خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014  

شورای فقهی در حوزهء مهدهای کودک تشکیل می‌شود

سايت تقاطع

رییس “سازمان بهزیستی” در ایران می‌گوید که این سازمان در پی تشکیل “شورای فقهی” در حوزه مهدهای کودک است.

به گزارش خبرگزاری “حوزه”، همایون هاشمی صبح روز یکشنبه (۳۰ آذر ـ ۲۱ دسامبر) در دیدار با ناصر مکارم شیرازی، “مرجع تقلید” حامی حکومت ایران در قم، از تشکیل “ادارهء کل واحدی” در “سازمان بهزیستی” برای مهدهای کودک خبر داد و گفت: «طبق بخشنامهء کنونی، مهدهای کودک سراسر کشور باید بر اساس کتاب‌های جدید عمل کنند.»

به گفته‌ء وی، در راستای نظارت بیشتر بر عمل‌کرد مهد کودک‌ها، «پایش‌گران تخصصی سازمان بهزیستی، سالانه سه مرتبه به بازدید از مهدهای کودک و دیگر بخش‌ها می‌پردازند».

آقای هاشمی در عین حال، “بهترین نهاد تربیتی برای کودکان” را “دامان مادران” دانست و افزود که به همین دلیل “توسعهءکمّی” مهدهای کودک در دستور کار سازمان بهزیستی قرار ندارد.

رییس “سازمان بهزیستی” با بیان این‌ که مسائل مربوط به حوزهء کودکان “نیازمند توجه ویژه” است خاطر نشان کرد که این سازمان در این راستا از نظرهای “رهبر جمهوری اسلامی” و “مراجع تقلید” بهره می‌گیرد.

گفتنی است این اظهارات به دنبال سخنان ما‌ه‌ های اخیر شماری از چهره ‌های حکومتی درباره‌ء لزوم نظارت بیشتر بر آموزش کودکان بر مهدکودک‌ها صورت می‌گیرد.

پیش‌ از این، در روز ۴ مهرماه امسال، کاظم صدیقی، یکی از “امامان جمعه” تهران، در سخنانی، “غفلت از مهد کودک‌ها” را “خسارت ‌بار” توصیف کرده و گفته بود: «اگر کودکی در دامن محیطی که در آن مناظر غفلت‌آور وجود دارد رشد کند، زیان ‌آور است.»

وی پیشنهاد کرده بود که برای جلوگیری از این‌گونه “زیان‌ها”، در مهدهای کودک “آوای قرآن و دفاع مقدس” به کودکان آموزش داده شود.

روز ۵ شهریور ماه نیز، هاشم حسینی بوشهری، “مدیر حوزه‌های علمیه”، آموزش رقص و موسیقی به کودکان در مهدکودک‌های ایران را “فاجعه” خوانده و با ابراز تاسف از این مساله گفته بود: «باید مهدکودک‌ها بر اساس مکتب اهل بیت فعالیت کنند و الگوهای منطبق با ائمه را برای کوکان ترسیم کنند.»

در همین ارتباط، سردار احمد کارگر، رییس “بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس”، روز 3 مهرماه 92، در برنامهء تلویزیونی “دیروز، امروز، فردا” خواهان آن شده بود که «اشاعهء ارزش‌های دفاع مقدس» به جای دانشگاه‌، از مهدکودک‌ها شروع شود.

http://taghato.net/article/9247

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه