بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 7 بهمن ماه 1392 ـ  27 ماه ژانويهء 2014

 

سنجش

فدوی امروز در مرور حبرهای دارالخرافه، چند بار به این خبر برخورد که:

«کلاه کاسکتی که فرانسوا اولاند (رئیس جمهور فرانسه) برای ملاقات با معشوقه اش سوار بر موتور به سر می گذاشت، به یکی از پرفروش ترین محصولات فرانسوی تبدیل شده است». /عصر ایران

گفتیم حالا چه می خواهد بگوید!.. اینکه چیزی نیست، عمامهء حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، بیکی از پرفروش ترین محصولات در ایران سابق تبدیل شده است!

خوانندگان محترم ضد انقلاب لکن یکوقت تصور نکنند که عمامه هم به ارزانی کلاه کاسکت فرانسوی است، خیر چنین نیست؛ این هم سند منگوله دارش:

«لباس روحانیون در نگاه اول شاید چند متر پارچه بیشتر نباشد که هزینهء بالایی هم برای تهیه‌اش نیاز نباشد ولی گشتی در بازار و محاسبهء نرخ‌ها نشان می‌دهد که هر روحانی برای تهیه لباس روحانیت باید حداقل 300 هزار تومان هزینه کند که تهیه این مبلغ برای طلبه‌های جوان شاید کار چندان ساده‌ای نباشد»./پارسینه

و اين هم برخی از اطلاعات برگرفته از همان منبع:

«عمامه: عمامه به پارچه با طول مشخصی گفته می شود که با روشی خاص بسته می شود و فرد روحانی آن را بر سر می‌گذارد. این جزء از لباس روحانیت به طور میانگین هفت متر پارچه تترون نیاز دارد که در بازار تهران این نوع یارچه آنچنان تولید داخلی ندارد و برای این کار از پارچه‌های پاکستانی، تایلندی و هندی تامین می‌شود. به طور میانگین هر متر پارچه تترون مخصوص عمامه 5000 تومان قیمت دارد که یک عمامه متعارف 35 هزار تومان تمام می‌شود.

«عبا: عبا به روپوش روحانی گفته می شود که در رنگ‌ها و کیفیت‌های متفاوت عرضه می شود. این نوع لباس بنابر کیفیت و درجه ضخامت از 25 هزار تومان تا 65 هزار تومان قیمت دارد که مانند دیگر لباس‌ها انواع زمستانی و تابستانی دارد.

«قبا: قبا کت بلندی است که روحانیون آن را به تن می کنند. قبای ساده از جنس فاستونی 65 هزار تومان قیمت دارد که در برخی مواقع روحانیون این قسمت از لباس را به صورت سفارشی تهیه می‌کنند. هزینهء دوخت قبا مانند کت مردانه 100 هزار تومان تا 130 هزار تومان است که قیمت پارچهء آن به صورت جداگانه محاسبه می شود.

«شلوار: شلوار برای پوشش روحانی می‌تواند از جنس تترون و نازک در تابستان یا شلوارهای پارچه‌ای باشد. در حال حاضر شلوار دوخته شده از 90 تا 150 هزار تومان در سطح شهر عرضه می‌شود و هزینهء دوخت آن به صورت سفارشی 50 تا 75 هزار تومان است.

«نعلین: یا همان کفش روحانی با قیمت 25 هزار تومان به بالا به فروش می رسد و در برخی مواقع بنابر تغییر آب و هوا یا سلیقه شخصی می توان کفش به پا کرد که کفش مردانه از 50 تا 250 هزار تومان قیمت دارد».

ملاحظه کردید؟

این نیز گفتنی ست که نعلین زرد، بدلائلی که می دانی، گرانتر است!*

 و واپسین نکته اینکه، یک فرق دیگر هم این دو کالا با هم دارند و آن این ست که اولی برای حفظ جان بکار می رود و دومی، برای گرفتن جان!

زیاده جسارت است...

23 ژانویه 014

------------------------------

* پوشیدن نعلین زرد رنگ چشم را جلا میدهد و ذکر را سخت می کند و غم را بر طرف می کند./ حلیه المتقین، فصل یازدهم.

 

برخی دغدغه های مؤمنین

فدوی در لابلای خبرهاء مؤمنین، گاه چیزهائی می بیند که لامحاله سر همه جایش اسفناج سبز می شود! شما هم ملاحظه کنید:

«بوسه اسبی، غیرت مرد عربستانی را به جوش آورد!» / قدس آنلاین تیتر

ادامهء خبر لکن حاکی ست که بوسهء مذکور به خیر نگذشته، و برای بانوی مربوطه، عواقبی بشرح زیر نیز داشته است:

«به گزارش  العالم، به نقل از روزنامه عرب زبان "الوئام"، زن عربستانی در صفحه تویتر خود نوشت که غیرت شوهرش زمانی به جوش آمد که عکس او را هنگام بوسیدن اسب روی صفحه تویتر مشاهده کرد و بلافاصله او را طلاق داد»!/ قدس

فدوی در مرور ادامهء خبرها اما، به خبردیگری که در پی می آید نیز برخورد:

«در یک حراجی در پایتخت عربستان که تحت عنوان رقابت "زیبایی مرغ ها" برگزار شد، یک قطعه مرغ به قیمت 16 هزار ریال عربستان به فروش رسید»./ الف

حال فدوی خوف آن دارد که یکوقت مؤمن مذکری، مرغ جذاب فوق را بوسیده، و این بار موجب شود که زن درخواست طلاق کند!

جداً که، از هر طرف که رفتم جز "حیرتم" نیفزود!

و تماشای اين عکس هم برای مؤمنين ثواب اخروی دارد:

بی مبالاتی

این میمون ها هم پنداری حرف حساب سرشان نمی شود و با آنکه ارتقاء مقام پیدا کرده و توسط برادران برای ارشاد موجودات فضائی حتا به فضا هم فرستاده می شوند، باز هم آدم نشده و گاه مصدر اعمالی می شوند که در شأن شان نیست!.. ملاحظه کنید:

 

* «تکه‌ای از گونهء سمت چپم توسط میمون‌ها کنده شد! این فرد آسیب‌دیده در این ارتباط گفت: به همراه همسر و خواهر همسر و فرزندان خردسال اش به پارک ارم شهر چمران مراجعه کرده بودیم که هنگام عبور از کنار قفس میمون‌ها مورد هجوم این حیوانات قرار گرفتیم. مریم فیروزی ادامه داد: در این حادثه تکه‌ای از گونه سمت چپم توسط میمون‌ها کنده شد و به شدت مجروح شدم. وی خاطرنشان کرد: به گفته پزشک معالجم اگر این جراحت یک میلیمتر بالاتر، اتفاق افتاده بود بدون شک بینایی چشم سمت چپم را از دست می‌دادم. در بیمارستان متوجه شدیم که قضیهء حمله میمون ‌های پارک ارم چمران به بازدید کنندگان برای نخستین بار نیست که رخ می‌دهد و به گفتهء مسئولان بیمارستان من نفر بیستمی هستم که قربانی بی‌مبالاتی و اهمال‌کاری مسئولان این پارک و حمله میمون‌ها می‌شوم».

باری- گفتن ندارد که فدوی، بلافاصله مراتب را از طریق مبادی ذیربط پیگیری کرد. بعد التحیه والسلام فرمودند که بر برادر میمون حرجی نیست زیرا بموجب گزارشات برادران، گونهء خواهران مربوطه، بیش از حد مجاز سرخ بوده و موجب تحریک برادر میمون شده است!

زیاده عرضی نیست...

 

گویاست، «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* رئیس مجلس ایران در دیدار با مدیران وزارت اطلاعات خواهان به کار بردن 'روش‌های معقول و سنجیده' در برخورد با مخالفان شده و گفته است: "استراتژی برخورد سخت شاید زود جواب دهد، ولی در دراز مدت آثار سوء به دنبال خواهد داشت." / بی بی سی

تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای داشتید، برادر علی(ع) لاریجانی، بفرمایید تو، دم در بده!

 

* کری: در صورت نقض توافق ژنو، گزینهء نظامی روی میز است / کیهان دارالخرافه

تحشیهء فدوی: فدوی نمی داند که آیا گزینهء نظامی سبک است، و یا آن میز کذائی محکم؛ که پس از این همه سال، هنوز نشکسته است!

 

* روحانی: اقتصاد ایران در حال طلوع است./ شفاف - تیتر

تحشیهء فدوی: بقول آن عزیز از دست رفته: فریبت می دهد، بر آسمان این سرخی بعد از سحرگه نیست!

 

* دستور ناجا به مأموران انتظامی برای کاهش وزن. / عصر ایران – تیتر

تحشیهء فدوی: رونوشت: برادر فیروزآبادی جهت اقدام عاجل!

 

* وزیر کار: بازی با آمار ممنوع! / صراط نیوز- تیتر

تحشیهء فدوی: منظورشان این ست که برادران طبق معمول با تسبیح با جای دیگرشان بازی کنند!

 

* خانوادهء مقتولان آتش سوزی خیابان جمهوری: جای عذرخواهی، قربانیان را مقصر معرفی می کنند. آینده آنلاین- تیتر

تحشیهء فدوی: یعنی شما هنوز دو میلیونی تان (دوزاری سابق- م) نیفتاده است که این در جامعهء اسلامی شکوهمند یک فرمول متداول و شرعی ست؟ ماجراء کوی دانشگاه یادتان نیست؟

 

* روزنامهء «وطن امروز» نوشته دولت حسن روحانی با «حرامیان عالم» وارد مذاکره شده و توافقنامه ژنو «تسلیم» جمهوری اسلامی برابر غرب بود./دیگربان

* دلارهای آزاد شدهء نفتی ایران بر پایه توافق اتمی به چه کسی می‌رسد؟ / العربیه

تحشیهء فدوی: آخر این چه پرسش پرتی ست؟ به حضرات آیات و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین و نیز توابع سببی و نسبی آنان کثرالله امثالهم؛ این هم دیگر کاری داشت که مزاحم شدید، برادر العربیه؟

 

* مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: دفتر عمران سازمان ملل متحد 250 هزار دلار برای اجرای طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در منطقهء میاندشت شهرستان جاجرم اختصاص داد. /دی پرس

تحشیهء فدوی: احوط آن است که این مختصر را بدهید به شکارچیان بزرگوار، بلکه از کشتن پلنگ های ایرانی صرفنظرفرمایند!

 

* اختلالات روانی تهرانی‌ها 800 برابر شد! جدیدترین آمارهای وزارت بهداشت از ابتلای 21درصدی مردم کشور به اختلالات روانی خبر می دهد که در پایتخت به 34درصد می رسد. بیمارانی که در جمعیت 12 میلیونی تهران، 4میلیون نفر می شوند. با این حال، 50 سال قبل روزنامه اطلاعات از آمار 5هزار نفری مبتلایان به اختلالات روانی خبر داده بود که بیمارستان‌های روانی توانایی پذیرش بیش از نیمی از آنها را ندارند.

تحشیهء فدوی: باید مربوط به برادران کثرالله امثالهم باشد!

 

* دوران تحریم‌ها، عده‌ای به اسم اینکه تحریم را دور بزنند، ملت و منافع مردم را دور زدند./ روحانی- باشگاه خبرنگاران

تحشیهء فدوی: خب کار بدی نکرده اند که، خواسته بودند با آن سرعتی که داشتند یکوقت خدای نخواسته به ملت و منافع مردم نخورند، برادر کلیدالاسلام والمسلمین!

 

* بر اساس اطلاعات منتشر شده، چندی پیش در مراسم نذری‌پزان که در نزدیکی مسجدجامع یزد برگزار شد، یک منبر چوبی تکه‌تکه و به ‌عنوان هیزم از آن استفاده شد./ صراط

تحشیهء فدوی: به این می گویند استفادهء بهینه!

 

* محمد(ص)جواد(ع) ظریف: دولت کانادا از مردم ایران عذرخواهی کند. /افکار نیوز

تحشیهء فدوی: کانادا چه قابلی دارد؟ دنیا باید ازبرادران عذر خواهی کند، برادر محمد(ص)جواد(ع) ظریف!

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفهء دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

* 8894---0936: به اوباما توصیه می‌کنم هرچه زودتر گزینهء نظامی‌اش را در مورد ایران عملی کند تا درسی را که به صدام ملعون دادیم طوری به او بدهیم که اسمش را فراموش کند.

فدوی: به فدوی مربوط نیست ها، لکن شما که از حضرت امام(ل) و مقام معظم رهبری ادامه الله علوّه آخوند تر که نیستید، فلذا مراقب عاقبت کار، که همانا تنقیهء جام زهر باشد، باشید! فدوی این عریضه را، عجالتاً بقول عوام ignore  و بایگانی می کند، مگر اینکه اصرار داشته باشید، برادر 8894---0936

 

* تبریزی: برای تولید هر گرم اورانیوم غنی شده و ساخت تک تک سانتریفیوژها چه اشک شوق‌ها که نریختیم و چه شهدایی که از نسل دانشمندان کشور تقدیم نکردیم. وقتی پلمب شدن این همه دست‌آوردها را از تلویزیون مشاهده کردم حسرت و اندوه بر دلم سنگینی کرد. چرا که آنچه گرفتیم اصلاً با امتیازی که داده‌ایم برابری نمی‌کند و تا مدت‌ها باید افسوس روزهای گذشته هسته‌ای را بخوریم.

فدوی: خدا فدوی را بکشد، افسوس خوردن چرا برادر تبریزی ؟ اینهمه هسته دور برتان!

 

* غلامرضا عوتی: وقتی از اخبار شنیدم که بازرسان آژانس بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای که حاصل خون شهدای گرانقدرمان در نطنز، فردو و آب سنگین اراک را مُهر و مُوم کردند بی‌اختیار اشک از چشمانم سرازیر شد ...

فدوی: فدوی شما را می فهمد؛ لطفاً اشک را بگذارید همینطور سرازیر باشد، بیگمان جبران آب سنگین اراک را خواهد کرد، نهایتاً قدری گرمتر است، بقول عوام، so what! و من الله التوفیق

 

* دکتر سید وحید‌الدین ترابی: پس از ادای نماز صبح چیزی که لحظه‌ای از ذهنم خارج نمی‌شود مظلومیت اسلام است و اشک هایم قطع نمی‌شود. تنها تسلی خاطرم سخنان عالمانه، قاطعانه، حکیمانه و نهایتاً خمینی(ره)‌ گونهء رهبر فرزانه و همیشه مراقب انقلاب اسلامی است و بس.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید؛ فرمودند بجای این حرف ها، تا دیر نشده و به سوزش قهرمانانه دچار نشده، به چشم پزشک مراجعه کنید، برادر ترابی!

 

* 9271---0917: برخی از پروژه‌های زیر مجموعهء قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به علت نداشتن بودجه تعطیل و باعث بیکاری بسیاری از جوانان بومی شده است و ادارهء کار عسلویه مملو از جمعیت جویای کار است. از دولت تدبیر وامید درخواست رسیدگی دارم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند که برای دخالت در حوزهء استحفاضی خاتم‌الانبیا(ص) فاقد بیضهء لازم هستند و برای وارد کردن بیضهء چینی هم بودجه ندارند؛ فلذا رفع مشکلات مذکور را عجالتاً از حضرت صاحبخانه (ص) مسئلت نمایند، برادر 9271---0917 و من الله التوفیق

 

* 5862---0935: صبح هشتم آبان ماه با شماره تلفن 122 آب و فاضلاب استان تهران به علت حادثه ترکیدگی لوله آب در باغستان کرج تماس گرفتم متاسفانه کسی پاسخگو نبود. چرا ؟

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری و معلومش شد که همان زمانی که شما را آب برده بود، برادران را خواب برده بود، برادر5862---0935!   

 

* خانم فرهادی: بی‌صبرانه منتظر فرمایش حضرت آقا در مورد سفر به نیویورک دولت بودیم که آب پاکی روی دست همه ریختند و همچون گذشته فرمودند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند ما نیز هم صدا با رهبری به دولت عرض می‌کنیم اگر سعادت دو دنیا را می‌خواهند بر اساس منویات و خواسته‌های رهبر فرزانه و مقتدر و امید ملت گام بردارند نه جلو بزنند و نه عقب بیفتند.

فدوی: فدوی هم رجاء واثق دارد که مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره، زحمت این یک فقره را هم بخواهند کشيد. از قدیم هم گفته اند "کار را آن کرد که تمام کرد"، خواهر فرهادی.

 

* ضهاب: یکی از دوستانم که در زمان جنگ جانباز شده چون پرونده تشکیل نداده و پیگیر نبوده امروز در کمیسیون پزشکی که تشکیل گردیده فقط 5 درصد جانبازی برای او در نظر گرفته‌اند. البته قید شده بعد از خدمت به جهت رعایت حال خانواده به 25 درصد ارتقاء پیدا می‌کند! عرض می‌کنم آیا اگر کسی در زمان جنگ دنبال مدرک و رسید نبود امروز باید این‌گونه از چشم مسئولین بیفتد؟

فدوی: چیزی نمانده بود که فدوی عریضه شما را شدیداً به جریان انداخته و با بقول عوام Connection هائی که دارد، میزان جانبازی شما را به صد در صد ارتقاء دهد که ناگهان یادش افتاد که شما در آنصورت، دیگر به چیزی نیاز ندارید، برادر بند باز!

 

* یک خانواده شهید و جانباز از تهران: برای درخواست نامه از بنیاد شهید منطقهء 15 - بلوار ابوذر به تاریخ 7/7/92 به این بنیاد مراجعه و پس از کلی معطلی و عدم پاسخگویی وقتی سر و صدا و داد و فریادمان بلند شد اقدام به پاسخ درخواست ما کردند. از سرپرست محترم بنیاد شهید آقای شهیدی درخواست می‌شود کارکنانی که با خانوادهء شهدا و ایثارگران با سوء اخلاق برخورد می‌کنند و احترام آنها را پاس نمی‌دارند برخورد نمایند. مگر امام راحل نفرمودند خانواده شهدا چشم و چراغ ملتند، پس چرا برخی از کارکنان این بنیاد طلبکارانه با ارباب رجوع برخورد می‌کنند. ؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام، در پاسخ به بخش نخست عریضه تان گفتند که "سرپرست محترم بنیاد شهید آقای شهیدی" همانطور که ملاحظه می کنید، بقول عوام already شهید شده است! فلذا خود کرده را تدبیر نیست!.. و در پاسخ به بخش پایانی که "مگر امام (ل) نفرمودند خانواده شهدا چشم و چراغ ملتند"، نیز گفتند که آن مواقعی که خانواده شهدا چشم و چراغ ملت نیستند، مواقعی است که برق می رود برادر خانواده شهید!

 

* یک هموطن: کارکنان قسمت پاسخگویی دیوان عدالت اداری هر روز ساعت 8 صبح به جای این که کار مراجعین را راه بیندازند با بستن در به روی ارباب رجوع مشغول خوردن صبحانه می‌شوند. این رفتار در دیوان عدالت اداری چه نسبتی با عدالت دارد ؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام موافقت فرمودند که شما هم بقول عوام at no additional charge به سفرهء صبحانهء آن برادران، ملحق و لذتش را ببرید برادر هموطن!..

 

* یک رزمنده: بهتر است مسئولان نیروی انتظامی با خانم های بدحجاب برخورد قوی‌تری داشته باشند. نگذارید خون شهدا با این بی‌قیدی‌ها به هدر برود.

مراتب در شرایطی که بعلت نرمش قهرمانانه همه جایشان درد می کرد، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید بعدالتحیه والسلام موافقت فرمودند که از همان تانک هائی که در شیراز از روی دیش و رسیورهای مردم رد شدند استفاده شود، برادررزمنده!

 

* 9250---0912: مسئولیت برخورد با خانم‌هایی که در داخل خودرو کشف حجاب می‌کنند با چه کسی است ؟ آیا در این مورد مسئولیتی متوجه نیروی انتظامی نیست ؟

* 6858---0919: مامورین راهنمایی و رانندگی برای امر به معروف و نهی از منکر هم که شده به خانم‌هایی که در حال رانندگی عمدا کشف حجاب می‌کنند تذکر دهند.

فدوی: هر دو عریضه در فاصلهء بین دو قیلوله، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم به مبادی ذیربط فرمودند که نسوان کاری نکنند که ایشان هم مانند علمای سعودی، رانندگی زنان را ممنوع اعلام فرمایند، برادر 6858---0919!

 

* 6857---0912: این همه برنامه‌های فاقد محتوی سیمای جمهوری اسلامی در طول شبانه‌روز چند بار تکرار می‌شود ولی برنامه سمت خدا فقط یک بار پخش می‌شود؛ چرا؟ در بعضی از کارها و سیاست‌های مدیران صدا و سیما واقعاً مانده‌ایم چه بگوییم.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد گفتند برای اینکه سمت خدا یکطرفه است، برادر 6857---0912!

 

* 6775---0912: به آقای آخوندی بگویید شما مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را بر عهده گرفته‌اید که مشکلات و موانع و نواقص را برطرف کنید نه اینکه بر مشکلات و موانع بیفزایید. با زیر سوال بردن مسکن مهر و ادعای تعطیلی آن علاوه بر افزایش قیمت مسکن بسیاری از کسانی را که آرزو و امید به خانه‌دار شدن داشتند ناامید کردید.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند نمی دانستند وزارت راه و شهرسازی را برعهده گرفته‌اند زیرا ایشان آخوند اند و مسائل راه و شهرسازی به ایشان مربوط نمی شود لکن می کوشند که مطلب را در یابند، برادر 6775-0912!

 

* 1050---0913: با اینکه خیلی از پیام‌های بنده را چاپ نکرده‌اید ولی همچنان روی مواضع انقلابی خود ایستاده‌ام. بدانید و بدانند که شعار مرگ بر آمریکا جزئی از کار و دعای شبانه ‌روزی ما می‌باشد.

فدوی: لطفاً بین خودمان باشد، گوش ضد انقلاب کر، آخر این چه فرمایشی ست برادر احتمالاً حسین(ع) شریعتمداری؟ یکبار دیگر به عریضه تان نگاه کنید، شما جز در حدود خط مالروی حضرت امام(ل) و نایب بر حق اش مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، چیزی نگفتید که چاپ نشود! نکند فدوی را بقول عوام somehow گرفته اید، برادر ظاهراً 1050---0913! ؟

 

* خامسی: هزینهء بیمهء تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری به بهانهء طلایی شدن برای هر نفر از 3 هزار تومان به 12 هزار تومان افزایش یافته اما هرگز خبری از خدمات طلایی نشده است. جا دارد مسئولان محترم در این خصوص پاسخگو باشند.

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت مزمزهء جام زهر اخیر، که اسم مجلسی آن "نرمش قهرمانه" است، چندان هم سر حال نبودند، با ترس و لرز، به شرف عرض رسید. در بازدم و پس از صدور چندین آروغ ستاره دار فرمودند که بهای "بیمهء طلائی" با نوسان قیمت طلا، و اگر پرروئی کنید، با نوسان قیمت دلار، لعنة الله علیه، و اگر باز هم ُپرروئی کنید، با نوسان قیمت آفتابه، تغییر می کند، برادر خامس آل عبا!.. و در پایان نیز بخاطر گل روی فدوی، بسیار اظهار لطف فرموده و فرمودند: فلذا خفه!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

25 ژانویة المفرح سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه