بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 26 خرداد ماه 1393 ـ  16 ماه ژوئن 2014

 

تصحيح و توبيخ

عجب گرفتاری شده است فدوی!  توی این هیر و ویر، و با وقتی که ندارد، باید املاء و انشاء برادران را نیز به شرح زیر تصحیح کند و نمره هم بدهد!:

* «به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی در نشستی با برخی از جوانان تأکید کرد که در انتخابات 88 تقلبی صورت نگرفته است و گفت: من نمی‌گویم که تقلب شده است!..»

چنانکه ملاحظه می فرمائيد، اين جمله آشکارا ناقص است و می باید چنین می بوده باشد: «در انتخابات 88 نه تنها تقلبی صورت نگرفته، بلکه تظاهرات عظیمی هم در کار نبوده، کسی هم کشته نشده و کهریزک هم، مثل هولوکاست، دروغ و ساخته و پرداختهء استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، است!

لذا، احوط آن ست که از هر غلط  ده بار بنویسید برادر محمد(ص) خاتمی!

و اما  نفر بعد :

* «مقام معظم رهبری در سال 88 با تدبیر فتنه را خاموش کردند./ آیت‌الله احمد جنتی- تسنیم»

فدوی معلم سختگیری نیست، و با توجه به سن و سالتان به شما بقول عوام hard time نمی دهد فلذا یک غلط داشتید، نوزده می گیرید؛ جملهء درست، که در آن قافیه را هم شدیداً رعایت کرده باشید، این است:

«مقام معظم رهبری در سال 88 با زنجیر فتنه را خاموش کردند! ـ تسنیم»

شما هم احوط آنست که از روی آن ده بار بنویسید، برادر آیت‌الله پینوکیو (جنتی- م)!

 

و ادامهء برائت ايشان از مشرکین

* «...وی [سيد خندان] همچنین، با اشاره به سوء استفادهء افراد و جریانات سیاسی از فضای باز سیاسی دوران اصلاحات گفت: ببینید وقتی فضا یک خورده باز شد هر کسی یک ادعایی می‌کند، بندهء بدبخت بیچاره هم آمده‌ام سر کار و حرف‌هایی که نتایج آن ممکن است مشترک باشد و مبانی آن کاملاً مختلف است، صحبت کرده هرکسی می‌آید یک حرف‌هایی می‌زند و من باید تاوان به حسین شریعتمداری بدهم که بله شما گفتید که علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد. این را اصغرزاده گفته به من چه؟ یا شما گفتید امام خمینی به موزهء تاریخ سپرده شود. آن را گنجی گفت، من با گنجی اختلاف نظر داشتم. یا این‌که در عاشورا علیه امام حسین شعار دادند، خوب غلط کردند، این را چرا به حساب من می‌گذارید؟»

 

آلزایمر مکتبی

پنداری آن بزرگوار راست می گفت که ملت ورجاوند، حافظهء تاریخی ندارد؛ لکن فدوی می پندارد که این، چیزی بیش از آن است!  چراکه مطلب، مربوط به هزاره های پیشین نیست، مال همین چند ماه پیش است؛ باور نمی کنید؟ خودتان نگاه کنید:

* «صراط: محمود احمدی ‌نژاد به همراه برخی از وزرا و مسئولین سابق دولت دهم در سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در حرم امام خمینی(ره) حضور یافته و با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدا تجدید میثاق کرد. مردم با دیدن رئیس‌جمهور سابق‌شان در حرم امام(ره) ابراز احساسات کرده و شعارهایی را مانند «احمدی دوست داریم»، «دکتر جات خالیه»، «احمدی 4 سال دیگه یادت نره» را سر دادند!»

زیاده حافظه ای نیست!...

 

وجاهت برونمرزی

فدوی نمی داند که مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقائه دولته، چه اصراری دارد که سایهء مبارک را، افزون بر ملت نگونبخت ایران، بر مردم منطقه، که بدون دخالت معظم له، بقدر کفایت درمانده هستند نیز، بگستراند! که بعد هم منجربه رخدادها و تظاهرات دولتی خودجوش! از این دست شود:

* «صراط: مردم عراق امروز در اعتراض به انتشار کاریکارتوری توهین‌آمیز به مقام معظم رهبری (مدظله) در روزنامهء عراقی "الصباح الجدید" در میدان "الفردوسگ بغداد تظاهرات کرده و خواستار عذرخواهی مسئولان این روزنامه شدند.!

باری، محبوبیت معظم له، البته محدود و منحصر به کاریکاتور نیست و پیش از این نیز مردم شل و پل سوریه، از ایشان، بشرح زیر، قدردانی گرم و بلکه داغی، بعمل آورده اند!:

 http://www.youtube.com/watch?v=Bnr3AjggJ8c

فدوی اگر، نستجیر بالله، جای معظم له بود جائی را دستکم در منطقه برای روز مبادا، که چندان هم دور نیست، نگه می داشت، از فدوی گفتن!..

 

مسؤلیت

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه خواند که اهل بیت و معصومی،ن علیهم الصلاة و السلام، مسؤلیت تیر اندازی محمود کریمی، مداح نزدیک به بیت، را در آن بزرگراه کذائی، بعهده گرفته اند! این مهم را فدوی از خبر زیر دریافت:

* «...وی [محمود کریمی] در بخشی از سخنان خود، ضمن نقل حدیثی از حضرت امام حسن عسکری(ع)، به مخاطبان خود چنان القاء میکند که گویا چنین واقعه ای اساساً توسط وی رخ نداده است و، ضمن تشکر از کسانی که در این مدت از وی حمایت کردند، می گوید: "از همشون تشکر می کنم. از قول اهل بیت تشکر می کنم؛ چون اینا پای دستگاه سیدالشهدا در اومدن". وی در ادامه ادعا می کند که این ماجرا یک آزمون برای وی بوده و حضرت سید الشهدا(ع) در این آزمون ظرفیت وی را زیاد کرده است! و در نهایت، با اشاره به پوشش شبکه های خارجی از این ماجرا می گوید: "اونا از من محمود کریمی و روضه خونا و هیاتی ها توقع دروغ ندارن. این یعنی چی؟ یعنی دشمن هم از ما توقع عصمت داره! یعنی دستگاه سیدالشهدا و هیات های معصومین، علیهم الصلاة و السلام، ما رو به یه جایی می رسونه که دشمن هم توقع عصمت از ماها داره، و این جای شکرش باقیه که اونها هم از ما توقع دارن که دروغ نگیم!"» آینده آنلاین / یادداشت سلمان احراری

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب

و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* روحانی: «مگر ما چه گفته‌ایم که برخی آشفته شده‌اند؟... گویا عده‌ای هنوز در دوران حجر زندگی می کنند»./– انتخاب

تحشیهء فدوی: شما به دل نگیرید، برادر روحانی!؛ سبب خشمُ امّت آن است که یک جورهایی بهشان برخورده؛ خب قدری هم حق دارند چرا که در عهد قجر زندگی می کنند، نه عصر حجر!

 

* محسن دعاگو، امام جمعه شمیرانات: ناز ابتدا قد و قامت احمدی‌نژاد را برای ریاست جمهوری کوتاه می‌دانستم!»/ جمهوریت، بنقل از نامه نیوز

تحشیهء فدوی: معلوم می شود که متر شما با متر مجتهدالزمان ملاذ الانام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله وجوده، معاذالله خیلی تفاوت داشته، همینطور است، برادر دعا گو؟!

 

* برادر حسین(ع) کیهان دارالخرافه: «اگر فاش کنم اصلاح ‌طلبان از خجالت آب می‌شوند و کارگزاران از عصبانیت بی‌تاب!»

تحشیهء فدوی: زحمت نکشید! برادران اصلاح‌ طلب، همچنان، در بستر انقلاب شکوهمند، ساری و جاری اند و در نهایت،جز نجات شما و توابع، دغدغه ای ندارند، برادر حسین(ع)!

 

* صدای آلمان: «دولت آمریکا نمایندگان ارشد خود را برای مذاکره مستقیم مربوط به پرونده هسته‌ای با ایران به ژنو اعزام می‌کند. ویلیام برنز، وندی شرمن و جیک سولیوان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با هیات ایرانی دیدار می‌کنند».

تحشیهء فدوی: کجایند کفن پوشان؟!، مسؤلان لطفاً رسیدگی کنند!

 

* انتخاب: «در آستانهء سالروز میلاد حضرت حجت ابن الحسن العسگری(عج) رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات یک هزار و پنجاه و دو (1052) نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند».

تحشیهء فدوی: والله برادر انتخاب، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م )دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... فدوی اگر معاذالله جای مقام معظم رهبری انارالله برهانه باشد، در حاشیه دنبال راهی برای درخواست عفو از ملت شل و پل، اما خشمگین، خواهد گشت!

 

*پیام نو، گروه بین الملل: «روزنامهء فایننشال تایمز در مقاله ای با اشاره به فسادهای اقتصادی در دوران محمود احمدی نژاد و کاسبی نفتی عده ای از مسئلهء تحریم ها، به نقل از اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهوری اسلامی ایران، نوشت که بابک زنجانی های دیگری هم در سیستم اقتصادی حضور دارند که پول فروش نفت در دولت احمدی نژاد را به حساب خزانه واریز نکرده اند».

تحشیهء فدوی: بقول جد اعلای فدوی:

بیت

بری با خود نشان جای پا را

کنی تقلید، مرغان هوا را!

 

* پیام نو: امیر کویت با رهبر انقلاب دیدار خواهد کرد.

تحشیهء فدوی:

بیت

زاهد نبرد نام كليم اين ادب اش بس

اول اگر از باده نشُسته است دهن را

کلیم کاشانی می خواهد بگوید: بشرطی که مست نباشد!

 

زیاده تحشیه ای نیست..

14 جون 014

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات ِحمار ُمستخرَج ازفرهنگستان فدوی، و ضدِ کلمات قصار است!

* مقام معظم رهبری: انقلاب اسلامی در ایران، یکی از وعده های ظهور است!/ کیهان دارالخرافه

 

* محمد(ص) رضا(ع) نقدی- رئیس بسیج: معاندین و استکبار با راه‌اندازی شبکه‌های غیراخلاقی و مستهجن به دنبال تضعیف اسلام و فروپاشی مومنان در جهان اسلام هستند/  انتخاب

 

* محمد(ص) خاتمی: این رهبری برخاسته از جان ملت است!

 

* روح الله حسینیان، عضو جبهه پایداری: عملکرد دولت روحانی در همین یک سال به شکلی بوده است که مردم از دولت آقای احمدی نژاد به عنوان روزهای طلایی یاد می کنند و بازگشت وی را آرزو و برای بازگشت وی لحظه شماری می کنند./ جمهوریت

 

* کیهان دارالخرافه: سرانجام نادیده گرفتن آرمان‌های انقلاب: فرمانده کودتای آمریکائی مصر رسماً قدرت را بدست گرفت!

 

* علی(ع) سعيدی٬ نماينده ولی‌فقيه در سپاه: جرم مخالفت با رهبر کمتر از جرم ایستادگی مقابل پیامبر نیست! / دیگربان

 

* شيعه آنلاين بنقل از آخرین نیوز: نظر آیت الله علوي گرگاني دربارهء توفان تهران: حضرت آيت الله علوي گرگاني در ادامه افزود: علاج واقعه قبل از وقوع بايد کرد. همه مراقت باشيم که محيط زندگي خود را با گناه آلوده نکنيم!

 

* علیرضا زاکانی، نماینده مجلس ایران: آیت الله علی خامنه ای بیش از ده نفر از ژنرال های روسی در زمینهء توسعه فعالیت های موشکی تخصص دارد./ العربیه

 

* البرز نیوز: علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفت که در حکومت ایران قدرت و اقتدار ناشی از اختیار و انتخاب مردم است و اگر کسی در برابر چنین قدرتی بایستد، کار او «فتنه» نام دارد. آن اقتداری که ناشی از زور و غلبه و سلاح باشد، در اسلام و در شریعت اسلامی و در مکتب امام [آیت‌الله خمینی] معنا ندارد. اما آن قدرت مشروعی که از انتخاب مردم به وجود آمد، محترم است. در مقابل آن نباید کسی سینه سپر بکند که اگر چنین کاری کرد، اسم کار او فتنه است.

 

* علم‌الهدی، امام جمعه مشهد: شلاق که سهل است، با همهء قدرت جلوی کسانی که مانع بهشت رفتن مردم شوند خواهیم ایستاد./ البرز نیوز/ بی بی سی

 

* فرمانده نظامی ارشد ایران: اگر به ما حمله شود، جنگ در خاک آمریکا ادامه می‌یابد. البرز نیوز؛ بی بی سی

 

* بی بی سی: احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، و احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، با سخنان حسن روحانی در بارهء این که نمی‌توان به زور مردم را به بهشت برد، مخالفت کرده و گفته‌اند که ماموریت حکومت به بهشت بردن مردم است حتی اگر به زور شلاق باشد.

 

* نادر طالب زاده: آزادی بیان در تهران بیشتر از واشنگتن است! / خبرگزاری بسیج

 

* آیت الله امامی کاشانی: اولین سود حجاب و عفاف به جیب  دختران می رود!/ انتخاب

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

* فخرالساعه، جانباز انقلاب: دشمنان در عراق شمشیر را از رو بسته‌اند و به صورت علنی نیرو و اسلحه می‌فرستند دولت ایران منتظر چه چیزی است؟ ما حرم شش امام معصوم(ع) را در عراق داریم و...

فدوی : والله، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ..... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، شما نگران امامان گرامی (ع- س- ص-عج) که قرن ها پیش درگذشته اند هستید، و یا مردمی که هنوز زنده اند، برادرخلق الساعه ؟!

 

* 8835---0911 و 0686---0919 و 3532---0938: آقای روحانی ریاست محترم جمهوری چرا اعتراض مردم نسبت به بی‌توجهی به محیط زیست را صحیح می‌داند ولی از اینکه مردم نسبت به خدشه‌دار شدن ارزش‌ها مثل عفاف و حجاب نگران هستند عصبانی شده و به تحقیر متدینان دست می‌زند و دغدغه‌ مندان را بیکار، متوهم و بی‌اطلاع از دین خطاب می‌کند؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به استحضار ریاست محترم آبدارخانهء بیت رسید؛ بعدالتحیه والسلام شدیداً خشمگین شده، عمامه شان را به زمین کوبیده و فرمودند حالا ایشان یک شکری خوردند، فلذا چرا ول کن معاملهء ایشان، که عنقریب است کنده شود، نیستید؟! خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را اینطور دنبال نخود سیاه می فرستید، برادران پر شماره!

 

* 6784---0935: چرا قوه قضائیه در موضوع فساد اقتصادی 650 میلیون یورویی اخیر ورود پیدا نمی‌کند؟

فدوی : آخر این چه پرسش پرتی ست؟ مگر شما تاکنون  تابلو "ورود ممنوع" ندیده اید، برادر

6784---0935؟ چرا مزاحم می شوید؟

 

* لنگرودی: یک مربی فوتبال در ظرف 7 ماه نیم میلیارد تومان گرفته ولی بنده جانباز که مستأجرم در سال 7 میلیون تومان می‌گیرم. بنگر تفاوت ره از کجا تا به کجاست!

فدوی: برای اقدام دیر شده است؛ همین قدر عرض می کند که "خود کرده را تدبیر نیست " یعنی شما هم می خواستید از همان نوجوانی، بجای نارنجک بازی، توپ بازی کنید، برادر جانباز!

 

* یکی از اهالی منطقه: در جاده مخصوص کرج، شهرک فرهنگیان، کارخانه شیشه‌سازی مینا قرار دارد. این کارخانه به شدت دود تولید می‌کند و برای سلامتی اهالی بسیار مضر است. بهتر است این کارخانه به خارج از شهر و شهرک‌ها انتقال یابد.

فدوی: مراتب بمنظور اطلاع و اقدام لازم به مسؤلان مؤمن و معتقد،ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام فرمودند دود موهبتی ست الهی و حق مسلم ماست؛ در باب انتقال هم افزودند که انتقال شما آسانتر است، برادر اهالی!

 

* قدمی: هر زمان که به داروخانه‌های سطح شهر برای خرید کرم مراجعه می‌کنم پشت سر هم محصولات خارجی را روی میز ردیف می‌کنند وقتی به آنان می‌گویم بنده طرفدار محصولات ایرانی هستم با نگاه تعجب‌آمیز آنان مواجه می‌شوم با این حال روی عقیده خود هستم.

فدوی: عریضه اقدامی ندارد زیرا آن زبان بسته گان که مانند گاو سر بریده بشما نگاه می کرده اند به کلی بی تقصیرند، چرا که در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، و البته به اهتمام برادران کثرالله  امثالهم، چیزی بنام ایران وجود ندارد، یا اسلامی ست یا خارجی، برادر قدمی!

 

* یک نظامی بازنشسته: به مسئولان دولت که مدام می‌گویند خزانه خالی است و دولت جوابگوی یارانه‌ها نیست و مردم داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند پیشنهاد دارم در صورتی که دریافتی‌های کلان دارند برای کمک به خزانه از دریافت پاداش‌های چندین میلیونی انصراف دهند.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین رسید، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند: بسمه تعالی- مقدور نیست! راستی، برادر نظامی، اين بیت زیر از شماست؟:

بیت

عاریت کس نپذیرفته ام

هرچه دلم خواست بگو، گفته ام!

 

* عباس ملکی: مسئول دبیرخانه شورای امنیت ملی کشورمان اگر نگران امنیت جامعه است علیه قلم به مزدهایی که احکام الهی را در روزنامه‌ها به سخره می‌گیرند اقامه دعوی کند و در قبال فتنه‌ گران نفوذ داده شده در ارکان قدرت موضع ‌گیری نماید و تکلیف خودش را روشن کند.

فدوی: از فدوی می شنوید، خون تان را از این کثیف تر نکرده، درمصرف عرّ و تیز هم صرفه جوئی بفرمائيد که در مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیزم یبن الملل و ایادی آنان در داخل و خارج و ُکرات دیگر، لعنة الله علیهم اجمعین، لازم تان می شود. و دست آخر اینکه، قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید که صاحب علّه هم، که الله جل جلاله باشد، نستجيربالله، در باب به سخره گرفتن احکام شان عکس العملی نشان بدهد.گفتن ندارد که چنانچه  حضرت احدیت عز اسمه پیرامون به سخره گرفتن احکام شان همچنان ساکت بود،فدوی بعنوان کاسهء داغ تر از آش، عریضهء شما را در مجالی و با قید چندین فوریت، به شرف عرض ظل الله فی ارضه، یعنی مقام معظم رهبری، ربّ ارض عنه  می رساند تا دستور حملهء لشکر جرّار مؤمنین، کثرالله امثالهم، به آن نابکاران را، صادر فرمایند، برادر ملکی - والله مع الصّابرین

 

* اسماعیلی: از مصاحبه با خانواده شهید عماد مغنیه تشکر می‌کنم. تأکید این شهید بزرگوار بر نماز اول وقت، این نکته را یادآور است که نماز اول وقت است که انسان را به کمالات و خواسته‌های معنوی و مادی می‌رساند.

فدوی: همینطور است؛ حتا بفتوای مرجع تقلید فدوی، احوط آن است که  نماز اول وقت را، چندین رکعت اضافه بخوانید تا به کمالات بیشتر برسید، برادر اسماعیلی. و من الله التوفیق

 

* سلیمان بلغار: متأسفانه بعد از تذکرات مکرر مردم و مسئولان همچنان برخی از فروشگاه ها لباس‌های مردانه و زنانه را در مانکن‌های به دور از حیا و عفاف اسلامی- ایرانی  ترویج و تبلیغ  می‌کنند.

فدوی : مراتب با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض ماموت های گرامی، حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. در فاصلهء دو قیلوله دستور فرمودند برای آن مجسمه های نابکار، کلاس های تقویتی اسلامی بگذارند! راستی نگفتید که شما کیلوئی چندید، برادربلغار!؟ 

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

16 جون ا لمُعطر سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه