بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 13 دی ماه 1392 ـ  23 ماه ژانويهء 2014

 

شلتاق

فدوی سرانجام از کار برادر علی(ع) مطهری، نمایندهء محترم حکومت در مجلس، سر در نیاورد؛ زیرا آن بزرگوار، در همه جای «زمین» بازی فرموده و، افزون بر برادران کثرالله امثالهم*، فدوی را  نیز بقول عوام confused می کند!..

باری برادر مذکور در آخرین حرکت خود، از گوشهء راست زمین، بشرح زیر، به دروازهء خودی شدیداً شوت کرده است!:

«خبرگزاری مهر: زمانی که هیات هایی از کشورهای عربی میهمان مجلس هستند در متن خوشامدگویی که بر روی ال.سی.دی مجلس نقش می بندد باید از زبان عربی استفاده شود، در حالی که ما به زبان انگلیسی به عرب زبانان خوشامد می گوییم! ما مسلمان هستیم و زبان عربی زبان دوم ما است!، آقای باهنر قول داده بودند که این موضوع اصلاح شود اما امروز وقتی هیات سوری به مجلس آمد باز هم خوشامدگویی به آنها با زبان انگلیسی بر روی ال.سی.دی نوشته شد. این در حالی است که در نطق اخیر رهبری دیدید که تاکید کردند از الفاظ بیگانه! استفاده نکنیم»./ آخرین نیوز

فدوی با برادر علی(ع) مطهری در این باب اختلاف عمده ای ندارد جز اینکه از هیبت و لباس که بگذریم، به نظر او پس از انقلاب شکوهمند، عربی زبان اول ماست نه دوم! افزون بر این، استنباط ایشان از نقل  فرمایش مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، درست نیست زیرا منظور معظم له از " الفاظ بیگانه"، در عبارت بالا، واژگان فارسی ست،  نه انگیسی!... و دست آخر اینکه، بد نبود که برای جوری ِ جنس می فرمود که "ال.سی.دی" که در عین حال از مصادیق بارز تهاجم فنی همین خاج پرستان انگلیسی زبان است، به عربی چه می شود؟ مگر اينکه منظور "ال سيدی" باشد به معنای «آقای من» که در آن صورت فدوی بايد خود را با نگارش جديد الفاظ عربی بيشتر اشنا کند..

زیاده جسارت است...

7 ژانویه 2014

------------------------------------------

*نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نطق علی مطهری، او را به پسر نوح (ع) تشبیه کرد. / آخرین نیوز

 

سوء تبلیغات

فدوی، بقول هوا شناسان، کم تا قسمتی دریافته بود که جامعهء خاج پرستان، لعنة الله علیه، برخلاف تبلیغات سنگین مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، یک جامعه نسبتاً حزب اللهی ست اما دیگر نمی دانست که افزون بر آن، بسیجی هم هست! به این خبر نگاه کنید تا به عرض فدوی برسید:

« رادیو فردا: خانم بذرافکن توسط دادگاه شهر محل سکونت اش در دانمارک به جرم نژادپرستی محکوم شده است. او متهم بود که در ماه دسامبر سال 2011 در وبلاگ شخصی خود از الفاظ نژاد پرستانه عليه مسلمانان اينگونه استفاده کرده است: "من متقاعد شده‌ام که مردان مسلمان در سرتاسر جهان به دختران خود تجاوز می‌کنند، از آنها سوء استفاده کرده و دختران خود را می‌کشند. اين نتايج يک فرهنگ معيوب و ضد انسانی است – البته اگر شما بتوانيد آن را حتی يک فرهنگ بناميد – اما من فکر می‌کنم شما می‌توانيد بگوييد اين يک دين معيوب و ضد انسانی است که کتاب مقدس اش، قرآن، غير اخلاقی‌تر، احمقانه ‌تر و رقت ‌برانگيز تر از هر دو دين جهانی ديگر است..." اينها عباراتی هستند که فيروزه بذرافکن در وبلاگ شخصی خود نوشت و يکی از روزنامه‌های دانمارکی هم آن را منتشر کرده بود. حالا دادگاه دانمارک آنها را نژاد پرستانه تشخيص داده است

فدوی نمی داند که چرا در اینگونه موارد، بی اختیار یاد برادر، سید جمال الدین اسد آبادی می افتد؛ آنجا که بر خلاف میل مؤمنین فرمود:

«من در غرب اسلام دیدم اما مسلمان ندیدم و در شرق مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم».!

که البته برادران، بر حسب شیوهء مرضیه، زیر بار نمی روند و با مهملات خردمندانه ای از این دست، جاخالی می دهند:

«حجت الاسلام پناهیان در گفتگو با صابرنیوز این گونه بیان داشت: بنده این جمله آقای سید جمال الدین اسدآبادی که اسلام در غرب است و مسلمان ها در شرق هستند را قبول ندارم چون در غرب ممکن است برخی از مظاهر اسلامی(!) مثل نظم و پیشرفت هایی وجود داشته باشد(!) ولی اسلام ما را دنبال این مظاهر نفرستاده است بلکه اسلام برای انسان اهداف بسیار بلندتری در نظر گرفته است و نمی شود اسلام رو در چند تا موضوع اخلاقی و فرهنگی و پیشرفت در برخی از جنبه های زندگی خلاصه کرد، نگاه سید جمال الدین اسدآبادی، نگاه عمیق و صحیحی نیست».

زیاده جسارت است...

 

آزمون هوش

چندی پيش، فدوی آتش به مال اش زده و اين پرسش را به نقل از سايت الف،و برای کمک به رونق اقتراح آن سايت، مطرح کرده و اعلام نموده بود که شما هم، با پاسخ دادن به یک پرسش ساده، هوش خود را برایگان بیازمایید و جايزهء نفيسی هم دريافت کنند. پرسش چنين بود: «ظاهر خودرو مهمتر است یا ایمنی!؟»

 

اما، مع الاسف، همهء پاسخ های خوانندگان محترم ضد انقلاب، طبق معمول نادرست بود؛ آن جایزهء نفیس و دوباره ماند روی دست فدوی! و اما سايت الف پاسخ درست را چنين اعلام داشته است:

«هیچکدام، فقط رعایت حجاب در داخل آن!»

 

مشاهیر

فدوی داشت، در همان سايت الف، مطلبی را پیرامون اسکناس های تاجیکستان می خواند و تصویرهای روی آنها را نگاه می کرد. هرچه بود شاعر و متفکر و دانشمند بود، از میر سید علی همدانی بگیرید تا رودکی گرامی و بوعلی سینای ارجمند. سايت مزبور اشعار داشته بود که: «اسکناس‌های تاجیکی در حال حاضر 1، 3، 5، 10، 20، 50 و 100 "سامانی" بوده که با تصاویر چهره های شخصیت‌های معروف و برجسته در تاریخ و فرهنگ فارسی و تاجیکی تزئین شده‌اند.»

فدوی در دل گفت: ای دریغ از یک آخوند!....

 

 

گویاست"دگر حاجت مشاطه ندارد"

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با

محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* اعتدال: ضرب و شتم آمر به معروف در مرند! حجت الاسلام و المسلمین اکبر مرندی در پی این حادثه دچار شکستگی دست و جراحت شدید از ناحیه سر گردید و در بیمارستان بستری شد.!

تحشیهء فدوی: چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید!

 

* رهبری: لبخند دشمن را نباید جدی گرفت!/ آفتاب

تحشیهء فدوی: به فتوای حضرت امام (ل)، لبخند دوست را هم نباید جدی زیرا "ما هرچه داریم از َگریه داریم"!

 

* علی مطهری: اینجانب به عنوان نمایندهء ملت در مجلس شورای اسلامی و به عنوان فرزند شهید آیت الله مطهری، به نوبهء خود اجازهء ایجاد اختناق در کشور و انحراف در انقلاب اسلامی را نخواهم داد./ اعتدال

 

* آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: الان بروم عربستان چه بگویم؟ / آفتاب

تحشیهء فدوی: این چه پرسشی ست برادر رفسنجانی؟ خب همان چیزهائی که حضرت آقا می فرماید دیگر!..

 

 * عباس(ع) آخوندی، وزیر راه و شهرسازی: 35 میلیون تومان جوابگو نیست! / آفتاب ـ تیتر

تحشیهء فدوی: شما نامتان آخوندی ست یا اشتهایتان، برادر آخوندی؟!

 

* علی(ع) مطهری: اگر نمایندهء مجلس نتواند این مقدار هم حرف بزند، پس مجلس را تعطیل کنند. /العربیه

تحشیهء فدوی: پنداری دو میلیونی شما (دوزاری سابق- م) تاکنون کج بوده، آن مجلس، سال هاست که تعطیل است، برادر علی(ع) مطهری!

 

* حجاج ایرانی 810 ميليارد تومان سوغات چينی خریدند. /مهر

تحشیهء فدوی: فدوی نمی داند که برادران ملحد چینی، که از سجاده و تسبیح تا لوازم عزاداری ما را تولید و به وطن اسلامی صادر فرمودند، چرا در باب این فقره کوتاهی کرده اند که حجاج گرامی این اجناس را در خود چین بخرند بلکه ارزان تر شود

 

* دو شاعر جوان بازداشت شدند./ الف

تحشیهء فدوی: خوبی برادران این است که اهل تبعیض و پارتی بازی نیستند، فلذا اگر جوان هم نبودند، فرقی نمی کرد!

 

*  به گزارش پايگاه خبري المختصر، "آيدين اوزغوز" نمايندهء پارلمان از حزب سوسيال دموکرات که اصالتي ترک دارد، در دولت جديد آلمان به سمت وزير امور مهاجران و پناهندگان منصوب شد، انتصابي که با استقبال گسترده اتباع خارجي مقيم آلمان مواجه شده است.

تحشیهء فدوی: قبول نیست، پس حجاب برترش کو؟

 

* فارس: آیت‌الله مکارم شیرازی:اخیراً برخی افراد بدسابقه مجوز روزنامه گرفته اند. این افراد خیال نکنند شرایط عوض شده».

* دیگربان: وزیر ارشاد «خیلی دارد روشنفکری» می‌‌کند و «برخی خیال نکنند دولت جدید شده و هر کاری که دل شان خواست می‌توانند انجام دهند».

تحشیهء فدوی: فدوی برای اطمینان خاطر آیت الله، با آن افراد بد سابقه تماس گرفت گفتند می دانند که شرایط عوض نشده، فلذا خودشان عوض شده اند، برادر ماموت!

 

* پلیس بریتانیا به دنبال مردی که با لباس زنانه از مسجد فرار کرد. / العربیه

تحشیهء فدوی: بیخودی نبود که مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، اصرار داشتند که چادر

حجاب برتر است!

 

* محمد(ص) جواد(ع) ظریف: دولت کانادا از مردم ایران عذرخواهی کند./ افکار نیوز

تحشیهء فدوی: کانادا چه قابلی دارد؟ دنیا باید از برادران عذر خواهی کند، برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف!

 

* نشانه‌های کمبود آهن چیست؟ / آریا

تحشیهء فدوی: حتا اگر منظور آهن موجود در خون باشد، بالا رفتن قیمت خانه و ساختمان!

 

* آن‌قدر مرگ بر شوروی گفتیم تا از صفحه روزگار حذف شد./ مهدی طائب، فرمانده قرارگاه «عمار»

تحشیهء فدوی: ممنون از این خیر خوب برادر مهدی(عج) طائب؛ یعنی اگر ملت هم مرگ بر هر چه که خواست بگوید آن جرثومهء فساد سرانجام حذف می شود؟

 

* ایران بزرگترین دارندهء ذخایر نفت و گاز جهان شد./ عصر ایران

تحشیهء فدوی: رونوشت به برادران سوری و لبنانی - سید حسن نصرالله- خالد مشعل و سایر ماجراجویان گرامی خاورمیانه، جهت اطلاع و اقدام لازم! بشتابید که "فی التأ خیر آفات"!..

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفهء دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

خارج از نوبت

توضيح: فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، گاه ناگزیر می شود که، برحسب موضوع، عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی، و بمنظور کسب تکلیف به شرف عرض برساند؛ از آن جمله است عریضهء زیر:

*  1905---0912: «مدتی پیش در استخر یاد یاران، وابسته به شهرداری، فردی که روی بدن خویش عکس زنی کاملاً برهنه را خالکوبی کرده بود وارد آب شد و باعث تعجب همگان گردید. با اینکه به مسئولین استخر اطلاع داده شد ولی هیچ واکنشی نشان ندادند حتی از یک تذکر دریغ کردند».

فدوی مراتب را، در شرایطی که بعلت نرمش قهرمانانه دولا دولا راه می رفتند، به شرف عرض رساند. شخصاً حوصله نداشتند، فلذا موضوع را بمنظور رسیدگی و اقدام، مستعجلاً به سایر حضرات آیات توابع بیت، أیّدهم‏الله ‏تعالی، ارجاع نموده و فدوی گردن شکسته را نیز مأمور ُحسن اجرای آن فرمودند.

باری فدوی، در امتثال فرمان معظم له، مراتب را از حضرات آیات و حجج اسلام، آقایان علماء اعلام دامت افاضاتهم، استفتاء کرد؛  لکن در این باب بین علماء، مع الاسف، شدیداً اختلاف افتاد. بدین معنی که دسته ای از علماء را عقیده بر آن است که نامبرده مشمول اجرای حدود الهی ست و باید شلاق بخورد. لکن گلهء دیگری از علما بر این باورند که حد الهی را فقط  باید بر آن تصویر لختی که بر بدن آن نابکار نقاشی شده است، جاری کرد!

فدوی اظهار بیضه کرده جسارتاً عرض کرد که هر دو فتوا یکی، و منجر به شلاق خوردن آن مادر مرده می شود، لکن نوک فدوی را، بعلت آنکه در درس خارج تجدید آورده است، قیچی کرده و فرمودند خفه!.. و بالاخره، گلهء دیگری از علماء اشعار می دارند که در حل این مسأله، نخست باید از نیروی محترم انتظامی خواست که بعنوان زنگ تفریح، عجالتاً از دیوار مردم پائین آمده، و با عملیات نامحسوس، آن ضعیفهء سجادیه ای را که مدل آن نقاشی بوده است را پیدا، و حدود الهی در مورد وی اجرا کنند. در اين ميان فدوی همیطور ارّه به ماتحت مانده بود که چه کند؟!..

کوتاه سخن اينکه فدوی، در همان حالت، خطر کرده و مراتب را در شرفیابی بعدی که درد ناشی از نرمش قهرمانانه قدری التیام یافته بود و معظم له حتا اندکی هم شنگول بودند، بعرض خاک نعلین عنبر آسای همایون شان رساند؛ پنداری عمر فدوی به دنیا بود و معظم له بی آنکه دستور ارشاد کسی را صادر کنند، موضوع را به مجمع تشخیص مصلحت نظام محول فرمودند.

خدا بگویم چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، درانداختید، برادر 1905---0912!

***

*  5507---0915: مردم ایران خاطره خوشی از جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس در قضیهء پروندهء هسته‌ای ندارند؛ با این وصف چرا از ایشان برای سفر به کشورمان دعوت به عمل آمده است. چرا روی اعصاب ملت راه می‌روند؟

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. بعدالتحیه والسلام فرمودند این گله را از شهرداری بکنید که خیابانها را تعمیر نکرده فلذا برادران، کثرالله امثالهم، چاره ای جز راه رفتن روی اعصاب ملت ندارند، برادر 5507---0915!

***

*  0919-6273: عکس اول را درآورد و گفت این پسر اولم محسن است. عکس دوم را گذاشت روی عکس محسن و گفت: این پسر دومم محمد است، دو سال با محسن تفاوت سنی داشت. عکس سوم را گذاشت روی عکس محمد خواست بگوید این پسر سومم است؛ دید شانه‌های امام(ره) از گریه می‌لرزد، فوراً عکس ها را جمع کرد گذاشت زیر چادر و گفت امام عزیز چهار تا پسرم را دادم که اشک‌های شما را نبینم...

فدوی علت گریه را همان زمان و پس از آنکه شما تشریف بردید، از حضرت امام(ل) جویا شد خواهر 0919-6273؛ فرمود: اولا ً ما هرچه داریم از َگریه داریم، ثانیاً آخر این چهار تا به کجای ما می رسد، برادر فدوی؟ آنجا بود که" تسبیح هزار دانهء اشک" *فدوی هم گسیخت!

------------------

* از کتاب «یک تکه از زمان»- حمیدرضا رحیمی

***

* اسماعیل تورانی: بر اساس آنچه از تاریخ اسلام آموخته‌ایم پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) سفارش اکید داشتند که مبادا آب را حتی به روی دشمن ببندید ولی متأسفانه شرکت آب و فاضلاب هر از چند گاه در صورت عدم پرداخت بدهی به علل مختلف (و اعتراض به مبلغ بدهی، عدم اطلاع از بدهی و..) اخطار قطع آب تا یک تاریخ مشخص را اعلام می‌کند.
          فدوی: خیلی غلط داشتید که فدوی به لحاظ ارادتی که به ابوی داشت، فقط  یک غلط آن را حساب می کند، نوزده می گیرید، برادر تورانی!؛ زیرا ما به فتوای آقایان علماء اعلام دامت افاضاتهم و نیز مؤمنین و مؤمنات ایدهم الله تعالی، هر سال در رمضان، 30 روز آزگار آب را به روی مردم ناسپاس ایران سابق در اماکن گوناگون از جمله مترو، با افتخار  می بندیم که یک وقت نکند در معامله ای که مؤمنین کثرالله امثالهم بطور خصوصی با حضرت احدیت عز اسمه فرموده اند، ضرر کنند!.. خب این از تاریخ تان، راستی جغرافی تان چطور است، برادر تورانی؟.. جداً حیف از آن همه وجه رایج ممالک محروسهء امریک،که مرحوم ابوی به پای شما ریخت، عباس(ع) قلی خان!

***

* دارایی: در طول بزرگراه همت پایه بنرهای تبلیغاتی همه به شکل صلیب ساخته شده است. این کار چه به صورت عمد یا سهو صورت گرفته باشد باید مورد تجدیدنظر قرار بگیرد و اصلاح بشود.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. دستور فرمودند که تبلیغات را پائین کشیده و برای خالی نبودن عریضه، صاحبان آن و مستحباً همسایگان دست راست و چپ را، به همان صلیب ها بیاویزند، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع) برادر دارائی!

***

* صادقی: ساکن یکی از خیابان‌های محدوده چهار راه قصر پایین‌تر از سیدخندان هستم. مدتی قبل به هنگام خروج از منزل تعدادی قبض برق ساکنین محل را داخل جوی آب پیدا کردم. لطفاً بنویسید مامورین توزیع قبوض برق یا این مسئولیت را نپذیرند و زیر بار این کار نروند یا اگر پذیرفته‌اند وظیفهء خویش را به تمام و کمال انجام بدهند. نه اینکه با مسئولیت ‌ناپذیری در کار خویش عده‌ای از شهروندان را به زحمت بیندازند و مشکل درست کنند.

 

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند که چون زمان زیادی تا مهلت پرداخت باقی نمانده بود، طبق محاسبات ایشان، جوی آب زود تر می رسید! فلذا مأمور مربوطه، به فتوای علمای سلف حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، آنها را در جوی آب انداخت؛ حال فدوی از ذکر این نکتهء باریک تراز مو (بشرطی که زیرحجاب برتر باشد- م) نیز می گذرد که شما اساساً چرا باید چیزی را که حضرت امام(ل) پس از فرود از ماه مجانی اعلام فرمود، پرداخت کنید برادر صادقی..؟!

***

*  0919-7915: معضل برهنگي در کنار دريا در شمال کشور امسال در حال عادي شدن است. چرا همه حالت انفعال به خودشان گرفته‌اند و کسي کاري انجام نمي‌دهد؟ حداقل به نيروهاي مردمي براي جلوگيري از اين امر خلاف شرع ميدان ورود بدهند.

فدوی: وا اسلاما! پس شما آنجا چکاره اید، برادر 0919-7915؟ منتظرمهدی (عج) باشید، لکن منتظر برادران نباشید که فی التأخیر آفات!. فلذا چند ماهی را به جرم لخت شنا کردن در آب، برای عبرت خلق شلاق بزنید تا ملت ناسپاس حساب کار دست شان بیاید،برادر مغول!

***

*  0925---0912: از نیروی انتظامی و دستگاه قضا درخواست می‌شود با زورگیری و سرقت در اطراف خیابان ولی‌ عصر(عج) (میدان منیریه) به شدت برخورد نمایند. رأفت با دزدان سابقه‌دار چه معنی دارد؟

 فدوی: چشم؛ حالا همهء اینها به کنار، فدوی شدیداً حیرت می کند که زورگیران گرامی، چرا برای صاحب خیابان، یعنی امام زمان، ارواح العالمین له الفداء، تره خورد نمی کنند، برادر 0925---0912؟!

***

* رحیم‌پور: اواخر تابستان امسال به اتفاق چند نفر از خانم‌های فامیل به کنار دریای مازندران ساحل سرخ رود (خانهء دریا) رفته بودیم. چون محل حفاظت شده و پرده کشیده بود با لباس داخل آب شدیم بعد از چند دقیقه مدیران "خانهء دریا" ما خانم‌ها را از داخل آب بیرون کشیدند و اعتراض کردند چرا با لباس داخل آب شده‌ایم این کار شأن و پرستیژ و موقعیت این مکان و ساحل را پایین می‌آورد! تو را به خدا بنویسید کار به کجا کشیده شده است!

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری و معلومش شد که مدیران مربوطه از شما سخت عصبانی هستند که اگر می خواستید که بهر حال با لباس به آب بزنید، دیگر چرا ایشان را سر کار گذاشته اید که دور دریا را پرده بکشند، خواهر رحیم پور!

***

* دربندی: اگر می‌خواهیم در آزمون و خطای افراط و تفریط فتنه و انحراف گرفتار نشویم باید بدانیم در زمین حاکمیت تنها تیم مجریه بازی نمی‌کند. بلکه سه قوه با هم یک تیم هستند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام در بازدم فرمودند "اگر دردم یکی بودی چه بودی؟ " فدوی خطر و اظهار بیضه کرد که منظور مبارک چیست؟ فرمود هیچکدام بازی بلد نیستند، برادر دربندی!

***

*  0916-4728: در وصیت نامهء تکان دهنده شهید سعید رفاقی خطاب به مادرش آمده: مادرم زمانی که خبر شهادتم را شنیدی گریه نکن... زمانی گریه کن که مردان ما غیرت و زنان عفت را فراموش کنند. آن روز اسلام در خطر است.

فدوی: والله برادر 0916-4728، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی که چیز تکانده ای در فرمایشات آن بزرگوار ندید؛ یحتمل هنگام نگارش وصیت نامه، زلزله ای به قدرت چند درجهء "ریش" ِتر رخ داده است، برادر 0916-4728؛ والله الاعلم.

***

*  6441---0919: آن ارزانی و فراوانی که در پی لبخند زدن به دشمن خدا و پیامبر خدا(ص) قرار است بیاید صد سال سیاه نمی‌خواهیم بیاید.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی،به سمع و نظر مبارک رسید. بعدالتحیه والسلام در بازدم موافقت فرمودند گرانی با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد، برادر 6441---0919!

***

* عباسی - دبیر فیزیک: مدیر مدرسه‌مان برای استقبال از دکتر روحانی مدرسه را تعطیل کرد و دانش‌آموزان را به فرودگاه برد، این کار چه ضرورتی داشت؟!

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند که اگر رئیس آبدارخانهء بیت روحانی هم نبود (ایهام را هم در نظر داشته باشید- م!) و شما هم اگر بجای دبیر فیزیک، دبیر شیمی بودید،باز هم فرقی نمی کرد، برادر عباس(ع)ی!

***

* جمعه صمدی از شوش‌دانیال (ع): سنت حسنه‌ای که دولت نهم و دهم بر جای گذاشت سفرهای استانی بود و ثمرهء آن لمس مشکلات و کمبودهای هر استان از نزدیک است امیدوارم دولت یازدهم این سنت حسنه را به دست فراموشی نسپارد.

فدوی شخصاً خدمت رسید که ضمن ارائهء پاسخ، به اتفاق در شوش ‌دانیال (ع) اشکی هم بریزیم، تعطیل بودید، برادر جمعه!.. فلذا یادداشتی بدین مضمون لای در گذاشت که فدوی شخصاً به مردم استان ها مراجعه کرد، ملتفت نشده بودند که کسی مشکلات شان را لمس کرده باشد، برادر جمعه!

***

* لوایی: آقای ظریف برای گرفتن رای اعتماد جمله‌ای با این مضمون گفت که سیاست خارجی ایران اجرای نظرات رهبر انقلاب است. از طرفی، در تبریک سال نو به یهودیان و در پاسخ به نانسی پلوسی اظهار داشته که آن کسی که هولوکاست را منکر شده رفته است. آیا این است وعده داده شده؟ آیا بهتر نیست ظرافت بیشتری به خرج داده شود و کمی به بیانات رهبری و امام راحل دقت نمایند؟!

فدوی: راست است، برادر لوایی!.. برادر ظریف کجا و ظرافت کجا؟! بر عکس نهند نام زنگی کافور!

***

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

10  ژانویة  المفرح سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه