خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

1 مرداد ماه 1393 ـ  23 ماه ژوئيه 2014 

برنامه افق و پوزخند به اپوزیسیون چپ

اردلان ـ در سايت اخبار روز

شب 16 تیر ماه، برنامه ای در خصوص اتحاد گروه های چپ تحول خواه (و گزارشی از کنفرانس اخیر) با حضور رفقا نویدی از اتحاد فدائیان خلق، خلیق از سازمان اکثریت و زرافشان حقوقدان، در صدای آمریکا و در برنامه افق پخش گردید.

تمام کسانی که این برنامه را دیدند (و خود را چپ می دانند) با این نظرکه دعوت از این رفقااز طرف سازندگان برنامه افق، بطور موذیانه ای جهت تحقیر و کوچک نمائی گروه های چپ بوده، توافق دارند.

اصرار مجری برنامه به تعداد اعضای گروه اکثریت واتحادفدائیان خلق و تکرار خارج نشین بودن آنها این نظر را تائید می کند و در این رهگذر حضور رفیق ما آقای ناصر زرافشان، بعنوان چپ انقلابی و داخل نشین، تصادفی نبوده و برای ایجاد تقابل  و زیر سئوال بردن گروه های چپ دموکرات و تحول خواه بوده است.

ما می دانیم که در صدای آمریکا، برنام‍ء افق محل حضور دائمی اصلاح طلبان بوده است و تنها در برنامه های آقای مهدی فلاحتی از افراد چپ و سوسیالیست دعوت می شود. ما تقریباً در هیچ شبکه ماهواره ای، چپ های دموکرات را نمی بینیم.این رفقا هیچ برنامهء ماهواره ای ندارند و بر خلاف گروه های دیگر و حتی گروه های محفلی (دو سه نفره) فاقد یک شبک‍هء ماهواره ای مستقل می باشند. همین موضوع باعث عدم شناخت نسل جوان ایران، از این جریان سیاسی مهم (خصوصاً در آیندهء ایران) شده است و باعث گردیده این رفقا هر دعوتی را بدون در نظر گرفتن شرایط سیاسی روز و افراد دعوت شده به میزگرد، فقط به دلیل دیده شدن، بپذیرند (که نتیجه اش را در برنامهء افق دیدیم و سخت آزرده شدیم).

واضح است که با گسترش اعتصابات کارگری (و البته سایر اقشار جامعه) و رشد روزافزون جامعهء مدنی، افکار سوسیالیستی تحول طلبانه در جامعه رشد یافته و رویکرد اصلاح طلبانه (خصوصاً از نوع مذهبی و یا ملی اش) از نفس افتاده است. لذا، برای حکومت آمریکا (و صد البته اروپا) که در صدد ایجاد رابطهء گستردهء اقتصادی و سیاسی با رژیم ایران ست، برقراری دولت نئولیبرال روحانی و تثبیت آن، تنها از رهگذر سرکوب جنبش های اجتماعی و قبولاندن گفتمان اصلاح طلبی (خصوصاً نوع مذهبی آن) میسر است. همین موضوع است که نوع برنامه سازی در شبکه هائی نظیر صدای آمریکا را معنی دار می کند و به گروه های چپ تحول خواه این درس را می دهد که، برای گسترش مبارزهء مدنی و سیاسی خود، باید به اهمیت سیاسی شبکه های تلویزیونی واقف شده و با وجود سختی های آن در صدد راه اندازی سریع یک شبکهء مستقل باشند.         

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه