خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

24 دی ماه 1393 ـ 14 ماه ژانويه 2014  

بازهم کنفرانس وحدت مذاهب اسلام در تهران!

محمد علی مهرآسا 

اعضای دولت آقای روحانی دوباره از تمام کشورهای جهان هرکس را به عنوان مسلمانِ مطرح در آن جوامع می شناخته اند - اعم از سنی و شیعه - به تهران دعوت کرده اند تا کنفرانس وحدت مذاهب را همانند سالهای پیش تکرار و برقرار کنند. البته در میان این 194 کشور کره زمین، تنها مفتخورهای 61 کشور پاسخ مثبت داده و دعوت را پذیرفته اند و برای خوردن چلو کباب و خوابیدن در تخت های هتل های هیلتون و شرایتون رنج سفر را تحمل فرموده اند. اما عجیب این است که در هر کشور حتا اگر یک نفر شیعه پیدا شده است، به این کنفرانس دعوت شده تا تعداد مدعوین شیعی و سنی برابر باشند. این در حالی است که نسبت شیعه و سنی درجهان 8% به 92% است. اما از نظر سران تشیع ایران، این اختلاف فراوان اهمیت ندارد و تنها باید سالن را از مدعوینی پرکرد که بارها دیده ایم بعد از خوردن چلو کباب ظهر، همه در روی صندلیهایشان به خوابی عمیق فرو می روند و تنها سخنران جلسه است که بیدار است و لیچار می بافد.

سال هاست حکومت اسلامی ایران هر سال این کنفرانس را تشکیل می دهد و هزینه ای گزاف بر روی دوش ملت می گذارد؛ و قدرتی خدا علیرغم این گونه جلسات و آن همه سخنان در ظاهر فریبنده و درواقع بی ارزش، میزان کینه و دشمنی پیروان این دو آئین نسبت به هم، مرتب بیشتر می شود و حاصل ش پیدایش دسته های «القاعده و طالبان و داعش» و دیگر دسته های تندرو سنی از یک سو، و حمله ی متعصبان شیعی و سنی در پاکستان و افغانستان و عراق به اجتماعات همدیگر و کشتار از دو طرف از دیگر سو است.

این نوع کنفرانس ها هیچ تأثیری در میزان نفرت و عداوت پیروان دو آئین سنی و شیعه نسبت به هم نداشته و این دو فرقه، همچنان خصم جانی همدیگرند. زیرا اختلاف شان بنیادی است و جنبه ظاهری ندارد. اختلاف شیعه و سنی در فروع دین مانند نماز و روزه و حج نیست که قابل گذشت و شایسته اغماض باشد. عداوت و اختلاف در اصول دین است. زیرا اصول دین سنیها سه مقوله« توحید، نبوت، معاد» است؛ و اصول دین شیعیان پنج مقوله «توحید، نبوت، امامت، معاد و عدل» است. امامت از نظر مذهب شیعی درست شبیه نبوت است و اگر کسی آن را نپذیرد، مسلمان محسوب نمی شود؛ زیرا از اصول دینشان است. پس سنیها از نگاه شیعه، همه کافر و زندیقند. از سوی دیگر سنیها نیز این دو اصل را از فرآورده های قرآن نمی دانند؛ زیرا در کتاب قرآن از آن خبر و اثری نیست. و آنها را بدعتگذاری شیعی در اسلام ارزیابی می کنند. بنابراین اختلاف و تفرق بسیار ریشه دارتر از آن است که با سخنان آخوند حسن روحانی و چند دعوت شده دیگر از میان برود. در ضمن به اذان اسلامی که روز نخست توسط بلال حبشی اجرا شده است، دو عبارت «علی ولی الله و حی علی خیر العمل» را افزوده اند که از شاهکارهای شاه اسماعیل صفوی است. همچنین سنی ها تولد محمد را روز دوازده ربیع الاول جشن می گیرند و شیعیان روز هفده ربیع الاول؛ و مسخره تر از آن به روز تولد و مرگ محمد، تولد و مرگ دو نفر از امامان دوازده گانه را اضافه کرده اند تا تنها سرور و عزا برای محمد نباشد و امامت نیز داخل نبوت شود.  

آخوند حسن روحانی در سخنرانی اش در این جلسات، گفته است:«باید اسلام رحمانی و معتدل را به دنیا معرفی و در برابر افراط و خشونت ایستادگی کرده و به دنیا بگوئیم که اسلام دین افراط و خشونت نیست، بلکه دین مدارا است...»

این در حالی است که همان روز چهارشنبه در پاریس مسلمانان تروریست به دفتر یک مجله کمدی حمله کرده و با اسلحه گرم دوازده نفر را کشته و چندین نفر را نیز زخمی کرده اند. یعنی این است مدارای اسلامی! همچنین درست دو روز پیش از این سخنرانی، در زندان شهر رضائّیه در ایران «صابر مخلد موانه» زندانی سیاسی کُرد را اعدام کرده اند و رأفت و ترحم اسلامی را بیشتر به عالمیان نشان داده اند. 

اما از همه مسخره تر و خنده دارتر نتیجه کنفرانس و ماحصل این همه خرج و تلاش و سخنرانی و یاوه گوئی این شد که شیعه جدا و سنی جدا درهمان جلسه وحدت، صف نماز ببندند و نماز بخوانند. شاهد آن عکسی است که سایت«العربیه» از نماز این مسلمانان متحد انداخته است. در سالنی که به نمازخانه در تهران تخصیص داده اند، سنی و شیعه جداگانه نماز می خوانند؛ به گونه ای که سنی ها یک طرف و شیعیان در طرف دیگر با فاصله چند متر از هم، هر کدام با پیشنماز خود مشغول خواندن نمازند. زیرا نماز سنی و شیعی نیز شبیه هم نیست و هیچکدام حاضر نیست به آن دیگری اقتدا کند!

می بینید همه چیز ظاهر سازی و عوامفریبی است و جمع آب و آتش ممکن نیست! 

 

آقایانی که اکنون زمام امور حکومت اسلامی ایران را در دست گرفته اید!

آیا به یاد می آورید که از بهمن 1357 تا هم اکنون چند هزار نفر زن و مرد جوان و میان سال و پیر را به جوخه اعدام سپرده اید؟ تعداد از بیست هزار گذشته است. یعنی شما مسلمانان با ترحم و مدارا بیش از بیست هزار آدم زنده را به حکم داوری های دو دقیقه ای تنها به جرم دگراندیشی به دیار نیستی فرستاده و تقریبآ تمام خانواده های شهری ایران را داغدار و عزادار کرده اید. با وجود این، اکنون که خرتان از پل گذشته و کشور را دربست در اختیار گرفته اید، هنوز دست از اعدام و آدمکشی نکشیده اید و این چرخ اعدام همچنان می چرخد. 

اگر در مقابل این همه توحش و بیداد، دستکم کشور را به جائی و مقامی درخور و شایسته می رساندید، باز می شد اندکی از نفرتی که در دلها کاشته اید، کم کند. اما شما مملکت را به یک ویرانه تبدیل کرده اید که جز فساد و فحشا و دزدی و رشوه خواری و چاقوکشی و قتل و غارت چیزی در آن به چشم نمی خورد. هوای کلان شهرها خفه کننده و مسموم است. آب حتا در پایتخت کشور پر از نیترات است و برای شرب مضر. نانی که به دست مردم می دهند، از آردی درست می شود که حتا کوبیده هسته خرما نیز در آن وجود دارد. داروهای بی ارزش و مسموم کننده چینی را می خرید و به بیماران نیازمند می دهید که به جای معالجه، آنان را مسموم می کند.

مگر شما بارها ادعا نمی کردید و نمی گفتید که این حصر اقتصادی نوعی هدیه الهی برای مردم است و سبب می شود که ایران خودکفا شود و نیاز به خارج نداشته باشد؟ پس چرا شرطتان برای ادامه مذاکرات هسته ئی نخست برچیدن تمام تحریمهای موجود است؟... خیر تحریمها پشتتان را شکسته و دوتا کرده است. هشت سال زمامداری ملیجک آقای رهبر خامنه ای یعنی محمود احمدی نژاد نیز هفتسد میلیارد دلار پول نفت بشکه ای 120 تا 100 دلار را به باد فنا داد و یا به حساب رهبر و پسران و نوچه هایش واریز شد.

اکنون که بهای بشکه ی نفت به مرز 48 دلار رسیده است، آن یک میلیون بشکه نفتی را هم که به چین و هند و چند کشور فقیر آسیا می فروختید، باید با زیان بفروشید. زیرا هزینه ی استخراج نفت ایران حدود بشکه ای همان پنجاه دلار است. و این زیان بی تردید بیشتر پشتتان را خم خواهد کرد. 

برگردم به اصل مطلب یعنی وحدت در دنیای متلاطم و پر تشتت اسلام که علاوه بر شیعه و سنی چندین زیر گروه نیز دارند. به طور مثال شیعه زیدی و دوازده امامی و هشت امامی و اسماعیلیه و... وجود دارد. در دنیای سنیگرائی نیز حنفی، حنبلی، مالکی، شافعی، وهابی و... خود نمائی می کند که با هم اختلاف دارند؛ و چنین اوضاع ناهنجار و بلبشوئی را در روی کره زمین به وجود آورده اند و وحشت را در همه جای جهان نهادینه کرده اند. 

به گمان من کشورهای اروپائی برای این معضل و مسئله، سرانجام راه حلی خواهند جست و دستکم در دادن ویزای ورود به مسلمانان خاورمیانه و آفریقا، تأمل بیشتری خواهند کرد. زیرا مردم اروپا بر خلاف دولتهایشان از این ناامنی به شدت ناخوشنودند و از اینکه تفوق تعداد مسلمانان با آن زاد و لد گربه مانند تغییر هویّت ایجاد کند، به شدت اظهار عدم رضایت می کنند. نمونه اش در سوئد کشوری دموکرات و سوسیالیت، مردم تاکنون سه مسجد مسلمانان را به آتش کشیده اند و این طلیعه خوبی برای جهان آزاد نیست. هرچند حق با آنها باشد. اصولاً مسلمان مؤمن و متعصب در نهادش خوی فاشیستی دارد و کشتن دگر اندیش برایش نه تنها گناه نیست، بل نوعی ثواب و حق تلقی می شود. در دین اسلام مطابق آیات کتابشان، کشتن هر غیر مسلمان واجب شرعی است و اگر تاکنون نکرده اند، زمینه و زمان برایشان مهیا نبوده است. پس باید ترسید و جامعه را حفظ کرد... 

کالیفرنیا ـ 8/1/2015

         

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

 

 

بازگشت به خانه