بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 19 خرداد ماه 1393 ـ  9 ماه ژوئن 2014

 

کاسهء داغ تر از آش

فدوی همزمان که به تصویری از مثلاً انتخابات سوریه نگاه می کرد، در عین حال همینطور ارّه به ماتحت نیز مانده بود که برادر اسد و توابع، بعنوان مسلمانان حرفه ای و حتا متولی گنبد و بارگاه برخی از اهل بیت، صلوات الله علیهم اجمعین، که امور شان نیز به اهتمام مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، از محل لولهء ارز فشار قوی تهران دمشق، و از جیب ملت مفلس دیری ست که دایر شده است، چرا، به استناد عکس ضميمه، رعایت حجاب و عفاف را نمی فرمایند؟! آیا اسلام برادر اسد، از انواع اسلامی مانند اسلام آمریکائی ست که برادران بعنوان برچسب، چپ و راست بر پیشانی ملت سابق ایران کوبیده و آنان را روانهء اماکن مخوف برادران می کنند؟...

مطابق مقرارت شرع انور که به امر ظلّ الله در در اُم القراء اسلام ساری و جاری ست، کلیهء افراد حاضر در تصویر بالا، مانند مردم ایران سابق، باید با داغ و درفش، به مراکز کریمهء ارشاد هدایت، و بقول آیت الله گرگعلی(ع) {احمد خاتمی- م} با شلاق روانهء بهشت شوند! چرا که:

بیت

گر حکم شود که مست گیرند

در شـهر هرآنچه هست گیرند

فدوی از "مست "سخن گفت، لکن یادش رفت که بعنوان خبر خوش اضافه کند که با تأییدات خداوند متعال و ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم آقا امام زمان ارواحنا روحی فداه(عج)، شرابخواری و مستی در حکومت شکوهمند اسلامی نیز آزاد شد. فدوی قاصم الجبارين را گواه می گيرد و اگر نمی پذیرید، روح پُر فتوح حضرت امام(ل) و جان مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه، را نیز برای محکم کاری ضميمه می کند، که این مطلب ساخته و پرداختهء او نيست و خود جنس است؛ و سند مصوّر منگوله دارش را نیز برای جوری جنس در پی می آورد تا  خودتان ملاحظه کنید که چگونه مست لایعقلی همین چند روز پیش در ِامّ القراء اسلام،افزون بر اینکه شدیداً مورد استقبال مؤمنین قرار گرفت، شلاق هم نخورد!

 

https://www.youtube.com/watch?v=5dlxsFdG30I

باری- خبرنگار تشریفاتی هزل داتکام می افزاید که امیر کویت در بدو ورود به تهران، این چند بیت را در پاسخ خوش آمد گوئی کلیدالاسلام والمسلمین روحانی، به نقل از جد اعلای فدوی قلمی فرمود:

من امشب ای برادر! مستِ مستم

چه باید کرد مخلص می پرستم

ز فرط مستی از دستم فتد کلک

چکد می، گر بیفشانم به هم پلک

کنار سفره از مستی چنانم

که دستم گم کند راه دهانم

گهی بر در خورم گاهی به دیوار

به هم پیچد دو پایم لام الف وار

چو آن نو کوزه‌های آب دیده

عرق اندر مساماتم دویده

اگر کبریت خواهم برفروزم

از آن ترسم که چون الکل بسوزم

چو هم کاه از من و هم کاهدانم

دلیل این همه خوردن ندانم

حواسم آنچنان بر باده صرف است

که گویی قاضی‌ام وین مال وقف است!

 

نوعی مظلوم و محروم‌

فدوی، در مرور خبرهای دارالخرافه، به خبرناراحت کننده ای بشرح زیر رسید:

* حجت الاسلام سید حسن ربانی: «روحانیان و طلاب از مظلوم‌ترین و محروم‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند!» / انتخاب

فدوی همینطورکه اشک از همه جایش شدیداً سرازیر شده بود!، دُم برادر خروس زیر به نقل از برادر محمد(ص) محمد(ص)ی گلپایگانی را هم برای جوری جنس ضمیمه کرد: 

* محمد محمدی گلپایگانی٬ مسئول دفتر علی خامنه‌ای اعلام کرد رهبر جمهوری اسلامی ماهانه ۱۸ میلیارد تومان برای «شهریه طلاب» اختصاص می‌دهد. /دیگربان

فدوی که دلش برای روحانیان و طلاب، کثرالله امثالهم، شدیداً باربکیو شده است، دیگر از طرح این پرسش گذشت که چرا دانشجویان نرمال (غیر مکتبی- م) برای درس خواندن در جامعهء شکوهمند باید "شهریه" های سنگین بپردازند، لکن طلاب گرامی، که هیچ جا و سهمی در چرخهء کار و تولید در جامعه هرگز نداشته و ندارند، "شهریه" را، بجای اینکه بدهند، می گیرند!..

زیاده اشکی نیست...

از این لحظه شما را بجان مردم می اندازیم، قربتاً الی الله!

 

عواقب

فدوی در مرور خبرهای جراید شریفهء دارالخرافه امروز، به خبر نگران کننده ای بشرح زیر برخورد کرد:

* کمونه نوشت، یک دانشجوی هنر آمریکایی در اقدامی متفاوت و مبتکرانه تصمیم گرفته تصاویر خود را هنگام تقلید ادا و اصول روسای جمهور کشورش بردارد. /انتخاب

فدوی با ملاحظهء خبر مذکور، هراسان جویای احوال آن جوان نگونبخت شد که نکند به اتهام توهین به مقامات نظام در ممالک محروسهء امریک، مشوب کردن افکار عمومی، حمل و استعمال مواد مخدر و البته لواط، بمنظور ارشاد به نزدیک ترین کهریزک اعزام شده باشد که خوشبختانه دریافت که شیطان بزرگ بلائی به سر جوان مذکور نیاورده است .خدا بگوید این برادر محمد(ص) رضا(ع) رضا نقدی فرمانده نیروهای بسیج را چه کند که با صدور مهملات خردمندانه ای از این دست که در پی می آورد، این شبهه را بوجود می آورد:

* امروز در داخل امریکا بد‌ترین مدیریت حقوق بشر از سوی حکام کاخ سفید اعمال می‌شود! / العربیه

 

بی احتیاطی

یادگارهای ذکور و اناث حضرت امام(ل) گاه حرف هائی می زنند که ممکن است زبان سرخ، خدای نخواسته، عمامهء سبز شان را به باد بدهد. به این تیتر از اعتدال نگاه کنید:

* یادگار امام در مراسم یادبود مرحوم دکتر حبیبی عنوان کرد: «ایران جائی ست که فرهنگ ایرانی در آن حاکم است!»

و در ادامه:

* «...واقعیت ایران، صرفا آب و خاک نیست، همانطور که ایران تنها زبان هم نیست؛ زیرا در بسیاری از نقاط جهان، فارسی زبان وجود دارد و در ایران نیز بسیاری از افراد غیر فارسی زبان زندگی می‌کنند. ایران منافع اقتصادی هم نیست، ایران آنجایی است که فرهنگ ایرانی وجود دارد. ایران جایی است که فرهنگ ایران هست. آیا بیدل دهلوی یا مولوی که محل تولد و مدفن او در ایران امروز نیست، ایرانی نیستند؟ کسی می تواند مولوی را از فرهنگ ایرانی جدا کند‌؟»

یادگار امام(ل) اما سرانجام طاقت نمی آورد و در ردّ آنچه که پیش از این گفته است می گوید:

* یادگار امام گفت: «دکترحبیبی یک ایرانی ایران دوست و دلباخته ایران بود، اما نه دلباخته آب و خاک، زیرا آسمان همه جا همین رنگ است و همه جا کوه و ارتفاعات وجود دارد. آن‌چه که قابل عشق ورزیدن است، فرهنگ این سزمین است‌. رستم و سیاوش اجزای فرهنگی ما هستند، اما فراموش نکنیم که جزء بزرگی از این فرهنگ، فرزندان فاطمه (س) هستند!. مقابله با تلاش برای از بین بردن این اندیشه، موجب شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد».

زیاده نقدی نیست...

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با

محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* رئیس تیم پزشکان آیت الله مهدوی کنی: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که آیت الله مهدوی کنی دچار آسیب جدی مغزی شده‌اند و از لحاظ پزشکی، ایشان امید بازگشتشان کم است. /تابناک

تحشیهء فدوی: والله برادر دکتر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آآآآ... فدوی از فرمایش شما شدیداً حیرت کرد زیرا تا آنجا که وی بخاطر دارد، مغز آیت الله محمد(ص) رضا(ع) مهدوی (عج)کنی نیز، مانند مغز سایر حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، همواره  و بسیار پیش از این و حتا در سلامت کامل هم، "دچار آسیب جدی" بوده است!؛ این را فدوی هم که هرگز پزشک نبوده است، می دانست!

 

* مکارم شیرازی: دویچه وله: دولت سابق خودش و مردم را فریب می‌داد. /یکی از مراجع تقلید ابراز تاسف می‌کند که دولت محمود احمدی‌نژاد با ارائه آمار غیر واقعی و دروغین خودش و ملت را فریب می‌داد. مکارم شیرازی این سخنان را در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی گفته است.

تحشیهء فدوی: بیماری آلزایمر آخوندی هم چیز بدی ست؛ آیت الله در اثر ابتلا به بیماری keberson که همان «کِبر ِسن» خودمان است، یادش نیست که زنده یاد مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد(ره) به بهای ده ها کشته و زخمی در سال 88، منتخب مقام معظم رهبری اعلی الله مقامه بود و اگر در این میان اگر بقول عوام "کردیتی "باشد، متعلق به معظم له است!

 

* دویچه وله: زد و خورد خونین ۵۰ نفر در تهران بر سر تخلیه زباله / در یکی از محله‌های جنوب شرق تهران حدود 50 نفر بر سر تخلیه نخاله با هم درگیر شدند و زد و خورد تا نیمه شب ادامه یافت. ماه پیش نیز در جنوب پایتخت عده‌ای بر سر جای پارک خودرو با چاقو و قمه به جان هم افتادند.

 

* آخرین نیوز: سرقت پراید در تهران به نیت زیارت امام رضا (ع)!.. /سارقان انگیزهء جالب توجه خود از این سرقت را سفر به مشهد مقدس و زیارت حرم امام رضا (ع) بیان کردند.

تحشیهء فدوی: قبول باشد انشاء الله!

 

* آخرین نیوز: پخش شبنامه علیه دولت روحانی در حرم امام /به گزارش ایلنا، این شب‌نامه‌ها و بولتن‌ها با عنوان«نگرانیم..،‌» «چه داده‌ایم؟ چه گرفته‌ایم؟» «روحانی زیر ذره‌بین امام خمینی» و «بی‌ادبانه‌های کدخدا» نام داشتند.

تحشیهء فدوی: مگر "روزنامه "ها را ازشان گرفته اند که شبنامه می دهند؟!

 

* آخرین نیوز: آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت جمعه تهران گفت: ما موظف نیستیم مردم را به زور به بهشت ببریم اما موظفیم جاده بهشت را برای مردم هموار کنیم و در عین حال هموار کننده جاده جهنم مردم هم نباشیم؛ لذا این صحبت، تحلیل یک سخن بدون هیچ گونه هتکی بود.

تحشیهء فدوی: خیابانها را اسفالت کنی، ثوابش بیشر است،برادر آیت الله گرگعلی(ع)!

 

زیاده تحشیه ای نیست

7 جون 014

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

* خارج از نوبت: فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم،گاه ناگزیر می شود که برحسب موضوع،عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی،و بمنظور کسب تکلیف به شرف عرض برساند؛ از آن جمله است عریضهء زیر:

«6960---0936: در ایستگاه اوشان بلوار ارتش بیش از نیم ساعت منتظر اتوبوس مسیر شهرک صدف- بلوار صبا بودم و در مسیر خیابان شهید اندرزگو قیطریه بعد از ایستگاه ارکیده نیز هر چه پیاده رفتم و پشت سر خود را نگاه کردم از اتوبوس خبری نبود تا به مترو قیطریه رسیدم وقتی از مسئول ایستگاه سؤال کردم گفت سرویس‌ها فاقد لاستیک هستند و دولت کمک نمی‌کند راننده داریم ولی لاستیک نداریم الان طی 2 ساعت 1 سرویس بیشتر نیامده است!»

فدوی: فدوی روی عریضهء شما عجالتاً اقدامی ندارد، زیرا قضیه مربوط به داستان زیر می شود: «و اما راویان اخبار و ناقلان آثارو طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار چنین روایت کرده اند که از یکی از هموطنان که تازه درگذشته و شوربختانه قرارشد به جهنم برود پرسیدند که جهنم ایرانی می خواهد یا فرنگی؟ پرسید فرق شان چیست؟ گفتند در جهنم ایرانی، مأموران مربوطه هفته ای هفت روز می آیند و با قیف، در حلق اهالی قیر داغ می ریزند اما در جهنم فرنگی، این عمل هفته ای سه روز انجام می شود؛ گفتن ندارد که هموطن متوفای ما،جهنم فرنگی را برگزید... در یکی از روزها که در زنگ تفریح به حیاط جهنم آمده بود، به هموطنان خوش و خرمی برخورد که از او پرسیدند در چه قسمت جهنم ساکن است؟ گفت در جهنم فرنگی؛ گفتند شدیداً اشتباه کرده و مفت باخته است.پرسید چرا؟ گفتند زیرا درست است که ماجرای قیر و قیف در جهنم ایرانی، هفت روز در هفته است، لکن یکروز قیف هست،قیر نیست؛ روز دیگر قیر هست قیف نیست! روز بعد نه قیف هست و نه قیر!،و روز دیگر قیر قیف هست، مأموران گرامی نیستند و نتیجتاً این شکنجه،یکروز در هفته هم به آنان نمی رسد، حالا حکایت شماست، برادر 6960---0936!

 

* 2207--- 0912: سفارت امارات در تهران در خیابان ایران ‌زمین در شهرک قدس (شهرک غرب) واقع شده به مسئولین شهرداری پیشنهاد داده‌ایم نام این خیابان را به خلیج‌فارس تغییر بدهند تا اماراتی‌ها مجبور باشند برای مکاتبات خود عبارت خلیج‌فارس را در نامه‌های خویش بیاورند.

فدوی: والله برادر 2207--0912  بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آآآآ... بجای خیابان اگر قیافه و سر وضع و رفتارمان را عوض کنیم، زودتر به نتیجه می رسیم و گرنه همچنان ما را عوضی می گیرند!

 

* 9020---0915:از پایتخت معنوی ایرانی محب اهل بیت یعنی مشهد مقدس ضمن ابراز علاقه برای اداره این قطعه از بهشت با مدیریت اسلامی- ایرانی مخالفت خود را با طرح اجاره دادن دوچرخه به خانم‌ها ابراز می‌دارم.

فدوی: همین آخرش که مخالفت با زنان باشد را هم می گفتید،فدوی ملتفت میشد و روی آن اقدام می کرد و دیگر نیازی به عرّ و تیز پیش از آن نبود، برادر 9020---0915!

 

* 6775---0912: اگر حکم امام خمینی(ره) دربارهء اعدام سلمان رشدی مرتد توسط دولت سازندگی جدی گرفته می‌شد و مسئولین وقت با سکوت معنادار خویش از کنار این حکم عبور نمی‌کردند بعدها دشمنان جرات آن را نداشتند که علیه پیامبر اکرم(ص)کاریکاتور وهن‌آمیز بکشند و منتشر کنند و یا توسط کشیش آمریکایی به قرآن جسارت نمایند و در داخل بار دیگر حکم قرآن را غیرانسانی معرفی کنند.

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت ابتلا به لرزش قهرمانانه تقریباً ًمی رقصیدند، به شرف عرض رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند اجرای فرمایش شما مستلزم اینست که معظم له مانند آنحضرت در یک قیام و قعود، 600 نفر را گردن بزنند که البته حرفی ندارند لکن انرژی هسته ای را چه کنند؟ و در ادامه افزودند قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، ایشان در اولین فرصت، حساب همه را می رسند، برادر 6775---0912!

 

* گرافر: از دولت انتظار می‌رود با ملت صادقانه برخورد نماید. در مورد متقاضیان دریافت یارانه طوری سخن گفته می‌شود که لازمه دریافت یارانه این است که فرد واقعاً خود را فقیر و گدا و نیازمند بداند! پس شعار حفظ کرامت مردم چه شد؟

فدوی: فدوی این عریضه را بخاطر حفظ سلامتی خودتان به جریان نمی اندازد. صدور انواع شعار(حماسه اقتصادی- سیاسی-  نرمش قهرمانانه- اقتصاد مقاومتی...) فقط و فقط تیول فصل الخطاب،یعنی مقام معظم رهبری ادامه الله علوّه است و بقول حضرت امام(ل) لکن اینطور نباشد که امت پا توی نعلین معظم له بکنند، برادر گرافر!

 

* م رحیمی-  از دورود: صطفی العقاد برای فیلم «الرساله» در هالیوود برای نشان دادن چهره بزرگان اسلام از امام موسی صدر(ره) کسب تکلیف کرد. اما آقای درویش ظاهراً برای نشان دادن چهره اهل بیت(ع) لازم ندانستند از نظر فقها مطلع شوند! این باعث تاسف است.

فدوی: راستش برای فدوی هم این پرسش هنوز بلاجواب مانده است که وقتی اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین حاضر نیستند که فیلم بازی کنند، برادران چرا اصرار دارند، برادر رحیمی!؟

 

* محمودی: احساس ناراحتی اتباع مسلمان غیر سعودی مقیم در مکه و مدینه که برخی به تجارت و برخی به امور نظافت و کارهای دیگر و برخی برای اعمال حج مقیم بودند از جو به وجود آمده در ایران اسلامی در ارتباط رابطه با آمریکا ابراز نگرانی می‌کردند. آنها نگران از انجام این ارتباط هستند و ایران را الگوی مقاومت و پایدار در مقابل آمریکا می‌دانند و در برخی صحبت‌ها حامل این پیام بودند که به هیچ وجه به مصالحه با آمریکا نپردازید و اشاره به عقب ماندگی و در جا زدن کشورهایی داشتند که تحت‌الحمایه آمریکا فقط به تأمین امرار و معاش خود هستند و هیچ گونه استقلالی در هیچ اموری ندارند. به راستی باید بر توکل و اعتقادمان به وعده‌های یاری خداوند بیفزاییم، کمی نگاه به بیرون از مرزها بیندازیم و به استقلال و به موفقیت‌های کشورمان بیندیشیم.

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت افراط در نرمش قهرمانانه همه جایشان درد می کرد به شرف عرض رسید؛ بعدالتحیه و السلام موافقت فرمودند که رفتگران گرامی مکه و مدینه(ع- س- ص-عج) با حفظ سمت، به انجام امور سیاست خارجی جامعهء شکوهمند مفتخر، و به الطاف خفیه معظم له، مستظهر باشند، برادر محمودی!

 

احمدی: در کجای قانون اساسی آمده که می‌توان یک جریان برانداز را که جرمشان محرز است بخشید و به آنها جایزه داد و آنان را در پست‌های حساس وزارت و معاونت به کار گمارد و کسی را که این وضع را می‌بیند و اعتراض می‌کند متهم به اقدام علیه امنیت ملی قلمداد و به دادگاه معرفی کرد؟! آیا جای شاکی و متهم عوض نشده است؟!...

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین رسید، ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند: تعویض جای شاکی و متهم در جامعه شکوهمند اسلامی ما امری پسندیده و مستحب و موافق فتاوی علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، است بی سببی نبود که در صحنه های گوناگون،از جمله حمله به کوی دانشگاه مهاجمین تبرئه، و مصدومین و مجروحین، مقصر قلمداد شدند، برادر احمدی!

 

*  شاه ‌صاحبی:برخی از مسئولان هسته ای کشورمان خوشحال هستند که «شرمن» گفته ایران می‌تواند جزء ناچیزی از هسته‌ای را ادامه دهد و این مثل آن می‌ماند که دهان و دماغ کسی را بگیری و هر از چند گاه چند لحظه‌ای بگذاری طرف نفس بکشد آنگاه او بگوید چقدر شما آدم خوبی هستید؟! و این چند لحظه نیز فقط برای زنده ماندن شماست نه اینکه تحرکی داشته باشید!

فدوی: فدوی سرانجام درنیافت که با عریضهء شما چه کند؟ علی ایحال اگربا  نفس کشیدن با دماغ و دهن بسته مشکلی داشتید خبر بدهید، ضمناً دماغ و دهن، تنها سوراخ هائی نیستند که شما می توانید با آن نفس بکشید؛ محض اطلاع، برادر شاه ‌صاحبی!

 

* 2705---0916: در منطقهء آزاد قشم شاهد صحنه‌ای وقیح بودم. تعدادی دختر جوان با پوشش ‌های بسیار زننده سیگار به لب داشتند. مسئولین مناطق آزاد چرا فکری برای سالم ‌سازی این مناطق نمی‌کنند و فقط شعار می‌دهند؟

فدوی: فدوی  به نیابت از شما، پاچهء آن جوانان را گرفت، بعدالتحیه و السلام گفتند که جای دیگری را سراغ ندارند که سیگار را در آن بگذارند، برادر 2705---0916!

 

* 8853---0912: پول گاز زمستان سال گذشته بنده که در یک آپارتمان بسیار کوچک زندگی می‌کنم 5 هزار تومان بود. امسال 21 هزار تومان قبض گاز آمده است. قرار بود کلید آقای رئیس‌جمهور باعث گشایش در زندگی مردم بشود.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرکلیدالاسلام و المسلمین، حسن(ع) روحانی رسید. بعدالتحیه والسلام در بازدم فرمودند که کلیدایشان که بهر دری نمی خورد، برادر8853---0912!

 

* 1068---093: فروشگاه فرهنگیان شهرستان تنکابن در توزیع سبد کالا به جای تخم ‌مرغ چند عدد ماکارونی 700 گرمی تحویل داد و مبلغ 4 هزار تومان هم دریافت کرد. از قرار معلوم هر کس سود خودش را از این طرح می‌برد.

مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. بعدالتحیه والسلام فرمودند شرمنده، مرغ شان تخم نکرد، برادر 1068---0937!

 

* 3819---0916: پیشنهاد می‌شود برای تشویق خانواده‌ها به افزایش جمعیت کشور قانونی تصویب کنند که به ازاء هر چند فرزند از یک خانواده یکی از آنان از خدمت سربازی معاف بشود.

فدوی: از به جریان انداختن عریضهء شریفه معذور است؛ آخر چرا کار اضافه روی دوش دولت ابد مدت می گذارید، برادر 3819---0916؟ فرار از سربازی که دیگر قانون نمی خواهد، خب آقازادگان را بفرستید حوزهء علمیه، تا ضمن معافیت از سربازی، رستگار هم بشوند!

و من الله التوفیق

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

هفتم جون المخفف سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه