بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 18 فروردين ماه 1393 ـ  8 ماه آوريل 2014

 

قند ُِمکرّر!

فدوی پیرامون مختصری که قرار است در پی بیاید، نخست، بقول آن بزرگوار، از خود بگوید:

بیت

جائی که من نشینم، بی کارکی نباشم

یـا خطـکی نـویـسم، یا بیتـکی تـراشم!

لکن قضیه در سمت و سوی برادران چنین نیست و آن بزرگواران، گویا جز شمارش بیست و یک انگشت مبارک و البته کار سنگین ِ دوره کردن تسبیح، مشغلهء دیگری ندارند!، باری...

مرور بعضی خبرهای دارالخرافه حاکی از آن است که بلیهء بیکاری که از ویژگی های مثبت جامعهء شکوهمند اسلامی ست، به نمایندگان محترم حکومت در مجلس نیز سرایت کرده و آن بزرگواران پنداری از دوره کردن اشتغالات فرحبخش فوق خسته شده و دنبال تنوع اند و در این راستا پاچهء کلب آستان علی(ع)، فراشباشی بیت، {غلامعلی(ع) حداد عادل- م} را شدیداً گرفته اند که چرا تاکنون اسباب تفریح و تفنن ایشان را فراهم نفرموده است(1)!...

نخست اما، برای دستگرمی، تیتر مطلب را ملاحظه کنید:

«انتقاد از بکاربردن واژهء "پایتخت" در صحن علنی مجلس!»/ آخرین نیوز- تیتر

و در ادامهء خبر نیز:

«با اينكه 35 سال از سرنگوني رژيم شاهنشاهي و فرار شاه از ايران گذشته، هنوز حتي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز تهران را "پايتخت" كشور مي‌نامند! ديروز در صحن علني مجلس شوراي اسلامي ضمن بررسي لايحه مربوط به انتقال مركز سياسي كشور به مكان ديگر، از مركز كشور با عنوان "پايتخت" ياد شد ولي هيچكس به اين سؤال پاسخ نداد كه منظور از "تخت" چيست و چه كسي صاحب اين "تخت" است؟»

خب، این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدید؟ و یا، جسارت است، دارید تجاهل العارف می کنید، برادر ج.ا؟ چرا که امروزه در سرتاسر مملکت امام زمان(عج)،..کسی نیست که پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از درگذشت انقلاب، نداند که «تخت»، بقول عوام، به منبر  down grade شده لکن افادهء همان معنا را می کند! باور بفرمایید، بقول آن بزرگوار: «جسته ایم ما، لکن یافت می نشود!...»

در تبیین این نکته اما اگر از فدوی برهان قاطعی خواسته باشید، کار مشکلی نیست؛ چرا که بیاد می آورد که در نوشته ای پیشین نيز، به بهانه ای، افزوده است که استاد بزرگ توس به اینگونه پرسش ها، چندین قرن پیش به زیبائی پاسخ فرموده و همانجا نیز ابیاتی از نامهء رستم فرخزاد که از میدان جنگ قادسیه بجهت برادر ش ارسال کرده بوده است را نیز، بعنوان شاهد، افزوده که اینک فدوی را از نقل همهء آن بی نیاز می کند؛ مگر بیت نخست آن بمنظور یادآوری، که در عین حال پاسخ پرسش بالاست:

بیت

چو با تخت منبر برابر شود

همه نام بوبکر و عمر شود!

باری بی سببی نبود و نیست که فدوی نیز دیری ست که به مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقائه دولته، می گوید اعلیحضرت العظما! که به لسان عملهء طرب، همان قند ِ مکرّر است!

زیاده بیتی نیست!...

--------------------------------------

(1) در ادامه روزنامهء جمهوری اسلامی پرسيده است: «در زبان عربي به مركز كشور "عاصمه" گفته مي‌شود و در زبان انگليسي آن را "كاپتيال" مي‌نامند كه هر دو به معناي "شهر بزرگ" است. معلوم نيست فرهنگستان زبان و ادب فارسي چرا تاكنون، به جاي كلمه "پايتخت" كه يادآور "تخت شاهي" است، كلمه مناسبي پيشنهاد نكرده است؟»!

 

خطا

تقارن برخی چیزها، دستکم برای فدوی، براستی حیرت انگیز است. فدوی که در ارتباط با صاحبان اصلی  طبیعت، یعنی حیوانات، مبالغ هنگفتی حساس است، داشت ضمن قلم صد تا  یک قاز، به  آهنگ بسیا زیبای «ماهیگیر» از زنده یاد مازیار نیز گوش می داشت که به خبر زیر رسید:

«آخرین وضعیت پلنگ زخمی لرستانی: شب گذشته عملیات امداد و نجات یک قلاده پلنگ در حاشیه رودخانهأ سزار در حالی ساعت‌ها زمان برد که علی‌رغم موفقیت‌آمیز بودن این عملیات و نجات جان این پلنگ به نظر می‌رسد با آسیب نخاعی که بر اثر شلیک گلوله به وی وارد شده امکان دارد این پلنگ دیگر نتواند راه برود. دامپزشک حیات وحش، با اشاره به اینکه فعلاً توانسته ایم زندگی پلنگ را نجات دهیم، اظهار داشت: شب گذشته با اقدامات اورژانسی، از جمله تزریق کورتن قوی برای کنترل التهابات و اینکه فشار روی نخاع به صورت آنی برداشته شود، توانستیم پلنگ را زنده نگه داریم. معماریان، با بیان اینکه پلنگ در حال حاضر دچار آسیب نخاعی شده و اینکه می تواند روی پای خود راه برود یا نه هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: با توجه به نبود بالگرد در استان مجبور شدیم که این پلنگ را از طریق زمینی به تهران اعزام کنیم»./ الف- تیتر

فدوی که می کوشید اشک اش را جمع کند، همزمان نیز فکر می کرد که برخی هموطنان ورجاوند، تا کی می خواهند هدف را، عوضی انتخاب کنند؟!

زیاده اشکی نیست...

 

گرانفروشی

فدوی در مرور خبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، به خبر زیر هم رسید که:

«با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، روزنامهء آسمان به دلیل انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات اسلامی توقیف شد»./ قدس آنلاین

به فدوی مربوط  نیست ها، لکن می پندارد که برادران با «قربانی» اضافه حساب کرده اند زیرا "خلاف موازین اسلامی " و "توهین به مقدسات اسلامی"، از یک قماشند!

باری- ادامهء خبر حاکی از آن است که عباس بزرگمهر، مدیرمسؤل این روزنامه، که تنها شش روز از انتشارآن می گذرد، برای تکمیل پذیرائی، به هتل چندین ستارهء اوین منتقل شده است!

گفتن ندارد که هم در این مورد، و هم در موارد پیشین، و نیز در مواردی که بعون الله و به اهتمام برادران در آینده پیش بیاید، دعوا طبق معمول به ایران و ایرانی مربوط نمی شود و سر لحاف مندرس و نخ نمای ملا، در سرزمینی دیگر است!

زیاده جسارت است…

 

آزمون هوش

خوانندگان محترم ضد انقلاب، با شرکت در یک آزمون چند جوابی، هوش خود را رایگان آزموده و بفرمایند فاجعه ای که در خبر زیر از آن سخن رفته است،چیست؟

«در اینجا وظیفهء عموم مردم، فروشندگان، مسئولین و تولیدکنندگان و توزیع کنندگان و بلکه وظیفهء کل مسلمانان جهان! این است که در مقابل چنین امور غیرانسانی و ناپسندانه ای سکوت نکنند و مسئولین هم چاره ای در این باره بیندیشند و مردم نیز بی تفاوت نسبت به چنین مسائل مهمی نباشند و...»/ صراط نیوز

از گزینه های زیر یکی را، البته بی تقلب و بدون اینکه به بغل دستی نگاه کنید، برگزینيد!:

- مواد مخدر

- قاچاق اسلحهء غیر مجاز

- یکی از انواع بی ناموسی!

- زورگیری و سرقت مسلحانه

فدوی شدیداً دمکرات است و شما را محدود به مراتب فوق نمی کند؛ فلذا چنانچه پاسخ شما هیچیک از گزینه های بالا نیست، پاسخی را که درست می پندارید؛ اینجا بنویسید:

 

.................................................................................

- الو، گوشی خدمتتان، فدوی مشغول بررسی پاسخ های رسیده است. بقول عوام، almost done!

- خب، بررسی به پایان رسید و کلیهء شرکت کنندگان محترم ضد انقلاب، شوربختانه رفوزه شدند! معنای این آزمون علمی آن است که در حدّ ناچیزی از هوش ذکاوت هستید و به شما، امیدی نیست!؛ بیخودی اصرار هم نکنید که فدوی اهل پارتی بازی نیست و نتیجهء امتحان، حتا با حکم حکومتی مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه نیز، تغییری نخواهد کرد!

پاسخ آزمون به شرح زیر بود، خواهر- برادر بی استعداد!:

«متأسفانه اخیراً روسری هایی در بازار توزیع شده است که کلمه "الله" به طرز ماهرانه ای بر روی آن ها کار شده است!»/ صراط نیوز

برادر صراط، برای این موضوع مستبعد، تیتر زیر را برگزیده است: «هتک حرمت بوسیلهء روسری!»

شرکت کنندگان محترم ضد انقلاب اگر هنوز مطلب را نگرفته اند، به اتقاق فدوی به آزمایشگاه زیر بیایند!:

ضمناً، پیرو فرمایشات منبع خبر، مسلمانان جهان یادشان نرود که در این فاصله برای دستگرمی تعدادی از فروشگاه ها، پمپ بنزین ها و ساختمان های محل سکونت خود را، به آتش بکشند!...

زیاده هتک حرمتی نیست تا فدوی کشف نمايد...

 

تصحیح و پوزش

فدوی با ملاحظهء خبری در جراید شریفهء دارالخرافه، مبالغ هنگفتی احساس شرمندگی کرد و بر آن شد که، بعنوان عنصری دمکرات، با خود شدیداً برخورد کند، بلکه مقلدین وی نیز به او تأسیّ کرده و رستگار شوند...

در توضیح بیشتر مطلب عرض می کند که فدوی، اشتباهاً، اساس را بر این قرار داده بود که منبری که مستقیما ً به ُگردهء امّت وصل، و حضرات قرن هاست که بر آن سوارند، چیز بسیار بی مصرف و خاصیتی ست؛ لکن خبر مذکور، فدوی را از اشتباه در آورده، حتا موجب انتباه او شد! و دریافت که خیر، منبر، آنگونه که فدوی می پنداشت، چندان هم بی مصرف نیست، ملاحظه کنید:

«براساس اطلاعات منتشر شده، چندی پیش در مراسم نذری ‌پزان که در نزدیکی مسجدجامع یزد برگزار شد، یک منبر چوبی تکه ‌تکه و به‌عنوان هیزم از آن استفاده شد!»/ صراط

زیاده منبری نيست...

 

برادر پاشنه کش!

پاشنه کش هم در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، موهبتی ست الهی، که مصدر بسیاری از امور بوده است و خواهد بود؛ یعنی باعث می شود که برادران با آن وسیله این مطلب را جا بیاندازند که فی المثل عوامل مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصراعلامه و اجری بالخیر اقلامه، در سال 88، در قتل ندا آقاسلطان دخالتی نداشته و آن بانوی جوان را مردم کشته اند!.. فدوی نظیر این نظر را که در پی می آید، بارها دیده است:

« حسین راستگو: فتنه‌گران سال 88 چون رسوا شده‌اند و ملت به آنها پشت کرده است شروع به نامه ‌پراکنی کرده‌اند که سران فتنه را آزاد کنید. آنها متوجه شده‌اند که زنده بودن سران فتنه برای آنها نتیجه ندارد می‌خواهند با آزاد شدن‌شان به طریقی آنها را مانند ندا آقاسلطان سر به نیست کنند! تا شاید از مردن آنها دوباره فتنهء جدیدی به پا کنند و کشور را به آشوب بکشانند».

زیاده پاشنه کشی نیست..

 

تأمین نیرو

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، به مطلب زیر نیز برخورد:

«احتمال افزایش مدت سربازی به دلیل کمبود نیرو: ستاد نیروهای مسلح اعلام کرده است به دلیل "سیر نزولی آمار تولد" در تأمین نیروی انسانی خود "دچار مشکل شده" است. جانشین ادارهء منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری روز یکشنبه گفت: "موالید کشور سیر نزولی دارد. برای نمونه موالید سال 59 حدود 2 میلیون و 451 هزار نفر بود... این تعداد سال 74 به یک میلیون و 305 هزار نفر و سال 80 تعداد یک میلیون و 100 هزار نفر بوده است.»

با این حساب اگر متولدان سال‌های ذکر شده همگی پسر باشند و در هجده سالگی وارد خدمت شوند، تعداد سربازان ورودی سال 1392 نسبت به پانزده سال قبل، یک میلیون و یک‌صد نفر کمتر است.

با اینهمه فدوی می پندارد که این مسأله، راه حل های دیگری هم دارد؛ فی المثل، از آنجا که حضرات روحانیون، کثرالله امثالهم، همواره دغدغهء امّت را داشته اند، بجای اینکه راضی به زحمت گروه کثیری از مردم شوند، خودشان قبول زحمت کرده و پیش از آنکه فرماندهء کل قوا بشوند، مانند بقیهء مردم، بروند سربازی! و در نتیجه به تأمین نیرو کمک فرمایند و چنانچه زیر بار این راهکار نمی روند، راه حل دوم فدوی آن است که کمبود نیرو را از لشکر سربازان گمنام امام زمان(عج) تأمین فرمایند...

زیاده راه حلی نیست...

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 0536---0935: مگر امکان دارد که تیمی از خارج وارد کشور بشود و مسئولین وزارت خارجه در جریان برنامه‌های این تیم نباشند؟ این توجیه که می‌گویند ما خبر نداشتیم نادیده گرفتن شعور مردم است.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر وزیر خارجهء بیت، برادر ظریف رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه و السلام فرمودند معاذالله! لکن شما نرمش قهرمانانه را ندیده گرفتید، برادر 0536---0935!

 

* نصیری: باور کردنی نیست بدون هماهنگی تشکیلات امنیتی و سیاسی اشتون بتواند با چهره‌های سیاسی مخالف و فتنه‌گر دیدار کند.{ راز این معما با داستان ملاقات هیئت اروپایی با عوامل فتنه در چند ماه قبل گره خورده است.}

فدوی از بسکه انتظار کشید که هوش یکی از مؤمنین، کثرالله امثالهم، باز شود زیر پایش اسفناج سبز شد؛ بقول عوام «بینگو!»، برادر نصیری!

 

* 9193---0912: کمترین کاری که مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان پس از اقدام ساختار شکنانهء اشتون در ملاقات با عوامل فتنه می‌توانستند انجام دهند این بود که وی را وادار به ملاقات با خانوادهء معظم شهدا، بالاخص شهدای هسته‌ای، نمایند و پرده از نقاب دروغین مدعی حقوق ‌بشری آنها نزد جهانیان بردارند.

فدوی: مراتب دراوقات غیرشرعی به سمع و نظر آن ضعیفهء خاج پرست رسید؛ پس از سفت تر کردن گرهء روسری اختیاری، در پاسخ فرمود: دیدار با خانوادهء معظم شهدا، قتل خانوادهء غیرمعظم شهدا را، توجیه نمی کند، برادر9193---0912!

 

* محمدعلی مهمی- سیدابراهیم کیا- حمید کریمی- جمال و..: سال 83 و 84 بیش از شصت نفر از خودروسازی مازیران نوشهر اقدام به خرید تریلر نمودیم. متأسفانه شرکت غش در معامله کرد و متهم در دادگاه‌های صالح محرز و خاطی دستگیر و سه سال زندانی شد ولی به علت عدم همکاری مسئولین امر متاسفانه طی 9-8 سال اخیر نتوانسته‌ایم به حق و حقوق خود برسیم. از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود به این پرونده قریب به یک دهه‌ای خاتمه دهد و با خاطیان برخورد شود.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام فرمودند که آن طرفی که غش کرده، هنوز بهوش نیامده است، برادر محمد(ص) علی(ع) مهمی و توابع!

 

* شجاع از بوکان: ما بسیجیان درد کشیده از این همه رجزخوانی و زیاده ‌گویی‌های آمریکایی‌های کودک ‌کش به تنگ آمده‌ایم. چرا دولتمردان جواب این یاوه‌ گویی‌ها را نمی‌دهند؟ از سازمان تبلیغات اسلامی می‌خواهیم روزی را برای به نمایش گذاشتن نفرت ملت از آمریکا تعیین و اعلام کند بلکه قدری تسکین پیدا کنیم.

فدوی: آخر "تسکین" را همين نطور توی خیابان نریخته اند که، باید بروید دکتر، برادر شجاع حالتان اصلاً خوب نیست!

 

* یک جانباز جنگ تحمیلی: به اصحاب فتنه و فتنه‌ گرانی که در روزنامه‌های زنجیره‌ای مانور می‌دهند بگویید هنوز بچه‌های جبهه و جنگ حضور دارند و همیشه گوش به فرمان رهبریم.

فدوی: مراتب عیناً به آگاهی " اصحاب فتنه و فتنه‌گرانی که در روزنامه‌های زنجیره‌ای مانور می‌دهند" رسید. کلی به فدوی خندیدند و حتا اهانت ملیحی هم کرده و وقیحانه گفتند: "برو بذار باد بیاد برادر فدوی!" منظورشان این بود که دستکم سه دهه از آن ماجرا گذشته و "آن بچه ها"  اینک دیگر پیر مردند، خدا بگوید چکارتان  بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر جانباز!

 

*یک طلبه: وقتی رهبر معظم انقلاب، که به عنوان دیده‌بان امین ملت هستند و با توجه به تجارب بی‌شماری که اندوخته‌اند اعلام می‌کنند من به مذاکره خوشبین نیستم، چطور برخی از مسئولان دولتی این قدر به مذاکره خوش ‌بینی نشان می‌دهند؟

فدوی کم پیش می آید که خشمگین شود؛ لکن آخر این هم آخر کاری داشت که مزاحم  می شوید؟ علت، مختصر اختلافی ست که در عینک شان است! خب خبر مرگتان سر کلاس درس خارج ِ ماموت الاسلام والمسلمین، تمساح یزدی، قدری حواس تان را جمع کنید، بلکه آن شهریه ای که بر عکس محصلین معمولی که می دهند ولی شما می گیرید، یک توجیهی داشته باشد برادر طلبه!

 

*9575---0911: از روشنگری‌های روزنامهء کیهان کمال تشکر را دارم. با توجه به آنکه تمام اخبار داخلی و خارجی را رصد می‌کنم می‌بینم که یک تیتر از روزنامه کیهان تن و بدن دشمن را می‌لرزاند.

فدوی: فدوی مراتب را بمنظور تنبه دشمن، به آگاهی آن دشمن خاج پرست رساند؛ پس از صدور چندین عطسهء متوالی، گفت خلاف بعرض رسانده اند زیرا که لرزش، از نوع لرزش قهرمانانه نبوده، بلکه ناشی از سرماخوردگی بوده است، فلذا what are you talking about?... چرا بیخودی خالی بسته و فدوی را سنگ روی یخ می کنید، مگر آزار دارید، برادر9575---0911؟!

 

 *:8995---0912 در هفته‌های اخیر چندین مورد زورگیری در روز روشن در محله کیانشهر تهران روی داده و موجب رعب و وحشت خانواده‌های ساکن محله شده است. تقاضا داریم مسئولین نیروی انتظامی با اقدام قانونی خویش آرامش را مجدداً به شهروندان این منطقه برگردانند.

فدوی: فدوی از آنچه که خواند متأسف است و بلحاظ فوریت موضوع، و نیز بمنظور کشاندن نیروی انتظامی به صحنه، توصیه می کند که بعدالتحیه و السلام به اهالی بفرمائید که با قرض و قوله  هم که شده، نسبت به نصب دیش و ماهواره سریعاً اقدام نمایند؛ در اینصورت نیروی محترم انتظامی به طرفة العینی در محل حاضر، و مثل مور و ملخ از دیوار مردم بالا می روند و گفتن ندارد که در اینحالت، زورگیران گرامی با رؤیت مأموران، به اقرب احتمال، پا به فرار می  گذارند، برادر8995---0912! و من الله التوفیق.

 

* 5042---0938: ادارهM گاز شهرستان بابل بابت تعویض یک عدد کنتور گاز خانگی مبلغ 300 هزار تومان از ما پول گرفته است در حالی که هیچ اشکالی متوجه مشترک نبوده و مشکل به خود اداره گاز مربوط می‌شود. می‌خواستم راهنمایی کنید برای شکایت به کجا باید مراجعه بکنیم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر معظم له رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند مراجعه لازم نیست، شما هم معامله به مثل کرده و آنان را گاز بگیرید، برادر 5042---0938!

 

* 5761---0914: افتتاح پل 11 کیلومتری در تهران روی بزرگراه صدر را که با مدیریت سرهنگ‌های کشور ساخته شده و مورد بهره‌ برداری قرار گرفته به رئیس جمهور حقوقدان تبریک عرض می‌کنیم.

فدوی: ممنون برادر 5761---0914. فدوی نیز توفیق رژهء مهندسان را در قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) تبریک و تسلیت عرض می کند.

 

* عباس احمدی از اسلامشهر: من به عنوان یک فرد عادی این قدر می‌دانم که نباید اسرار نظام و کشور را رسانه‌ای کنم آن وقت چطور یک فرد تحصیل ‌کرده و در جایگاه مسئولیت اجرایی چنین بی‌محابا و غیر واقع اظهار می‌دارد که خزانهء کشور و سیلوهای آرد و گندم و... خالی است؟

فدوی: والله چه عرض کند؟ شاید موش های مکتبی را که ایشان دیده است، شما ندیده اید، برادر عباس(ع) احمدی!

 

* احمدزاده:اگر عده‌ای فکر می‌کنند با کنار زدن نیروهای متعهد و انقلابی می‌توانند برنامه‌های خود را عملیاتی کنند سخت در اشتباه هستند.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسایشان رسید.در بازدم و پس از صدور چند آروغ ستاره دار فرمودند که آن عده غلط می کنند، مگر معظم له خودشان اراده فرمایند، برادر احمدزاده!

 

*یک شهروند: حماسهء اقتصادی نباید لابه‌لای اشتغالات سیاسی مسئولان به فراموشی سپرده شود.

فدوی:  راست می فرمائید! مووضع حماسهء اقتصادی که مقام معظم رهبری، اعلی اللّه مقامه الشّریف، آن را شدیداً از مخرج معطر هم ادا می فرمودند، چه بود؟ فدوی هم یادش رفته، برادر شهروند!

 

* علی زمانی: سراسر خیابان جیحون، بین طوس و هاشمی، پایین‌تر از خیابان آزادی، بخصوص بعد از ظهرها به دلیل وجود بنگاه‌های اتومبیل مملو از ماشین‌هایی است که دوبله پارک کرده‌اند و با حضور دلالان، به ویژه سر کوچهء بیاتی، قبل از خیابان دامپزشکی، باعث آزار و اذیت مردم به خصوص بانوان و ایجاد ترافیک شدید می‌شوند. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.

 فدوی: گمانم آن "بانوان" را فقط برای جوری جنس آورده اید تا بلکه برادران حمله کنند. درست است برادرعلی(ع) زمانی؟ بقول جد اعلای فدوی:

بیت

ترا من می شناسم بهتر از خویش

تــرا مـــن آوریــدستـم بدین ریش!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

اپریل المُردد سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه