خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

رژيم اوکراین فرو ریخت، به همین سادگی!

دلسوز ايران

يکشنبه 4 اسفند ماه 1392 ـ 23 ماه فوريه  2014

رژيم اوکراین فرو ریخت، به همین سادگی؛ دست  نشاندهء پوتین و حافظ منافع روسیه گریخت. این جريان نشان می دهد که هر جا مردم در میدان باشند و امریکا و اروپا به پوتین روی خوش نشان ندهند رژیم دست نشاندهء روسیه دوام نمی آورد.

اگر در سوریه و مصر هم اوباما تعلل نمی کرد و مردم در صحنه می ماندند الان آنها هم قدرت را در دست داشتند. در این دو کشور نقش مارکسیست های روسی را البته نباید ندیده گرفت. آنها که مثل 28 مرداد 32 و اشغال سفارت و انقلاب فرهنگی 59 و کودتای 60 علیه دولت های ملی و لیبرال مصدق، بازرگان و بنی صدر و به نفع دیکتاتوری و عدم استقلال سیاسی (در برابر شوروی، نفت و گاز شمال) و آزادی های سیاسی، اجتماعی و بازار آزاد و برای کشاندن ایران به نظام های تک حزبی و دیکتاتوری فردی و خانوادگی و طبقاتی، به کار تخریب و ترور ذهنی و شخصیتی و فیزیکی دگر اندیشان و توهم پراکنی، کار بهار عربی را به جیره خواری روسیه کشاندند. پروفسور نقابدار آنها از کودتای نظامی ساخت روسیه (ناصری) به عنوان قیام ملی! سکولار! با وزنهء 24 میلیون! یاد کرد.

در ونزوئلا به زودی یا رویکرد شبیه روحانی را خواهیم دید و فاصله گرفتن از روسیه و مارکسیسم روسی را و یا سرنگونی رئیس جمهور متوهم سوسیالیستی سوت بلبلی اش را.

پایان پوتین و "اورآسیا" در افق سیاسی مشرق زمین و شرق اروپا از همین حالا قابل مشاهده است.

چپ های ایرانی ـ روسی ما متوهم اند.

آنها فکر می کردند با سانسور اخبار اوکراین و خبر قلابی ساختن برای ترکیه می توانند صورت مساله را پاک کنند و اوکراین را دون کیشو ت وار نجات دهند.

امروز وب سایت های آنها عزادارند و با پخش اخبار سنتی مارکسیستی روسی در مورد جوانان بی کار! (انگار در بلاروس و اوکراین و ونزوئلا و کوبا بی کار پيدا نمی شود) و ختنهء نورمن ویزدوم و دفاع از خاکریز دیگر روسیه، بلاروس!، انگشت توهم می جوند.

آنها نمی خواهند بپذيرند که جنگ سرد پایان یافته و امروز اقتصاد جهانی حرف اول و آخر را می زند. آویزان شدن به اسنودن و اسد و پوتین دردی از اقتصاد دوا نمی کند. دیدید که دون کیشو ت پوتین تا سنبه را پر زور دید همزبان با اوباما گفت که دولت دست نشاندهء او باید مفاد توافقی با مخالفین را اجرا کند! يعنی، به همن سادگی جا زد.

آنها دلالانی بیش نیستند که به منافع خودشان می اندیشند که اتفاقاً مربوط به همین اقتصاد جهانی است! اگر زمینه را فراهم ببینند جولان می دهند و ادای قهرمان در می آورند. اما اگر سنبه پر زور باشد جا می زند.

توهم

توهم

توهم

این است مشکل آنها که فقط با سیلی سخت واقعیت ها بیدار  می  شوند!

امروز نوبت اوکراین است

فردا را هم خواهیم دید...

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه

uuuu