خانه   |   آرشيو مقالات   |   فهرست نويسندگان و مطالب شان   |   آرشيو صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

امروز به زندان بر نگشتم

نامه ای از حشمت اله طبرزدی

دوشنبه 16 دی ماه 1392 ـ  6 ژانويهء  2014

هم میهنان گرامی! با درود های فراوان.

همان گونه که روز گذشته اعلام نمودم، فردی از طریق تلفن با من تماس گرفت و مدعی شد که از سوی دادستانی است و از من خواست تا ساعت 10 صبح امروز به اجرای احکام زندان رجایی شهر مراجعه نمایم. من نیز تصمیم قطعی داشتم امروز به زندان بر گردم و این تصمیم را نیز اعلام کردم. اما بنا به خواست خانواده و به ویژه مادر و همسرم و مشورت دوستان و اگاهان به امور حقوقی،در تصمیم خود تجدید نظر کرده و به زندان مراجعه نکردم.به ویژه که این احضار خارج از چارچوب های قانونی صورت گرفته و جنبه ی هراس انگیزی در بین خانواده داشته و نوعی ظلم مضاعف و زورگویی به شهروند به حساب می اید که باید با مقاومت مدنی به مقابله با ان می پرداختم.

می دانم که الیگارشی حاکم ،یا قدرت غیر پاسخگو، دست از سر شهروندان بر نخواهد داشت و همان گونه که یکی از نمایندگان اصول گرایی مجلس اسلامی، نیز بیان داشت، قوه ی قضاییه به قوه ای غیر مستقل تبدیل شده که به زعم ایشان از اقدامات ان بوی استبداد می اید و به باور من ،این قوه بهانه ای برای سرکوب شهروندان بوده و هست.

از دیگر سو شاید انتظار از دولت روحانی در عمل به وعده های انتخاباتی و دفاع از حقوق شهروندان در برابر متجاوزان به حقوق ملت و عدم سکوت و بی مسئولیتی در برابر نقض سیستماتیک حقوق بشر از سوی باند قدرت غیر پاسخگو ، بیهوده باشد. بر همین پایه ، به مبارزات خود و اگاهی ایرانیان عزیز و پشتیبانی شخصیت ها و نهاد های حقوق بشری و سیاسی و اجتماعی ،دلگرم خواهم بود و متناسب با بر خورد های زور گویانه ی گروهی که خود را در تجاوز به حقوق شهروندان خود مختار می دانند،واکنش نشان خواهم داد.

می دانیم که قدرت غیر پاسخگو که کشور را به جهنمی برای مردم و به ویژه کوشندگان مخالف و منتقد سیاسی و حقوق بشری ، و دگر باشان مذهبی و منتقدین اجتماعی، تبدیل نموده( که شاید به این لحاظ پس از کره ی شمالی، در جهان رتبه ی دوم را داشته باشد)، در تلاش است که به همگان اعلام کند که تسلیم هسته ای لزوما به مفهوم دست برداشتن از نقض سیستماتیک حقوق بشر نیست. و می دانیم که بنا دارند میزان فشار بر ما را تا ان جا افزایش بدهند که استانه ی تحمل را پایین اورده تا مجبور به سکوت یا فرار از کشور بشویم . اما،باور داریم این دوره ی پر مخاطره و سخت را نیز پشت سر خواهیم گذاشت. همان گونه که پیش تر نیز بیان داشتم ، حکومتی که در تداوم حیات خود به کمک کشور های بزرگ غربی نیازمند بوده و این نیاز را در تسلیم نامه ی ژنو به زبان اورده است،امکان زیست خود مختار و نقض فاحش و سیتماتیک حقوق بشر ،همچون گذشته را به صورت بلند مدت نخواهد داشت. اگر چه قدرت های بزرگ، منافع ملی خود را در اولویت می دانند اما ساز و کار کلی حاکم بر کشور ها در عصر کنونی، ان ها را ملزم به اعمال سیاست های باز دارنده علیه کشور های ناقض حقوق بشر در قرار و مدار های بین المللی خواهد کرد.

خواست کنونی ما، نه به اعدام، ازادی کلیه ی زندانیان سیاسی و نگرانی شدید از وضعیت معیشتی مردم است. بیرون از زندان یا درون زندان، این خواسته ها را فریاد خواهیم زد و همه ی طبقات اگاه و تشکل ها و شخصیت های دموکراسی خواه را حول دستیابی به این خواسته ها دعوت به اتحاد خواهیم کرد.

گسسته باد زنجیر استبداد-زنده باد ازادی-برقرار باد دموکراسی-

حشمت اله طبرزدی/ دبیر کل جبهه ی دموکراتیک ایران

و سخنگوی جنبش همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران.

16/دیماه/1392/ خورشیدی.     

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه