بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 26 اسفند ماه 1392 ـ  17 ماه مارچ 2014

 

با آرزوی بهروزی و پیروزی برای همگان، در نوروزی که در چند قدمی ست

*******************

معرکه گیری

عجیب است!؛ هرچه مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، می کوشد که نرمش قهرمانانه، و نيز توابع و عوارض آن را، عندالاقضاء، تبیین و بیاد لشکر جرّار مؤمنین، کثرالله امثالهم، بیاورد، پنداری نمی شود لکن!، و امّت انگار شدیداً زنجیر پاره کرده و حتا ممکن است، در سرازیری، معظم له را هم زیر کند!..

باری؛ بموجب خبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، خواهر خاج پرست کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیهء اروپا، با دیدار خود با برخی از قربانیان عملیات خدا پسندانهء برادران، از جمله گوهر عشقی، مادر وبلاک نویس مقتول ستار بهشتی، و نیز نرگس محمد(ص)ی، فعال حقوق بشر، در سفر اخیر خود به  ُامّ القراء، شدیداً آب در خوابگه مؤمنین، کثرالله امثالهم، ریخته است!

به برخی از امواج حاصله نگاه کنید:

« آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، بروز برخی رفتارها در سفر اخیر هیئت اروپایی به تهران را خلاف عرف دیپلماتیک دانست و گفت: تماس با برخی فتنه‌گران در سفر اخیر و اظهار نظرهای بعد از این سفر دهن‌ کجی به نظام بود». /تسنیم

برادر علی(ع) لاریجانی نيز، با آنکه مانند اخوی می داند که حتا مگس هم بی اذن مقام معظم رهبری، اعلی اللّه مقامه الشّریف، در جامعهء شکوهمند اسلامی نمی پرد، این ملاقات را «دزدانه و دون شأن اتحادیه اروپا دانست

 و البته:

«حمید رسایی٬ نمایندهء محافظه‌کار مجلس، دولت حسن روحانی را دولتی "تحقیر شده" نامید و گفت "بدون تردید" دیدار کاترین اشتون با شماری از فعالان حقوق زن "با اطلاع و هماهنگی" طرف ایرانی صورت پذیرفته است»./ دیگربان

[فدوی، همین جا و تا یادش نرفته، بگوید که آخر این چه فرمایش مهملی ست؟ دولت برادر حسن(ع) روحانی، رئیس آبدارخانهء جدید بیت، همان دولت برادر احمدی نژاد، رئیس آبدارخانهء پیشین بیت، است فلذا "تحقیر" نشده، بلکه فقط به اذن اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، ادامه الله وجوده، قدری "تعمیر" شده است که فی الواقع شدیداً از یک جنس و هر دو مصدر باب تفعیل اند، برادر رسایی!]

و اما از نمایندگان مادّهء حکومت در مجلس هم بشنوید، که قدرت خدا همواره با تمام قوا مواضع مخالف زنان ایرانی را داشته، انصافاً از عهده نیز بخوبی برآمده، و در اين معرکه نیز، بشرح زیر، از نمایندگان َنر حکومت در مجلس، عقب نمانده اند:

 

«فاطمه (س) رهبر، رئیس فراکسیون زنان و خانوادهء مجلس شورای اسلامی، در نامه ای به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: این انتظار بجا و سنجیده ای بود که به دانشگاه ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و اقتصادی زنان و دختران متعهد و توانمند ایرانی که به فعالیت مشغول هستند، هم سری می زدید. ملاقات های غیر رسمی شما با برخی افراد به بهانه نقض حقوق بشر در ایران در حالی صورت گرفت که افراد ملاقات شونده به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به حبس تعزیزی محکوم شده و در دادگاه تجدید نظر حکم ایشان به شش سال کاهش یافت و به دلیل بیماری، محکوم با قرار وثیقه، اجازهء مرخصی و درمان خارج از زندان دریافت نمود. سخنگوی شما اعلام نمود دیدارها با به اصطلاح مدافعان حقوق بشر به مناسبت روز جهانی زن صورت گرفته بود، بهتر است بدانید که 35 سال است که در ایران اسلامی روز زن روز میلاد دختر گرامی پیامبر اسلام(ص) می باشد. امیدواریم در سفر بعدی خود به ایران با مطالعهء دقیق تر به جای روز 8 مارس تاریخ سفر خود را با روز میلاد پر برکت حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف نمایید تا شور و نشاط زنان و دختران مسلمان ایرانی را در این روز مشاهده نمایید!»

فدوی، برای جوری جنس، دو سه فقره هم از پیاده نظام برادر حسین(ع)شریعتمداری- که سر بریده می دارد دوست- نقل می کند:

«خلخالی و علی مردانی: آیا این دولت حساب و کتاب ندارد که هر بیگانه‌ای سرش را پایین می‌اندازد و با یکی از فتنه‌گران در داخل کشور ملاقات می‌کند؟ ‌آیا دهن‌کجی به قانون و مسئولین کشور از این بدتر می‌شود؟ چرا مسئولان وزارت امور خارجه اشرافی بر برنامه سفر اشتون نداشته‌اند؟»

«ملیحهء مهین فرهنگی: چه ضرورتی داشت که عروسک  اروپایی، اشتون، به کشورمان سفر کند و این همه ریخت‌و پاش و دیدار داشته باشد. اصلاً وی چه کاره است؟ مگر تصمیم‌ گیرندهء اصلی کدخدا نیست؟ شاید هم به جهت پشتیبانی از فتنه‌گران به کشور آمده است، همچنان که در اوکراین وارد شد. چه کسی مسئول دیدار وی با برخی از فتنه‌گران است؟»

و از منابع خبری برونمرزی:

«صدای آلمان: مهدی(عج) کوچک ‌زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اعتراض به دیدار کاترین اشتون با فعالان زن، مسئول سیاست خارجهء اتحادیهء اروپا را "عجوزه" نامید! براساس این گزارش، كوچك‌زاده، به رغم آرامش و متانت وزير اطلاعات، باز هم با فرياد ادامه می‌دهد: "اين جمهوری اسلامی نيست. همين كارها را كرديم كه هاشمی رفسنجانی می‌گويد دولت نامشروع. بايد به هاشمی بگويم نامشروع تو هستی و تمام كس و كارت. به قرآن كودتا شده و انقلاب به خطر افتاده است»!

و نیز:

«رادیو فرانسه: رئیس قوه قضائیه روز گذشته اظهار نظر کرد که اگر وزارت خارجه از دیدار اشتون با فتنه گران اطلاع داشته باشد یک مصیبت است و اگر اطلاع نداشته باشد مصیبت بزرگتری است»!

و اما فتو شاپکاران اسلامی هم که در فقرهء پیشین، مهارت خود را در کار کردن روی سر و سینهء خواهر خاج پرست، کاترین اشتون، به وجه زیر بمنصّهء ظهور رسانده بودند:

 

خود را به معرکه رسانده و، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)، برای مصّور کردن معرکه، با استفادهء بهینه از ابزار تهاجم فرهنگی، مادر وبلاک نویس مقتول ستار را، از عکس دیدار اشتون، بعون الله و با یک قیام و قعود، قیچی فرمودند!:

«سايت تابناک: دیدار کاترین اشتون با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی این روزها سروصدای فراوانی در رسانه‌ها به‌پا کرده است. در این میان روزنامه جوان در نسخهء امروز در گزارشی که به این موضوع اشاره کرد بود تصویر مادر ستار بهشتی را از عکس دیدار حذف کرد».

قبل از عمل

بعد از عمل

در این مرحله از معرکه گیری، جای نیروهای خودجوش دولتی، البته شدیداً خالی بود، که آن نیز (که مدتی نایاب بود) بحمدالله والمنة رسید، و آن بزرگواران هم که نسب شان با 5 واسطه به «آل ساندیس»، سلام الله علیهم اجمعین، می رسد شیهه کشان از آشیانه بیرون آمده و مقابل سفارت اطریش در تهران سابق را، به طرفة العینی به حسینـ (ع) ـنیه  تبدیل کردند!:

باری- هنوز و همچنان می شود از اینگونه امواج که در منابع خبری گوناگون آمده است نقل کرد که فدوی، بمنظور احتراز از اطالهء کلام، بهمین میزان بسنده کرده، و بعنوان حسن ختام، نظر یکی دو تن از کاربران سایت پارسینه را در همین مورد، در پی می آورد:

* کاربر شماره يک: مشکلش چیه؟ مسیولین ایرانی که هیچ کدوم به دیدن این مادر نمیرن. حالا یه نفر پیدا شده و به دیدن این خانم عزادار رفته چه اشکالی داره؟

* کاربر شماره دو: يعني واقعا نميدوني مشكلش چيه؟ اصلاً كاري به هويت اون شخص ندارم، ولي همين كار اين اشتون باعث اختلاف بين مجلس و دولت ميشه! و اين يعني باز هم درگيري و عقب افتادن كارهاي ديگر اين مملكت».

فدوی نمی داند که چرا نظر برادرکاربر شماره 2، او را بیاد رباعی زیر از آن بزرگوار انداخت

آنجا که فرمود:

طبع ام به نماز و روزه چون مایل شد

گفتم که مراد ُکلی ام حاصل شد

افسوس که این وضو به بادی  بشکست!

و آن روزه به نیم جرعه می باطل شد!

زیاده جسارت است...

14 مارچ 14

 

حدس قریب به یقین

فدوی هم سرانجام لجبازی را کنار گذاشت و، بلاتشبیه، مانند آن بزرگوار، بوجهی کلاسیک پذیرفت که:

بیت

تا بدانجا رسيد دانش من

که بدانم همي که نادانم!

و اگر بوجه مدرن (نیمائی)  خواسته باشد بگوید، بقول آن شاعر ضد انقلاب، فدوی هنوز هم نمی داند که:

زخم خنجر،

چه کم ازحضرت رهبر دارد؟!

و چرا در قفس هیچکسی، رهبر نیست؟!

باری- فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، به اين تیتر برخورد: «سمفونی سرفه در اهواز ادامه دارد!» (1)

همانطور که خوانندگان محترم ضد انقلاب ملاحظه می کنند، خبر مزبور در مورد رهبر ارکستر ساکت است. نظر به اینکه مقام معظم رهبری،  ضاعف الله اشراقه، در وطن سابق فعال مایشاع و مسؤل مستقیم خیر و شرّ (2) هر جنبنده ای در جامعهء شکوهمند اسلامی ست، فلذا رهبر سمفونی فوق هم باید  به ضرس قاطع، معظم له باشد!..

زیاده جسارت است..

------------------------------------------------------

(1) دنبالهء خبر بنقل از همان منبع: «باز حال اهالی کارون و اروند رود خوب نیست، در بيست روز گذشته تنها در اهواز بیش از نوزده هزار نفر دچار حمله های ناگهانی تنفسی شدند و کارشان به بیمارستان کشیده شد». /الف

(2) توضیح اضافه: "خیر و شرّ " بمثابهء دو قلوهای بهم چسبیده اند، شوربختانه جراحی دکتر فدوی در این بقول عوام Case  قدری ضعیف بود و نتوانست آنها را از هم جدا کند؛ و گرنه کیست که نداند معظم له، خیر ندارد!

 

مصاحبه ای دیگر

سال ها پیش از این، آنگاه که فدوی در غربت ممالک محروسهء یوروپ بود، مصاحبهء بسیار مفصلی با یک سگ آلمانی انجام داد!(1) فلدا هیچ استبعادی ندارد که وی بعنوان کمک معاش، همین کار را در وطن سوم خود، که ممالک محروسهء امریک باشد هم انجام دهد! بله دیگر، از قدیم هم گفته اند که دارندگی ست و برازندگی!؛ به هر روی واقعیت این است که فدوی فرزند زمان خویش است و در عصر ارتباطات، از خوانندگان محترم ضد انقلاب، یک زبان بیشتر بلد است که همانا، زبان حیوانات است، که البته دوستان هم در این سال ها، به این بقول عوام Ability او کم و بیش پی برده اند!... باری فدوی در مرور خبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، به خبرآشنائی به شرح زیر برخورد:

«به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران: طی چند روز گذشته یک قلاده شیر و یک قلاده گرگ از منازل مسکونی در تهران و شهریار کشف شده است اما محیط زیست در این خصوص سکوت کرده»! /الف

 

ناگفته پیداست که فدوی، علت سکوت ادارهء محیط زیست را می داند و آن چیزی نیست جز ندانستن زبان آن زبان بسته گان!

باری، بر اساس آنچه که پیش تر گفته آمد، فدوی شال و کلاه کرده و خود را به محل اختفای آن حیوانات رساند؛ تا فدوی را دیدند، فوراً بجا آوردند؛ خوش و بشی کردیم و در پایان این دیدار دوستانه، فدوی سبب اختفای آنان را جویا و معلوم اش شد که آن زبان بسته گان از ترس گشت های جور واجور برادران، به این منازل، در واقع، پناهنده شده اند!...

فدوی سعی کرد که به ایشان حالی کند که خوراک آن مبادی در حوزهء نرم افزار، منحصراً حجاب(2)- چکمه ـ  شلوار جین- زیبائی ـ آرایش و رنگ های شاد و جز آن است، و درعرصهء سخت افزار، دیش و رسیور و از این قبیل؛ که هیچکدام شان به آنان مربوط نمی شود.

زبان بسته گان هیچ جور زیر بار نمی رفتند و اصرار داشتند که عملیات ایذائی نیروی محترم انتظامی و توابع، ایدهم الله تعالی، محدود و منحصر به عرایض فدوی نیست و موارد دیگری هم هست که وی از آن بی اطلاع است!

بدیهی ست که قدری به  فدوی برخورد و نمونه خواست. گفتند شنیده اند که برادران در به در بدنبال شیطان پرستانی هستند که سه تا تخم دارند!..

فدوی گفت: حتا اگر چنین باشد، باز هم به آنان مربوط نمی شود، زیرا آنان دو تخم بیشتر ندارند.

گفتند: آخر مشکل اینجاست که برادران اول می ُبرند، بعد می شمرند!...

فدوی بسیار کوشید که آن زبان بسته گان را یک جوری حالی و از خر شیطان بزرگ پیاده کند، نشد. لکن، آنها برای خروج از مخفی گاه و فرار به جنگل، از  فدوی تأمین جانی خواستند که فدوی نداشت..

------------------------------------

(1)  تنفس ممنوع - گزیده ای از طنزهای سیاسی - حمیدرضا رحیمی چاپ دوم صص 342 تا 361

(2) ضد انقلاب حواس اش پرت نشود؛ داخل یا خارج از ماشین اش دیگر فرقی نمی کند و بفتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، یک حکم دارد – م

 

ضعف تألیف

فدوی نخست نمی دانست برای تیتر مطلب یا خبری که در پی می آید «ضعف تألیف» را برگزیند  یا «ضعف تصویر» را؛ فلذا  "هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند"!

تلنا نوشته است: «این عکس هنری مربوط به سایت پیوندها می باشد که اغلب در زمان بازدید صفحات اینترنتی و گاهی نیز بطور خودکار بدون درج وب گاه های فیلتر شده رویت می شود. تارنمای مذکور بعد از بلاگفا بالاترین رتبه در بین سایت های ایرانی از نگاه سایت معروف الکسا دارد»./آفتاب

خوانندگان محترم ضد انقلاب، یکوقت منتظر شاهکاری نباشند، منظور منبع خبر، تصویر مستعمل زیر است:

آنچه اما ذهنیت ویراستار پیشهء فدوی برنتافت، تیتر خبر و مضمون عکس مربوطه است که وی کوچکترین ربطی با ایران را در آن نیافت.

نخست به تیتر خبر بنقل از همان مأخذ نگاه کنید: «عکس ایرانی که پر بیننده ترین عکس جهان شد!»

فدوی از اینکه تصویر مذکور بینندهء زیادی داشته باشد، مشکلی ندارد، زیرا می داند که آن زبان بسته گان، هر چه به این عکس خیره شده اند، چیزی جز اینکه شما هم ملاحظه می کنید، در نیافته اند! فلذا از دیگران استمداد طلبیده اند، بلکه آنان چیزی دستگیر شان بشود!..

می گویند یک تابلوی سیاه بر دیواری آویخته بودند و بازدید کنندگان این تابلو نیز، به سرنوشت بازدید کنندگان عکس بالا گرفتار آمده بودند که سرانجام یکی جرأت بخرج داده و از حضرت استادی پرسید که این چیست بزرگوار؟ ايشان با اندکی تأمل فرمود که این یک گربهء سیاه است که دارد در تاریکی راه می رود!...

بقول آن عزیز از دست رفته، حالا حکایت ماست...

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره:

فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* پوتین: در اوکراین کودتا شده، دخالت نظامی حق ماست! /کیهان

تحشیهء فدوی: می بينيد که از روی دست برادر احمدی نژاد(ره) که می گفت" انرژی هسته ای حق مسلم ماست"، نوشته است.

 

* 24 سال انتظار برای ساخت بیمارستان کافی نیست؟ / ایرنا- تیتر

تحشیهء فدوی: بعرض رسید؛ بعدالتحیه و السلام  فرمود: بسمه تعالی – نع!

 

* مسلمانان میانمار در رنج/ ایرنا

تحشیهء فدوی: خوب شد گفتی ها، اتفاقاً مسلمانان ایران سابق هم در رنج اند، برادر ایرنا!

 

* آیت الله محمد(ص) رضا (ع) مهدوی(عج)  کنی، رئيس مجلس خبرگان رهبری ایران می‌گوید که آلبرت انیشین، دانشمند و فیزیکدان یهودی آلمانی، مسلمان شیعه شده بود! / العربیه

تحشیهء فدوی: نمی شود لکن!.، زیرا انسان یا باید مسلمان شیعه باشد، و یا انیشین!، در غیر این صورت، مع الاسف، قضيهء مانعة الجمع است!

 

* حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران، گفت جامعه ایران “بی‌ادب” شده است./ سایت رادیو زمانه

تحشیهء فدوی: ممنون که کلکسیون اهانت به مردم ایران سابق را تکمیل کردید، برادر حسن(ع) یادگار امام(ل)!

 

* تهران و اروپا به هم نزدیک می شوند! سفر اشتون نقطهء عطفی در روابط با جمهوری اسلامی ایران / دیپلماسی ایرانی

تحشیهء فدوی: پس این معرکه ای که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، در باب سفر آن ضعیفهء خاج پرست (خواهر کاترین اشتون) گرفته اند از چه بابت است!؟

 

* عماد افروغ٬ نماینده پیشین مجلس: افراد زیادی به اسم رهبر و اسلام نان می خورند / دیگربان

تحشیهء فدوی: بقیه شلاق می خورند، خب این به آن در، برادر افروغ!

 

* خاتمی: روحانی ‌گفت به مراسم ‌ماندلا برو اما نگذاشتند!/ دیپلماسی ایرانی

تحشیهء فدوی: فدوی که شوربختانه، افزون بر ویزا، وقت هم ندارد، فلذا یکی برود و بجایش یک بستنی برای برادر محمد(ص) خاتمی بخرد و قال قضیه را بکند!

 

* احمد توکلی٬ نمایندهء مجلس می‌گوید جمهوری اسلامی مبتلا به «فساد سیستماتیک» شده٬ به طوری که نهاد‌های مسئول مبارزه با فساد نیز به درجاتی از فساد مبتلا شده‌اند!/ دیگربان

تحشیهء فدوی: فدوی بعکس شما هیچ حیرت نمی کند زیرا "از حوزه برون همان تراود که در اوست برادر  توکلی!

 

* آینده آنلاین: ایران به زودی می تواند لس آنجلس را بزند! نخست وزیر اسرائیل در ادامه سیاست ایران هراسی خود، مدعی شد ایران به زودی خواهد توانست لس آنجلس آمریکا را مورد هدف موشک های بالستیک قرار بدهد! /آینده آنلاین

تحشیهء فدوی: منظور البته برادر حسین (ع) اوباما نیست، بلکه ضد انقلابیون مقیم لس آنجلس است!

 

* استخدام گربه برای سرقت از مغازه ها! /آفتاب

تحشیهء فدوی: بیگمان از نوع گربهء مرتضا علی(ع) ست!

 

* حجت الاسلام محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد: مسؤلان با گران کردن اجناس جیب مردم را خالی نکنند./ انتخاب

تحشیهء فدوی: کار مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، اساساً "خالی کردن" است؛ و برای آن بزرگواران جیب یا کلهء مردم هم فرق نمی کند!

 

* چه کسی خواست احمدی نژاد را برباید؟ انتخاب- تیتر

تحشیهء فدوی: هرکس بوده بیگمان عقل اش پارسنگ بر می داشته!

 

* آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: امیدواریم سر تیم مذاکره‌ کننده کلاه نرود /افکار نیوز

تحشیهء فدوی: آخر این چه فرمایشی ست؟ کسی که عمامه دارد، کلاه سرش  نمی رود که (ایهام را می بینید؟)!

 

* اعتراض علی(ع) لاریجانی به نسل کشی مسلمانان در آفریقای مرکزی. / اعتذال- تیتر

تحشیهء فدوی: فدوی هم به شما تأسی کرده و همین اعتراض را در باب ایران می کند، برادر علی(ع) لاریجانی!

 

* روزنامه نیویورک تایمز سه‌شنبه پس از 161 سال غلط املایی خود را در مطلبی مربوط به سالومن نورثاپ تصحیح کرد./ اعتدال

تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای داشتی برادر نیویورک تایمز؟

 

* چرا غرب در اوکراین توانست اما در سوریه نتوانست؟!/ کیهان دارالخرافه- خبر ویژه

تحشیهء فدوی: بعلت لولهء ارز فشار قوی ای که مقام معظم رهبری، اعلی الله مقامه، از جیب ملت یک لا قبا به سوریه کشیده است!

 

* مرتضی قیدر، مسوول خانه خیرین رباط کریم: به همه (در رباط کریم) گفته ام که می توانم معضل بیکاری را ریشه کن کنم اما هیچ کس من را صدا نکرد که حداقل توی گوشم بزند». /ایرنا

تحشیهء فدوی: مراتب بعرض رسید؛ فرمودند که در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، "کشیده " هم صف دارد و هنوز نوبت تان نشده بود؛ اگر عجله دارید، تشریف بیاورید، فدوی خارج از نوبت، قصور برادران را جبران می کند، برادر قیدر!

 

* فائزه هاشمی: قبل از انقلاب، زنان وضعیت بهتری داشتند! /افکار نیوز

تحشیهء فدوی: از کرامات شیخ ما این است / شلاق را  خورد و گفت شیرین است!

 

* برخی نمایندگان بجای نمایندگان غایب رأی می دهند!/ اعتدال- تیتر

تحشیهء فدوی: غایب و حاضر ندارد، خب مردگان هم، به اسناد خبری که در پی می آيد، دارند یارانه می گیرند! «پرداخت یارانه به 500 هزار متوفی در ایران» / همانجا

 

* رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقص جدی کشور در حوزهء اقتصاد است و با وجود همهء تلاش‌هائی که در زیربناها و ارسال امکانات به شهرها و روستاها انجام شده اما چرخهء اقتصاد هنوز قوی نیست.

تحشیهء فدوی: در دیگ اسلامی باز است،حیای گربهء اسلامی چه می شود؟دیگر قرار نبود که حرف روی حرف مقتدای خود حضرت امام(ل) بیاورید که فرمود: اقتصاد مال خره، برادر علی(ع) لاریجانی!

 

* رئیس‌جمهور: سال بعد گرانی را کنترل می‌کنیم!/ قدس

تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای دارید، برادر روحانی؟

 

* حسن روحانی امروز به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران گفت: "دلم می‌خواهد به شما بگویم که به جای پزشک، حکیم تربیت کنیم. /بی بی سی

تحشیهء فدوی: حرف حساب جواب ندارد؛ مملکتی که افزون بر اینکه صاحب اش غایب است، متولیان آن از صدر تا ذیل نیز آخونداند، پزشک اش هم باید حکیم باشد دیگر!

 

* تصادف هواپیما با خودرو در یزد! / انتخاب- تیتر

تحشیهء فدوی: همین که پرتقال فروش را پیدا کنید، یعنی معلوم کنيد که هواپیما روی زمین بوده و یا خودرو در آسمان، فدوی مطلب دستگیرش می شود!

 

* حجت الاسلام مهدی(عج) طائب: روی پیشانی روحانی نوشته شده «هذا رجل المعامله»*! /انتخاب- تیتر

تحشیهء فدوی: لطفاً لغزش تایپی «رجل المعامله» را به «رجل المذاکره» اصلاح بفرمایید، اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)

 

* رهبر جمهوری اسلامی اجازه داد "مدلینگ" با ضوابط شرعی و مقررات اسلامی. /روز آنلاین

تحشیهء فدوی: بی خود می گفتند که شتر سواری دولا دولا نمی شود!

 

* محسن رضایی: پهباد می سازیم ولی در ساخت وسایل ابتدایی کشاورزی عقب هستیم! /آفتاب

تحشیهء فدوی: آخر با وسائل پیشرفتهء کشاورزی که نمی شود به جنگ استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل رفت!؛ این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدید، برادر رضائی؟!

 

* آیت الله خامنه ای: عده ای در داخل چهره آمریکا را "بزک" می کنند. / العربیه

تحشیهء فدوی: مقام معظم رهبری، انارالله برهانه، یک جورهائی پا توی نعلین فدوی کرده، لکن فدوی نمی گوید   "زیباست، دگر حاجت مشاطه ندارد"، تا معظم له در خماری بماند!

 

* چرا به ایرانی‌ها سخت ویزا می‌دهند؟ / الف – تیتر

تحشیهء فدوی: سخت نمی دهند، اصلاً نمی دهند! اصلاً به فدوی چه، از معظم له بپرسید!

 

* بگزارش آژانس خبری کردپا، شهرزاد نقدی دختر ورزشکار ُکرد، ساکن شهر سقز، از سوی

مسؤلین تکواندو مجبور به تراشیدن موی سر برای کاهش اضافه وزن شد!

تحشیهء فدوی: این شاید نزدیکترین مثال برای ربط بین "گودرز" و "شقایق " ( جمع شقیقه- م) باشد!

زیاده تحشیه ای نیست..

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید  شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

 

* خارج از نوبت: فدوی همینطور که داشت عریضه های مؤمنین را بر می رسید تا در شرفیابی اخیر که همین پنجشنبه گذشته باشد بعرض برساند، به دو عریضه ای که در پی می آیند نیز برخورد:

 

*9980---0916: بالغ بر 150 خانوار در بلوار اصلی شهر پاکدشت استان تهران (بلوار خرمشهر) فاقد نعمت خدادادی گاز شهری هستند، از مسئولین محترم تقاضای رسیدگی دارم.

* 7642---0919:پمپ گاز شهرستان پاکدشت چند ماهی است که تعطیل است و کار نمی‌کند از مسئولین درخواست رسیدگی دارم.

فدوی هر دو عریضهء فوق را، بدلیل تشابه موضوع، در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رساند. سر ِ همه جای فدوی از هوش سرشار و سرعت انتقال معظم له، شدیداً اسفناج سبز شد! زیرا در بازدم، و پس از صدور چند آروغ ستاره دار، فرمودند که با عنایت به عریضهء زیر که فدوی لحظاتی پیش تقدیم داشته بود یعنی:

*  6263---0938 وقتی تمام پزشکان و متخصصان تغذیه اتفاق نظر دارند که مصرف مداوم نوشابه‌های گازدار سلامت استخوان و دندان‌ها را تهدید می‌کند چرا نباید از سوی مسئولین وزارت بهداشت برای این مشکل چاره ‌اندیشی شود؟

نسبت به قطع گاز نوشابه های گاز دار، و وصل آن به اماکن مذکور سریعاً اقدام شود، که با یک تیر،دو نشان زده باشند!..

 

يک شهروند: بهترین و ماندگارترین نوع پذیرایی که ان‌شاءالله از زائران نوروزی در دو هزار امامزاده جلیل‌القدر صورت خواهد گرفت ارائهء یک برنامه تعالیم اسلامی است که مسئولین محترم اوقاف و امور خیریه با چاپ و توزیع رایگان یا با قیمت پایین کتابچه‌های حاوی دستورات قرآنی و احادیث 14 معصوم(ع)، زائران را به فیض کامل برسانند.

فدوی: مراتب به آگاهی زائران نوروزی رسید؛ قدری متغیر شده و گریبان او را گرفتند که اولاً به تو چه! ثانیاً آنان مسافران نوروزی اند، نه زائران نوروزی! ثالثاً اگر آن زبان بستگان بخواهند در این نوروز اندکی از ضجه و شیون و اهل قبور دور باشند، چه کسی را باید ببینند؟!

 

*4587---0912: در روستای گشانی از توابع شهرستان تویسرکان با 300 خانوار جمعیت سه باب مسجد وجود دارد ولی متاسفانه از هیچ کدام صدای اذان بلند نمی‌شود. نمی‌دانیم در درجه اول مردم این روستا را به خاطر این کوتاهی و بی‌توجهی مقصر بدانیم یا مسئولین و مبلغین امور فرهنگی منطقه را.

فدوی:هیچکدام برادر  4587---0912 هیچکدام!، تقصیر از خود شماست، مگر به اندرز جدّ اعلای فدوی عمیقاً گوش داده و بشرح زیر عمل کنید، آنجا که فرمود:

اگر خواهی که کارت کار باشد

همیشه دیگ بخت ات بار باشد

دو ذرعی مولوی را گنده تر کن

خودت را روضه خوانی معتبر کن

چو ذوق ات خوب و آوازت ستوده ست

سوادت هم اگر کم بود، بوده ست!

و من الله التوفیق...

 

* اکبری بری اشرقی: برخی از خادمان آستان امامزادگان(ع)، تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند. این عزیزان که اکثراً میانسال هستند هیچ پشتوانه مالی- درمانی و معیشتی ندارند. از سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تأمین اجتماعی خواستار توجه بیشتر هستیم.

فدوی: آخر این چه فرمایش پرتی ست، برادر اکبری بری اشرقی؟ آن عزیزان بلا استثناء بیمهء ابوالفضل(ع) هستند؛ افزون براین، فوق العادهء سختی کار،که بدلیل شغل سنگین کوبیدن ِ آب در هاون باشد را نیز، دریافت می دارند، بقول عوام what are you talking about، فدوی آیا حق دارد که بعلت سیاهنمائی، شرقی بزند توی گوشت، برادر اشرقی؟!

 

* 8598---0914: از مسئولین دولتی می‌خواهم که آیهء شریفهء «لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم» را از یاد نبرند. با این آیهء شریفه تکلیف ما با طرف مذاکره ‌‌کننده معلوم می‌شود یعنی تا مطیع آنها نشویم و تمام خواسته‌های غیرقانونی آنان را برآورده نکنیم از ما راضی نمی‌شوند و اعتمادسازی مورد نظرشان صورت نخواهد گرفت.

فدوی: ممنون از اطلاع رسانی،لکن فدوی هر چه گشت آیهء مذکور را مع الاسف در مذاکرات هسته ای 1400 سال پیش هم نیافت، برادر 8598---0914!

 

* 9921---0933  در داخل کوچه خدابخش منشعب از خیابان امین در تهرانپارس به صورت آشکار مواد مخدر به فروش می‌رسد. متاسفانه کلانتری 144 این منطقه اقدامی نمی‌کند. از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ انتظار اقدام داریم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام قدری ناراحت شده و دستور فرمودند که از این پس، مواد مخدر به صورت پنهان به فروش برسد، برادر 9921---0933!

 

* قاسمی:  از مسئولان فرهنگی و دستگاه های مسئول تقاضا داریم به وضعیت حجاب در بیمارستان های خصوصی رسیدگی کنند.

فدوی: رسیدگی به عریضهء شما، از بخت بد به فدوی گردن شکسته محول شد!؛ فلذا با عملیات نامحسوس و لباس مبدل (البسهء بیمار- م) خود را در بیمارستان های مذکور بستری کرد و با اندکی تأمل، به شمار قابل ملاحظه ای بیماران شل و پلی برخورد که بعلت فضولی در احوال شخصیهء مردم (امر به معروف و نهی از منکر- م)، شدیداً مضروب و بلکه تقریباً مقتول شده  بودند!؛ فلذا فدوی دم اش را روی کول اش گذاشته و به ُطرفة العینی، ناپدید شد. خدا بگوید چکارتان بکند که نزدیک بود کار دست فدوی بدهید، برادر قاسمی!

 

* 0042---0939 : بخشی از وصیتنامه شهید مجید محمدی: ما که رفتیم. مادری پیر دارم فردا یقه شما را می‌گیرم اگر ولایت فقیه را تنها بگذارید.

فدوی: فدوی که به سهم خود از آن بزرگوار شدیداً ممنون است، زیرا دیگران در اینگونه موارد، معمولاً پاچه می گیرند، برادر 0042---0939! ضمناً مادر شما اين وسط چه می کند؟

 

*0936-6374: فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) دارای نمازخانه زیبا و شیکی است ولی کتاب قرآن و مفاتیح در آن وجود ندارد. از مدیریت فرودگاه می‌خواهیم به این مسئله توجه داشته باشد.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام  قدری اوقات شان تلخ شد و گفتند آگاهانه نگذاشتند زیرا خوف آن داشتند که حواس تان پرت شده و پروازتان را از دست بدهید، برادر  0936-6374!

 

* 0939-2172: علت قرار دادن لباس‌های تنگ و زنندهء زنانه در اندام مانکن‌های بعضی لباس فروشی‌ها چیست؟ چرا هیچ کس برای مصونیت‌ سازی جامعه احساس مسئولیت نمی‌کند؟

فدوی: مراتب توسط فدوی در اوقات شرعی، از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. بعدالتحیه والسلام قدری خشمگین شده، و برای دستگرمی دستور فرمودند که عجالتاً! مانکن های مربوطه را تا می خورند با شعار مرگ بر آمریکا، شلاق بزنند برادر 0939-2172!

 

* فرزاد برخ از تهران: 24 ماه حضور مداوم در جبهه به عنوان سرباز وظیفه، زیباترین بخش زندگی من است که در مقابل عظمت و ایثار شهدا و جانبازان بسیار ناچیز است. ولی با گذشت حدود 30 سال از این واقعه تنها یک کارت ایثار برای ما صادر شده که تاکنون مطلقاً هیچ خاصیتی نداشته است.

فدوی: مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند به شرف عرض رسید. بعدالتحیه والسلام و نظر به شور و شوقی که در ارتباط با جبهه از خود نشان دادید، با پیشنهاد شما موافقت، و دستور فرمودند شما را برای اعزام به جبهه ای که بعون الله بزودی بر پا خواهند کرد، ثبت نام کنند و برای اینکه تا آنموقع سرتان گرم باشد، دستور دادند که آن کارت کذائی را به مبادی ذیربط تحویل، و بجای آن قمه دریافت کنید!  و من الله التوفیق... شیرینی زیر میزی فدوی نيز فراموش نشود، برادر فرزاد!

 

* 5669---0911 و قاسمی فرد: امتیاز کنتور برق در ادارهء برق قبلاً 260 هزار تومان بود ولی به ناگاه وزارت نیرو در ادارهء برق این امتیاز برق را 850 هزار تومان اعلام کرده است. لطفاً دلیل این همه افزایش قیمت را بیان کنید.

فدوی:عجیب است؛ زبان فدوی مو در آورد؛همین مانده که دور زبان اش را هم روسری بیاندازد! ندهید برادر قاسمی فرد و توابع، ندهید! عملکرد اینگونه مسؤلین بر خلاف نصّ صریح حضرت امام(ل) است که پس از فرود اضطرای از ماه در 1357،در انظار جهانیان آب و برق و حتا مسکن را رایگان اعلام فرمود؛ حال اگر شما اصرار به پرداخت دارید، فدوی اقدامی  ندارد.

 

*  5405---0916 : چرا وزرای دولت یازدهم مخالف پایین آمدن قیمت خودرو و ارز هستند؟

فدوی: چون اهل پیاده روی نیستند. این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدید، برادر 5405---0916!

 

*  یوسف سنجری: پدرم از طرف سازمان‌ بهزیستی به عنوان نابینای شدید شناخته شد و چون بنده تک فرزندم برای کفالت اقدام کردم ولی نظام وظیفه به خاطر چند درصد بینایی نپذیرفت و من باید از چالوس به مرز جلفا بروم و خدمت نمایم. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.

فدوی: میل کشیدن به چشم پدران، برای احراز جانشینی در حکومت های پیشین هم رایج بوده است! نکند که شما هم همین کار را کرده اید،برادر سنجری!

 

* جزی از تهران:  بر اساس اعلام رسانهء ملی و مطبوعات قرار شد کسانی که روز میلاد حضرت ولی ‌عصر(عج) ازدواج کنند وام ازدواج آنها از سه میلیون به پنج میلیون افزایش یابد که این کار از سوی برخی افراد از جمله ما صورت گرفت و دفتر ازدواج به جای صد و پنج هزار تومان به خاطر تعطیلی دویست و شصت هزار تومان حق‌الزحمه دریافت نمود. ولی بانک از افزایش وام به خاطر میلاد امام زمان(عج) اظهار بی‌اطلاعی کرد و همان سه میلیون را در نظر گرفت. چرا مسئولین قولی می‌دهند که مجریان تحت امر از انجام آن طفره می‌روند و در این میان مردم متضرر می‌شوند و برنامه‌های زندگی آنها دچار اختلال می‌شود؟

فدوی: با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند که به کلی بی تقصیرند، زیرا صاحب علّه که حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) باشند، غیبت داشتند، برادر جزی!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

15 مارچ المُفرح   سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه