خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

خمینی از آسمان نازل نشد

درویش رنجبر

چهارشنبه 30 بهمن ماه 1392 ـ 19 ماه فوريه  2014

خمینی از آسمان نازل نشد، او محصول دست کم 300 سال قدرت شیخ الاسلام‌های دربار صفوی، آخوند‌های زمان قاجار، شیخ فضل الله نوری و آیت الله کاشانی بود. او بر بستر تاریخ زاییدهٔ شد. حالا این اغلب فسیل شدگان 35 سال پیش می‌‌فرمایند هفت خواهران نفتی‌ و توطئه خارجی‌؟! خود شاه اولین معمار انقلاب بود. چه لزومی داشت مقالهء رشیدی مطلق نوشته شود؟ اگر آن «اعلیحضرت» دست کم کتاب انقراض سلسله صفویه و نهضت تنباکو را خوانده بود به ساواک نمی گفت بگذارید انجمن حجتیه فعالیت کند ولی‌ داریوش فروهر و بختیار را به زندان بياندازید. اگر خود را عقل کّل نمی دانست و از کارشناسان مشورت طلب می‌‌کرد نه خود را آواره می‌‌کرد و نه ملتی را این چنین خوار و ذلیل.

آنقدر خود را عقل کّل می‌‌دانست که وزیر بهداری اش حتا برای معدوم کردن سگ‌های ولگرد پایتخت از اعلیحضرت کسب تکلیف می‌‌کرد. خلعتبری (وزیر خارجه) فقط یک امر بر بود. وقتی‌ فرستادگان یا سفرای خارجی به دیدار شاه می‌‌رفتند این بیچاره تا کاخ آنها را همراهی می‌‌کرد و هنگام مذاکرات شاه با آن سفیر پشت در می‌‌نشست و وزیر خارجه بو نمی برد چه می‌‌گذرد. در اوج قدرت به اسد الله علم می‌‌گوید «هیچ کسی‌ حق دخالت در کار وزارت خارجه را ندارد. به برادر هویدا، سفیر "ما" در سازمان ملل، بگو تمامی گزارشات خود را مستقیم به من بفرستد و حق تلفن به برادر خودش (هویدای بدبخت - نخست وزیر مملکت) بدون اجازه من ندارد».

قدرت مطلقه جنون می‌‌آورد. شاه دچار جنون قدرت مطلق شده بود. این امر بر احوالات هر انسانی‌ (چه شاه و چه خمینی) صدق می‌‌کند. او بر اثر جنون قدرت، گلسرخی و کرامت الله دانشیان را تیر باران می‌‌کند و خمینی هم در سال 1367 هزار هزار تن را در زندان‌ها به دار می‌‌کشد. باید تکلیف امر شیطانی به نام «قدرت مطلقه» روشن شود وگرنه اگر ابراهیم، موسی، عیسا و محمد هم امروز بیایند و قدرت مطلقه را به دست گیرند حاصل کار آنها چیزی خواهد بود مثل حاصل کار شاه و خمینی.

آنچه در همین آمریکا محیطی‌ فراهم ساخته تا میلیون‌ها ایران آرزوی گرین کارت اینجا را داشته باشند اوتوبان‌ های پهن و مراکز خرید (مال) بزرگ نیست. تمامی بزرگی‌ این کشور نه در ناوگان‌های جنگی و ادوات فنی اش‌ نهفته و نه در زرق و برق‌های لاس وگاس اش. امروز چین هم ناوگان جنگی دارد به بزرگی‌ ناوگان آمریکا و شانگ‌هایش‌ هم چیزی کم از لاس وگاس ندارد. پس چرا ایرانی‌ها آرزوی رفتن به را چین ندارند؟

بسیار روشن است: در آمریکا تکلیف قدرت مطلقه را در 230 سال پیش روشن کردند. 4 پدر بزرگ آمریکا، از جمله جرج واشنگتن و جفرسون، چنان میخ را محکم کرده‌اند که هر 3 قوای حکومتی (کاخ سفید، کنگره و دادگاه عالی‌) به حیاط خلوت هم دید دارند. یعنی‌ اگرچه قدرت مطلقه در بین 3 قوه تقسیم شده اما، در همان زمان، مکانیزمی را در ميانه قرار داده اند که امروز اوباما می‌‌گوید اگر کنگره در شرایط فعلی تحریم جدیدی علیه ایران تصویب کند من آن را وتو خواهم کرد. این یعنی‌ دید داشتن به حیاط خلوت هم، نه اینکه مثل ما ملت بدبخت عقب مانده یک روز قبلهء عالم (ناصر الدین شاه) فرمان براند، بعد از او اعلیحضرت، و امروز هم تحفهء نوبری به نام ولی‌ فقیه.

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه