بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

1 دی ماه 1393 ـ 22 ماه دسامبر 2014 

ممنوعيت تور شب یلدای امسال

هنوز دو سالی از تقارن «ایام سوگواری مؤمنین»، کثرالله امثالهم، با برخی «ایام شادمانی مردم ایران» (یلدا تا نوروز ـ م) نگذشته(1) که دوباره شتر برادران یاد عربستان کرد و یادشان افتاد که امسال نیز، به حکم تاریخ و طبیعت، ایام شادمانی مذکور، که بحمد الله والمنة تا پایان جهان وبال شان خواهد بود، در راهند و باید عمامه و نعلین کرده و کاری بکنند که یکوقت، خدای نخواسته، یک جرعه آب و هوای آلوده، از گلوی ملتِ زخمی، پائین نرود!.. باری برادران که هر سال افزون بر مصادرهء تاریخ و فرهنگ ملت دربند، آن را ذبح اسلامی نیز می فرمایند، امسال نیز، بهمان فعل، اما و البته به سبک و سیاق دولت تدبیر و امید!، و بشرح زیر، مبادرت می ورزند:

* سايت صبحانه: تور شب یلدا ممنوع شد! بر اساس اطلاع به دست آمده، ادارهء کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، در بخشنامه ای به کلیهء دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، به آنها تاکید کرده است که با توجه به ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام جعفر صادق (ع) و امام رضا (ع)، اجرای هرگونه تور تحت عنوان "شب چله"(2) ممنوع خواهد بود! در ادامهء این بخشنامه تصریح شده است که در صورت وصول هرگونه گزارش تخلف، مراتب جهت اتخاذ تصمیم به کمیسیون فنی این اداره کل، ارجاع خواهد شد!

و این هم سند منگوله دارش:

و اما کاربران گرامی همان منبع، بی اعتنا به "شب یلدا" که دارد زیر نعلین حضرات دست و پا می زند، نگران این اند که:

* ناشناس: «وای چه اشتباهی، چه گافی داده سازمان گردشگری، بیست و هشتم صفر رحلت پیامبر و شهادت امام حسن مجتبی هست نه امام صادق!! میلاد پیامبر با میلاد امام صادق در یک روز است!»

بگذریم، اما "کار را آن کرد که تمام کرد"، بنقل از همان منبع اين خبر بهجت اثر را ملاحظه کنید:

* «تبلیغ و اجرای "تورهای نوروز 94" بدون دریافت مجوز ممنوع شد!»

اما ماجرا به همین جا ختم نشده و این بار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به سراغ یکی دیگر از ایام پر سفر رفته است و از همه دست اندرکاران برگزاری تورها و برگزاری برنامه های گردشگری به شرح زير خواسته است تا پیش از انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی و ثبت نام مسافران برای ایام نوروز، مجوز ادارهء کل میراث فرهنگی و گردشگری تهران را اخذ کنند.
          * «بر اساس نامهء روزهای اخیر رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری تهران، به کلیه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده است، اعلام شده با توجه به لزوم برنامه ریزی در خصوص تبلیغ و اجرای تورهای نوروز، درج هرگونه تبلیغ در جراید و فضای مجازی تحت عناوینی چون مجری مستقیم تورهای نوروزی و پرواز چارتر و فول چارتر منوط به اخذ تاییدیه مکتوب از این اداره کل است».

اینهم سند منگوله دار بعدی:

خب، حال که حضرات نام همه چیز را بمیل خودشان عوض می کنند، فدوی هم آیا حق دارد بر پایهء آنچه که گفته آمد، نام سازمان مذکور را، گوش برادران کر، به سازمان ضد میراث فرهنگی تغییر دهد؟!

در عين حال، بعنوان حسن ختام به اين شعر عبرا آموز «نيمائی!» از محمود کريمی مداح، توجه فرمائيد:

«شب يلدا تحريم

 اين صداى نفس شيعه ى اثنى عشرى ست!

به چه معنا شادى؟

به چه معنا خنده؟

عمرمان صرف شده پاى يكی مشت خُراف

كه سر ثانيه اى كه بلند است امشب

سر كنم قهقه ايى!

...

زينب از راه رسيده خسته

بس كه سيلى خورده

بس كه با صورت خود

سپر از بهر يتيمان برادر بوده

...

«شب يلدا تحريم!»

چون كه فردا روزش

جـــگر خون حسن (ع)

در ميان تشت است

و در آن نزديكي ست

سينه ى سرخ ِ

آتش بار ِ رضا

در مشهد...

.....

«شب يلدا تحريم! »

---------------------------------------------------------------

(1) فدوی در همان زمان نیز، در حد توان اندک خود، کوشید که حق مطلب را ادا کند؛ در صورت تمایل، لطفاً نگاه کنید به www.hazl.com آرشیو: 27 دسامبر 2012   

(2) برادران نام هر آنچه را که بنظر شان حرمت دارد، به زبان نیاورده و بجایش چیز دیگری  می فرمایند؛ فی المثل به" رقص" می گویند "حرکات موزون"! به "چهار شنبه سوری" " می گویند "چهار شنبهء آخر سال" و بهمانگونه تلفظ "شب یلدا" برایشان سخت است و اصلاً معصیت دارد~

 

عکس برگردان

تا آنجا که فدوی می داند،جنگ نرم که نقل محافل مکتبی ست، شیوه ای ست که منحصراً در اختیار برادران، کثرالله امثالهم، است که آن را، عنداللزوم، علیه دشمن دیرینهء خیالی، بکار می برند. بر این پایه، فدوی تاکنون ندیده بود که مؤمنین این حربهء تبلیغاتی برونمرزی را، که فدوی آن را امشب نوبر کرد، علیه ملت سابق نیز بکار برده باشند؛ که البته بخیل نیست و می گذارد تا شما خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز لذت اش را ببرید:

* آخرین نیوز: «به گزارش انصاف، در حال حاضر بدون اینکه بخشنامه‌ای در این باره صادر شود، به صورت نرم و شفاهی از مدیران همه فرهنگسراها خواسته شده که کلاس‌های موسیقی را تعطیل کنند و تنها فرهنگسرای ارسباران از این قاعده مستثنا شده است».

و در ادامهء خبر:

* «در روزهای اخیر، به دنبال این اتفاق، معلم‌های موسیقی بسیاری به شورای شهر شکایت برده‌اند. برآورد می‌شود که 10 هزار هنرجوی موسیقی تهرانی امسال از این کلاس‌ها محروم خواهند شد».

که البته بقول آن بزرگوار:

بیت

بِشِكست گر دل من، به فداي چشم مستت

سر ُخمّ می سلامت، شکند اگر سبوئی!#

(رضوانی)

زیاده خبری نیست..

----------------------------------

# ضمناً، تا برادران نیامده اند، اضافه شود که منظور از «می» در بیت فوق، می عرفانی و مراد از ُخمّ و سبو همان است که در آن دوغ آب علی، سلام الله علیه، می ریزند!

 

تبدیل به احسن

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه،به خبر میمنت اثر زیر نیز برخورد:

* «قرارداد مقدماتی نمایندگی آمریکائی یک شرکت چینی، برای تولید انرژی از زباله در ایران!»/ بی.بی.سی- تیتر

فدوی هم اگر جای برادران مؤمن و معتقد چینی بود، فکری برای این همه بنجلی  که در این سال ها به اهتمام برادران، کثرالله امثالهم، به ملت یک لا قبا انداخته، می کرد تا بابت تبدیل آن بنجل ها به انرژی، دولا پهنا کاسب شود!

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات ِحمار مستخرَج از فرهنگستان فدوی، و ضدِ کلمات قصار است!

 

* بی.بی.سی، بنقل از البرز نیوز: کره شمالی دستور داده است که هر کس که همنام کیم جونگ اون، رهبر این کشور، باشد، باید نامش را عوض کند.

 

* دویچه وله: رهبر راستگرایان فرانسه (خانم مارین لوپن) شکنجه را در برخی موارد "مفید" خواند.

 

* آیت الله گرگعلی (احمد خاتمی- م): روحانیت محبوبیت خود را حفظ کرده است»./ تسنیم

 

* خبرآنلاین:  بهمن شریف زاده یکی از یاران نزدیک اسفندیار رحیم مشایی و محمود احمدی نژاد گفت: معتقدم آقای احمدی نژاد بخاطر مبانی که داشت، مبانی که از دیدگاه من مبانی امام نیز هست، حزب خود را در قلب مردم ایران تأسیس کرده است!

 

* علم‌الهدی امام جمعه مشهد: مشهد به کیش گنبد دار تبدیل شده! / عصر ایران

 

* فرمانده سپاه فارس: موسوی، کروبی، و خاتمی نجس سیاسی هستند./ استان وایر

 

* کیهان دارالخرافه: یک روزنامهء انگلیسی تأکید کرد، سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس تنها کسی است که می‌تواند داعش را شکست دهد.

* رادیو فردا بنقل از البرز نیوز: محمد(ص) موسوی بجنوردی، عضو مجمع روحانیون مبارز و رئیس دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت که آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی بسیار رئوف بوده و حتی با زندان‌های طویل‌ المدت هم مخالف بوده ‌است. این عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به فرمان 8 ماده‌ای آیت الله خمینی گفته که بهائیان حقوق شهروندی ندارند و از حق تحصیل آزاد هم نباید برخوردار باشند.

 

* 3910---0912/ خواننده کیهان دارالخرافه: یکی از نمایندگان مجلس اظهار داشته اگر فقط تولید گیاهان دارویی کشور مدیریت شود نیازی به صدور نفت خام نیست...

 

* مرتضی شهابی‌پور/ خوانندهء کیهان دارالخرافه: غرب با محوریت صهیونیسم بسیج شده است تا دست ایران اسلامی، این مرکز آزادگان عالم را از دانش راهبردی هسته‌ای صلح‌آمیز در ابعاد صنعتی قطع کند...

 

* حداد عادل: برخی شبکه های اجتماعی حکم شراب در قرآن را دارند! / ندای سبز آزادی

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با

محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* تیر پرس: سردبیر مسئول روزنامهء کیهان روز دوشنبه بعد از ظهر به دعوت بسیج دانشجویی به دانشگاه تهران رفت تا در جمع دانشجویان به سخنرانی بپردازد، اما این سخنرانی با حاشیه‌های زیادی همراه بود

تحشیهء فدوی: آن حواشی، البته ناشی از علاقهء دانشجویان به مقام معظم رهبری، ادامه الله پروستاته است!

* جرايد: جهادگران مسلح در برخی از مناطق سوریه، نیروهای ارتش این کشور را به عقب رانده‌اند. جبههء نصرت دستکم 120 سرباز ارتش سوریه به اسارت گرفته است. نخست وزیر رژیم سوریه برای جلب حمایت بیشتر جمهوری اسلامی به تهران رفته است.

تحشیهء فدوی: مراتب در مجالی به شرف عرض آستان ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در بازدم و پس از صدور چندین آروغ ستاره دار فرمودند راضی به زحمت شان نبودیم، همانجا هم که بودند کمک های تسلیحاتی و مالی را، از جیب ملت یک لا قبا، دریافت می کردند، برادر فدوی!

 

*ولتن نیوز: فوت 24 زائر ایرانی در کربلا و نجف اشرف. بگفتهء محسن نظافتی، مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، این آمار جدا از زائرانی ایرانی است که در حوادث رانندگی 24 ساعت گذشته، در مسیر بازگشت به کشور، در خاک عراق کشته و زخمی شدند!

تحشیهء فدوی: به فدوی مربوط نیست ها، لکن پنداری ابا عبدالله الحسین(ع) همانگونه که درتاریخ هم آمده، رابطهء چندان خوبی با ایرانیان سابق ندارد!

 

            * آخرین نیوز: امیرسرتیپ کیومرث حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت: «تروریست ‌های داعش هنگامی که با حرکتی طوفنده تا 50 الی 60 کیلومتری مرزهای ما با هدف نفوذ به مرزهایمان پیش آمده بودند، وقتی که پیام ما را در این رابطه شنیدند که "اگر پا را جلوتر بگذارند پایشان را قلم خواهیم کرد" یکی پس از دیگری از شهرهای مرزی عراق گریخته و به عمق خاک عراق متواری شدند!»

تحشیهء فدوی: تا دنده شان نرم شود، پدرسوخته های بنیادگرا! و بدانند که ممنوع القلم بودن یعنی چه!

 

* آیت الله مصباح: عده ای دوست دارند به آنها گفته شود اگرشما نبودید، امام بلد نبود چه کار کند!

تحشیهء فدوی: والله برادر تمساح، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آآآآ.. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، از قرائن پیداست که  توفیری نمی کرد؛ یعنی اگر آنها هم بودند، باز هم حضرت امام(ل) بلدنبود چه کار کند!

 

* دمشق و مسکو: حمله به مواضع داعش در سوریه تجاوزی غیر قانونی است!/ العربیه

تحشیهء فدوی: انشاءالله بپای هم پیر شوید، برادران مثلث! ( پوتین - اسد- داعش) ـ ضمناً گويا «تجاوز قانونی» هم در اين قلمروی سه گانه مجاز است!

 

* ایرانیان صنعت توریسم آنتالیا را نجات دادند!/ دویچه وله

تحشیهء فدوی: احوط آن است که دولت  ترکیه از مقام معظم رهبری، ادامه الله وجوده، تشکر کند!

 

* هم غزه، هم ایران؛ جانم فدای اسلام! /افکار نیوز

تحشیهء فدوی: به این می گویند ایجاد ارتباط بین گودرز و شقایق (جمع شقیقه- م) بهر قیمت!

 

* العربیه: شبکه‌های «امام حسین»٬ «سلام»٬ «ابالفضل العباس»٬ «مدرسهء جهانی امام صادق»٬ «بقیع»٬ «مرجعیت» و «الانوار 1 و هشت شبکه‌ای بودند که خبرگزاری فارس خواستار تعطیلی دفا‌تر آن‌ها در استان‌های قم، خراسان رضوی، اصفهان و تهران شده بود.

تحشیهء فدوی: پنداری برادران، دیگر، خودی و غریبه هم  سرشان نمی شود!

 

* خودنویس: 65 اسب گران ‌قیمت با پرواز اختصاصی لوفت‌هانزا از فرانکفورت به تهران آمدند.

تحشیهء فدوی: خب اسب معمولاً به اصطبل می رود دیگر!، این هم جار و جنجال داشت؟

 

* معاون وزیر امور خارجه: سرمایهء ایرانیان خارج از کشور حدود یک هزار میلیارد دلار است./ ایرنا

تحشیهء فدوی: انتشار این خبر را به حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی فداه(عج) و نایب بر حق اش، ادامه الله  پروستاته، تبریک و تسلیت "ارز" کرده و اقرار و اعتراف می کند که فدوی تاکنون می پنداشت که بدشانسی برادران منحصراً در حدود فرار مغزها بوده است که مؤمنین  آن را البته،با افزایش تولید ساندویچ مغز، جبران فرموده اند، برادر ایرنا!

 

* فرماندهء کل سپاه: مأموریت نیروی قدس توسعهء انقلاب اسلامی در جهان است. /کیهان دارالخرافه

تحشیهء فدوی: دیر رسیدید برادر سپاه، برادران بلافصل شما، داعش، زود تر رسیدند؛ شرمنده!

 

* مذاکره‌ کنندهء اتمی ایران: اختلافات با 5+1 جدی است!/ سایت رادیو فردا

تحشیهء فدوی: شوخی نفرمایید، برادر مذاکره کننده! در نرمش قهرمانانه از اين حرف ها نداشتيم.

 

* العربیه بنقل از فارین پالیسی: داعش یا القاعده، کدامیک خطرناکترین سازمان تروریستی جهان هستند؟

          تحشیهء فدوی: هیچکدام، اسلام مشهور به «عزیز» از همه شان خطرناک تر است!.. این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدی، برادر فارین پالیسی؟!

 

          * دویچه وله: ترورهای اسلام‌گرایان افراطی روزی 170 قربانی گرفته است. شبه ‌نظامیان اسلامگرای افراطی تنها در مدت 30 روز ماه گذشته 650 حمله تروریستی در سراسر جهان انجام دادند که بیش از پنج هزار انسان را به گام مرگ کشید.

          تحشیهء فدوی: اينکه چیزی نیست ، جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید، قهر می کند!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه     
اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما  از فدوی ست

* م- ملاجردی – تهران:  20 سال است که خواننده کیهانم ولی با مطالعهء روزنامه کیهان 93/9/25 و سخنان آقای شریعتمداری در جمع دانشجویان، برای سلامتی ایشان روزی 10 صلوات می‌فرستم.

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت شعارهای دانشجویان، دولا دولا راه می رفتند، به استحضار رسید؛ اصلاً خوش شان نیامد و افزودند که روزی 10 صلوات می کند بعبارت ماهی 300 صلوات، که به هیچ جای ایشان نمی رسد!؛ خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را این طور سنگ روی یخ کردید... راستی شما از ناحیهء ملاج، آسیبی چیزی دیده اید، برادر ملاجردی؟!

 

* 9020---0912:  ‌وقتی روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاح‌ طلبی روز بعد از راهپیمایی باشکوه و 20 میلیونی زائرین امام‌حسین(ع) در اربعین آن حضرت از شدت ناراحتی و غیظ موضوع موسیقی رپ را تیتر اصلی صفحه اول خود می‌کنند معلوم نیست در روز ظهور حجت(عج) اگر باشند چه سرنوشت رقت ‌باری پیدا خواهند کرد.

فدوی: مراتب به آگاهی یک حلقه از زنجیر رسید؛ گفتند که حوصله ندارند 1400 سال دیگر هم صبر کنند و بعد از ورق زدن اصلاح طلبانهء ديوان مرحوم خيام نيشابوری افزودند:

بیت

پرکن قدح باده که معلومم نیست

کاین دم که فرو برم برآرم یا نه!

 

* 9527---0913: آقای روحانی ریاست محترم جمهوری گفت که کاهش قیمت  نفت سیاسی است ولی چرا حاضر نشد بگوید این خیانت را چه کسانی  انجام دادند؟

فدوی: مراتب در مجالی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: «بسمه تعالی، نمی دانم، از حضرت آقا، ادامه الله پروستاته، بپرسید، برادر فدوی!..» که فدوی هم، از شما چه پنهان، بیضهء اضافه نداشت، که به دست شهيد معظم له بدهد، برادر9527---0913!

 

* سرفراز:اداره بهزیستی منطقهء شرق تهران تعدادی از بیماران روانی را به کوچهء اردکانی‌ها واقع در خیابان شهید یعقوبی دردشت منتقل کرده است. با سر و صدایی که ایجاد شده ما ساکنین محل آسایش نداریم در ضمن دیوار ساختمان نگهداری این بیماران کوتاه می‌باشد و احتمال بروز خطر و آسیب‌ رسانی برای همسایه‌ها وجود دارد. از مسئولین مربوط درخواست رسیدگی داریم.

فدوی: ببخشید که فدوی، با نعلین زرد، پرید وسط فرمایش تان، برادر. لکن، بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، بیش از سه دهه است که ادارهء مشابهی، تعداد زیادی از بیماران روانی را، زیر پوشش نماینده، گرد آورده و عرّ و تیزشان گوش و روان ملت را می آزارد اما ملت جیک اش هم در نمی آید، حالا شما چه خبرتان است که بابت چند فقرهء جزئی، اینهمه گرد و خاک راه انداخته اید، برادر سرفراز؟!

 

* عزیزی: در سال 86 در دانشکده فنی- حرفه‌ای سمنان پذیرفته شدم. بنابر دلایلی انصراف دادم. در سال 91 وزارت علوم این امکان را داد که منصرفین سال های گذشته با پرداخت هزینهء اعلام شده بتوانند ادامهء تحصیل بدهند. با مدارکی که ارسال کردم و وجهی که از بنده گرفتند برای ادامهء تحصیل به دانشکده فنی شمس‌پور واقع در تهران معرفی شدم ولی مسئولین دانشکده نمی‌پذیرند. خلاصه دو سالی است که سرکار گذاشته شده‌ایم از آن طرف مبلغی را هم از ما گرفته‌اند

فدوی: فدوی روی عریضهء شما اقدامی ندارد زیرا بقول عوام already تحصیل حاصل است. بدین معنی که شما بنا بوده که سال ها در دانشکدهء مذکور زحمت کشیده و پس از سال ها دویدن،کار گیر بیاورید، در صورتی که برادران اینک بی تحمل این مصائب، شما را سر کار گذاشته اند!، چشم تان را بگیرد که برادران هر خدمتی که می کنند بنظرتان نمی آید برادر عزیزی!

 

* 8836---0912: در حرم حضرت امام‌ خمینی(ره) بعضی از خانم‌هایی که وارد شبستان می‌شوند پوشش زننده‌ای دارند و از  حجاب اسلامی خبری نیست. لطفا متولیان امور تذکر داده و رسیدگی نمایند.

فدوی: مراتب بمنظور اطلاع و اقدام لازم به مسؤلان مؤمن و معتقد ابلاغ شد؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام فرمودند خود حضرت امام(ل) که آنجا حضور دارند اعتراضی نداشتند، شما مدعی هستيد برادر کاتولیک تر از پاپ؟!

 

* مهدی ایزدی از فولاد شهر: نکتهء «فردا اگر خدا پرسید...» آقای شریعتمداری (93/6/10) را که مطالعه کردم اشک در چشمانم حلقه زد و به فکر فرو رفتم که به راستی فردای قیامت ما چه جوابی خواهیم داد؟ مسئولین فرهنگی چه پاسخی برای فردا دارند؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند که  بقول عوام  don’t worry be happy زیرا  پرسش ها در فردای قیامت،چهار جوابی ست و حتماً با استخاره درست در می آید، برادر مهدی(عج)!.. ضمناً بخاطر نام فامیل تان که «ایزدی» ست، یکوقت حتا برای زیارت هم در عراق و سوریه آفتابی نشوید که بیگمان توسط برادران دولت اسلامی، کثرالله امثالهم، در ُطرفة العینی در بازار کوفه،ب فروش می رسید، برادر ایزدی!

 

* محمدی: برای سوال از قیمت تعرفهء ثبت ازدواج با شماره‌های سازمان ثبت احوال که همه روی پیام‌گیر است تماس گرفتم ولی گزینهء مورد نظر سئوال بنده نبود و به جای وصل کردن به اپراتور، تلفن، را قطع کردند. از وزارت کشور که باید ملجاء مردم و پشتوانهء مردم باشد انتظار تکریم ارباب رجوع بیش از سایر وزارتخانه‌ها می‌رود.

فدوی:مراتب در اوقات شرعی به استحضار مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعد التحیه والسلام دستور فرمودند شما را در اطاق جداگانه ای حبس کنند! و در پاسخ به اعتراض شدید فدوی گفتند آنچه که وی از تکریم می فهمد، همانا تکریم بانوان است که عبارت از حبس کردن زنان در اماکن جداگانه است و در این رابطه خودی و غریبه و زن و مرد سرشان نمی شود، برادر محمد(ص)ی!

 

* 6263---0938: روز جهانی مساجد را گرامی می‌داریم. مساجد در زمان رژیم شاه ملعون پایگاه تبلیغ نهضت امام‌خمینی(ره) بود و امروز پایگاه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی شده است. جملهء معروف حضرت امام را به یاد آوریم که فرمودند: «مسجد سنگر است» از این سنگر برای جهاد فرهنگی به خوبی استفاده کنیم.

فدوی: به فدوی مربوط نیست ها، لکن اگر مساجد در زمان رژیم پیشین پایگاه تبلیغ نهضت امام‌خمینی(ل) بوده است، دیگر چرا به آدمی که این امکان را برای شما فراهم کرده بوده است می گویید ملعون!؟ آخر کوسه و ریش پهن که نمی شود، برادر 6263---0938! فلذا احوط آن است که شما هم در مسجد کار خود را بفرمایید و بروید، برادر 6263---0938!

 

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

بیست و دویّم دسامبر المُّعذب سنهء 2014 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

 www.hazl.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه