بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 22 ارديبهشت ماه 1393 ـ  12 ماه مه 2014

نقل و انتقال شیر!

فدوی در مرور جراید شریفهء دارالخرافه، به تیتر شگفت انگیز زیر نیز برخورد:

«شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است. / اگر بمن باشد، شیر و خورشید را به پرچم بر می گردانم!» / حجت‌الاسلام والمسلمین علی(ع) یونسی- دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ـ انتخاب

فدوی، حسب شیوهء مرضیه، کوشید که در این مورد نيز، حتی المقدور، دستیار برادران باشد*. چرا که، همانطور که خوانندگان محترم ضد انقلاب ملاحظه می کنند، برادر یونسی دوباره راست فرمود!؛ فقط یک نکته را در این میان فرو گذاشت و آن چوب پرچم است که نماد چماق در جمهوری شکوهمند اسلامی ست!... و البته چیزی نمانده بود که فدوی  برود و حق نامبرده را کف دست اش بگذارد که دید روزنامهء اصولگرای وطن امروز، زحمت وی را به وجهی البته دمکرایتک  و بشرح زیر، کم کرده است!:

«آیا مردی پیدا نمی‌شود یک کشیده در گوش دستیار رئیس‌جمهور بخواباند؟!»/خرداد نیوز

ضمناً آیت‌الله جوادی آملی نیز در غیاب شیر غایب پرچم، طی مهملات خردمندانه ای فرمود:

«پرچم سه رنگ عرضه ندارد خودش را حفظ کند. در جریانی که رزمندگان به جبهه رفتند همهء پرچم‌ها یا زهرا، یاعلی، یاحسین و... بود. مبادا اسلامی حرف بزنیم و ایرانی فکر کنیم. پرچم سه رنگ نتوانسته پرچم یازهرا و یاعلی را حفظ کند ولی پرچم یازهرا و یاعلی توانسته پرچم سه رنگ را حفظ کند.»

و اما پیرامون برگرداندن شیر و خورشید به پرچم به سفارش حجت‌الاسلام والمسلمین علی(ع) یونسی- دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، فدوی با رعایت احتیاط با شیر مربوطه، که سی و چند سال است که به اهتمام برادران کثرالله امثالهم، نفی بلد شده و در تبعید به سر می برد، گفتگو و پا در میانی کرد؛ شیر مربوطه شوربختانه هیچ جور زیر بار نرفت و فرمود که حاضر است شیر سماور باشد، لکن شیر پرچم برادران نباشد!

فدوی بی تقصیر است...

 3 می 014

 

جامع الاطراف!

فدوی، به شهادت خوانندگان محترم ضد انقلاب، در زمرهء معدود کسانی ست که عنداللزوم با خود برخورد کرده و هنوز هم می کند!.. در همین راستا، فدوی دریافت که اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، را شدیداً دستکم گرفته و خبر مرگ اش تاکنون می پنداشته است که معظم له فقط درامحاء علوم انسانی دانشگاهی تبحر دارد(1)، غافل از اینکه مقام معظم  رهبری، انارالله برهانه، با استعانت از ائمهء اطهار، سلام الله علیهم اجمعین، در امحاء مهندسی و معماری ایران سابق نیز ید طولائی دارند و، یک تنه، کار یک لشکر دشمن را می فرمایند. به فرازی از این تخصص معظم له که در پی می آید نیز نگاه کنید:

تقاطع: «علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی،.. در دیدار با شهردار، اعضای شورای شهر، و مسئولان شهرداری تهران، با تاکید بر این‌که "معماری و نمای تهران، نمای یک شهر اسلامی نیست" گفت که "شهرداری و شورای شهر باید این موضوع را جزو جدی ‌ترین مسائل خود بدانند". به گزارش خبرگزاری‌ های رسمی ایران، آقای خامنه‌ای "معماری و نمای ساخت‌ و‌ سازها" را بر "فضای سبک زندگی" مردم تاثیرگذار خواند و خواهان آن شد که تا حد امکان، "محیط زندگی شهر، به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که تحقق سبک زندگی اسلامی، راحت‌تر امکان‌پذیر باشد". وی هم‌چنین بر لزوم به کارگیری افرادی "متدین و انقلابی و معتقد به اسلام سیاسی و مردم‌سالاری دینی" در مدیریت "مراکز فرهنگی" تأکید کرد».

باری- عمله گان طرب ییت را که شما بهتر از فدوی می شناسید و می دانید که در طول تاریخ، چگونه در اینگونه موارد، بجای کلاه سر آورده و می آورند!...

زیاده عرضی نیست...

-------------------------------------

(1) پایگاه اطلاع رسانی رهبر حکومت اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تحصیل حدود دو میلیون دانشجو از سه میلیون و نیم دانشجوی کشور در رشته های علوم انسانی تأکید کردند: این مسئله نگران کننده است زیرا توانایی مراکز علمی و دانشگاهها در زمینهء کار بومی و تحقیقات اسلامی در علوم انسانی و همچنین تعداد اساتید مبرّز و معتقد به جهان بینی اسلامی رشته های علوم انسانی در حد این تعداد دانشجو نیست.

ایشان افزودند: بسیاری از علوم انسانی مبتنی بر فلسفه هایی است که مبانی آنها مادیگری و بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی است و آموزش این علوم موجب بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی می شود و آموزش این علوم انسانی در دانشگاه ها منجر به ترویج شکاکیت و تردید در مبانی دینی و اعتقادی خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مراکز تصمیم گیری اعم از دولت، مجلس، و شورایعالی انقلاب فرهنگی باید این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهند.

 

ایراد ناوارد

برخی خوانندگان محترم ضد انقلاب هنوز و همچنان به فدوی ایراد می گیرند که علت توجه او

به دم قیچی ِ مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره، یعنی  زنده یاد احمدی نژاد(ره) از چه بابت است؟ که البته پرسش عجیبی ست. مثلاً، به خبر زیر نگاه کنید تا به علاقهء فدوی به نامبرده پی ببرید!:

«آخرین نیوز: يک منبع نزديک به محمود احمدي ‌نژاد، مدعي شد که رئيس دولت‌هاي نهم و دهم همچنان روي نامه‌هاي مردمي که به دست او مي‌رسد دستور رسيدگي مي‌دهد»

بقول عوام: Is it not cute?

 

احتمال

فدوی فکر می کند که پیامبر گرامی (ص) هم با همین خودروی برقی ساخت ایران سابق، به غدیر خم تشریف برده اند و گر نه برادران اسم آن را غدیر نمی گذاشتند! *

 

----------------------

* خودروی برقی غدیر 110 روز چهارشنبه در مراسمی با حضور محمد هادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، در محل سازمان محیط زیست رونمایی شد.

 

تجدید نظر

فدوی برعکس برادران، کثرالله امثالهم، از زمان معاهدهء  گلستان و ترکمانچای، با برادران ملحد اما به فتوای علما، مؤمن روسی، میانه ای ندارد، لکن امشب در مرور جراید شریفهء دارالخرافه به خبری برخورد که وی را ناگزیر کرد که در مواضع خود، دستکم در این مورد، تجدید نظر کند:

«مدودف، نخست وزیر روسیه: نباید "بشار اسد" را جنایتکار خطاب کرد»./ فرارو

فدوی برادر ملحد مدودف را می فهمد زیرا اولاً بیش از صد هزار نفر کشته و بسیار بیش از آن آواره، که رقمی نیست، جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید، قهر می کند و برادر اسد هنوز، بحساب برادران روس، و نیز مقام معظم رهبری اعزالله انصاره، به حد نصاب اینکه بشود آن بزرگوار را جنایتکار نامید نرسیده است!..

زیاده حیرتی نیست!..

 

قیصرانه ها

اشاره: فدوی در این ستون،خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند ازحیرت،سرِ همه جایش اسفناج سبز شود!

* العربیه: غلامحسین اسماعیلی، رییس سازمان زندان ها، در گفتگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری ایسنا، هرگونه درگیری در بند 350 را انکار کرد و انتشار چنین اخباری را به "جبههء معاند نظام" نسبت داد. اسماعیلی گفت: "همان طور که پیش از این گفتم هیچگونه درگیری در بند 350 بازداشتگاه اوین رخ نداد و تنها یک بازرسی نوبتی صورت گرفته است." اسماعیلی گفت که خبر انتقال تعدادی از زندانیان به بیمارستان "کذب" است و هیچکس در این بازرسی نوبتی مجروح نشده و به بیمارستان منتقل نشده است!

حرفا می زنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* حسن(ع) روحانی: جزیره کیش با رویکرد توسعهء گردشگری باید به سمت گردشگری حلال برود!./ تابناک-

حرفا می زنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* آسوشیتدپرس نوشت: بشار اسد رییس جمهوری سوریه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تا اوایل تابستان جاری و نامزدی در آن آماده می‌شود.

حرفا می زنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* آیت الله پینوکیو (جنتی- م): شورای نگهبان در هیچ کجای دنیا مشابه ندارد! / انتخاب

حرفا می زنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* آیت الله پینوکیو (جنتی- م): نیازی نیست که من به شما بگویم که ارزش هنر چیست!/ انتخاب)

حرفا می زنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* جوان رزمی‌کاری که متهم است دو نفر را به قتل رسانده مدعی شد مقتولان قصد داشتند او را مورد آزار جنسی قرار دهند! و برای دفاع از خودش مجبور به ارتکاب قتل شد! / فرارو

حرفا می زنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* دانشجویان فریب بحث «دیکتاتوری فقها» را نخورند. / الف- آیت ‌الله محمد(ص)‌ تقی(ع) مصباح یزدی

حرفا می زنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* مفتی‌های وهابی معتقدند که صدور کارت زرد و قرمز حرام است چرا که در سنت صحابه این عمل وجود نداشته است و اگر کسی در بازی فوتبال شکایت دارد، باید دو شاهد بیاورد./قدس

حرفا میزنه قی صر، چشا میره مغز سر!

 

* آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی، سبقت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز حرام است./ پارسینه

حرفا می زنه قی صر، چشا میره مغز سر!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* یک شهروند: شرم‌آور است که بخواهیم در مورد زیاده‌ خواهی‌های انگلیس نرمش نشان دهیم. از مسئولان وزارت امور خارجه تقاضا داریم نسبت به مسائل دیپلماسی کشور حساسیت بیشتری  به خرج دهند و بدانند که زیر ذره‌بین مردم هستند.

فدوی: مراتب در شرایطی که شدیداً مشغول نرمش قهرمانهء صبحگاهی بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. قدری متغیر شده و فرمودند خفه! زیرا درجهء نرمش را خود معظم له تعیین می فرمایند و لاغیر!.. خدا بگویم چکارتان کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی در انداختید، برادر شهروند!

 

* 4340---0911: به آمریکا و هم‌پیمانانش باید گفت ما مردم ایران از جنگ و هر گزینهئ دیگر روی میز هراس نداریم. فرزندان معنوی حضرت امام با دست خالی مقابل شاه تا دندان مسلح ایستادند، امروز هم سربازان امام خامنه‌ای مقابل هر تحریم و فشاری ایستاده‌اند.

فدوی: مراتب در حاشیهء کنفرانس اخیر به آگاهی آن خاج پرستان نابکاررسید؛ در پاسخ دستجمعی گفتند والله برادر فدوی بقول "مستر قاسم" دروغ چرا، تا بمب آآآآ.. شما جز شیرینی و قهوه، چیز دیگری روی میز می بینید؟! خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را اینجور سنگ روی یخ کردید، برادر 4340---0911!

 

* یکی از اهالی: شهرداری جدید پردیس این شهر جدید را مثل تهران به شمال و جنوب تقسیم ‌بندی کرده است. در فاز 4 این شهر جدید خیابان‌های 6 متری وجود دارد. اما شهرداری یک میلیارد و 900 میلیون تومان هزینهء یک آب‌نما کرده است. حال آنکه می‌توان این هزینه را صرف ساخت مسجد و مدرسه کرد. چرا در حالی که فاز 4 این شهر از کمترین امکانات برخوردار است، پول‌های میلیاردی صرف کارهای اضافه و بیهوده می‌شود؟!

فدوی:مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم فرمودند با توجه به الحاق مدارس به حوزهء علمیه!، بخش نخست پیشنهاد شما، یعنی  ساخت مدرسه منتفی ست، با صرف الباقی بودجه برای ساخت مساجد، البته موافقت فرمودند، برادر اهالی!

 

* 9441---0912: برای حج تمتع در سال 84 ثبت‌نام کرده و 2 میلیون تومان پول واریز کردیم. مبلغی را که سازمان حج و زیارت اعلام کرده بود به ثبت‌نام کنندگان برمی‌گردانند، به ما هنوز نداده‌اند. فقط ما را به این ماه و آن ماه حواله می‌دهند. نمی‌دانیم به کجا مراجعه کنیم.؟

فدوی: به صاحبخانه، که الله جل جلاله باشد. این هم دیگر کاری داشت که مزاحم می شوید، برادر 9441---0912؟

 

* یک شهروند: از مسئولان و دولتمردان تقاضا داریم در مورد سبد 50 هزار تومانی دقت بیشتری صورت گیرد که حق به حقدار برسد. بنده یک کارگر پیمانکار هستم که هیچ بیمه‌ای ندارم. اگر قرار باشد این سبد کالایی به هنرمندی که بابت سه روز بازی در یک فیلم 180 میلیون می‌گیرد هم تعلق گیرد این کار عدالت نخواهد بود.

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی که قدری هم شنگول بودند، به پیشگاه انورشان تقدیم شد. فرمودند، خب شما چرا فیلم بازی نمی کنید، برادر شهروند؟

 

* 2220---0912: ایجاد خط ویژهء اتوبوسرانی در بزرگراه تازه راه‌اندازی شدهء امام علی(ع) هم باعث ترافیک شده و هم آمار تصادفات را افزایش داده است.

فدوی: مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند، بعرض رسید؛ قاصم الجبارین را شدیداً شکر کرده و فرمودند که این همانا از الطاف خفیهء آن حضرت(ع) بوده است، برادر2220-0912! التماس دعا!..

* 6752---0916: اوباما رئيس جمهور آمریکا معاویهء زمان است. جان‌کری هم نقش عمروعاص را دارد. فقط باید در داخل مواظب بود کسی ابوموسی اشعری نشود و بازی برده را به معاویه نبازد.

فدوی: بعرض رسید؛ در بازدم و پس از دود کردن چند صد صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص)  فرمودند بلال حبشی را از قلم انداختید، برادر 6752---0916!

 

*9915---0914: چهل و پنج  سال سن دارم و از کودکی کار کرده‌ام. در حال حاضر بیکار هستم و از نظر بیمه با مشکل مواجه شده‌ام. هر کجا مراجعه می‌کنم مدارک و پول می‌گیرند بعد از مدتی می ‌گویند نشد. از مسئولین تقاضای رسیدگی دارم.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم و پس از صدور چند آروغ ستاره دار فرمودند چون از کودکی تا 45 سالگی کار کرده اید، باید خیلی خسته شده باشید، فلذا از حالا تا آخر عمر استراحت کنید تا خستگی تان حسابی در برود. پس از آن ایشان که نه، لکن خدا کریم است، برادر 9915---0914!

 

* فخاری: آقای رئيس جمهور پشت تلویزیون می‌آید و صحبت می‌کند تا پایان سال هیچ کالا و خدماتی افزایش قیمت پیدا نخواهد کرد. ولی از آن طرف قیمت کنتور آب 700 هزار تومانی را با یک دستور به دو میلیون و 100 هزار تومان افزایش قیمت می‌دهد. این رفتارهای دوگانه با مردم اثر نامطلوب خودش را خواهد گذاشت.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ایشان رسید، بعدالتحیه والسلام یادشان نیامد که پشت تلویزیون نشسته باشند و فرمودند شاید ایشان را پشت ماشین دیده باشید و در خاتمه نیز متذکر شدند که آب و برق مجانی مرحمتی حضرت امام(ل) است و چیز مجانی که کنتور نمی خواهد، برادر فخاری!

 

* یک شهروند: سال ها قبل از انقلاب حضرت امام(ره) به طلاب جوان توصیه کردند قبل از آنکه وارد میدان ‌های جامعه شوید خود را بسازید. حال سؤال ما از دستگاه اجرایی و دیپلماسی کشور این است آیا مردان دیپلماسی موفق کسانی هستند که در فضای مجازی سیر می‌کنند یا مردانی که فضای عینی را با اقدامات محکم خود تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

فدوی:  والله برادر شهروند، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟..تا اعدام آ آ آ آ... آن بزرگواران بفرمودهء ایشان خود را ساختند، لکن بقول عوام over dose کرده و کار دستمان دادند، برادر شهروند!

 

* پدر یک شهید:جناب آقای رئيس جمهور! حالا که قرار است رسیدگی ویژه به‌ ویژه ‌خواری‌ها بکنید به رانت‌خواری 34 سالهء آقازاده‌ها و رانت ‌خواری‌های آشکار و عیان آنها پایان دهید. مشکل بودجه تحریم نیست. مشکل تبعیض و رانت‌خواری است. مشکل فامیل‌های اقتصادی است که در همه ارکان نظام نفوذ کرده‌اند.

فدوی:به شرف عرض رسید. به سبک زنده یاد احمدی نژاد (ره) پرسش شما را با پرسش دیگری پاسخ دادند که یعنی می فرمایید که از آغاز تا کنون درب بر همین پاشنه می چرخیده است برادر پدر؟

 

* محمدی از فرهنگیان کشور: آقای رئیس جمهور گفته است دانش ‌آموزان باید قدرت نقد داشته باشند. ولی اگر کسی در دولت پاسخگوی این نقدها نباشد چه فایده‌ای دارد؟ مثلاً چرا در خیلی از دستگاه های دولتی مدیران را از میان حامیان و نقش‌آفرینان فتنه که مورد انتقاد اکثریت ملت‌اند انتخاب کرده و مسئولیت داده‌اند؟

فدوی: برادر محمد(ص)ی! برادر محمد(ص)ی! لطفاً گوشی را بده دست یکی از دانش آموزان که بیشتر می فهمد!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

10 می المخمور سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه