خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

فرقه سازی، دکان دين عبدالله گولان، و بازی روسيه

دلسوز ايران

شنبه 16 فروردين ماه 1393 ـ 5 ماه آوريل  2014

این مردک، عبدالله گولان، که در کار اردوغان گذاشته است، اگر هوادار دموکراسی بود در «نيوجرزی» نمی نشست و در ترکيه فرقه سازی نمی کرد؛ می رفت و علنی در کشور ترکیه حزب می ساخت و فعالیت می کرد؛ مثل بقیهء احزاب! از کجا بدانيم که او آلت دست عربستان سعودی يا حتی روسيه نیست؟

تجربهء بشری، و مخصوصاً تجربهء ما ایرانی ها، نشان داده که هر کس «دکان دین» باز می کند ضد دموکراسی، ضد آزادی های فردی، ضد توسعه و پیشرفت، و دنبال برکشیدن فرقهء خود، شخص خود، مذهب خود، و انواع رانت خواری ها و فریب دادن مردم و، نهایتاً، گسترش بدترین فسادها است. مخصوصاً اگر کاملاً مشخص نمی گوید که هدف اش از باز کردن دکان دین در بازار مکارهء سیاست چیست.

مثلاً، اینکه فرقه ساز در ظاهر بگوید که از ضدیت رژيم با اسرائیل یا ضدیت با امریکا ناراحت است دلیل بر دموکراسی خواهی او نیست. آیت الله خمینی هم اولش می گفت «اگر پدران ما شاهنشاهی می خواستند الان مردم ما نمی خواهند»، اما آخرش گفت «اگر سی میلیون نفر بگویند بله، من می گویم نهمی گفت «حتا مارکسیست ها در بیان عقايد خود آزادند»، اما آخرش گفت «بشکنید این قلم ها را...» و خدعه کرد! جبههء ملی را مرتد خواند. به نهضت آزادی گفت که نگذارید بگویم در زمان آن ملی گرا (مصدق) بر مردم چه گذشت، و نهضت آزادی را غیر قانونی کرد چون بازرگان حاضر نشد، مثل حزب توده و فدایی، برده وار از هر آنچه او می گوید تبعیت کند.

فرقه سازی، از فرقهء حسن صباح گرفته تا فرقهء فرقان، تا فرقهء رجوی، تا فرقهء دموکرات آذربایجان، تا فرقهء مصباحیه، تا فرقهء فراما سونری مارکسیست های روسی (توده ای - فدایی)، همه در جهت کلاهبرداری سیاسی برای کسب غیر مشروع قدرت از طریق توطیه، اشغال، کودتا، ترور یا با کمک یک دولت خارجی بوده است.

اگر هر فرقهء دینی خوب باشد، بهائیت ما چه اشکالی دارد که شما آنها را اعدام می کنید؟ اینها که از همهء فرقه ها، حتا شیعیان خط امامی، مدرن تر و با تمدن و دمکراسی هم خوان ترند؟ دراویش بی آزار ما را، که از همهء مذهب اسلامی بی آزارتر و انسانی تر و دورتر از سیاست بازی و دین فروشی هستند، چرا سرکوب می کنید؟

باور کنيد که اگر دین بخواهد در سیاست حتی «دخالت بی ضرر» بکند حداکثرش می شود همین اردوغان: «لیبرالی مذهبی در دولتی لائیک!» یک وجب آن ور تر از اردوغان می شود محمد مرسی و فرقهء اخوان المسلمین. دیدید که او هم چه آسان به دامن اسلام سیاسی لغزید؟ یک وجب آن ور تر از محمد مرسی هم «خط امام» است. یک وجب آن ور تر از خط امام هم می شود «فرقهء مصباحيه». نمی بینید که لاریجانی دنبال اتحاد با موسوی افتاده تا روحانی را بشکند؟ کی تصور می کرد جواد لاریجانی ِ «اصو ل گرا» موسوی را «عزیز» بنامد؟

ارتجاع سرخ و سیاه هميشه، سر بزنگاه ها، با هم متحد می شوند. بعيد نيست که همین فردا حزب توده و پوتین و فدائیان هم هوادار گولن شوند؛ همان گونه که هوادار آیت الله خمینی و موسوی و اسد و قذافی شدند.

***

پوتین مثل زنگی مست، با تیغی بران، به جنگ بشریت و نظام های دموکراتيک و هوادار امریکا آمده است. توطیه، اشغال، تهدید، انگولک کردن نظام های ورشکسته ای مثل سوریه و بلاروس و ونزوئلا و کرهء شمالی و... برای نا امن کردن منطقه و جهان از شگردهای او است.

اگر اردوغان زد و یک هواپیمای متجاوز سوریه را سرنگون کرد (هواپيمائی که به تحریک پوتین به مرز ترکیه وارد شده بود تا او، بعد از کریمه، چنگال منفور استعماری اش را به بدن ترکیهء لیبرال متحد امریکا و همزیست مسالمت آمیز با اسرائیل و دارای رابطه با اسرائیل فرو کند) ما چرا بايد ترش کنيم؟ اگر اردوغان، مثل اوباما یا دولت اوکراین، از سر انسانیت، ذره ای نرمش نشان دهد پوتین و عوامل اش آن را نشان نقطهء ضعف او تلقی کرده و به تجاوز ادامه خواهند داد. اسد اکنون، مثل صدام، شبیه سگ هار روسیه است. از خودش اختیاری ندارد. اگر اردوغان توی دهن او نزند به همهء همسایه ها حمله می کند!

هيچ ايرانی، حتی ج.ا. نبايد در این دام بیفتد. ما نبايد به این «مارکسیست های روسی» و «مارکسیست های اسلامی ریش دار» گوش بدهیم. قبلاً آفرينندگان جنگ های حیدری ـ نعمتی انگلیسی بودند حالا روسی هستند.

من هشدار می دهم: چپ ایرانی وابسته به روسیه است؛ روسیه در جهان به انزوا می رود؛ خطر فروپاشی دوبارهء روسیه ممکن است چپ روسی ایران را وادارد که آتش جنگ را به ایران و ترکیه بکشاند

فریب نخوریم: کشور ما تحمل یک بازی روسی دیگر، مثل «اشغال سفارت امریکا» یا «جنگ با یک همسایه دیگر» یا ادامهء «فضای جنگی تحریمی و ماجراجویی سیاسی» را ندارد.

آیت الله خامنه ای و رهبران ج.ا. ظاهراً چنان فریب روسیه و مارکسیست های روسی را خورده و تا خرخره بدهکار روسیه هستند که امیدی به آن نیست که حتا به منافع خودشان و رژیم شان بیاندیشند چه رسد به کشور!

بر روشنفکران، نویسندگان، هنرمندان، فعالین سیاسی غیر روسی است که جلوی این خودکشی دیوانه وار را بگیرند، نقشه های روسی را افشا کنند و پوتین را متوقف سازند.

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه