بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 30 تير ماه 1393 ـ  21 ماه ژوئيه 2014

 

 

مغایرت

این روزها برادران «داعش» ـ که چرکنویس برادران خودمان، کثرالله امثالهم، هستند ـ نقل مجلس شده اند و روزی نیست که در ارتباط با آن مؤمنین، چیزی منتشر نشود؛ این هم يکی از آخرين خبرها:

* آفتاب: به گزارش مشرق، «شانون مایورین کونلی» 19 ساله، که دستیار پرستار است و از طریق اینترنت دلباخته یکی از تروریست‌های داعش در سوریه شده بود(!) در فرودگاه بین المللی دنور بازداشت شد. به گزارش خبرگزاری آلمان از واشنگتن، این دختر قصد داشت از طریق فرانکفورت به آدانا در ترکیه برود تا از طریق مناطق مشترک مرزی وارد سوریه شده و به پیکارجویان بپیوندد. شانون به نیروهای امنیتی گفت وی تصمیم داشت پس از ملاقات با فرد مورد نظر با وی ازدواج و در ترکیه زندگی کند. مقامات امنیتی این جوان آمریکایی را به تبانی و همدستی با سازمان های تروریستی متهم کرده‌اند. درصورتی که اتهامات وی ثابت شود احتمالاً به 15 سال حبس و یا پرداخت جریمه نقدی 250 هزار دلار محکوم خواهد شد».

فدوی هم حرفی ندارد، لکن این، با فتاوی برادران خودمان که می کوشند برادران داعش را از محصولات شیطان بزرگ و صهیونیزم بین الملل قلمداد کنند، کم تا قسمتی، مغایرت دارد!..

زیاده عرضی نیست..

 10 جولای 014

 

«ندا»ی ونزوئلائی

دیکتاتوران گرامی، گوئی همگی از یک مادر زاده شده اند و یا اصلاً چند قلو هستند! و همه چیزشان مثل هم است. فی المثل، همه شان درک مشترکی از «جمهوری» دارند؛ یعنی، به عبارت ایشان، جمهوری موهبتی ست الهی که "با شیر اندرون شده و با جان بدر شود"! (قذافی- صدام حسین...) و یا مردم نگونبختی که آن بزرگواران مثلاً رئیس جمهور یا رهبرشان هستند، اگر ایشان را نخواهند، هیچ جور حاضر به ترک میز و صندلی یا منبر مربوطه نیستند و خون بپا می کنند! ( ُمرسی- مقام معظم رهبری، به پیوست ِ احمدی نژاد). برخی نیز که بقول عوام godfather معتبری مانند مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه، دارند، به تأسی و پشتیبانی معظم له، به مردم خود شدیداً اعلام جنگ می دهند و بیش از صد هزار کشته و میلیون ها آواره به ملت خود تقدیم می کنند! (بشاراسد)...

باری، تصورفدوی اما تاکنون این بود که اینگونهء نادر از سخت پوستان، فقط در خاورمیانهء پیامبر(ص) و امام(ل) خیز یافت می شوند؛ لکن امروز در مرورخبرها دریافت که اخیراً گونهء دیگری از این تیره در آمریکای لاتین هم دیده شده که البته با همقلوهای خاورمیانه ای خود، اندکی توفیر داشته و ظاهراً و برخلاف آنان، گویا اعتقاد چندانی  به "دولت ابد مدت" ندارد و ترک میز و صندلی و منبر کذائی را به جهان باقی موکول نکرده، و برای آن از  سر لطف، تاریخی تعیین می فرماید!.

باری، قضیه به اجمال و اختصار راجع است به تظاهرات اخیر مردم ونزوئلا که در آن ناکنون چهار کشته بجا گذاشته شده که آخرین آن «ندای ونزوئلائی»، موسوم به «جنیزس کارمونا» دانشجوی 22 ساله و در عین حال  ملکهء زیبایی ایالت کارابوبوا ست که بعلت شدت خونریزی، شوربختانه، در گذشته است. و اما همقلویحضرات در ونزوئلا، برادر «مادورو»، در پاسخ بدرخواست ملت دائر بر کناره گیری از قدرت، به نقل از آفتاب، چنین فرموده است:

* «مادورو، در واکنش به این درخواست، با صدور بیانیه ای که از تلویزیون این کشور پخش شد، اعلام کرده آنانی‌که در انتظار کناره گیری وی از قدرت هستند، باید تا سال 2016، موعد انجام انتخابات، منتظر بمانند و او قدرت را هرگز به اپوزیسیون واگذار نخواهد کرد!»

زیاده درخواستی نیست

 

درهم!

برخی حرکات برادران، کثرالله امثالهم، که نمونه ای از آن در پی می آید، فدوی را بیاد میوه فروشانی می اندازد که میوه ها را درهم می فروختند و مشتری بینوا نیز، برعکس مشتریان بلاد کفر، چاره ای جز امتثال اوامر ایشان بهر قیمت، نداشت.

در مورد مشابه زیر نیز مؤمنین، همین کار را کرده و سگ و حجاب را درهم، مایه ی تعطیل فستیوال زیر کرده اند:

* به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، فستیوال سگ‌های شکاری، نگهبان و جستجوگر قرار بود طی سه روز در اصفهان برگزار شود که پس از برگزاری آن در روز دوم با ورود نیروی انتظامی استان و حکم دادستان این مراسم لغو و از برگزاری فینال این مسابقات در روز سوم آن ممانعت به عمل آمد و از جمله دلایل توقیف این فستیوال نداشتن مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه، اختلاط زنان و مردان بدون رعایت شئونات اسلامی، اعلام شد».

امیر حسین(ع) جوانی، برگزار کنندهء فستیوال مذکور، بمنظور رفع حساسیت های مؤمنین در باب سگ و حجاب درجملات زیر، در حد مقدور و ممکن کوشیده است:

* «ما، علیرغم اینکه برای برگزاری دومین فستیوال ملی سگ‌های نگهبان، جستجوگر و شکاری در اصفهان مجوزهای لازم را از مراجع و مراکز متعدد اخذ کرده بودیم، اما متاسفانه عده ای مرا به سگ بازی محکوم کردند در حالی که سگ باز به افرادی القا می شود که سگ تزیینی داشته باشند و بر سر فروش آن شرط بندی کنند نه سگ های کار و نگهبان! برگزار کنندهء دومین فستیوال ملی سگ‌های نگهبان، جستجوگر و شکاری در توضیح وضعیت بدحجابی خانم ها در این فستیوال نیز گفت: ما وظیفهء خود را که "نصب بنر رعایت حجاب" و "استقرار انتظامات خواهران" برای تذکر به افراد بدحجاب بود را انجام دادیم!» / قدس آنلاین

که، همانطور که ملاحظه کردید، معالجات وی روی برادران، البته مؤثر واقع نشده است!

20 فوریه 014

 

 

قسط اسلامی

فدوی نمی داند که چرا مجتهدالزمان، ملاذ الانام، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، ادامه الله وجوده، با برخی مؤمنین مایه کآری، و با بعضی قسطی حساب می کند؟!؛ ملاحظه کنید:

* «تأکید 10 نماینده بر ممنوع التصویری، ممنوع الخروجی و ممنوع البیانی خاتمی!»/ تابناک

بهر روی، فدوی خیال دارد در شرفیابی آتی که همین سه شنبه باشد، قدری اظهار بیضه کرده و به معظم له عرض کند که کار را آن کرد که تمام کرد؛ یعنی، به جای ممنوع التصویری، ممنوع الخروجی و ممنوع البیانی و..، با نامبرده کلاً تسویه حساب کرده، و وی را  مقطوع النسل فرماید!

19جمادی الجولای سنهء 2014

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* نادری: دولت یازدهم موضوع باغ قلهک را حل که نکرد هیچ در حال بازگشایی سفارت انگلیس در تهران است. در ضمن بنویسید اروپایی‌ها وقتی می‌توانند حسن نیت خویش را در رابطه با ملت ایران ثابت کنند که منافقین تروریست را به کشور جمهوری اسلامی ایران تحویل بدهند نه اینکه مثل الان پناهگاه آنان باشند.

فدوی: مراتب در مجالی به شرف عرض آستان ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ بعدالتحیه و السلام فرمودند: «و لکن خفه!..» در واقع مشهود است که این از مقولهء دردناک کرنش قهرمانانه است، که به قول عوام Up to date جام زهر است، و در تخصص معظم له است و لاغیر، برادر نادری!

 

* 4872---0913: تمام بنزین ذخیره شدهء موتور سیکلت بنده در این دولت سوخته است. چرا هر چه سنگ است برای پای لنگ است؟ آیا دیواری کوتاه‌تر از دیوار ما که از مال دنیا فقط یک دستگاه موتور سیکلت داریم پیدا نمی‌شود؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر رئیس محترم دولت، اعلی الله مقامه، رسید.

 بعدالتحیه و السلام فرمود که ما اصلاً موتور سواری بلد نیستیم، برادر 4872---0913!

 

* 8847---0919: دولت شعار اقتصاد مقاومتی می‌دهد ولی در عمل روزانه 10 میلیون لیتر بنزین از خارج وارد می‌کند، در حالی که پتروشیمی‌های کشور قادر به تأمین بنزین مصرفی کشور هستند. به خدا قسم این راه اقتصاد مقاومتی نیست.

فدوی: برادر! آنچه که فصل الخطاب، مقام معظم رهبری اعلی الله مقامه، بیان می فرمایند که

تنها یک وجه و فرم ندارد، مانند "نرمش قهرمانانه" که به لرزش قهرمانانه و گردش قهرمانانه

و... تقسیم می شود؛ اقتصاد مقاومتی هم همینطور است و زیر مجموعه های خودش را دارد؛ مانند

 اقتصاد مقاربتی، برادر 8847---0919!

 

* 6966---0916: بدحجابی در شهرستان اهواز صحنه‌های بسیار زشتی را به وجود آورده که از بیان و شرح آنها شرم دارم. مسئولین ساماندهی به این وضع چرا بی‌تفاوت شده‌اند.

فدوی مراتب را در اوقات شرعی و با قید چندین فوریت، به سمع و نظرمعظم له رساند. ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند: پس شما آنجا چه کاره اید، برادر 6966---0916؟ و افزودند که پس از بجا آوردن چندین  رکعت نماز وحشت، فریضهء امر بمعروف و نهی از منکر را شدیداً ادا کرده، وچنانچه توسط مردم نابکار مضروب، معلول و یا مقتول شدید، خبربدهید تا شما را به درجهء جانباز یا شهید مفتخر فرمایند! و من الله التوفیق.

 

* 1375---0916: اروپایی‌ها که تصویب قانون همجنس‌بازی را از ما ایرانیان خواسته‌اند ثابت کردند از حیوانات جنگل پست‌ترند. بی‌آبروتر از غربی‌ها وجود ندارد.

فدوی: خدا بد نده برادر 1375---0916، شما چرا زنجیر پاره کردید؟ خون تان را کثیف تر نکنید؛ آخر اینکه چیز جدیدی نیست، صدایش را در نیاورید که تازه خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، هنوز از شواهد این امر در ادبیات مان در این مورد شدیداً بی خبرند، البته در این میانه، ذغال خوب هم، که همانا محدودیت های فرسایندهء شرع انور باشد، بی تأثیرنبوده است!

 

* جان‌علی‌زاده: دو سال است که قطعه‌ای زمین کشاورزی در منطقهء چمخاله، در جورابچی ‌آباد از توابع شهرستان لنگرود خریده‌ام، ولی قبض آب آن به اسم بنده ارسال نمی ‌شود. مسئولین اداره آبرسانی این شهرستان دلیل این کوتاهی را توضیح بدهند.

فدوی: مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند، بعرض رسید؛ ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند: بقول عوام good for you برادر جان ‌علی(ع) ‌زاده! و افزودند دلیل آن نیز آن بوده است که حضرت امام(ل) پس از فرود اضطراری از ماه به ایران سابق، آب و برق را مجانی اعلام فرمود، حواستان کجا ست!؟

 

* صادقی: در داخل ایستگاه های مترو دستگاه کارت خوانی نصب بود که مبلغ اعتبار موجود کارت‌های خریداری شده مسافرین را مشخص می‌کرد ولی مدتی است که در تمام ایستگاه ها این کارت‌خوان‌ها را برداشته‌اند چرا؟ آیا علت خاصی دارد؟

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند که این کارت‌ خوان‌ها مع الاسف در امتحانات ایدئولوژی رد شده اند، برادرصادقی!

 

* جانباز از کرج: خدایا تو را سپاس که هر بهار ما را به زیارت مشاهد و یادمان شهدایی که بی ‌درنگ به فرمان امام ‌زمان شان (امام‌خمینی(ره)) در جهاد نظامی لبیک گفتند توفیق حضور می‌دهی، خدایا یاری مان کن در اطاعت از ولی امرمان (امام خامنه‌ای) در عرصه‌های اقتصاد و فرهنگ، همچون شهدا زما ن‌شناس باشیم.

فدوی: والله برادرجانباز، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ...

تا آنجا که فدوی می داند، امام زمان همان (عج) خودمان است، نه حضرت امام(ل)! مگر اینکه مراد امام عصر باشد که در آن نیز قدری شبهه برانگیز است که تکلیف امام صبح و شب چه می شود برادرجانباز؟!

 

* امینی گودرزی: برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برفراز همهء پرچم‌های رقیب، آن هم در خاک آمریکا، دشمن قسم خوردهء انقلاب، را به تمام ایرانیان و مسلمانان تبریک عرض می‌کنم. واقعاً جای افتخار دارد.

فدوی: بقول عوام   What are you talking about؟ برادر امینی گودرزی!

 

* 3730---0910:  امیدوارم شهادت شهید نهی از منکر مسئولین را پس از گذشت قریب به 4 دهه از انقلاب بیدار کند تا امر به معروف و نهی از منکر را نظام‌مند کنند و مورد حمایت جدی قرار دهند.

* 8220---0912: ماجرای ضرب و جرح و در نهایت شهادت طلبهء شهید علی خلیلی، دلیل واضح عدم حمایت جدی مسئولین ذیربط کشور، به ویژه بدنهء دستگاه قضایی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر می‌باشد. بایستی در این زمینه تجدید‌نظر جدی صورت گیرد.

فدوی: بعلت ضیق وقت و تشابه موضوع، هر دو عریضه را یکجا پاسخ می دهد.. والله برادران بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... بین خودمان باشد، و ضد انقلاب نشنود، این مسأله راه حل بسیار ساده ای هم دارد و آن این است که برای احتراز از ضرب و جرح مؤمنین، آن بزرگواران را متقاعد کنیم که شهروندان ایران سابق را بحال خودشان بگذارند، برادر 8220---0912!

 

* 0348-0919 : ساده‌ لوحی و خشت بر آب زدن دوستداران رابطه با غرب اروپاییان ِ ناقض حقوق ‌بشر را واداشت که ما را به خاطر جلوگیری از اعمال شنیع محکوم نمایند!

فدوی: والله برادر0348-0919 فدوی پیش از اقدام، فرمایش شما را چند بار مرور کرد اما سر در نیاورد، به جدول کلمات متقاطع می ماند، دو باره تماس بگیرید، برادر 0348-0919!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

۱۹ جمادی الجولای سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه