چینی خورده اند، برادر 9005---0913! العهدة علی الراوی..

 

* 0170---0912: واقعاً جای تاسف دارد که به امثال اوباما یعنی یزید و معاویه زمان لقب «با ادب» داده شود آن هم از سوی یک مسئول بلندپایه در جمهوری اسلامی؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست جدید و محترم آبدارخانهء بیت، برادر روحانی رسید؛ از مهملات خردمندانهء شما بسیار خرسند و در عین حال افسرده شده و قول دادند که در اجرای تذکر خدا پسندانهء شما، در  دیدار بعدی با برادرحسین(ع) اوباما، با حفظ سمت، آنگونه که در جامعهء شکوهمند اسلامی مرسوم و مقبول است، فحش خواهر و مادر را به ایشان بکشند، برادر 0170---0912!

 

* علیرضا باطنی از تهران: بزرگ‌ترین آرزوی ما جوانان ملت ایران این است که اوبامای خبیث و نتانیاهوی کثیف و پلید دست به کوچک‌ترین حماقتی بزند تا تل‌آویو، حیفا، واشنگتن و نیویورک را با خاک یکسان کنیم.

فدوی: حالا که زحمت می کشید لطفا، لندن و پاریس و چند جای آباد دیگر را هم ضمیمه کنید، جای دوری نمی رود، برادر باطنی!

 

* 7941---0936: آقای روحانی که در انتخابات می‌گفتند 80 درصد مشکلات کشور مدیریتی است چرا در مورد گرانی تخم‌مرغ، مرغ، کره، ماست، پنیر و... که فشار زیادی به مردم وارد آورده کاری نمی‌کند؟! حالا که مدیریت در دست خودشان است.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرایشان رسید. در پاسخ و بعدالتحیه و السلام فرمودند این هائی که شما به آنها اشاره کرده اید به ترتیب به مرغ و خروس و گوسفند و گاو،  ُمّد ظله مربوط می شود، نه به ایشان، برادر 7941---0936!

 

* حسینی: در بعضی از ایستگاه‌های مترو بعضی از خانم‌هایی که در قسمت فروش بلیت کار می‌‌کنند در رعایت حجاب بی‌توجه هستند به طوری که قسمت زیادی از موهای سر آنان از روسری بیرون است. چرا مدیریت مترو در این امور نظارت و کنترل ندارد؟

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسایشان رسید. بعدالتحیه و السلام فرمودند که اصلا ً نمی دانند که با خود مترو لعنة الله علیه که از مصادیق بارز تهاجم فنی ست چه کنند؟! حالا آن مختصر موی آن بلیط فروش نابکار دیگر جای خود دارد؛ علی ایحال برای اینکه حال شما از این بدتر نشود، دستور فرمودند که یا خواهران کچل را بکار بگمارند و یا، بانوان موجود و شاغل در آن واحد، سرشان را از ته بتراشند، برادرحسین(ع)ی!

 

* سلیمان بلغار: مسئولان محترم وزارت ارشاد و قوه قضائیه باید با عوامل روزنامه بهار که به ولایت ائمه اطهار(ع) اهانت کردند شدیدترین برخوردها را داشته باشند، تا درس عبرتی برای دیگرانی باشد که درصدد تست کردن جامعه اسلامی هستند.

فدوی: برادر بلغار، برادر بلغار! لطفاً به این خودکاری که در دست دکتر فدوی در حال حرکت است نگاه کنید، شما برای چند دقیقهء دیگر، بعون الله  بخواب ابدی می روید! فلذا لطفاً زنجیر پاره  نکنید، فدوی بقول عوام Case شما را برای رسیدگی به مراجع ذیربط می فرستد، لکن ممنون می شود تکلیف فدوی را معلوم کرده و بفرمائید که جنابعالی بالاخره کیلوئی چندید، برادر بلغار!

 

* 0915-1648: محمد خاتمي بداند که ملت فهيم ايران اسلامي حامي و مطيع ولايت مطلقه فقيه است و از مخالفان رهبري معظم به شدت متنفر است.

فدوی: فدوی پیش از اینکه عریضهء شما را بجریان بیاندازد، یادآور می شود که برادر محمد(ص) خاتمي نیز شدیداً آخوند و جانبدار مصلحت نظام است نه مردم، چرا بیخودی پاچه اش را می گیرید، برادر 0915-1648!

 

* 5862---0935: در ايام سرور ميلاد رضوي پخش کليپ عزاداري در قطار صادقيه به سمت گلشهر در ساعت 35/18 تاريخ 24/6/92 مسافرين را متعجب ساخت.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند چون ُامّت همیشه به خاک و خون خفته معمولاً عزا دارست، آب و روغن قاطی کرده و پوزش خواستند، برادر 5862---0935

 

* 6654---0914: قیمت دلار نباید پایین بیاید. مردم منتظر ارزان شدن خودرو نباشند - لبنیات 80 درصد گرانتر شد. نرخ بلیط هواپیما آزاد می‌شود. ادامه پرداخت یارانه امکان ندارد، منتظر حل بقیه مشکلات با کلید تدبیر و امید دولت یازدهم باشید. اینها بخشی از مشکلاتی بود که دولت بحمدا... طی 3 ماه اخیر حل کرد.

فدوی: اگر زحمت نیست، تبریکات فدوی را هم ضمیمه کنید، برادر 6654---0914!

 

* 8949---0912: با این تحریف‌هایی که متأسفانه بعضی از منتسبان به حضرت امام خمینی(ره) از امام کرده و می‌کنند ضرورت دارد وصیت ‌نامه سیاسی- الهی آن حضرت مرتب در مساجد و برنامه‌های رسانه‌ ملی به عنوان یک کار فرهنگی و انقلابی مورد توجه قرار بگیرد.

فدوی: همین یک فقره جنس را کم داشتیم که بحمدالله رسید، خدا توفیق تان دهد، برادر 8949-0912!

 

* زمانی از پردیس و 6293---0919: مادرم از موقعی که فهمیده نوه امام به خانواده شهدا اهانت کرده دائم گریه می‌کند و چشم به راه دستگاه قضایی است تا ان‌شاءالله امثال اشراقی‌ها را محاکمه کند. آیا دادستان و مدعی‌العموم که شاهد این هجمه‌ها و توهین‌های دوم خردادی‌ها به امام و شهدا هستند موظف به اقدام نیستند؟ چهره ملکوتی و الماس درخشانی به نام حضرت امام خمینی(ره) را که در ملکوت اعلی می‌درخشد کسی نمی‌تواند با حرف های کذب و از خود باخته خدشه‌دار کند. هر چند منتسب به این خاندان باشد. اما این نگرانی وجود دارد که چنین دست و پا زدن‌هایی افراد را بیشتر در منجلاب خودخواهی‌های‌شان فرو برد.

فدوی:  ممنون از اطلاع رسانی، برادر کاتولیک تر از پاپ!

 

* 0875---0913: تمام این جولان هایی که اصلاح ‌طلبان و روزنامه‌های وابسته به آنان بعد از انتخابات می‌دهند مانند ارتباط با آمریکا، نفی شعار مرگ بر آمریکا، با اسرائیل مسئله و جنگی نداریم، توهین به خانواده شهدا و حمله به ولایت مولای متقیان حضرت علی‌(ع) گناهش به گردن برخی از مسئولان است و یقیناً مطمئن باشند در برابر پیشگاه الهی و خانواده شهدا باید پاسخگو باشند. قوه قضائیه نیز در این میان وظیفه خطیری بر دوش دارد.

فدوی: چنان گرد و خاکی بپا کردید که فدوی کور شد! و سرانجام منظورتان و اینکه طرفتان کیست را هم  در نیافت، برادر 0875---0913 !

 

* دکتر نیک‌خواه- عضو هیئت علمی دانشگاه: رابطه با دولت آمریکا که تقریبا مردم آنجا هم به آن اعتماد ندارند و در تمام دنیا روز ‌به ‌روز منفورتر می‌شود به صلاح نیست. به دولتمردان توصیه می‌شود با اقتدار بیشتر حرکت کنند و هرگز نباید دنبال رابطه با آمریکا باشیم بلکه باید دنبال خودکفایی باشیم در برابر این قدرت پوشالی نباید هرگز زانو زد.

فدوی: شما هم باید عضو هیئت علمی دانشگاه معجزهء هزارهء سوم (زنده یاد احمدی نژاد - م) باشید که همینجور گز نکرده پاره می کنید، برادر نیک‌خواه- همینطور است؟!

 

* میرزاخانی و چند تلفن دیگر: حال که قرار است ارزش پول ملی ما بالا برود مسئولان بانک مرکزی به جای دلسوزی و حمایت از پول ملی چرا این قدر برای پول ملی آمریکا دل می‌سوزانند. حال که قرار است قیمت دلار توسط بازار تعیین شود چرا آقای سیف نگران هستند. اگر تدبیر این است ما این تدبیر را نمی‌خواهیم.

* 8911-0915: این چه بی‌منطقی است که رئیس بانک مرکزی اعلام می‌کند نباید دلار ارزان شود؟ آیا امثال وی فقط منافع دستگاه خود و عده قلیلی را درنظر می‌گیرند یا منافع 70 میلیون را؟ نکند ایشان حقوقش را دلاری می‌گیرد؟

فدوی: مراتب شما برادر در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند که دلار لعنة الله علیه، وجه رایج مملکت آقا امام زمان (عج) نیز هست و مع الاسف از آن گریزی نیست، برادر میرزاخانی و توابع!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

28 دسامبرالمُجّعد   سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه