بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 25 فروردين ماه 1393 ـ  14 ماه آوريل 2014

 

معظم له و کودکان

خوانندگان محترم ضد انقلاب یکوقت فکر نکنند که مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه، فقط با ایشان کار دارد. فدوی برای یادآوری، می خواست که در ارتباط با مطلع  خبر زیر اظهار نظر کند که دید یکی از کاربران مربوطه، بشرح زیر قبول زحمت کرده است:

«خبر:عروسک‌های "دارا و سارا" هنوز نتوانسته جای خودش را در میان کودکان باز کند»./ الف

«نظر کاربر: بسکه زشتن این عروسکا! بچه ها اکثراً می ترسن از قیافهء این عروسک ها. امیدوارم که در طرح و شکل و شمایل اونها تغییرات زیادی داده بشه!»

حال، بقول عوام، از "کامنت" هموطن دیگری در همانجا صرفنظر می کنیم که مرقوم داشته است:

«پس دیگه این آخرین مورد وابستگی مون هم حل شود و به خودکفایی کامل رسیدیم. آخه خدا وکیلی اونقدر مواردی داریم که باید به فکر تولید داخلی آنها باشیم که نیستیم حالا این وسط تولید یک عروسک برایمان مهم می شود». 

باری- فدوی هم از حق دمکراتیک خود استفاده کرده و از خوانندگان محترم ضد انقلاب می پرسد که نتیجهء فرمایشات آقای حاجيان زاده، که در زیر آمده، باید غیر از اظهار نظرهای بالا باشد؟

«حاجیان‌زاده ادامه داد: راهکارهایی که مقام معظم رهبری به صراحت در ملاقات‌ها و دیداری که چندی پیش با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند، این است که ما بتوانیم اسباب ‌بازی‌ها را برای کودکان، دوست ‌داشتنی کنیم!» / همانجا

لکن برخی منابع، چیز دیگری می گویند؛ مانند این مطلب:

«دارا و سارا نخستین تجربهء بزرگ تولید اسباب ‌بازی ایرانی برای مقابله با عروسک‌های غربی بود و قرار بود این عروسک‌های ایرانی در ایران ساخته شوند تا به مرور زمان متناسب با فرهنگ ایرانی، شاهد تولید اسباب بازی باشیم و البته صنعت بسیار پردرآمد اسباب ‌بازی ‌سازی در ایران شکل بگیرد؛ اما مرور زمان این عروسک‌ها را نیز همچون بسیاری از کالاها، تنها در لفظ ملی ساخت و «عروسکِ ملی» نیز از چین وارد می‌شود!» / تابناک، به نقل از یاهو پرشیا!

همچنین:

«بنویسید "ملی"، بخوانید Made In China. عروسک دارا و سارا حداقل ویژگی‌اش را که "عروسک ملی" و "ساخت ایران" بودن است را نیز از دست داده و ساخت این عروسک‌ها به چینی‌ها سپرده شده است»./تریبون

و یا، بعنوان تیر خلاص، به این تیتر توجه کنيد:

«شکست اسفناک دارار و سارا از باربی». (همانجا)

زیاده عرضی نیست..

 

نوعی کارت تبریک نورزی

در توضیح بیشتر از جراید شریفهء دارالخرافه نقل می شود:

«اولین کارت تبریک نورزی با تمثال امام خمینی. اولین بار در نوروز سال 1343 بود که کارت‌های تبریک نوروزی با تصویر امام خمینی(س) تهیه و طراحی شدند. این کارت ها زمانی طراحی شدند که امام خمینی (س) آخرین روزهای حبس و حصر در تهران را می گذراندند و طی مدت کوتاهی صدها هزار نسخه از آنها مخفیانه تکثیر گردید»./ افکار نیوز

ممنون از توضیحات بالا، چرا که در غیر اینصورت، فدوی  کارت تبریک نورزی مذکور را با سنگ قبر، عوضی می گرفت!

 

حل معضلات مزمن

فدوی هیچگاه با راه حل های موقت و گذرا میانه ای نداشته و همواره، بمنظور حل مشکلات، طرفدار راه حل های اساسی و بنیادین بوده و هست که شماری از آنها نیز، از جمله پیرامون حجاب، طراحی و تقدیم شده لکن، مع الاسف، هنوز روی میز مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، خاک می خورد که فدوی پیش از این بدان ها پرداخته و دیگر مکرر نمی کند. باری- فدوی در همین راستا، و در مرور خبرهای دارالخرافه، به خبر زیر برخورد:

«راه‌حل معصومهء ابتکار برای آلودگی هوا: از تهران بروید!» /سایت رادیو فردا

که طبق معمول راه حلی بسیار سطحی و ناکارآمد است.

فدوی در این مورد نیز البته مضایقه نکرده، و  راه حل بسیار اساسی خود را بقول عوامat no additional fee تقدیم می کند و آن این است که بجای ملت، حضرات آیات و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنان کثرالله امثالهم، از ایران سابق بروند!

زیاده جسارت است...

 

یک بام و چند هوا!

فدوی با اجازهء برادران، کثرالله امثالهم، از یک چیز خاج پرستان، لعنة الله علیهم، اجمعین شدیداً خوشش می آید و آن، نظم و ترتیب و هماهنگی در اجرای قوانین است، که البته گفتن ندارد که ارتجاعی ست! و باز گفتن ندارد که ما مسلمین در این باب البته مشکلی نداریم جز عدم همآهنگی که آن هم بحمدالله و به زودی بر طرف شود. من باب مثال عرض می کند که  نزدیکی با حیوانات بی  تقصیر! که از منظر حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، پذیرفته شده و راهکارهای آن را نیز در "حل المسائل" خویش بروشنی بیان و امت را از سرگردانی نیز نجات  داده اند، یکی از آن موارد است. یعنی، در جائی چون ایران سابق، به سادگی برگزار و عواقب مهمی نیز در پی نداشته و ندارد(1)، لکن در سرزمین اسلامی دیگری چون کنیا، ده سال حبس در پی دارد! مراتب بدینوسیله و برای آگاهی برادران، و نیز اینکه در کنیا شاکی(بز) و متهم(برادر) هر دو به دادگاه فرا خوانده می شوند(2)، آگهی می شود!

----------------------------

(1) ن.ک. به فتاوی حضرات آیات گوناگون: خوئى، سيستانى، زنجانى، بهجت و البته مکارم: «احتياط واجب آن است كه براى نماز و مانند آن هم غسل كند و هم وضو بگيرد، مگر اين كه قبل از اين كار وضو داشته باشد كه در اين صورت تنها غسل كافى است!»

 (2) http://www.nydailynews.com/news/world/goat-appears-court-rape-case-article-1.1535908

 

تناسب

شبکه الجزیره این عکس را منتشر کرده و اعلام کرده است که این سلاح توسط تروریست‌های سوری و به صورت دست‌ساز ساخته شده است. احتمالاً از این سلاح برای شلیک گلوله‌های 20 میلی متری استفاده می‌شود»./ الف

نخیر، بنظر فدوی این اسلحه، با توجه به گردن برادر بشار اسد، بقول عوام دیزاین شده است!

 

تقویم مهدوی(عج)!

خوانندگان محترم ضد انقلاب باید بدانند که تقویم که فقط "جلالی" نیست! منظور فدوی آن است که از زمان ملکشاه سلجوقی (465 تا 485 ه ق) و وزارت خواجه نظام الملک توسی تا پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی، همگی دستجمعی بی خود کرده اند که به آشفتگی گاهشمار ایرانیان پایان داده و تقویم معتبر جلالی را رقم زده اند! آن زنادقه، و در رأس همه  خیام، مگر معاذالله نمی دانسته اند که مرز پر گهر به اینگونه محاسبات علمی نیاز ندارد؟ چنین است که  فدوی از تیتری که در پی می آید، شدیداً حیرت می کند:

«روزی که نام کشورمان "ایران" شد! در روز 6 دی 1313 شمسی دولت ایران طی اعلامیه‌ای رسمی از کشورهای خارجی خواست در مکاتبات رسمی خود از واژه‌های پرشیا، پرس و پرسه به جای واژه ایران استفاده نکنند.» / الف

باری- شهر شلوغ و اقتصاد در اقتصاد است (خر تو خر - م)(1) فلذا فدوی نیز اعلام می کند که عناوین جعلی پرشیا، پرس و پرسه و البته ایران،از این پس وجود خارجی نداشته و از این لحظه به بعد، مملکت، بکلی  بی صاحب، یعنی مملکت امام  زمان (عج) است(2).

