بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 5 خرداد ماه 1393 ـ  26 ماه مه 2014

 

اعترافات خارج از زندان!

پنداری-"ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند" تا کار دست لیلا حاتمی، بازیگر خوب اما گرفتار سینمای ایران  بدهند، ملاحظه کنید:

و فی الواقع بقول جدّ اعلای فدوی و به تبع آن:

ایمان و امان به سرعت برق

می رفت که  مؤمنین رسیدند!

این هم سند منگوله دارش:

از مؤمنین (قبل از عمل): «حسین نوش آبادی، معاون پارلمانی وزارت ارشاد ایران، حضور "نامناسب" لیلا حاتمی، بازیگر ایرانی در جشنواره فیلم کن را "بی توجهی به ارزش‌های جامعه و معیار‌های اخلاقی" دانسته است. آقای نوش آبادی، در گفت و گو با خانه ملت، وبسایت مجلس ایران، گفت: "زنان ایرانی چه هنرمند و چه غیر هنرمند همیشه مظهر عفت و پاکی بوده‌اند، بنابراین اینگونه حضور‌های نامناسب که اخیرا در جشنواره کن اتفاق افتاده همسو با اعتقادات دینی ما نیست.» بی بی سی

سند خود عمل:

از مؤمنات (بعد از عمل):

مؤمنات، کثرالله امثالهم، البته با لیلا حاتمی، بابت یک روبوسی (با دوتا کوبیدهء اضافه)، آن هم با خاج پرستی نود ساله، مایه کاری حساب کرده و برای او افزون بر شلاق، فقط ده سال زندان درخواست فرموده اند!:

«ما امضاءکنندگان این شکوائیه، که جمعی از خواهران دانشجو می‌باشیم، با وفق عمل ارتکابی لیلا حاتمی با مواد 638 قانون مجازات اسلامی، از نام برده به دلیل ارتکاب و تظاهر علنی به عمل حرام در انظار و اماکن عمومی و معابر، نزد آن مقام قضایی اقامه دعوی می‌کند و خواستار اعمال مجازات حبس مندرج در قانون، برای نامبرده هستیم. همچنین به دلیل جریحه‌دار شدن احساسات مذهبی ملت غیور و شهید پرور ایران توسط این هنرپیشه، خواستار اعمال مجازات شلاق مندرج این ماده قانونی برای وی می‌باشیم. همچنین، ضمن وفق عمل حرام ارتکابی لیلا حاتمی با ماده 639 قانون مجازات اسلامی، خواستار اعمال مجازات مندرج در این ماده در قبال نامبرده است. براین اساس، از آن جهت که لیلا حاتمی دارای شهرت و محبوبیت در بین مردم مسلمان ایران بوده و عامدانه و عالمانه اقدام به عمل حرام بوسیدن علنی مرد اجنبی نموده و با لباس غیرشرعی در انزار عمومی حاضر گردیده است، عمل وی قطعاً می‌تواند توسط برخی افراد ناآگاه، مشروع تلقی گردیده و الگوسازی شود. لذا از وی به دلیل آنکه مردم را تشویق به فساد نموده شاکی و خواستار اعمال مجازات حبس از یک تا 10 سال زندان برای وی هستیم. لازم بذکر است: خواهر ارمی بعنوان نمایندهء این جمع جهت ارائه این شکوائیه به دادسرا و پیگیری‌های بعدی معرفی می‌شود. والسلام، جمعی از خواهران دانشجوی حزب الله».

فدوی برای جوری جنس، نظر خواهر لاله افتخاری، نمایندهء مادّهء حکومت در مجلس، که در ضدیت با حقوق زنان دست برادران را از پشت شدیداً بسته است، را نیز در پی می آورد:

«وزارت ارشاد باید تکلیف خودش را با این هنرمندان که جایگاه زن ایرانی را در خارج از مرز‌های ایران رعایت نمی‌کنند، مشخص کند»!

بر این پایه، بنظرخوانندگان محترم ضد انقلاب، این بازیگر ناگزیر، که زیر آتش سنگین توپخانهء لشکر جرّار مؤمنین قرار گرفته، جز برائت از مشرکینی که در پی می آید، گزینهء دیگری هم داشته است؟

«ايسنا: شکست سکوت لیلا حاتمی درباره حواشی جشنواره فیلم کن. در این سال ها پیشنهادات مختلفی را برای بازی در فیلم های خارج از ایران را به این دلیل نپذیرفتم که ادامهء فعالیت در سینمای ایران همیشه برایم اولویت داشته است. در جشنواره های بین المللی که در طول این سال ها حضور داشته ام، چه به عنوان بازیگر فیلمی که از سینمای ایران در جشنواره حضور داشته و نمایندگی ایران را برای دیگران تداعی می کرده و چه به عنوان داور منتخب و مدعو جشنواره ها که صرفاً به عنوان شخصیتی مستقل در آن ها حضور داشته ام، سعی کرده ام موازین و اصول را رعایت کنم؛ به همین دلیلِ روشن که رعایت این اصول از الزامات کار در سینمای ایران است. این بار نیز طی مکاتباتی که با مسوولین فستیوال داشتم به تفصیل تمام نکات را توضیح داده بودم و خواستار همکاری آن ها شده بودم لذا در مراسم افتتاحیه و غیره آن ها همهء مقررات را می دانستند و با همکاری و درک متقابل هیچ مورد خاصی پیش نیامد. اما در مورد آقای ژیل ژاکوب، که با قریب نود سال سن، آخرین سال حضورش در فستیوال را می گذراند، باید توضیح دهم که ایشان به علت کهولت و از یاد بردن همه تاکیدات، که معمول این سن و سال است، ضوابط یاد شده را فراموش کرد و اقدام پیشگیرانهء من برای دست دادن با ایشان هم موثر واقع نشد. مسلماً ایشان برای من حکم پدر بزرگ کهنسالی را داشت که میزبان من هم بود. هرچند از ادای این توضیحات شرم دارم اما شاید برای کسانی که نمی توانستند موقعیت ناگزیر من را درک کنند ناچار شدم وارد برخی جزییات شوم. با این حال از این پیشامد و اینکه احساسات کسانی را آزرده باشم بسیار متأسفم؛ چه خود تربیت شدهء پدری هستم که همه از میزان علاقهء او به دین و ملیت ایرانی آگاهند».

باری، زیاده اعترافی نیست.

25 مه 2014

این همانی

عملکرد برادران، کثرالله امثالهم، همه جا مثل هم است، فقط ذائقه شان قدری با هم فرق دارد. فی المثل، این بزرگواران سینما را در جائی دوست دارند منفجر کنند و در جائی دیگر آتش بزنند!.

باری - نوع انفجارش را در پی نگاه کنید:

« عصر ایران : به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس پیشاور اعلام کرد: دو نارنجک در سینما "شاما که به پخش فیلم های غیراخلاقی مشهور است، منفجر شد و ده کشته به جا گذاشت. نجیب رحمان از مقامات بلند پایه پلیس محلی گفت: ‌ده نفر کشته و دست کم 16 تن زخمی شده اند».

گفتنی ست که این سینما در سال 2012 نیز مشمول لطف مشابه مؤمنین پاکستانی بوده است!

در باب نوع آتش زدن اش نیز، نیازی به توضیح نیست، زیرا در همین آبادان خودمان شاهد آن روش مرضيه بوده اید!

 

فکر بکر

هر گاه برادران، کثرالله امثالهم، در ارتباط با اموری که فقط به زنان مربوط است «آسی» به زمین می زنند که عقل جن هم به آن نمی رسد، فدوی می پندارد که این آخرین فکر مستبعد است و دیگر چیزی یافت نخواهد شد که به آن گیر بدهند! اما همواره و با کمال حیرت می بیند که، خیر، باز گز نکرده پاره کرده، و برادران از جعبهء مارگیری شان، آس دیگری در آورده اند!..

یکی دو فقره از آس های گذشته را با هم مرور کرده و لذت اش را می بریم!:

- مقدمتاً عرض می کند که دوچرخه سواری زنان برای مؤمنین «یک مشکل فرهنگی» است! و برای حل این مشکل، چه مجاهدت ها که نکرده اند!؛ مشکلی که حتا "شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی" بیت نیز از عهدهء حل آن هنوز برنیامده است! در این مورد از محمد(ص) حاج‌آقامیر، رییس سازمان ورزش شهرداری تهران، بشنوید که، در گفتگو با “اعتماد”، بحث استفاده زنان از دوچرخه را "یک مشکل فرهنگی" دانسته و گفته که شهرداری تهران در این خصوص سه بار از “شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی”، که به گفته‌ء او، «متولی فرهنگی کشور است»، استعلام کرده اما این شورا پاسخی به این استعلام‌ها نداده است». /تقاطع

و نیز محمد(ص) تقی(ع) رهبر، امام‌جمعه‌ء موقت اصفهان، با «مشکوک» خواندن بحث دوچرخه‌سواری زنان! به خبرگزاری “مهر” می‌گوید: «آیا ما امروز همهء مسائل جامعه و مشکلات حمل ‌و نقل و ترافیک را حل‌کرده‌ایم و تنها دوچرخه‌سواری خانم‌ها باقی مانده است که سراغ این امر می‌رویم؟» وی، با تاکید بر اینکه در صورت باب شدن دوچرخه‌سواری زنان، «همهء مسوولان کشور با آن برخورد خواهند کرد»، خاطر نشان می‌کند: «امروز همه شاهدند که وضعیت حجاب در جامعهء ما به صورت یک مشکل ضد فرهنگی درآمده ‌و کافی است برای خانم‌ها دوچرخه‌سواری را باب کنیم.»/ همانجا

فدوی آتش به مال اش می زندو یک تحلیل علمی برادرانه را نیز، برای جوری جنس، ضمیمه می کند:

«تحلیل روان شناختی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، حاصل از روایات!: ...بنابراین، اسلام و آموزه های ارزشمند آن، عفت و حیا را بر زن می پسندد و از هر آنچه که باعث لطمه به آن شود نهی کرده است (بخصوص که توانمندی زنان در شهوات و لذت جویی بسیار بیشتر از مردان است). یکی از اموری که زمینهء این پرده دری را فراهم می کند دوچرخه سواری دختران است. با توجه به ساختار و فیزیک خانم ها، وقتی دختران بر زین دوچرخه سوار می شوند دقیقاً شرمگاه (فرج) آنان روی زین قرار می گیرد و باعث تحریک و تهییج آنان می شود! و به تدریج ممکن است از این کار لذت ببرند و بر این لذت عادت کنند و به مرور زمان ممکن است به سمت خودارضایی کشیده شوند؛ پدیدهء نابهنجار و گناه زشت و بزرگی که با توجه به آمار گزارش شده و تجارب مشاوره ای، متأسفانه روز به روز در میان دختران شایع تر می شود».

و اما بقول عوام solution مسأله، که همان کلاه شرعی خودمان است، چنین است:

مطابق گزارش سايت تقاطع، زنان و دختران تهران حق استفاده از دوچرخه‌های کرایه‌ای شهرداری تهران را ندارند، آن هم در حالی که در فرم‌های ثبت‌نام برای کرایه‌ء این دوچرخه‌ها پرسشی در خصوص جنسیت افراد نشده است. به نوشتهء این گزارش، زنان تنها زمانی می‌توانند از این دوچرخه‌ها استفاده کنند که در هنگام مراجعه به کانکس‌های کرایه‌ء دوچرخه، مردی هم‌راه‌شان باشد و در این‌صورت "کسی که دوچرخه را می‌دهد چشمان اش را ببندد و خلاف کند و دوچرخه‌ای را به نام مردی، به زنی تحویل دهد". این گزارش می‌افزاید که مسوول کانکس‌های کرایهء دوچرخه به بانوانی که به این کانکس‌ها مراجعه می‌کنند، پیشنهاد می‌دهد که "همراه با برادر، همسر یا پدرتان یا هر مرد دیگری بیایید ثبت‌نام کنید، بعد خودتان از دوچرخه استفاده کنید».

خوانندگان محترم ضدانقلاب، برای اینکه مورد بعدی را حدس بزنند، چقدر زمان می خواهند؟ یک ساعت؟ یک روز؟ یک هفته؟ یک ماه؟

از فدوی می شنوید، بیخودی تلاش نکنید! فدوی حتا اگر مورد بعدی را به مسابقه گذاشته و برای برندهء خوشبخت، جایزهء نفیسی نیز تعیین کند، جایزهء مذکور، به ضرس قاطع، روی دست اش خواهد ماند!.....

يعنی، فدوی هرگز گمان نمی کرد که پس از ماجرائی که ذکرش رفت، برادران بقول عوام case  جدیدی را علیه زنان file کنند! لکن، حسب معمول، دوباره بشرح زیر از مؤمنین رو دست خورد!:

«مشکل فرهنگی» این بار، صدای نازک، و گرمائی ست که پس از برخاستن خانمی، در صندلی باقی می ماند! مـُخبّط الاسلام والمسلمین می فرماید: تا وقتی که گرمای نشستن خانمی بر صندلی هست، نشستن مرد بر آنجا مکروه است!

فدوی به روح ُپر فتوح حضرت امام(ل) سوگند یاد می کند، و اگر باورتان نمی شود، جان مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، را نیز ضمیمه می کند که عبارت بالا، ساخته و پرداختهء کارگاه طنز او نیست و خودِ جنس است!.. این هم سند منگوله دارش:

https://www.youtube.com/watch?v=twJdGBkeank

فلذا به فتوای مرجع تقلید فدوی، که یک سر وگردن از سایر حضرات آیات  بلند تر است، احوط آن است که بانوان به هنگام ترک محل، بی آنکه از صندلی بلند شوند، دستهء صندلی لعنة الله علیه را محکم چسبیده، و برای آنکه به برادران مجال التذاذ ندهند، با صندلی کذائی جا بجا شوند!

زیاده عرضی نیست..

19 اپریل 014

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات ِحمار ُمستخرَج از فرهنگستان فدوی، و ضدِ کلمات قصار است!

* هادی شریفی، فعال فرهنگی و رسانه ای: برخی طرفداران کشف حجاب عنوان کرده اند که این حق زن است که به هر نحو و با هر پوششی که بخواهد در جامعه حاضر شود وکسی حق ندارد این حق را از او بگیرد. در صورتی که خارج از محدودهء دین (در محدودهء ماتریالیستی و اومانیستی) حق عریانی برای زن را بررسی کنیم، با این مقدمه که زن از لحاظ خلقت و فطرت علاقمند به نمایش زیبایی های خود است و حق دارد هر آنگونه که بخواهد در جامعه ظاهر شود و زیبایی های خود را برای مردان آشکار کند، باید طبق منطق سست غربی متقابلاً حق التذاذ مرد را هم در نظر بگیریم. زیرا از لحاظ فطری و خلقت مرد به سوی زیبایی های زن میل پیدا می کند و علاقمند به ایجاد رابطهء جنسی است. پس حق دارد از چیزی که از آن خوشش می آید بهره ببرد. بنابراین، چیزی به نام تجاوز معنا پیدا نمی کند! چون زن که از مرد اجازه ای برای نمایش زیبایی های خود نگرفته و اگر مرد با عریانی های وی تحریک شود دلیلی ندارد برای رفع میل جنسی خویش از زن اجازه بگیرد! / تسنیم

 

* حمید رسایی: حجاب خانم‌ها یکی از دلایل تحریم است! /دویچه وله - تیتر

 

* دویچه وله: مصباح یزدی: نگوییم بهایی و یهودی و مسلمان فرقی ندارند. رئیس "موسسه امام خمینی" معتقد است نباید به بهانهء حقوق شهروندی منکر فرق میان پیروان ادیان مختلف شد. مصباح یزدی می‌گوید غرب از آزادی بتی ساخته که باید آن را "شکست و قدم در راه صحیح گذاشت."

 

* ايضاً آیت الله مصباح یزدی: امروز دانشگاه ما جوانان را کافر می‌کند و رسماً فلسفه‌های الحادی را آموزش می‌دهند و در آن زمان نیز مباحث مارکسیستی آموزش داده می‌شد و معلمان آن زمان، به دانشجویان کتب مارکسیستی را به خاطر قلم شان معرفی می‌کردند. / آخرین نیوز

 

* ايضاً مصباح يزدي، رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره): تحصيل کردگان انگليس و بعد آمريکا و فرانسه مهمترين انحرافات فرهنگي کشور را رقم زده اند؛ چرا که ساختار فکري آنها به دست آن کشورها ساخته شده است... مي‌گويند فرهنگ بايد آزاد باشد و مردم هر کتابي مي‌خواهند، بايد بخوانند و رهبري که مي‌فرمايند فرهنگ گسترش يابد، يعني مجالسي به نام حضرت زهرا (س) ايجاد شود و عده اي در آن‌ها برقصند و بگويند سن و سال آن‌ها کم است. آيا اگر اين دختران نرقصند، رخنه اي در فرهنگ ايجاد مي‌شود و اگر روزنامه‌ها هر چه مي‌خواهند، بنويسند، اين ديگر رخنه در فرهنگ ايجاد نمي‌شود؟ کساني که مسئوليت تامين آب و غذا و هواي سالم را دارند، بايد مسئوليت تأمين فرهنگ سالم را هم به عهده بگيرند / تیک

 

* حجة الاسلام قرائتی در جمعی از کتابداران: شما به هیچ کتابی نیاز ندارید و قرآن برای شما کافی است. / بی بی سی

 

* آیت الله گرگعلی (احمد خاتمی- م): در هر شهری که حوزهء علمیه باشد سبب شادمانی مردم آن شهر می شود! / پارسینه

 

* سردار سرلشکر یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی آیت الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور نظامی: مرز دفاعی ایران در جنوب لبنان است./ العربیه

 

* آيت‌الله صافي گلپايگاني، از مراجع تقليد، به انتصاب برخي زنان به سمت فرماندار توسط وزارت كشور در بعضي شهرها اعتراض كردند و  گفتند که اين اقدام با كرامت زنان سازگاري ندارد و دولت اسلامي بايد در اين قبيل اقدامات تجديدنظر نمايد! / آخرین نیوز

 

* آیت‌الله جوادی آملی: پرچم سه رنگ عرضه ندارد خودش را حفظ کند. در جریانی که رزمندگان به جبهه رفتند همهء پرچم‌ها یازهرا، یاعلی، یاحسین و... بود. مبادا اسلامی حرف بزنیم و ایرانی فکر کنیم. پرچم سه رنگ نتوانسته پرچم یازهرا و یاعلی را حفظ کند ولی پرچم یازهرا و یاعلی توانسته پرچم سه رنگ را حفظ کند.

(یک کاربر با مزه: نه نهﺸﻮ ﻛﻲ ﺯﺩﻩ ﺑﻪ ﺳﻴﺦ ﻛﻪ اﻳﻦ ﺩﺭ اﻭﻣﺪﻩ؟!)

 

* مرضیه افخم سخنگوی دولت: سیاست ایران تحکیم صلح و ثبات در منطقه است! / فارس

 

* محمد(ص)جواد(ع) لاریجانی: قصاص یک حکم بسیار نورانی ست و به اجرای آن افتخار می کنیم!/ تقاطع

 

* بشار اسد به طور رسمی نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد./آخرین نیوز

زیاده حماری نیست...

می 2014

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 6654---0914: خواستم از افتضاح جدید به اصطلاح هنرمند ایرانی در جشنواره کن گلایه کنم، یاد بی‌صاحب شدن عرصهء فرهنگمان افتادم و منصرف شدم. ببخشید!

فدوی: “خدا مرگت دهد نصرت چه لوسی!”

 

* طبری از کرج: جا داشت که نمایندگان محترم مجلس قبل از این که معضلات فرهنگی جامعه موجب رنجش رهبر معظم انقلاب شود با وزیر ارشاد و دیگر متولیان فرهنگی برخورد می ‌نمودند....

به فدوی مربوط نیست ها، بین خودمان باشد، گوش ضد انقلاب کر، لکن آنکه رنجیده، ملت است، و فدوی رجاء واثق دارد که اگر معظم له یک روز، که چندان هم دور نیست، خدای نخواسته دست ملت زخمی بیفتد که بزرگهء شان، نعلین شان است، برادر طبری!

 

* یک پیام: ما حافظان تنگهء هرمز به اماممان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای می‌گوییم آقا، با جان ناقابل خود گزینهء روی میزتان هستیم. از تو به یک اشارت از ما به سر دویدن.

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی که قدری هم شنگول بودند، به پیشگاه انورشان تقدیم شد. بعدالتحیه والسلام فرمودند اولاً ایشان منبر دارند نه میز، ثانیاً احوط آن است که پیش از پریدن  روی میز، قدری از وزن تان کم کنید، ثالثاً مستحب است که سرعت مجاز را هنگام بسر دویدن رعایت کنید که یک وقت در تنگهء هرمز، ترمز نُبرید، برادر پیام!

 

* بیدی از شهر سربداران (سبزوار): به قدرت‌های پوشالی غرب عرض می‌کنم سر به دار می‌دهیم ولی تن به ذلت و خواری نمی‌دهیم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی خاج پرستان، به آگاهی آن قدرت‌های پوشالی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند مخالفتی ندارند و بالای دار خوش بگذرد، برادر بیدی!

 

* یک هموطن مسافر هر روزه مترو: هواکش (تهویه) مترو با این حجم جمعیت بویژه در ساعات شلوغ پاسخگو نیست. از مسئولین امر درخواست می‌شود تمهیداتی فراهم نمایند. ما که مسن نیستیم احساس گرفتگی قلب به ما دست می‌دهد وای به حال افراد بالای 50 سال.

فدوی: مراتب، بلحاظ حساسیت موضوع، با قید 75 فوریت در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام دستور عاجل صادر فرمودند که تا پیش از آنکه شما  به 50 سالگی برسید، برادران موشک ساز در زنگ تفریح، یک باب تهویه تهیه و تولید کنند، برادر هموطن! 

 

* 4729---0919: در سریال جدید سرزمین کهن، خانم‌ها اکثراً حجاب خوبی ندارند. موهایشان همه پیداست. مگر کار ما به کجا رسیده است که به حفظ شئونات اسلامی در رسانه ملی بی توجهی می شود.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست جدید و محترم آبدارخانهء بیت، رسید. تدبیر کرده و بعدالتحیه والسلام برای اینکه عجالتاً آرام بگیرید گفتند آن موها کلاه گیس است که آن نیز به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، جایز است.خونتان را کثیف تر نکنید، برادر4729---0919!

 

* احمدزاده: چند روز قبل روزنامهء شرق از قول آقای هاشمی تیتر کرده بود که فقط خداوند می‌تواند عقیده‌ای را بر کسی تحمیل کند. بنده عرض می‌کنم اگر به این گفته خود ایمان دارید پس چرا در فتنهء سال 88 عده‌ای درصدد برآمديد که دیکتاتوری خود را بر مردم ایران تحمیل کنيد و شما در مقابل آن‌ها نایستادید و گاه همراهی کردید ولی ملت در روز 9 دی همان سال به دهان آن‌ها زدند و کشور را از 8 ماه توطئه شوم نجات داد.

فدوی: فدوی هم با شما شدیداً موافق است و حتا اضافه می کند که به تعبیر ایشان، الله، عز اسمه، نیز مانند برادران، کثرالله امثالهم، نستجيربالله چماقدار است، برادر احمدزاده!

 

* هاشمی از استان البرز: حجت‌الاسلام سید حسن خمینی گفته اند لازمهء وحدت زدودن کینه‌ها می‌باشد. بنده اضافه می‌کنم که اگر مدعیان دروغین خط امام انحراف ایجاد نکنند و این ملت را متفرق نسازند هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. ایشان باید به آن‌ها این تذکر را بدهد.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به آگاهی ایشان رسید، گفتند ممنون برادر کاتولیک تراز پاپ!

 

* 0939-0042: در مواقع بحرانی چون سیل، زلزله، برف و باران، جنگ و... بسیج نجات ‌بخش است و از او باید تجلیل کرد ولی آیا وقتی اوضاع سر و سامان گرفت بسیجی می‌شود افراطی، خشونت ‌طلب و کم ‌سواد؟!

فدوی: والله، برادر بسیجی، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... تاکنون هیچیک از عوامل طبیعی، موجب افزایش سواد کسی نشده است، فدوی بی تقصیر است!

 

* 3025-0911: پسرم را که همسر عقد کرده دارد پس از 3 سال کار در یک شرکت صنعتی جواب کرده‌اند و قرارداد با او را برای ادامهء کار تمدید نمی‌کنند. نمی‌دانیم با قضیهء عروسی آنان که قرار شده ماه آينده باشد چگونه کنار بیاییم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند خود کرده را تدبیر نیست، زیرا پسر تان، گز نکرده پاره کرده است، برادر 3025-0911!

 

* سلطانشاه: یک سال است که، پس از 29 سال سابقه کار در مجتمع متقین اوقاف، از کار بیکار شده‌ایم. علت آن هم انحلال این مجتمع است و طی این یک سال هنوز تعیین تکلیف نشده و دفترچه‌های بیمه‌های ما نیز باطل شده است. با این وصف سبد کالا نیز به ما تعلق نگرفته است. از مسئولین امر درخواست می‌شود نسبت به تعیین تکلیف خدمتی و سبد کالای ما اقدام نمایند.

 فدوی: والله، برادر سلطانشاه، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی هم اگر نام فامیل شما را داشت، روزگارش از مال شما سیاه تر بود!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

24 می المخمور سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

 

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه