بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 11 فروردين ماه 1393 ـ  31 ماه مارچ 2014

 

مبارزهء فدوی با اسراف

در مورد تصویر بالا، چه فکر می کنید؟

 فدوی، بعنوان موجودی مکتبی، خیلی حواس اش به بیت المال است؛ شما خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند! خب حالا بقول عوام back to work!. از آنجا که حقوق و مزایای انواع نیروهای خودی (خودجوش- لباس شخصی، سربازان گمنام عج و...) از محل بیت المال هزینه می شود، فلذا فدوی همواره کوشیده و می کوشد که بجای آنکه مانند دیگران فقط شکوه و گلایه کند، باز هم از راه حل (به قول عوام part of solution) باشد؛ باری همچنین است پیرامون تصویر کذائی که راجع است به معرکه ای که اخیراً مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، در اعتراض به سفر اخیر خواهر خاج پرست، کاترین اشتون، مسؤل سیاست خارجی اتحادیهء اروپا، و دیدار با برخی از قربانیان عملیات خدا پسندانهء برادران، از جمله گوهر عشقی مادر وبلاگ نویس مقتول ستار بهشتی و نیز نرگس محمد(ص)ی، فعال حقوق بشر، روبروی سفارت اطریش در تهران سابق بر پا کرده اند. فدوی عجالتاً با چگونگی این دیدار که پیش تر از این نیز به تفصیل بدان پرداخته است(1) کاری ندارد زیرا می داند که گزمه گان بیت، ايدهم‏الله‏ تعالی، پشه را در هوا نعل می کنند، آن ضعیفهء خاج پرست که دیگر جای خود دارد!

باری- دغدغهء فدوی در این مختصر چیز دیگری، و فی الواقع پیرامون صرفه جوئی در بیت المال است. لطفاً یکبار دیگر به تصویر بالا نگاه کنید؛ آن دو برادر را که لنگی را حایل خواهران و برادران کرده اند می بینید؟ بسیار خوب، فدوی بدلائل هندسی شدیداً ثابت می کند که وجودشان در آن معرکه گیری بکلی زائد است؛ بقول آن بزرگوار:

شعر

هندسه آموز که اندازه است

جان جهان جمله بدو تازه است

گر به فن هندسه دانا شوی

بر همه کاری تو توانا شوی (2)

و اما ادلّهء فدوی برای حل معادلهء فوق:

خواهران را که در معرکه گیری بالا ملاحظه می کنید؛ ضمن اینکه با بادمجان قابل تمیز نیستند، چیزی شبیه گونی مشکی را چندان به سر کشیده اند که نه خودشان کسی را می بینند، و نه دیگران قادر به رؤیت آنان هستند!؛ از سوئی، برادران آنسوی لُنگ هم، چندان به زمین چشم دوخته اند که گوئی چیزی را در اعماق زمین گم کرده اند!؛ فلذا این دو طایفه را، با لُنگ و بی لُنگ، ظاهراً با یکدیگر کاری نیست و بر این پایه، وجود آن دو برادر لُنگ بدست در آن معرکه  گیری بکلی زائد، و وجوه پرداختی به آنان نیز، از مصادیق بارز اسراف در بیت المال، و به فتوای مرجع تقلید فدوی اعلی الله مقامه، شدیداً حرام است!..

محض اطلاع عرض شد...

27 مارچ 014

---------------------------------------------------------------

(1) مکتوبات فدوی 15 مارچ 014

(2) میرزا آقاخان کرمانی-  اندیشه های میرزا آقاخان کرمانی- فریدون آدمیت ص 48

 

چاره جوئی

جای خوانندگان محترم ضد انقلاب خالی، فدوی داشت به خبر زیرازیکی دو منبع  نگاه می کرد:

«روز چهارشنبه در دادگاه اروپایی حقوق بشر واقع در استراسبورگ در جلسه ای علنی بررسی می شود  این دادگاه بدنبال شکایت یک زن 23 ساله محجبه فرانسوی به دیوان حقوق بشر اروپا برگزار می شود»./ یورونیوز- فارسی.

و البته:

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه حقوق بشر اروپا مستقر در شهر استراسبورگ فرانسه فردا استدلال‌ های شاکی پرونده که تنها حروف اول اسم اش به صورت SAS منتشر شده را شنیده و انتظار می‌رود حکم آن اوایل سال 2014 اعلام شود.

این قانون که در سال 2010 اجرا شد، هرگونه پوششی که کل صورت را پنهان کند، ممنوع می‌کند؛ اعم از نقاب و برقع در فضاهای عمومی. ناقضان قانون نیز تا 150 یورو جریمه خواهند شد. مقامات فرانسه می‌گویند، این قانون برای حفاظت از سنت‌های سکولار فرانسه و دلایل امنیتی لازم است و اندیشید که بمنظور صرفه جوئی در وقت و هزینه، میان بُرزده و به خواهر شاکی توصیه کند که بجای پاسدار و پاسدار کشی درفرانسه، پاچهء آن مُلحدین را رها کرده، بگذارد که آن نابکاران در آزادی های خود شدیداً دست و پا بزنند! و خودش اگر دست و پای اضافه دارد، به ایران سابق یا افغانستان، و اگر گردن اضافه دارد، به عربستان سعودی هجرت فرموده و آن بلاد کفر و زندقه را به خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، واگذارد!...

زیاده توصیه ای نیست..

بقول جد اعلای فدوی:

به قربانت مگر سیری، پیازی؟

كه توی بقچه و چادر نمازی؟

تو مرآت جمال ذوالجلالی

چرا مانند شلغم در جوالی؟

سر و ته بسته چون در كوچه آیی

تو خانم جان نه بادمجان مایی

بدان خوبی در این چادر كریهی

به هر چیزی بجز انسان شبیهی

كجا فرمود پیغمبر به قرآن

كه باید زن شود غول بیابان

كدامست آن حدیث و آن خبر كو

كه باید زن كند خود را چو لولو؟!

 

مشکل گشا

فدوی مدت هاست که در درک حکمت تکیه کلام مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه، یعنی "خواص بی بصیرت" همینطور ارّه به ماتحت مانده بود و نمی دانست که بُن مایهء آن خطابِ نزدیک به عتاب چیست و از کجا آمده است و چرا معظم له به طیفی از یاران وفادار نظام، که دغدغه ای جز حفظ آن ندارند با مدّ و تشدید می گوید:

"خواص بی بصیرت"؟!

باز هم قاصم الجبارین برادر احمدرضا رادان٬ جانشین فرماندهء پلیس حضرت آقا را با شهدای صدر اسلام عزیز شدیداً محشور کند، که به سرگردانی تاریخی فدوی در این راستا برای همیشه پایان داد و به نقل از دیگربان فرمود:

 " لقمهء حرام باعث بی بصیرتی می شود " - تیتر

زیاده پرسشی نیست.....

 

بی حسّی

بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود!، راستش برخی خبرهای دارالخرافه، با آنکه نامطلوب و ناخوشایند اند، معذالک فدوی را دلواپس نمی کند! حال نمی داند که آیا پوست کلفت شده و یا معالجات مؤثر واقع شده و برخی از حساسیت هایش بعون الله، برطرف شده اند!..

باری- نمونهء دم دست اگر خواسته باشید، تیر خبری که به نقل از استانبان/ دیگربان است که در پی می آید:

«25 نفر در رابطه با تبلیغات ماهواره ای در ایران بازداشت شدند. محمد(ص) مسعود زاهدیان- رئیس پلیس امنیت اخلاقی!»

فدوی بهتر است تا خشم خوانندگان محترم ضد انقلاب را بیش از این برنیانگیخته، در توجیه علت عدم نگرانی اش، از زبان عرفی شیرازی عرض کند که:

بیت

گر نخل وفا بر ندهد چشم تری هست

تا ریشه در آب است امید ثمری هست

که ترجمه اش به فارسی آخوندی این می شود که، همین که برادران، کثرالله امثالهم، از روی آنان مثل دیش و رسیورهائی که در شیرازبا  تانک رد نشده اند، جای شکرش باقی ست!...

زیاده تبلیغی نیست که به ماهواره های ضد انقلاب بدهد...

 

 

صرف و نحو جبری!

نظر به ارادتی که فدوی به نظام مقدس جمهوری اسلامی شکوهمند اسلامی مان دارد(1)، همواره کوشیده و نیز دست به دعا بوده که این پدیدهء ابد مدت، همچنان مستدام، تا امت واحده به داشتن آن مفتخر، و فدوی نیز به الطاف خفیهء آن، مستظهر بوده باشد!(2) تلاش فدوی در این راستا اما، بیشتر در این جهت بوده که عناصری که موجب استمرار این پدیدهء شگفت انگیز اند را کشف، شدیداً دعا و تقویت کند! باری- مستوره ای در این پیوند اگر خواسته باشید، شیطان بزرگ با اسامی مستعار آمریکای جنایتکار، استکبار جهانی و... با تخلص"دشمن" از آن جمله است؛ چرا که امور مقام معظم، رهبری انارالله برهانه، بی شیطان بزرگ اصلا ً نمی گذرد!...

عنصر مفید دیگر، "فتنه" و مشتقات آن است مانند اصحاب فتنه- فتنه گران و... این عنصر، کاربرد های دیگری هم دارد که حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، عنداللزوم بر علیه ملت، استفاده می فرمایند؛ مانند امام جمعهء محترم مشهد آیت الله سید احمد علم الهدی، که چرکنویس آیت الله گرگعلی (احمد خاتمی- م) است در جملهء زیر:

«ناسزا به آیت الله جنتی فتنهء جدید است!»/ - پارسینه

زیاده عرضی نیست...

----------------------------------------------------

(1) در شأن شما نیست، لطفاً  فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد!

(2) قرار شد فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده! اصلاً بشما چه مربوط است؟ در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و تمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند!

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفهء دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

*میرزایی: واقعاً از تعهدات داده شده تیم هسته‌ای کشورمان به آمریکایی‌ها نگران هستیم. اگر این روند به جایی برسد که غیرقابل برگشت باشد یا برگشت از آن هزینه سنگینی روی دوش نظام بگذارد تکلیف چیست و چه باید کرد.

فدوی:مراتب در شرایطی که دراثرافراط درنرمش قهرمانه همه جایشان شدیداً درد می کرد، و در فاصلهء بین دو قیلوله،بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم بعدالتحیه و السلام فرمودند دراینصورت بر سرزنان،در معیت و البته به هزینهء ایشان،میرویم گردش قهرمامانه، برادرمیرزائی!

 

* علی مهدوی‌پور: ممکن است کشورهای غربی بخواهند از نرمش ما در تعامل هسته‌ای در حل مسائل دیگری مثل سوریه سوء استفاده کنند باید هوشیار باشیم و گمان نکنیم خریدن لبخند رضایت بر لب غربی‌ها برای ما یک پیروزی است. اگر کوچکترین غفلتی در سوریه داشته باشیم شرمنده اهل بیت(ع) می‌شویم و برای ما هم خطر وجود دارد. ما نباید از مواضع خود کوتاه بیاییم. مسئله سوریه یک تهاجم خارجی به ماست. تروریست‌های خارجی با پول عربستان و نقشه اسرائیل در سوریه جنایت می‌کنند و چاره اساسی قلع و قمع تروریست‌های وارداتی است.

فدوی: فدوی تاکنون ازهویت سوری خود خبر نداشت؛ممنون ازاطلاع رسانی؛ اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)، برادرعلی(ع)  مهدوی (عج)‌پور

 

* خرازانی از تهران:  به علت بالا بودن سن اکثر وزرا تحرکی که لازمه دولت تدبیر و امید و اعتدال است دیده نمی‌شود چرا که اموری چون مسکن مهر، سفرهای استانی و... نیاز به چابکی و تحرک و دوندگی دارند که در این دولت متأسفانه کم است.

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت نرمش قهرمانه دولا دولا راه می رفتند،به شرف عرض رسید. خیلی خوش شان نیامد و با تغیر گفتند که ایراد شما توهین به حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، است که متوسط عمرمبارک شان 90 سال است، لکن همچنان لرزان بر مقدرات جامعهء شکوهمند اسلامی، بیرحمانه حکومت می کنند؛ بر این پایه وزرائی که از آنان نام برده اید، در حکم نوه و بلکه ننیجهء حضرات هستند! خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر خرازانی!

 

*رفیعی:دولت به‌عنوان مدیر اجرایی کشور چه تسهیلاتی برای حق عائله‌مندی و تعداد بیشتر فرزندان در برنامه سال 93 دارد؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ایشان رسید، فرمودند برنامه شان اینست که سفارش کاندم را به چین بدهند که حین عمل،هی پاره شوند، برادر رفیعی!

 

* یک خانم خانه‌دار: ما اکثریت خانمهای ایرانی روی پشت بامها سبزی می‌کاریم و نان و پنیر می‌خوریم ولی در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب کوتاه نمی‌آییم. ما 8 سال به این خوبی مقاومت کردیم، الان نباید به این راحتی کوتاه بیاییم.

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی که قدری هم شنگول بودند، به پیشگاه انورشان تقدیم شد.همینطورکه زمزمه می فرمودند افزودند که به فتوای علمای سلف رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، احوط آنست که در پشت بام، فقط، الله و اکبر بگویند، خواهر خانه نشین! 

 

* شیرازی: یکی از سناتورهای آمریکایی اخیرا گفته در توافق هسته‌ای دگمه مکث هسته‌ای ایران را فشار داده‌ایم بعد از آن دگمه حذف را فشار می‌دهیم. خطاب به آمریکایی‌های جنایتکار باید گفت این زیاده‌گویی‌ها را در دهانتان خرد می‌کنیم. ما ملت ایران پشت سر رهبر آزاده خود ایستاده‌ایم. مسئولین کشور آماده باشند چنانچه آمریکایی‌ها خواستند بازی را خراب کنند و به اصطلاح زیر میز بزنند خیلی سریع آبشار سانتریفیوژها را برای تولید اورانیوم 20 درصد ردیف بکنیم.

فدوی: مراتب در شرایطی که در اثرافراط درنرمش قهرمانه، همه جایشان شدیداً درد می کرد،به شرف عرض رسید،همینطور که ناله می فرمودند، شما را به فرماندهی عملیات فوق منصوب و برای شهادت تان، دعا فرمودند، و من الله التوفیق.

 

*  0175---0913: فصل زمستان در پیش روی است مع‌الوصف مدرسه راهنمایی روستای تپه طاق فاقد سوخت می‌باشد. معلوم نیست دانش‌آموزان این مدرسه روزهای سرد را چگونه پشت سر خواهند گذاشت.؟

فدوی: فدوی مراتب را در اوقات شرعی و با قید چندین فوریت، مراتب در شرایطی که بعلت افراط در نرمش قهرمانانه دولا دولا راه می رفتند، به استحضاررسید، قدری با زحمت جابجا شده و فرمودند که به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، بر پایهء الاهم و فی الاهم،سوخت هسته ای،مقدم بر سوخت مدارس هستند، برادر 0175-0913

 

* سردار:از کسانی که در موضوع هسته‌ای تخصص دارند تقاضا داریم که قیمت 200 کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده 20 درصد را اعلام کنند تا مشخص شود حالا که قرار شده طبق توافق ژنو بطور کل اکسید شود، آیا لغو فقط 5 درصد تحریم‌ها جای عقب‌نشینی ما از 200 کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده 20 درصد صحیح بوده است یا خیر؟ بقیه تعهدات که جای خود دارد.

فدوی: بطور مایه کاری می کند بعبارت چند میلیون وجه رایج ممالک محروسهء امریک، برادر سردار!

 

* محمد نورانی از جانبازان انقلاب: آقای نوبخت در مصاحبه‌‌اش گفته می‌خواهیم کاری کنیم ایرانی به ریالش در دنیا شناخته شود. عرض می‌کنم ایرانی قبلا به غیرت، مقابله با متجاوزان و عشق به آرمان‌هایش در کل دنیا شناخته شده است.

فدوی: همینطور است، زیرا بفرموده حضرت امام(ل) اقتصاد کلاً مال خره! و ما چون خر نیستیم، اقتصادمان باید همیشه اینطور باشد،برادر محمد(ص) نورانی!

 

*4121---0912  در ساعات افزایش مسافر در مترو مردان وارد واگن مخصوص خانم‌ها می‌شوند. چرا کارکنان مترو به این موضوع رسیدگی نمی‌کنند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام دستور دادند که به تأسی از برادران کثرالله امثالهم در خوابگاهای دانشجوئی، مسافران اضافی  مرد را با شیههء یا حسین(ع)، و مسافران اضافی زن را با شیههء یا زهرا(س) از پنجرهء قطار به بیرون پرتاب کنند، برادر4121---0912!

 

* 4516---0912: دولت ابتدا تکلیف خود با وزیران اش را روشن کند آقای رئیس‌جمهور در ارائهء گزارش خود می‌گوید انبارها پر از کالا می‌باشد ولی آقای ترکان به نمایندگی از دولت صحبت از خالی بودن انبارها می‌کند. مردم مانده‌اند حرف چه کسی را قبول کنند. رئیس‌جمهور می‌گوید خزانه خالی است و وزیر اقتصاد می‌گوید 100میلیارد دلار در خزانه است.

* فدوی: اولاً اختلاف بین علماء اعلام دامت افاضاتهم،از مسلمات دین حنیف و موجب طول عمر آنست ثانیاً با اینهمه گرفتاری که ریاست محترم آبدارخانهء بیت دارد،فدوی دلش نیامد عریضهء شما  را بعرض برساند.این از عهدهء خودتان هم بر می آید؛بدین معنی که اگراز خزانهء پر و خالی میانگین بگیرید، می شود نیمه خالی، این هم دیگر کاری داشت، برادر 4516---0912؟

 

* علیپور: فرزند 28 ساله معلولم که در آسایشگاه کهریزک زندگی می‌کرد به خاطر عدم مراقبت کامل دچار حادثه شده بعد از یک ماه بستری شدن در بیمارستان امام خمینی تهران فوت کرد. در حال حاضر بیمارستان از من که یک مادر سالخورده تحت پوشش بهزیستی هستم مبلغ سه میلیون تومان پول می‌خواهد که چک گرو گرفته شده را برگرداند. اگر این بیمارستان دولتی است پس این پول‌ها را برای چه از مردم بیچاره و فقیر می‌گیرد.

فدوی: مراتب در شرایطی که چندانهم سرحال نبودند، به شرف عرض رسید. قدری متغیر شدند و فرمودند که برادران کثرالله امثالهم، پس از اعدام فرزندان ملت ناسپاس،پول فشنگ هم از والدین گرفتند و جیک شان هم در نیامد، حالا شما چه خبرتان است که بخاطر سه میلیون تومان که جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارد قهر می کند، افزون بر سیاهنمائی، گرد و خاک هم می کنید؟... خدا بگوید چکارتان بکند که آنجای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید،خواهر علی(ع)پور!

 

* 0299---0916: در گذشته مدت 5 سال کارمند جهاد سازندگی بوده‌ام برای اینکه پول بیمه این مدت را بپردازند پی‌گیری‌‌های زیادی کرده‌ام ولی متأسفانه علی‌رغم اینکه جانباز هستم همکاری نمی‌کنند چرا؟

فدوی: عریضهء شما قابل این نیست که به جریان بیفتد،همینقدر سربسته و سرپائی عرض می کند که بعضی وقتها لازمست که انسان بند باز باشد،برادر جانباز!

 

*علیمردانی: به مسئولین دولتی عرض می‌کنم که تحریم فعلی که یک شبه به وجود نیامده از ابتدای پیروزی انقلاب بوده و البته بیشترین حجم آن در دولتهای نهم و دهم شکل گرفته است سزاوار نیست اینقدر در بوق و کرنا بدمیم که به داد ما برسید که از گرسنگی هلاک شدیم. تحریم‌ها بیش از 20درصد فشار به ما ندارند اگر براساس تدبیر جلوی ریخت و پاش‌ها و فسادها و هزینه‌های نابجا در بسیاری از امور گرفته شود مشکل حادی نخواهیم داشت. انتظار می‌رود مسئولین هیمنه نظام را بیشتر از مردم حفظ کنند و به مردم امیدواری دهند اظهار یأس و درماندگی در برابر دولت‌های استکباری که درحال فروپاشی هستند بسیار مایه تأسف است.

فدوی: بقول زنده یاد احمدی نژاد، دوباره بگم، برادر علی (ع) مردانی؟

داشت عباس(ع)قلی خان پسری

پسر بی ادب بی هنری

اسم او بود علی(ع)مردان خان

"حضرت شیخ"  ز دستش به امان!

هر چه می گفت "حسن" لج می کرد

دهن اش را به "حسن"کج می کرد

هرکجائی دگراندیشی بود

گشت ارشاد خبرمی فرمود

پشت طیّارهء آقا  می جَست

همه جا را به نجاست می بست

عددی نیست پدر یا مادر،

نه حسن راضی از او، نه رهبر!

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

29 مارچ  المفرح سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه