بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

جمعه 16 اسفند ماه 1392 ـ  7 ماه مارچ 2014

 

با گرامیداشت روز جهانی زن

--------------------------------------

 

چماق سه رنگ!

همینطوری که نیست! حقوق بشر و دمکراسی اسلامی هم برای خودش آدابی دارد که فدوی اگر بخواهد در این مختصر بدان بپردازد، مثنوی هفتاد من کاغذ، به نرخ بازار آزاد می شود! فلذا، همینقدر عرض می کند که اینگونه نیست که بقول ضد انقلاب، بانوان خودمان که هیچ، حتا بانوان خاج پرست هم، هیچ آزادی و اختیاری ازخودشان نداشته، و ملک طلق مؤمنین کثرالله امثالهم باشند!.. از جمله اینکه در سایهء رأفت اسلامی، در انتخاب رنگ چماق، کاملاً ُمخیرند؛ که این البته، دست آورد کمی نیست!...

باری- نقل داستان کوتاه زیر اما، فدوی را از هرگونه پرچانگی بعدی در این باب معاف می کند. برای دستگرمی نخست به این پیش در آمد در دستگاه خیلی شور نگاه کنید:

«اما بنینو، وزیر امور خارجه ایتالیا، در سفر اخیرش به تهران به شدت اصرار داشت تا بدون حجاب وارد کشور شود که این موضوع با واکنش مقامات کشورمان مواجه شد»./ صراط نیوز

و در ادامهء داستان بنقل از همان منبع:

«اما هنگام نشستن هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایتالیا، وقتی مدیر تشریفات وزارت امور خارجه با سه روسری رنگین برای استقبال از وی وارد هواپیما می‌شود، او قبول نمی‌کند و می‌گوید که فقط بدون حجاب حاضر است وارد ایران شود.وقتی گفته می‌شود که طبق پروتکل باید عمل شود، وی پاسخ می دهد که چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به خاطر سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم. اصرار‌ها راه به جایی نمی‌برد و بالاخره مدیر کل تشریفات با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی تماس می‌گیرد و کسب تکلیف می‌کند و خواستار مکالمهء وی با وزیر امور خارجه ایتالیا می‌شود. ظریف ضمن اینکه حاضر به مکالمهء تلفنی نشده است می‌گوید: بگویید اگر نخواهید حجاب داشته باشید، نمی‌توانیم در تهران از شما پذیرایی کنیم و همهء قرارهای شما لغو می‌شود. وی با ناراحتی در داخل هواپیما ابتدا با ایتالیا تماس تلفنی برقرار می‌کند و بعد با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین می آید».

حسب شیوهء مرضیه اما، فدوی بین علما اختلافاتی بشرح زیر بقول برادران، کثرالله امثالهم، را رصد کرده است:

«تقاطع: تصویر تازه‌ای از “اما بنینو”، وزیر امور خارجه ایتالیا، در جریان سفر اخیرش به تهران در رسانه‌های ایتالیایی منتشر شده که نشان می‌دهد وی، بر خلاف ادعای شماری از رسانه‌های حامی حکومت در ایران، بدون “حجاب سر” از هواپیما پیاده شده و در فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال سفیر ایتالیا در ایران قرار گرفته است. وب ‌سایت ایتالیایی “نوتیزی جئوپولیتیچی”، روز پنج‌شنبه (30 ژانویه، 10 بهمن)، ضمن انتشار تصویری از خانم بنینو بدون حجاب در فرودگاه مهرآباد، نوشت که وی تا هتل نیز به همین شکل رفته و تنها در دیدار با مقامات جمهوری اسلامی، روسری بر سر داشته است.

دو بیتی

یکی از افتخارات ما این است

چماق ما هر که خورد گفت شیرین است!

نگو شیخ ما صاحب کرامت نیست،

کاینهم از معجزات نعلین است!

زیاده بیتی نیست. ..

به روایت برادران

به روایت خاج پرستان

 

چ مثل چماق!

فدوی نمی داند که اگر مظاهر بارز تهاجم، از تهاجم فنی- پزشکی گرقته- تا تهاجم فرهنگی ِ خاج پرستان، لعنة علیهم اجمعین (فیسبوک- اینترنت..) نبود، برادران برای تخلیهء احوالات مکتبی بد خیم خود چه می کردند؟! طُرفه اینکه مؤمنین، کثرالله امثالهم، ضمن سوء استفادهء بهینه! از دستاوردهای خاج پرستان، آنان را به ضرب چماق ُمدّه ظله، حتا از راه دور نیز ناگزیر به اجرای منویات مکتبی خود می کنند و اسمش را هم می گذارند احترام! ملاحظه کنید:

«احترام مانکن و مجری برزیلی به ایرانی های فوتبال دوست!» / تیتر آینده آنلاین/ بهارنیوز

باری فدوی اساس را بر این می گذارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب، مطلب پیشین او پیرامون   "فرناندا لیما" مجری مراسم قرعه کشی جام ‌جهانی فوتبال و معرکه ای که مؤمنین در باب آن  راه انداختند را بیاد داشته و وی را از تکرار آن بی نیاز می دانند. داستان اما به اجمال و اختصار این بود که آن بانوی خاج پرستان برزیلی در شب اجرا و اعلام نتایج، نه در تلویزیون امّ القرا بلکه در تلویزیون خاج پرستان، بعلت پوشش مألوف، در فیسبوک خود، بگونه ای وقیح و رکیک مورد حملهء لشکر جرّار مؤمنین واقع، و نتیجهء آن غزوه این شد که:

«فرناندا لیما مجری مراسم قرعه کشی جام‌جهانی، پس از حواشی(فحاشی- م) پیش آمده بعد از آن مراسم در خصوص نوع پوشش‌اش، در مراسم توپ طلا فوتبال اروپا در سال دو هزار و سيزده که شب گذشته برگزار شد با پوششی کاملاً متفاوت ظاهر شد!»/شفاف نیوز

زیاده چماقی نیست. ..

قبل از چماق

بعد از چماق

 

نوعی سماور

فدوی هرچه می خواهد دندان روی جگر گذاشته و از کنار برخی واژگانی که شدیداً در استخدام برادران است بی خیال بگذرد، نمی شود لکن!... بقول استاد سخن

بیت

هزار جهد بکردم که سرِّ عشق بپوشم

نبود بر سر آتش میسرم که نجوشم!

این واژگان، البته کم نسیتند و حضرات آیات همواره آن را عندالاقضا ساخته و پرداخته اند؛ از آن جمله  است: "خودجوش"! که فدوی هر وقت آن را می شنود، تمام بدنش جوش می زند! این واژهء گرامی، بر حسب ظاهر، ریشه در جائی ندارد لکن به گوهر، واژه ای عمیقاً دولتی ست و قدمت آن بعنوان یکی از جلوه های  بارز لمپنیزم، به سال های آغازین انقلاب شکوهمند برمی گردد(1):

 و حتا بسیار پیش از آن منتهی به روزگار مصدق گرامی نیز دیده می شود(2):

 روزگار فعلی هم گفتن ندارد که جای خود دارد:

«احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، گفته است که جمهوری اسلامی شعار 'مرگ بر آمریکا' را همزمان با مذاکره با ایالات متحده پیش می‌برد. در عین حال برخی خبرگزاری‌های ایرانی از نصب 'خودجوش' تابلوهای شهری ضدآمریکایی خبر می‌دهند»./ بی بی سی

«خبرگزاری تسنیم: نمازگزاران تهرانی پس از نماز جمعهء این هفته تهران به امامت آیت الله صدیقی و در اعتراض به سیاست‌های ضد ایرانی رئیس‌ جمهور آمریکا دست به راهپیمایی خودجوش زدند».

«تقدیر کمیته صیانت از منافع ایران از تظاهرات ضدآمریکا و خودجوش روز گذشته»./همانجا

«راهپیمائی خودجوش مردم تهران»./ مشرق

«تظاهرات خودجوش زنان بسیجی مقابل دفتر سازمان ملل»

«اسلام تایمز: ده‌ها مسافر فلسطینی ظهر روز یکشنبه به صورت خودجوش در گذرگاه مرزی رفح در اعتراض به تعطیلی این گذرگاه تظاهرات کردند».

«به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، شاهدان عینی گفتند که ده ها مسافر فلسطینی در بخش فلسطینی گذرگاه رفح به صورت خودجوش تظاهرات کرده و بازگشایی این گذرگاه را درخواست کردند».

«خبرگزاری فارس: مردم لبنان در محکومیت عملیات‌های تروریستی در سوریه و حمایت از "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در بیروت پایتخت لبنان تظاهرات خودجوش برگزار کردند».

زیاده عرضی نیست.   

-----------------------------------------------------------

(1)زهرا خانم

(2) سکینه قاسمی مشهور به "پری بلنده"

 

ترجیح

فدوی داشت به تیتر زیر و تصویر پیوست آن بشرح زیر نگاه می کرد:

«حیوان خطرناک اما زیبای دریاها»./ آفتاب- تیتر

والله برادر آفتاب، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... ما در جامعهء شکوهمند اسلامی خودمان، موجودات بسیار خطرناکی داریم که تازه زیبا هم نیستند!، فلذا فدوی همان بالائی را به آن بزرگواران، ترجیح می دهد!...

زیاده جسارت است.

 

توّهم

فدوی که خدا را شکر گیج خدائی هست، لکن برخی خبرهای دارالخرافه نیز او را گیج تر می کند؛ فی المثل، زیر تصویری که در پی می آید، مرقوم داشته اند:

«تصویر: عروس آیت الله جنتی»./آخرین نیوز

فدوی در این ارتباط شدیداً بقول عوام confused  است زیرا اگر عروس آیت الله پینوکیو (جنتی- م ) نفر وسط باشد که لامحاله اعدام است! مگر اینکه سمت راستی باشد که در این صورت واقعاً آن حضرت و فرزند گرامی را می برازد و بس!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 2660---0913: همیشه بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب و تعیین شعار سال، مسئولین امر در پیرامون آن شروع به سخن می‌کنند و پس از مدتی شعارها قاب گرفته و در اطاق کار نصب می‌شود ولی از اقدام عملی خبری نیست. انتظار می‌رود سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به سرنوشت شعارهای سال دچار نشود.

فدوی: والله برادربین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... از آنجا که معظم له علیرغم اختیارات ابدی و ازلی، به احدی جوابگو نیست؛ فلذا ملت هم در ارتباط بافرمایشات ایشان جوابگو نیست!؛ و نیز باز هم بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، علت این که آن فرمایشات به قاب منتقل می شوند آنست که اوامر معظم له به اذن الهی، هیچکدام قابلیت اجرائی ندارند؛ از فدوی نشنیده بگیرید برادر 2660---0913!

 

* 7028---0939: اگر دولتمردان ما می‌خواهند نزد ملت رو سفید باشند باید سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را نصب العین خود قرار دهند تا فریب آمریکای جهانخوار را نخورند.

فدوی: معظم له در مبال معطر بودند، فلذا عریضهء شما به عملهء بیت تحویل شد؛ بعد التحیه والسلام، دو بامبی به ملاج فدوی کوبیدند که مگر شما کورید و وضعیت ملک و ملت را در اثر نصب العین قراردادن فرمایشات مقام معظم رهبری ضاعف الله اشراقه نمی بیند،؟ خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر 7028---0939!

 

* 8110---0939: دلیل گران شدن 50 درصدی بلیت قطار چیست؟ درخواست داریم روزنامه‌ها در این موضوع ورود پیدا کنند و بی‌تفاوت نباشند.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛  پس از دود کردن چند صد صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص)  فرمودند علت آنست که تند تر می روند، برادر 8110---0939!

 

* 8839---0912: شکایت از بیمه دی را به کجا ببرم که ده ماه بیمه عمر مادرم را که مادر شهید نیز است نمی‌پردازد. از طرفی خودم هم رزمنده جانباز هستم. با این وصف به درخواستم رسیدگی نمی‌کنند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام  فرمودند که احوط آنست که خود مادر شهید بشود، برادر  8839---0912!

 

* 5712---0912: نیروی انتظامی و برخی از مسئولان بدحجابی را به گردن خانواده‌ها می‌اندازند. من یک خانم چادری هستم. برای خرید مانتو به بازار رفتم متاسفانه در تمام فروشگاهها یا مانتو‌ها آستین‌های سه ربع دارد یا دکمه ندارد. ضمنا شلوارها همه تنگ شده و یا به صورت ساپورت درآمده است. این مشکل از تولیدی‌ها و طراحان لباس است. باید جلوی این کار گرفته شود.

فدوی: فدوی نه اینکه عریضهء شما را به جریان نیندازد، لکن در حاشیه عرض می کند که دمکراسی اسلامی هم حد و حدودی دارد و نا محدود نیست؛ بنظر می رسد که شما کارتان از رژیم گرفتن گذشته؛ فلذا به خاطر صرفه جوئی در وقت، به تراشکاری بروید، شلوارها اندازه تان می شود، خواهر 5712---0912!

 

* 2 3351---0916: به مناسبت سالروز شهادت پنجمین ستاره آسمان امامت توجه شما را به حدیثی از آن حضرت جلب می‌کنم. حضرت امام محمد‌باقر(ع) می‌فرمایند: اگر امام و حجت خدا لحظه‌ای از روی زمین برداشته شود زمین اهل خود را می‌بلعد همان‌طوری که دریا چیزهای خود را در خود متلاطم و آشفته می‌سازد. (اصول کافی ج 1 ص 179 ح1)

فدوی: حالا بین خودمان باشد،گوش ضد انقلاب کر، آخر یک فنجان قهوه که دیگر اصول نمی خواهد (اصول کافی)! چه خبرتان است که اینهمه گرد و خاک راه انداخته اید برادر 2 3351---0916؟!

 

* 6857---0912: علاقه زیادی به دیدن برنامه «سمت خدا» دارم. مدتی است که پخش این برنامه در شب و صبح روز بعد قطع شده از مسئولین رسانه ملی کشور درخواست داریم مساعدت کنند این برنامه آموزنده در ساعات ذکر شده مجددا روی آنتن برود.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد فرمودند گرفتارند، فلذا تنبلی را کنار گذاشته، خودتان به سمت خدا بروید، برادر6857---0912!

 

* عباد – اهواز: تاکید چندین بارهء رهبر معظم انقلاب مبنی بر فصل الخطاب بودن وصیت‌نامه سیاسی - الهی حضرت امام در چندین ماه اخیر نشانه تیزبینی معظم‌له و رصد لغزش‌های موجود در برخی از جریانات داخلی دارد که نمونه بارز انحرافات را در سخنان برخی افراد در خصوص حذف شعار مرگ بر آمریکا و عدم جنگ با اسرائیل غاصب می‌توان دید. خداوند را به خاطر داشتن این رهبر بصیر شکر می‌گوییم.

فدوی: بقول عوام me too برادر عباد، ضمناً تعارف نفرمائید هر چه را خواستید، بشرطی که مصدر باب تفعیل باشد، به القاب معظم له اضافه کنید، ثواب دارد،برادر عباد!

 

* 8024---0912: مسئولین نیروی انتظامی سری به فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) بزنند تا از نزدیک شاهد و ناظر بد‌حجابی بعضی از خانم‌ها باشند.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. بعدالتحیه والسلام فرمودند ّ"بعضی" دلالت بر تعداد بسیار اندک می کند؛فلذا برای نیروی انتظامی صرف نمی کند که بخاطر تعداد اندکی بد حجاب، به فرودگاه حضرت امام(ل) لشکرکشی کند. بر این اساس، به آن تعداد اندک بگویید که مانند مردم شیراز که ماهواره ها شان را زیر تانک برادران گذاشتند، خودشان به زبان خوش، خودشان را نیروی انتظامی معرفی کنند تا بقول عوام live، تعزیر شوند برادر8024---0912

 

* علیمردانی: آقای نجفی رئیس سازمان گردشگری در آخرین اظهارات خود گفته قلیان کشیدن پدر و مادر و فرزندان در دور هم هیچ اشکالی ندارد. تصور بفرمایید چنین فردی با داشتن این دیدگاه اگر وزیر آموزش و پرورش می‌شد چه مصیبتی بر سر دانش‌آموزان می‌آمد. در این صورت سر هر کلاس معلم‌ها به عنوان پدر و مادران معنوی با دانش‌آموزان قلیان می‌کشیدند!

* رضا محمودیان: اینکه آقای نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی پک زدن بر قلیان را برای خود و خانواده‌اش جایز دانسته، دنبال چه چیزی است؟ آیا این طور بی‌پروا در مورد قلیان کشیدن جوانان دختران و پسران به همراه خانواده‌ها صحبت کردن از رئیس میراث فرهنگی جایز است؟

فدوی: فدوی بعلت ضیق وقت، هر دو عریضه را در شرایطی که بعلت مزمزهء نرمش قهرمانه، چندان هم سرحال نبودند، به شرف عرض فصل الخطاب رساند. برای ختم غائله، دستور فرمودند که برادر نجفی به ریاست  دخانیات منصوب شوند، برادر علی(ع)مردانی!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

1 مارچ المُتعجب سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه