بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 30 دی ماه 1392 ـ  20 ماه ژانويهء 2014

 

از هر طرف که رفتم جز «حیرتم» نیفزود!..

فدوی نمی داند که برخی از " ملت ششهزار ساله"(1) از میان انبوه فرمایشات شگفت انگیز و در عین حال سودمند استاد سخن، چرا فقط به این یک بیت، بقول هلندی ها، گیر داده اند:

ترّحــم بـر پـلنـگ تیز دنـدان

ستمکاری بود بر گوسپندان

فدوی، افزون بر اندوهگین، خشمگین نیز هست؛ فلذا از خوانندگان محترم ضدانقلاب می خواهد، که خودشان زحمت کشیده و ذیلاً ملاحظه کنند که "گوسپندان" گرامی چه بر سر "پلنگ تیز دندان" آورده اند!:

و مستحب است که خبرهای مربوطه را هم ببینید:

* «فرارو : عملیات چند ساعته در حاشیه رودخانهء سزار در منطقهء سپید دشت شهرستان خرم آباد، برای نجات پلنگ زخمی که خود را در شکاف صخره ای در حاشیهء رودخانه پنهان کرده بود با موفقیت انجام شد».

* «آساره خبر: طبق معاينات دامپزشكان در یک طرف بدن حیوان 4 محل ورودی تیر و 3 خروجی بوده است و گلوله 4 پري كه  از فاصلهء نزدیک به حیوان شلیک شده كه  3 تیر آن از بدن عبور کرده و تیر چهارم پس از برخورد با مهرهء  L4كمر حیوان برخورد کرده و به نخاع آن آسیب رسانده است».

دامنهء خصومت" گوسپندان" با "پلنگ تیز دندان" اما، به استناد گزارش زیر از برادر بی.بی.سی، محدود و منحصر به همین مختصر نمی شود:

* «در پی انتشار گزارش های مربوط به مرگ دوازدهمین پلنگ در سال جاری در ایران، احمد علی کیخا، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ایران گفت: "لاشهء پلنگی که سوخته شده بود و در گچساران پیدا شده مربوط به دو ماه پیش بوده، اما تحقیق در مورد علت کشتن و سوزاندن این حیوان ادامه دارد." طی شش سال اخیر، ۵۸ قلاده پلنگ در ایران تلف شده است».

و نیز خوانندگان محترم ضدانقلاب بدانند که دامنهء بی مهری به این زیبائی شکوهمند(2)، به درنده خوئی و عملکرد بیرحمانهء بالا، که از حکومت شکوهمند اسلامی به خلق و خوی شهروندان گرامی سرایت کرده، نیست و این زیبائی، افزون بر آزار فیزیکی، مشمول آزار معنوی برادران نیز شده است...

به تلاش صمیمانهء برادر زیر در ایجاد رابطه بین "گودرز" و شقایق" ( جمع شقیقه- م) در این راستا نگاه کنید:

* «این پلنگ دارای چه نوع بیمه‌ای است که بدون دغدغه و بروکراسی‌های کاذب اداری راحت تحت درمان و مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرد؟ ای کاش من یک پلنگ جانباز بودم شاید دیگر دغدغه بیماریم که ناشی از عوارض جنگ بود را نداشتم؛ می‌خواهم بدانم آیا ارزش یک پلنگ بیشتر است یا ارزش یک جانباز؟ اینها همه سوالاتی است که ذهنم را مشغول کرده؛ می‌خواهم بدانم رفتن به جبهه کاری درست بوده و دفاع از همنوعانم که برایم یک تکلیف بوده و آن را به جای آورده‌ام هم اکنون مرهم دردهای پنهانم و زجر شبانه‌ام به عهدهء کدام نهاد اس؟».(3)

بقول عوام!.... no comment

و اما در سوی دیگری از جهان:

* «باشگاه خبرنگاران: یک هنرمند انگلیسی در اقدامی جالب جواهراتی را درست کرده است که کاملاً مشابه با خرابکاری کبوتر هستند و مخصوص نصب روی لباس است

بیت

اگـــر دســـتــــم رســد بـــر چــرخ گردون

از او پرسم که این چون است و آن چو ن؟!

زیاده پرسشی نیست..

18 ژانویه 014

-------------------------------------------------------------------------

(1) بمن چه که یک عمر آه و ناله کنم / فکر ملت ششهزار ساله کنم - میرزاده عشقی

(2) منظور جامعهء شکوهمند اسلامی نیست- م

(3). http://sabrbasirat.ir

 

از میان خبرهای هنری

فدوی، در مرور خبرهای اخیر، به خبر زیر نیز برخورد:

* «سايت تقاطع: فرزان اطهری، به عنوان مدل در 23 کشور جهان و با بیش از 100 برند، همکاری داشته و از 10 سال قبل در صنعت مُد و سرگرمی فعال بوده است. او هم‌چنین سابقه‌ء بازی در فیلم “چهل سالگی” ساخته‌ء علی‌رضا رییسیان در کنار سینماگران مطرحی چون لیلا حاتمی، عزت‌الله انتظامی و محمدرضا فروتن را دارد».

و اما ادامهء خبر، که نه چندان خوشایند است می گوید :

«دادگاهی در دوبی، روز چهارشنبه (15 ژانویه - 25 دی)، یک مدل ایرانی- سوئدی مشهور را به جرم حمل ۲۱ گرم کوکایین، به حبس ابد محکوم کرد».

فدوی اگر جای فرزان اطهری بود، با کوکاکولا می ساخت و سراغ کوکائین نمی رفت!

18 ژانویه 014

 

درخواست

بارها معروض داشته ام که روزی نیست که برادران، کثرالله امثالهم، فدوی را بقول عوام Confused تر از اینکه هست، نکنند. انگیزهء این مختصر، تیتر زیر است:

* « حجت الاسلام و المسلمین معزالدینی: اسلام امام کجا؟ اسلام افراطی ها کجا؟» دی پرس

اگر زحمت نیست یکی بیاید و تکلیف فدوی را معلوم کند که بالاخره چند جور اسلام داریم؟: امامی ـ آمریکائی- طالبانی- افراطی ـ يا اصلاحی!.

زیاده پرسشی نیست..

 

نسخهء بدل

مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، از سوئی با مظاهر فرهنگ و تمدن استکبار جهانی، زیر عنوان"جنگ نرم" و "هجمهء فرهنگی" و از این قبیل، مثلاً مبارزه می کنند و از سوی دیگر، تلاش در تولید و یا برگزاری مشابه اش را دارند! که فدوی البته، انگیزه اش را در نمی یابد.

باری، بنظر می رسد که بانوان گرامی دنیای آشفتهء اسلام عزیز، بقول عوام give up فرموده و سرانجام از زیبائی های خود، چشم پوشی کرده اند .این معنا را فدوی،از مرور "گزارشي از انتخاب دختر شایسته‌ء جهان ‌اسلام "  که در « بهار نیوز» بشرح زیر منتشر شده دریافت:

* «زیبایی درونی به جاي زیبایی ظاهری! 19 دختر جوان از کشورهای مسلمان، از جمله يك دختر ایراني، در شهر سوبانگ در اندونزی بر سر کسب تاج مسابقات "دختر شایسته جهان اسلام" رقابت می‌کنند».

لکن خودمانیم، کار داوران این مسابقه، براستی که سخت است!

 

تعقیب و گریز

 فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه دید که دو پسر چموش، سرود یاد مستان داده و موجب شده اند که مأمورین محترم نیروی انتظامی، در مأموریت بالا تراز خطر* خود چنین گزارش کنند:

* «با توجه به حساسیت موضوع، ماموران واحد گشت سریعاً وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز کوتاه دو جوان شرور را که ناصر و هوشنگ نام داشتند دستگیر و دستبند بر دست به کلانتری انتقال می دهند».

فدوی می داند که با نقل این بخش خبر، خوانندگان محترم ضد انقلاب را نگران کرده که آن جوان چه جرم و جنایت سنگینی مرتکب شده اند که از آنان در گزارش فوق بعنوان شرور یاد شده است. لذا این هم جرم سنگین آن بازیگوشان:

* «آخرین نیوز: دستگیری دو پسر که دخترها را خیس می کردند!  این دو پسر جوان با یک دستگاه موتور سیکلت به هنگام تعطیلی دختران آنان را با اسلحه ای که با آب تغذیه می شود، خیس می کردند و  از این کار لذت می بردن».

زیاده عرضی نیست.

----------------------------------------------------------------------

* با یاد رضا بدیعی کارگردان سریالی تلویزیونی بهمین نام در تلویزیون خاج پرستان

 

خیرالامور....

فدوی، در مرور خبرهای دارالخرافه، به خبر زیر نیز برخورد:

* «ساندویچ، 50 دانشجوی شیرازي را مسمومکرد»./ بهار نیوز

فدوی، از همین جا، جای پای استکبار جهانی و صهیونيزم بین الملل را در این ساندویچ ها می بیند! اما، عجالتاً، به ادامهء خبر می پردازد:

«معاون دانشجویی دانشگاه شیراز می گوید ممکن است این 50 دانشجو همگی مسموم نشده یا سوسیس نخورده باشند! این امکان هم وجود دارد که بر اثر آنفلو آنزا تحت مداوا قرار گرفته اند زیرا سرپایی درمان شده اند

اینکه آن دانشجویان چموش بجای سوسیس، سرما خورده باشند، از دید مرجع تقلید فدوی، ادامه الله مجده، شدیداً محل تردید است، برادر معاون!..

فدوی، بمنظور رعایت مصالح و اینکه خبر جزئی فوق، خوراک رسانه های زنجیره ای * و البته استکباری نشود، خود شخصاً با دانشجویان مسموم گفتگوئی خودمانی داشت و سرانجام آنان را متقاعد کرد که دست از پیگیری شکایت خود بردارند و همین که برادران گرامی، و البته ولایتمدار، عجالتاً، بزرگواری کرده و دانشجویان مسموم دختر را با شیههء یا زهرا(س) و دانشجویان مسموم پسر را با شیههء یا حسین(ع) از طبقهء سوم خوابگاه، به پائین پرتاب نفرموده اند، بروند و قاصم الجبارین را شکر کنند!

--------------------------------

* هر گردی که گردو نیست،خواهر- برادر خواننده! نخیر، این زنجیر هیچ ربطی به زنجیری که در واژهء مشهور "قتل های زنجیره ای " آمده است ندارد. تنها تشابه شان اینست که قربانیان در آن ماجرا نیز در اثر آنفلونزا به قتل رسیده اند. از نظر نقد ادبی، البته هنوز می شود تشابهاتی بین  زنجیر در واژهء "رسانه های زنجیره ای" و زنجیری که مؤمنین در ماه مبارک محرّم به سر و  مغز خود می کوبند، جستجو کرد که این خود به تنهائی، می تواند مایهء یک پژوهش جداگانه باشد.

 

حل المسائل فدوی

فدوی نمی داند که اگر حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، و از آن میان آیت الله جوادی آملی را نمی داشت، چه خاکی به سر می کرد؟.. در توضیح بیشتر می افزاید که فدوی، مدتها گرفتار یکی دو مسأله بود که چگونگی حل اش را لکن نمی دانست و همینطور ارّه به ماتحت مانده بود که چه کند؟ تا این که آیت الله با  انتشار کتاب مستطاب «مفاتیح الحیات» سرانجام به سرگردانی تاریخی او بشرح زیر، پایان داد:

* «رسول خدا می فرماید: پارچه ءآلوده را از خانه هایتان بیرون بگذارید، چرا که آن، خوابگاه و جایگاه پلیدی و آلودگی است؛ همچنین می فرماید: شب زباله ها را در خانه هایتان نگه ندارید که جایگاه شیطان (آلودگی) است». / آخرین نیوز

همین منبع، استقبال ُامّت مسأله دار ایران شکوهمند اسلامی را از انتشار این اثر، با صفت "بی‌نظیر" توصیف کرده است...

زیاده مسله ای نیست...

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفهء دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

*  يک شهروند: چطور آمریکایی‌ها می‌توانند از حربهء چماق و هویج در مذاکرات علیه ما استفاده کنند ولی دولت‌ ما که پشت گرم به حمایت توده‌های میلیونی مردم است از این سیاست علیه آمریکا بهره‌مند نباشد؟ امیدواریم تیم مذاکره‌کننده قدرت کشورشان را باور داشته باشند.

فدوی:  اصلاً حرفش را نزنید که فدوی هم از این بابت بسیار خشمگین است. عملکرد این خاج پرستان بی چشم و رو، لعنة الله علیهم اجمعین، همیشه همینطور بوده است و الا چه معنی دارد که این موجودات بی بنچاق، با ما که پیشکسوت و خودمان مخترع چماق هستیم، چنین رفتاری داشته باشند، برادر شهروند؟!

 

*  احمدی- یک خانم خانه‌دار: کشور ما در طول این چند سال در خیلی از عرصه‌ها پیشرفت کرده و جلو آمده است. اگر در زمینه اقتصاد نیز قوی بشویم دشمنان نمی‌توانند با فشار اقتصادی ما را به مذاکره دلخواه شان مجبور بکنند. رهبر انقلاب از چند سال قبل موضوع اقتصاد مقاومتی ر ا مطرح کرده‌اند دولت‌ها باید در این جهت گام‌های اساسی بردارند.

فدوی: خب شما هم در این راستا کاری بکنید؛ همهء بارها را که نباید مقام معظم رهبری، اعلی اللّه مقامه الشّریف بدوش مبارک معیوب خود بکشد. اصلا! شما که از آن دخترک سیزده ساله، که به گزارش زنده یاد احمدی نژاد، ضمن تهیهء پیازداغ در آشپزخانه، انرژی هسته ای نیز تولید می فرمود که کمتر نیستید که معظم له ناگزبر شود که دو کلاس یکی کرده، و از نرمش قهرمانانه، به زایش قهرمانانه برسد، خواهرخانه دار!

 

 * علی محمدی: به دیپلمات‌های عزیز کشورمان عرض می‌کنم تنها امیدتان به خداوند متعال باشد چرا که اگر کسی به غیر خدا تکیه کند ذلیل و خوار می‌شود. خداوند تکیه‌گاه مطمئن و حلال مشکلات است.

فدوی روی عریضهء شما اقدامی ندارد و با تکیه دادن به خداوند، عز اسمه، شدیداً موافق است. فقط، در حاشیه، این هشدار را نیز می دهد که  الله، جلّ جلاله، گاه جا خالی هم می دهد ها،  برادر علی(ع) محمد(ص) ی!

 

* یک شهروند: روزنامه‌های زنجیره‌ای که اینقدر اسم بابک زنجانی را به عنوان یک رانت‌خوار چاپ کرده  و آن را منتسب به دولت دهم می‌کنند، چرا عکس‌های مصافحه ایشان با آقای روحانی و آقای هاشمی را چاپ نمی‌کنند تا مردم را آگاه تر کنند.

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت افراط در نرمش قهرمانانه دولا دولا راه می رفتند، به استحضار رسید؛ فرمودند خبر مرگ تان چه خبرتان است که این همه گرد و خاک بپا کرده اید، مصافحه کرده، معاشقه که نکرده اند، برادر شهروند!

 

*  میردامادی از فرهنگیان کشور: این جمله حکیمانهء آیت‌الله جوادی آملی خطاب به تیم هسته‌ای کشورمان را که فرموده‌اند "بعد از دست دادن با آمریکایی‌ها باید تعداد انگشتان دست خویش را بشماریم" باید با آب طلا نوشت و به تمام اقشار جامعه از کوچک تا بزرگ تاکید کرد چرا که آمریکا و آمریکایی‌ها واقعا قابل اعتماد نیستند.

فدوی: فدوی چون خدمت آن بزرگوار تلمّذ و  محضر ایشان را شدیداً درک کرده عرض می کند که منظور آیت الله، انگشت بیست و یکم بوده است، برادر میردامادی!

 

*  جمعی از شهروندان: در روز 28 صفر، تمامی اتومبیل‌های سوگواران شرکت کننده در مراسم عزاداری بازار تهران را در خیابان ناصر خسرو جریمه کردند. صاحبان 30 اتومبیل جریمه شده به ادارهء راهنمایی و رانندگی منطقه 12 مراجعه کردند و عرضه داشتند که دلیل پارک خودرو، شرکت در مراسم عزاداری بوده و امروز هم که تمامی بازار تعطیل است و پارک خودرو مزاحمتی برای کسی نداشته، جوابی که از ناحیهء ریاست محترم کلانتری برای ما آورده شده این بود که "گفته‌ایم هر مقدار قبض جریمه‌ای که در روزهای عادی در این خیابان صادر می‌شود امروز نصف آن صادر گردد". و توجهی به دلیل پارک خودرو که شرکت در مناسبت عظیم این روز بود نکردند. رعایت قوانین ضرورت دارد اما همکاران پلیس خوب است هم به خاطر حرمت عزاداری‌ها و هم رعایت حال عزاداران شرکت کننده در این مراسم که هدف شان زنده نگه داشتن شعائر اسلامی است برخی استثنائات را لحاظ کنند.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)، فرمودند که غرامت را از صاحب علّه، که ائمهء معصومین، رضوان الله علیهم اجمعین، باشند  توقع نمائید، برادر اهالی!

 

7095---0933 *: به عنوان یکی از طرفداران فوتبال درخواست می‌کنم که لیگ در دههء اول محرم تعطیل شود چرا که این سوت و کف زدن‌ها در ایام سوگواری آقا اباعبدا... الحسین صحیح به نظر نمی‌رسد و اگر لیگ 10 روز تعطیل شود، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

فدوی: والله برادر 7095---0933 ، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آآآآ، فدوی در یکی از احادیث معتبره خواند که آن حضرت(ع)خودشان هم فوتبالیست بوده اند؛ حالا دیگر خود دانید، برادر 7095---0933 

*  محمدمهدی رحمانی: معمولاً برای رتبه‌های علمی جوایز اندکی در نظر گرفته می‌شود در صورتی که برای فوتبالیست‌ها ده ها برابر و یا جواز وارد کردن خودروی خارجی در نظر می‌گیرند. بالاخره علم بهتر است یا ثروت؟! پیامبر گرامی اسلام اسرایی را که سواد خواندن و نوشتن به مسلمانان می‌آموختند آزاد می‌کرد...

 

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم فرمودند بستگی دارد برادر محمد(ص)مهدی(عج)، بستگی دارد؛ اگر منظور از علم همان باشد که علما، کثرالله امثالهم، بدان منتسب اند، که البته علم بهتر است!، در غیر این صورت، فوتبال!.. و در پایان نیز افزودند که در صدر اسلام عزیز هم فوتبال و برادر علیدائی بوده است و حتا در برخی از اخبار و احادیث مضبوط است که اسرائی را که آن حضرت(ص) آزاد می فرمود بلافاصله فوتبال بازی می کردند، برادر محمد(ص) مهدی(عج)!

 

*  جباری: بانک مرکزی جمهوری اسلامی کی می‌خواهد مشکل پول خرد در جامعه را حل کند؟ مشکل بسیاری از مردم، مغازه‌داران، تاکسی‌ها و... پول خرد است که همه از یکدیگر دلگیر می‌شوند. شایسته است بانک مرکزی با حذف واسطه‌ها این پول ها را به ویژه سکه‌های 100، 200، 500 تومانی بین بانک های دولتی و خصوصی توزیع نمایند تا این مشکل مرتفع گردد و شاهد آن نباشیم که یک دسته اسکناس 100 تومانی (10 هزار تومان) به 25 هزار به فروش برسد!

فدوی: این مشت نسبتاً محکمی ست بر همه جای استکبار جهانی و صهیونیزم یبن الملل و ایادی آنها در داخل، لعنة الله علیهم اجمعین، که می گویند پول ایران اسلامی منظماً در حال سقوط ارزش است برادر اجباری! 

 

*  9271---0912: برای بنده که دانشجوی رشته تاریخ هستم بسیار سنگین و شرم‌آور است که ایران ما با 10 هزار سال سابقه تاریخ و فرهنگ به کشوری که 200 سال بیشتر سابقه ندارد باج بدهد و مطمئنم چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

فدوی: مگر آزار دارید برادر دانشجو؟ وقتی مطمئن هستید، چرا مزاحم می شوید؟ فلذا فدوی روی عریضهء شما اقدامی ندارد، برادر 9271---0912.

 

* سهرابی از خلخال: بهتر است مذاکرات هسته‌ای را 2+5 بنامیم چرا که نقش اصلی این بازی را دولت غاصب صهیونیستی ایفا می‌کند و انگلیس، فرانسه و آمریکا دربست تحت نظر این غدهء چرکین و برای اسرائیل غاصب کار می‌کنند اما آنها باید بدانند، کنار آمدن ما با دولت جعلی از محالات است.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمبارک رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند حالا که اضافه کردید، چرا یکی؟ شهر شلوغ است، هرچه خواستید اضافه کنید، معظم له هواتان را دارند برادر خلخالی!

 

*  یک شهروند تهرانی: رئیس جمهور محترم اعلام کرده‌اند با ورود به زندگی خصوصی مردم مخالفند؛ به ایشان عرض می‌کنم همه با این ورود مخالفند منتهی به کسانی که زندگی خصوصی خود را به معابر می‌آورند بفرمایند که زندگی خصوصی خود را در بازار و معابر و خیابان و هتل و... به نمایش نگذارند که مردم و پلیس مجبور شوند ورود پیدا کنند.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت،در حاشیهء مذاکرات هسته ای بعرض رسید. گفتند که شما را هرجور که بالا می اندازند، دو باره 4 دست و پا به زمین می آیید! و در پایان نیز پرسیدند که شما با گربهء مرتضا علی(ع) خويشاوند هستید، برادر تهرانی؟!

 

*  نوری از کرج: حال که مسئولین وزارت آموزش و پرورش به فکر محرم ‌سازی مدارس دخترانه هستند از آنها تقاضا می‌شود فکری هم برای خانم‌های جوانی که با پوشش و آرایش‌های زننده در جلوی مدارس برای بردن فرزندان خود تجمع می‌نمایند هم بکنند تا الگوی غلطی برای دختران جوان و معصوم مدارس نگردند.

فدوی: مراتب، بمنظور اطلاع و اقدام لازم، به مسؤلان مؤمن و معتقد ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام دستور دادند که  از این پس، خود فرزندان والدین شان را به خانه ببرند برادر نوری!

 

* 1552---0917: مرگ بر آمریکا یعنی همیشه بیدار بودن، همیشه علیه ظلم فریاد کشیدن، همیشه در صحنه حاضر بودن، یعنی در هجمه‌های دشمن گم نشدن، یعنی راه را بر نا اهلان بستن، یعنی نگاه به درون داشتن و امید به بیرون نداشتن و تنها به خدا توکل کردن و به او امید داشتن و...

فدوی در بدر بدنبال فرهنگ لغت مورد استفادهء شماست لکن "جسته ایم ما یافت می نشود". دستکم نام ناشرش را مرحمت کنید، برادر 1552---0917!

 

*  دبیر شاغل در تهران: چرا تا 2/9/92 حقوق آبان معلمان پرداخت نشده است؟ از وزیر محترم آموزش و پرورش درخواست می‌شود حداکثر سی‌ام هر ماه حقوق و مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنند.

فدوی: این چه فرمایش مهملی ست، برادر دبیر؟ دنیا، دنیای اعتباری ست، یعنی، شما هم باید به دانش آموزان، قسطی درس بدهید، برادردبیر!

 

*  یک شهروند: ما هنوز منتظر هستیم که ببینیم دادگاه جمهوری اسلامی سران فتنه کی برگزار می‌شود.

فدوی: عجله کار شیطان بزرگ، لعنة الله، است، برادر شهروند!.. دادگاه مدتی ست که آغاز شده است لکن به شیوهء استقراء. فلذا از ته ِ فتنه شروع کرده اند و فلذا اندکی زمان می برد تا به سر فتنه برسد، برادر برادر شهروند!

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

18 ژانویة  المفرح سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه