بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 21 بهمن ماه 1392 ـ  10 ماه فوريهء 2014

 

عواقب سبد سنگین

عبارت ژورنالیستی "چند کشته و چند زخمی" معمولا ً محصول گزارشات خبرنگاران جنگی از صحنه های نبرد و جبهه های  جنگ است. نخستین خبری که فدوی اخیراً در این پیوند در مرور خبرهای دارالخرافه، و به شرح زیر، دید بقول عوام ignore  کرد و با خود قویاً گفت که انشاءالله گربهء مرتضا علی(ع) ست!:

«پلیس: مرگ پیرمرد کرمانشاهی بخاطر ایست قلبی بوده، نه صف سبد کالا!»/ آینده آنلاین

 دریافت خبرهای بعدی اما، به فدوی حالی کرد که خیر، قضیه بسیار افزون تر از گربهء محترم مرتضا علی(ع) بوده است!، شما هم ملاحظه کنید:

«سبد کالا دو کشته و یک مجروح داد!»/ اعتدال- تیتر

و در ادامهء خبر:

«آن‌طوری که پایگاه خبری عرش نیوز گزارش کرده در نیمه شب دوازدهم بهمن ماه "مهدی فرجی"، جوان ساکن هشترود، با اطلاع از عدم تعلق سبد کالا به وی از طریق پیامک، به دلیل فشار عصبی وارده سکته کرده و راهی بیمارستان شد.  بر اساس این گزارش، مهدی فرجی هم اکنون در بیمارستان امام حسین(ع) هشترود بستری می باشد و طبق اعلام پزشک معالج وی وضعیت عمومی اش در حال بهبود است ولی به مدت دو ماه خانه نشین می شود. گفتنی است، این جوان حدوداً ۲۵ ساله، شاگرد یک نانوایی در هشترود است».

همچنین «پایگاه خبری مرصاد نیوز، به نقل ازسردار کشوری فرمانده انتظامی کرمانشاه، در مورد مرگ پیرمرد ۶۰ ساله به دلیل ازدحام دریافت سبد کالا اعلام کرد که در مقابل فروشگاه رفاه کرمانشاه و جایی که سبد کالای یارانه ای توزیع می شود و البته با فاصله از صف توزیع، مرد ۶۰ ساله ای در اثر عارضهء قلبی فوت می کند؛ البته وی مدعی شده که این اتفاق هیچ ارتباطی به ازدحام جمعیت نداشته است.

«مرگ یک نفر در تهرانسر: در همین رابطه با خبر شدیم که روز گذشته یک نفر هم در تهران و در منطقهء تهرانسر در صف دریافت سبد کالا جان خود را از دست داده است»./ اعتدال

البته چنین نیست که نمایندگان محترم حکومت در مجلس، در این باب معاذالله، خفقان مرگ گرفته و سرگرم بازی با تسبیح و انگشت بیست و یکم باشند، نگاه  کنید:

«نمایندهء مردم خرم‌آباد با اشاره به توزیع سبد کالا گفت: از شهرستان‌ها مرتب به ما تلفن می‌شود و این تلفن‌ها پدر ما را درآورده است!»/ همانجا

البته  به گزارش محمد(ص) رضا(ع) سبزعلی(ع) پور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران سبد کالا هم مثل همه چیز دیگر از صدر اسلام آمده است:

«...بقول قدیمی ها بهتر آن است که اول یک سوزن به خودمان بزنیم و بعد جوالدوزی به دیگران. لکن جسارت کرده خدمت آقای روحانی عرض می کنم که مولایمان علی (ع) نیز به افراد نیازمند کمک می کرد ولیکن اول نیازمندان و فقرا را بخوبی و با حوصلهء شناسائی می کرد و سپس بی سر و صدا و بدون اینکه شأن و آبروی کسی خدشه دار شود کمک های غیر نقدی خود را آن هم در تاریکی شب بین نیازمندان توزیع می کرد! حال ما چگونه سبد کالا توزیع می کنیم با کلی سر و صدا و تبلیغات! پس ملاحظه می فرمائید که این کار ما کجا و آن کار مولا علی (ع) کجا»./بولتن نیوز

باری- بنظر می رسد که سبد کذائی چندان سنگین بوده است که شهروندان زیر بار آن شکسته اند! با این همه، فدوی نمی داند که آیا "ملت شش هزار ساله" * سرانجام دریافته، که به چه روزی افتاده است یا نه، برای هضم این مأکولات، هنوز هزار و چهارصد سال دیگر، وقت لازم دارد؟!

زیاده اشکی نیست...

3 فوریه 014

 

------------------------------

 (*) بمن چه که یک عمر آه و ناله کنم/ فکر ملت ششهزار ساله کنم - میرزاده عشقی

 

برائت سینمائی از مشرکین

فدوی، بعنوان عنصری معترض، باور بفرمائید هنوز بدرستی نمی داند که بهای زندگی در ممالک محروسهء ولایت مطلقهء فقیه، که به قول عوام Error بشریت معاصر است، بویژه برای کسانیکه می توانند همآغوشی با کژدم غربت را، به همزیستی با برادران کثرالله امثالهم ترجیح دهند، چقدر است؟ البته در مملکت دمکراسی اسلامی حاکم است و بازیگری که جسارت کرده و نامی از پیشکسوتان خود، برده است، می تواند بشرح زیر در پیشگاه ایشان، بشرح زیر استغفار و خودزنی کند:

«سعید راد دربارهء سوء تعبیرهایی که از سخنان اش در مراسم افتتاحیه جشنواره‌ی فیلم فجر شده بود توضیح داد و تاکید کرد که نظام جمهوری اسلامی تثبیت شده است و دنیا جلوی ما زانو می ‌زند! الان می ‌بینیم که بچه‌های این سرزمین به مدد آن همه شهدایی که دادیم، در دنیا افتخار می‌آفرینند. از همه می‌خواهم اگر دچار احساسات شخصی‌ خودم می‌شوم، با من طرف شوند».

که اگر نام بازیگر مربوطه برده نمی شد، فدوی می پنداشت که افاضات فوق، بیگمان از برادر  محمد(ص) رضا(ع) نقدی، رئیس بسیج است! آن بزرگوار البته به همین مقدار بسنده نکرده و برای محکم کاری افزوده است:

«او با عذرخواهی مجدد از مسئولان جشنوارهء فجر اظهار کرد: من خیلی شرمنده شدم که مزاحم دست ‌اندر کاران فستیوال فجر شدم و ای کاش آنجا منطق داشتم! و احساساتی نمی‌شدم

باری- پیاده نظام نیز در این معرکه، البته بیکار نبود و از توپخانهء برادر حسین(ع) بشرح زیر شلیک فرمود:

* «7833—0912 و چند خواننده دیگر: سعید راد در جشنوارهء فیلم فجر با افتخار از فردین و بهروز وثوقی یاد کرده است؛ آیا باید در سالگرد انقلاب از هنرپیشه فاسد زمان طاغوت نام ببرند؟ آیا این لوث شدن ارزش های انقلابی نیست؟ آیا این است تقدیر از مبارزان انقلاب که در زیر شکنجه ‌های شبانه ‌روزی ساواک دم بر نیاوردند تا انقلاب به پیروزی برسد، در زمانی که این هنرمندان به کار تخدیر و منحرف کردن اخلاق جوانان مشغول بودند؟»

کیهان: آقای سعید راد به خاطر اظهارات مورد اشاره از مردم پوزش خواسته است.

و نيز:

* «علیمردانی: در اعتراض به تمجید از یک بازیگر معلوم‌ الحال سینمای قبل از انقلاب در یک برنامه زنده از رسانهء ملی کشور با مسئولین وزارت ارشاد که برگزار ‌کنندهء برنامه بودند تماس گرفتم خیلی راحت گفتند این تمجید نظر شخصی بوده. اگر چنین استدلال و توجیهی درست است پس اجازه بدهند براندازان نظام هم اقدام به اظهار نظر شخصی خود در یک برنامهء زنده تلویزیونی بکنند. با این وضع آیا سنگ روی سنگ بند می‌شود».

و نیز برای جوری جنس:

«سعید راد در حالی یاد فردین و بهروز وثوق را گرامی داشت که این مراسم بصورت زنده از رسانه ملی پخش می شد و برای اولین بار پس از انقلاب و در آستانهء دههء فجر بار دیگر پای بهروز وثوق و فردین بازیگران پیش از انقلاب به رسانه ملی جمهوری اسلامی باز شد. لازم به ذکر است حتی وقتی سعید راد می خواست از این افراد یاد کند، به امید ایجاد شده اشاره می کند و بر همین اساس باید گفت چشم آقای رییس دولت تدبیر و امید روشن. باید منتظر ماند و دید پایان جشنواره ای که در گام اول به سراغ بازیگران معلوم الحال پیش از انقلاب می رود، به کجا ختم خواهد شد»./ایران ویج

و از سواره نظام بیت :

«حجت الاسلام محمد(ص) جعفر (ع) منتظری، رييس ديوان عدالت اداری: چرا باید در نظام جمهوری اسلامی، آن هم در روز افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از چنین افرادی تجلیل شود؟ آیا این است آنچه امام (ره) به دنبال آن بود؟ یعنی با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره‌ای رسمی و با هزینه بیت‌المال، از افراد فاسد تجلیل شود و وزیر ارشاد نیز به جای برخورد با این عناصر، برای آن‌ها کف بزند؟ حزب‌الله اجازه نخواهد داد که اين افراد از فضای معنوی نظام اينگونه استفاده کنند»./جام نیوز

 

و اما خطای غیر قابل گذشت نامبرده، که بابت آن در حضور ُپر زور حضرات خودزنی و  استغفار کرده، چنین بوده است:

«به گزارش ایسنا، سعید راد بازیگر سینما در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفته بود: این سن خیلی باشکوه است و آدم‌های بزرگی بر روی این سن آمده‌اند. نگاتیو‌های فیلم‌های آقای قریبیان را دور زمین نمی‌شود کشید چون جا کم می‌آورد. در اینجا می‌خواهم به عنوان یک بازیگر، اجازه بگیرم که از بزرگان بازیگری محمدعلی فردین و بهروز وثوقی نام ببرم‌ که نسل‌های بعدی بازیگری از روی دست آن‌ها مشق کردند».

زیاده عرضی نیست...

3 فوریه 014

 

واویلا!

همینطور توطئه پشت توطئه است که از زمین و هوا و دریا و کرات دیگر، بر سر و روی جمهوری شکوهمند اسلامی ما می بارد!... پس از توافق ژنو که بموجب محاسبات مؤمنین، مایهء خفت و خواری برادران بود، فدوی این زخم تازه را کجا ببرد که هواپیماهای روحانی و نتانیاهو به بهانهء شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس در فرودگاه زوریخ، کنار هم پارک شده بودند! خودتان بفرمائيد و ببينيد:

«شهر خبر، به نقل از بلومبرگ، مدیریت اجرایی و سازمان دهی فرودگاه زوریخ که پذیرای هواپیماهای مقامات ارشد بین الملل برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس می باشد، هواپیمای حسن روحانی را در کنار جت اسرائیلی حامل بنیامین نتانیاهو جای داده اند».

روزنامهء «وطن امروز» نوشته است که دولت حسن روحانی با «حرامیان عالم» وارد مذاکره شده و توافقنامه ژنو «تسلیم» جمهوری اسلامی برابر غرب بود».

پس بفرمائيد در سالگرد انقلاب، از انقلاب چی باقی مانده است؟

22 ژانویه 014

 

 

کپی کاری...

حرکت زیبای آموزگار ُکردی که در ابراز همدردی با شاگردش، ماهان رحیمی، موهایش را از ته تراشیده  بود، همه جا و بدرستی، مورد تقدیر قرار گرفت و اثر خود را نیز عمیقاً بجا  گذاشت. فدوی اما در مرور خبرها دریافت که دوستان البته با تأخیر بسیار به اقدام مشابهی دست زدند که البته، شیرینی اقدام بقول عوام Original آن آموزگار مبتکر ُکرد را ندارد حتا اگر دوستان، افزون بر تنوره، نوره هم بکشند!:

« به گزارش فارس، مهمان امروز برنامه "ویتامین سه" معلم و دانش آموزی از کردستان بودند. این دانش آموز "ماهان" نام داشت که به دلیل بیماری موهای خود را از دست داده بود و این معلم فداکار برای همدردی با دانش آموزش موهایش را از ته تراشیده بود. در ادامهء این مراسم، علی ضیاء (مجری برنامه) از این معلم خواست تا موهای او را هم از ته بتراشد. ضیاء در این برنامه اعلام کرد که هر کس در حمایت از ماهان موهای خود را زد به ما اعلام کند تا تصاویرش را در برنامه نشان بدهیم»! / تابناک

زیاده موئی نیست که دست مجری برنامه  بدهد!..

6 فوریه 014

 

گویاست، «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزین تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* یک فعال سیاسی اصولگرا: تسلیم شویم، مردم فعلاً اصولگرایان را نمی‌خواهند». /امید – تیتر

تحشیهء فدوی: یک غلط داشتید 19 می گیرید،. " قطعاً" را "فعلاً" نوشته بودید، برادر اصولگرا!

 

* درآمدهای نفت کجا می رود؟ اعتدال – تیتر

تحشیهء فدوی: والله تا آنجا که فدوی بیاد می آورد، مهندس السلام والمسلمین احمدی نژاد(ره) خودش را فرستاد سر سفرهء مردم!، و پول اش را هم، برای برادران. آخر این چه پرسش بدیهی و عجیبی ست، برادر اعتدال؟!

 

* حساب یکی از مراجع تقلید در یکی از بانک‌های بزرگ دولتی کشور خالی شد». /آخرین نیوز- تیتر

تحشیهء فدوی: بقول فرانسوی ها، چیزی که عوض دارد، گله ندارد!؛ یک عمر آن بزرگوار جیب ملت را خالی کرد و حالا یکی، جیب گشاد خودش را خالی کرده است؛ خب این به آن در!

 

* باید بدنبال جماع اصلاح طلبان باشیم»./  محمد(ص) رضا(ع) عارف -اعتدال - تیتر

تحشیهء فدوی: خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً غلط تایپی جماع را به اجماع، اصلاح بفرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

* نمایندهء پیشین مجلس گفت: ایران برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌ گذاران خارجی، کشوری امن محسوب می‌شود»./اعتدال

تحشیهء فدوی: خدا کند که دروغ شما هم راست باشد، برادر پیشین!

 

* بر اساس مصوبهء نهاد ریاست جمهوری، دانشجویان نخبه از سوی بنیاد نخبگان به صورت رایگان به عمره اعزام می‌شوند / رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان- حجت الاسلام  سید محمد(ص) رضا (ع) فقیهی -/اعتدال

تحشیهء فدوی: در این صورت فدوی به نخبه بودن آن برادران، شدیداً تردید دارد!

 

* آخرین نیوز: گاوها طویله را ترکاندند! خروج گاز متان از سیستم گوارشی و دفعی گاوهای شیرده در یک طویله در آلمان و انباشت آن به دلیل این که در فصل زمستان راه خروج نداشته است، سبب بروز انفجار مهیبی شد.

تحشیهء فدوی: بارک الله به گاوها!

 

* خاویار تقلبی با بسته بندی ایرانی در بازار/ الف – تیتر

تحشیهء فدوی: این چه فرمایشی ست؟ پس انتظار داشتید با بسته بندی ژاپنی باشد؟

 

* قشقاوی به «تدبیر» گفت: دبیرخانه کمیته بازگشت ایرانیان خارج از کشور در وزارت اطلاعات تشکیل شد.

 تحشیهء فدوی: احوط آن است که در وقت صرفه جوئی فرموده، و دفتر مذکور را در اوین تشکیل دهید، برادر قشقاوی

زیاده تحشیه ای نیست.

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید  شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما
از فدوی ست

* اسماعیل طورانی و 4587---0912: بر فرض هم که منتقدین هسته‌ای چند نفر بی‌سواد باشند که در واقع امر چنین نیست با این وصف فراموش نباید کرد که عقل مهمتر از سواد است. حضرت امام خمینی(ره) در وصف فضیلت‌های شهید رجایی فرمودند: عقل شهید رجایی از سوادش بالاتر بود.

فدوی: بله. همین طور است، برادر طورانی. از قدیم هم فرموده اند:

چو عرّت خوب و تیزت آزموده ست،

"سوادت هم اگر کم  بود، بوده ست"!

 

* 3592---0912: از روزی که توزیع سبد کالا شروع شده و بنده دریافت ‌کنندهء سبد شناخته نشده‌ام اختلاف در خانواده‌ام به وجود آمده است. ما داشتیم با هر سختی زندگی خودمان را می‌کردیم ولی این سبد بلای جان شده که خانواده مرتب توی سرم می‌زنند و جوابی ندارم بدهم.....
 

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید.در بازدم و پس از صدور چند آروغ ستاره دار فرمودند خب شما هم توی سر برادر روحانی بزنید! لکن احوط آن است که پیش از زدن، از ایشان بخواهید عمامه اش را بردارد، برادر 3592---0912!

 

 *  2796---0935: در اخبار آمده بود که معلم مریوانی به دلیل اینکه شاگرد 8 ساله‌اش موی سر و ابرو نداشت خودش را به شکل او درآورده و سر کلاس حضور پیدا می‌کند. ای کاش دولتمردان ما هم در رابطه با اقتصاد کشور مثل عامه مردم زندگی می‌کردند تا دردهای آنان را احساس می‌کردند و مردم هم دلگرم می‌شدند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرآن دولتمردان رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند که ترجیح می دهد موی سر و ابرویشان را از بیخ بتراشند، لکن مانند ملت یک لا قبا زندگی نکنند، برادر 2796---0935!

 

* يک شهروند: ارزاق مردم خیلی گران شده است، چرا مسئولان چشم و گوش خود را در برابر مشکلات مردم بسته‌اند؟ چرا الان همه سکوت کرده‌اند و کسی به داد مردم نمی‌رسد؟ ما تا کی باید دندان روی جگر بگذاریم......

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله و در شرایطی که در اثر نرمش قهرمانانه بعضی جاهای مبارک شان درد گرفته و چندان هم سرحال نبودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم و پس از صدور چند آروغ ستاره دار فرمودند بروید خدا راشکر کنید که هنوز دندان دارید که روی جگری که از قرار هنوز نفروخته اید بگذارید، خیلی ها آن را هم ندارند. فلذا یکبار دیگر اگر مصدع اوقات شریف بشوید، می دهند عملهء بیت دندان تان را گوش تا گوش بکشند تا از آن پس انبر روی جگر صاحب مرده تان بگذارید! خدا بگویم چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر شهروند!

-

*  5269---0913  و دباغ‌ زاده: طبق سنت الهی سرانجام شارون جنایتکار به آتش قهر الهی گرفتار شد و اکنون در انتظار جنایتکاران دیگر از جمله اوباما و همقطاران اش، اولاند و همراهان اش و نخست‌وزیر انگلیس و پادشاه آل سعود و اطرافیان اش در قعر جهنم لحظه‌ شماری می‌کند. هلاکت این جرثومهء فساد و جنایت را به عالم بشریت و خصوصاً مسلمین تبریک می‌گوییم.

فدوی این عریضه را بدلیل نقص فنی آن به جریان نمی اندازد. بین خودمان باشد آخر آدمی در آن سن و سال را که  ختنه نمی کنند، برادر5269-091  و دباغ‌ زاده!

 

* 0912-3250: به سرپرست محترم بنیاد شهید و ایثارگران اعلام کنید تا به جانبازان زیر 25درصد هم خدمات دهند مگر اینها جانباز نیستند؟

فدوی: مراتب توسط فدوی در اوقات نیمه شرعی، از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد.بعدالتحیه والسلام فرمودند:

نابرده رنج گنج میسر نمی شود

مزد آن گرفت جان برادر که شهید شد!

 

* بنی‌اسد: دولت تدبیر و امید در مهر ماه 92 اقدام به کسر 10 درصد از حقوق فرهنگیان نمود و با این کار امید فرهنگیان را در آغاز سال جدید ارج نهاد بایداز دولت تشکر کرد!

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسایشان رسید.در بازدم فرمودند قابلی نداشت، بقول عوام  any time   برادر بنی اسد!

 

*  2474---0912: به وندی شرمن آمریکایی باید گفت چرا از DNA خودشان یعنی آمریکایی‌ها نمی‌گوید که قتل و جنایت است. اساس و پایهء آمریکا با جنایت علیه سرخ‌پوستان شکل گرفته است.

فدوی: شما در سنجش با زنده یاد برادر احمدی نژاد که انگلستان را جزیره ای درآفریقا برآورد و اعلام فرمود، خدا را شکر اندکی با سواد ترید، برادر 2474---0912 !

 

* 5180---0935: این اصلاح‌طلبان چه کارهایی که نمی‌کنند. زمانی صدام را خالد بن ولید می‌ دانستند و درخواست کمک به او در برابر آمریکا در جنگ اشغال کویت سر دادند، زمانی شعار اسرائیلی- آمریکایی نه غزه، نه لبنان سر ‌دادند... و حالا نیز مخالفان تسلیم و سازش ذلیلانه در برابر آمریکا را خدمتگزاران آمریکا قلمداد می‌کنند و... عجب صبری خدا دارد.

فدوی: والله برادر 5180---0935 ، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ، فدوی از طریق معجزهء هزارهء سوم (زنده یاد احمدی نژاد - م) که همچنان با عوالم بالا  ارتباط دارد، چگونگی مراتب را از درگاه باریتعالی عزاسمه جویا شد؛ پاسخ چیزی در این حدود بود که صبر حضرت شان دیری ست که بپایان رسیده و چون اهل تبعیض بین بندگان نیست فلذا میزان تنفر ایشان بابت صدماتی که هر دو فرقهء ضاله (اصولگرا/اصلاح طلب- م) به دستگاه احدیت وارد می کنند، به یک میزان است، که فدوی از این بابت، افزون بر شرمنده، بی تقصیر نیز هست! برادر 5180---0935 

 

* محسنی: در میزگردهایی که در رسانه ملی در مورد بازار ارز و با حضور رئیس بانک مرکزی تشکیل شده بود، حضور افراد با کراوات واقعا جای تامل دارد. آیا شایسته است این افراد با این ظاهر در تلویزیون حاضر شوند؟

فدوی: به فدوی مربوط نیست ها، لکن عرض می کند که وقتی  صحبت "ارز" می شود، احوط آن است که یک چیزهائی را "درز" بگیرید، برادر محسنی!

 

*  8206---0912: درخیابان نصرت شرایط به گونه‌ای شده که مردم برای مراقبت از منازل خود از ترس سارقان، خودشان در این خیابان کشیک می‌دهند.....

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام  گفتند منظور ایشان هم همین بود که شما سرانجام خودکفا شوید یعنی خونتان پای خودتان باشد، که بحمدالله خودکفا شدید، برادر 8206---0912!

 

* 1925---0912: چرا پله برقی‌های اکثر پل‌‌های هوایی و برخی ایستگاه‌های مترو از جمله میدان امام حسین(ع) خاموش‌اند و یا مدت طولانی خراب؟ ما سالمندان باید چکار کنیم؟!

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند در فرض سؤال، به صاحب میدان(ع) ملتجی شوید، برادر سالمند!

 

*  نوروزی از لاهیجان: وقتی رئیس جمهور محترم هنرمند و هنرنما را یکی می‌داند، وقتی وزیر ارشاد در جشنواره عماریون شرکت نمی‌کند، وقتی آقای هاشمی شیفتهء رابطه با جنایتکاران سعودی و تنش ‌زدایی با آمریکا می‌شود، دغدغه‌های ما از انقلاب اسلامی دو چندان می‌شود که آقایان کجا بودند و به کجا می‌روند؟! دیگر کشورها از انقلاب ما الگو می‌گیرند و در درون انقلاب ریزش‌ها هم صورت می‌گیرد، اما به فضل خدا رویش‌ها جبران‌کننده است.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی، به سمع و نظر مبارک رسید. خیلی خوششان نیامد و در بازدم فرمودند اینانی که ردیف کردید که همه آخوند اند! و آخوند هم که بد نمی شود، برادر نوروزی؟

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

8 فوریة المُردد   سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه