بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 15 ارديبهشت ماه 1393 ـ  5 ماه مه 2014

 

مبتدا و خبر!

خوانندگان محترم ضد انقلاب، مقدمتاً و برای دستگرمی، به گزارش های زیر نگاه کنند:

«ایسنا: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکید بر رعایت حرمت اهل قلم گفت: باید در قانون،‌ مقررات، حمایت‌ها و امنیت حقوقی، اجتماعی و فرهنگی‌مان تلاش کنیم تا حرمت اهل قلم را نگه داریم. وی با یادآوری جایگاه قلم در نزد پروردگار که به آن قسم یاد کرده است، گفت: قلم دارای حرمت است و صاحب قلم دارای حرمت بیشتر. رییس جمهور همچنین در بخشی از سخنان اش تاکید کرد که صاحبان فرهنگ به ارشاد و گشت ارشاد نیاز ندارند!»

دویچه وله اما چنین گزارش کرده است:

«با آغاز کار نمایشگاه کتاب تهران گشت ارشاد در ورودی مصلای تهران مستقر شد و ماموران به برخی از مردم تذکر دادند. حسن روحانی در مراسم گشایش نمایشگاه گفته بود  که صاحبان فرهنگ به ارشاد و گشت ارشاد نیاز ندارند».

گزارش جراید شریفهء دارالخُرافه لکن حاکی ست که، هنوز جوهر قلمی که کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی، پیرامون آن بشرح فوق داد سخن می داد، تمام نشده بود که برادران، سربازان سرشناس امام زمان(عج) را "فرستادند تا دیوار صوتی باغ را بشکنند"!* و پاچهء "صاحبان فرهنگی که نیاز به ارشاد و گشت ارشاد" ندارند را، شدیداً بگیرند!..

باری، فدوی بارها ضجّه شهروندان ایران سابق را شنیده و پیش از این، در ستون "پای درد دل مردم دارالخرافه" بازتاب داده است که طی آن، مردم به خاک و خل خفتهء ایران اسلامی، بارها به دست  و پای برادران، کثرالله امثالهم، افتاده و به مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، شدیداً التماس کرده اند که نگویند مثلاً فلان چیز قرار است اندکی ارزان تر بشود!، زیرا دقیقاً بر عکس اتفاق می افتد و ملت بابت آن فرمایش بی پایه و اساس، بشدت تنبیه می شوند!..

حالا حکایت کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی ست!

30 اپریل 2014

-------------------------------------------

* «رگ گیاه را زدند/ و پروانه را فرستادند/ تا دیوار صوتی باغ را بشکند/ تا دل اهالی از ترس/ ترک بخورد...» مطلع شعری  بنام شقاوت از حمیدرضا رحیمی - از کتاب  یک تکه از زمان- ص 564

 

گزینش

فدوی که شدیداً تحت تأثیر مؤمنین، کثرالله امثالهم، و در رأس همه مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصر اعلامه و اجری بالخیر اقلامه، است(*)، تاکنون می پنداشت که زیبا تراز برادر سید حسن(ع) نصرالله، که در ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی فداه و نایب برحق اش مقام معظم رهبری ادامه الله علوّه، تمام استخوان هایش تبدیل به گوشت شده است، وجود ندارد!.. لکن امروز در تورق اینترنتی توأم با شیطنت خود، دریافت که خیر در لبنان، گوش برادران کر، زیبا تراز آن بزرگوار هم یافت می شود!، و شگفتا که نفس زیبائی های وی نیز، زیرحجاب برتر، به شماره نیفتاده است! ملاحظه کنید:

ناشر این زیبائی می افزاید:

«بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط سایت معتبر و پر بینندهء "المرأة اللبنانية (آينهء لبنانی)"، خوانندهء مشهور لبنانی، سیرین عبدالنور، عنوان "زیبا ترین زن لبنان" را در سال 2013 کسب کرد. سیرین عبدالنور تا کنون جوایز متعدد محلی و منطقه ای را از آن خود کرده و از او به عنوان سفیر زنان لبنان در جهان عرب نام برده می شود، که هوش و توانایی های شگفت انگیز خود را در بسیاری از زمینه ها نشان داده است»./ العربیه

بی سببی نبود که برادر سردار صفوی، اخیراً چنین فرموده است:

«سردار سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی آیت الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور نظامی، مرز دفاعی ایران را، جنوب لبنان دانست»./ العربیه

باری- فدوی که دیگر حاضر نیست به برادر سید حسن(ع) نصرالله نگاه کند، خوانندگان محترم ضد انقلاب، خودشان می دانند!

زیاده "ارزی" نیست که به لبنان بفرستد!

--------------

(*) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً بشما چه مربوط است؟ در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست، استفاده کند؛ بقول عوام OK?

 

پشت صحنه

فدوی نمی داند آیا برخی واژگان خاصیت، معنا و مفهوم مألوف خودشان را از دست داده اند؟ اگر چنین نیست، چرا برادران "ابر سیاه وحشت" و "سایهء هولناک خفقان" که ملت حیران از فردای استقرار جامعهء شکوهمند اسلامی تا کنون مشغول تجربهء آن هستند را، در گوشهء فرمایشات خود، لحاظ نکرده و به شرح زیر به گذشته حوالت می دهند؟!:

«60 سال پیش و تنها چند ماه پس از کودتای شوم 28 مرداد، زمانی که ابر سیاه وحشت و سایهء هولناک خفقان بر کشور سایه انداخته بود،..»/کیهان

در همین راستا برادران در گزارش خبر غم انگیزی "چرائی ِ" واقعه را وا نهاده بدین مفتخرند که واقعهء مذکور، که برای مزید استحضار در پی می آید، منجر به اختصاص قبرستانی به یکی از قربانیان جامعهء شکوهمند اسلامی در بلاد کفر شده است!، ملاحظه کنید:

«سايت الف: تاسیس قبرستان ‌مسلمانان در آمریکا به ‌خاطر این دختر ایرانی! ساناز نظامی مردادماه امسال برای ادامهء تحصیل و ازدواج با پسری ایرانی که در اینترنت با او آشنا شده بود، راهی آمریکا شد. اما رویاهای او زیاد دوام نیاورد و 16 آذر امسال، ساناز پس از درگیری با همسرش راهی بیمارستان شد و به کما رفت. همسر ساناز سر او را چندین بار به دیوار و زمین کوبیده بود و همین مسئله باعث ورم شدید مغز او شده بود. بر اساس گزارشی که سرنخ دراین باره نوشته، مشکلی بر سر راه دفن ساناز در آمریکا وجود داشت؛ نبودن قبرستانی برای مسلمانان در ایالت میشیگان.

* و ادامهء خبر: «عموی ساناز در گفت و گو با سرنخ گفته است: "اگر می خواستیم ساناز را در همان آمریکا دفن کنیم، باید او را در شهر دیترویت که حدود 8 ساعت با میشیگان فاصله داشت، می بردند. قرار بود همهء این کارها را خود بیمارستان انجام دهد اما اتفاقی رخ داد که هنوز برای ما باور کردن اش سخت است. ماجرای اهدای عضو ساناز در میشیگان بسیار سر و صدا کرده بود. خیلی ها تحت تاثیر ماجرای غم انگیزی که برای او رخ داده بود قرار گرفته بودند.این موضوع تا جایی پیش رفت که یکی از پزشکان جراح بیمارستان طی جلسه ای که با فرماندار میشیگان داشت، توانست اجازهء تاسیس یک قبرستان برای مسلمانان را در کنار قبرستان مسیحیان میشیگان بگیرد و ساناز را به عنوان اولین مسلمان در این قبرستان دفن کردند". کشیش بیمارستان میشیگان به پدر ساناز نظامی قول داده تا زمانی که زنده است و در میشیگان زندگی می کند، اجازه ندهد ساناز تنها بماند

و اما طنز قضیه: «مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره، که وجود مبارک شدیداً از مجرمین بالقوه است، و لامحاله باید در آیندهء نه چندان دور، در پیشگاه دادگاه عدل الهی، اما در همین جهان(!) جوابگوی اعمال پیامبرگونهء خود باشد، به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت فرمودند!»/ قدس آنلاین

لامَحالَه مِن هذَالاَمر...

 تبریکات فدوی را هم، عجالتا ً بپذیرید....

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 6091---0915: واقعیت این است که لابی صهیونیسم نبض کنگره آمریکا را در اختیار گرفته و اعضای دولت آمریکا نیز کاره‌ای نیستند؛ در نتیجه آقای اوباما اگرچه به ظاهر رئیس‌جمهور آمریکا می‌باشد ولی حتی اگر بخواهد هم توان تصمیم‌گیری در مورد حل مسائل پروندهء هسته‌ای ایران را ندارد. با چنین افراد مسلوب الاراده‌ای چگونه ‌می‌توان پای میز مذاکره نشست؟

فدوی: بله، رئیس‌ جمهور ِ به معجزهء هزارهء سوم، زنده یاد مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، و کلید الاسلام والمسلمین روحانی، و آخوند پس از او می گویند: اصلاً چه بسا حضرت امام(ل) هم در اندازه گیری شیطان، معاذالله اشتباه کرده و آمریکا، شیطان ریزه میزه ای بیش نبوده و معظم له سابق، اغراق فرموده باشد. ممنون از یادآوری، برادر 6091---0915!

 

* محمدی: هرچه دولتمردان ما در مقابل مسائل هسته‌ای در برابر آمریکا کوتاه می‌آیند، آمریکا باز هم به اینها قانع نیست و می‌گوید که ایران باید از حمایت حزب‌الله و لبنان و مردم مظلوم سوریه در مقابل جنایتکاران صهیونیست و تکفیری دست بردارد. شاید فردا هم از ما می‌خواهند رژیم جنایتکار اسرائیل را به رسمیت بشناسیم! هرچه ما کوتاه بیاییم شرایط بدتر از این می‌شود. این همه ما شهدای هسته‌ای نداده‌ایم که امروز به اینجا برسیم، چرا کسی جواب اوباما را نمی‌دهد! در این میان فقط چشم امید ما به روزنامه کیهان است.

فدوی: فدوی حرفی ندارد، لکن بین خودمان باشد، ضد انقلاب هم نشنود، اکثریت مردم خودمان هم کیهان را نمی خوانند، چه برسد به برادر اوباما، برادر محمد(ص)ی!

 

* یک شهروند: توافق ژنو اعصاب بچه‌های دانشجویم را به هم ریخته است. غربی‌ها چیزی نداده‌اند و همه چیز را گرفته‌اند و عدم شفافیت دیپلماسی کشورمان در موارد توافق ابهامات را بیشتر می‌کند.

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت نرمش قهرمانه دولا دولا راه می رفتند، به شرف عرض رسید  بعدالتحیه و السلام فرمودند برعکس است زیرا:

بیت

اروپائی بدان گردن فرازی

نداند راه و رسم هسته بازی!

 

* تماس‌های متعدد خوانندگان: وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد جالبی برای خانواده‌ها ارائه کرده است. اینکه خانواده‌ها خانه‌های خود را به زوج‌های جوان بدهند و خودشان مستأجری بکشند. خداوکیلی خود ایشان چنین کاری می‌کند؟

 پاسخ شما را شهروند دیگری ذیلاً داده است، فلذا فدوی اقدامی ندارد!:

 

* 4789---0912: آیا قرار است این دولت تمام مشکلات و نابسامانی‌ها را به دولت قبل نسبت بدهد و هیچ مسئولیتی را نپذیرد. این سوالی است که باید از هم‌اکنون که ماه‌های اول دولت جدید است تکلیف آن روشن شود.

فدوی: این چه فرمایشی ست؟ این دولت هم مانند دولت قبلی و آتی ولایتمدار و تابع بی قید و شرط اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله وجوده است؛ که معنایش این است: همانقدر که معظم له "مسؤلیت پذیر" اند، این دولت هم، "مسؤلیت پذیر" است، برادر 4789---0912!

 

* اکبری: سخنگوی دولت دائم اعلام می‌کند اجناس و مواد خوراکی ارزان شده است. ما که نمی‌دانیم این اجناس ارزان را کجا می‌فروشند مسئولان به ما بگویند کجا جنس ارزان می‌فروشند تا ما بتوانیم خرید کنیم.

فدوی هم که چندین بار پرسیده معترف است که جسته ایم ما، یافت می نشود!

 

 * 7936---0912:بعد از خیانت های انگلیس خبیث در فتنهء 88 که منجر به خروج ذلیلانه سفیرشان از کشورمان شد حال سفر نمایندگان پارلمان انگلیس برای دیدار با نمایندگان ملت چه مفهومی دارد؟!

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی که قدری هم شنگول بودند، به پیشگاه انورشان تقدیم شد .در پاسخ فرمودند: صلهء ارحام! این هم دیگر کاری داشت که مزاحم معظم له شدید، برادر7936-0912؟

 

* 6621---0912: متأسفانه قیمت بلیط قطار را حدود 25 درصد افزایش دادند. فکر کنم آرزوی مسافرت با قطار 4 تخته با حقوق 800 هزار تومان را به سرای باقی باید برد.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. بعدالتحیه والسلام فرمودند در سرای باقی هم ایستگاه دارند، برادر6621---0912!

 

* 6966---0930  بعد از سه سال تلاش علمی سال گذشته موفق شدم کتابی در مورد تخریب جنگل‌های سرسبز شمال کشور بنویسم ولی متاسفانه هزینهء چاپ آن را ندارم ولی از آن طرف می ‌شنویم که بعضی از مدیران و مسئولین تا 15 میلیون تومان حقوق ماهیانه می‌گیرند.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. بعدالتحیه والسلام فرمودند تمایلی به انتشار اینگونه مهملات ندارند لکن اگر در باب مبطلات نماز و روزه یا دستکم پیرامون واقعهء کربلای معلا بنویسید، به سه شماره و روی کاغذ اعلا و در چهار رنگ چاپ و منتشر می شود. شیرینی فدوی فراموش نشود، برادر 6966---0930!

 

* یک شهروند اهوازی: همه می‌گویند آمریکا قابل اعتماد نیست اما آقای ظریف می‌گویند هیچ مشکلی نیست و فقط مذاکرات کمی تب کرده است. امیدواریم مسئولان دیپلماسی کشور متوجه شوند که ماهیت و ذات آمریکا فریبکاری است.

فدوی: مراتب به آگاهی ایشان رسید گفتند حال مذاکرات مع الاسف قدری بد تر شده و نیازمند سُرم است که بعلت تحریم ها عجالتاً گیر نمی آید!، از دکترفدوی می شنوید، این بچه مردنی ست، برادر شهروند!

 

* 4061---0917: به عنوان یک پزشک عرض می‌کنم اگر در مصرف آب، برق، گاز، تلفن، کاغذ و همایش‌های به ظاهر علمی ولی مصداق ریخت و پاش- در وزارت بهداشت و بیمارستان ها و دانشگاه ‌های علوم پزشکی- اسراف و تبذیر نشود می‌توان با پول آن بخش عمده‌ای از درمان رایگان مردم و حقوق پزشکان و پرستاران را در سراسر کشور اجرا کرد. اما آیا گوش شنوایی خواهد بود؟

فدوی: بین خودمان باشد، گوش ضد انقلاب کر!، مشکل دقیقاً همین است برادر پزشک. یعنی، بعلت همان معضلات دارو و درمان، مشکلات شنوائی حضرات، که متوسط سن مبارک و بی مصرف شان 90 سال است، نیز قابل درمان نیست، فلذا فدوی روی عریضهء شما اقدامی ندارد، برادر 4061---0917!

 

* امیری از رشت: بیماران صعب‌العلاج همچنان به جای سوختن از درد از عدم توانایی برای فراهم کردن هزینه‌ های سنگین سی‌تی‌اسکن، رادیو تراپی، قرص‌های خارجی و... می‌سوزند. وقتی به بیمارستان های دولتی رشت سر می‌زنند دستگاه ها طی 15 سال اخیر خرابند ولی پزشک شما را به مطب خصوصی هدایت و مبلغ سه میلیون تومان از شما دریافت می‌کند برای یک آزمایش 800 هزار تومانی چون بیمه هستی 655 هزار تومان آن را باید پرداخت کنی، در صورتی که در گذشته برعکس این بود یعنی بیمه 655 هزار تومان را پرداخت می‌کرد و بقیه را شما؛ لذا 6 عدد قرص ضد تهوع ترکیه‌ای برای پس از شیمی درمانی را باید سیصد هزار تومان آزاد تهیه کنی. از وزارت بهداشت درخواست می‌شود این دردها را علاج کند.

فدوی: فدوی با پوزش روی این عریضه اقدامی ندارد زیرا مقام مافوق او که وزیر بهداشت باشد فرموده که وزارتخانه اش بیمار است!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

سیّم می المخمور سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه