بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 1ارديبهشت ماه 1393 ـ  21 ماه آوريل 2014

 

با اندوه فقدان گابریل گارسیا مارکز

نزول

همینجور انواع بلایای ارضی(1) و سماوی ست که از آستین خاج پرستان و غیره، لعنة الله علیهم اجمعین، بر سر برادران نازل می شود و آن بزرگواران نمی دانند که در این میان، ملت که قابلی ندارد، پاسخ لشکر جرّار مؤمنین را در آن ارتباط  خاص چه بدهند؟!

دو بیتی

هر بلایی کز آسمان آید

گرچه بر دیگری قضا باشد

بر زمین نارسیده می‌گوید

خانه‌ء "مؤمنین" کجا باشد؟!*

 باری- ظاهراً کاری اش هم نمی شود کرد؛ چرا که لشکر جرار مؤمنین، از سوئی محصول مرغوب خودشان، و پایه های حکومت، بر گـُردهء آنان استوار است، و از سوئی، برخی حرکات و سکنات ایشان، حافظ منافع یا وجههء برون مرزی حضرات نیست!(3) حالِ و احوال جمهوری شکوهمند اسلامی در این گونه موارد، حال ِ آن گربهء ماده ای ست که به حملهء جنسی گربه نره (2) در لب بام گرفتار آمده و هر گونه تلاش بمنظور احتراز از سقوط از پشت بام، منجر به التذاذ بیشتر گربه نره می شود!  و اگر هم خواسته باشد که حال مربوطه را به گربه نره ندهد، سقوط او از پشت بام قطعی ست!.. بعنوان مستورهء تازه، یکی دو مورد قابل ذکرند؛ نخست معرکه ای ست که مؤمنین پیرامون ماجرای "ریچارد نلسون فرای"، ایرانشناس معروف آمریکائی، گرفته اند که بر خلاف برادران، به ایران سابق عشق می ورزیده است! وی که استاد دانشگاه هاروارد بوده و عمری را در پژوهش پیرامون  فرهنگ ایران گذرانده، در سن 94  سالگی در بوستون درگذشت اما وصیت کرد که در کنار زاینده رود در اصفهان آرام بگیرد. خلاصه اینکه:

بیت

ایمان و امان به سرعت برق

می رفت که مؤمنین رسیدند...

و البته بشرح زیر:

«...اطلاعیه ای با امضای "مردم شهیدپرور اصفهان" خطاب به استاندار منتشر شد که در آن آمده بود: "خدا می داند اگر جنازهء نجس و کثیف صهیونیست ریچارد فرای را به شهر شهیدان بیاورند غسل شهادت می کنیم، کفن می پوشیم، آن را تحویل گرفته می سوزانیم و خوراک سگ های بیابان می کنیم."»

ادامه بیانیه تصریح داشت: «همچنین قبر استاد وی، پروفسور پوپ، را نیز در کنار پل خواجو بر سرش خراب می کنیم و با خاک یکسان می‌کنیم تا هوس چنین جنایاتی به ذهن هیچ منافق دیگری نرسد!»/ بی.بی.سی

دویچه وله نیز، بنقل از روزنامه‌ء "جوان" که از نشریات وابسته به سپاه پاسداران است گزارش کرده است که:

«...حامیان اجرای وصیت‌نامه فرای را خطاب قرار داد و گفت هرکدام وصیت‌نامه‌ای بنویسید و خواستار آن شوید تا در کنار پل بروکلین در آمریکا دفن شوید و ببینید دولت آمریکا اصلاً اهمیتی برای وصیت شما قایل می‌شود یا نه!»

پاسخ این فقره را فدوی دیگر به بعد موکول نکرده و همینجا عرض می کند که شما هم اگر بجای حوزه، در هاروارد تشریف می داشتید، و نیزمنشأ خدماتی علمی و ارزنده ای چون آن بزرگوار می بودید، خاج پرستان با دفن شما در کنار پل مورد علاقه تان، تردید نمی کردند!

باری- در این مورد نیز البته، حسب شیوهء مرضیه، بین علما شدیداً اختلاف بوده است، ملاحظه کنید:

«محمود احمدی ‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، در زمان مسئولیت خود وعدهء دفن آقای فرای در اصفهان را داده و حتی خانه‌ای تاریخی را در این شهر به او پیشکش کرده بود!»/ همانجا

بنظر می رسد که آقایان علماء اعلام، ایدهم الله تعالی، برای پائین آوردن خری که خود به پشت بام برده اند، بیضهء لازم را در اختیار ندارند!..

حال، به بلای دیگری که دارد بر مؤمنین نازل می شود می پردازیم و آن اینکه فدوی، هرگز ادعا نکرده است که برادران درحوزهء "آن کار دیگر" (4)، بد یا کج سلیقه هستند. معاذالله!(5) خوراک دیگری که برای لشکر جرار مؤمنین فراهم شده و به اقرب احتمال معرکهء دیگری را رقم خواهد زد، دعوت خواننده و رقصندهء مصری، خانم "آلبا کلرد" به مهمانی نوروز سفارت بیت در مصر بشرح زیر است:

«خانم آلبا کلرد، خواننده و رقصندهء مصری، به تازگی تصاویری از خود با مجتبی امانی کاردار و یا مسئول دفتر حفاظت از منافع ایران در مصر منتشر کرده و گفته است، سفارت ایران در مصر، من را به مهمانی ای که به مناسبت عید نوروز در محل اسکان او برگزار شده بود دعوت کرده و استقبال گرمی از سوی حاضرین از من به عمل آمد»./ناظران

خوانندگان محترم ضد انقلاب، بعنوان مشق شب، بی آنکه به بغل دستی نگاه کنند، پیدا کنند قیافهء مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، را؛ بخصوص پس از ملاحظهء خبر فوق و عکس های مرتبط زير!

18 اپریل 014

----------------------------------------------------------

* غیر از "مؤمنین" بقیهء بيت از انوری بزرگوار!

 

تخصص و وصيت غافلانه

فدوی به برخی از ابداعات برادران در این سه دهه، پس از تصرف عدوانی آن بزرگواران، دیگر کم تا قسمتی عادت کرده است. یعنی، آنگاه که برادران، کثرالله امثالهم، از نیروهای خود جوش، و یا "لباس  شخصی" و البته سربازان گمنام امام زمان(عج) سخن می گفتند، فدوی می دانست که باید منتظر چه چیزهائی باشد!.. باری-  بنظر می رسد که مؤمنین، کثرالله امثالهم، در واژگان مذکور تجدید نظر کرده و بقول عوام آنرا upgrade  فرموده اند؛ این معنا را فدوی، از واژهء مرکب و تازهء " عکس العمل کنترل نشده"، در خبر زیر که برادر بی.بی.سی منتشر کرده است، حدس زد:

«هشت تن از نمایندگان محافظه کار استان اصفهان با ارسال نامه ای به حسن روحانی به وی هشدار داده اند که در صورت دفن ریچارد فرای ایران‌شناس آمریکایی در اصفهان، "با عکس‌العمل شدید کنترل نشده مردمی مواجه خواهد شد"./ بی.بی.سی

باری، فدوی اگر از آغاز تا کنون در همه چیز برادران شک داشته، در این نکته اما که آن بزرگواران،   در برپائی مجالس عزاداری و ختم و کفن و دفن  و مرده کشی و از این قبیل سرآمد  بوده و هستند، شرافتاً، هیچگونه تردیدی نداشته است؛ چرا که این تنها کاری است که برادران بلدند!. اما هم از این رو است که فدوی اعراض آنان در اجرای وصیت غافلانهء پروفسور "ریچارد نلسون فرای"، که همانا دفن در ایران سابق باشد، را در نمی یابد!..

14 اپریل 014

 

چاره جوئی

جای خوانندگان محترم ضد انقلاب خالی، فدوی چند روز پيش به خبر زیر برخورد که:

«به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه حقوق بشر اروپا مستقر در شهر استراسبورگ فرانسه فردا استدلال‌های شاکی پروندهء [قانون حجاب]، که تنها یک زن ۲۳ ساله محجبهء فرانسوی است و تنها حروف اول اسمش به صورت SAS منتشر شده، را شنیده و انتظار می‌رود حکم آن اوایل سال 2014 اعلام شود. این قانون که در سال 2010 اجرا شد، هرگونه پوششی که کل صورت را پنهان کند، ممنوع می‌کند؛ اعم از نقاب و برقع در فضاهای عمومی. ناقضان قانون نیز تا 150 یورو جریمه خواهند شد. مقامات فرانسه می‌گویند، این قانون برای حفاظت از سنت‌های سکولار فرانسه و دلایل امنیتی لازم است».

فدوی پس از خواندن اين خبر اندیشید که، بمنظورصرفه جوئی در وقت و هزینه، میانبـُر زده و به خواهر شاکی توصیه کند که بجای پاسدار و پاسدار کشی درفرانسه، پاچهء آن ُملحدین را رها کرده، بگذارد که آن نابکاران در آزادی های خود شدیداً دست و پا بزنند! و خودش اگر دست و پای اضافه دارد، به ایران سابق یا افغانستان، و اگر گردن اضافه دارد، به عربستان سعودی هجرت فرموده و آن بلاد کفر و زندقه را به خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، واگذارد!...

زیاده توصیه ای نیست ..

 

گویاست"دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با

محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی به دخالت او ندارند!

* حداد عادل: خدا احمدي ن‍ژاد را خلق كرد، بعد پشيمان شد و قالب اش را هم شكست! بايد فراموش كنيد كه شخصي مانند احمدي ن‍ژاد وجود داشته و رويه اش چنين يا چنان بوده. /انتخاب

تحشیهء فدوی: الله، جل جلاله، با آن یال و کوپال اش پشیمان شد، لکن مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره، پشیمان نشد!

 

* بشار اسد: من مانند رئیس جمهور سابق اوکراین از سوریه فرار نمی کنم./ العربیه

تحشیهء فدوی: مسأله ای نیست، خب سوریه از شما فرار می کند، برادر بشار!

 

* مترو شیکاگو از خط خارج شد و از پله ها بالا رفت! /آفتاب - تیتر

تحشیهء فدوی: قدرت خدا، خاج پرستان حتا متروشان هم مؤدب است و از دیوار بالا نمی رود!

 

* در 25 تیر ماه سال 1390 حادثه‌ای دردناک در یکی از محلات شرق تهران رقم خورد. در این حادثه جوان 19 ساله‌ای به نام علی خلیلی در حین بازگشت از هیئت در حالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

در همين ارتباط: به گزارش افکار نیوز، پیکر شهید ناهی از منکر، حجت الاسلام علی خلیلی، فردا سه شنبه 5 فروردین ساعت 11 از مقابل مسجد النبی نارمک پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله صدیقی به سمت قطعهء شهدای بهشت زهرا تشییع می شود.

تحشیهء فدوی: چون نیک نظر کرد َپر(چماق- م) خویش در آن دید!

 

* آخرین نیوز: انتقاد یک مرجع از رواج دهه‌های پیاپی عزاداری. آیت الله شبیری زنجانی نسبت به ترویج دهه‌های پیاپی عزاداری هشدار داد و گفت: افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد. جامعه عرفاً نمی‌تواند نسبت به این همه عزاداری پیاپی مراقبت داشته باشد و سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی می‌آورد.

تحشیهء فدوی: برادران آش را  آنقدر شور کردند که حتا سر و صدای آیت الله آشپزباشی هم درآمد!

 

* آیت الله هاشمی: فرهنگ اسلامی فقط حجاب  نيست. / آفتاب – تیتر

تحشیهء فدوی: فدوی شدیدا  با  آیت الله موافق است؛ راست می فرماید!؛ حجاب تنها چیزی نیست که می شود با آن نیمی از جمعیت ایران سابق را شکنجه کرد، چیزهای دیگری هم هست، از جمله گشت های گوناگون برادران، نیروهای خودجوش دولتی، و صد البته لشکر جرّار ناهیان از منکر!

 

* کوثری، رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس: 4 مرزبان باید تنبیه شوند. /الف

تحشیهء فدوی:خب این کار را گروگانگیران داشتند می کردند که نگذاشتید!

 

* ابراهیم اصغرزاده از طراحان اشغال سفارت آمریکا: حاضرم بابت تسخیر سفارت آمریکا عذر خواهی کنم./ -الف

تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای داری برادر اصغرزاده!

 

* آیت الله جوادی آملی: مردم اگر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را می‌دیدند از اسلام خروج می‌کردند. / دیگربان

تحشیهء فدوی: ملت نه اینکه عقل اش نرسد، سبب آن است که  شرع انور اصلاً خروجی ندارد برادر آیت الله!

 

* حضور رهبر انقلاب در جمع کاروان های راهیان نور. / باشگاه خبرنگاران- تیتر

تحشیهء فدوی: فدوی نمی داند چرا معظم له در یکی از این اتوبوس هائی که همه ساله واژگون شده و تلفات سنگینی می دهند، حضور ندارند که ملت هم سرانجام به نوائی برسد؟!

 

* چرا امام زمان (عج) شريك قرآن است؟ /  آخرین نیوز – تیتر

تحشیهء فدوی: آخر این چه پرسش پرتی ست؟ وقتی آن بزرگوار(عج)، به شهادت برادران کثرالله امثالهم، مالک ممالک محروسهء ایران سابق است، شریک قرآن نباشد؟!

 

* احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل: وقتی مقام‌های ایران به ما چنین حمله می‌کنند، با مردم خود چه می‌کنند؟! / دویچه وله - تیتر

تحشیهء فدوی: بقول عوام Good question!

 

* دویچه وله: علی(ع) لاریجانی سرنوشت مذاکرات هسته ای را به عدم طرح مسائل حقوق بشری گره زد!

تحشیهء فدوی: این همه گره خدادادی در جامعهء شکوهمند اسلامی، خب این هم روش!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* محمدرضا فخرالساعه- جانباز: آقای علی مطهری شما آیا نماینده مردم ایران هستید یا بیشتر نمایندهء سینه چاک ریچارد فرای جاسوس آمریکایی؟ در حالی که نمایندهء ما را به سازمان ملل نمی‌پذیرند شما چه اصراری دارید که جسد وی به بهانهء ایران‌شناسی در کنار زاینده‌رود دفن شود؟

فدوی: والله برادر بند باز، بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... تا آنجا که فدوی می داند، "ریچارد فرای" به جای معاونت در گروگانگیری 52 نفر در 444 روز، و مباشرت در قتل های دولتی(1)،در تبیین تاریخ و فرهنگ ایران سابق متمرکز و، بقول آن بزرگوار، "اهل دانش و فضل"(2)  بوده است که البته در جامعهء شکوهمند اسلامی، حتا از زمان حافظ به اینسو، گناه کمی نبوده و نیست؛ فلذا احوط آن است که در عرّ و تیزتان، تجدید نظر کنید، برادر محمد(ص) رضا(ع)ی ابن الوقت!

-----------------------------------------------

(1) قتل محمد(ص) حسین(ع) نقدی در ایتالیا 1993:

http://www.foxnews.com/world/2014/04/10/iran-un-ambassador-pick-accused-in-political-assassination/

(2) زمانه به مردم نادان دهد زمام مراد / تو اهل دانش و فضلی، همین گناهت بس – حافظ

 

*یکی از ساکنین محل:  روزهای تعطیل عموماً در منطقهء گلستان اهواز با قطع آب و افت فشار شدید آب مواجه هستیم و بارها نیز این مطلب به مسئولین مربوطه منعکس گردیده است اما متاسفانه اقدام مثبتی را شاهد نبوده‌ایم و این مشکل در ایام تعطیل که مردم نیاز بیشتری به آب دارند تشدید می‌شود. امید است مسئولین امر نسبت به حل مشکل اقدام نمایند.

فدوی: مراتب توسط فدوی ازطریق مبادی ذیربط پیگیری شد .بعدالتحیه والسلام فرمودند  نظر به اینکه در مملکت بحمدالله مردمسالاری و دمکراسی دینی! حاکم است، فلذا شما مـُخیرید که مانند رفراندم جمهوری اسلامی آری یا نه! بین " قطع و افت فشار شدید آب" و "فاضلاب " * یکی را انتخاب کنید برادر ساکن!.... و من الله التوفیق

-----------------

* نوشیدن فاضلاب" دلیل مسمومیت هزاران نفر در پردیس./ بی.بی.سی

 

* 5428---0912: این همه گزارش برای زلزله و انتقال پایتخت، تلنگری برای ماست. اگر می‌خواهیم از زلزله در امان باشیم بهتر است از گناه، بی‌بندوباری، بدحجابی، اسراف و... دوری کنیم. با جابه‌جایی این گسل و آن گسل و انتقال پایتخت از خطر زلزله در امان نخواهیم ماند. باید مؤمن واقعی بشویم.       

فدوی: والله برادر 5428---0912، بین خودمان باشد، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... همانطور که ملاحظه می کنید، پس از درگذشت سی و چند سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، ملت علیرغم "توپ تانک مسلسل" هنوز زیر بار نرفته و از قرار خیال هم ندارند بروند، فلذا جز استقبال از زلزله، پنداری چاره ای نیست .!

 

* 2145---0912: چرا متن توافق هسته‌ای بعمل آمده در ژنو از سوی وزارت خارجه منتشر نمی‌شود تا ما مردم ایران واقعاً بدانیم چه داده‌ایم و چه گرفته‌ایم؟

فدوی: فدوی روی این عریضه اقدامی ندارد زیرا پرسش " چه داده‌ایم و چه گرفته‌ایم؟" سی و چند سال دیر بدست اش رسیده است، بایگانی شد برادر 2145---0912!

 

* خانم احمدی: دلم می‌خواهد فریاد بزنم ای دولتمردان به کجا چنین شتابان؟ چگونه باید بگوییم که آمریکای تروریست، صهیونیست، استعمارگر و سرمنشأ همهء شیطنت‌ها قابل اعتماد نیست؟!

فدوی: خدا بد ندهد، چه شده که چنین زنجیر پاره کرده اید، خواهر احمدی؟!

 

*2500---0910: برخی‌ها در صحبت‌های خود آن قدر تحریم را بزرگ جلوه می‌دهند که خودشان کوچک می‌شوند!

فدوی: همینطور است برادر2500---0910 ! آن برخی های نابکار حافظه شان هم کوچک است و فرمایشات معجزهء هزارهء سوم احمدی نژاد(ره) که بارها قطعنامهء متعدد و نیز تحریم های جامعهء جهانی را به کاغذ پاره های بی اثر تشبیه فرمود،از یاد برده اند!

 

* نجفی از قشم: در همایش بیداری اسلامی در جزیرهء قشم با آب میوهء ساخت عربستان سعودی، این دشمن بیداری اسلامی، پذیرایی کردند! لطفاً به مسئولین امر تذکر دهید که به این تکفیری‌ها و وهابیون تا می‌توانند کمک مادی نکنند.

فدوی: زبانم از سخن و پايم از حرکت قاصرند.

 

* 9063---0913: از جانبازان شهرستان اصفهان هستم که مسکن ندارم. در ضمن حق پرستاری نیز به بنده نمی‌دهند. گاهی وقت‌ها که فشار زندگی زیاد می‌شود و بازتاب آن به خانواده‌ام سرایت می‌کند آرزوی مرگ از خداوند می‌کنم. مسئولان چه جوابی دارند؟

فدوی: خب بقول عوام so what?. "ریچادر فرای" هم پس از عمری  خدمت به ایران، باز هم بقول عوام homeless شد! زیرا مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، تا لحظهء نگارش این سطور، با اجرای وصیت او که آرمیدن درکنار زاینده رود باشد، موافقت نفرموده اند. با این همه، مراتب با قید چندین فوریت به عرض مسؤلین محترم،  اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) و صدور مبالغ هنگفتی آروغ ستاره دار، فرمودند حتماً و در اسرع وقت بدرخواست شما رسیدگی کرده و ترتیبی می هند تا شما به آرزویتان که همانا مرگ باشد، برسید، برادرجانباز. من الله التوفیق!

 

*0206---0914: ماه گذشته که به پزشک مراجعه کردم مبلغ  8 هزار تومان پول ویزیت پرداخت کردم. این ماه که مراجعه کردم مبلغ 42 هزار تومان بابت پول ویزیت گرفتند. اعتراض کردم فوراً نامهء سازمان تامین اجتماعی را نشان دادند. مسئولین سازمان تأمین اجتماعی چگونه اجازه داده‌اند عده‌ای پزشک این‌گونه به مردم ضعیف و کارگر فشار بیاورند.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری و معلومش شد که " فشار" جزئی از معالجه است،  بویژه آنگاه که بیمار کمردرد هم داشته باشد، چرا بیخودی مزاحم می  شوید، برادر0206---0914!؟

 

* 4582---0916: در شهرستان پل دختر، علی‌رغم گذشت چندین ماه از آغاز سال تحصیلی، هنوز در هیچ یک از مدارس این شهر شیر وعده داده شده از سوی دولت توزیع نشده است. انعکاس این موضوع اگر از سوی مسئولین، افراط‌گرایی و نفهمیدن پیام انتخابات تفسیر نمی‌شود آن را در روزنامه چاپ کنید تا در جریان قرار بگیرند.

فدوی: مراتب از طریق مبادی ذیربط شدیداً پیگیری و معلوم شد که "شیرشو  بـُردن هندستون، یک زن کـُردی بستون "! برادر 4582---0916! الله الاعلم ..

 

* محمودی از خرم‌آباد: به دلیل ترافیک در خیابان انقلاب شهر خرم‌آباد حد فاصل سه راه اسدآبادی و سه راه شهید مطهری همیشه دردسرساز است، قرار بود این خیابان تعریض شود ولی متاسفانه خبری از تعریض آن نیست. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر معظم له رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند بله درست است قرار بود سه راه شهید مطهری تعریض شود، لکن این پرژه بعلت مواضع اخیر فرزند آن آیت الله مقتول، برادرعلی(ع) مطهری، عجالتاً متوقف شده است، فلذا با نامبرده که پنداری از خط مالروی امام(ل) خارج شده است، تماس بگیرید، برادر محمودی!

 

* رضاپور از بجنورد: بعد از سالها کار و زحمت اخیرا توانسته‌ام سرپناهی برای خود و خانواده بسازم. وقتی برای دریافت انشعاب برق به اداره برق منطقه مراجعه نمودم دیدم قیمت آن به طور سرسام‌آوربالا رفته است. آخرین قیمت 860 هزار تومان اعلام شده بود که اخیرا به دو میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است. من کارگر ساده چگونه از عهده این هزینه برمی‌آیم. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.

فدوی: زبان سرخ فدوی مو*در آورد آنقدر که یادآور شد که طبق نصّ صریح حضرت امام(ل) که اسناد صوتی و تصویری و نوشتاری آن در اختیار است،آب- برق و مسکن مجانی ست؛ حال اگر شما اصرار دارید که برای کمک به برادران بپردازید،فدوی چه می تواند  بکند،برادررضا(ع)پور؟!

 

---------------------------------------------------------

* ببخشید فدوی اگر به زبانش روسری ببندد، دیگر قادر به تکلم نیست، ایندفعه را برادران لطفاً بگذرند!

 

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

19 اپریل المُخبط   سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه