بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 23 تير ماه 1393 ـ  14 ماه ژوئيه 2014

 

شرمندگی برادرانه

فدوی در مرور خبرهای جراید شریفهء دارالخرُافه، به این مطلب برخورد:

* فردا: «عکسی برای شرمندگی. عکسی که می بینید، یکی از بانوان شیعه بحرینی را نشان می دهد که در جریان اعتراضات مردمی به حکومت جابرانه و ضد بشری "آل خلیفه" گرفتار مزدورانِ رژیم آل خلیفه شده است. عکسی که اگر مایه شرمندگی مدعیان حقوق بشر در سراسر جهان نباشد (که نیست) بی شک باید عرق شرم را بر پیشانی شیعیان امیرالمومنین(ع) بنشاند...»

باری برادران که به پیرچشمی مبتلا شده اند،فلذا خوانندگان محترم ضد انقلاب لطفاً به تصاویر زیر نگاه کنند و چنانچه اختلافی در نحوهء رفتار عملهء زور،با مردم بی دفاع ملاحظه می کنند،اگر زحمت نیست،فدوی را خبر کنند..

اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)

تحریر شد در 27 جون 014

تظااهرات بحرين

تظاهرات تهران

همدردی

دل فدوی پاره ای وقت ها برای  حضرات آیات و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین و توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله امثالهم، که متولی امور مستضعفان ایران و جهان بوده و هستند، بقول عوام شدیداً باربکیو می شود که حضرت شان تا چه مایه در مضیقه بوده اند:

* آیت الله هاشمی رفسنجانی در آخرین نیوز: «وقتی پدرمان فوت کرد حدود 20 هکتار باغ پسته داشتیم که بین فرزندان تقسیم شد. به برادر من که می گویند سلطان پسته است فقط 5 هکتار باغ رسید».

فدوی نیز با «آیت الله الپسته، هاشمی رفسنجانی، همعقیده است که 20 هکتار زمین چیزی نیست، جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید، قهر می کند!

به ادامهء خبر بنقل از همان منبع توجه کنید:

* «به گزارش آخرین نیوز، همشهری اقتصاد نوشت: او سومین پسر یک خانوادهء روستایی است. پدرش پیشهء کشاورزی دارد. اما بیل بر نمی دارد که روی زمین ها کار کند! اهل کتاب و قرآن است!، مثل یک روحانی. یک دانگ «ده» دارد. چهار زارع برایش کار می کنند. زمین هایش را به زارعان اجاره می دهد و براساس عرف محل، در فصل برداشت، سهم زارع و مالک تفکیک شده و هر یک محصول خود را تحویل می گیرند».

در این بخش از فرمایش نیز فدوی از جادهء عدل و انصاف خارج نشده و عرض می کند که: والله، برادر آیت الپسته، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی هم اگر جای شما بود همین کار را می کرد، چرا که بیل خیلی سنگین تر از کتاب است!

زیاده عرضی نیست..

 

استفتاء

مرجع تقلید فدوی، اعزالله مقامه، بقول عوام در Vacation بود و فدوی  که به میزان قابل اعتنائی  خنگ بوده و نیز قادر به تشخیص مصالح خود نیست؛ فلذا بناگزیر مسألهء خود را با ذکر سه سند در همینجا طرح می کند:

سند 1. در قانون مجازات اسلامی به طور دقیق به مجازات روزه‌خواری در ملاء عام اشاره نشده اما در این قانون آمده است که تظاهر به هر عمل حرامی در انظار عمومی، جرم است.

سند 2. به گزارش فارس، روزه خواری علاوه بر همه معایبی که دارد و عملی حرام در دین مبین اسلام محسوب می شود، در بعد اجتماعی به نوعی عدم احترام به حقوق دیگران است.

سند 3. به گزارش آخرین نیوز، کسی که به صورت آشکار روزه می‌خورد، هنوز به حقوق شهروندی و احترام به حقوق دیگران در سطح جامعه واقف نیست و این حقوق را زیر پا می‌گذارد. چنین فردی علاوه بر بی حرمتی به احکام و قوانین اسلامی، به صورت علنی و ‌آشکار بیان می‌کند که رعایت حقوق دیگران چندان برایش اهمیتی ندارد. بر اساس قانون مجازات اسلامی، هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد!

خب مهملات خردمندانهء فوق، به شخصی مربوط می شود که دارد با خدای کاسبکار خود معامله می کند. انگار که دارد ملکی را در جائی میخرد؛ خب این به مؤمن دیگر چه ربطی دارد؟ و چرا بقیهء مردم باید بخاطر معامله ای که آن مؤمن با خدای کاسبکار خود کرده است، تا رستگار شود، باید 30 روز آزگار شکنجه شوند؟

9 جولای 014

کلکسیون

اخيراً یادگار امام(ل)، با افزودن "اسلام کاریکاتوری" در اين جملهء زیر، کلکسیون انواع اسلام عزیز

فدوی (آمریکائی- طالبانی- خمینی – التقاطی...) را تکمیل کرد:

* «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی از عدم تناسب نظام ارزشی در جامعه انتقاد کرد و گفت: ما با یک اسلام کاریکاتوری مواجه هستیم»./ آفتاب

 

خط کشی

بموجب تیتر امروز کیهان دارالخرافه:

* آیت الله خامنه ای، اولویت های هسته ای ایران را مشخص کرد».

در این ارتباط، عرض می کند که عمهء فدوی هم، حتا بی آنکه مقام معظم رهبری باشد!، می تواند اولویت های هسته ای ایران را مشخص کرده و بفرماید که حق با هستهء هلو نیست، بلکه با هستهء زرد آلوست!

8 جولای

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات ِحمار ُمستخرَج ازفرهنگستان فدوی، و ضدِ کلمات قصار است!

* ابوالقاسم یعقوبی، امام‌جمعه بجنورد از مدیران ادارات دولتی خواست تا برای «تشویق بانوان خوش‌حجاب کارمند، اضافه‌کاری بیشتری به آنان بدهند»./ رادیو زمانه-سایت

 

*نقشه داعش برای 5 سال آینده: «ایران و افغانستان را فتح می کنیم، اسمش را می گذاریم خراسان!» آخرین نیوز

 

* شبکهء سوم تلویزیون دولتی ایران، گفت‌وگویی را درباره "جن" با یک روحانی ایرانی به نام "دکتر ولی‌اله نقی‌پورفر" پخش کرد. او در این برنامه مدعی شد که اسرائیل در صدد نفوذ در سازمان های اطلاعاتی ایران، حزب الله و حماس با استفاده از جن بوده است./ العربیه.

 

* شعار اعتدال پوشش براندازی نظام است./ محمد(ص) جواد(ع)کریمی قدوسی- نمایندهء مشهد- دویچه وله

 

* در اين‌ دانشگاه [موسوم به شاهد] حجاب فقط چادر است ولاغير! /آخرین نیوز- تیتر

 

* آیت الله بهجت(ره) می فرمودند: فردی که از شب تا صبح کنار پیکر شیخ فضل الله نوری مانده بود تا بدنش را صبح دفن کنند، صدای تلاوت قرآن را می شنود، پس از مدتی متوجه می شود که صدای تلاوت قرآن از پیکر شیخ فضل الله نوری شنیده می شود.!/ حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی- امام جمعه موقت تهران / آفتاب، بنقل از خبرگزاری حوزه

 

* اگر بازیکنان فوتبال نماز شب بخوانند برزیل را هم شکست می دهیم! / محمد(ص) رضا(ع) نقدی

 

* افزایش جراحی زیبایی در ایران، تلویزیون را هم به واکنش واداشت. مسئولان سیما اعلام کرده‌اند که برای جلوگیری از مسری شدن جراحی‌های زیبایی تنها بازیگران جوانی را به خدمت می‌گیرند که هیچ‌گونه جراحی زیبایی انجام نداده باشند. / دویچه وله

 

* مجلس شورای اسلامی کلیات طرح "محدود سازی روش‌های جلوگیری از بارداری" را تصویب کرد. بر اساس این طرح جراحی برای ناباروری دائم دو تا پنج سال زندان خواهد داشت. / دویچه وله

 

* استفادهء غیرمسلمانان مالزی از 'الله' غیرقانونی است./ بی بی سی

 

* پس از چند روز کشمکش دربارهء حضور زنان در ورزشگاه‌ها و جلوگیری از حضور دختران برای تماشای مسابقه‌های لیگ جهانی والیبال در تهران، وزیر دادگستری ایران گفت که حضور بانوان در برخی ورزشگاه‌ها به تشدید ناهنجاری‌های فرهنگی می‌انجامد./ مصطفی پورمحمد(ص)ی، وزیر دادگستری- ایسنا

 

* اینکه می گویند نباید به زور آدم ها را به بهشت ببریم بنیان لیبرالیته و مدرنیته دارد./ آیت الله لاریجانی - انتخاب

 

زیاده حماری نیست!

12جمادی الجولای 014

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 0348---0919: به برخی از فتنه‌گران که گاهی برای نشان دادن خود آفتابی می‌شوند و سرکی می‌کشند عرض می‌کنم ضریب هوشی ملت بسیار بالاست و محال است خیانت و وطن‌فروشی فتنه‌گران را از یاد ببرد.

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی به آگاهی برادران فتنه گر رسید، بعدالتحیه و السلام گفتند که

هرگز آفتابی نشده، لکن عینک آفتابی زده اند برادر 0348---0919!

 

* يک شهروند: در جام‌جهانی فوتبال هنرمندان پرچم ما را کنار اسرائیل غاصب در بالای سن مراسم نصب کردند جالب است بدانید که در اینترنت اصلاً خبری از حضور این رژیم جعلی نیست! این بی‌توجهی را مسئولان ذیربط بی‌پاسخ و رسیدگی نگذارند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم جهانی فوتبال، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام موافقت کردند که بمنظوز اینکه شما از آتش زدن چند ساختمان و بانک و از این قبیل صرفنظر کنید، موافقت کردند که از این پس اسراییل را با "ع "بنویسند، تا پرچم اش در

در کنار پرچم ایران سابق قرار نگیرد، برادر شهروند!

 

* رسولی از اردبیل: آقای نوبخت که دولت را دولت قانونی می‌داند و کاهش ساعت کاری در ماه مبارک را خلاف قانون می‌داند چرا در پرداخت حقوق کارمندان بر اساس تورم، قانون را اجرا نمی‌کند؟

فدوی: مراتب در مجالی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام فرمود:

بیت

به دولت نیست مربوط این عریضه

"چه ربطی گوز دارد با شقیقه؟!"

 

* 0042---0918: درود و رضوان خداوند بر جوانانی که نه مثل یوزپلنگ بلکه مثل شیر، نه 90 دقیقه بلکه 8 سال، نه جلوی توپ فوتبال بلکه جلوی انواع  تجهیزات نظامی مدرن دشمن، نه برای پاداش میلیاردی بلکه برای رضای خدا، نه در مقابل یک کشور بلکه در مقابل تمامی دنیای کفر و شرک و نفاق، دفاع و حمله کردند و یک میلیمتر از خاک کشورمان را به دشمن ندادند تا ایران و ایرانی همیشه قهرمان باشد و پرچمش بالا.

فدوی: بقول عوام ، فدوی شدیداً  confused شد که چه خبر است! بنظر می آید که شما همینطور ریخته اید توی جوراب، و شدیداً کوبیده اید به دیوار، برادر 0042---0918!

 

* 0281---0916: در شهرستان اهواز یک خانم دکتر متخصص یک بار برای نوشتن برگهء آزمایش 27 هزار تومان و بار دیگر برای خواندن نتیجه آزمایش 27 هزار تومان از شخص مریض دریافت می‌کند. جالب اینکه هم نوشتن و هم خواندن آزمایش بیش از دو دقیقه طول نمی‌کشد.

فدوی: فدوی می توانست  مراتب را در مجالی به شرف عرض برساند، لکن اندیشید که این شانس را هم بشما بدهد که هم دانشکدهء پزشکی را در دو دقیقه، و هم تخصص مورد علاقه را در دو دقیقه، که جمعاً می کند بعبارت همان 4 دقیقه، بگذرانید تا رستگار شوید، اگر دیدید 4 دقیقه کم است، فدوی را خبرکنید، برادر 0281---0916!

 

* 3660---0915: مجلس و دولت فکری برای تعطیلات 20 روزهء آخر سال و اول سال بکنند. باید ادارات 5 روز، مدارس و دانشگاه ها 7 روز و مطبوعات نیز 5 روز تعطیل شوند نه اینکه از 25 اسفند تا 16 فروردین مملکت عملاً به حالت تعطیل درآید.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر معظم له رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند که

به شما اصلاً مربوط نیست زیرا که مملکت، مملکت امام زمان(عج) است، و تعطیلات را هم معظم له تعیین می فرمایند، فلذا خفه!... خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را اینطور سر کار گذاشتید!، برادر 3660---0915!

 

* مینایی از تهران: از نمایندگان مجلس، قوه مجریه و سازمان‌های مردم نهاد می‌خواهم مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب در موضوع کاهش سن و روان‌سازی ازدواج جوانان را پیگیری نمایند چون خطر بحران جمعیتی، بی‌تقوایی و افزایش جرایم جنسی جامعهء ایران اسلامی به خصوص قشر جوان را تهدید می‌کند.

فدوی: آخر این چه تصویر منفی ست که از مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه، بدست می دهید؟ جوری برخورد می کنید که گویا معظم له، در عین حال که در قبال آنچه که بسر ملت می آورد هیچگونه مسؤلیتی ندارد که هیچ، تازه کلی هم طلبکار است!.. حالا معظم له که در قیلوله است

لکن خدایشان که بیدار است، برادر مینائی!

 

* شاه ‌محمدی: ضمن عرض تسلیت به خانوادهء شهید خلیلی، شهید امر به معروف و نهی از منکر، از مسئولین دستگاه قضا که به حق مردم را تشویق به اجرای فریضهء مهم امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند انتظار می‌رود اشد مجازات را برای عاملین و مسببین این شهید در نظر بگیرند تا مردم با دلگرمی بیشتر وارد عمل شوند.

فدوی: بقول آن جوک معروف، مثل اینکه شما هم گوش نمی کنید، برادر شاه ‌محمد(ص)ی!

 

* 1706---0913: اگر انگلستان بابت بازگشایی سفارت اش در ایران غرامت یا خسارت می‌خواهد ایران باید بابت حمله به سفارت اش در 35 سال پیش، کل مجمع الجزایر بریتانیا را به عنوان غرامت از این کشور درخواست نماید.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی خاج پرستان به آگاهی sister الیزابت رسید؛ بعدالتحیه و السلام

موافقت فرمود لکن افزود درست است که محضر می آید، اما صیغه نمی شود، sorry برادر 1706-0913 فدوی بی تقصیر است

 

* 2096---0911: از 25 ترکش که در جنگ تحمیلی به بدنم نشست تاکنون 5 ترکش از طریق جراحی بیرون کشیده شده در ضمن شنوایی گوش‌هایم به 50 درصد رسیده است، اما بعد از تشکیل 7 جلسهء کمیسیون پزشکی جانبازی بنده در حد همان 25 درصد سابق باقی مانده و تغییر نمی‌کند!

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند که شما 25 ترکش داشتید با دو کوبیدهء اضافه، که می کند بعبارت 25 درصد، والسلام!.. وقتی که فدوی اصرار کرد فرمود تازه مایه کاری حساب کرده اند زیرا از 25 ترکش بقول عوام already   پنج تایش را در آورده اند و الباقی جانبازی شما می شود 20!.. خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر 2096-0911!

 

* 5191---0919: مسئولین مترو باید برای مقابله با بدحجابی و برخی مفاسد که در داخل راهروها و واگن‌ها و... صورت می‌گیرد فکری بکنند. قلب هر انسان سالم و غیرت‌مندی از این وضعیت به درد می‌آید.

          فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین تهاجم فنی مترو، لعنة الله علیه، رسید؛ بعدالتحیه و السلام گفتند متخصص قلب را برای همین مواقع تربیت کرده اند، برادر5191---0919  !

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

12جمادی الجولای سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه