خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

دوشنبه 12 و سه شنبه 13 خرداد ماه 1393 ـ 3 و 3 ماه ژوئن  2014

نامه ای به برنامه گزاران صدای امريکا و بقيه

سعيد از حومهء تهران

جمعه شده و دم ظهری میگم یه چند دقیقه ای بنویسم براتون...

سلام، سلام های گرم فراوان حضور محترم شما عزیزان در صدای امریکا (البته اين پیام برای اهل بیت بی.بی.سی و رادیو فردا و جمعی از رفقا هم ارسال خواهد شد که یه یادآوری هم داشته باشم که من سعید هستم از حومه تهران!)

اما، اول میخوام بگم، روزیتا خانم گل و آقای مسعود سفیری عزیز! در خط مقدم درگیری رسانه ای با مأموران کثیف جیره خور حکومت آخوندی خسته نباشین! روزیتا خانم بد نگذره.. شما که راحتین.. آقا مسعود ورزشکاری ست تمام قد ایستاده و شما هممثل یک گل نشستین؛ و این برازندۀ یک خانم ایرانی ایراندوست است و چرا که نه؟! و البته خسته نباشين به همۀ همکاران شما در روی خط.

استودیوی جدید که نه، اما فضای جدید و طرح گرافیکی و تغییر دکوراسیون هم مبارک! طرح گرافیکی برنامه که مانیتور میشه مورد علاقـۀ منه که سیارۀ زمین رو واقعاً به شکل یک دهکدۀ جهانی نمایان کرده که در فضای پر ستاره می گرده و با هر تماس از واشنگتن به مبداء تماس می گيره. باریکلا به سلیقـۀ طراح .. من که خوشم اومد. (میگم من فیلم جاذبه رو هم دیدم؛ چند بار... فیلم قشنگی بود و واقعاً زیبا ساختن (این که نوشتم پیام بازرگانی بود!)

از چی بگم؟

از این بگم که صبح تا شب که سر کاریم، و شب با برنامـۀ شما همراه. فیسبوک هم هست و ارتباطات فیسبوکی نسبت به سال های قبل ده برابر شده. اما ارسال ایمیل به شما عزیزان به صفر نزدیک شده که متدسفم اما بدونین همراه برنامه ها هستیم . می بینیم و می شنویم. (من یکی از اون مأموران که سعی داشتتن با مقامات امریکا دوست بشن و اطلاعات بگیرن نیستما..!)

این حکومت دیگه حکومت ده سال قبل نیست. خیلی زرنگ تر شده، با طرفدارانی دبش، و البته عوضی، و البته جانی، که در راه برخورد با جهان آزاد هر آنچه در توانش هست انجام خواهد داد. (هر کی ندونه فکر می کنه اینها هم واسـۀ خودشان ابرقدرتی شدن. شایدم شدن و ما خبر نداریم!)

از اونطرف، جهان آزاد خوش خیال، با رهبری سست امریکا، در این چند  سال اخیر بازیچـۀ این رژیم شده. بنظر من، در مسئلـۀ اتمی، حرف آقای طاهری عزیز و آقای داعی درسته که «ماست مالی همچنان ادامه داره». پول های رژیم رو آزاد کردن و بر قدرت حکومت افزودن در حالی که پارازیت ها همچنان در تهران و شهرهای بزرگ کاملاً ادامه داره.

حالا بگذریم از ارتباط دوبارهء بویینگ و خوشحال شدن رژیم و البته مردم! در واقع، خیلی وقتا، ما با رژیم هم منافع مشترک داريم و هم مضرات مشترک! مثلاً، در مورد ناوگان هوایی و در مورد پارازیت دارای منافع مشترکيم يعنی، خوشبختانه، ضرر به هواداران خود حکومت هم وارد میشه، یعنی اگه قراره سرطان بگیریم با هم شریکی می گيريم! چه بهتر!

اما، در بیشتر نقاط تهران صدای امریکا و بی.بی.سی و رادیو فردا و شبکـۀ من و تو خفه است؛ خفه یعنی سیاه و صامت. این یعنی رژیم سود بیشتری می بره چون مردم هم سرطان می گیرن و هم اعصاب شون خرد می شه و برنامه ها رو از دست می دن؛ در عوض، هواداران رژیم فقط سرطان میگيرن اما شاد و خوشحال و پیروزمندانه ادامه میدن...

بعللللله!

تغییرات جدید در برنامه ها، و در واقع می شه گفت برنامه های جدید صدای امریکا، مبارک! کاملاً مشخصه که برگشتین به اصل مطلب! اما برای امریکاییان عزیز خبرهای بدی هست. در واقع این برنامه هائی مثل «سیمای امریکا» و «داستان ریس جمهوران» (که زمانی که من 14 ساله و شنوندۀ رادیو امریکا بودم هم پخش می شد) جذاب نیست! و در واقع؛ اگر خوش بین باشیم و بگیم جوانان مملکت بینندۀ برنامه ها هستن، و یا لااقل نخبه های جامعه، باز باید به این نکته اشاره بشه که مثل اون زمانها شما ديگه برای مردم تک رسانه و تنها شعلـۀ درخشان در آسمان تار مملکت نیستین و بنظر میاد مردم این روزا واقعیات خبری روز رو بیشتر دنبال می کنن تا برنامه های تبلیغاتی؛ و واقعیات روز با توجه به دورۀ اوباما، و شمبل بازی ها، و ضعف امریکا، و به حاشیه رفتن امید آزادیخواهان جهان به رهبری دموکرات ها، برنامه های تلویزیونی در مدح امریکاییان عزیز هم اعتبار خودش رو از دست داده و طنزآمیز بنظر می رسد و نه چندان جدی!

البته این تقصیر شما نیست و ارتباطی با تلاش شما نداره. می دونین؟ من بعد از 20 سال بنظرم فهمیدم که مشکل چیه. مشکل اینه که امریکا نسبت به آزادیخواهان ایران سوء نیت داره؛ در واقع نسبت به خود ایران. امریکا و غرب ایران رو آزاد نمی خوان بلکه مملکت رو همچنان در چنگال رژیم آخوندی می خوان تا توازن قوا برقرار باشه در خاورمیانه و همیشه کشور ضعیف بمونه و مغزهای ایران در دست غرب و باقی مردم هم در داخل ایران همچنان درگیر باشن با این رژیم کثیف. اینو ما خیلی وقته فهمیدیم. در واقع اگه غرب می خواس، این حکومت رو در همین سال های اخیر ِ بعد انتخابات 88 متلاشی می کرد و یا لااقل خیلی خیلی عقب می نشاند. اما با توجه به ارادۀ غرب و اسرائیل برای ادامـۀ جنگ بین شیعه و سنی، و درگیری دائمی در سوریه و منطقه، و در واقع اینکه نمیخوان ایران آزادی وجود داشته باشه، اینه که برنامه های شما هم اون مزه سابق رو نمیده! يعنی در زمان جرج عزیز بیشتر مزه می داد.

اما توقعی هم نمیشه داشت. وقتی خیلی از مردم در داخل نفهم بار بیان، و بخوان گوسفند وار و با سلیقه های نوحه ای زندگی کنن (طوری که رژیم از کودکی عادت شون داده) دیگه باید سیستم رو  برسمیت شناخت! الان هم که، با توجه به طرح های کاملاً هوشمندانه و حساب شدۀ حکومت، ممکنه جمعیت هواداران رژیم در سال های آینده جمعیت غالبی بشه نسبت به آزادیخواهان کم بچه... البته نمیتونم همچنان از نظر اقتصادی بگم جامعـۀ آزادی خواه یا آزادی نخواه کدوم غالب تر خواهد بود... لابد برای اون قسمت هم اینا یه فکری خواهند داشت. البته منظورم از عبارت آزادی خواه در واقع مدل تمام عیارشه وگرنه همـۀ ما میدونیم این طرح ها مطلقاً شکست خورده است چون بر حق نیست شکست در داخل ماهیت ش هست.

در واقع این سیستم یک باخت کامل رو در سال 88 به یک برد تبدیل کرد؛ با کمک همکاری و چراغ سبز نشون دادن غرب؛ که حاصلش شد این روحانی کلاه بردار که فقط بلده زر مفت بزنه. اما با شکستن صفوف مبارزین بر عمر رژیم افزوده.

در واقع برای آزادی خواهان ایران رهبر مناسبی نیست. ما همچنان همونو نداریم... یعنی رهبر مناسب، چه در داخل چه در خارج. ملت سردرگم هستن و به قول خودشون و خودمون: «لک و لک می کنن فقط». خیلی چیزا هم داره یادشون می ره و یادشون رفته. مبارزات از کف خیابان به محافل یواشکی منتقل شده.

اما در چهارچوب «جنگ نرم»، که خامنه ای آن را رسماً مدت هاست اعلام کرده، باید گفت «آزادی های یواشکی ِ» زنان شجاع و گل و عزیز و زیبای ایران خیلی مهم است و ماموران رژیم هم در خط مقدم برخورد رسانه ای با شما (بخصوص برنامـۀ «روی خط») خیلی روی این موضوع تمرکز دارن. بنظر من اين کار در فضای تبلیغاتی خیلی حرکت قشنگی ست. این استقبال عموم مردم از صفحـۀ«آزادی های یواشکی» و ارسال تصاویر... آهنگ «هپی» و اقدام «فارل» عزیز در حمایت از بچه ها هم خیلی عالی بود و درود به این هنرمند بزرگ. از شما هم برای برنامهء افق ممنونیم که به این موضوع هم برنامه ای اختصاص داد که خیلی جالب بود، سیامک جان... مرسی!

درسته که اینا بچه های بالاشهر  و در یک زندگی بهتر هستن اما واقعیت دیگه هم اینه که بچه های بالا شهر آدمای آگاه تر و با فرهنگ تر و شادتری هم هستن؛ و بچه های پایین شهر بیشتر تحت تسلط رژیم هستن و بیشترین هواداران سیستم در پایین شهر و مرکز شهر قرار دارن؛ و دلیلش هم فرهنگی و اقتصادیست.

اما اگه این «کلیپ» رو اگه «مبارزه» بدونیم بايد قبول کنيم که در نهایت اهمیتش هم به اندازۀ ماهیت کار است و در واقع یک کار مثبت تبلیغاتی و فرهنگی بوده که حمایت فارل باعث شد جهانی بشه. اما قرار نیست اینجور کارها یک «اقدام بزرگ» محسوب بشه و رژیم رو سرنگون کنه!

البته خودتون میدونین که هر حرکتی امروز مبارزۀ سیاسی محسوب میشه، همونقدر که سنگرها به عقب کشیده شده و رژیم همه چیز رو کنترل کرده و دایرۀ کنترل رو وسیع نگه داشته. در واقع میخوام بگم تحلیل هایی که در برنامه افق شنیدم با اینکه جالب بود خیلی هم درست نبود یا در واقع کامل نبود. اسم اندی و کوروس عزیز هم که در برنامه اومد (حواسم هست.. فکر نکنین!)

عزیزان! در واقع برخورد با کلیپ «هپی» بر میگرده به کنترل. رژیم می خواد همـۀ مردم رو سنگین و دست و پا بسته قرار بده؛ چون آدم صاحب این اخلاق و منش در واقع می تونه فرمانبر بشه. رژیم می خواد مردم ازش دستور بگیرن. کنسرت اندی  و کوروس با مجلس عزاداری و عرعر های عاشورایی و مداحی یکی نیست. این حرفا حرف مفت است که بهتره زده نشود. بحث «آزاد سازی انرژی ها» هم با بحث «هنر و زیبایی آفرینی» فرق داره. لطفاً مواظب باشين مهمان های عزیزتون جو گیر نشن و حرفی نزنن که آدم دهنش باز بمونه. بحث دقیقاً بر سر اینه که رژیم فقط با آزادی مخالف نيست (خب هر کوری می دونه رژیم با آزادی مخالفه). اصل مخالفتش با زیبایی ست. حتی ممکنه رژیم با شادی هم مخالف نباشه؛ همونطور که با سکس هم مخالف نیست و خودش ترویج هم می کنه (قابل توجه مهمون دیگهء برنامه در استودیو). اتفاقاً هواداران رژیم هم خیلی عاشق سکس هستن و بیشتر دنیاشون در همون چهارچوب خلاصه می شه و حتما خرسندی مدل خودشونم دارن. رژیم فقط می خواد این شادی و سکس در چهارچوب افکار خودش، یعنی زن ستیزی و بصورت عشق و حال محض و بی تفکر، باشه. و اين البته بدرد ما نخواهد خورد... در واقع مدل شادی و سکس اونا با چیزی که من و شما فکر می کنیم فرق داره. همنطور که هوادارای اندی و کوروس هم با اون آدمایی که میرن در عاشورا عرعر میکنن و توی سر خودشون می زنن خیلی فرق دارن حاجی!

در ضمن پس خانم ها چی؟ خانم هائی که در کنسرت اندی ازش آهنگ Stand by me رو می خوان؟ (که شما خودتون میدونین این آهنگ واکنش رژیم و خامنه ای رو هم در بر داشته). بد نيست مهمان شما یه کم فکر کنه بعد اسم بیاره.

مبارزۀ این حکومت با موسیقی لس آنجلس و شخص اندی و کوروس هم دقیقاً به همین برمی گرده که: «رژیم زیبایی و روح نوازی و بالا رفتن روحیـۀ بچه های ایران رو نمی تونه تحمل کنه». مگر اینکه اون بچه ها از خودی های بسیجی باشن که اتفاقاً در بین هوادارای اندی و کوروس خیلی کم بسیجی داریم، اما دیدم که در بین هواداران اونائی که موزیک جدی تر و سیاسی تر دارن بسجی ساندیس خور هم بیشتر پیدا میشه!

اينا درسته که انواع موزیک رو آزاد گذاشتن که تولید بشه، اما حمایت رسانه ای نمی کنن که جایی شناخته بشه و پخش بشه. اینه که «هنرمندان بزرگ داخل مملکت این روزا شدن همونا که در هر آلبومشون یک آهنگ هم برای امام زمان میخونن و در مقابل به اونا تیتراژ فیلم ها و سریال ها هم داده می شه و در مراسم مختلف بعنوان بهترین خواننده های مملکت ایران معرفی می شن؛ البته در داخل کشور و محفل خودی، وگرنه در محفل جهانی که لس انجلس فوت کنه اینا رو باد می بره!

ضمناً اونا اگه بخوان به کارشون ادامه بدن و  در ایران کنسرت بذارن باید مراقب اعمال شون باشن و ممکنه کنسرت شون برای مردم آزادی خواه در کانادا از داخل ایران لغو بشه و دستور برسه که برگردین.

رژیم یک سری هوادار مذهبی دبش داره که برای اونا خیلی این دستگیری ها و سرعت عمل حکومت در ضربه زدن به مردم آزادیخواه خوشگل، مثل این بچه ها، مهم و خوشایند است و شما در واقع باید بدونین این مقابلـۀ حکومت با رقص و زیبایی و هنر در همون چهارچوب جنگ داخلی قابل توجیهه.

بله، جنگ داخلی، که بسیار شدید تر و جدی تر شده، از نظر فرهنگی و دیدگاه و دامنـۀ تحمل نظرات دیگر. جنگ داخلی که اهرم اصلیش به همون مذهب و عقده ای بازی مذهبی و تمامیت خواهی مذهبی و تعصبات مشتی اقلیت برمیگرده.

خب معلومه که این رژیم دل اونا رو راضی نگه خواهد داشت و شما میدونین این سیستم با دو بازو داره ادامه می ده. بازوی اول مذهب و بازوی دوم اقتصاد. و هوادارانش هم در این دو سته تعریف میشن. یعنی یا مذهبی تارک دنیا هستن که از آزادی وحشت دارن و نگران بهشت نرفتن همه هستن و یا سودجویانی که نون به نرخ روز می خورن و اگه پولدار هستن می خوان بیشتر پولدار باشن و اگه فقیر هستن می خوان یه شغل مناسب گیرشون بیاد و راحت تر زندگی کنن. هر دو گروه هم میگن گور پدر آزادی و گور پدر ایالات متحده امریکا و پیروزمندانه به راهشون در سایهء حماقت های اوباما و جهان آزاد ادامه می دن.

من سعید هستم، از همونجا که میدونین. درسته که عمده ترین مسئلۀ ایران در واقع آزادی است اما اونکه چشم بسته غیب گفتنه.. من میگم مسئله امروز ما نفس کشیدنه. رژیم اول سعی میکنه از بین ببره. وقتی ببینه نمی تونه از بین ببره میاد مدل جعلی درست می کنه؛ و این در مورد همه چیز هست .. همه چیز. در مورد آهنگ «ای ایران» و جشن نوروز و حتی آهنگ های هنرمندانی که در قید حیات نیستن مثل خواننده معروف فرهاد همین کارو کرده.

از این موضوع بگذریم. من در اینجا می خوام یه اشاره ای به برنامه ها و فضای رسانه ای کنم. اول اینو بگم که بنظر من برنامۀ شبکه نیم از تلویزیون من و تو و برنامۀ آنتن از صدای امریکا موثرترین و مبارزاتی ترین و مفید ترین و پر بیننده ترین و محکم ترین و کوبنده ترین و بهترین برنامه در جهت ضایع کردن رژیم محسوب میشن. فقط امیدوارم عروسک خود بزرگشون (خامنه ای) هم استفاده بشه در برنامه نیم شبکه من و تو. برنامۀ انتن هم خیلی خوبه، از آرش و سامان و مسیح و دوستان دیگر. یه برنامه هایی هست که حال اساسی میده و این دو برنامه از همون هاست..

خب، میدونین خودتون «ماهواره یاهست» چند ماهه اومده و مردم در تهران دیگه اکثراً نصب کردن. البته پارازیت ها روی اون ماهواره هم اثر داره و جاهایی هست که هم «هاتبرد» هم عرب و هم یاهست و هم یوتل و هم حتی شبکه های خودشونم کور است. اما شما که امروز فقط روی هاتبرد هستین در واقع باید به رهبری اوباما در مقابل مردم امریکا خجالت بکشین .. البته شما که نه.. مردم امریکا و نمایندگان کنگره باید خجالت بکشن. من که نباید دو سال ایمیل بدم بگم روی فلان ماهواره فرکانس بدین. اصلاً من نباید بگم که بخواد یه بار باشه یا ده بار .. یه سال باشه یا ده سال.. اونجا یعنی یه آدم عاقل که بفهمه نداره؟ حتما داره .. پس مسئله اینه که طرف نمی خواد .. بحث تونستن نیست و بحث نخواستن است. بحث جان بولتون نیست و بحث اوباما است.

شما برنامه های بسیار خوب و روشنگری دارین اما اگر امواج به مردم نرسه این برنامه ها و زحمات شما ارزشی نخواهد داشت. امریکا، بخاطر ماست مالی برنامۀ اتمی ایران، ممکنه خیلی در این زمینه ها باج بده اما باید بدونه سرمایه گذاری روی رژیم آخوندی بجای مردم و آزادی در ایران در دراز مدت نه به سود مردم امریکا خواهد بود و نه می تونه به سود امنیت جهان و آینده نظرم جهانی باشه. تمام غرب باید مثل کانادا هوشیارانه افراد حامی رژیم رو پرتاب کنه بیرون و راه رو به روشون ببنده. نه اینکه بهترین دانشگاه ها رو مثل امریکا در اختیار بچه های ملاها قرار بدن و به ریش آزدیخواهان بخندن...

از رسانه دور نشیم... امواج رادیو فردا هم مثل صدای امریکاست؛ اما رادیو فردا هنوز روی عرب هم هست. خلاصه که صدای امریکا و رادیو فردا باید روی ماهواره یاهست فرکانس بدن، همچنین روی عرب و یوتل باشن، اما یاهست برای تهران این روزا خیلی مهمتره.

شبکۀ طپش آقای امیرقاسمی هم برای اولین بار بعد از اتفاقات سال 88 برگشته روی همین یاهست و از عید امسال دوباره در فضای ایران روی یاهست هستن. شما باید روی همۀ ماهواره ها باشین که راه های متعدد برای مردم باشه و معمولاً همۀ اینا با هم از دست نمیره.

شبکه من و تو همچنان پربیننده ترین و بهترین و مفید ترین شبکه محسوب میشه. اما از نظر اهالی سیاست و پیگیر خبرها، مثل خود بنده، برنامۀ افق سیامک عزیز مهمترین و جدی ترین برنامه هست. برنامه روی خط هم برنامه خیلی جالبی ست که ما معمولاً پیگیر هستیم و صحنهء تقابل ماموران رژیم با شما رو اونجا شاهد هستیم. برنامۀ خیابان زندگی هم میشه بعنوان یک برنامۀ خانوادگی، که بیشتر ویژۀ خانم هاست، نقش خوبی داره در جلب نظر خانم ها؛ و من هنوز نمیدونم بهتره این برنامه مثل سابق توجه بیشتری به مسائل زنان نشون بده یا برای عموم مردم برنامه بسازین. ولی نظر شخصی من اینه که برنامۀ زن امروز تاثیر بیشتری روی مبارزه داشت اما از طرفی می تونست از طرف مردان در لایه های جامعه یک تهدید محسوب بشه و از ترس شون مزاجم آزادی انتخاب خانم های خانوادۀ خودشون بشن و بنابراین همین خيابان زندگی شاید عاقلانه تر باشه، فعلاً.

برنامه آقای فلاحتی عزیز روشنگر و بسیار با مخاطبان خاص است و در کل برنامه های صدای امریکا همچنان بیشتر روشنفکران رو مخاطب قرار داده تا عموم مردم.

و بی بی سی همچنان عموم مردم رو مخاطب گرفته تا روشنفکرها و این توازن برقرارست طبق سیاست هایی که هست. بنظر میاد عموم جوانان ایران از بین برنامه های شما بیشتر به برنامه جدید «تاپ تن» بهنود مکری و شباهنگ توجه داشته باشن. البته خیلی خیلی بعد از رتبه ای که برنامه موزیک شبکه من و تو و برنامه من و تو پلاس این شبکه داره که برنامه هایی مشابه هستن.

خب رادیو فردا هم که آهنگ های مخصوص جام جهانی رو شروع کرده.. ماشالله ماشالله ... داره پخش می شه الان.. تیم ما مثل شیره.. توی زمین می تازه.. خوبه...

وارد ده ترانۀ مسابقه ماه هم شده که.. میگم خسته نباشین.. سنگ تموم گذاشتین!

می دونین که جام جهانی هنرمندان هم الان در مسکو هست و ایران برای اولین بار تیم فوتبال هنرمندان داده و اندی هم احتمال داره اونجا سر تمرین باشه برای روحیه دادن؛ همونطور که دو سه تا از خواننده های داخل ایران که مورد حمایت سیستم هستن اونجا حضور دارن و اینا رو من می دونم و کاملا موثق است.

برگردیم به صدای امریکا.. خب برنامه های متعدد جدید دارین.. اکران و سرمایه و ... خوبه.. ما خوشمون میاد .. اما عموم مردم رو خدا میدونه... من فکر می کنم برنامۀ شباهنگ همچنان عمومی ترین و پر بیننده ترین برنامه باشه هنوز. اما من توجه بیشتری به برنامه افق دارم و روی خط رو هم دقیق تر دنبال می کنم.

بهرحال دنیای امروز همونطور که پر از آهنگ جدید شده پر از برنامه تلویزیونی هم شده.

ملت همه تقسیم شدن. یه عده هم که فقط توی فیسبوک سرگرم هستن. و من فکر می کنم امروز مبارزه یعنی همین که شما اونطور که دلتون می خواد زندگی کنین و فریب رژیم رو نخورین و خوش سلیقه باشین و زیبا و شیک و مجهز. این کاریه که ما می نونیم اینجا انجام بدیم. اما امریکا و جهان آزاد خیلی کارهای وسیع و عمده ای می تونن انجام بدن. حتی فارل ویلیامز قدرت داره که با هنرمندان ما کار کنه که هم پیام محکمی داشته باشه و هم صدای این عزیزان رو بلند کنه.

شما اندی و کوروس رو کم نبینین. از نظر من اندی و کوروس خیلی کارشون برای مردم داخل ایران مهمتر از فارل عزیز است. از خود فارل اگه بپرسین بهتون حتما میگه!!

شما به من بگین چرا رژیم دو سال قبل رقص در مهد کودک ها رو ممنوع اعلام کرد؟

شما به من بگین چرا م یخواد جمعیت هواداران خودش رو افزایش بده؟

شما بگین چرا کتاب های درسی رو، از دبستان تا آخر، همه رو تغییر داده که شستشوی مغزی بده؟

شما بگین ما چه نسل آینده ای خواهیم داشت در زیر پرچم این سیستم؟

شما بگین بزودی آیندۀ مسئلۀ هسته ای غیر از خرید وقت که به سود رژیم است برای ما چه خواهد داشت؟

شما بگین امریکا چرا هیچوقت از تمام قدرت خود برای اشاعۀ آزادی استفاده نمی کنه و سوریه رو هم در چنگ رژیم ایران باقی گذاشت؟

در مقابل این همه اقدام خرابکارانۀ رژیم ایران چه کردن و چه خواهد کرد؟

اینا همه سواله دیگه.. به ذهن میاد بهرحال...

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه