بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 2 تير ماه 1393 ـ  23 ماه ژوئن 2014

 

راهکار*

گفته اند و می گویند:

بیت

خدا گر ز حکمت ببندد دری،

ز رحمت زند قفل محکم تری!

منظور شاعر ضد انقلاب فوق، بی گمان، خبرهای تلخی از قماش زیر بوده است:

در حالی که برخی ‌مقامات دولت حسن روحانی در روزهای پایانی هفته از رایزنی‌ها برای کسب مجوز ورود بانوان به ورزشگاه سخن می‌گفتند، یکی دو روز پیش محمود افشار دوست، دبیر فدراسیون والیبال در گفت ‌و گو ‌با یکی از خبرگزاری‌ها، آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت: «بهتر است، خانم‌ها در خانه بنشینند و برای تیمشان دعا کنند»‌! یکی از این خانم‌ها که روز گذشته به ورزشگاه آزادی رفته بود، در صفحه فیس‌بوک خود می‌نویسد:

* «تعداد کمی از زنان که ظاهراً از همسران مقامات و یا وابستگان سفرا و خانواده‌های والیبالیست‌ های برزیلی بودند، توانستند وارد ورزشگاه شوند. هنگامی که چند زن اجازه ورود پیدا کردند، با این پرسش ما رو به‌ رو شدند که چرا آنها اجازه دارند و ما نداریم؟ که مأموران گفتند آنها پاسپورت دارند؛ پاسپورت برزیلی!»./تابناک

و از منبعی دیگر:

* «گروهی از زنان ایران که روز جمعه برای تماشای بازی والیبال میان ایران و برزیل به استادیوم آزادی رفته بودند، اجازه ورود به ورزشگاه را نیافتند. این در حالی بود که زنان برزیلی در استادیوم 12 هزار نفری آزادی حضور داشتند!»

خبرگزاری "بانک ورزش" در این باره نوشت:

* «این تبعیض عجیب و غیرمنطقی مسوولان برگزار کننده باعث شده دختران و زنان ایرانی پشت درهای بسته بمانند و تنها نظاره‌گر حضور خارجی‌ها در ورزشگاه باشند. گویی تنها زنان نامحرم موجود در کشور، زنان ایرانی هستند و بانوان خارجی جای خواهر و مادر خودمان هستند.»!

از سوی دیگر، و از آنجا که "هنر نزد ایرانیان است و بس"! و آخرین نیوز از آن با تیتر "ابتکار جالب زنان ایرانی برای ورود به ورزشگاه" یاد کرده است می خوانیم:

* «جمعه گذشته و در جریان نخستین بازی ایران در فصل جدید لیگ جهانی تعدادی از زنان ایرانی برای تماشای بازی والیبال تیم ملی ایران برابر برزیل به ورزشگاه آزادی رفتند که با مخالفت مسئولان ورزشگاه برای ورود مواجه شدند. این در حالی بود که تعدادی از زنان برزیلی با پرچم و پیراهن تیم ملی برزیل به راحتی وارد ورزشگاه شدند و به راحتی به تماشای بازی تیم ملی پرداختند. همین مسئله موجب شد تا روز گذشته تعدادی از زنان ایرانی برای ورود به ورزشگاه دست به ابتکار جالبی بزنند و با پرچم و پیراهن برزیل به راحتی وارد ورزشگاه شوند! یکی از این دختران  گفت: به این دلیل که اجازهء ورود نداشتیم، سعی می‌کنیم با پوشش برزیلی وارد سالن شویم! البته برخی از خانواده‌های برزیلی با دختران ایرانی همکاری نکردند اما بالاخره چند تن توانستند وارد سالن شوند».

فدوی از بیم اینکه نکند یادش برود، همینجا و البته بطورعلی الحساب به برادران عرض کند که: خاک ِ کاهو بر سرتان!.. که به تغییر ملیت مردم، برای ورود به ورزشگاهی که با پول خودشان ساخته شده است، تن در داده اید؛ واقعاً خاک کاهو بر سرتان!.. و بقول آن شاعر ضد انقلاب:

بیت

برحدیث من و  ُخبث تو نیفزاید کس!

حد همین ست ستمکاری و بیرحمی را!**

غائله البته به همین جا ختم نشده و برادران، بلاهت تاریخی خود را بشرح زیرشدیداً ادامه داده اند:

* «'برخورد خشن' پلیس ایران با هواداران زن تیم ملی والیبال. بر اساس گزارش‌ها از ایران، گروهی از زنان که روز جمعه، 30 خرداد، برای تماشای مسابقه تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا به دنبال حضور در ورزشگاه آزادی بودند، در حوالی این ورزشگاه بازداشت شده‌اند. ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه‌ نگار در ایران که از نزدیک شاهد برخورد ماموران امنیتی با زنان تجمع‌کننده بود، در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: "تمام راه‌های منتهی به ورزشگاه مملو از نیروهای ضد شورش و اتومبیل‌های پلیس بود، تعداد زیادی از پلیس‌ها نیز موتورسوار بودند و در راه‌های منتهی به ورزشگاه مانع تجمع زنان می‌شدند." به نوشتهء خانم بنی‌یعقوب، نیروهای امنیتی "بارها مردان حامی زنان را مورد ضرب و شتم و توهین" قرار داده و تعدادی از آنها را هم بازداشت کرده‌اند. شاهدان عینی گفته‌اند که بازداشت‌شدگان با خودروهای ون به بازداشتگاه وزرا در تهران منتقل شده‌اند.

گفتن ندارد که آنچه که به اجمال و اختصار گفته آمد، از مصادیق بارز توهین به ملت سابق ایران است و شگفتا که مخبط الاسلام دیگری بنام حمید رسایی، که از نمایندگان محترم حکومت در مجلس است، در گفت وگو با خبرگزاری فارس از "تبلیغ پرچم جمهوری اسلامی ایران روی شیشه‌های مشروب" و "قرار گرفتن پرچم جمهوری اسلامی به شکل شلوارهای ساپورت چسبان در تن زنان نیمه‌برهنه" را "هتک حرمت " تلقی فرموده است:

فدوی البته همچنان در این حیرت بسر می برد که برادران، که بحمد الله از نظر دستار و عمامه در مضیقه نیستند، چه اصراری دارند که سری را که درد نمی کند، دستمال(چفیه - م) هم ببندند؟

خوانندگان محترم ضد انقلاب یکوقت تصور نکنند که سخافت برادران پایانی دارد و ماجرای مذکور ختم به خیر شده است؛ نخیر، این رشته، به استناد خبر زیر، سر دراز دارد:

* با تصمیم جدید مسئولان، ورود خبرنگاران خانم به سالن‌والیبال ممنوع شد!» / انتخاب

که منبع خبر، با گزینش تیتر "ورود خبرنگاران  زن  هم به آزادی ممنوع شد"، گوش برادران کر!  بمنظور تلطیف خیر، ایهام ملیحی نیز حول محور "آزادی" دست و پا کرده اند!..

و اما فدوی، بعنوان حسن ختام، به آغاز سخن بر می گردد، آنجا که آن ُمخبّط الاسلام والمسلمین خطاب به زنان ایرانی فرمود:

* "بهتر است، خانم‌ها در خانه بنشینند و برای تیم شان دعا کنند‌!"

چه فکر بکری! بانوان ایرانی تا کنون خیلی ها را ادب کرده اند و فدوی در حیرت است که چرا برادران بی تربیت از نوع بالا را ادب نمی کنند؟ فلذا فدوی از بیش از نیمی از جمعیت ایران، که زنان ارجمند باشد، توصیه و بلکه استدعا می کند که همانطور که برادر بی ادب، محمود افشار دوست، توصیه و بلکه دستور داده است، در انتخابات فرمایشی آینده، در خانه بنشینند و برای پیروزی آخوند یا آخوند مسلکی که  مقام معظم رهبری ضاعف الله اشراقه، از جعبهء مارگیری مبارک بیرون می آورد، بجای رأی دادن، دعا کنند!

21 جون 014

----------------------------------

*) برای آگاهی از سابقه نگاه کنید به آرشیو هزل داتکام، پست November 24, 2012

**) نقیضه ای از فدوی، بر دو بیت از غزلیات  استاد سخن:

بر حدیث من و حسن تو نیفزاید کس/ حد همین است سخندانی و زیبایی را!

 

اختلاف بین غیرعلما!

عجیب است که ما مردم شگفت انگیز ایران سابق، فقط  به علما، کثرالله امثالهم، گیر می دهیم*، بویژه آنگاه که حسب شیوهء مرضیه، بین شان اختلاف افتاده باشد!؛ لکن به اختلاف بین سایر اقشار ُامّت کاری نداریم...

باری- فدوی فکر می کند که ملاحظهء تصویر زیر، او را از ادای توضیح بیشتر در این باب، شدیداً معاف می کند:

18  جون 014

در برزیل اتفاق افتاد!

----------------------------------

* لطفاً فحش ندهید خواهر- برادرخواننده، خوبیت ندارد!

 

بهشت، فقط بشرط چاقو!

درست است که بقول آن شاعر ضد انقلاب:

نیم بیت،*

چون نیک بنگری همه "تعزیر" می کنند!

اما، با این همه، فدوی همواره می پنداشت که معامله با برادران، همیشه زیان آور نیست. فی المثل همین معرکهء تازه که مؤمنین، پیرامون اظهارات اخیر کلید الاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی، گرفته اند و شمه ای از آن در پی می آید:

1. از قول علمای! بلند پایه!:

* به گزارش آخرین نیوز، به نقل از انتخاب؛ وی (مصباح یزدی) در جمع اعضای کاروان پیاده عازم حرم امام خمینی(ره) گفته است: برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟

* بدبختی است که روحانی حرف‌های 88 را بزند! / آخرین نیوز تیتر

* سید احمد علم الهدی در گفتگو با صبح توس، با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر این که نمی توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد، اظهار کرد: ما نمی خواهیم کسی را با زور به بهشت ببریم اما شلاق که سهل است با همه قدرت جلوی کسانی که مانع بهشت رفتن مردم شوند خواهیم ایستاد. وی افزود: سخنانی که برخی در دوران فتنه 88 می زدند، امروز رئیس جمهور می زند که این خود بدبختی ماست.

 

2. از علمای دون پایه (پیاده نظام برادر حسین(ع)شریعتمداری- م):

* 6247---0912: به کسانی که معتقدند با زور و شلاق نمی‌شود مردم را به بهشت برد عرض می‌کنم هموار کردن جاده برای عده‌ای منحرف می‌تواند بخشی از مردم را راهی جهنم کند.

* 7502---0912: به رئيس جمهور محترم بفرمایید نمی‌توان مردم را با زور به بهشت برد ولی می‌توان به جهنم برد. شما بفرمایید مسئولین دولتی خصوصاً بخش‌های فرهنگی دولت مواظب باشند این کار را نکنند.

* یک شهروند: چرا برخی صورت مسئله‌های انحرافی و خیالی طرح می‌کنند؟ حضرت امام خمینی(ره) با بیان خدایی خود، نه با زور شلاق بلکه با نیت پاک خود مردم را بهشتی کردند و اکنون که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز با نصایح ارزشمند خود نسل سوم و چهارم را به سوی بهشت هدایت می‌کنند. سخن این بزرگان از دل برآمده و بر دل‌ها می‌نشیند. چرا برخی با طرح مطالب خیالی، حاشیه‌سازی می‌کنند.

* 2611---0913: در شرایط امروز که دشمنان زخم‌خورده از همه طرف علیه انقلاب اسلامی گارد گرفته‌اند و طرح‌های شوم خود را یکی پس از دیگری به اجرا می‌گذارند به زبان آوردن سخنانی مثل این جمله که به زور شلاق نمی‌شود مردم را به بهشت برد بازی کردن در زمین حریف و نوعی آب به آسیاب دشمنان ریختن است.

* احمدزاده: اگر در سخنان رئیس جمهور محترم و دستیارانشان طی 7-8 ماه اخیر دقت شود صدای شلاق تهدید و تمسخر  به وفور در آن شنیده می‌شود: از منتقدین کم سواد و پول گرفته، راننده تاکسی، لبوفروشی گرفته تا تهدید به جریمه 3 برابری برای کسانی که به‌رغم عدم استحقاق یارانه ثبت‌نام کنند. واقعاً از شنیدن سخنانی از قبیل نمی‌توان با زور و شلاق کسی را به بهشت برد. چه طیفی از افراد به وجد می‌آیند و دشمنان چه برداشتی می‌کنند؟

باری- بین خودمان باشد، گوش برادران کر!، اگر راست اش را بخواهید، فدوی اطمینان چندانی به برادران ندارد و دیگر حاضر نیست که با  ایشان بی شرط چاقو، معامله کند!؛ فلذا پیش از امضاء قرارداد بهشت، قدری بقول عوام Research کرد تا دریابد که آیا شهروندانی را که مؤمنین پیش از این زیر شلاق کبود کرده اند، آیا به بهشت رسیده اند یا خیر؟! که بقول عوام Result پژوهش او چندان رضایتبخش نبود زیرا دریافت که آن شهروندان ناسپاس، هم چوب را خورده اند،هم پیاز و هم حق الاهن را پرداخت کرده اند، و بهشتی هم در کار نبوده است!

زیاده جسارت است.

10 جون 014

  

--------------------------------------------------------------

* می خور که شیخ و حافظ و مفتی و محتسب/.چون نیک بنگری همه تزویر می‌کنند

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 2731---0913: به گروگان گرفتن تعداد 45 نفر از دیپلمات‌های ترکیه توسط گروهک داعش در موصل عراق به جوک بیشتر شبیه بود تا واقعیت. به قول قدیمی‌ها چاقو هیچ وقت دسته خودش را نمی‌برد، شاهدش همین ملاقات پسر اردوغان با سران داعش.

فدوی: فدوی هم شدیداً با شما موافق است. 45 نفر عددی نیست، جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذاری قهر می کند؛ فلذا داعش به گرد پای ما هم نمی رسد که در یک قیام و قعود،66  نفر از اتباع یک کشور دیگر را، بمدت 444 روز به گروگان گرفتیم، برادر 2731-0913!

 

* 5280---0911: آقای روحانی ریاست محترم جمهوری در هر مراسمی که سخنرانی می‌کنند توصیه‌شان این است که به یکدیگر انگ نزنیم از ایشان سؤال می‌کنیم انگ افراطی، بی‌سواد، بیکار، پول گرفته، متوهم تحریک شده، دین‌نشناس و دنیا ندیده را چه کسی خطاب به منتقدین خود به زبان آورده است؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست آبدارخانهء محترم بیت رسید، بعدالتحیه والسلام توصیه کردند که به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید زیرا ایشان نفرمودند "انگ "نزنید، بلکه گفتند "بنگ" نزنید! و واژگان همقافیه مانند "رنگ"- "منگ"- "جنگ" نیز همین حکم را دارند، برادر 5280---0911!

 

* 4806---0910: کارم پیک ‌موتوری است. عرض می‌کنم اگر ولی‌امر مسلمین امام خامنه‌ای اجازه جهاد بدهند کفن‌پوش خود را به عراق کنار برادران مسلمان این کشور می‌رسانیم و با اشرار طاغی و بازی‌خورده آمریکا و صهیونیسم مبارزه می‌کنیم. برای حرکت ما یک اشاره رهبری کافی است.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. با  پیشنهاد شهادت طلبانهء شما در دم موافقت و برای شهادت تان نیز شدیداً دعا فرمودند لکن در ادامه افزودند که چون قرار است با موتورتان به جبهه های حق علیه باطل عزیمت کنید، هیچ استبعادی ندارد که بعد از جنگ برسید!، فلذا خواستند اگر زحمت نیست، زودتر راه بیفتید، برادر 4806-0910!

 

* الف- م - از دانشجویان واحد رباط ‌کریم دانشگاه آزاد: وضعیت پوشش زننده تعدادی دختر و پسر در دانشگاه آزاد واحد رباط‌ کریم به مرز هشدار رسیده است. مع‌الوصف مسئولین این مرکز نسبت به موضوع بی‌تفاوت هستند و هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند. چرا؟

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) و بعدالتحیه و السلام گفتند الاهم و فی الاهم! یعنی هنوز گرفتار مسمومیت هوا که به مرز هشدار رسیده است هستند؛ فلذا قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، تا نوبت تان شود، برادر الف- م!

 

* حسینی: فروشگاه شهروند بهرود واقع در سعادت‌آباد فروش شب عید را بهانه قرار داده و از تحویل سبد کالا به مردم دریغ می‌کند اعتراض کردیم بخشنامه نشان مان دادند......

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند که جای شکرش باقی ست، که چیز دیگری نشان تان ندادند برادر حسین(ع)ی!

 

* 2731---0913: کار مدعیان دروغین خط امام به جایی رسیده که درست همان حرف‌های آمریکایی‌ها را در داخل تکرار می‌کنند.

فدوی: به فدوی مربوط نیست ها، خط هوائی امام(ل) هم خط بلاد کفر- تهران بود، برادر 2731-0913!

 

* حسینی از البرز: وزیر اقتصاد اعلام کرد برای راستی‌آزمایی، مردم باید فرم هایی را که در اختیارشان قرار می‌گیرد تکمیل نمایند. به ایشان عرض می‌کنم مگر مردم تا به حال به نظام دروغ گفته‌اند؟

فدوی: نستجير بالله برادر حسین(ع)ی!، برعکس است!

 

* 3911--- 0939: دولت قبل تصویب کرده بود از طریق شهرداری‌ها به هزینه‌های جاری مساجد شهر کمک بشود. بر اساس این مصوبه سه سال است که پیگیر دریافت کمک برای مسجد قمر بنی‌ هاشم واقع در منطقهء 19 شهرداری هستیم ولی مسئولین شهرداری منطقه همکاری نمی‌کنند.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین اعلی الله مقامهم اجمعین رسید، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند قدری تأمل کنید که حضرت نخست فرود بیایند، سپس کمک مربوطه را از ایشان توقع نمایید، برادر 3911- 0939!

 

* 2162-0918: به آقای رئیس جمهور عرض می‌کنیم کجای این دولت فراجناحی است وقتی که شاهدیم محکومین فتنه‌گر سال 88 در زیرمجموعه دولت ایشان به پست و مقام رسیده‌اند؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم و جدید آبدارخانهء بیت، برادر روحانی رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه و السلام فرمودند: تشریف بیاورید تو، دم در بد است، برادر 2162-0918!

 

*  یک شهروند:برای تحقق اقتصاد مقاومتی از همین حالا باید دست به کار شد. قناعت را در خریدهای غیرضرور شب عید و مسافرت‌های غیرضرور و خارج از کشور باید لحاظ کرد.

فدوی: به فدوی مربوط نیست ها، لکن مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه، فرمود که کلاه بیار نه سر، برادر شهروند!

 

* 0912---1053: وقتی خبر تعهد چینی‌ها در مورد تحویل واگن مترو به شهرداری را خواندم فکر کردم واگن مترو که در شرکت پارس توسط کارگران کشورمان ساخته می‌شود در چنین شرایطی خرید واگن چینی در کشور آیا مغایر با اقتصاد مقاومتی نیست؟!

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت افراط در نرمش قهرمانانه دولا دولا راه می رفتند، به استحضار معظم له رسید؛ در بازدم و پس از دود کردن چند صد صلوات بر محمد (ص) وآل محمد (ص) و نیز صدور چندین آروغ ستاره دار فرمودند ممکن است که با اقتصاد مقاومتی مجهول الهویهء ایشان مغایر باشد، لکن با اقتصاد سیاسی مقاربتی مطابقت دارد!؛ خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر 0912---1053!

 

* 0910---8447: وزیر ارشاد گفته است به بهانهء حفظ ارزش‌های اسلامی نمی‌توانیم با جهان ارتباط نداشته باشیم. اولاً کسی تاکنون منکر ارتباط با جهان نشده ثانیاً به بهانهء ارتباط با جهان هم نمی‌توان از اصول و ارزش ها چشم پوشید.

فدوی: راست فرمودید! این وزیر وزارتخانهء زائد ارشاد که فرزند ناخلف آیت الله پینوکیو (جنتی- م) است، پنداری شدیداً  از خط مالروی امام(ل) خارج شده است!، برادر 0910---8447!

 

*  کاظمی:چرا باید قیمت سیب‌ زمینی به کیلویی 3500 تومان برسد؟ سکوت مسئولین در این مورد سؤال ‌برانگیز شده است. چرا برای رعایت حال هموطنان از صادرات این محصول جلوگیری نمی‌کنند؟

فدوی: عجب!  فدوی نمی دانست که حقوق و مزایای ماهانهء او، در وطن سابق و پیش ازانقلاب شکوهمند،که تازه جسارت است، تحصیلات عالی هم داشت، قدرت خدا، معادل اندکی بیش از یک کیلو سیب زمینی پس از انقلاب شکوهمند بوده است! بقول عوام ? Can you believe that

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

21  جون المُعطر سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه