بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 9 تير ماه 1393 ـ  30 ماه ژوئن 2014

 

استقلال؛ آری یا نه؟!

5 جولای 014 – ديروز فدوی داشت، حسب شیوهء مرضیه، قلم صد تا یک قاز در مردُمک چشم خسته می زد که دفعتاً بیاد آورد که امروز، چهارم جولای و مصادف است با سالروز استقلال ممالک محروسهء امریک، که میزبان بی جیره و مواجب فدوی، بعنوان وطن سوم اوست؛ فلذا بر آن شد که کار ِگل را عجالتاً وا نهد، و برود تا مراسم این سالگرد را، از تلویزیون های بیشمار شیطان بزرگ تماشا کند...

باری فدوی ده ها کانال تلویزیونی شیطان بزرگ را با تأمل بر رسید، و جز یک کانال چیز قابلی ندید. از  اتوبوس هائی هم که باید ُامّت خاج پرست را، به ضمیمهء ساندیس و ساندویچ به محل برگزاری مراسم، حمل و تخلیه می کرد تا شیهه کشان بگویند «مرگ بر همه،جز معظم له» نیز اثری نیافت،! و در پایان هم با این پرسش آزار دهنده تنها ماند که: «چرا مقام معظم خاج پرستان، لعنة الله علیه، به اندازهء مقام معظم ما، اعزالله انصاره، عقل اش را بکار نمی اندازد؟!»

 

خطر کردن

يک خبر هم از جراید شریفهء دارالخرافه نیز، چشم فدوی را گرفت.لکن پیش از نقل آن عرض می کند که برادر محمد(ص) خاتمی، پس از غور و تأمل فراوان، و حصول اطمینان از اینکه برادران داعش عجالتاً دور، و حالا حالاها به ایران سابق نمی رسند!، شدیداً دور خیز کرده و اين مطلب را آفريد:

* «واکنش سیدمحمد خاتمی به جنایات داعش در عراق. یس موسسهء بین المللی "گفت و گوی فرهنگ‌ها و تمدن ها"، گروه داعش و افراط گرایانی را که امروز دموکراسی در عراق را مورد هدف قرار داده اند و با نام اسلام به خشن ترین وجه عمل می کنند و حق حاکمیت انسان بر سرنوشت خود را نادیده می گیرند، گروهی خطرناک خواند و تأکید کرد که همهء کشورهای علاقه مند به انسان، دموکراسی و اسلام، و همهء آزادگان باید تلاش کنند تا با این گروه خطرناک که بلای جان دنیای اسلام شده است برخورد جدی کنند». /آخرين نيوز

فدوی در پاسخ عرض می کند: والله برادر محمد(ص) خاتمیف بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... مدت هاست که اسلام عزیز بلای جان مردم دنیا شده، خب این به آن در، برادر محمد(ص) خاتمی!

5جولای 014

 

حلال مشکلات

برادران، کثرالله امثالهم، مشکلات جاری جامعهء شکوهمند اسلامی را، یکی پس از دیگری، حل فرموده و دیگر کاری روی زمین نمانده بود مگر تعیین "حد ترخص" و آن نیز، که مدتی نایاب بود، بحمدالله والمنة، رسید!...

باری- فدوی که بخیل نیست، فلذا می گذارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز، لذت اش را بقول عوام for free ببرند:

* «نصب تابلوهای مسافت شرعی؛نقطه عطف تاریخ اسلام! حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده، مبتکر این طرح گفت: اقدامات لازم برای تعیین حد ترخص در مناطق مختلف کشور صورت گرفته و در گروه عبادت "مرکز موضوع شناسی احکام فقهی" بررسی‌های دقیق انجام شده است. وی افزود: پس از بررسی‌های لازم در خصوص فتاوای مراجع عظام تقلید، پروندهء علمی! در این خصوص تشکیل شد و 12 نفر از فضلای حوزه به مدت دو روز کار امتحان و آزمایش شنیدن صدا و ناپدید شدن دیوارهای مردم و مسافران را انجام دادند. وی اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد، زمانی که مسافر از محلی سفر را آغاز می‌کند 1350 متر بعد حد ترخص است و ملاک دیده نشدن خانه‌های متعارف مردم بوده و همهء ارزیابی‌ها با دقت تمام انجام شده است. رییس مرکز موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به این که گزارش تلاش‌های علمی صورت گرفته، به دفاتر مراجع عظام تقلید ارائه شده است، ابراز داشت: تابلو واحد و یک‌نواخت مساجد و بقاع متبرکه نیز به تصویب رسیده که در آینده نصب خواهد شد». /پارسینه

عرض شود که به فتوای فدوی فایدهء دیگر "حد ترُخصّ" آن است که پس از 1350 متر، یعنی آنگاه که مسافر از تیر رس مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، دور شده و اطمینان حاصل کنند که به تیرغیب آنان دچار نمی شوند، "حد ترقص" آغاز می شود!...

زیاده فتوائی نیست..

 

 

حیات وحش جامعهء شکوهمند

در شرح احوال و آثار حیوان کمیاب و در حال انقراضی که "رودک عسل خوار"(1)نام دارد، چنین آمده است:

* «به گزارش بولتن نیوز به نقل از مهر، یک جفت "رودک عسل خوار" که در کتاب گینس به عنوان نترس ترین جانور زمین ثبت شده و از حیوانات در معرض انقراض محسوب می شود در حالی که برای تهیه خوراک و آب به محل زیست انسان ها (بافت- کرمان) نزدیک شده بودند توسط افراد ناشناس ذبح! و در کنار جاده رها سازی شدند».

و جالب اینکه بگزارش همان منبع:

* «نکته قابل توجه اینکه این حیوان در راس هرم زیستی حیوانات قرار دارد هر چند "رودک عسل خوار" از جثهء کوچک برخوردار است اما در کتاب گینس این حیوان به عنوان نترس ترین جانور شناخته شده است. و بارها دیده شده است که "رودک عسل خوار" در مبارزه با حیوانات بسیار بزرگتر، از جمله خرس و پلنگ، پیروز میدان بوده است و غذای اصلی حیوان نیز مار به شمار می رود و گفته می شود این جانور به سادگی می تواند مارهای 1.5 متری را از پای در آورد و در عرض چند دقیقه آنها را ببلعد».

باری- بنظر می رسد که برخی از "ملت ششهزار ساله"(2) زورشان به برادران نمی رسد، پاچهء رودک عسل خوار و پلنگ ایرانی را، که شرح غم انگیزش پیش از این رفت(3)، گرفته اند!

بیت

دستت چو نمی رسد به آقا

دریاب وحوش چارپا را!

زیاده رودکی نیست...

5 فوریه 014

 

رودک پیش از تشریف فرمائی دوستان

رودک یس از تشریف فرمائی دوستان

-------------------------------------------------------------

(1) Mellivora ap exsis

(2) بمن چه که یک عمر آه و ناله کنم / فکر ملت ششهزار ساله کنم؟ - میرزاده عشقی

(3) مکتوبات فدوی 20 ژانویه 014

 

گویاست"دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* جرايد: مفتی‌های داعش در فتوای جدید و عجیب خود به زنان اجازهء رانندگی دادند، به شرط آنکه خودرو بمبگذاری شده باشد!

تحشیهء فدوی:  والله برادر داعش، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... مراتب به آگاهی زنان گرفتار در جغرافیای خفقان آور ممالک  شکوهمند اسلامی رسید، با این ترتیب، زندگی در بربرستان (عربستان- م) را ترجیح دادند!

 

* کیهان- تیتر- خطیب نماز جمعه تهران: داعش تهدیدی علیه تمام مذاهب و اقوام است.

تحشیهء فدوی: نفرمایید برادر خطیب، نفرمایید! برادران داعش از همان سخن می گویند، که شما می گویید!

 

* خاتمی: ما اعتراض داریم، اما اصل نظام را قبول داریم.

تحشیهء فدوی: نظام را قبول هم نداشتید، نداشتید، فرقی نمی کند! لکن انشاء الله بپای هم پیر شوید، برادر محمد(ص) خاتمی!

 

* دویچه وله: غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضایی ایران روز دوشنبه (9 تیر / 30 ژوئن) در نشست مطبوعاتی هفتگی خود با خبرنگاران در تهران گفت: «دو سه نفر در هفته‌های اخیر ممنوع ‌الخروج شدند و چند نفر دیگر که به خارج از کشور رفته بودند در حین بازگشت بازداشت شده و کیفر خواست این افراد صادر و در انتظار محاکمه هستند.»

تحشیهء فدوی: اين فعاليت ها، بعنوان دستگرمی در دور تازهء تصدی برادر آملی لاریجانی بر قوه باه (قضائیه- م)، بد نیست!

 

* جراید: شبه نظامیان گروه دولت اسلامی عراق و شام، ابوبکر بغدادی رهبر خود را خلیفه و رهبر تمامی مسلمانان جهان خوانده اند.

تحشیهء فدوی: یعنی مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقاء دولته، ماند روی دستمان؟

 

* آفتاب: فرمانده ناجا گفت: پلیس به طور قاطع با افرادی که شئونات این ماه [رمضان] را رعایت نکنند، برخورد خواهد کرد.

تحشیهء فدوی: شما بزرگواری فرموده چیزهائی را که بابت آن با مردم ناسپاس ایران سابق برخورد نمی کنید، اعلام بفرمایید برادر پاسدار اسماعیل احمدی ‌مقدم، بقیه اش با خودمان!

 

* آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی برای "جهاد" در عراق فتوا داد. او گفته است: "دفاع از تماميت عراق، مخصوصا عتبات عاليات بر همهء علاقه ‌مندان به اسلام و اهل ‌بيت به عنوان جهاد فى سبيل الله واجب است و شهيدان اين راه به شهداى كربلا مى‌پيوندند."

تحشیهء فدوی: قبول نیست؛ از روی دست آیت الله سیستانی نوشته!

 

* آخرین نیوز: این زن اهل اندونزی، سوسمار زایید!

تحشیهء فدوی: چیز عجیبی نیست، ما هم داشتیم که البته الآن بزرگ شده و شده است آیت الله (تمساح یزدی- م)!

 

* ایران وایر: صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، به دلیل نوشتن نامه به حسین شریعتمداری سردبیر روزنامه کیهان و دفاع از توافق ژنو و ناعادلانه دانستن ِ دادگاه اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، به 18 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

تحشیهء فدوی: والله چه عرض کند؛ شاید "کلام" "صادق"، چندان هم "زیبا" نبوده است!

 

* دیگربان: جعفر شجونی٬ عضو جامعه روحانيت مبارز: روحانی استعفا کند تا نظام يک آدم حسابی سر کار آورد!

تحشیهء فدوی: گفت جسته ایم ما، یافت می نشود!

 

* انتخاب: آیت الله املی لاریجانی: حقیقتاً به اجبار نمی شود کسی را به بهشت برد!

* اعتدال: پور محمدی گفت: ما باید راه بهشت را برای مردم هموار کنیم. یعنی مردم را هدایت و راهنمایی کنیم. این کار دولت است. حکومت و دولت باید راه رسیدن به بهشت را برای جامعه هموار کند.

تحشیهء فدوی: نخیر؛ پنداری برادران هیچ جور ول کن معاملهء ضعیف ملت لاجون نیست، و علیرغم  عدم تمایل مردم، می خواهند آنان را بهر قیمت روانهء بهشت کنند، تا مردم در آنجا هم آسایش نداشته باشند!

بیت

گر تو را بهشت باشد جای

دیگران دوزخ اختیار کنند!

 

* البرز نیوز: رادیوفرانسه: به گزارش منابع خبری، این نظرسنجی که در 40 کشور انجام گرفته، نشان می دهد که در 29 کشور، ایران را کشور محبوبی نمی دانند.

تحشیهء فدوی: تبریک و تسلیت فدوی را بپذیرید!

 

* بی بی سی: روحانی گفته "در زمینهء عتبات مقدسه، کربلای عزیز، نجف عزیز، کاظمین عزیز و سامرای عزیز به همهء ابرقدرت ها و مزدوران شان و آدم کشان و تروریست ها اعلام می کنیم ملت بزرگ ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

تحشیهء فدوی: آنچه که ردیف فرمودید، متعلق به اسلام عزیز بود و ربطی به ملت بزرگ ایران نداشت!؛ معذالک فدوی مراتب را با قید 72 فوریت، به آگاهی ملت یک لا قبا رساند؛ بعد التحیه والسلام گفت درست است که اگرچه مخلص است لکن، به اهتمام برادران، دیری ست که مفلس است، برادر روحانی!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

*خانم مهدیپور از رشت:  امسال فضای صدا و سیما مثل گذشته فضای ماه مبارک رمضانی نیست! در سال های قبل، از سخنرانی‌های مذهبی در شبکه‌های مختلف بهره‌مند می‌شدیم ولی امسال خبر چندانی از این برنامه‌ها نیست چرا؟ خوب است صدا و سیما در این فرصت طلایی با پخش برنامه‌های دینی عالمان، به خودسازی و معرفت مردم کمک کند.

فدوی از کشیدن گوش مبادی ذیربط حرفی ندارد؛ لکن بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، مردم ناسپاس، 11 ماه پیش از ماه مبارک رمضان،از کنسرت های عالمان گرامی، کثرالله امثالهم، چندان برخوردار شده اند که دیگر بحال اغما افتاده اند!، فلذا شما دیگر کوتاه بیایید، خواهر مهدی(عج) پور!

 

* 8847---0919: گناه کسانی که قوانین صریح اسلام را برای عصر حاضر ناقص می‌پندارند از گناه افرادی که به صورت علنی با اسلام اعلام جنگ کرده‌اند کمتر نیست بلکه چه بسا بیشتر هم باشد.

فدوی: مراتب توسط فدوی به آگاهی آن نابکاران رسید؛ بعدالتحیه والسلام طلب استغفار کرده و افزودند که نگفته اند که قوانین صریح اسلام برای عصر حاضر ناقص است، منظورشان این بوده که کامل نیست!، شما خون تان را کثیف تر نکنید، برادر 8847---0919!

 

* 6775---0912:دشمنان اسلام با لباس اسلام برای نابودی اسلام ناب به میدان آمده‌اند. آنها علیه دین گاهی حتی لباس روحانیت را بر تن افراد خود نموده و باطل را ترویج می‌نمایند. تنها با بصیرت و تبعیت از ولایت است که انسان در این گونه فتنه‌ها سالم می‌ماند و در راه نجات گام برخواهد داشت.

فدوی: کلکسیون اسلام فدوی، تقریباً، تکمیل شده و جای این یکی را دیگر ندارد، قاصم الجبارین روزی تان را جای دیگرحواله کند، عریضهء شما را فدوی عجالتاً بایگانی می کند، برادر 6775-0912!

 

* یوسف بهلولی: مسلمانان برای نجات از فتنهء تکفیری داعش، که فتنه‌ای آمریکایی - سعودی – صهیونیستی ـ ترکی و قطری است بهتر است تا دیر نشده لباس رزم پوشیده و آمادگی خود را برای قلع و قمع این شیاطین و به ویژه راس‌الشیطان آمریکا و رژیم صهیونیستی لحظه‌ای درنگ ننمایند. بنده به سهم خود اعلام آمادگی می‌کنم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام با اعزام شما به حوزهء استحفاضی برادران داعش موافقت، و برای شهادت تان دعا، و در پایان نیز فرمودند که یکوقت تعارف نکنید و چنانچه می خواهید چندین  کشور دیگر را هم به لیست فوق اضافه  کنید، بفرمایید، برادر بهلول!

 

* سعیدی: هفتهء قبل از خیابان فداییان اسلام شهرری دو قلم کالا (مرغ و برنج) را دریافت نمودم وقتی هفتهء جاری برای دریافت بقیهء اجناس مراجعه کردم به راحتی تهمت دروغگو به من زدند و اظهار داشتند چند بار باید بگیرید! آیا سزاوار است به من 58 ساله بازنشستهء تأمین اجتماعی تهمت بزنند و مرا دروغگو خطاب کنند؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند تهمت دروغگوئی، ربطی به سن و سال ندارد، همچنانکه معاندین به حضرت امام(ل) 80 ساله نیز تهمت دروغگوئی زده و گفتند که حضرت شان (ل)، پس از فرود اظطراری از ُکره ماه به ایران سابق، آب و برق و مسکن  و اتوبوس را مجانی اعلام فرمود، در حالی که می دانید که چنین نیست!. راستی شما با مخبط الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعهء قم، و مخترع یاعلی(ع) گفتن مقام مختصر رهبری بهنگام تولد، نسبتی ندارید، برادر سعیدی!؟

 

* 8617---0912: از قول ما به فتنه‌گران و رسانه‌های وابسته به آنها بگویید با آمریکا و صهیونیست‌ ها تا قیامت سر جنگ داریم چرا که آنها ظالمند و با ظالم کنار آمدن رضایت به ظلم او و شرکت در جرم اوست.

فدوی: پیام شما به فتنه گران رسید؛ خیلی سلام رساندند، احوال حضرت ابوی و خانم والده و حتا اقدس خانم را هم پرسیدند، برادر 8617---0912!

 

* 8313---0919: اقتصاد مقاومتی بیشتر متوجه دولت و مسئولین است چرا که اکثریت مردم عادی جامعه تاکنون به آنچه داشته‌اند ساخته‌اند ولی مسئولین امر ترجیح داده‌اند نفت بفروشند و کالا از خارج وارد کنند. اگر واقعاً معتقد به اقتصاد مقاومتی باشند باید تغییر رویکرد بدهند و به فکر تولید در داخل باشند. و نگاه شان را از خارج بردارند.

فدوی: والله برادر 8313---0919، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی تا لحظهء نگارش این مختصر، به تعداد مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم، تعریف از اقتصاد مقاومتی دریافت کرده است که منظور مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، هم دقیقا ً همین است، برادر 8313---0919 ! بعنوان مستوره به اين نامه نگاه کنید:

* 8456---0915 بهترین راهکار برای اجرای اقتصاد مقاومتی جلوگیری از ورود کالای قاچاق و برخورد با قاچاقچیان و دانه‌ درشت ها است. همچنین ملت باید از تجمل ‌گرایی و مصرف ‌گرایی در لوازم منزل و پوشاک و... پرهیز کنند.

 

*  4789---0912:  آیا وزیر ارشاد نمی‌داند که از کوزه همان برون‌تراود که در اوست؟ چطور می‌شود که فکر بیمار و منحرف بتواند هدایت‌گر باشد؟ آقای جنتی به یاد بیاورد که وزیر ارشاد اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فدوی: دیگر یک کاری نکنید که آن روی قوچک فدوی ( سگ اسلامی - م) بالا بیاید، شما بسیار بیجا کردید که اولاد ذکور آیت الله پینوکیو (جنتی - م) را به فرزندی (تصدی وزارت ارشاد- م) قبول کردید، برادر 4789---0912!

 

4760---093: جریان های مشکوک و حساب شده‌ای در فضای سایبر برای هجمهء نرم و نامحسوس برای تغییر باورها و اعتقادات مذهبی حتی با نام خبررسانی و سرگرمی و با مجوز رسمی در فضای اینترنت فعالند و متأسفانه متولیان امر نیز بی‌توجه به این هجمه‌اند و گاهی با آن‌ها در یک جهت گام برمی‌دارند.

 فدوی: فدوی هم همینجور نرم و قدری ولرم بارها گفته است که برخی از مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، پنداری از خط مالروی امام(ل) خارج شده اند و گوش کسی هم بدهکار نبوده و نیست، برادر 4760---093!

 

* محسن‌پور: از شب پانزدهم اسفند ماه که آقای نوبخت، معاون سازمان برنامه و بودجهء رئیس جمهوری، اعلام کرده کارمندان بازنشسته می‌توانند برای دریافت حقوق خود مراجعه بکنند هر روز جلوی بانک‌ها صف طولانی از پیرمرد و پیرزن تشکیل می‌شود ولی از حقوق خبری نیست. متأسفانه نحوهء توزیع سبد کالا برای دولت تجربه نشده که مرتب وعده می‌دهد ولی آمادگی جواب دهی ندارد.

 فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسایشان رسید. در بازدم و پس از دود کردن چند صد صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) و نیز صدور چندین آروغ ستاره دار، فرمودند که تنوع از ویژگی های جامعهء شکوهمند اسلامی ست از آن جمله است صف، که آن نیز متنوع است و یکی از انواع آن صف پیرمرد و پیرزن است، برادر محسن پور!

 

* مطهری:  از شهرداری منطقهء 16 درخواست می‌شود نام کوچه شهید غلامحسین پناهی که سه برادر شهیدند (غلامحسین، غلامرضا و محمدرضا) و مادرشان قبل شهادت فرزندان از دنیا رفته و پدر نیز پس از شهادت فرزندان به رحمت ایزدی پیوسته است را به نام کوچه شهیدان پناهی تغییر دهد. متاسفانه شهیدان کسی را برای پی‌گیری این موضوع ندارند....

 فدوی: فدوی مع الاسف روی این عریضه اقدامی ندارد زیرا به آن شعار برادران توجه دارد که فرمود: شهیدان زنده اند الله و اکبر!

 

* ایمانی از همدان: برای تولید برق خانگی و کاهش آلودگی هوا در کلان ‌شهرهای کشور سه طرح ملی به مراکز مختلف مثل دفتر ریاست جمهوری، مجمع تشخیص مصلحت و... ارائه داده‌ام ولی اصلاً تحویل نمی‌گیرند. به ناچار با شما در این ستون تماس گرفته‌ام امیدوارم منعکس بشود و مردم عزیز در جریان قرار بگیرند.

فدوی: آخ مدینه (ع- س- ص- عج) گفتی و کردی کبابم برادر ایمانی!. فدوی نیز همان گله را دارد چرا که چندین طرح او پیرامون حل بنیادی مشکل بدحجابی که شرح آن پیش ازاین ها رفته است، سال هاست روی میز مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، خاک می خورد و فدوی هم به لحاظ رعایت مصالح، جیک اش هم در نیامده، برادر ایمانی.!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

5 جمادی الجولای سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه