خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

22 دی ماه 1393 ـ 12 ماه ژانويه 2014  

داعش سنی و داعش شیعه هر دو یک راه را طی می کنند

روزنامه نگار زندانی؛ حشمت اله طبرزدی

آقای فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه؛
با درودهای گرم

به عنوان یک روزنامه نگار زندانی، وظیفه ی انسانی خود می دانم اقدام وحشیانه ی چند مسلمان افراطی در ترور چند شهروند به ویژه روزنامه نگاران کاریکاتوریست فرانسوی را محکوم کنم. همچنین لازم می دانم این فاجعه را به حضرتعالی، ملت بزرگ فرانسه، خانواده های قربانیان و به ویژه جامعه ی بزرگ نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران در سراسر جهان تسلیت بگویم. تروریست های مذهبی جزم اندیش، جاهل و بی رحم، با اینگونه اقدامات ددمنشانه، آزادی های اساسی و ارزش های دموکراتیک دنیای مدرن و سکولار را نشانه گرفته و تلاش می کنند بشریت متمدن را به دوران جاهلیت عرب در 1400 سال پیش برگردانند.

این گروه های به شدت جزم اندیش و ایدئولوژیک، سالیانی است ملت های خاورمیانه، بخش هایی از آسیا و آفریقا را با خشونت و قدرت طلبی به گروگان گرفته و اینک اروپا را نشانه گرفته اند. داعش، القاعده، طالبان، حزب اله و جمهوری اسلامی حاکم بر ایران نمونه هایی از این گروههای مذهبی- سیاسی هستند که با آمیختن دین با قدرت و حکومت، سعی می کنند عقیده و منافع خود را به نام خدا، بر اکثریت تحمیل کنند و اجازه ی آزادی و پیشرفت به ملت های زیر سلطه و ستم خود ندهند.

داعش سنی و داعش شیعی، هر دو یک راه را طی می کنند. مگر فتوای ترور سلمان رشدی توسط خمینی را فراموش کرده اید؟ مگر همین روحانیون حاکم بر ایران ده ها دگر اندیش مخالف خود را در فرانسه و کشورهای اروپایی ترور نکردند؟ مگر پس از انقلاب بهمن 57 با به قدرت رسیدن اسلام سیاسی در ایران، خمینی و یارانش هزاران دگر اندیش، روزنامه نگار و مخالف سیاسی یا عقیدتی را ترور، اعدام، شکنجه، زندانی و قلع و قمع نکردند؟ مگر همین امروز، خامنه ای به عنوان جانشین خمینی و یاران او آزادی های اساسی ملت ایران را سلب و عقاید مذهبی خود را از طریق ابزار حکومت، بر مردم ایران و بلکه منطقه تحمیل نمی کنند؟

ترور دگر اندیشان مذهبی و سیاسی، اسیدپاشی، شکنجه، زندان و سرکوب، ابزار عادی داعش شیعی حاکم بر ایران است.

من به عنوان قدیمی ترین روزنامه نگار زندانی در ایران، با آگاهی دقیق از شرایط اجتماعی و سیاسی حاکم بر ایران، اعلام می دارم: ریشه ی همه ی این ترورها و وحشی گری ها در قدرت گیری گروه های جزم اندیش اسلامی در منطقه ی خاور میانه است. در واقع خطر اصلی از ناحیه ی اسلام سیاسی است.

شوربختانه شروع این پدیده ی شوم با به قدرت رسیدن خمینی و روحانیون شیعی در ایران بوده و سایر گروه های افراطی اسلامی، از چنین الگویی کپی برداری کردند. دول متمدن به ویژه اروپایی ها باید آگاه باشند هر نوع معامله و سازش با حکومت های دینی که مذهب را ابزار قدرت خود ساخته اند نا امنی و ترور را در سراسر جهان گسترش خواهد داد.

اهتمام به دفاع از حقوق بشر، دموکراسی، عدالت طلبی و نفی هرگونه تبعیض در خاورمیانه، زمینه ساز تضعیف منشا این نا امنی ها هستند.

امید است دولت ها، ملت ها و به ویژه رسانه های آزاد در سراسر جهان به این امر توجه کافی داشته و گمان نکنند سرکوب روزنامه نگاران و آزادیخواهان و به ویژه سکولار دموکراسی خواهان ایران، ترکیه، عراق، یمن، سوریه و سایر کشورهای منطقه ارتباطی با منافع ملی آنها ندارند

هجدهم دیماه هزار و سیصد و نود و سه خورشیدی

ایران – کرج – زندان گوهردشت

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

 

 

بازگشت به خانه