زیاده جسارت است...

--------------------------------------------------------------

(1) وامی از حضرت امام(ل)

(2) بیخودی کف نفرمایید! بعلت غیبت آن بزرگوار عرض می کند! و گرنه حضرت شان اگر سر ملک طلق اش بود، فدوی عرضی نداشت!- ضمناً، تورقی کوتاه در تقویم فعلی، صحت عرایض فدوی را به آسانی ثابت می کند!- م

--------------------------------------------------------------------------------

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 5789---0911: اینکه دشمنان ما از توافق ژنو یعنی تعلیق غنی‌سازی در ایران خوشحال هستند به همان اندازه برای ما ناراحت کننده می‌باشد. از ارواح مقدس شهدای هسته‌ای کشورمان مدد می‌گیریم تا این درد بزرگ قدری بر ما آسان شود. خداوند به دانشمندان هسته‌ای ایران صبر بدهد.

فدوی: بقای عمر شما باشد، برادر 5789---0911!

 

* صادقپور از کرج: آقای هاشمی فراموش نکرده‌اند که در یکی از خطبه‌های نماز جمعه در مورد عربستان گفت که «این کشور مثل بچه‌ای می‌ماند که آمریکا شکلاتی دست او داده و هر کاری که دلش خواست با او می‌کند» حالا چطور آل سعود حکومت مثبتی شده که رفتارش با ایران یکی است؟

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی به استحضارشان رسید؛ در پاسخ فرمودند برای اینکه آن بچه دیگر بزرگ شده است. این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدید، برادر صادقپور؟

 

* 8007---0919: مردم تا کی باید شاهد انواع اختلاس‌ها و مفاسد اقتصادی و رانت‌خواری باشند؟ چرا با برخورد انقلابی و ریشه‌ای بساط این مفاسد را در کشور برای همیشه جمع نمی‌کنند؟ نمونه‌اش همین رانت 650 میلیون یورویی اخیر در صنعت کشور است.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید؛ در فاصلهء دو قیلوله فرمودند: بسمه تعالی، تا انقلاب مهدی(عج) برادر 8007-0919

 

*3419---0915: در حالی که از سال 91 مصرف برق مساجد رایگان اعلام شده ولی چندی قبل برای مسجد امام حسین(ع) واقع در علامهء طباطبایی 32 کوی طلاب مشهد قبض برق صادر گردیده است. مسئولین شرکت برق 6 مشهد پی‌گیری نمایند.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. بعدالتحیه و السلام فرمودند چون مسجد به نام آن حضرت(ع) است، هزینهء برق را از ایشان توقع نمائید، برادر3419---0915!

 

* نظری- ویراستار: از وزیر محترم بهداشت درخواست می‌شود سرزده به بیمارستانهای دولتی  بروند. یکی از بستگانم 40 روز در یکی از بیمارستان‌ها بستری بود؛ وقتی بیمار، مشکل تنفسی داشت ما را برای خرید دستگاه تنفسی راهی بازار کردند. آیا یک فرد بازنشسته می‌تواند چهار ميليون و هفصد و پنجاه هزار تومان برای خرید دستگاه هزینه کند و هر ماهه نیز 275 هزار تومان اجارهء مواد لازم این دستگاه را بپردازد؟! یک بازنشسته مگر چقدر درآمد دارد که بتواند این هزینه‌ها را هم پرداخت کند و زندگی روزمره خود را هم اداره کند؟!

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ایشان رسید؛ بعدالتحیه والسلام فرمودند تازه مایه کاری حساب کرده اند، برادر نظری!

 

* 7902---0919:  با انتقال مصلای نماز جمعه به محل جدید، رفت و آمد نمازگزاران مناطق مرکزی، جنوبی و غربی شهر که اتفاقاً اکثر نمازگزاران را تشکیل می‌دهند با مشکل ترافیک مواجه شده و اغلب در وسط خطبه‌ها به نماز می‌رسند در صورتی که قبلا وقتی ساعت 11 حرکت می‌کردیم اول خطبه‌ها می‌رسیدیم. شایسته است مسئولین امر تدبیری نمایند.

فدوی: بهتراست فدوی از تقدیم این عریضه صرفنطر کند زیرا می داند که از حضرت امام(ل) نقل خواهند فرمود که: «در صدر اسلام هم ترافیک بوده لکن مسلمین خودشان را با آمبولانس هم که شده  می رساندند از برای خطبهء غقد... عروس نباشند اینها در مصلا. اصلاً مناطق مرکزی، جنوبی و غربی شهر را بُبرید به جهت مصلا مردم هم نیامدند، نیامدند و...»

 

* 8911---0915: وزیر محترم آموزش و پرورش در کنار بوسیدن دست یک معلم ایثارگر مریوانی، حق‌التدریس هزاران معلم فداکار را بپردازند. خیلی از فرهنگیان هنوز بابت حق‌التدریس سال گذشته خود طلبکار هستند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر معظم له رسید، بعدالتحیه والسلام قدری متغیر شده و فرمودند که تا سرتان را از بیخ نتراشید، به درخواست تان رسیدگی نمی کنند؛ خدا بگویم چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو مـُده ظله العالی درانداختید، برادر 8911-091

 

* 7095---0911: عنوان واریز دو میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری صحیح نیست چرا که 2 میلیون تبدیل به یک و نیم میلیون شد. نمی‌دانم چرا پانصد هزار تومان اش از تصویب تا اجرا مفقود شد؟

فدوی: مراتب توسط فدوی ازطریق مبادی ذیربط پیگیری شد.بعدالتحیه والسلام فرمودند مفقود نشده اسمش "حق الاهن" است، برادر 7095---0911!

 

*6333---0911: پوشش برخی خانم‌های کارمند و برخی خانم‌های مراجعه کننده به ادارات منظرهء ناخوشایندی دارد. امید است دولت فکری ابتدا به حال این کارمندان خانم و برخی از بانوان مراجعه‌ کننده بکند، البته اگر دعواهای سیاسی و سیاسی کاری ‌شان اجازه می‌دهد.

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی که قدری هم شنگول بودند،، به پیشگاه انورشان تقدیم شد. فرمودند مگر در ادارات، غیر از کارمندان و ارباب رجوع، کس دیگری هم پیدا می شود، برادر6333---0911؟!

 

* 2899---0912 و 6960---0936: مدیریت تهران در مجموع مدیریت خوبی است و کارهای برجسته‌ای در سال های اخیر انجام شده؛ رمز موفقیت هم مدیریت جهادی است و مدیریت جهادی یعنی کار، تلاش و محاسبه با خدا و تکیه بر علم، درایت و تدبیر. کشور با کار جهادی قابل اداره شدن است. این را امام خامنه‌ای در دیدار با شهردار و شورای شهر تهران فرمودند. انتظار می‌رود شهرداران سراسر کشور منویات رهبری را نقشهء راه خود قرار دهند و با کار جهادی به حل مشکلات شهروندان اهتمام ورزند.

فدوی:  والله برادران 2899---0912 و 6960--- 0936، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی بیضهء لازم بمنظور به جریان انداختن این عریضه، که شما در آن الله عز اسمه را با ماشین حساب چینی عوضی گرفته اید، در اختیار ندارد؛ اگر شما دارید بسم الله!

 

* 8580---0912: نباید اجازه داد کاغذ بازی در دستگاه ‌های دولتی رواج پیدا کند چرا که جلوی مدیریت جهادی را سد می‌کند و شعار "ما می‌توانیم" بعد از مدتی به شعار "ما نمی‌توانیم" تبدیل خواهد شد. در این صورت برای هر چیزی باید نگاه به خارج دوخت.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم و بعدالتحیه والسلام فرمودند که خودشان هم نمی توانند و مشغول معالجه هستند، التماس دعا برادر 8580---0912!

 

* يک شهروند: عدم حضور وزیر ارشاد در جمع هنرمندان ارزشی در جشنوارهء عمار نشانه چیست؟ ایشان با عدم حضور خود در این اجتماع امتحان بدی دادند و باید منتظر عواقب سوء این نوع رفتارها بود.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر معظم له رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند اگر از نظر چماق مرغوب در مضیقه هستید، تعارف نکرده و خبر دهید تا دستور تهیه و تحویل صادر فرمایند، برادر شهروند!

 

* نوری- مشهد مقدس: چند روز قبل اعلام شد برای شب عید میوهء داخلی پاسخگوست و نیازی به واردات نداریم، ولی در تاریخ 92/11/1 مسئولین امر اعلام کردند میوه‌های شب عید با کشتی وارد شده است! این تناقض  در گفتارها نشانگر چیست؟

فدوی: آخراین چه فرمایش پرتی ست، برادر نوری؟ خب فکر کردند یکوقت ممکن است برایتان مهمان برسد... ای.... ای... یارب مباد کس را، مخدوم بی عنایت!..

 

* محمودی: عدم حضور ایران در ژنو 2 که با حضور کسانی می باشد که دستشان به خون مردم سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان آلوده است برگ برنده ایران است. بعضی وقت‌ها حماقت دشمنان موجب عزت می‌شود. این بار نیز نیاز به ایران در مذاکرات ژنو بیشتر شد چرا که چرخ‌های این نشست لنگ می‌زند. خداوند بر درجات امام راحل(ره) بیفزاید که برخی کشورها و دول غرب را به گرگ‌ها تشبیه فرمود که منتظر فرصتی هستند تا یکدیگر را بدرند. حالا نیز همین امر حاکم بر قضایاست و دیری نیست که با پرورش تروریست‌ها نتیجه عکس بگیرند و تا چند صباح دیگر اول سر حکام عربستان را می‌برند و بعد نوبت دیگر درندگان خواهد رسید. کمی به تاریخ بنگریم. 

فدوی:  شما دوباره ریختید توی جوراب و کوبیدید به دیوار که، برادر محمودی!  ضمناً افزایش درجات حضرت امام(ل) مقدور نیست زیرا معظم له سابق، بقول عوام already فرمانده کل قوای باه بود:

بیت منقص:

امام ما که به خدمت نرفت و خط ننوشت

به ناگهان فرماندهء کل ارتش شد!

 

* برادر سه شهید:  از نمایندگان مجلس تقاضا داریم در حفظ منافع ملی و عزت نظام جدی باشند. چون ظاهراً دولتمردان برخورد با غرب و آمریکا را ساده گرفته‌اند. غربی‌ها و آمریکا در مورد توافقات 5+1 چیزهای دیگری می‌گویند و مسئولان ما چیز دیگری. به کدام یک از اخبار باید اعتماد کرد؟ چون آقایان حتی حاضر نیستند نمایندگان ملت را در جریان بگذارند.

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی که قدری هم شنگول بودند،، به شرف عرض رسید. فرمودند اختلافی که ملاحظه کرده اید، از مقولهء اختلاف فرهنگی ست که در دیپلماسی جمهوری شکوهمند اسلامی ما، بی سابقه  هم نیست* فلذا بقول عوام  don’t worry,be happy! برادر سه شهید!، سلام و تحیات معظم له را، به پسرخالهء سه شهید هم برسانید!

______________________________

*  به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفارت جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه، ۳۱ فروردین، در بیانیه‌ای در رد اتهام‌ آزار جنسی به دیپلمات ایرانی‌ای که در رسانه‌های برزیل از وی با نام «حکمت‌الله قربانی» یاد شده، آورد: «اتهامی که علیه دیپلمات ایرانی مطرح شده، سوء تفاهمی است که از تفاوت فرهنگ‌ها ناشی می‌شود.»/ بنقل از ایرانیان انگلستان

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

12 اپریل المُخبط   سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه