خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

22 دی 1393 ـ 12 ژانويهء 2015

برادران در پاریس

          این خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، هم یک چیزی شان می شود ها!.. اینان می پندارند که چون علمای منحرفی چون گالیله، کپرنیک، کپلر، گراهام بل، ادیسون، و... (که بشریت را مع الاسف از ضلالت به روشنائی رهنمون شده اند) را درکارنامهء سیاه خود دارند، آدم اند! البته که چنین نیست! علماء ما، یعنی آیت الله خامنه ای، ضاعف الله پروستاته، و نيز آیات عظام و ححج اسلام تمساح یزدی، مکارم شیرازی، آملی لاریجانی،جوادی آملی، دامت تحریکاتهم، و کلاً، این تیره از نرم تنان، کثرالله امثالهم!...

          باری- این روزها برادران داعشی، که فرزندان خلف حضرت امام(ل) و، فی الواقع، همانگونه که فدوی از آغاز تا کنون گفنه و نوشته است، پاکنویس برادران  فعلی خودمان هستند، بمنظور نمایش بیش از پیش رأفت اسلامی، در حمله به دفتر نشریهء طنز "شارلی ابدو" در پاریس 12  نفر را با شیههء «الله اکبر» و جانبداری از پیامبر(ص) بوجهی مدرن، یعنی با کلاشینکف، ذبح اسلامی فرموده اند که از آن میان یکی از سردبیران و سه کاریکاتوریست این نشریه به نام‌های «شارب»، «کابو»، «ولنسکی» و «تینوس» و دو پلیس از جمله کشته‌ شدگان این حملهء خدا پسندانه بوده اند. خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، ضمن اینکه دست و پایشان را شدیداً گم کرده اند، و لذا، بقول شیرازی های فرانسه، نمی دانند که "چطو شد که ایطو شد؟ حافظهء تاریخی شان نيز نم کشیده، و ماجراهای زیر درخت "سیب" و، از تبعات بلا فصل آن، ترور مکرر(!) دکتر شاپور بختیار، که زیر دماغ شان در همان پاریس اتفاق افتاد را، بیاد نمی آورند و در این صورت، هیچ استبعادی ندارد که صدور انقلاب حضرت امام(ل) و ترورهای برونمرزی ناشی از آن در برلین و هامبورگ هم یادشان نباشد! حال کشتار وسیع سال های 57 و 60 و و  قتل های زنجیره ای درونمرزی دیگر، پیشکش شان!  بدیهی ست که در ذکر این مصیبت، بیش از اینها می شود گفت و نوشت،لکن بقول آن بزرگوار:

بیت

شرح این هجران و این خون جگر

این زمان بگذار تا وقت دگر.....

          باری واقعیت این است که برادران، این استعدادهای طنز ژورنالیستی را در اروپا، بی هیچ زحمت و مانعی، از میان برداشته اند. برخورد دولت و ملت فرانسه اما، بعکس ایران سابق که روزنامه نگاران را به اتفاق وکلایشان به زندان می فرستد!، هماهنگ و در جهت تکریم این هنرمندان طنز پرداز بوده است تا آنجا که:

          * فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، در یک سخنرانی تلویزیونی، ضمن محکوم کردن حمله مرگبار به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو، اعلام کرده است که روز پنحشنبه، 8 ژانویه (18 دی) در سراسر این کشور عزای عمومی برقرار خواهد بود. وی گفت که به احترام قربانیان این حمله، پرچم فرانسه بر فراز ساختمان‌های دولتی در داخل و خارج این کشور به مدت سه روز به حالت نیمه افراشته در خواهد آمد. طی پنجاه سال گذشته، این تنها سومین باری است که در فرانسه روز عزای عمومی اعلام می شود / بی.بی.سی

 

         گفتن ندارد که این واقعهء غیر قابل دفاع، از سوی سایر کشورها و نیز دبیر کل سازمان ملل، در پشتیبانی از آزادی اندیشه و بیان، بجز ایران سابق، کاملاً و قویاً محکوم شده است. از آنجا که حکومت اسلامی درونمرزی (جمهوری اسلامی) خود بنیانگزار و مرکز تولید و توزیع انبوه تروریزم دولتی،دستکم در خاورمیانه محسوب می شود، در محکومیت قاطعانهء این جنایت آشکار شرمنده بوده!، و تنها چند کلمه ای به شرح زير و آن هم برای خالی نبودن عریضه مرقوم داشته است بدین معنی که خلاصه: تا سر داریم، سر می شکنیم!:

          * به گزارش سرویس سیاست خارجی مرصاد، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملهء تروریستی امروز در پاریس را محکوم کرد و هرگونه اقدام تروریستی علیه انسان های بی گناه را با تعالیم اسلام بیگانه دانست. افخم سوء استفاده از آزادی بیان و تندروی فکری و ترور شخصیت‌های مورد احترام ادیان و ملت ها، توهین به ادیان الهی و ارزش ها و نمادهای مورد احترام این ادیان را محکوم و غیرقابل قبول دانست.

          آیت الله واعظ طبسی نیز در مراسم عمامه گذاری- ضمن انداختن پنجاه نفر از طلاب حوزه های علمیه مشهد بجان مردم، فرمود: «آتش داعش دامن غرب را گرفته است!/ ایرنا»

          رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) نیز بعدالتحیه و السلام و استمالت از برادران مهاجم فرمود:

          * "آنهایی که به ناروا بنام جهاد، دین و اسلام به آدم کشی و خشونت و افراط می پردازند، آنها چه بخواهند چه نخواهند در مسیر اسلام هراسی و اسلام ستیزی قدم گذاشته اند حتی اگر مزدور نباشند و برخی از آنها دوستان نادان باشند."/ بی بی سی

          و چون تنور هنوز داغ بود، برادر کواکبیان نیز آنچه از اصلاح طلبان باقیمانده بود را، بشرح زیر چسباند که بعله، "ما را هم ازین نمد کلاهی ست"!:

          * مصطفی کواکبیان سیاست ‌مدار اصلاح‌ طلب و دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به حمله مسلحانه‌ای که روز چهارشنبه 17 دی به دفتر نشریه شارلی ابدو انجام شد و طی آن چندین روزنامه‌نگار این نشریه و شهروندان دیگر فرانسوی کشته شدند، اظهار کرد: «آنچه در پاریس اتفاق افتاد مصداق آیه "مکروا و مکر الله خیر الماکرین" بود که دامن کشورهای اروپایی را نیز گرفت»./ خودنویس

          وی در ادامهء مهملات داهیانهء خود، از قول حضرت امام(ل) فرمود:

          * در ذات اسلام دموکراسی مندرج است! و دموکراسی اسلام بالاتر از دموکراسی‌های غربی است! / همانجا

          و نیز از قول مقام معظم رهبری ضاعف الله پروستاته افزود:

          * دموکراسی همانند سنجاقی نیست که به اسلام متصل شده باشد بلکه مردم سالاری روی دیگر سکه اسلام است! /همانجا

          باری- گرچه در جریان واقعهء تلخی که ذکرش رفت، از شمار دو چشم "چند تن" کم، لکن طنز همچنان محکم و استوار، به پیش خواهد رفت، و بر بنیان های سست استبداد و ارتجاع، جانانه خواهد شورید. بقول آن شاعر ضد انقلاب:

بیت

پی افکندم از "طنز"کاخی بلند

که از "تیر داعش" نیابد گزند!..

زیاده عرضی نیست..

 9 ژانویه 015  

نسیمی کز بُن آن "آغل" آیو!...*

        ه       * ...هر در آتش می سوزد، تعداد زیادی از مردم کشته شده و بقیه مردم با شتاب از هر سو فرار کرده اند، و برخی به سمت جنگل، برخی به سمت صحرا، عده‌ای هم با قایق به کشور همسایه، چاد، گریخته‌اند...

          گزارش بالا تصویر هولناکی ست که از برادر بی.بی.سی، بنقل از سناتور ماینا ماجی لاوان، نمایندهء یاگا، از شلتاق برادران بوکو حرام، که مانند همتایان خود، یعنی حکومت اسلامی درون مرزی (جمهوری اسلامی- م) و حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م) مشغول پیاده کردن اسلام ناب محمد(ص)ی هستند، به شهر مرزی یاگا (نیجریه)، نقل شد؛ باری فدوی نیز بحکم وظیفهء ژورنالیستی خود، تکه ای از فرمایشات داهیانهء پدرِ حکومت های  یاد شده،یعنی حضرت امام(ل) را، بمنظور جوری جنس، به گزارش بالا می افزاید تا کامروا شود؛ یعنی آنجا که فرمود: «این فقط نسیمی ست که از اسلام عزیز وزیده!»

          زیاده هراسی نیست..

          5 ژانویه 015

__________________________________

* نقیضه ای بر مصرع نخست آن رباعی مشهور بابا طاهر که فرمود:

نسيمي كز بن آن كاكل آيو

مرا خوش تر ز بوي سنبل آيو

چو شو گيرُم خيال اش را در آغوش
سحر از بستُرم بوي گل آيو

که آن بزرگوارِخوش اقبال، مع الاسف نماند تا محضر برادران را درک، و بابت عریان بودن اش، عجالتاً مبالغی شلاق بخورد!

 

ارتش سرخ!

          نخیر!، برادری را که در تصویر بالا ملاحظه کردید، سرباز ارتش سرخ نیست! بلکه یکی ازسربازان ارتش بیست میلیونی حضرت امام(ل)،!،یعنی همان اکبر آقای خودمان، لکن در صف آش صلواتی شیراز در شب رحلت پیامبر (ص) اسلام عزیز است.*..

باری بر فدوی معلوم نیست که اگر پیامبر گرامی(ص) رحلت نمی فرمود،تکلیف این اُمّت قابلمه بر کف چه بود؟!

          زیاده قابلمه ای نیست!..

          6 ژانویه 015

___________________________________________

* «صف 12 هزار نفری برای آش نذری 80 تنی در شیراز. به گزارش مهر، هر ساله در شب رحلت پیامبر اسلام(ص) مردم شیراز اقدام به پخت بزرگترین آش صلواتی دنیا می کنند که این پخت طی 12 سال گذشته از مقدار اندک آغاز و امروز به 80 تن رسیده است.

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد »

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

          * شیخ جعفر شجونی: سروش با گوگوش برای ما هیچ فرقی ندارد/ آخرین نیوز-

          تحشیهء فدوی: والله برادر شجونی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... گوگوش خیلی بهتر است!

         

          *داعش: بن لادن از «مرجئه»، الظواهر منحرف و ملاعمر گمراه هستند. /العربیه

          تحشیهء فدوی: دیگر یک کاری نکنید که ما اُمّت مسلمان، "الظواهر" و "ملاعمر" را روی سرمان گذاشته، حلوا حلوا کنیم، برادر داعش!

 

          * محمد(ص) رضا(ع) نقدی فرمانده بسیج: «مردم انتظار دارند که اگر قرار باشد این افراد رفع حصر شوند، محاکمه و مجازات صورت گیرد و اگر سران فتنه اعدام شوند مقصرش همین افرادی هستند که دم از رفع حصر می‌زنند!» / العربیه

          تحشیهء فدوی: با این ترتیب، ز هر طرف شود کشته سود اسلام است، محمد(ص) رضا(ع) نقدی، اینطور نیست؟!

 

          *خبر:  «در باغ ‌وحش مشهد ببر نر را با شیر ماده‌ در یک قفس کوچک نگه می‌دارند تا از آمیزش آنها "تایگون" به دست آید. یک دامپزشک می‌گوید باغ ‌وحش مشهد به جدی ‌ترین مرکز آسیب ژنتیکی در جهان برای گربه ‌سانان تبدیل شده است».

          تحشیهء فدوی: اینکه چیزی نیست؛ برادران پیش از این، سگ و گرگ را با هم صیغه کردند و نام محصول شان را هم گذاشتند "قوچک" با این ویژگی، یا بهانه، که دیگر نجس نیست! بقول عوام you never know!

 

          * بهداشت ایران: "اگر دولت کل خلیج فارس را تبدیل به پول کند" باز هم از درمان مردم ناتوان خواهد بود!

          تحشیهء فدوی: نگران نباشید، در آن صورت مردم را به همان خلیج فارس می ریزند!

 

          * رادیو فردا بنقل از البرز نیوز: دانشمندان می‌گویند انسان‌ها عمل جنسی را از نوعی ماهی سخت پوست دوران کهن به ارث برده‌اند.

          تحشیهء فدوی: یعنی چه؟! فدوی که عالم جمیع علوم نیست؛ در این بقول عوام Case  احوط آن است که از آیت الله جنتی که يادگار همان دوران کهن هستند، استفتاء شود!

 

          * بنا بر گزارش و رتبه ‌بندی دانشگاه "ییل" آمریکا، که از معتبرترین دانشگاه‌ها در حوزهء محیط زیست است، کشور ایران از نظر جلوگیری از تخریب محیط زیست و حفاظت از آن در میان 132 کشور رتبه 114 را دارد./ اعتدال

تحشیهء فدوی: خدا قوت!، تبریکات فدوی را بپذیرید.

 

          * مذاکره با رهبر انقلاب برای نامگذاری سال آینده (مصوبه: ضرورت نام‌گذاری سال آینده توسط رهبر انقلاب و با پیگیری مسئولین در مبحث محیط ‌زیست).

          تحشیهء فدوی: حالا اگر شاه هم ببخشد،شیخ علی(ع)خان نمی بخشد!

بهر حال فدوی برای اینکه به سهم خود به معظم له کمک کرده باشد،"گردش قهرمانانه" را

به اتفاق مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، در محیط زیست تخریب شده برای سال آینده پیشنهاد می کند!

 

          * زن برقع‌ پوش در پاریس مجبور به ترک سالن اپرا شد./ دویچه وله

          تحشیهء فدوی: فدوی هرچه کوشید نتوانست رابطه ای حتا آبکی، بین برقع‌ و اپرا برقرار کند!

 

          * محمد(ص) حسن (ع) ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران حضور نیروهای بسیج ایرانی را در عراق تایید کرد./ العربیه.نت فارسی.

          تحشیهء فدوی*: بقول جد اعلای فدوی:

گه از آلمان بر او خواندم گه از روم

ولی مطلب از اول بود معلوم!

 

          * می‌دانید اگر نیروهای بسیجی ما نبودند، و فرماندهان هوشمند و مومن و عالم نبودند، امروز داعش در بغداد حضور داشت؟! / العربیه.نت فارسی

          تحشیهء فدوی: عوض اش در ایران سابق حضور دارند!

 

          * امیرعلی(ع) حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران: کارخانجات موشکی سوریه ساخت ایران است. / بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی:  فدوی هی می گفت ولی کسی باورش نمی شد!

 

          * آخرین نیوز: یکی از شگفت‌انگیزترین صحنه‌های سیل و سونامی سال 2004 میلادی در جزیره سوماترای اندونزی، معجزهء سالم ماندن مسجد این شهر بود!

          تحشیهء فدوی:  نتیجهء اخلاقی اینکه، سونامی آخوندی، از سونامی طبیعی، قوی تر است، برادر آخرين نیوز!

 

          * احمدی مقدم: امسال 380 مورد اسیدپاشی داشتیم!/ العربیه

          تحشیهء فدوی: همانطور که ملاحظه می شود، برادران فقط به انرژی هسته ای علاقه ندارند، به اسید هم چندان بی علاقه نیستند!

 

          * حسین(ع) هاشمی، استاندار تهران، دربارهء بازداشت ده‌ ها تبعهء افغان در شهر ری گفته است که دستگیر شدگان در ایام محرم در مراسم مهمانی شرکت کرده بودند./ بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی: زبان بستگان خیال کرده بودند آمده اند خارج!

 

          * داعش اهالی موصل را مجبور به اهدای خون می کند!/ آخرین نیوز

          تحشیهء فدوی: به زبان خوش خون بدهند بهتر است، برادر نیوز!

 

          * خبرگزاری رویترز می‌گوید چند کشور، از جمله آنهایی که مستقیماً در مذاکرات اتمی حضور ندارند، قول داده‌اند تأمین هزینه‌های افزون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت ادامه فعالیت در ایران را بر عهده گیرند./ رادیو فردا

          تحشیهء فدوی: همسایه ها یاری کنید تا من کشور داری کنم"!

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفهء دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

          * 5530---0936:  از نمایندگان محترم به خاطر گزارش برداشت غیرقانونی 4 میلیاردی دولت راستگو و نشان دادن سند این برداشت تشکر می‌کنیم. فقط کاش زودتر اقدام می کردند!

          فدوی: مراتب در حاشیهء نشست اخیر 1+5 که فدوی نمی داند کی سرانجام 6 می شود، به آگاهی رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید. بعدالتحیه و السلام  گفتند که قابلی نداشت و همین است تفاوت این دولت با دولت پیشین،زیرا برداشت ِغیر قانونیِ آنان بدون سند بود،لکن مال ما با سند است، برادر5530---0936!

 

          * 6535---0912: از آثار سیاست فرهنگی این دولت همین بس که در سالروز شهادت امام ‌باقر(ع) هیچ ‌کدام از سینماهای شهر تهران تعطیل نبودند.

          فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید؛ بعدالتحیه و  السلام، شدیداً پوزش خواستند و گفتند سبب آن بوده که بین علما دامت افاضاتهم، در باب اینکه سینما ها را آتش بزنند یا تعطیل کنند، شدیداً اختلاف افتاده بود، برادر6535-0912!

 

          * 3419---0919: دنیا، به‌ویژه آمریکا شیطان بزرگ و سگ هارش، بدانند که ما سلاحی خطرناک‌تر و برنده‌تر از بمب هسته‌ای داریم که شما قادر به متوقف کردن آن نیستید و آن شعار «الله ‌اکبر» است که هیچ قدرتی را یارای مقابله با آن نیست.

          فدوی: بله بله! صحیح است، صحیح است!.. تا "اعدام" شود هر آنکه نتواند دید، برادر  3419---0919!

 

          * 1639---0915: اگر به همت دانشمندان هسته‌ای کشورمان تعداد سانتریفیوژها افزایش پیدا کرد و به غنی‌سازی 20 درصد رسیدیم به خاطر اصول‌مان بود. بنابراین این گفته آقای رئیس‌جمهور که آرمان‌های ما به سانتریفیوژ وصل نیست به شدت خدشه‌پذیر است.

          فدوی: این چه فرمایشی ست؟ خب رویش نشده بندهء خدا که بگوید که آرمان‌های ما، به کجا وصل است!، حالا شما کوتاه بیایید، برادر1639---0915!

          * 9989---0919: گشت ارشاد را باید به شکل سال‌های گذشته احیا کرد. بدحجابی در کلان ‌شهرها و پایتخت دلگیر کننده است. نفس مان از این همه بی‌بند‌وباری بند آمده است!

          فدوی: عوضی گرفتی برادر! 9989---0919، بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، نتیجهء آزمایش شما هنوز هم روی میز فدوی ست؛ نفس شما بعلت هوای آلوده بند آمده بود!

 

          * 3270---0912: در همهء وزارتخانه‌ها و سازمان‌‌ های دولتی و خصوصی رسم بر این است که افراد، چه بازنشسته چه شاغل، حقوق خود را اول هر ماه دریافت نمایند ولی بانک رفاه کارگران حقوق افراد را بر اساس حروف الفبایی پرداخت می‌کند. فردی که حرف اول فامیل او الف باشد اوایل برج حقوق می‌گیرد و کسی که حرف اول فامیل او عین باشد 18 و «ل» و... 25 به بعد؛ یعنی کسانی که حروف اول فامیل شان از «م» به بعد باشد یک ماه دیرتر حقوق خود را باید بگیرند. این چه روش غلطی است. از مسئولین امر انتظار رسیدگی دارم. در ضمن مکان دریافت را هم محدود به 2 بانک در تهران کرده‌اند.

          فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت ابتلاء شدید به لرزش قهرمانانه دولا دولا راه می رفتند، به استحضار رسید؛ مبالغ هنگفتی متغیر شده و در پاسخ، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند احوط آن است که بمنظور کوبیدن چندین مشت محکم بر دهان استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، غائله را ختم به خیر کرده، نام تان از مثلاً مرادی به ابراهیمی تغییر دهید، دیگر این همه گرد و خاک ندارد، برادر 3270---0912!

 

          * مهدوی: بعضی از نمایندگان محترم مجلس با اینکه سر صندلی خود در صحن مجلس حضور دارند ولی در رأی‌گیری‌ها شرکت نمی‌کنند و به اصطلاح در ردیف بدون رأی‌ها قرار می‌گیرند. این دسته از نمایندگان پاسخ بدهند برای چه این صندلی و مسئولیت را اشغال کرده و بابت آن حقوق می‌گیرند

          فدوی: دیگر بی انصافی نکنید برادر مهدوی(عج)؛ احوط آن است که شما نخست یک سوزن به  آنجای خودتان بزنید، سپس یک جوالدوز به کپل مبارک نمایندگان محترم حکومت در مجلس؛ شما خوشتان می آید آنگاه که در مبل به خواب ناز فرو رفته اید، یکی با نعلین زرد ميان خواب تان بپرد؟

 

          * وحیدی از گرمسار: همه اهل عالم بدانند و بر در و دیوار شهرها بنویسید که هیچ کس و هیچ چیزی نمی‌تواند برای ما ایرانی‌ها تعیین تکلیف کند به جز امام المسلمین نایب امام زمان  عجل‌الله‌تعالی فرجه حضرت سیدعلی.

          فدوی: فدوی که وقت ندارد شال و کلاه کند و برود بر در و دیوار شهرهای عالم بنویسد!، لکن مراتب را بقول عوام somehow و از طریق ایمیل و پیام به آگاهی "همهء اهل  عالم" رساند، گفتند خودشان می دانستند!.. خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر وحیدی!

 

          * 2476---0911: از نیروهای مردمی هستم و دستی در تحلیل حوادث سیاسی دارم. نیاز شدیدی به کتاب راز قطعنامه از انتشارات کیهان پیدا کرده‌ام. راهنمایی بفرمایید چگونه می‌شود به این کتاب دسترسی پیدا کرد.

          فدوی: مراتب به آگاهی مبادی ذیربط رسید،گفتند بستگی دارد که میزان نیازتان چقدر باشد، یعنی آیا می توانید تا ایستگاه بعدی، خودتان را نگهدارید، برادر2476---0911؟

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

9 ژانویة  المفرح سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

http://www.hazl.com/

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه