بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 9 دی ماه 1392 ـ  30 ماه دسامبر2013

 

با آرزوی بهروزی و پیروزی، در سال نو میلادی

_______________

شاخه ای ازشجرهء طیّبهء جنتی

فدوی در مرور خبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، خبری را دید که آن را بمنظور آشنائی بیشتر با احوال  آیت الله پینوکیو (جنتی- م) عیناً نقل می کند:

«حسین جنتی لادانی، فرزند آیت الله احمد جنتی، عضو سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بود که در روز 23 خرداد سال 1361 در خانه تیمی خود بر اثر درگیری با نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران کشته شد. روایت دیگری در مورد حسین جنتی وجود دارد که از دستگیری و محاکمه و نهایتاً اعدام وی حکایت می کند.

به گزارش انتخاب به نقل از پارسینه، همسر حسین جنتی، فاطمه سروری که در سال 1359 با حسین ازدواج کرده بود، بعدها در سال 1367 در عملیات مرصاد کشته می‌شود. حاصل ازدواج حسین و فاطمه فرزندی بود به نام عاصف.

ادامهء خبر اما حاکی ست که عاصف خدا را شکر، برای پیوستن به لقاءالله، راه نزدیکتری را بشرح زیر برگزیده است:

«عاصف، نوه آیت الله جنتی، بعد از مرگ پدر و مادرش نزد پدر بزرگ خود زندگی می کرد. تا اینکه  بعدها در سال 1375 در سن 18 سالگی در حالی که مشغول امر به معروف و نهی از منکر بوده در یک حادثه رانندگی فوت می کند

فدوی البته، هر چه کوشید نتوانست بین گودرز و شقایق (جمع شقیقه- م) یعنی "مشغول امر به معروف بودن" و حادثهء رانندگی " رابطه ای ولو آبکی برقرار کند، تا اینکه برادران عربستانی، با عملیاتی مشابه، " گره از کار فروبسته"ی فدوی گشودند:

« پارسینه: دومین قربانی نیروهای موسوم به «امر به معروف و نهی از منکر»  سعودی، که در جریان یک ماجرای تعقیب و گریز مجروح شده بود، بر اثر شدت جراحات درگذشت. به گزارش العالم، در این حادثه برادر این جوان نیز در جا کشته شده بود. این نخستین بار نیست که شهروندان عربستانی در جریان تعقیب و فرار از دست نیروهای امر به معروف سعودی، کشته می شوند».

تنها تفاوتی در این میان آن است که در عربستان:

«در پی جنجالی شدن این موضوع، شماری از نیروهای امر به معروف سعودی دستگیر شدند. خانواده این دو برادر با رد پیشنهاد میانجیگری بین آنان و هیات، قصاص عاملان این قتل را خواستار شدند».

لکن در جامعهء شکوهمند اسلامی ما:

«هم اینک در ضلع شمالی میدان انقلاب، خیابانی به نام عاصف جنتی نامگذاری شده است!..»

فدوی هم، به نوبهء خود، برای ادای احترام به این رانندهئ انتحاری، نام ایشان را، به آمار قربانیان فضولی در کار و زندگی مردم (امر بمعروف و نهی از منکر- م) اضافه می کند!..

زیاده اشکی نیست!..

 

مناعت طبع

مراتب بزرگواری مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقائه دولته، بر کسی پوشیده نیست(1)، تا آنجا که گاه حتا بسیار ملاحظه کرده و موضوع را به تعارف برگزار می فرمایند. به این تیتر از سايت انتخاب نگاه کنید تا بعرض فدوی برسید:

«گاهی اوقات از برخی مداح و منبری ها، حرف های نامناسبی شنیده می شود!»

همانطور که خوانندگان محترم ضد انقلاب ملاحظه می کنند، معظم له مایه کاری حساب فرموده و تخفیف کلی مرحمت کرده است و گرنه می فرمود:

«همیشه از ما منبری ها، حرف های نامناسبی شنیده می شود!»

زیاده جسارت است...

19 دسامبر 2013

----------------------------------------

(1) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد!

 

نتیجهء منطقی

فدوی، در مرورخبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، به خبر زیر نیز برخورد:

«به بهانهء 20 آذر، شهادت آیت الله دستغیب؛ مبارزی که پیشنهاد داشتن ماشین ضد گلولهء امام را رد کرد!»/ قدس آنلاین- تیتر

و در ادامه، بنقل از همان منبع:

«...در یک لحظه زمین و زمان و کوچه پس کوچه های اطراف خانه آقا مملو از آتش شد. انفجاری مهیب رخ داد و پس از لحظه ای آقا غرق در خون شد و آیت نیک کردار حق، دستغیب، صد پاره به سوی دوست عروج کرد!»

نتیجهء منطقی  حکایت بالا این بود، که همیشه نمی باید به حرف حضرت امام(ل)، گوش داد!...

 

باز هم جدائی!

برادران، کثرالله امثالهم، در همهء عرصه ها شگفتی آفرین هستند.فدوی پیش از اینها به خبری رسید که در آن در یک پروژهء ساختمانی، سر و ته ِ یک پل، بهم نرسیده بودند! اختلاف البته زیاد نبود که بهانه دست ضد انقلاب بدهد* که فدوی البته  همان زمان طنزش را قلمی کرد.این نکته را نیز خاطر نشان کند که از نظر فدوی، این پدیده هیچ ایرادی ندارد، زیرا از سپیده دم تاریخ تاکنون، این همه عاشق و معشوق بهم نرسیده اند، خب این هم روش!:

بیت

نوای عاشقان در بینوائی ست

بقای عشق و عاشق در جدائی ست

و اما تازه ترین خبر در این پیوند، از «اعتدال نیوز» است که فدوی فقط تیتر آن را برای عبرت خلق نقل می کند:

«اشتباه محاسباتی در آزاد راه تهران- شمال / آزاد راه بجای شرق، از غرب کشیده شد!»

که فدوی در این باب هم البته، نه تنها حیرت نمی کند، بلکه بر این باور است که این مورد نیز کار دشمن (استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل - م) و البته انحراف از مواضع مقام معظم رهبری ضاعف الله اشراقه در ارتباط با غرب و غرب زدگی ست!

زیاده عرضی نیست..

--------------------------

* فقط 50 سانتیمتر! جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید، قهر می کند!

 

هرَوَله هم ممنوع!

به نظر می رسد که بانوان هر جا که بایستند باز هم در تیررس برادران هستند و، دراین عالم به این بزرگی، سرانجام چیز کوچکی یافت می شود که از نظر برادران، کثرالله امثالهم، برای خواهران خوب و مجاز نباشد!، و اگر هم یکوقت بد شانسی بیاورند و چیزی پیدا نکنند که زیبندهء بانوان نباشد، آن را بعون الله اختراع می فرمایند!..

باری- فدوی امشب در مرور خبرهای دارالخُرافه، به این تیتربرخورد که به عقل جن هم نمی رسد:

«لمس حجرالاسود برای بانوان درست است؟» / آخرین نیوز – تیتر

بنظر فدوی و امام جعفر صادق(ع)، البته که نه!..

نخست پاسخ حضرت(ع) که بنقل از همان منبع فرمود:

«ابوبصیر به نقل از امام صادق(ع) می‌گوید: چند چیز برای زنان لازم نیست، 1) با صدای بلند لبیک گفتن، 2) حجرالأسود را لمس کردن، 3) ورود به کعبه، 4) هروله نـمـودن(1) بـیـن صفـا و مـروه».

و بنظر فدوی هم:

«با توجه به ساختار و فیزیک خانم‌­‌ها، وقتی دختران بر زین دوچرخه سوار می‌شوند دقیقاً شرمگاه (فرج) آنان روی زین قرار می‌­گیرد و باعث تحریک و تهییج آنان می‌­شود».(2)

حجرالاسود که دیگر جای خود دارد!...

زیاده جسارت است...

--------------------------------

 (1)  َهرَوَله (ه- َو- َلَ ): نوعی راه رفتن میان دویدن و رفتن – واژه نامه نوین 1298

(2) سایت معاونت «تهذیب» حوزه‌های علمیه

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه     
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما  از فدوی ست

  * ولیزاده از بابل: آیا دستگاه دیپلماسی به هر دو جزء عبارت «نرمش قهرمانانه» ملتزم است یا فقط بخش اول یعنی «نرمش» را در پیش گرفته است؟

فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط در نرمش قهرمانه همه جایشان شدیداً درد می کرد بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه و السلام فرمودند که چنین نیست و دولت قوی شوکت، این مرحله را با موفقیت زیر سر گذاشته! و در حال حاضر نیز در مرحلهء بعد، که همانا لرزش قهرمانانه است بسر می برد، برادر ولی زاده!

 

* قاسمی از رودسر: آیا کشور تا این حد تنزل پیدا کرده که هر بیگانه‌ای باید سرش را پایین بیندازد و با ورود به داخل کشور با هر کس که اراده کرد ملاقات و دیدار داشته باشد؟ این توجیهاتی که هم مجلسی‌ها و هم مسئولین وزارت خارجه می‌کنند این‌ها عذر بدتر از گناه است.

فدوی:فدوی بعلت تشابه موضوع و اینکه معظم له، آنقدرها هم که مؤمنین خیال می کنند،حوصله ندارند، مراتب با اخذ مجوز شرعی ازمقام معظم رهبری ضاعف الله اشراقه، یکجا و با قید چندین فوریت، به آگاهی آن خاج پرستان نابکار رسید؛ در پاسخ و پس از بلغور کردن عبارتی که بنظر دشنام می آمد، !عرض کردند که هنگام ورود، سرشان را بعلت ذلت قهرمانانه، خیلی هم بالا گرفته بودند، بقول خودشان what are you talking about، برادر قاسمی!

 

0930-3210: عبارت «در لحظه زندگی کن» یکی از شعارهای شیطان پرستی است. متأسفانه در اثر غفلت این عبارت روی بطری نوشابه‌های پپسی در داخل کشور تبلیغ و ترویج می‌شود.

فدوی: خدا خیرتان بدهد برادر 0930-3210 که فدوی را از خواب غفلت 1400 ساله بیدار کردید؛ فدوی پیش ازاین، بموجب شعار مألوف اسلامی خودمان، هر لحظه مردگی می کرد؛ به آن شیطان که سایزش را هم یادتان رفته بود معلوم کنید، سلام فدوی را برسانید؛ اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع).

 

* 0911-2066: وزارت ارشاد به کجا مي‌رود؟ شاعر ارزشي و دلسوخته انقلاب اسلامي، استاد سبزواري، را منزوي کرده‌اند اما فتنه‌ گراني پرمدعا را بر صدر مي‌نشانند. جواب خدا را چه مي‌دهند؟!

فدوی: با یک قصیدهء بالا بلند، برادر 0911-2066!

 

6027---0912: در گذشته، رزمندگان دوران دفاع مقدس در دفع تجاوز دشمن بعثي خط‌ شکن بودند ولي امروز عده‌اي در بي‌حيايي و بي‌عفتي خط‌ شکن شده‌اند آن افتخار کجا و اين ذلت و پستي کجا؟

فدوی: شما هم مثل برادر گودرزی متخصص پیوند گودرز و شقایق(جمع شقیقه- م) هستید، برادر.

 

 * سعدیانی: آقای روحانی ریاست محترم جمهوری باید از این به بعد دعا کند راه دیپلماسی جدیدی که شروع کننده آن بوده باعث عزت و اقتدار کشور ایران و ایرانی بشود و الا هر ذلتی که پیش بیاید پای ایشان نوشته می‌شود.

* 6091---0915: اگر قدم‌هایی که آقای روحانی و تیم همراه ایشان در دیپلماسی جدید برداشته‌اند موجب عزت و اقتدار کشور و ملت ایران بشود وظیفه داریم آنان را دعای خیر بکنیم و توفیق روزافزون شان را از خدا بخواهیم. ولی اگر این راه موجب سرافکندگی ملت ایران گردد مشمول نفرین خانواده شهداء، ایثارگران و جانبازان خواهند شد. این سنت الهی است که خیرخواهان ملت سرانجام عزیز و خیانتکاران رسوا می‌شوند.

فدوی بعلت ضیق وقت و تشابه موضوع، هر دو عریضه را، یکجا پاسخ می دهد: لطفاً مقام معظم رهبری متع الله المسلمین بطول بقائه دولته را نیز در این فیض عظما از دعای خیر فراموش نفرمایید!

 

* 2367---0912: با توجه به خوی استکباری و اسلام‌ستیزی آمریکا دل خوش کردن به یک تماس تلفنی یا مذاکره با وزیران امور خارجه ساده‌لوحی است. آمریکا ذاتاً تروریست و شیطان بزرگ است.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله،بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم فرمودند که شیطان، با متر حضرت امام(ل) بنظر بزرگ می آمد لکن، مع الاسف، سی و چند سال گذشته و چشم ایشان هم بسیار ضعیف شده و سایز شیطان را از این بیشتر نمی بینند، برادر 2367--0912

 

7902---0919: وقتی مردم اصیل و با نجابت سنتی کشور را از محل سکونت‌های قدیمی بیرون بکشند و در مجتمع‌های مسکونی متناسب با فرهنگ غرب اسکان بدهند چگونه توقع داشته باشیم که پسر و دختر این مردم زاهد و فرهیخته شوند. قصهء ما قصهء کسی است که هم خدا را می‌خواست هم خرما را.

فدوی: زاهد و فرهیخته مانعة الجمع اند، ربطی هم به محل سکونت ندارد، قدری  در این باب تأمل و دوباره تماس بگیرید برادر 7902---0919!

 

* یک جانباز فرهنگی: حق جانبازی اینجانب از سال 70 تا 88 حدود 7 میلیون تومان است که تا به حال پرداخت نشده و علت و بهانهء آن را نبود بودجه عنوان می‌نمایند ولی برای فوتبالیست‌ها قراردادهای یک میلیارد تومانی منعقد می‌کنند. جانبازان برای ملت و نظام مهم ترند یا فوتبالیست‌ها؟ کدام افتخار بیشتری کسب نموده‌اند؟!

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم و پس از صدور چندین آروغ ستاره دار فرمودند  اصلاً چنین نیست و مثل هم هستید، بی سببی نیست که شما در نقش توپ فوتبال ایفای نقش می کنید، بابت آن حق الاهن نیز نگران نباشید، فی الواقع قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید درست می شود برادر جانباز و در پایان یواشکی از فدوی پرسیدند که جانبازفرهنگی یعنی چه و چند در صد است؟ که فدوی از بیم تقیه کرد، جانباز فرهنگی!

 

* 3908---0912: در خبرها آمده بود که دولت به دنبال امضای پروتکل الحاقی است اگر چنین چیزی تحقق یابد اجازه بازرسی از سایت‌های هسته‌ای و دیگر مراکز داده می‌شود. آیا نمی‌دانند که بازرسان آژانس نقش جاسوسان غربی را بازی می‌کنند؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند که خیر، عقل شان دیگر به اینجا نمی رسید، شدیداً ممنون شدند که از خواب مکتبی بیدارشان کردید و در پایان نیز افزودند که اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع) برادر 3908-0912!

 

* 9040---0912: یکی از ساکنان منطقه 3 هستم در روز 31 شهریور فرزندم را برای کلاس اول به یکی از مدارس دولتی بردم. مدیر مدرسه در بدو ورود اعلام کرد معلم کلاس اول نداریم و هر ولی دانش ‌آموز نفری 150 هزار تومان پول بدهد تا بتوانیم برای آنها معلمی پیدا کنیم ضمناً یک هفته هم معلم نداریم و بچه‌های خود را در منزل نگه دارید. وقتی با منطقه هم تماس گرفتیم تایید کردند این مدرسه 8 معلم کم دارد و ما چاره‌ای جز صبر نداریم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند صلاح تان این است که آبِ سنگین به آسیاب دیجیتالی دشمن نریزید ویادتان باشد که "الله مع الصّابرین برادر 9040---0912!

 

* 0933-0635: آرايشگاه مردانه بنده را در ميدان تره‌بار به دليل پايين بودن دستمزد پلمب کرده‌اند. واقعا چه چيزهاي عجيبي که با چشمان خويش در اين کشور و از مسئولين نمي‌بينيم. در تمام دنيا با گران‌فروشي و گرانفروشان مبارزه مي‌شود گويا در ايران براي مسئولين وظايف را به اشتباه تعريف کرده‌اند.خلاصه توجيه به کار نيستند.

فدوی: چه عرض کند جز اینکه از قول آن بزرگوار بگوید:

از خلاف آمد عادت بطلب کام که من

کسب جمعیت از آن زلف پریشان کردم!

 

* 0912-2340: در میان حیوانات درنده گرگ از همه درنده‌تر است و انسان بنا به کلام الهی، اشرف مخلوقات. شما قضاوت کنید که گرگ همجنس خود را نمی‌درد ولی این صهیونیست‌ها و سردمداران آمریکا و انگلیس که روی گرگ را سفید کرده‌اند را با چه حیوانی مقایسه کنیم که معصیت خدا را نکرده باشیم.

فدوی: مراتب التفات و رأفت اسلامی شما به خاج پرستان ابلاغ شد،همینطور که روی فک شان که از مشت های محکم شما در این سی و چند سال قدری جابجا شده بود، کیسه یخ می گذاشتند، سلام رساندند و احوال خانم والده را هم پرسیدند، برادر 0912-2340!

 

* 0912-4072: طبق آمار سازمان پزشکی قانونی فقط در سه ماه اول امسال 4523 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند. 44 نفری که جان خود را از دست داده‌اند در برابر این آمار بالا هرچند سخت است و همه مسئولان بیانیه می‌دهند ولی 4523 نفر هم طی 3 ماه در پراید و پژو و... جان خود را از دست داده‌اند. مسئولان لطفاً به استاندارد بودن تمام خودروها توجه داشته باشند. لطفاً گزارش‌های مفصلی در مورد وضعیت خودروها بنویسید.
          فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام قدری متغیر شده و فرمودند چندین هزار جوان در سال های 60 و 67 بدون اینکه تصادف کنند به سه شماره کشته شدند و جیک شان هم  در نیامد، حالا شما چه خبرتان است که بابت آن مختصر، اینقدر گرد و خاک راه انداخته اید؟ خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر 0912-4072!

 

* 8938---0913: در داروخانه‌ها و مراکز فروش مواد غذایی بسته‌بندی شده روی قسمت درج قیمت اجناس را با برچسب پوشانده‌اند و روز روشن گرانفروشی می‌کنند. بنویسید عوامل تعزیرات حکومتی چه کار می‌کنند چرا به این معضلات رسیدگی نمی‌شود.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام دستور فرمودند که فقط در شب تیره،گرانفروشی شود، برادر8938---0913!

 

* 6263---0938: اگر چه ترکیه رابطه خودش را با کشور ما از سر گرفته و رفت‌و‌آمد مسئولین دو کشور با یکدیگر شروع شده ولی حق این است که مواضع صددرصد ضد‌سوری این کشور و حمایت آنان از تروریست‌های سلفی گوشزد شود تا مبادا در گرماگرم این روابط ما هم در ظلم‌ آنان شریک باشیم.

فدوی: مراتب در مجال دردناکی که شتابان عزم مبال بودند، به پیشگاه معطرشان تقدیم شد. سرپائی فرمودند:الاهم فی الاهم؛ منظورشان این بود که بگذارید رسوائی تازهء مالی معظم له، دائر بررشوه و پولشوئی در ترکیه برطرف شود*،بعد میروند پای ماجراجوئی های مألوف در سوریه، برادر 6263-0938!

_____________________________________

ر* رضا ضراب، بابک زنجانی و کاملیا جمشیدی سه ایرانی هستند که در ترکیه در جهت دور زدن تحریم‌های ایران فعال بوده‌اند. آن‌ها با رشوه‌دهی به وزیران کابینه ترکیه بزرگترین رسوایی‌ و فساد مالی را در این کشور باعث شدند. رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که رضا ضراب در انتقال غیرقانونی حدود ۳۵ میلیارد یورو از ایران به آن کشور نقش داشته است و ظفر چاغلایان، وزیر اقتصاد ترکیه، ۵۰ میلیون دلار از رضا ضراب رشوه گرفته تا در پول‌شویی و قاچاق طلا به او کمک کند./ دویچه وله

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

31 دسامبر می المُعلق سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه