بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 4 فروردين ماه 1393 ـ  24 ماه مارچ 2014

 

اعتراض به سیاهنمائی

فدوی از برخورد برخی ایرانیان سابق، و البته خوانندگان محترم ضد انقلاب، با دولت تدبیر و امید، شدیداً حیرت (1) کرده و  در توضیح بیشتر عرض می کند، اینکه معاندین شایع کرده اند که دولت تدبیر  و امید، به زعامت کلید الاسلام والمسلمین، برادر روحانی که، با حفظ سمت، رئیس آبدارخانه بیت نیز هست، هیچ تفاوتی با اسلاف خود ندارد، سخن درستی نیست(2). آخر این چه فرمایشی است و چرا تفاوت ها را نمی بینید، یا نمی خواهید ببینید؟ اصلاً چرا افزون بر ضعف اعصاب و اسباب!، به ضعف حافظه نیز دچارشده اید؟ چرا یادتان نیست که پیش از این در ایام نوروز، مثلاً، فقط صحبت بگیر و ببند و تعزیر بود، حال آنکه در دولت تدبیر و امید شدیداً برعکس است و به جای بگیر و ببندو تعزیر، صحبت از مهمانی ست! آن هم از سوی خشن ترین ارگان بیت معظم؛ و این دست آورد کمی نیست!

باری - اگرباورتان نمی شود، بفرمائید این هم سند منگوله دارش:

«رادان، جانشین فرمانده ناجا، با اشاره به این که چهارشنبه آخر سال با ایام فاطمیه مصادف شده و مردم به حرمت این ایام بر رفتار خود کنترل دارند، اذعان داشت: با هماهنگی ‌هایی که با دستگاه قضایی صورت گرفته اگر افرادی اقدام به هنجارشکنی کرده دستگیر و یا خودروهایی که در معابر اصلی ایجاد راهبندان و مزاحمت کنند توقیف و تا پایان تعطیلات نوروزی مهمان ناجا هستند!» /فارس

حال ممکن است برخی معاندین دنبالهء فرمایشات ایشان را که بنقل از همان منبع در پی می آید، حمل  بر پذیرائی ِ نامناسب بکنند که آن هم، البته با توجه به گرانی ملزومات پذیرائی در نوروز، اصلاً چیز عجیبی نیست!:

«بنده هیچ کس را به این مهمانی دعوت نمی کنم چراکه مهمانی خوبی نیست!»

یا، مثلاً، اشکال کنند که چرا بجای "چهارشنبه سوری" گفته است "چهارشنبهء آخر سال" که در مورد این ایراد نیز عرض می کند که این منحصر به ایشان نیست و دیری ست که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، به چهارشنبه سوری می گویند چهارشنبهء آخر سال، که آن نیز بدین سبب است که چهارشنبه سوری، با آتش درست می شود و  شدیداً داغ است و آن بزرگواران بیم آن دارند که مبادا زبان شان بسوزد!..

و اما صرفنظر از این ضعف تألیف ها، فرمایشات ایشان نقاط قوتی هم داشت که نمی شود چشم بر آنها بست؛ از جمله اینکه میزان مواد آتش بازی که مردم تهران فراهم کرده بوده اند، عجالتاً چیزی نزدیک به نیمی از ملت است!:

«جانشین فرمانده ناجا با اشاره به کشف 31 میلیون ماده محترقه با همکاری مردم توسط ماموران نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: اکثر مواد محترقه ای که افراد تهیه می کنند استاندارد نیست. در این راستا پلیس عملیات خود را تشدید کرده و تاکنون نیز مقدار زیادی از این دست مواد محترقه کشف و منهدم شده است».

ایشان در پایان، مژده ای هم به سارقان در سال آینده 93 داده است. حال گیرم که معلوم نفرموده باشد که منظور شان سارقان گرامی چند هزار میلیاردی ست و یا، حسب شیوهء مرضیه، موضوع محدود و منحصر به سارقانی ست که با نردبان گرسنگی، از دیوار مردم بالا می روند؟..

المعنی فی بطن سردار!

زیاده نقدی نیست...

18 مارچ 014

------------------------------------------

 (1) ) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً بشما چه مربوط است؟  در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و تمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تر است، استفاده کند. بقول عوام: ok?

(2) قرار شد فحش ندهید، برادر- خواهر خواننده، در شأن شما نیست.

 

تتبع ادبی فدوی در مورد گرفتاری اختر چرخ ادب با مردسالاری

در مورد اين كه شـعر زنانهء معاصـر وامدار فروغ فرخزاد است، به بنظر نمي آيد ترديدي وجود داشته باشد. تا پيش از فروغ، صداي شعر زنانه در عرصهء شعر ايران به گوش نمي رسيد و يا اين كه گوش  فدوي سنگين بوده است!. باري ـ اين البته بدان معنا نيست كه در آن روزگار، شاعر زن وجود و حضور نداشته است؛ اما ساختار دروني و سپس جلوه هاي شعرشان به گونه اي بوده كه گوئي شاعر از طرح نگاه و حسّ زنانهء خود در شعرش بيم يا پرهيز داشته و ادبيات مرد سالار نيز به خفقان موجود در اين زمينه دامن مي زده است، چه بسا شأن و امتياز شعر برخي زنان شاعر را حتا به سود خود، مصادره كرده باشد! ذكر نمونه اي جالب در اين مورد شايد خالي از لطف نباشد:

زنده ياد استاد ملك الشعراء بهار، ديباچه اي بر چاپ اول ديوان «پروين اعتصامي» نگاشته كه در چاپ هاي بعدي نيز عيناً تكرار شده است. نگاهي گذرا، به بخش هائي از اين ديباچه، موقعيت شعر زنانه را كه در سيطرهء ادبيات مردانه دست و پا مي زده است، آشكار مي كند:

«...در اين مدت اشتغال، ساختن ديواني با اين زيبائي ها و با اين آب و رنگ دلفريب، خاصّه با اين يك دستي و فصاحت و رواني و مزايائي كه شمه اي از آن گوشزد گرديد، كار مردان فارغبـال نيست تا چه رسد به مخدره اي! كه كمتر از درس و بحث فارغ بوده و شايد مشاغل (خانوادگي بسيار نيز داشته است)» (1 )

و يا در فراز ديگري، آنگاه كه از ظهور پروين به عنوان شاعري زن حيرت كرده، مي گويـد: «در ايـران كـه كان سخن و فرهنگ است اگر شاعراني از جنس مرد پيدا شده اند كه مايهء حيرت اند، جاي تعجب نيست! امّا تاكنون شاعري از جنس زن كه داراي اين قريحه و استعداد باشد و با اين توانائي و طي مقدمات تتبّـع و تحقيق اشـعاري چنين نغـز و نيكو بسرايد از نوادر محسوب و جاي بسي تعجب و شايستهء هزاران تمجيد و تحسين است!»(2) 

در عين حال، «عشق» با آنكه «تنها چاشني شعر است » اما شاعر زن رخصت ورود به آن را نداشته، مگر در خارج از مناطق ممنوعه:

« شايد خوانندهء شوريده سري از ما بپرسد: - پس اين ديوان در بارهء عشــق كه تنها چاشني شعر است، چه مي گويد؟ آري نبايد اين معني را از ياد برد. زيرا هر چند شاعرهء مستوره را عزت نفس و دورباش عصمت و عفاف رخصت نداده است كه يك قدم در اين راه بردارد، اما باز چون نيك بنگري، صحيفه اي از عشق تهي نمانده است لكن نه آن عشقي كه در مكتب ليلي و مجنون درس مي دادند!»(3)  

استاد البته، در ادامه، «عشقي كه به حقايق و معنويات و معقولات وابسته است» را اساس شعر پروين مي داند و در جائي ديگر مي افزايد:

« دائماً در فكر است؛ بيشتر نگران وظائف مادري ست. وقتي كه از اين انديشه ها خسـته مي شود، بياد لطف خدا مي افتد و قطعهء "لطـف حق" را مردانـه مي سرايد! (4 )

( تأكيدها همه جا از نويسنده است)

استاد در اين مقدمه البته از گناه سهمگين پروين كه «به قول نظامي عروضي دوازده هزار بيت شعر از اسـاتيد را» از حفظ نداشـته اسـت نيـز سخاوتمندانه مي گذرد!

باري ـ طنز قضيه اما اينجاست كه وقتي پروين قطعهء «لطف حق» را «مردانه مي سرايد!»، لذا هيچ استبعادي ندارد كه ساير آثار او، از جمله برخي قصائد و مثنويات، با آن كه امضاء پروين را بر تارك دارد، معذالك جامعهء ادبي مرد سالار اين آثار را به حساب «مرد» منظور نفرمايد تا آنجا كه پروين به ناگزير در ردّ اين اتهام، يك رباعي سروده و توسط پدر (يوسف اعتصامي) به چاپ مي رساند. آن رباعي چنين است:(5)

از غبـار فكــر باطـل، پـاك بـايـد داشــت دل

تا بداند ديـو، كاين آئينـه جـاي گَـرد نيسـت

مرد پندارند پروين را، چه برخي ز اهل فضل

اين معما گفته نيكوتر، كه پروين مرد نيسـت!

ملاحظه مي كنيد كه اين نگاه به زن و شعر او، متعلّق به دوران مثلاً منوچهري دامغاني يا پيش از آن نيست بلكه مربوط به همين دوران معاصر است كه تازه طرح مسألهء زن و دفاع از حقوق حقهء او،  وجههء همت روشنفکران گرانقدری چون بهار بوده است.(6 )

باری- فدوی نمي داند اين كه مرگ پروين در نيمه شب 16 فروردين 1320 در سن 34 سالگي را بيماري ذكر كرده اند(7)، واقعاً درست است و يا اين كه آن بزرگوار در اثر درك اين اوضاع دق كرده است!

زیاده عرضی نیست....

 

يادداشت ها:

3و4 ) مقدمه ديوان چاپ هفتم

5) دورهء دوم مجلهء بهار، ص 150ف به نقل از ص 268 ديوان

6) براي توضيحات بيشتر در اين باب، رجوع كنيد به كتاب يادي از فرخي يزدي، نوشتهء حميدرضا رحيمي، چاپ آلمان ـ انتشارات گستره 1370 صفحات 115 تا 130.

7) زير نويس ص 273 ديوان

8) ص 272 همان مأخذ

 

آب و هوا

آب وطن سابق را که در گزارش های پیشین یه شرح زیر ملاحظه کردید:

 

فدوی، برای جوری جنس، هوای مملکت امام زمان(عج) و گزارش اش را هم علاوه می کند؛ ببینید، بی ضرر نیست!:

«به گزارش فارس، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: به مراکز بهداشتی درمانی تهران ابلاغ شده است که در این شرایط بیماری های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان محتمل است و باید برای افزایش بیماری های قلبی یا ریوی آمادگی لازم را داشته باشند». /آفتاب

اگر آب و هوایش نیست دلکش!

.........................................

فدوی که دل و جگرش را ندارد، خوانندگان محترم ضد انقلاب اگر دارند، مصرع دوم را خودشان بسازند، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

خاصیت

از ویژگی های مهم نوشابه های اسلامی؛ یکی این است که مسموم می کند، اما مست نمی کند! که از نظر شرع انور نیز، مهم همین است!.. به منبع آب (خبر- م) نگاه کنید:

«آلودگی آب شرب 1000 نفر را در پردیس راهی بیمارستان‏ کرد!» /فارس

همان منبع پیرامون علت، که همانا چاشنی گوارای نوشابهء مذکور است، می افزاید:

«حادثه شکستگی لولهء آب در شهر پردیس به این علت که شکستگی لولهء آب شرب در کنار لولهء فاضلاب بوده موحب انتقال آلودگی به آب شرب این شهر شده که بر اثر این حادثه عده‌ای از مردم این شهر دچار مسمومیت شدند.».

 در این باب، علمای سلف و خلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، نیز برخلاف معمول، البته در سکوت اتفاق نظر داشته و فرمایشی ندارند!

بیت

شیر شریعت است و بس

حمله نمی کند به کس!

زیاده جسارت است..

 

فاصلهء مرگ و تب

فدوی در مرور خبرهای امروز خواند:

* صراط: "روز بدون شلوار در مترو" عنوان حرکت زشتی است که ده سال پيش بعنوان يک جوک از سوی هفت جوان در نيويورک انجام شد، اما بنابر ادعای سایت ایرانیان بلژیک امروزه به يک رويداد جهانی تبديل شده است و به 60 کشور جهان رسیده است. رفتاری که با شکستن هنجارهای عمومی جامعه از سوی عده ای انجام می شود.

سانسور عکس: کاری از برادران!

فدوی هم بی سانسورش را می گذارد تا سوسک شود!:

باری- فدوی را برادران آنقدر به انواع مرگ گرفته اند، که دیگر به تب راضی و مفتخر شده و همین که برادران، کثرالله امثالهم، بگذارند که بانوان گرفتار ایرانی از یکی از حقوق طبیعی سلب شدهء خود استفاده کرده و پوشش شان را خودشان، و البته در غیاب چماق، انتخاب کنند کفایت می کند، فدوی از خیر شلوار گذشت!

23 ژانویه 014

 

توضيحی لازم اما با تأخير

خوانندگان محترم ضد انقلاب نیک می دانند که فدوی، از پیروان پر و پا قرص خط مالروی امام(ل) است(1) و هیچ به قول عوام error را هم  در باب آن معظم له، بی تعارف اصلاً بر  نمی تابد (2)! فلذا هیچ استبعادی ندارد که او به خبر خلق الساعهء زیر که مربوط به 22 بهمن همین امسال است، شدیداً اعتراض کند:

* خبرگزاری فارس: «مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو گفت: تمامی خطوط مترو تهران به مناسبت یوم‌الله بيست و دوم بهمن، امروز تا پایان آخرین حرکت قطار رایگان است».

فدوی، بعنوان یک به قول عوام Fundamentalist  که خودی و غریبه هم سرش نمی شود، شدیداً بر این باور است که معظم له(ل) پس از فرود از ماه به فلات ایران سابق، فقط آب و برق و مسکن را رایگان اعلام فرمود و مطابق پژوهش های طاقت فرسای فدوی، در نصّ صریح ایشان، که چیزی بیش از وحی مُنزل بوده و هست، خبری از متروی رایگان نیست! فلذا فدوی، انتشار خبر فوق را مغایر با منویات آن حضرت ارزیابی، و بعنوان توطئهء ضد انقلاب، برآورد می کند؛ حالا برادران می خواهند بابت این افشاگری، فدوی را گوشمالی و يا ارشاد فرمایند، باکی نیست، یا حسین(ع)!...

زیاده اعتراضی نیست...

--------------------------------------------------

(1) لطفاً فحش ندهید خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً به شما چه مربوط است؟ در جامعهء شکوهمند اسلامی آزادی، جسارت است، بیداد می کند و فدوی هم می خواهد در پرتو آن حرفش را بزند!

(2) قرار شد فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، یادت رفت؟

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات حمار مستخرج از فرهنگستان فدوی، و ضدِ کلمات قصار است!

* قرائتی: نصف درس‌های دانشگاه به درد نمی‌خورد. /رجا نیوز- تیتر

 

* چهارشنبه سوری خلاف عقل و شرع است. / آیت‌الله جوادی‌آملی

 

* دین احیا شدهء خمینی دنیا را خواهد گرفت!/ علامه امیر شهیدی از رهبران دینی پاکستان- تسنیم

 

* احمد خاتمی٬ عضو مجلس خبرگان می‌گوید «شیطان» آغازگر «جنگ نرم» بوده و نظام نمی‌تواند به «بهانه آزادی» به «شبهه‌افکنان» اجازه اظهارنظر بدهد./ دیگربان

 

* پارسینه: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی: معماری کلان ‌شهرها، و به خصوص معماری و ساخت‌وسازها در شهر مشهد را ضددینی و ضدانقلابی خواند!

 

* محمد(ص)مهدی(عج) سیار- نوحه سرا:"مرگ بر آمریکا" ترجمهء امروزی زیارت عاشوراست! /پارسینه،

 

* اعتدال پست ترین رذایل است./ جوادی آملی – العربیه

 

* ملاقات با وزیر به معنای تایید عزل و نصب‌‌ها بود و به همین دلیل ‏در پیشگاه خداوند مسئول می‌بودم پس دیدار را نپذیرفتم!/ آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی- کیهان دارالخرافه

 

* مصباح یزدی: ثمرهء تقدیر از هنرپیشهء زمان شاه، فتنه ای خطرناک تر از فتنهء 88 است!/ انتخاب

 

* محمد(ص)ی رئیس سازمان اوقاف: همه باید در ایجاد قطب فرهنگی کشور که امامزاده‌ها محسوب می‌شوند، تلاش کنیم!/ انتخاب

 

* آیت الله محمد(ص) رضا(ع) مهدوی (عج) کنی، رئيس مجلس خبرگان رهبری: آلبرت انیشین، دانشمند و فیزیکدان یهودی آلمانی، مسلمان شیعه شده بود./العربیه

 

* آیت الله محمد(ص) رضا(ع) مهدوی(عج) کنی: درست نیست که مسؤلان اعلام آزادی کنند چون بهانه بدست بهانه گیران خواهد داد!/ انتخاب

 

* محمد(ص)جواد (ع)لاریجانی٬ دبیر ستاد حقوق بشر اسلامی: نهادهای حقوق بشر برای افزایش اعدام‌ها باید از جمهوری اسلامی تجلیل کنند! /دیگربان

 

* احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان: مقدمه ظهور فراهم شده است و باید انتظارش را داشته باشیم./ بی بی سی

 

* احمد جنتی: رهبر جمهوری اسلامی کلیهء امور مملکت را زیر نظر دارد. خیلی وقت ها مسئله‌ای پیش می‌آید که ما فکر می کنیم که باید به استحضار ایشان برسانیم، وقتی با ایشان صحبت می کنیم، می بینیم که ایشان خبر داشته اند. / بی بی سی

 

* محمد(ص)تقی(ع) مصباح یزدی: حقوق شهروندی به معنای برابری بهائیان و یهودیان با مسلمان را «خلاف اسلام» و «قانون اساسی» اعلام کرد. /دیگربان

 

* اقتصاد مقاومتی باطل السحر تمام تحریم ها خواهد بود./ایرنا- احمد خاتمی

 

* تنها خداست كه در اين ميان غريب و مظلوم است و كسى بايد از خدا دفاع كند و حرف خدا را بزند!/ مصباح یزدی.پارسینه- تیتر

 

* انتشار عكس‌هاي بدون حجاب اشتون و معاونش در سفارت ايران در وين، به سخره‌گرفتن قوانين ايران تلقی می‌شود و از وزارت امور خارجه انتظار می‌رود در این مورد حداقل واکنشی نشان دهد. /افکار نیوز

 

* ایران با تدبیر آیت‌الله خامنه‌ای از آمریکا جلو می‌افتد!/افکار نیوز

 

* رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: باید با مخالفین اجرای قصاص در ملاعام برخورد کرد. /افکار نیوز

 

* آیت‌الله لاریجانی: در جوامع غربی ارزش‌های اخلاقی نسبی شده‌اند و به عدالت اجتماعی توجه نمی‌شود

 

* مصطفی لعل شاطری: یکی از سفارش های اولیای گرامی اسلامی در برنامه های اخلاقی خود یاد نمودن فراوان از مرگ بوده است، چنانچه این امر می تواند در افراد آثار مفید و سودبخشی بگذارد و اخلاقشان را اصلاح نماید و آنان را از گناه و ناپاکی برحذر دارد و موجبات رستگاری ایشان را فراهم آورد. /قدس انلاین

 

* ولایت فقیه محور استقلال، استقرار و آرامش کشور است. / آیت الله صادق آملی لاریجانی- قدس

 

* تغيير نام ميدان «استقلال» به «يورو» در کيف پايتخت اوکراين، نماد حکايتي است که با حمايت آمريکا و اروپا براي فرار اين کشور از استقلال به وابستگي رقم خورد.گروهبان گارسیا(سردار سرلشکر حسن فيروز آبادي- م) آخرین نیوز

 

* مفتی‌های وهابی معتقدند که صدور کارت زرد و قرمز حرام است چرا که در سنت صحابه این عمل وجود نداشته است و اگر کسی در بازی فوتبال شکایت دارد، باید دو شاهد بیاورد!/ قدس

 

* باشگاه خبرنگاران: اين جمله «پزشک محرم است» غلطي است که متاسفانه شهرت فراواني هم دارد. پزشک، به هيچ عنوان محرم نيست و تنها در صورت عدم دسترسي به پزشک همجنس، پزشک غير همجنس آنهم فقط به مقداري که لازم است مي تواند آن بخش لازم از بدن نامحرم را ببيند يا لمس کند.

 

* جمهوری اسلامی آمریکا را به خاک سیاه نشانده است! / مهر- حجت‌الاسلام مهدی(عج) طائب

 

* علیرضا پناهیان٬ مشاور نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها می‌گوید کسانی که صندوق صدقات درست کرده و به فقرا کمک می‌کنند٬ اما علیه آمریکا شعار نمی‌دهند «یا جاهل هستند یا مکار.» /دیگربان

 

* به گزارش سایت «عقیق»٬ مصطفی کرمی یکی از سخنرانان حسینیه همدانی‌های شمیرانات طی سخنانی در این حسینیه گفته که شیعیان نمی‌توانند دختران خود را به عقد مردان اهل سنت درآورند. آقای کرمی گفته «ممکن است شما {شیعیان} بتوانید از اهل سنت دختر بگیرید٬ اما از این طرف دختر نمی‌توانید به انسان سنی بدهید.» /دیگربان

 

* فرمانده سپاه قدس - سردار قاسم سلیمانی: جریان ملی گرایی در ایران دروغ است! / فردا بنقل از مهر

 

* قاسم سلیمانی: هیچ کشوری جز ایران قادر به رهبری جهان اسلام نیست./ دویچه وله

 

* برای جنگ تعیین کننده آماده ایم! / گروهبان گارسیا (سرلشکر فیروزآبادی- م) / دویچه وله

 

* آیت‌الله محمد(ص) تقی(ع) مصباح‌یزدی: نگرانی ما گرانی نیست، ارزش هاست! /  شفاف

 

* کاظم صدیقی٬ امام جمعه موقت تهران می‌گوید «شک نباید» کرد که «خود خداوند» علی خامنه‌ای را برای رهبری جهوری اسلامی برگزیده چرا که «انرژی» رهبر «فوق» همه است./ دیگربان

 

* ابراهیم رئیسی٬ معاون اول قوه قضائیه می‌گوید «ظلم» و «بیدادگری» امروز در جهان محصول تفکیک سیاست و دین است / دیگربان

 

* حقوق بشر آمریکایی ساختهء «مغزهای الکلی» است./ احمد خاتمی٬ دیگربان

 

* آیت‌الله پینوکیو ( احمد جنتی- م): آمریکایی‌ها مرد عمل نیستند/ حماقت کنند، اسرائیلی باقی نمی‌گذاریم! / تسنیم

 

* غرب باید بداند که ما یک سرو گردن از آنها بالاتر هستیم./ آیت‌الله جوادی آملی –تابناک

 

* تقاطع: وزیر کشور جمهوری اسلامی که هم‌زمان دبیر کل “ستاد مبارزه با مواد مخدر” نیز است، از شبکه‌ی “مداحان” خواست تا در مبارزه و پیش‌گیری از مواد مخدر به این ستاد کمک کنند.!

 

* احمد بهشتی، عضو خبرگان رهبری از نحوه آرایش و پوشش برخی مردان و پسران در ایران انتقاد کرده و گفته پوشش این افراد «دور از عرف و شأن انسان است/ دیگربان

 

*یک پایداری چی (1): اگر تندروها در مجلس نباشند؛ضربه می خوریم! / آینده آنلاین

---------------------

(1)سید علی(ع) محمد(ص) بزرگواری عضو فراکسیون اصولگرایان

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* طاهری: از امت حزب‌الله و ملت محب اهل بیت انتظار می‌رود با توجه به ایام حزن اهل بیت در ایام فاطمیه که هم زمان با آغاز سال جدید است حرمت حضرت زهرای مرضیه(س) را حفظ نمایند و کاری نکنند که موجب آزردگی دل فرزندش امام زمان حضرت مهدی موعود(عج) را فراهم نماید به‌ویژه در روز 13 فروردین که مصادف با شب شهادت حضرت فاطمه‌(س) است. از شرکت در مراسم گرامیداشت بی‌بی دو عالم و دعا برای فروپاشی شرک و کفر و نفاق و تکفیری‌ها و سلفی‌ها و صهیونیست‌ها و عاقبت بخیری ملت و کشور دریغ نورزند.

فدوی: نظر به اینکه امت حزب الله در مورد عزاداری و خود زنی بویژه در ایام نوروز مشکلی ندارد، مراتب توسط فدوی گریه کنان، فقط به آگاهی ملت رسید؛ ملت نخست خودش را در کسوت "ملت محب اهل بیت" بجا نیاورد! و گفت آخر کوسه و ریش پهن که نمی شود، برادر فدوی! از اینها گذشته، بقول حاجی فیروز، سالی یکروزه! خب مؤمنین که تمام سال را به بحث شیرین عزاداری،سینه زنی،زنجیر زنی،قمه زنی مشغولند،خب چرا این چند روز را به ملت نمی بخشند،برادرطاهری؟!

 

* 1725---0913: از ده روز مانده به تعطیلات ایام عید در بعضی از مدارس بعضی از کلاسها تعطیل می‌شوند باید بررسی شود مقصر کیست. از بین اداره آموزش و پرورش منطقه، مدیر مدرسه و معلم یک نفر تقصیر کار است. در این اوضاع تعطیلات عید به یک ماه خواهد رسید.

فدوی: استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل لعنة الله علیهم اجمعین را از قلم انداختید، برادر 1725---0913!

 

* سرعین، شرکت پارلا صنایع: به تنهایی و بدون دریافت یک ریال وام و بودجه تحقیقاتی اقدام به راه‌اندازی شرکت نرم‌افزار (صنایع) نمودم که تا امروز از یک نفر به 15 نفر رسیده است. 23 سال روی محصول خود کار کردم دارای مدال جهانی طلا و جوایز داخلی و خارجی و کارآفرینی و اختراع از رئیس‌جمهور هستم اما به جای تشویق بیشتر متأسفانه دارایی به بهانه واهی ما را 80 میلیون تومان جریمه کرد! در صورتی که به فروش نرم‌افزار مالیات تعلق نمی‌گیرد. از مسئولین امر درخواست می‌شود با این نحو برخوردها مانع پیشرفت بیشتر کشور نشوند.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد.بعدالتحیه والسلام فرمودند که برادران نخست  "نرم افزار" را اشتباهاً مأخوذ از "جنگ افزارنرم " تلقی کرده و پس از آن یک پرده بالا گرفته و نرم افزار را سخت افزارمحاسبه فرموده اند،فلذا  شما،البته با وساطت فدوی،همینقدر که مابه التفاوت را که می کند بعبارت ولرم افزار در وجه شان کارسازی کنید،مشکل حل می شود، برادرسرعین!

 

* محمد(ص)ی: قیمت نارنگی بالای 3 هزار تومان شده است قیمت میوه هیچ ارتباطی به نرخ دلار و تحریم‌ها ندارد. چرا دولت نمی‌توانند قیمت آن را در بازار تثبیت کنند؟

فدوی:آخر این چه فرمایش مهملی ست،؟ دیریست که دلار لعنة الله علیه،وجه  رایج ممالک محروسهء حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) شده حالا چه اتفاقی افتاده است که شما، کاتولیک تر از پاپ شده اید، برادر محمد(ص) ی؟

 

*0914-433: خدا وکیلی اگر همین سبد کالا را دولت قبلی به مردم می‌داد همین مسئولین امروز این کار را به اسم گداپروری در اذهان مردم خراب نمی‌کردند. حالا چه شده که خودشان تصمیم گرفته‌اند چند کیلو برنج هندی و چند بطری روغن به درب منازل مردم تحویل بدهند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرریاست جدید و محترم آبدارخانهء بیت، برادر روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند بهتر از نفتی ست که قرار بود زنده یاد مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد سر سفره ملت بیاورد، مال ایشان دستکم بو نمی دهد، برادر0914-433! (ایهام را می بینی؟!)

 

*  4582---0916: برخی مسئولین از قیمت بنزین یک دلاری سخن می‌گویند یعنی یک لیتر سه هزار تومان. چرا مردم باید جور بی‌کفایتی و بی‌تدبیری و عدم دلسوزی عده‌ای را بخورند که به جای کمک به کاهش ارزش دلار و افزایش قدرت پول ملی برعکس عمل می‌کنند.

فدوی: خب این چه مهمل خردمندانهء ست،برادر 4582---0916؟ بقول فرانسوی ها، گرچه شیطان بزرگ از اصابت مشتهای محکم مؤمنین،دیگر دهان که چه عرض کند، اصلاً فک ندارد، با اینهمه در ارتباط با دلار لعنةالله علیه از قول برادران" ارز" می کند  که:

بیت

پس هستی من ز هستی اوست،

تا هستم و هست، دارمش دوست!

 

* 3546---0939: آقای روحانی در گزارش صد روزه اظهار داشت گرانی‌ها را کاهش دادیم؟! قیمت‌ها تا عرش می‌رود سپس چند میلیمتر کاهش می‌یابد آن وقت می‌فرمایند قیمت‌ها را کاهش داده‌ایم.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض رسید،ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)، از اظهار نظرغیر کارشناسانهء شما حیرت فرمودند و پرسیدند که شما کاهش گرانی را،با کجایتان اندازه گرفته بودید، برادر 3546---0939؟

 

* 6091---0915 :تعدادی از سناتورهای آمریکایی گفته‌اند: برای ما اهمیتی ندارد که در اثر تحریم‌های آمریکا بر ناوگان هوایی غیرنظامی ایران، چه تعداد ایرانی کشته یا مجروح می‌شوند. با وجود چنین تفکری در بین آمریکایی‌ها آیا می‌توان به آنان اعتماد کرد؟

فدوی: دین حنیف،دین جامع الاطرافی ست.تقاص را برای همین وقتها گذاشته اند؛ فلذا ما هم باید از فروش قطعات موشک و هواپیما و...که تولید آن برای برادران کثرالله امثالهم حکم اسباب بازی را پیدا کرده به خاج پرستان لعنة الله علیهم اجمعین،اکیداً خودداری کنیم، برادر 6091---0915!

 

* 2389---0914: آقای روحانی با شعار کنترل گرانی و حل این مشکل به قدرت رسید ولی در همان شروع کار دولت ایشان قیمت کنتور 75هزار تومانی به 800هزار تومان افزایش یافت.

فدوی: چیز غریبی ست،فدوی حیرت می کند؛آخر چیز مجانی که دیگر کنتور نمی خواهد!.حال اگر شما همچنان اصرار دارید بابت برقی که حضرت امام(ل) مجانی فرمود بپردازید، چه ربطی به کلیدالاسلام والمسلمین روحانی دارد، برادر 2389---0914!

 

* 6091---0915: در دوره شهرداری آقای کرباسچی در تهران با مشاهده پوست موز در سطل زباله‌های مناطق جنوب شهر نتیجه گرفته می‌شد که وضعیت زندگی مردم جنوب شهر متحول شده و رو به پیشرفت است! به نظر می‌رسد این نوع نگاه به جامعه در بین مسئولین و مدیران هنوز وجود داشته باشد.

فدوی: والله برادربین خودمان باشد،  بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ، از آن زمان طلائی خیلی گذشته است که بقول حضرت امام(ل) میزان، پوست موزملت بود!امروزه، همینکه در سطل زبالهء مردم چیزکی پیدا شود،بدین معناست که طرف،هنوزدست اش به دهانش می رسد، برادر 6091---0915!

 

* 0227---0913:فرزند چهارم بنده چند روز بعد به دنیا خواهد آمد در حالی که قانون برای زایمان فرزند چهارم فقط دو ماه مرخصی تعیین کرده است بنویسید با این قوانین دست و پاگیر و محدودکننده چگونه می‌توان جامعه را به رشد جمعیت تشویق کرد.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسایشان رسید.در بازدم فرمودند شما بقول عوام non stop کار خودتان را بکنید، بقیه اش با معظم له،برادر0227---0913!

 

* 1813---0935: اگر بیانات اخیر رهبر عزیز انقلاب به تمام زبان‌های زنده دنیا ترجمه نشود و در اختیار ملت‌ها قرار نگیرد واقعاً جفا شده است.

فدوی: همینطور است؛ دنیا چه می داند که مقام معظم رهبری اعزالله انصاره چه جواهری ست؛ اگر می دانست که به ُطرفة العینی دچار ایست قلبی می شد!؛ هم ازینروست که همهء دنیا بر علیه مؤمنین ودر رأس شان مجتهدالزمان ملاذ الانام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله وجوده، و ترجمهء فرمایشات گهربارشان بسیج شده اند،برادر 1813---0935!

 

* حمید از تبریز: بنده عضو بسیج نیستم ولی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب خودم را بسیجی و حامی این کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند تکلیف ایشان را معلوم کنید که حقوق هم می خواهید یا نه، برادر حمید؟

 

* عباس (ع)ی: یکی از دلایل کاهش جمعیت در کشورمان اشتغال یعنی به سر کار رفتن خانم‌ها می‌باشد. وقتی مادر در منزل نباشد یک فرزند هم زیاد است. ثانیا هزینه زندگی هم بالا می‌رود. از طرف دیگر چون خانم‌ها جای آقایان را در مشاغل گرفته‌اند خود به خود آمار تشکیل خانواده مشترک پایین می‌آید. مردی که بی‌کار است چگونه و با چه پولی می‌تواند ازدواج کند.

فدوی: شما افزون بر نماز،آیا  درعقل و بارهم به آیت الله پینوکیو(جنتی- م) اقتدا می کنید، برادر عباس (ع)ی؟

 

* ابراهیم مهربانی: کمربند(1) شهید صیاد شیرازی گنبدکاووس غیر استاندارد است و هر روز شاهد تصادف در این دوربرگردانیم که نمونه آن را در تاریخ 4/9 و 5/9/92 بود. از مسئولین امر انتظار می‌رود به استانداردسازی آن اقدام نمایند.

فدوی: (1) لطفاً غلط تایپی کمربند را، به کمربندی.اصلاح بفرمائید؛ اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع).

 

* جانباز ملکی‌نسب از بهشهر: از بصیرت‌افزایی کیهان حقیقتا تشکر می‌کنم. از دولت امید و تدبیر هم انتظار داریم دین مردم را ژله‌ای نکنند و به برطرف کردن عیب و نقص‌های دولت گذشته در مسکن مهر، پرداخت یارانه و... اهتمام ورزد و با چابک‌سازی دولت به حل مشکلات جامعه بپردازد و هم و غم خود را مسائلی مثل قتل گروه سگ‌های زرد در آمریکا و... قرار ندهند.

فدوی: گوشی خدمتتان برادر جانباز، فدوی هنوز در هضم بخش تخست فرمایش شما،که دین ژله ای باشد، دارد در حل المسائل جامع الاطراف خود،دنبال معنی دین ژله ای می گردد، برادر جانباز!..

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

18 مارچ المُفرّح  سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه