بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 29 ارديبهشت ماه 1393 ـ  19ماه مه 2014

نقل قول از فدوی!

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه دید که دو باره از او نقل قول هائی کرده اند که البته درست نیست؛ شما هم ملاحظه کنید:

*  ناوهای هواپیمابر آمریکا تحت کنترل کامل سپاه هستند!

* نابودی نیروی‌دریایی آمریکا.

* طبیعی است که ما می‌خواهیم ناوهای آمریکا را غرق کنیم.

* آمریکایی‌ها و همه دنیا می‌دانند که یکی از اهداف عملیاتی نیروی دریایی سپاه از بین‌ بردن نیروی دریایی آمریکا است! (دریادار فدوی - دویچه وله)

آيا خوانندگان محترم ضد انقلاب باورشان می شود که فدوی چنین شکری خورده باشد؟ البته که نه. زیرا بقول آن بزرگوار "غالباً اینقدرم عقل و کفایت باشد"!

از برادر بی بی سی هم بخوانید:

* آقای فدوی گفته «ما حق قانونی داریم که تنگهء هرمز و خلیج فارس را کنترل کنیم لذا اگر شناورهای آمریکایی به اخطار سپاه جواب ندهند، بلافاصله مشاهده می‌کنند که تعداد زیادی از شناورهای ما اطراف آنهاست و یا سامانه‌های موشکی ما روی آنها قفل کرده است که البته عموماً این اتفاق نمی‌‌افتد». /بی.بی.سی

اولاً فدوی چنین چیزی نگفته و تکذیب می کند!.. ثانیاً اصلاً این ادبیات فدوی نیست، چرا که وی عفت کلام را شدیداً رعایت کرده و هیچگاه نمی گوید که روی کسی قفل کرده است!، بویژه آنکه می داند که کلید هم در دست برادر حجت الاسلام روحانی ست!

6 می 014

 

پند یا ملال...(1)

فدوی در مرور خبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، به تیتری برخورد که لامحاله قدری نگران شد؛ شما هم ملاحظه کنید:

* مکارم شیرازی: جان کری بچهء لجوجی ست! / آفتاب- تیتر

فدوی به "جان کری"، وزیر خارجهء شیطان بزرگ، توصیه می کند که فریب گیس سفید خودش را نخورد، زیرا وقتی مؤمنین چشم شان بچه ای را بگیرد، دیگر خودی و غریبه سرشان نمی شود!

بقول جدّ اعلای فدوی:

اروپائی بدان گردن فرازی

نداند راه و رسم بچه بازی!

ضمناً نامبرده اگر آن پند معروف جد اعلا را(2)  که بشرح زیر بقول عوام up to date  شده است، بخاطر سلامتی خودش هم که شده گوش کند، بد نیست:

 

به " کری" گفت مکارم روزی

كه بترس و كنار چاه (3)مرو

رفت و افتاد ناگهان در چاه

بچه جان، حرف مکارم بشنو!

زیاده پندی نیست...

29 ژانویه 014

-------------------------

(1) وامی از استاد سخن:

من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم / تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

(2) به علي گفت مادرش روزی / كه بترس و كنار حوض مرو // رفت و افتاد ناگهان در حوض / بچه جان حرف مادر‌ت بشنو

(3) گفتن ندارد که منظور شاعر ضد انقلاب از چاه در این دو بیتی، چاه جمکران(عج) است!

 

نگرانی

فدوی با آنکه عاِلم علوم سیاسی نیست، لکن اینقدر می داند تلاشی که عناصر وفادار رژیم، که از قیف ولایت مطلقهء فقیه گذشته و دغدغه ای جز تثبیت رژیم نداشته اند، چرا باید تا این حد دچار چنین نگرانی باشند، اصلا ًمگر خلاف بعرض رسانده اند؟!، ملاحظه کنید:

* مطهری گفت: «مردم در انتخابات آزاد هستند و می توانند هر نظری را که داشتند نسبت به آن رأی دهند. همانگونه که در استیضاح وزیر کار، رهبری مخالف این داستان بود اما من به دلیل خلاف های متعدد مرتضوی استیضاح را تا آخر پیگیری کردم». مطهری تأکید کرد: «طولانی شدن بدون محاکمهء حصر موسوی و کروبی از لحاظ قانونی و شرعی مشکل دارد و اگر این افراد در حصر بمیرند نظام هزینهء سنگینی را پرداخت خواهد کرد». نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: «رأی مخالف ولی فقیه نشان از شکستن نظر رهبری نیست». /انتخاب

 

بد شانسی

فدوی با همهء ذکاوت مکتبی اش، باز هم گاه سر از کار برادران در نمی آورد. به تیتر زیر نگاه کنید تا بعرض او برسید:

* ممنوع الکاری به خاطر شباهت با احمدی نژاد! /آخرین نیوز - تیتر

و در ادامهء خبر بنقل از همان منبع:

* این بازیگر پیشکسوت که بیشتر ایفاگر نقش های طنز است، دربارهء عدم حضورش طی هشت سال گذشته در تلویزیون توضیح می دهد: «وقتی برای بازی در سریال "کتابفروشی هدهد" قرارداد بستم و هنوز بازی ام را شروع نکرده بودم، مدام با من تماس می گرفتند و می گفتند خبر داری که ممنوع الکار شدی؟! »

باری فدوی انتظار داشت که  بعلت شباهت نام کوچک و نیز شباهت ظاهری به سوگلی پیشین مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره، و البته معجزهء هزارهء سوم، به ایشان، جایزه هم بدهند! که نه تنها نداده اند،از قرار وی را از کار هم بیکار کرده اند!..

بهر حال این مجاهد نستوه، بقول عوام Offer خودش را به شرح زیر داده است، حال دیگر با برادران است که با پذیرش آن، مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد(ره) را، از اینکه هست، جاودانه تر کنند!:

* محمود بصیری: «اگر روزی خود آقای احمدی نژاد اجازه بدهد حتماً قبول می کنم که نقشش را بازی کنم! در غیر این صورت نه!»

زیاده پیشنهادی نیست..

29 ژانویه 014  

مشاعره

برادران در دو سوی ایران سابق و عربستان، که علیرغم عرّ و تیزهای مکتبی، هر دو به گوهر برادرند، به حساب ملت، پنداری با هم مشاعره می کنند!.. یعنی آنگاه که مؤمنین در ایران سابق، آب بازی را ممنوع می فرمایند(1)، مؤمنین آن سو، بمنظور رعایت قافیه، تاب بازی را، بشرحی که در پی می آید، ممنوع می کنند!..

* زنان در عربستان حق رانندگی ندارند، حق انجام خیلی کارهای دیگر را هم ندارند و پلیس مذهبی این کشور، یا به نوعی همان «گشت ارشاد» مدل عربستانی اش به طور گسترده در خیابان ها در رفت و آمد است تا مراقب باشد، زنان به طور کامل شریعت اسلام را طبق برداشت آنها رعایت کنند. حالا زنان عربستانی گویا با مشکل جدیدی نیز روبه رو هستند نه تنها آنها حق رانندگی ندارند، حق تاب سوار شدن هم ندارند!/ ناظران

باری - مؤمنین ساکن در عربستان، اگر نمی دانند بدانند که برادران ما در اینگونه موارد، بسیار پیشرفته تراز آنانند و پیش از این به فتوای حضرات آیات عظام و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین، ورود بانوان به ورزشگاه ها- دوچرخه سواری (2) و سایر تحرکات حیات و، درد سر ندهد، تنفس بانوان را، ممنوع اعلام فرموده اند(3)!

27 ژانویه 014

---------------------------------

(1) جام جم آنلاين: دستگيري عده‌اي هنجارشکن در پارک آب و آتش! جانشین فرمانده نیروی انتظامی از دستگیری عده‌ای هنجار شکن در پارک آب و آتش خبر داد و گفت: پشت موضوع آب بازی اهداف دیگری وجود دارد که تعدادی از جوانان وسیله رسیدن به آن شده اند. آنها باید بدانند که این دعوت ها سبب خیر نیست و دعوت به شر است.

 (2) تقاطع: زنان و دختران تهران حق استفاده از دوچرخه‌های کرایه‌ای شهرداری تهران را ندارند.

(3) وامی از کتاب "تنفس ممنوع" ـ مجموعه ای از طنزهای سیاسی حمیدرضا رحیمی – چ 2

 

تبعیض مکتوبات

فدوی گاه از خوانندگان محترم ضد انقلاب لج اش می گیرد و عصبانی می شود. سبب برخی خبرهائی از این دست اند:

* دویچه وله: «تأکید مقام های ارشد ایران بر نظارت آیت الله خامنه ای بر مذاکرات هسته ای. اکبر هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ولایتی و عضو تیم مذاکره‌ کنندهء ایران تصریح کرده‌اند که مذاکرات هسته‌ای با تأیید رهبر جمهوری اسلامی انجام می‌گیرند. اخیراً اخباری مبنی بر مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با روند مذاکرات منتشر شده بود»

خب این نکتهء باریکتر از مو را، فدوی البته با رعایت حجاب! پیش از این صد بار گفته بود؛ حتماً باید اینها بگویند تا خوانندگان محترم ضد انقلاب قبول کنند؟

 

تواضع رئيس آبدارخانه

چاکر آستان ملایک پاسبان، فدوی خاص دولت ابد مدت، حاج حسن خان، پیشخدمت خاصه، فراشباشی دربار سپهر اقتدار....

زیاده جسارت است..

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 2470---0919: آرزو می‌کنیم روزی سیدحسن نصرالله این مجاهد بزرگ و مقاوم را در یکی از هفته‌های طول سال در نماز جمعه تهران مشاهده کنیم و پای سخنرانی آتشین و انقلابی ایشان بنشینیم و انرژی بگیریم.

فدوی حرفی ندارد، لکن در باب آن فربه بزرگوار افراط نکنید که ممکن است یکوقت بجای انرژی، الو بگیرید برادر 2470---0919!

 

* 2238---0938: امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان سلسله لرستان برای 45 روستا لوله‌ کشی آب شرب انجام داده ولی روستای سیاهپوش که در نزدیکی منبع آب قرار دارد و مرکز روستاهای اطراف است از این نعمت برخوردار نیست چرا؟

فدوی: مراتب بمنظور اطلاع و اقدام لازم به مسؤلان مؤمن و معتقد،ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ فرمودند چون روستای شما سیاهپوش بود  خیال کردند عزادارید؛ از سیاه که درآمدید، اقدام می کنند، برادر 2238---0938!

 

* ا8712---0912: از کسبهء مجتمع تجاری فدک 13 آبان شهرری هستم. 100 دهانه مغازه 14 سال است که منتظر گازکشی هستند و شهرداری منطقه 20 این مجوز را نمی‌دهد، با توجه به آنکه اکثر کاسب‌های اینجا خانم هستند کپسول‌های گاز را به دوش می‌گیرند و می‌برند و گاز می‌آورند. آیا متولیان امر منتظرند تا انفجاری رخ دهد و سپس اقدام کنند؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام فرمودند: بسمه تعالی - بله، زیرا  انفجاری رخ ندهد، چگونه صدای آن را بشنوند؟!

 

* 3893---0936: تخم ‌مرغ شانه‌ای 9 هزار تومان شده است. مسئولین باید بدانند که چه فشاری به مردم کم ‌درآمد می‌آید. برای تثبیت قیمت‌ها کاری بکنند.

فدوی: والله برادر 3893---0936، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی حرفی ندارد که عریضهء شما را به جریان بیندازد، لکن با مرغ ها راحت تر می شود به نتیجه رسید تا با مسؤلین محترمف اعلی الله مقامهم اجمعین، برادر 3893---0936!

 

 * صالحی پدر شهید:

دشمن نکند گمان که ما خاموشیم

یا در صدد ثروت و عیش و نوشیم

ما امت اسلام، خمینی‌آسا

در حفظ نظام و مملکت می‌کوشیم.

فدوی: صاحب مملکت، که حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء (عج) باشد، خودشان بقول عوام take care خواهند کرد، شما زحمت نکشید، برادر پدر!

 

* گلرنگی از قم: بنده سوادم در حد دیپلم است ولی سوال می‌کنم آیا هیئت پارلمانی انگلیس که وارد کشور شده نباید بابت دخالت‌های کشورش در امور داخلی ایران یک عذرخواهی خشک و خالی می‌کرد. مگر غیر از این است که کشته‌های حوادث فتنه زیر سر انگلیسی‌ها بود؟..

فدوی: همینطور است، برادر مش قاسم!

 

* 5363---0914: چه طور ادعا می‌شود که قیمت انشعاب برق افزایش نیافته است؟ با اطمینان کامل عرض می‌کنم شهروندان با 400 درصد قیمت بالاتر حق انشعاب جدید دریافت می‌کنند. خوب شد نمردیم و در زمان حیات با معنا و مفهوم اعتدال آشنا شدیم.

فدوی: خود کرده را تدبیر نیست، برادر 0420---0936! زبان فدوی مو در آورد (حجاب را هم البته رعایت کرد - م) حضرت اما (ل) پس از پیاده شدن از ماه، افزون بر آب و برق، مسکن و اتوبوس را هم رایگان اعلام فرمود، فلذا فدوی نمی داند که بقول عوام  what are you talking about? برادر 5363---0914؟!

 

* 5144---0919: عرضهء سوخت گاز باید بر حسب مترمکعب به قیمت هر واحد 3100 ریال باشد ولی در بعضی از جایگاه های سوخت گاز شهرستان قم بر حسب واحد کیلوگرم و با قیمت 4185 ریال محاسبه می‌کنند. چرا جلوی این تخلف آشکار گرفته نمی‌شود؟

فدوی: این چه فرمایشی ست؟ هر چیزی واحد خودش را دارد؛ گاز که جای خود دارد، واحد پول کشور هم، کیلوست برادر 5144---0919!

 

* احمدزاده: خانم‌هایی که در ایستگاه های مترو به کار فروش بلیت مشغول هستند در حد افراط آرایش می‌کنند. آیا اگر بدون آرایش بلیت به مردم بفروشند مشکلی ایجاد می‌شود؟

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شدف بعدالتحیه والسلام فرمودند بله مشکل است زیرا در غیر اینصورت، کسی دیگر بلیت نمی خرد، برادر احمدزاده!

 

6962---0913: برخی رسانه‌ها خبر دادند که خانم ابتکار پیشنهاد  وارد کردن بنزین و گاز را به دولت داده است بنده هم پیشنهاد می‌کنم نفت را هم دولت وارد کند تا به مسئولین دارای حقوق چند میلیونی فشار سختی کار وارد نشود!

فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط در نرمش قهرمانه همه جایشان شدیداً درد می کرد، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه و السلام فرمودند دارند رویش کار می کنند، عجله کار شیطان بزرگ است، برادر 6962---0913!

 

* پیری از تهران: برخی مطبوعات و جراید به جای تحکیم اتحاد و الفت در جامعه متأسفانه تخم نفاق و کینه در بین مردم می‌پاشند و قطع می‌کنند آنچه را که خداوند امر به وصل آن نموده است. اینها بذر نفاق و فتنه می‌پاشند که در سورهء آل‌ عمران آیهء 187 خداوند می‌فرماید: «فتنه به مراتب بدتر و شدیدتر است از قتل چرا که در قتل امکان قتل یک نفر می‌رود ولی در فتنه امکان قتل انسان های زیادی متصور است». و از معصومین(ع) نقل شده است که بدترین فرد روی زمین فتنه‌گر است. انتظار می‌رود وزارت ارشاد نظارت بیشتری به این پایگاه‌های دشمن یعنی برخی مطبوعات داشته باشد.

فدوی سخت داشت لذت می برد، حیف و صد حيف که منبرتان کوتاه بود، برادر پیری!

 

* 7001---0919: از رئیس جمهور انتظار می‌رود جامعه را به دو بخش منتقد و غیرمنتقد تقسیم نکند و برخی را کم سواد و عده‌ای را باسواد بخواند. آیا اگر از دولت تقدیر شود همه باسواد هستند و زمانی که به عملکرد دولت اشکال وارد می‌شود، همه کم‌سواد هستند! نمی‌دانم این براساس کدام منطق است.

فدوی:آخر در دیزی باز است، حیای گربهء اسلامی کجا می رود؟ تقسیم کردن جامعهء شکوهمند اسلامی به دو بخش، کار دولت اخیر نیست که، تقسیم بندی مشهور و قدیمی "خودی" و" نخودی" بقول عوام already یادتان رفت، برادر 7001---0919؟!

 

*  4832---0938:از صدا و سیما انتظار داریم مناظره‌ای در مورد مسکن و اجاره بهای آن (که در کشور نرخ و قانون مشخصی ندارد) با دعوت از مسئولین و کارشناسان برگزار نماید بلکه قدری تسکین پیدا کنیم.

فدوی:مراتب در مجال مغتنمی که قدری هم شنگول بودند،، به پیشگاه انورشان تقدیم شد. فرمودند همه چیز را دیگر بعهدهء مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین نگذاشته و خودتان هم بقول خاج پرستان لعنة الله علیهم اجمعین! be part of the solution. یعنی اگر زحمت نیست  یک تشدید ناقابل روی "ک" در واژهء "مسکن" بگذارید تا تسکین پیدا کنید!.. این هم آخر کاری داشت که مصدع اوقات شریف معظم له شدید؟ خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر4832---0938؟!

 

* شعبانی طاسران از همدان: ملت از بصیرت بالایی برخوردارند. در طول 35 سال گذشته هشت سال حماسهء دفاع مقدس را رقم زدند و 9 دی‌ها را آفریدند و بساط فتنه‌گران را جمع کردند ولی مدعیان اصلاح‌طلبی از آخور آمریکای جنایتکار یا فرانسه و انگلیس خبیث سردرآوردند.

فدوی: رونوشت برادر محمد(ص) خاتمی!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

17می المخمور سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه