خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا از خمینی در ماه تا روحانی در داوس

حسن داعی

چهارشنبه 9 بهمن ماه 1392 ـ 29 ماه ژانويه  2014

امروز حسن روحانی در داوس سخنرانی کرد و در نقش ولتر، به حضار درس اخلاق، دموکراسی، صلح طلبی و انسانیت داد. اگر کسی حکومت جنایت کار آخوندی و شخص روحانی را نشناسد و با سابقه 30 ساله وی در بالاترین نهادهای امنیتی حکومت آشنا نباشد، با گوش دادن به سخنرانی وی، شاید تصور کند که وی رئیس جمهور یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که مردمش در رفاه و آزادی کامل به سر میبرند و تنها نگرانی شان، کمبود دموکراسی و رفاه اقتصادی در دیگر کشورهای جهان است. البته، بخش عمده حضار که نمایندگان کمپانی های بزرگ بین المللی هستند، از وعده های روحانی که گویا قرار است بزودی بازار ایران بروی آنان باز شود و قرار دادهای نفتی جدید و جذاب، منفعت آنان را تأمین کند، آب از لب و لوچه چان براه افتاده بود و به دروغپردازی های روحانی توجهی نداشتند.

پس از پایان سخنرانی روحانی و در حالیکه از این میزان دروغگوئی و وقاحت، مات و مبهوت شده بودم، به سراغ فضای مجازی و رسانه های مهم فارسی مثل صدای آمریکا و ... رفتم.

دلالان و کارگزاران رژیم که وظیفه و شغل شان هورا کشیدن برای اینگونه نمایشات است، در فیس بوک ها و توئیتر ها، این روز تاریخی را به ملت ایران تبریک می گفتند. اما با کمال تعجب مشاهده کردم که برخی از تحلیل گران و باصطلاح روشنفکران وطنی که بعضا استاد دانشگاه و کتاب نویس هم هستند، شیفته و مدهوش سخنان آخوند روحانی شده اند و برایش دست میزنند.

از خود پرسیدم که کدامیک مضحک تر و شرم آور تر است، اینکه سی و پنج سال پیش مردمی ناآگاه و بی تجربه، عکس خمینی را در ماه دیدند و آن آخوند واپسگرا را فرشته نجات قلمداد کردند یا امروز، پس از سه دهه جنایت و کشتار، و پس از آنکه عده ای آخوند و پاسدار، کشور را نابود و فرهنگ، اقتصاد و محیط زیست را ویران کرده اند، اما عده ای استاد دانشگاه و دنیا دیده که خود را روشنکفر نیز میخوانند، برای آخوند روحانی غش و ضعف میروند؟ آخوندی که سی سال در بالاترین نهاد های سرکوب حضور درجه اول داشته و در همه جنایات این حکومت مستقمیا نقش داشته است و یکشبه دموکرات و معتدل گشته است.

کدامیک شرام آورتر است؟

23 ژانویه 2014

http://iraniansforum.com/index.php/aarticles/635-2014-01-24-04-06-11.html

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه