بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 12 خرداد ماه 1393 ـ  2 ماه ژوئن 2014

 

تازه های فرهنگستان

  در پی اعدام مه‌ آفرید امیرخسروی، از متهمان اختلاس 3 هزارمیلیاردی در جمهوری شکوهمند اسلامی، فدوی در مرور خبرهای امروز دارالخرافه، با معادل های تازه ای برای اعدام و تبعات آن که از تفریحات سالم برادران، کثرالله امثالهم، است آشنا شد. فدوی بخیل نیست و می گذارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز لذت اش را، بقول عوام، for free ببرند!:

* آخرین نیوز: «یکی از کاربران گوگل ‌پلاس تصویری از نمای بیرونی ساختمان شرکت سرمایه‌ گذاری امیرمنصور آریا منتشر کرده است که بر دیوار آن بنر تسلیت شرکت‌های گروه امیرمنصور آریا به مناسبت درگذشت مه‌آفرید امیرخسروی دیده می‌شود!»

 

و آيا می دانستيد که معادل دیگر اعدام، "عروج ناگهانی" ست؟! ملاحظه کنید:

 

حال فدوی همینطور ارّه به ما تحت مانده است که آیا این تغییرات، بقول هلندی ها، عطف بماسبق نیز می شود یا نه؟ چرا که در اینصورت، فدوی ناگزیر است که دوباره برود ته صف، و اعدام یا "عروج ناگهانی" بسیاری از درگذشتگان پیشین را تسلیت بگوید!

بعدالتحریر: فدوی البته خودش می دانست که مقام معظم رهبری و توابع سببی و نسبی ایشان، کثرالله امثالهم، ظل الله هستند، لکن، چنانکه ملاحظه می فرمائيد، در آگهی ترحیم مذکور، نستجیربالله، به خود "پروردگار" بقول عوام  UPGRADE شده اند، دوباره نگاه کنید!

26 ماه مه 2014

 

ایز گم کردن

فدوی داشت تلویحاً به کلیپی گوش می کرد که بدلائلی که در پی می آید، ناگهان پنداشت که دوباره جسارت است، رویمان بدیوار، انقلاب شده است زیرا که:

 اولاً: لابلای ترانه به عباراتی آشنا، که محضرشان در جمهوری شکوهمند اسلامی شدیداً درک و لمس شده است، برخورد؛ عباراتی مانند: مرگ بر تازیانه ها ـ مرگ بر کشتن جوانه ها ـ مرگ بر سیم های خاردار ـ مرگ بر گورهای دستجمعی ـ مرگ های انفرادی ـ مرگ بر بریدن نفس ـ مرگ بر قفس......

ثانیاً: نیروهای محترم انتظامی ـ نیروهای محترم لباس شخصی ـ نیروهای محترم خودجوش ـ نیروهای محترم بسیج تحت امر برادر محمد(ص) رضا(ع) نقدی ـ سربازان گمنام امام زمان(عج) و... در صحنه نبودند تا جوانک های بی ریشی را که به تقلید از خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، در پارک دانشجو به اجرای سرود کذائی مشغول بودند، نخست بازداشت، سپس ارشاد، و سرانجام شل و پل، اگر شانس بیاورند روانۀبیمارستان، واگر شانس نیاورند، روانۀگورستان کنند…

باری ـ فدوی قدری که باریک شد، دریافت که دو باره از برادران، کثرالله امثالهم، رو دست خورده و آنها این همه را تدارک دیده اند تا در انتها بگویند: مرگ بر آمریکا!

خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی ساده را،اینطور سر کار گذاشتید!

26 ماه مه 2014

https://www.youtube.com/watch?v=IVE-4xO9NkE

 

سرود مرگ بر آمریکا در پارک دانشجو

 

خطای دید

این اختلاف افتادن بین علما هم چیز مأکولی ست!..

فدوی در مرور اخبار جراید شریفۀدارالخرافه، به تیتر توأم با پرسشی بشرح زیر برخورد:

* آینده آنلاین – تیتر: «ایرنا شفیعی کدکنی را به جشنواره عمار آورد؟!»

ادامۀ خبر: «به گزارش خبرنگار آینده، این خبرگزاری اخیراً در اقدامی جالب، از حضور "محمدرضا شفیعی کدکنی"، در اختتامیۀ جشنوارۀ عمار در کنار آیت الله جنتی و چهره های برجسته ای(!) چون سلحشور، وحید یامین پور، ابوالقاسم طالبی، وحید جلیلی، نادر طالب زاده و البته خوانندۀ ارزشی: "حامد زمانی" خبر داده است».

و اما پرسش توأم با  تردیدی که به تجاهل العارف بیشتر می ماند تا تردید چنين است:

«مشخص نیست مقصود ایرنا، همان استاد برجستۀ ادبیات است و یا شخص دیگری با اسم و فامیل و پسوند فامیلی دقیقاً مشابه ایشان در جشنواره عمار حضور پیدا کرده است!»

فدوی از ذکر این نکتۀ ملال انگیز نیز می گذرد که پیش از این و اخیراً، برخی دیگر از دوستان هم زیر سایۀ حضرات دیده شده اند. (مثلاً: کیمیایی، محمود دولت‌آبادی، ناظری، فرمان آرا و... در دیدار روحانی با هنرمندان /خبر آنلاین)

اما منبع خبر، در بند پایانی خبر خود، به زبانزد "انشاء الله گربه است»، متوسل شده و افزوده:

«البته در این میان این احتمال نیز وجود دارد که کم سوادی خبرنگار ایرنا چنین رخدادی را رقم زده باشد!»

باری، دکتر فدوی مع الاسف دکتر چشم نیست که چشمان منبع خبر را معاینه و اعلام نظر کند،  فلذا از خوانندگان محترم ضد انقلاب که دیدشان بهتر است می خواهد که به عکس مرتبط زیر ذل بزنند و به فدوی بگویند چه می بینند!

 

گزارش ورزشی

فدوی برای اینکه بگوید اهل ورزش هم هست، در خبر زير نيز تعمقی کرده است!:

بگزارش اعتدال: «یک خانم که قصد گفت‌وگو با علی دایی را داشت، در نهایت به خواستۀ خود رسید».

تا اینجای خبر موجب مسّرت شد اما، مع الاسف، خبر چنین ادامه یافته است:

«به گزارش تسنیم، پس از تمرین امروز پرسپولیس، و در شرایطی که علی دایی قصد خروج از ورزشگاه درفشی‌فر را داشت، یک خانم خودش را مقابل ماشین او قرار داد و با گریه از سرمربی پرسپولیس خواست شنونده حرف‌هایش باشد. دایی هم کمی جلوتر از ورزشگاه درفشی‌فر چند دقیقه‌ای صحبت‌های این خانم را، که نیاز به کمک داشت، گوش کرد اما پس از رفتن سرمربی پرسپولیس این خانم وسط خیابان از حال رفت و با کمک سایرین به گوشه‌ای برده شد».

در اين ميان امّت همیشه در صحنه نیز، البته، بیکار ننشسته و به شرح زير شدیداً عکس العمل نشان داده است:

«گریه‌های این خانم باعث شد تا همه تحت تاثیر قرار بگیرند!»

اما مغایرتی که فدوی در متن داستان دیده و موجب سرگردانی او نیز شده، از این قرار است که اگر آن بانوی گرفتار، به استناد مطلع خبر "به خواستۀ خود رسید"، دیگر چرا غش کرد؟!

بقول پیاده نظام بیت: مسؤلان رسیدگی کنند!

 

گویاست، «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با

محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* آخرین نیوز : همایش «اگر امام بود» با حضور اصلاح‌طلبان در تهران! سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، در راستای بازخوانی اندیشۀ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، همایشی را با عنوان «اگر امام بود» برگزار می‌کند».

  تحشیۀ فدوی: والله برادر آخرين نیوز بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ ..... «اگر امام بود» فدوی که پس افتاده بود، خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند!

 

* آفتا:ب مطهری گفت همه می‌دانند که احمدی‌نژاد در حد رییس‌جمهور نبود!..

تحشیۀ فدوی: اصلاً مهم نبود که "همه" می دانستند! بلکه مهم آن بود که مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، نمی دانست؛ برادر علی(ع) مطهری!

 

* رسوائی دیپلمات ایرانی در برزیل "ننگ دیپلماتیک بود" یا دفن فرای در اصفهان؟/ آفتاب- تیتر

تحشیۀفدوی: بقول عوام good question، برادر آفتاب!

 

* غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران گفته است که برای کسانی که به گفتۀ او "در غائلۀ داخل زندان اوین اقدام به تخریب اموال زندان کرده اند" پرونده قضایی تشکیل می شود./ بی.بی.سی

تحشیهء فدوی: آن زبان بستگان که بقول عوام already در زندان هستند، برادر غلام حسین (ع)!

 

* آخرین نیوز: خیابان «فرهنگ حسینی» یا خیابان «کلیه» در تهران! خیابان "فرهنگ حسینی" تهران بیشتر با نام خیابان "کلیه" معروف است. پیام همۀ دیوار نویسی‌های ساختمان‌های این خیابان یک چیز است: آگهی خرید و فروش کلیه!

تحشیهء فدوی: نفرمایید، کم لطفی نفرمایید، "فرهنگ حسین(ع)ی" اصلاً یعنی همین!

 

* حسینیان: با کمال تاسف می گویم من چیزی که نگران بودم محقق شد زیرا در دفاعیۀ دفتر دولت آمده بود همسر رییس جمهوری این موضوع را بیان کرده؛ مگر همسر رییس جمهوری چه کاره است که دفتر دارد؟ مگر حکومت پادشاهی است که علیا حضرت و ملکه داشته باشیم یا بانوی اول داشته باشیم یا مگر حکومت قرون وسطایی است که بانوی اول داریم؟

* تحشیه فدوی: فدوی با دعوای زرگری یا حیدری نعمتی برادران اصلاً کاری ندارد، لکن مورد بالا یکی از وجوه افتراق زنان پیش و پس از انقلاب را بروشنی بنمایش می گذارد که زن بودن در جامعۀ شکوهمند اسلامی، چه عواقبی دارد؟!

 

* العربیه: گوسفندی در ترکیه به دنیا آمده که صورت انسان دارد. بینی او همچون بینی انسان است و دو لب و چانۀ نسبتاً واضحی دارد و طی یک عمل سزارین توسط دامپزشک، مرده به دنیا آمده است.

تحشیهء فدوی: این به ضرس قاطع باید کار یکی از مؤمنین باشد!

 

* العربیه: روحانی با بیان این که "بگذاریم مردم در سلامت روحی باشند"، خاطر نشان کرد: "این قدر در زندگی مردم هر روز مداخله نکنیم ولو به خاطر دلسوزی، بگذاریم مردم راه بهشت را انتخاب کنند، به زور و شلاق نمی شود مردم را به بهشت برد".

  تحشیۀفدوی: نمی شود لکن! فدوی عادت کرده و بی زور و شلاق و چماق،حاضر نیست به بهشت برود! دیر آمدی، داشتیم، تمام شد، برادر روحانی!

 

* بی.بی.سی: حمید چیت‌چیان، وزیر نیروی ایران، گفته است: اگر مصرف آب را مدیریت نکنیم و جلوی برداشت غیرمجاز از آب های زیرزمینی را نگیریم به مرور شاهد پایین رفتن سطح آب، شوری دشت ها، خشکسالی و در نتیجه تعطیلی کشاورزی خواهیم بود. 

تحشیۀ فدوی: والله برادر بی.بی.سی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ ..” ما را ز سر بریده می ترسانی”؟ کشاورزی به اهتمام براداران، کثرالله امثالهم، بقول عوام  already تعطیل شده است!

 

* بی.بی.سی: قربانعلی دری نجف آبادی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: "خدا رهبری را حفظ کند و به ایشان طول عمر دهد ان‌شاءالله، اما به هر حال باید برای بعد از ایشان به فکر باشیم".

تحشیۀ فدوی: والله برادر قربان علی (ع)، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ … معظم له خودشان هم زائد بوده و هستند؛ فلذا صرف شده ممنون! بقول آن بزرگوار: "برو این دام بر مرغ دگر نه "، برادر قربان علی (ع)!

 

* سفارت ایران: مسافران جام جهانی برزیل مواظب رفتارشان باشند. در بیانیۀ سفارت ایران به مسافران ایرانی هشدار داده شده "در کلیه مبادی ورودی، مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، هتل ها و شهرهای محل مسابقات و ورزشگاه ها اعمال و رفتار تمامی افراد توسط هزاران دوربین با ضریب شفافیت بالا رصد می شود."

تحشیۀ فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ ...تجربه نشان داده که برادران هیچ جور قادر به کنترل عرق النساء مبارک نیستند. فلذا احوط آن است که خاج پرستان مؤنث رصد شوند.

 

* آخرین نیوز: تهدید یک مرجع تقلید از سوی مدعیان ارتباط با امام زمان! حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید جلوی سوء استفاده از مساله مهم مهدویت و انتظار را گرفت، گفت: گاهی اوقات مدعیان ارتباط با امام زمان(عج) ما را هم در نامه ها تهدید هم می کنند که ما نایب امام زمان(عج) هستیم و اگر چنین و چنان نکنید فلان می شود!..

تحشیۀ فدوی: آخر حضرت بقیة الله الاعظم آقا امام زمان ارواحنا روحی فداه(عج) که تیول شما نیست، دیگران را هم "از این نمد کلاهی ست" برادر آیت الله!

 

* جهان نیوز: علی حسنف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، گفت: ایران همسایۀ ‌نرمالی نیست!

تحشیۀ فدوی: اگر منظور برادران حاکم باشند، بر منکرش لعنت، برادر علی(ع) حسن (ع) ُاف!

 

* علی مطهری: فکر می‌کنند دفاع از حقوق مردم با دفاع از نظام و حفظ نظام مغایرت دارد. /کلمه

تحشیۀ فدوی: ناگفته پیداست که حق با نمایندگان محترم حکومت در مجلس است، برادرعلی(ع) مطهری!

 

* هاشمي رفسنجاني: منظور از صدور انقلاب تسخیر دل ها از راه معارف اسلام بود. /آفتاب تیتر

تحشیۀ فدوی: بقول لات های سابق (مقامات فعلی- م) چه فکر می کردیم، چه شد، برادر رفسنجاني!

 

* سایت ندای انقلاب: یکی از مجریان معروف رسانۀ ملی که سابقۀ چندین سال نویسندگی، بازیگری و گویندگی را در کارنامۀ خود دارد، در اقدامی غیر شرعی و کاملاً غیر اخلاقی مبادرت به انتشار عکس خانوادۀ خود بدون پوشش اسلامی در فیس بوک کرد!

تحشیۀ فدوی: بند دل فدوی پاره شد؛ یکجوری نوشتید انگار که عکس خانوادگی شما را گذاشته است!

 

* آخرین نیوز، بنقل از ایسنا: اگر به جوهر و فهم کلی مسألۀ زن نگاه کنیم می‌بینیم که زن در خانواده از چهار حالت عمده خالی نیست: 
زن یا مادر است، یا خواهر است، یا دختر است 
و یا همسر است که در مورد هر کدام از این حالت‌ها دین مقدس اسلام رهنمود و هدایت خاصی را برای گرامیداشت از مقام و منزلت زن برای پیروان خویش صادر کرده است.

تحشیۀ فدوی: اگر شرع انور عنایت کرده و زن را در حالت پنجم که همان انسان باشد تلقی می فرمود، مشکل حل بود!

 

* وحید خراسانی: مردم تحمل کنند تا خرابی‌های ۸ سال تمام شود! /ایرنا

تحشیۀ فدوی: برای خرابکاری های 8 سال آینده چه کنند، برادر آیت الله؟!             

 

* رادیو فردا: رزمایش سپاه تهران صبح پنج شنبه همزمان در پنج محدودۀ جغرافیایی با طرح شعار "مقاومت و ایستادگی حامیان ولایت" با حضور بیش از ده هزار بسیجی با عنوان "الی بیت المقدس" آغاز شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، احمد ذوالقدر، جانشین فرمانده سپاه تهران، گفت که این رزمایش با "فرضیهٔ تهدید سخت دشمن خارجی و واکنش در برابر آن  طراحی شده است".

تحشیۀ فدوی: خدا این دشمن خیالی را از حضرات نگیرد!

 

* العربیۀ فارسی: پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاکستان، یک خر را بازرسی بدنی کرد. این خر که به یک گاری بسته شده بود، از خیابان به دفتر آورده شده و سپس با فلزیاب مورد بازرسی بدنی قرار گرفت. این حیوان از این بازرسی بدنی رو سفید بیرون آمد، چون حامل مواد مخدر نبود.

تحشیۀفدوی: مگر خر است که در خیابان با خود مواد حمل کند؟ً!

زیاده تحشیه ای نیست

30 ماه می 2014

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفۀدارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* عزیزیان، پدر شهید و جانباز انقلاب: یکی از حضرات معصومین(ع) فرموده‌اند: ارزش اجرای عدالت از بارش 40 شبانه ‌روز باران برای مردم بیشتر است. خدا را شکر می‌کنیم که حکم الهی در مورد یکی از متهمین اصلی فساد اقتصادی به اجرا گذاشته شد. امیدواریم همین برخورد قاطع با به وجود آورندگان فتنه 88 صورت بگیرد.

 

فدوی: بر فدوی، که قدر اصلاح طلبان گرامی را  تا کنون شوربختانه ندانسته و طـُرفه اینکه حاضر هم نیست که بداند! حرجی نیست، لکن از شما برادر، پدر شهید، حیرت می کند که با آنکه می دانید که آن بزرگواران جز حفظ حکومت شکوهمند اسلامی دغدغه ای نداشته و ندارند، خواهان اعدام آنان هستید، بقول عوام  I can’t understand you برادر، پدر شهید!

 

* حسینی: لبخندی که رهبر معظم انقلاب در دیدار خود از دانشگاه تربیت پاسداری سپاه پاسداران از اول تا پایان مراسم بر لب مبارک شان داشتند از رضایت معظم‌له از برنامه‌های این مرکز بویژه برنامۀ رژۀ عالی که توسط دانشجویان پاسدار انجام شد حکایت داشت. ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین دانشگاه امام حسین(ع) عرض می‌کنیم از آنجا که شناسنامۀ ما با انقلاب گره خورده تا تحقق کامل اهداف انقلاب در راه ولایت ایستاده‌ایم.

فدوی: فدوی که پیش از این درگیر و سرگرم هالۀ نور معجزۀ هزارۀسوم بود، این بار هم چندان  محو لبخند مبارک معظم‌له گردید که ودکایش قضا شد، خدا بگویم چکارتان بکند، برادر حسین(ع )ی!

 

* 0052---0912: 35 سال است ملت ایران خواب رؤسای جمهور آمریکا را آشفته کرده‌اند. چون هر روز صبح چشمان شان به گزینۀ نظامی روی میزشان می‌افتد و از ترس نمی‌دانند چه کنند. یک نفر عاقل در بین این احمق‌ها نیست که بگوید گزینۀ «غلط کردیم» برای آرامش آنها مفیدترین گزینه است. گزینه ‌های روی میز ملت شجاع ایران شامل استقامت، اتحاد و همبستگی در دفاع از ولایت‌فقیه، انقلاب اسلامی و نظام و حضور باشکوه در 22 بهمن ماه بود. دولت آمریکا باید از تهدید ملت ایران دست بردارد و در برابر عظمت این ملت سر تعظیم فرود آورد. مسئولین اجرایی کشور هم بدانند که دولت آمریکا به سبب دخالت‌ها و ناکامی در ایجاد بحران‌های سیاسی منطقه و داشتن مشکلات اقتصادی فراوان برای مردم خود در موضع ضعف به سر می‌برد. تفکر لیبرالیسم غربی و نظام سلطه و سرمایه‌داری مانند شیشه ترک خورده است و در آینده نزدیک ان‌اشاءا... از درون فرو خواهد پاشید.

ايضاً:

* 6040---0917: امام خمینی‌(ره) در سال 67 فرمودند: چه شیرینی از این بالاتر که ملت ایران همچون صاعقه بر سر آمریکا فرود آمده است؟ آیا غیر از این است که امروز آمریکا اسیر استراتژی ‌های دفاعی ما ایرانیان، یعنی فرزندان معنوی امام خمینی(ره)، شده و راه نجاتی ندارد؟ باید دستگاه دیپلماسی ما این حقایق را باور کند.

فدوی: فدوی بعلت ضیق وقت و تشابه موضوع، هر دو عریضه را، یکجا بر رسیده و می افزاید که گمان نمی کند همین مقدار هم  که شما گزارش کرده اید، از آمریکا باقی مانده باشد! پیداست که بزرگواری فرموده، تخفیف داده و مایه کاری حساب کرده اید. از قدیم هم فرموده اند:

بیت

شکرانۀ بازوی توانا

بگرفتن دست ناتوان است!

 

* 8565---0936: وضعیت اختلاط دختران و پسران در مترو واقعاً آزار دهندۀ مومنین و افراد با‌غیرت است. مسئولین تدبیری نمایند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مبارک رسید. بعدالتحیه والسلام  و در بازدم موافقت فرمودند که به پسران و دختران هر کدام یک قطار اختصاص داده لکن مواظب باشند که قطارها یکوقت بهم نخورند، برادر 8565---0936!

 

*8847---0919: ای رهبر آزاده، شما عزیز و تاج سر همۀ هستید. چشم خداجویان و امید همۀ امت به شماست. به خدا قسم آرزوی ما شهادت در رکاب شماست و این ایستادگی درسی است که امت از شما آموخته‌اند و ما فقط اطاعت امر حضرتعالی را می‌کنیم و بس. باشد که ذخیرۀ آخرتمان شود. ان‌شاءالله.

فدوی:مراتب در فاصلۀ بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم و پس از صدور چند آروغ ستاره دار، با شهادت شما موافقت و دستور فرمودند یک باب مسکن دولوکس با خدم و حشم مربوطه در منطقۀ مرغوب آخرت هم، بجهت شما رزرو نمایند، برادر 884-0919!

 

* 1328---0911:از مسئولین پایانۀ شرق درخواست می‌شود نمازخانۀ مخصوص برگزاری و اقامۀ نماز در نظر بگیرند نه اینکه خوابگاه و نمازخانه و... را یکی کنند. چندی قبل، وقتی از مازندران به این پایانه رسیدم، نمازخانه به خوابگاه و محل انتظار مسافران تا ساعت حرکت به علت سرما تبدیل شده بود. عده‌ای نیز در روی منبر قرار گرفته بودند! نمازخانه و مسجد آدابی دارد که باید رعایت شود.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام موافقت فرمودند که اهالی پناه گرفته را، به سرمای بیرون هدایت کرده تا نماز شب شما تمام شود، برادر1328---0911!

 

* 8206--- 0912: با اینکه مجلس تصویب کرده است که مساجد نباید پول آب- برق و گاز پرداخت کنند ولی متأسفانه ادارۀ آب و فاضلاب منطقۀ 4 تهرانپارس آب مسجد امام‌رضا(ع) را قطع کردند. آنها قبلاً به کسی تذکر ندادند و خودسرانه اقدام به این کار کردند. لطفا رسیدگی کنند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند حضرت(ع) دستکم این مختصر را تقبل فرموده که کاری هم کرده باشند، برادر 8206---0912!

 

* کریمی از یزد (خانوادۀ 2 شهید): قرار است استخدامی در وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد که متأسفانه با مصوبۀ مجلس اکثر جذب ‌شوندگان خانم هستند. با توجه به بیکاری پسران جوان که معضلات اجتماعی زیادی به دنبال دارد درخواست می‌شود با پی‌گیری مسئولین امر در سهمیه جذب بانوان تجدید نظر شود. ضمناً اشتغال این تعداد خانم نیز معضلی برای دستگاه اجرایی مربوطه است.

فدوی: فدوی این عریضه را بدلیل نقص فنی شما، عجالتاً به جریان نمی اندازد زیرا نسبت بر عکس در استخدام زنان و مردان، معضل بیکاری در جامعۀشکوهمند اسلامی را حل نمی کند. عریضه را  مجدداً و به ضمیمیۀ یک راه حل غیر خداپسندانه تنظیم کنید، برادر «خانوادۀ شهید»!

 

* خانم احمد زاده: با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی واقعاً جای تأسف است که متخصص سونوگرافی در بخش خانم‌ها در بیمارستان هدایت و الغدیر در تهران و پایتخت جمهوری اسلامی مرد است. بیمارستان آرش نیز اظهار می‌دارد تا پایان فروردین به افراد نوبت داده شده است. از وزیر محترم بهداشت انتظار می‌رود این مشکلات را، آن هم در مرکز جمهوری اسلامی ، در اسرع وقت مرتفع نمایند، واقعاً پذیرفتنی نیست.

فدوی:مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام موافقت فرمودند همان مرد باشد، لکن بجای سونوگرافی، فتوگرافی کند، خواهر احمدزاده- والله مع الصّابرین.

 

* 5530---0936: ارزش یک لبوفروش بیشتر است یا یک وطن‌فروش؟ از خوانندۀ طاغوتی تقدیر و به رانندۀ شرافتمند تاکسی توهین شد. به منتقد انگ کم‌سوادی زدند، ولی دشمن را مؤدب معرفی کردند!

فدوی: چه شده؟ خدا بد نده، چرا زنجیر پاره کرده اید، برادر 5530---0936؟!

 

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

30 می المخمور سنۀ 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه