خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

15 دی 1393 ـ 5 ژانويهء 2015

در اختلاط طنز و واقعیت

فدوی در تأملات خود در امر طنز به تعریفی از اين امر رسیده و آن این است که برخی از همین «جوک» ها و «لطيفه» هائی که، بویژه در فضای مجازی، بین امّت همیشه آنلاین رد و بدل می شوند، بلحاظ مضمون و محتوا دست کم اندکی تا قسمتی، از «فکاهه» و «مطایبه» فاصله گرفته و، در مواردی، حتی به اطاق «طنز» نیز نقل مکان می کنند؛ یعنی به قول عوام  upgrade می شوند!.. نویسندگان اینگونه لطیفه ها البته، مانند سربازان امام زمان(عج) ناشناس اند!.. باری نقل و نقد یکی دو نمونه شاید، به  فدوی در توضیح  مطلب، کمک کند:

نمونهء نخست: بعنوان دست گرمی عرض می کند که خوانندگان محترم ضدانقلاب، بویژه هم نسلان فدوی، خیابان آشنای ناصر خسرو تهران را بی گمان بیاد می آورند؛ خیابانی که، بقول معروف، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن، البته به بهائی افزون تر، یافت می شد وجویندگان هر کالا و ضرورتی کمتر از آن خیابان دست خالی باز می گشتند... و اما راویان اخبار و ناقلان آثارو طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار چنین روایت کرده اند کهک

«دو نفر با هم مشغول گفتگو بودند. اولی گفت: من دیروز امام زمان(عج) را دیدم!.. دومی با حیرت پرسید کجا؟ گفت: در خیابان ناصر خسرو!.. گفت: معاذالله! حضرت(عج) آنجا چکار می کردند؟ گفت: دنبال دوای ظهور* می گشتند!..»

و اما بمنظور دریافت پیام هائی که در این لطیفهء کوتاه و فشرده نهفته، و همین امر آن را از همتایان خود جدا کرده است، می شود این چند سطر را باز کرد: نخستین دلیل حضرت(عج) در پایان دادن انتظار 1400 سالهء امّت ِمنتظرالظهور می تواند این باشد که حضرات آیات عظام و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله امثالهم، به زعامت مقام معظم رهبری، ضاعف الله پروستاته،چندان دست به آبی رفته اند که گند مملکت حضرت شان را برداشته، و حضورشان را شدیداً اقتضا کرده است. معظم له، که ضرورتاً غایب، یعنی ناپیدابوده اند برای تهیهء دوای ظهور، بهر جا مراجعه می فرمایند،دوای مذکور را، مع الاسف، نمی یابند تا آنجا که ناگزیر به رفتن به ناصر خسرو می شوند! و این، دومین پیام این لطیفهء هدفمند است که می خواهد بگوید که در مملکت ایشان(عج)، مردم برای تهیهء مایحتاج خود، شدیداً در مضیقه و رنج اند.

نمونهءدوم: «شرکت سایپا در اقدامی با ارزش، با صادر کردن اتومبيل "پراید" به عراق، انتقام خون شهیدان 8 سال دفاع مقدس را،خواهد گرفت!..»

پیرامون رابطهء این طنز  با واقعیت، در جراید شریفهء دارالخرافه زیاد خوانده اید؛ لکن فدوی برای جوریِ جنس، یکی دو فقره را در پی می آورد:

 

*5  سرنشین پراید زنده زنده در آتش سوختند./  آخرین نیوز 

* نظر یکی از کاربران ـ امیر 1393-09-2: خودروسازان داخلی قاتلان جان مردم ایران هستند. چرا هیچ کس بطور جدی با این خودروسازانی که تا کنون دست شان به خون ده ها هزار ایرانی بیچاره آغشته شده برخورد نمی کند و آنها را محاکمه نمی کند.چطور برای قربانیان هواپیمای ایرباسی که توسط ناو جنگی امریکا سقوط کرد، غرامت گرفته شد اما برای خودروسازان داخلی با این خودروهای بی کیفیت هیچ دادگاهی تشکیل نمی شود؟ پس کجایند دلواپسان که فقط دلواپس منافع شخصی خودشان نباشند و کمی هم دلواپس جان مردم ایران باشند؟!

و ادامهء پژوهش های فرسایندهء فدوی حاکی ست که خشم "پراید"، گاه حتا از راننده و سرنشینان خودرو فراتر رفته، و بمنظور گوشمالیِ مالک، به خانهء او نیز سرایت کرده است!:

* تابناک: نقص فنی خودروی پراید در مشهد، منزل مسکونی را به آتش کشید! بر اثر این حادثه طبقهء اول ساختمان 60 درصد خسارت دید و بخشی از طبقه دوم هم دچار دود گرفتگی شد.

و از میان نظرهای کاربران تابناک:

*دقیقاً همین اتفاق در اول امسال برای ماشین ما پیش آمد و ساعت 1  صبح همسایه ها ما را خبر کردند که ماشین آتش گرفته (از ناحیهء گلگیر سمت راننده که دسته سیم اصلی می گذرد و جالب آنکه پوشش پلاستیکی داخل گلگیر هم مثل نفت آتش می گیرد). صبح ماشین را بردیم نمایندگی ساعی، گفتند به ما ربطی ندارد شاید یک نفر ماشین شما را آتش زده! گفتم شکایت می کنم، گفتند حتی اگر کسی مرده بود هم کاری نمی توانستید بکنید! دستهء سیم اصلی ماشین آتش گرفته بود، پس از یک روز بارندگی بسیار شدید.

* يک خوانندهء ديگر تابناک: منافق. چرا اسم ماشین را می بری! واقعاً به این خودروی ملی توهین کردی! پراید را با مرسدس بنز عوض نمی کنند. این ماشین با درب قوطی آب میوه رانی برای تعادل جمعیت ایران ساخته شده است. میدونی اگه این ماشین نبود حدوداً 50 % کشته ها و معلول ها کم میشدن؟ بعداً هی جمعیت اضافه می شد و این یارانه میلیاردی کمتر به بقیه می رسيد. باز بگو تابناک منافق نیست؟

زیاده طنزی نیست.

 

پژوهشی در سن و سال آيت الله جنتی

پرسش پیرامون این راز که آیت الله جنتی، دامت تحریکاته، علیرغم گذشت دستکم 20 سال از مرگ اش، همچنان از مصادر امور ایران سابق است!، بارها موضوع بحث ملت، بویژه در فضای مجازی واقع و در مورد آن نیز لطیفه ها ساخته و پرداخته اند که لابد دیده و خوانده اید و فدوی دیگر مکرر نمی کند؛ آنچه که اما امشب می خواهد به این مختصر بیفزاید، فی الواقع نوعی رمزگشائی ست که بقول عوام، کردیت اش مال فدوی ست!

باری؛ پژوهش های فرسایندهء دکتر فدوی حاکی ست که آیت الله جنتی، دامت تحریکاته، بیش از بیست و هشت سال ندارد! بله درست خواندید، 28 سال!.. و سبب نیز بیماری نادری ست بنام" کوتیس لاکسا"  که دکتر فدوی یک فقره از آن را در چین سراغ دارد، ملاحظه کنید:

* بهار نیوز: خانمی که ناگهان 50 سال پیر شد! "هو جوآن" یک خانم 28 ساله است که دو فرزند دارد ولی از زندگی خود لذت زیادی نمی برد چرا که بیماری خاصی گرفته است که او را طی مدت کوتاهی پیر و چروکیده کرده و دیگر جوانی گذشته اش را ندارد. این خانم اهل چین دچار بیماری بسیار نادر "کوتیس لاکسا" شده است که پوست بدن را چروکیده می کند و سرعت پیر شدن آن را افزایش می دهد به طوری که طی شش ماه "هو جوآن" از 28 ساله به سن 70 ساله رسیده است!

فلذا ملت ضد انقلاب، حالا حالاها منتظر خبری نباشند!..

 

از خیال تا واقعیت

فدوی پیش از این مطلبی نوشته بود بنام "ادامهءت حصیل آنلاین"* در باب تحصیل در رشتهء معتبر «امام خامنه ای پژوهی که خوانندگان محترم ضد انقلاب پنداشتند که لابد طنز است! لکن یادشان رفت  که طنز فدوی، شدیداً مبتنی بر واقعیّت است!

بيت

به مزاحت نگفتم این گفتار

هزل بگذار و جد از او بردار

باری؛ بنظر می رسد که طنز مذکور به استناد خبر زیر، شدیداً به واقعیّت پیوسته است! ملاحظه کنید تا به عرض وی برسید:

* تقاطع «یک مقام مسوول در “وزارت آموزش و پرورش” در ایران می‌گوید که از مهر‌ماه امسال طرح “مصباح‌الهدی” با موضوع “امام‌ شناسی” در مدارس کشور به اجرا در خواهد آمد. محمدرضا مسیب‌زاده، “مدیرکل امور قرآنی، نماز، و عترت وزارت آموزش و پرورش”، با بیان این ‌که طرح موسوم به “مصباح‌الهدی” بر اساس آموزش «برش‌هایی از زندگی ائمه، متناسب با سنین دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده» به خبرگزاری ایسنا گفت که این طرح در راستای “منویات” رهبر جمهوری اسلامی دربارهء “لزوم توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی” و تاکیدهای علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تحقق این هدف، برای نخستین بار در مدارس کشور اجرا می‌شود».

حال فدوی نمی داند که پس از بیش از سه دهه از درگذشت انقلاب، آیا هنوز مغزی هست که برادران، کثرالله امثالهم، آن را به خشکشویی ببرند؟!

زیاده جسارت است...

----------------------------------------------------

* ن.ک. ارشیو هزل داتکام  April 30th, 2014

 

موقعیت

قاصم الجبارین، پدر و مادر خاج پرستان، لعنة الله علیهم را شدیداً بیامرزد که که همینطور مشغول خدمت به مؤمنین هستند؛ تازه ترین اش را ملاحظه کنید:

* آفتاب: یادگیری زبان خارجی از دغدغه‌های مردم جهان برای آشنایی با تمدن ها و فرهنگ های مختلف است و راه های زیادی برای این کار ایجاد شده که جدیدترین آنها خوردن یک قرص کامپیوتری برای یادگیری زبان خارجی است».

این خیلی به درد مقامات خودمان، کثرالله امثالهم، می خورد به خدا، بویژه در سفرهای خارجی، اینطور نیست، خواهر- برادر ضد انقلاب؟!

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی  به دخالت او ندارند!

* بازیگر محمد رسول الله(ص) درگذشت./ آخرین نیوز- تیتر

تحشیهء فدوی: فدوی مصیبت وارده را به داعش برونمرزی (ابوالبکر البغدادی - م )، اعزالله انصاره، و داعش درونمرزی، (مقام معظم رهبری، ضاعف الله پروستاته، و توابع - م ) تبریک و تسلیت عرض می کند!

 

* مطهری گفت: اینکه ایشان (میرحسین موسوی) محاکمه را پذیرفته است، یک گام به پیش است. این دادگاه طبق قانون اساسی باید علنی باشد و قاضی آن هم باید عادل و با تجربه باشد به طوری که این تلقی ایجاد نشود که حکم اش از قبل معلوم است.!

تحشیهء فدوی: گفت چنین قاضیی را جسته ایم ما، اما یافت می نشود، برادر علی(ع) مطهری!

 

* داعش با چه ابزاری زنان را شکنجه می‌دهد؟ / آخرین نیوز

 تحشیهء فدوی: حالا چه فرقی می کند؟! ما بخاطر یکی دو اختلاف جزئی که معامله را بهم نمی زنیم!، برادر نیوز....

 

* حسین(ع) سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه ۳۰ دسامبر گفت که ایران در سوریه «به عنوان حلقهء محوری مقاومت بر روی زمین، یک ارتش مردمی متصل به انقلاب اسلامی با الگوی تفکر بسیجی» دارد. / العربیه

تحشیهء فدوی: المعنا فی بطن الّسردار، که از نظر قیافه نیز بهمین میزان در مضیقه است!

 

* استاندار مازندران با اشاره به اینکه دو چاه بزرگ نفتی در مازندران کشف شده است از استخراج نفت در مازندران خبر داد. /  آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: رونوشت: برادران سید حسن نفت الله، خالد مشعل، بشار اسد و سایر ماجراجویان  و قطاع الطریقان محترم خاور میانهء عربی، جهت اطلاع و اقدام عاجل که فی التأخیر آفات!

 

* جوان سوری دست و چشم بسته، داخل گودالی که برای اجرای «حد» در نظر گرفته شده است، هدایت می‌شود و لحظاتی بعد، تکفیری‌های بی‌رحم، با سنگ‌هایی به اندازهء تکهء آجر، از فاصلهء نزدیک سر او را هدف قرار داده و سنگسارش می‌کنند. /  آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: یک جوری حرف می زنی که انگار شاهد اجرای چنین مراسم خداپسندانه ای توسط داعش یان درونمرزی،در جامعهء شکوهمند اسلامی خودتان، و حتا اصرار برادر محمد(ص)جواد(ع) لاریجانی به ادامهء اجرای آن نبوده ای، برادر نیوز!

 

* احمدی نژاد: احساس کنم حریم ولایت مورد تعرض قرار بگیرد وارد صحنه می شوم!/ متین نیوز

تحشیهء فدوی: کوری که عصاکش کور دگر شود!

 

* خاتمی: قدرت بی‌مهار نقد نشود به دیکتاتوری می‌انجامد. / دویچه وله

تحشیهء فدوی: یعنی هنوز به دیکتاتوری نیانجامیده است، برادر سید محمد(ص) خاتمی؟!

 

* اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه ۲۵ آذر در جمع خبرنگاران از وقوع اسیدپاشی به یک دختر جوان در تهران خبر داد.

تحشیهء فدوی: بنظر می رسد که برادران از مرخصی استعلاجی برگشته اند!

 

 * بولتن نیوز: نعمت الله ترکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، ضمن تاکید بر اجرای دستورالعمل دولت مبنی بر افزایش حداکثر 30 درصدی قیمت انواع نان سنتی در شهر تهران، افزود: قیمت نان بربری که بیش از 30 درصد گران شده بود از 700 به 650 تومان کاهش پیدا کرد.

تحشیهء فدوی: پارتی بازی کردی ها، برادر ترکی!.. بقول عوام what about نان سنگک؟!

 

* بی.بی.سی: مدیر کل آژانس خواهان پنج میلیون دلار بودجه به دلیل تمدید مذاکرات اتمی است.

تحشیهء فدوی: براستی که برادران چقدر خرج روی دست مردم دنیا می گذارند!

 

* بولتن نیوز: دادگاه کیفری عربستان سعودی در ریاض امروز چهارشنبه حکم اعدام آیت الله نمر باقر النمر را صادر کرد. بر اساس این گزارش، دادستان عربستان در 25 مارس گذشته (پنجم فروردین 93) با مطرح کردن اتهام های دروغین، خواستار صدور حکم اعدام به علت محاربه علیه نظام آن کشور برای شیخ نمر شد.

تحشیهءفدوی: باز قاصم الجبارین ابوی محترم شان را بیامرزد که بر عکس برادران شان در ایران سابق، تخفیف داده جرم طرف را محاربه با نظام تعیین فرمودند نه محاربه با خدا!

 

* به گزارش بولتن نیوز خبرنگار الجزیره گفت اظهارات سخنگوی گردان های قسام، در تشکر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت مالی و سلاح پیشرفته، از گشایش در روابط بین حماس و ایران را که در پی حوادث سوریه بحرانی شده بود نشان می دهد.

تحشیهء فدوی: نوش جان، قابلی نداشت، برادرحماس!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 7523--0916:  سیزده سال از صدور فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌گذرد. پاسخ مسئولین و نخبگان به مطالبهء معظم له چه بوده است؟

فدوی: مراتب در مجالی به آگاهی نخبه گان مربوطه رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند که ایشان خودشان کلی به ملت بدهی دارند که تا تسویه نکنند، آنان نیز بدر خواست های بی مورد معظم له  ترتیب اثر نمی دهند؛ خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر7523---0916!

 

* 8447---0910: بسیار مایهء تمسخر است که بانی زندان ‌های مخوف گوانتانامو و ابوغریب و قاتل ملت عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین، ایران و بسیاری از کشورهای دنیا از آزادی مجرمی به نام جیسون رضائیان سخن بگوید.

فدوی: پیش از اینکه عریضهء شما را به جریان بیندازد، و بشرط اینکه بین خودمان باشد و ضد انقلاب نیز نشنود، عرض می کند که کلید الاسلام والمسلمین، حسن(ع) روحانی خودمان، نیز در سخنرانی سازمان ملل همین حرکت را کرد. یعنی، بی توجه به قتل های فله ای سال های 1360 و 67، قتل های معروف زنجیره ای درون و برون مرزی، قتل های زهرا کاظمی، زهرا بنی  یعقوب، سعیدی سیرجانی، ستار بهشتی، آزار مستمر و اعمال خشونت عریان و آشکار بر زنان و جوانان، اقلیت های قومی و اعتقادی و جنسی، حبس و سلب حقوق طبیعی آنان، از آغاز تا اکنون، و کلاً نهادینه کردن تروریسم و خشونت در ایران سابق و منطقه، بخش قابل توجهی از سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل را به موضوع تروریسم و افراط‌ گرایی اختصاص داد، که فدوی دیگر مکرر نمی کند،. بی خود نيست که برخی از دشمنان به اطشان می گويند «حسن امريکائی!» برادر 8447---0910!

 

* یکی از اهالی: از نمایندهء محترم مردم شفت و فومن تقاضا داریم با عمل به وعدهء خود روستای اوسماوندان شهرستان شفت را دارای لوله‌ کشی آب کنند...

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسایشان رسید. در بازدم و پس از دود کردن چند صد صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) و نیز صدور چندین آروغ ستاره دار، سر انجام با لوله کشی موافقت فرمودند لکن افزودند که آب اش دیگر پای خودتان، برادر اهالی!

 

* هندویی از آمل: امریکا تروریست بالذات است و تمامی گروهک ‌های تروریستی، اعم از منافقین، طالبان، داعش، جبهه النصره و... از ولیده‌های نامشروع آمریکای جنایتکارند. آن وقت وزیر خارجه آمریکا، کری، با کمال بی‌شرمی اظهار می‌دارد ایران تروریست است! از وزارت امور خارجهء کشورمان انتظار می‌رود با قاطعیت پاسخ دندان ‌شکنی به عربده ‌های این جرثومه ‌های فساد و تباهی بدهد.

فدوی: والله برادر هندویی از آمل، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ.. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، از بسکه این چند دهه، مشت های مؤمنین و مؤمنات به فک و دهان استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل حواله شده دیگر برایشان دندانی باقی نمانده است! راستی شما با حضرت امام(ل) نسبتی دارید، برادر هندوئی؟!

 

* 0946---0912: رفتار دولت با کسانی که سال‌ها با ملت ایران در تخاصم بوده‌اند و بگو ‌و بخندهایی که با آنان دارد در مقابل رفتار گستاخانه مقامات آمریکایی و انگلیسی واقعاً دل ما خانواده شهدا را به درد می‌آورد.

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت  ابتلا به لرزش قهرمانانه، بحال ترّقُص در آمده بودند، به شرف عرض آستان ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل  محمد(ص) برای دل دردتان مُسهل  و اگر شکم تان کارنکرد، تنقیه تجویز فرمودند، برادر 0946---0912! و من الله التوفیق!

 

* 6558---0919: در مراجعه‌ای که به سازمان نظام مهندسی ساختمان واقع در شهرک... داشتم اولاً وضعیت حجاب خانم‌های شاغل در این مؤسسه مناسب نبود ثانیاً هنگام ظهر اذان پخش نشد ثالثاً نماز جماعت برگزار نگردید.! امیدواریم با انعکاس موضوع از این طریق به هر سه مورد رسیدگی شود.

فدوی: آرام!، حیوان نجیب! چه شده است که زنجیر پاره کرده اید؟ اگر آیه هائی که صادر فرموده اید اجرا می شد، که کسی دیگر نمی توانست در آن سازمان بکار شما رسیدگی کند! فلذا تا شما خودتان را مهار کنید، فدوی روی این عریضه عجالتاً اقدامی ندارد؛ زیرا بنظر می رسدکه شما سازمان نظام مهندسی را با حسینیه(ع) عوضی گرفته اید، برادر6558---0919!

 

* یکی از اولیای دانش‌آموزان: موضوع هوشمند سازی برخی کلاس ها و تفکیک غنی و فقیر در مدارس تنها به یک مدرسه نیست که گزارش آن را پخش کرده اند بلکه متأسفانه این مسئله در بسیاری از مدارس در حال وقوع است. سال گذشته مدرسه ابتدایی [...] تهرانپارس خیابان استخر نیز همین کار را کرد و دانش‌آموزانی که نتوانستند 230 هزار تومان برای هوشمند سازی کلاس بپردازند آنها را تفکیک کردند و مدرسه به کلاس های افراد غنی و فقیر تقسیم شده است.

فدوی: دیگر از دمکراسی اسلامی ما سوء استفادهء بهینه نکنید؛ آخر مگر می شود که تلاش خداپسندانهء مسؤلین محترم،اعلی الله مقامهم اجمعین، را در توزیع عادلانهء فقر انکار کرد؟ اصلاً درب دیزی اسلامی باز است، حیای گربهء اسلامی، که همان گربهء مرتضا علی(ع) باشد، چه می شود، برادر اولیاء؟

 

* علیمردانی: پاسخ رئیس جمهور محترم به اظهارات گستاخانهء نخست‌ وزیر انگلیس خبیث برای ملت قانع کننده نبود لازم است در چنین مواردی به همان اندازه گستاخی طرف مقابل پاسخ داده شود.

فدوی: شدیداً با شما موافق است. یعنی رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) هم باید بهمان اندازه انگلستان را به نهادینه کردن تروریسم و خشونت، حبس و سرکوب روزنامه نگاران منتقدان، و سلب آزادی های مدنی مردم انگلیس متهم و بلکه محکوم می کرد!، برادر علی(ع) مردان خان / کلفت خانه ز دستت به امان!

 

* منصور خامسی: ساکنان محدودهء منطقهء ترمینال جنوب از اینکه در حریم قطار و مترو قرار گرفته‌اند آسایش ندارند. لطفاً توجه ویژه‌ای به این منطقه شود.

فدوی: مراتب در مجالی به شرف عرض آستان ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند اینکه شما بویژه در شب آسایش نداشته باشید، کاملاً عمدی ست! بلکه به طرح افزایش نفوس مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقاء دولته، کمک کند، برادر خامسی!

 

* خوش‌رو: حدود دو ماه پیش برای شرکت در یک مراسم تشییع جنازه در شهر قم مجبور شدیم برای پارک اتومبیل به پارکینگ طبقاتی حرم مراجعه داشته باشیم؛ از آنجا که نور داخل طبقات پارکینگ بسیار ضعیف می‌باشد دید کافی وجود ندارد. بنده به همراه دو نفر از بستگان به زمین خوردیم. حدود 40 روز بستری بودم و 20 میلیون  تومان هزینهء عمل جراحی شانه‌هایم شده است. غرض اینکه با یک مدیریت مسئولانه و تأمین روشنایی کافی برای این مجموعه می‌توان جلوی خسارت‌های سنگین را گرفت.

فدوی: والله برادر خوش‌رو، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آآآآ... بین خودمان  باشد، ضدانقلاب نشنود، این حادثه اگر در بلاد کفر و زندقه، که انسان در آن کاملاً بی اهمیت است، اتفاق افتاده بود، شما هم اکنون میلیونر بودید!.. فلذا احوط آن است که وطن شکوهمند اسلامی را، مخفی شده در هر پوست حیوانی که صلاح می دانید، ترک کرده و خود را به بلاد کفر برسانید، برادر خوش‌رو!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

سیّم ژانویه المُنور سنهء2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه