بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 9 تير ماه 1393 ـ  30 ماه ژوئن 2014

 

پرسش جغرافی

فدوی در مورد سوریه خودش می داند، لکن خوانندگان محترم ضد انقلاب که جغرافی شان بهتر است، بفرمایند که عراق، چندمین استان ایران است؟ که در این ارتباط (بنقل از برادر بی بی سی) برادر روحانی فرمود:   

* «در زمینهء عتبات مقدسه، کربلای عزیز، نجف عزیز، کاظمین عزیز و سامرای عزیز به همهء ابرقدرت ها و مزدوران شان و آدم کشان و تروریست ها اعلام می کنیم ملت بزرگ ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد».

حالا اگر آیت‌الله سید محمود هاشمی‌ شاهرودی که عراقی ست چنین چیزی می گفت، فدوی شاید ملتفت می شد که البته بشرح زیر گفته است:

* «آیت‌الله سیدمحمود هاشمی ‌شاهرودی در پی تحولات اخیر عراق بیانیه‌ای صادر کرد. در اين بيانطه امده است: امروز عراق ما گرفتار حملات تروریستی مصیبت‌باری گردیده که پشتوانهء آنها قدرت ‌های تجاوزگر استکباری و منطقه‌ای با حربه‌های نژاد پرستانه و تکفیری و خارج از اسلام هستند و با اتکاء به پول و اسلحه برخی دولت‌های منطقه که عمال قدرت‌های استکباری جهانی هستند این جنایت‌ها صورت می‌گیرد»./ پارسینه

باری، فدوی یادش رفت که در پاسخ به اين حضرات عرض کند که آنچه که ردیف فرموده اید، متعلق به اسلام عزیز بود و ربطی به ملت بزرگ ایران نداشت!؛ معذالکف چون شمایید، فدوی مراتب را با قید 72 فوریت، به آگاهی ملت یک لاقبا رساند؛ بعد التحیه والسلام گفت: درست است که مخلص است، لکن به اهتمام برادران، کثرالله امثالهم، دیریست که مفلس است، برادر روحانی!..

27 جون 014

 

دور از ذهن

برخی خبرها در وحلهء اول درک نمی شوند مانند این تیتر:

* «15 سرباز عراقی یی سر!» /فارس

مگر در مطالعهء ادامهء خبر، چیزی دستگیرتان شود:

* «افراد مسلح 15 سرباز عراقی را در جنوب موصل سر بریدند!»

برادر بی بی سی اما یک سر تخفیف داده و نوشته است:

* «به گفتهء مقامات امنیتی "نینوا"، شبه نظامیان سر 14 سرباز را بریدند و یک سرباز دیگر را ربودند».

برادران انگار دارند از مرغ حرف می زنند!...

 

سلطان صاحبقران

فدوی، در مرور خبرهای پیشین، به خبر زیر نيز برخورد که با توجه به ماهیت آن، بناگزیر  آن را در ستون " قیصرانه ها"ی خود طبقه بندی کرد!:

* «مرضیه افخم: سوریه از ایران خواست بر انتخابات ریاست جمهوری نظارت کند»! العربیه

(حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!)

 اندکی بعد اما، در خبر دیگری دید که مسابقهء ساختگی انتخابات سوریه، به زعامت مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه، که علی الحساب با یکصد و پنجاه هزار کشته، و هزاران نفر آواره توأم بوده است، به هزینهء ملت سابق ایران و با نتیجهء 88 در صد به سود برادر بشار پایان گرفته است!

بنظر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، آیا ممکن است که در ارتباط با تقارن عدد 88 در اخبار، معظم له خواسته باشد یواشکی، شکست سهمگین و معنی دار خود درسال 88 در ایران سابق را، در سوریهء معلی، به خیال خود، جبران کرده باشد؟

20 جون 014

 

خرج که از کیسهء مهمان بود...

فدوی در مرور جراید شریفهء دارالخرافه، به تیتری بشرح زیر برخورد:

اگر بموجب این تیتر، مانند سال 88 خودمان، کار کار مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره، بوده است، پس قیافه اش را چرا برادر بشار اسد گرفته است؛؟...

شما خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانید؟

 

حصر مصری!

از نظر فدوی، ملت مصر هم ملت جالبی ست، بیشتر از آن جهت که، بر عکس ما که دیکتاتورهای گرامی خود را بروی سر می گذاریم، مصری ها، پس از صیدشان، آنها را، برای محکم کاری در قفس نگهداری می کند!.. ملاحظه کنید:

حسن ختام این مختصر، یک خبر نه چندان خوب است،آن هم برای مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نص راعلامه و اجری بالخیر اقلامه:

* «مرسی به همراه 130 متهم اخوان المسلمین، حماس و حزب الله محاکمه می شود»./العربیه

 

تناسب مستقیم، عمل معکوس!

فرمول آمده در عنوان اين مطلب، که در ایام نوجوانی فدوی، بعنوان فرمولی ریاضی، بقول عوام big time کار می کرد، در جامعهء شکوهمند، جلوهء دیگری دارد. یعنی برادر حسین(ع) شریعتمداری - متولی کیهان دارالخرافه  که «سر بریده می دارد دوست»- در سالروز ارتحال، که مملکت امام زمان(عج) را، تقریباً  بحالت تعطیل در آورده، زیر تصویر هولناک  حضرت امام(ل)، که در عین حال تیتر آن جریدهء شریفه  نیز هست، نوشته است:

* «هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود!»

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 1836---0938: درود و رحمت خداوند بر آیت‌الله سیستانی که با فتوای جهاد خود در برابر تکفیری‌ها و بسیج مردمی برای دفاع از عراق بار دیگر نشان داد که دین از سیاست جدا نیست.

فدوی: درود و زحمت خداوند بر شما که از آب زلال نهنگ می گیرید، برادر 1836---0938!

 

*توکلی: اگر همه حدود خود را مراعات و به حق خود قانع باشند و قانون و رهبری را فصل‌الخطاب بدانند هیچ مشکلی برای جامعه پیش نخواهد آمد.

فدوی: فدوی عریضهء شما را در مجال آتی به جریان می اندازد، لکن از تذکار این نکته نیز ناگزیر است که عریضهء شما یک سکتهء ملیح داشت و آن اینکه، قانون و رهبری، در حکومت شکوهمند اسلامی، یکی بوده و غیر قابل تفکیک اند، لطفاً نسخه خودتان را شدیداً اصلاح بفرمایید، برادر توکلی!

 

* 1395---0917: اگر به قول آقای رئیس‌جمهور مردم را نباید به زور به بهشت برد از آن طرف به جهنم هم نباید برد. در حال حاضر با برخی سیاست‌های غلط فرهنگی دولت محیط برای به جهنم بردن افراد جامعه فراهم شده است. آیا باز حق نداریم نگران باشیم؟

فدوی: نخیر؛ فدوی مراتب را از "افراد جامعه" استعلام کرد ، گفتند:

گر تو را بهشت باشد جای،

دیگران جهنم اختیار کنند!

فدوی بی تقصیر است!

 

* 8856---0912: اگر برای آقای رئیس‌جمهور امکان دارد دین را برای ما مردم بازتعریف بکند تا  بی‌خیال تهاجم فرهنگی دشمنان از طریق فضای مجازی و... و ناهنجاری‌های جامعه بشویم. در ضمن توهم‌زده نیز نباشیم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به استحضار رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند که خیر،امکان ندارد! می خواستید در دوران دبستان، درس تعلیمات دینی تان را خوب بخوانید، درست است که ایشان هم مانند سایر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، آخوند اند، لکن مع الاسف الان دیگر وقت اینکارها را ندارند، فدوی شدیداً بی تقصیر است، لطفاً دیگر مزاحم نشوید؛ برادر 8856-0912!

 

* 0150---0912: پیامبران و اولیاء و ائمه(ع) همیشه غصهء دین و هدایت مردم را می‌خوردند. آیا کسانی که بر هدایت و دین مردم غصه می‌خورند، دین را نمی‌فهمند و بیکارند؟! واقعاً کسی که این حرف بسیار بسیار اشتباه را گفته باید آن را اصلاح کند.

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت ابتلا به لرزش قهرمانانه، بحال ترقص در آمده بودند، به استحضار رسید؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ فرمودند البته که دین را می فهمند، لکن همچنان بیکارند!، برادر 0150---0912!

 

* ایراندخت: رئیس جمهور محترم که به دیدار خانواده‌های شهدا می‌روند آیا از خانواده شهدای هسته‌ای نیز دیدار خواهند کرد؟...

فدوی: تا آنجا که فدوی می داند، ایشان هسته ای و غیر هسته ای سرشان نمی شود، شهدا را درهم می بیند، خواهر ایراندخت!

 

* یک شهروند: در زمانی که رهبر انقلاب می‌فرمایند واردات را از خارج کم کنیم، حال مسئولان می‌گویند آلودگی هوا از بنزین تولید داخل است و چاره‌ای جز این نیست که بنزین از خارج وارد شود! گویا عده‌ای با بهانه‌های مختلف می‌خواهند نیاز به خارج را در مواردی که به خودکفایی رسیده‌ایم احیا کنند.

فدوی: والله برادر شهروند بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، اين مستند از ضدانقلاب نیست: «بنزین ارائه شده در ایران با استاندارد‌های روز جهان همخوانی ندارد و باعث افزایش آلودگی هوا و آسیب دیدن موتور خود‌رو‌ها می‌شود!»/ همشهری

 

 * 9883---0912:  از قرار معلوم از سال بعد واردات بنزین خواهیم داشت. مگر غیر از این است که با تولید بنزین در داخل تحریم بنزین را خنثی کردیم؟ چرا بعضی‌ها با خودباوری مخالفند و نگاه شان همیشه به خارج است.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند که خو دباوری در این مورد، سرانجام موجب خفگی شما خواهد شد، برادر 9883---0912!

 

* 9212---0911 و 8949---0912: پیروزی بشار اسد در انتخابات این کشور پیروزی مردم سوریه بر جبههء استکبار جهانی و کشورهای مرتجع منطقه محسوب می‌شود. جا دارد این پیروزی را به تمام مردم ایران که پشتیبان ملت سوریه بوده‌اند تبریک گفت. این پیروزی همچنین درسی است برای آمریکاترسان وطنی.

فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... لطفاً. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، این چیزی بدتر از انتخابات سال 88 بود، بقول عوام What are you Talking about? برادر  9212---0911 و 8949---0912!

 

* یک هموطن: رئیس جمهوری که پایه‌های حکومت اش را با ریختن خون هزاران مردم مسلمان مصری استوار ساخته شرکت نماینده‌ای از کشورمان در مراسم تحلیف او چه معنایی دارد؟

فدوی: آخ! مدینه (ع- س- ص- عج) گفتی و کردی کبابم، برادر هموطن!.. فدوی هم سال هاست همین را می گوید که ما هیچ نیازی به ارتباط با جهان، مگر جاهائی مانند "تسه تسه" و از این قبیل نداریم، مصر که دیگر جای خود دارد، برادر هموطن!..

 

* ایرانی: کسی نیست که به اوباما بگوید اگر دخالت نظامی روسیه در اوکراین مورد پسند شما نیست، پس چرا مشابه همین اقدام را بدون هیچ‌گونه مجوز قانونی بارها در دیگر کشورهای جهان مرتکب شده‌اید و می‌شوید؟

فدوی: فدوی کلی وقت گذاشت بلکه کسی را برای ارسال پیام شما به برادر پوتین ُمدّظله پیدا کند که نکرد، خب شما که، خبر مرگ تان، روسی بلدید، چرا دیگر مزاحم فدوی شدید؟

 

* عباد- از اهواز: تحولات امروز اوکراین و بازگشت دوبارهء نارنجی‌ها با حمایت غرب به قدرت بار دیگر نظرات رهبر معظم انقلاب را در مورد فتنهء 88 ثابت کرد و نشان داد که تأکید معظم‌له بر بصیرت خواص و زنده نگه داشتن یاد یوم‌الله 9 دی تا چه اندازه درست است.

فدوی: فدوی تا این لحظه هرچه کوشید، نتوانست ربط بین "گودرز" و " شقایق" (جمع شقیقه- م) را در فرمایش شما پیدا کند!، دوباره تماس بگیرید، برادر عباد!

 

* 4958-091: با ادامهء تحریم‌ها از سوی آمریکا و عقب ‌نشینی‌ های پی ‌در پی از سوی دولتمردان ایران نتیجه کار این خواهد شد که نه چرخ اقتصادی مردم و نه سانتریفیوژها هیچ کدام نچرخند.

فدوی: دیگر اینقدر هم کم لطفی نفرمایید، هیچی که نچرخد، سر شما که گیج می رود، برادر 4958-091!

 

* سلیمان بلغار: حضور اصحاب و عوامل فتنه در دولت یازدهم حرکتی خلاف مردم‌سالاری دینی است، زیرا امت غیور و ولایتمدار ایران اسلامی در روز تاریخی 9 دی 88 با حضور بی‌سابقهء خود اعلام کردند از فتنه‌گران بیزارند و آنها را نمی‌خواهند.

فدوی عجالتاً با واژهء کوسه و ریش پهن "مردم‌سالاری دینی"  کاری ندارد؛ مقدمتاً بفرمایید که شما کیلوئی چندید، برادر بلغار؟

 

* 5362---0913: بهای گاز بهمن ماه سال گذشته بنده 30 هزار تومان بوده و امسال 130 هزار تومان شده است. جالب اینکه شعار می‌دهند تورم را پایین آورده‌اند. پس چرا در زندگی مردم خودش را نشان نمی‌دهد؟

 فدوی: اولا ً که صد هزار اختلاف را جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید، قهر می کند!... دیگر اینکه منظور از پایین آوردن تورّم، کاهش ورم زانوی سالمندان بوده که کم تا قسمتی هم موفق شده اند، برادر 5362---0913!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

27 جون ا لمُجاور سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه