خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

20 تير ماه 1393 ـ  11 ماه ژوئيه 2014 

خبر فوری: جان ساکنان اردوگاه «ليبرتی» در خطر جدی است

مهرداد فتحی ـ ای ميل به سايت جنبش سکولار دموکراسی

با سلام و پوزش از اینکه به خود اجازه دادم که مصدع اوقات شوم. خبر بسیار حساسی از منبع «اطلاعیهء شورای ملی مقاومت ِ» مجاهدین دریافت کردم که، برای نخستین بار، نه در سایت رسمی مجاهدین و نه در سایت رسمی شورای مجاهدین انتشار یافته است. این اطلاعیه، با جلب توجه به تحرکات اخیر در اطراف کمپ لیبرتی، توجهات را به کشتار پیش رو جلب کرده است. اما متأسفانه اطلاعیه ای که صاحب آن شورا ملی مقاومت است خود منبع نشر خبر نیست بلکه یک سایت فرعی منبع نشر خبر می باشد. (این نکته مربوط به رفتار مطبوعاتی مجاهدین است که باید ترجمه شود. من به این کار ندارم).

در اطلاعیه قید شده که تحرکات دیده شده در اطراف کمپ لیبرتی حاوی دیده شدن چند فرمانده حاضر در صحنهء کشتار قبلی در اشرف، است که این بار در کنار لیبرتی ديده شده اند. اطلاعیه قید می کند که سر لوله های تیربار های برج های مراقبت ليبرتی نيز به سوی داخل لیبرتی چرخیده و از برج ها سر و صدا ها و تهدیداتی (به زبان فارسی!) نسبت به ساکنان کمپ شنیده می شود. این برج ها برای حفاظت از نفرات کمپ هستند و قاعدتاً سر تیربار هاشان باید رو به بیرون باشد.

به این هم کاری ندارم اما نکتهء مهمی که در اطلاعیه قید نشده به موضوع خروج ناظران سازمان ملل متحد و خروج شان مربوط است که در اطلاعیه نیامده است. البته ممکن است که این روال ناظران در لیبرتی باشد. لیبرتی در کنار فرودگاه البکر، و در محل سابق مقر نیرو های آمریکایی اشغالگر عراق (مقر فرماندهی مرکزی آمریکا)، و در دل تأسیسات نظامی ارتش عراق در غرب بغداد، قرار دارد. فاصلهء آن با فلوجه، شهر تحت کنترل داعش، زیاد نیست. کمپ ليبرتی اساساً در بیابان و در دل یک منطقهء عظیم نظامی واقع شده است. تماس های اخیر با ناظران حاکی از آن است که ناظران کمپ را ترک کرده و باید علی القاعده در منطقه سبز بغداد مستقر شده باشند. چهار سوی این کمپ و همهء زوایای آن تحت نظر دوربین های حفاظتی است و، تا جایی که می دانم، تحت نظر نیروهای حفاظت عراقی و تحت کنترل عراقی هاست؛ و اگر چه ممکن است ناظران سازمان ملل هم از آن دوربين ها استفاده کنند اما، چون کل سطستم تحت نظر نیروهای عراقی است، آنها می توانند عندالزوم وسيلهء نظارت بر کمپ توسط ناظران مزبور را قطع کنند.

با توجه به برخی تبلیغات رسانه ها، و حتی اطلاعیه های سازمان مجاهدين و شورای اين سازمان، که رسماً از نيروهای در گير در تحولات عراق بعنوان «انقلابیون عراق» و «عشایر انقلابی عراق» نام برده و می برد (رجوع کنيد به آخرین اطلاعیه سازمان به عنوان «نشست میان دوره ای شورا» در اين پيوند) همه چيز حاکی از یک کشتار است.

هم اکنون، در فضای فینال جام جهانی در برزیل، تصفیه حساب های منطقه ای در حال اجرا بوده و یا به اجرا گذارده می شود. تحولات فلسطین و کشت و کشتار در غزه، تحولات اوکراین و درگیری های عراق و سوریه و... همه نشانگر فاجعه ای در راه هست. هر سوی این فجایع رو بنگریم قطعاً نیاز به عکس العمل دارد. اما من در اينجا توجه همهء شما سروران را به وضعیت و شرایط خطرناک پناهجویان لیبرتی در عراق جلب می کنم. آنها فارغ از اینکه عضو مجاهدین هستند (حال به اختیار یا به اجبار مبحث من نیست) اغلب شان، با چندین جان باخته در بین خانواده شان، و با سالیان سال زندان و آثار شکنجه چه در زندان رژيم گذشته و چه در زندان جمهوری اسلامی، به دلیل سالیان دراز حضور در مصاف نابرابر در برابر دیکتاتوری جهل و جنون و جنایت "جمهوری اسلامی" هر یک خود تاریخچه ای از نبرد شرافتمندانه علیه شقی ترین دیکتاتوری طول تاریخ ایران و جهان معاصرند. تلاش برای حفظ جان آنها به گمان من یک وظیفه ملی است.

من از موانع راه بخوبی با خبرم. اولین مانع خود سازمان و رهبری آن است. اما تهيه کنندگان و امضاءکنندگان «فراخوان به اقدام فوری»، که در متن آن هيچ اشاره ای به سازمان مجاهدين نشده، بر اساس قوانین بین المللی حقوق بشر و حقوق پناهندگی، خواهان تعیین تکلیف این پناهجویان بعنوان اشخاص حقیقی و حقوقی شده اند. این مهم ترین و ژرف ترین فراز این فراخوان است. ما می توانیم با تکیه بر این مبنا و با تکیه بر اینکه تعلقات انسانی و خانوادگی به ما حکم می کنند که برای نجات جان آنان برخیزیم، و بدون توجه به تمایلات مسلط در رهبری سازمان مزبور، نیرویی را وارد معادلات مربوط به حفظ جان و تأمین امنیت و خروج سلامت همه آنها (چه دل باختگان به سازمان و چه پاره های تن ما بعنوان یک عمل انسانی و حقوق بشری و حقوق پناهندگی) کرده و در اين زمينه نقش مؤثری بازی کنیم.

من به عنوان و اسم شخص خود، بدون هیچ زاویه ای که در بالا بر شمردم، همهء شما را به تلاش مضاعف فرا می خوانم. روزها و ساعت و دقایق پیش رو بسیار بسیار تعیین کننده و حساس هستند.

ایمیل من به درازا کشید و من در همینجا ادامه کار را به دست شما می سپارم و باز هم از اینکه به خود اجازه دادم شما را مخاطب قرار دهم صمیمانه عذر می خواهم؛ اما معتقدم که ما قادریم این سرنوشت از پيش نوشته شده را تغییر دهیم.

با احترام

مهرداد فتحی

پاریس ـ 9 ژوئیه 2014

 

پس از تحریر: به ضمیمه لینک دستیابی داعش به سلاح شیمیایی را نیز می گذارم. اگر دقت کنید اين جريان را اول بار سایت های رژیم بیان کردند و بعد در سایت های دیگر، به نقل از ديگران، آورده شده است. این می تواند در دایرهء امپراطوری خبری و رد گم کنی در سیستم سازمان دهی تحرکات تروریستی در درون رژیم و ناشی از شکست در صحنهء درگیری های در عراق باشد و رژیم و دولت دست نشاندهء مالکی بدین وسیله آخرین راه را استفاده از سلاح شیمیایی یافته اند و در آینده بکار می برند.

باید توجه داشت که امپراطوری رسانه ای رژیم و یگان های تروریستی آن بنام سپاه قدس قادرند با خبر ها و شایعات و حتی تحرکات مغشوش، تحت نام این یا آن، و انتشار گستردهء آنها فضای مساعد مورد نیاز خود را ایجاد نمایند. و مثلا در اینجا باید انتظار استفاده از سلاح شیمیایی و پخش خبر آن در درگیری ها را داشت.

http://www.khabaronline.ir/(X(1)S(dmytyamyzvoxw0wqbfd3vyamyzvoxw0wqbfd3v1uo))/detail/361234/World/middle-east

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه